Strona 1 z 2
Co powinna mieć (wyposażenie) mx5 NB-ka
: 31 sie 2010, 20:11
autor: GrudiLee
Cześć,
jak w temacie, oglądam NB i co podjadę i oglądam to wydaje mi się, że każda ma inne wyposażenie, a to jest windstoper a to niema… O innych drobnych częściach nie mówiąc (bo jeszcze nie całkiem znam się na MX5).
Czy jesteście mi w stanie wypunktować (przesłać listę) wyposażenia jakie powinna zawierać "godna zakupu" NB ?
Pozdrawiam i dalej szukam
Szerokośći !
Re: Co powinna mieć (wyposażenie) mx5 NB-ka
: 31 sie 2010, 20:33
autor: Jaro
GrudiLee pisze:Cześć,
jak w temacie, oglądam NB i co podjadę i oglądam to wydaje mi się, że każda ma inne wyposażenie, a to jest windstoper a to niema… O innych drobnych częściach nie mówiąc (bo jeszcze nie całkiem znam się na MX5).
Czy jesteście mi w stanie wypunktować (przesłać listę) wyposażenia jakie powinna zawierać "godna zakupu" NB ?
Pozdrawiam i dalej szukam

Szerokośći !
zależy od wersji i od tego czego się szuka czy 1.6 czy 1.8....
mogą być skóry, klima, radio BOSE, torsen....
Re: Co powinna mieć (wyposażenie) mx5 NB-ka
: 31 sie 2010, 21:41
autor: artur
Jaro pisze:
zależy od wersji i od tego czego się szuka czy 1.6 czy 1.8....
mogą być skóry, klima, radio BOSE, torsen....
albo i drewniana kierownica
tu można trochę poczytać w pięknym języku naszych zachodnich sąsiadów
wersje 'światowe'
[url]http://www.mx-5.net/mx5germany/www.mx5-germany.de/Ubersicht/Alle%20Sondermodelle/Alle_Sondermodelle.html[/url]
wersje niemieckie
[url]http://www.mx-5.net/mx5germany/www.mx5-germany.de/MX-5_NB_1998-200_/mx-5_nb_1998-200_.html[/url]
: 01 wrz 2010, 6:24
autor: fidelson
Moim zdaniem każda mx-5 NB "godna zakupu" powinna mieć:
1. silnik 1.8
2. torsena
3. skrzynię 6 (chociaż to nie jest aż tak bardzo istotne)
: 01 wrz 2010, 7:06
autor: Akar.Zaephyr
Odpowiedź jest prostsza niż się wydaje.
Generalnie takie rzeczy jak windshot były opcjonalne więc nie każda MX5 musi go mieć w momencie sprzedaży. Ba, w Stanach można było Miaty dowolnie konfigurować co czasem doprowadzało do dziwnych kombinacji typu szyby na korbki klimatyzacja
Niestety, nie ma na to żadnej reguły i to co każdy egzemplarz będzie mieć zależy od danego egzemplarza

Jedynie edycje limitowane miały w standardzie dużo gadżetów typu klima i one jak najbardziej powinny mieć np. elektryczne lusterka, szyby itd. Co do reszty to już kwestia szczęścia

: 01 wrz 2010, 8:31
autor: GrudiLee
Już wiem,
że napewno 1,8
Co to jest torsen ?
Co do skrzyni to zależy mi raczej na większym przyspieszeniu, prętkości max tak do 150-180 Więc może 5-tka wystarczy ?
Pozdrawiam
: 01 wrz 2010, 9:03
autor: fidelson
"Szukajcie a znajdziecie..."
[URL=http://pl.wikipedia.org/wiki/TorSen]http://pl.wikipedia.org/wiki/TorSen[/URL]
[URL=http://forum.mx5klubpolska.pl/viewtopic.php?t=205&highlight=torsen]http://forum.mx5klubpolska.pl/viewtopic.php?t=205&highlight=torsen[/URL]
: 01 wrz 2010, 9:33
autor: Don Corleone
GrudiLee pisze:Co do skrzyni to zależy mi raczej na większym przyspieszeniu, prętkości max tak do 150-180 Więc może 5-tka wystarczy ?
Obie skrzynie mają tą samą prędkość maksymalną, a w 5 jest minimalnie lepsze przyspieszenie.
: 01 wrz 2010, 11:24
autor: Mayk
Don Corleone pisze:Obie skrzynie mają tą samą prędkość maksymalną, a w 5 jest minimalnie lepsze przyspieszenie.
Prędkość maksymalną osiąganą przez samochód tak, ale zakres przełożeń 6tka ma krótszy. Gdyby seryjna miatka miała wystarczająco mocy by dojść do odcięcia na najwyższym biegu to przy skrzyni 5tce byłoby to prawie 240km/h a przy 6tce 220
W każdym razie, do seryjnej zdecydowanie 6tka fajniejsza bo daje więcej radości - do modów N/A pewnie też. Do turbinek lepiej pakować 5tke.
Pozdrawiam
: 01 wrz 2010, 13:24
autor: majkel
Mayk pisze:W każdym razie, do seryjnej zdecydowanie 6tka fajniejsza bo daje więcej radości
Poza tym jest zdecydowanie przyjemniejsza na długich przelotach autostradowych
Mayk pisze:Do turbinek lepiej pakować 5tke.
Bo tańsza wymiana jak się zmieli ?
Po
eM
: 01 wrz 2010, 15:17
autor: Mayk
majkel_c pisze:Bo tańsza wymiana jak się zmieli ?

Bo ogólnie dłuższa i tak trzeba się namachać, z 6tką byłoby nieco gorzej

majkel_c pisze:Poza tym jest zdecydowanie przyjemniejsza na długich przelotach autostradowych

Ale w jakim sensie? Na długich przelotach 5tka spisze się lepiej bo będą niższe obroty przy tej samej prędkości... No chyba, że nie do końca dobrze zrozumiałem co masz na myśli

: 01 wrz 2010, 15:19
autor: spilner
Mayk pisze:Ale w jakim sensie? Na długich przelotach 5tka spisze się lepiej bo będą niższe obroty przy tej samej prędkości... No chyba, że nie do końca dobrze zrozumiałem co masz na myśli

Z własnych obserwacji - jest więcej biegów, na których samochód ciągnie + 1 jeden chilloutowy.

: 01 wrz 2010, 15:26
autor: dmk
spilner pisze:Mayk pisze:Ale w jakim sensie? Na długich przelotach 5tka spisze się lepiej bo będą niższe obroty przy tej samej prędkości... No chyba, że nie do końca dobrze zrozumiałem co masz na myśli

Z własnych obserwacji - jest więcej biegów, na których samochód ciągnie + 1 jeden chilloutowy.

Wsteczny

?
: 01 wrz 2010, 16:00
autor: Karolina
Na długich, szybkich przelotach ze skrzynią 6cio biegową jest po prostu ciszej w aucie. Wrzucasz wyższy bieg, obroty spadają - mniej ryczy.
dmk pisze:
spilner napisał/a:
Mayk napisał/a:
Ale w jakim sensie? Na długich przelotach 5tka spisze się lepiej bo będą niższe obroty przy tej samej prędkości... No chyba, że nie do końca dobrze zrozumiałem co masz na myśli
Z własnych obserwacji - jest więcej biegów, na których samochód ciągnie + 1 jeden chilloutowy.
Wsteczny ?
W 5biegowych skrzyniach auto na 5tce auto muli. W 6biegowych muli dopiero na 6tce.
Testowaliśmy temat wielokrotnie zamieniając się autami

i tak po prostu jest.
: 02 wrz 2010, 10:16
autor: Aro
majkel_c pisze:Mayk napisał/a:
Do turbinek lepiej pakować 5tke.
Bo tańsza wymiana jak się zmieli ?

Ponoć w USA wkładają 5kę do speedów...

: 02 wrz 2010, 12:30
autor: majkel
AroJano pisze:majkel_c pisze:Mayk napisał/a:
Do turbinek lepiej pakować 5tke.
Bo tańsza wymiana jak się zmieli ?

Ponoć w USA wkładają 5kę do speedów...

Wkładają, ale to ze względu na ten nieszczęsny dyfer 4,10

: 02 wrz 2010, 17:37
autor: julas.wrc
Bardzo fajny temat

Ja też mam w planie zakup mx 5. Tutaj wchodzi w grę tylko 1.8 ale bez zmiennej fazy rozrządu. Reszta może być na maxa upchana. Tzn. pełna elektryka, ABS, grzana pupa, klima to podstawa, BOSSE też mile widziane, wiatrołap itd. A tak na poważnie i bez żadnych widzi mi się, bo jak wiadomo każdy ma swoje zdanie... 5 czy 6 ??
: 02 wrz 2010, 23:15
autor: Arist
Mayk pisze:Gdyby seryjna miatka miała wystarczająco mocy by dojść do odcięcia na najwyższym biegu to przy skrzyni (...) 6tce 220

A co nie ma tyle mocy?

: 03 wrz 2010, 10:00
autor: Misza
Karolina pisze:Na długich, szybkich przelotach ze skrzynią 6cio biegową jest po prostu ciszej w aucie. Wrzucasz wyższy bieg, obroty spadają - mniej ryczy.
W 5biegowych skrzyniach auto na 5tce auto muli. W 6biegowych muli dopiero na 6tce.
Czy szóstka nie ma takiego samego przełożenia na najwyższym biegu jak piątka? Jeśli tak, to różnicy w głośności nie powinno być wcale.
A jeśli prawdą jest to, co pisał Mayk, że odcięcie na szóstce byłoby przy 220, a na piątce przy 240, to wówczas wyższe obroty przy tej samej prędkości będzie miała szóstka - czyli głośniej...
: 03 wrz 2010, 10:06
autor: majkel
Misza pisze:to wówczas wyższe obroty przy tej samej prędkości będzie miała szóstka - czyli głośniej...
Zapominasz o innym przełożeniu mostu...
Po
eM
: 04 wrz 2010, 13:01
autor: Qbatron
Don Corleone pisze:Obie skrzynie mają tą samą prędkość maksymalną, a w 5 jest minimalnie lepsze przyspieszenie.
Mylisz sie. Jaki sens wtedy mialo by pakowanie skrzyni 6? Na 6tce auto przyspiesza lepiej. I to odczuwalnie. Co prawda czas do setki rozni sie tylko o 1/10sekundy, ale dlatego ze w 5tce ta predkosc osiaga sie na 2gim biegu, a w 6tce na 3cim biegu wiec o jedno przelozenie biegu wiecej. Ostateczne przelozenie jest porownywalne wiec przy wiekszej liczbie biegow kazdy bieg jest "krotszy" a co za tym idzie auto lepiej sie zbiera.
Poruszalem kiedys ten temat i wywiazala sie spora dyskusja. Ostateczny wniosek byl taki ze 6tka lepiej przyspiesza co daje frajde ale trzeba czesciej wachlowac biegami co niektorych irytuje... Wiec temat otwarty - radze przed zakupem przejechac sie taka i taka.
: 04 wrz 2010, 13:12
autor: MiC
o ile znajdzie 6 do testow :p
przewaznie 6 sa tez duzo drozsze
wiec to nie jest tak, że zobacz zielona i czerwona i wybierz która Ci się bardziej podoba :p
PS:jak w N/A moze denerwowac czesta zmiana biegów?

: 07 wrz 2010, 22:53
autor: sebna
Ja bym jeszcze do listy pożądanych bajerów dorzucił bilstainy w zestawie.
: 06 paź 2010, 17:07
autor: Davey
Podłącze sie do pytania. Nie wiem czy uda mi sie wreszcie w ciagu tych kilku tygodni kupic mx ale zawsze przyda sie na przyszlosc. Skoro mowa o silnikach w NB, to lepiej kupic w koncu 1.6 bo i tak jest zabawa a zawsze moze troche kaski zostanie czy lepiej dolozyc w 1.8? jakie skrzynie? czy az tak sie rozni jazda tymi dwiema wersjami ze lepiej szukac 1.8 i doplacac? Diabła miec nie musze ale co lepiej jednak? Z kasą nie za rozowo, moze 20tys ale celuje tak w 17-18tys.
: 06 paź 2010, 17:49
autor: sebna
Cześć,
Pytanie padło już z 1m razy

.
Kupuj 1.8 i się nie zastanawiaj.
Jak chcesz poznać szczegóły to pogrzeb po forum temat był wałkowany jak już wspominałem wiele razy.
Pozdro
: 06 paź 2010, 22:48
autor: Fifkers
1,6 niby daje radę, ale jak bym teraz miał kupować to wziąłbym 1,8. W trasie 1,6 trzeba redukować do 3-ki żeby ostro przyspieszyć. Spalanie w 1,8 niezauważalnie większe. Najlepiej jak się przejedziesz i ocenisz czy Ci wystarcza 1,6 czy jednak jest za słaba.
: 06 paź 2010, 23:27
autor: Davey
Obawiam sie, ze moge nie ocenić, za młody jeszcze troche jestem i za małą liczba samochodow jezdzilem

Chyba ze faktycznie miatka zmiata

: 07 paź 2010, 0:34
autor: MiC
ja swoje pierwsze 100tys. kilometrów zrobiłem Vectra B 1.6
Samochód był wolny ale generalnie nie odczuwałem braku mocy. Max w 2 osoby dało się sprawnie przemieszczać. :p
Myślę, że dużo zależy od sposobu użytkowania samochodu i Twojego podejścia.
Przy zwykłym przemierzaniu miasta 1.6 w zupełności wystarczy

: 08 paź 2010, 12:07
autor: Skyluker
Każdy sobie może marzyć, sportowe zawieszenie, 1.8, klima i ogrzewane lusterka. A potem trafia się miata w dobrym stanie i bierze się z czym jest.
Niestety nie ma tego tyle co golfów, gdzie można przebierać w odcieniach tapicerki.
: 08 paź 2010, 14:38
autor: podrezan
Skyluker pisze:Każdy sobie może marzyć, sportowe zawieszenie, 1.8, klima i ogrzewane lusterka. A potem trafia się miata w dobrym stanie i bierze się z czym jest.
Niestety nie ma tego tyle co golfów, gdzie można przebierać w odcieniach tapicerki.
Święte słowa, ja również szukałem wypasu, a jak trafiłem 1,6, jak się nią przejechałem to .... już z niej nie wysiadłem.
