Co powinna mieć (wyposażenie) mx5 NB-ka

Forum główne a tematyką prowadzącą jest mx-5.

Moderator: Moderatorzy

GrudiLee
Posty: 5
Rejestracja: 30 sie 2010, 7:27
Lokalizacja: Warszawa

31 sie 2010, 20:11

Cześć,
jak w temacie, oglądam NB i co podjadę i oglądam to wydaje mi się, że każda ma inne wyposażenie, a to jest windstoper a to niema… O innych drobnych częściach nie mówiąc (bo jeszcze nie całkiem znam się na MX5).
Czy jesteście mi w stanie wypunktować (przesłać listę) wyposażenia jakie powinna zawierać "godna zakupu" NB ?


Pozdrawiam i dalej szukam :-)

Szerokośći !
Never give up
Jaro
Posty: 3026
Rejestracja: 26 paź 2008, 15:33
Model: NA
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

31 sie 2010, 20:33

GrudiLee pisze:Cześć,
jak w temacie, oglądam NB i co podjadę i oglądam to wydaje mi się, że każda ma inne wyposażenie, a to jest windstoper a to niema… O innych drobnych częściach nie mówiąc (bo jeszcze nie całkiem znam się na MX5).
Czy jesteście mi w stanie wypunktować (przesłać listę) wyposażenia jakie powinna zawierać "godna zakupu" NB ?


Pozdrawiam i dalej szukam :-)

Szerokośći !


zależy od wersji i od tego czego się szuka czy 1.6 czy 1.8....
mogą być skóry, klima, radio BOSE, torsen....
Pozdrawiam

Jaro

MX-5 NA 1.6T
artur
Posty: 1930
Rejestracja: 06 maja 2009, 22:37
Model: Inny
Lokalizacja: wwa

31 sie 2010, 21:41

Jaro pisze:
zależy od wersji i od tego czego się szuka czy 1.6 czy 1.8....
mogą być skóry, klima, radio BOSE, torsen....


albo i drewniana kierownica :twisted:

tu można trochę poczytać w pięknym języku naszych zachodnich sąsiadów :wink:

wersje 'światowe'
[url]http://www.mx-5.net/mx5germany/www.mx5-germany.de/Ubersicht/Alle%20Sondermodelle/Alle_Sondermodelle.html[/url]

wersje niemieckie
[url]http://www.mx-5.net/mx5germany/www.mx5-germany.de/MX-5_NB_1998-200_/mx-5_nb_1998-200_.html[/url]
Były NA, NB, NC, z ND się wstrzymam, bo na razie mnie nie zachwyciła ;) Obecnie jest Legacy H6
fidelson
Posty: 192
Rejestracja: 20 cze 2008, 16:45
Lokalizacja: Pabianice

01 wrz 2010, 6:24

Moim zdaniem każda mx-5 NB "godna zakupu" powinna mieć:
1. silnik 1.8
2. torsena
3. skrzynię 6 (chociaż to nie jest aż tak bardzo istotne)
Ostatnio zmieniony 01 wrz 2010, 7:14 przez fidelson, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Akar.Zaephyr
Posty: 311
Rejestracja: 09 kwie 2008, 2:15
Model: Inny
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

01 wrz 2010, 7:06

Odpowiedź jest prostsza niż się wydaje.

Generalnie takie rzeczy jak windshot były opcjonalne więc nie każda MX5 musi go mieć w momencie sprzedaży. Ba, w Stanach można było Miaty dowolnie konfigurować co czasem doprowadzało do dziwnych kombinacji typu szyby na korbki klimatyzacja :)

Niestety, nie ma na to żadnej reguły i to co każdy egzemplarz będzie mieć zależy od danego egzemplarza :) Jedynie edycje limitowane miały w standardzie dużo gadżetów typu klima i one jak najbardziej powinny mieć np. elektryczne lusterka, szyby itd. Co do reszty to już kwestia szczęścia :)
"Klucznik" Akar
Ex-owner of 409.945th Miata
Current ND2 dreamer.
GrudiLee
Posty: 5
Rejestracja: 30 sie 2010, 7:27
Lokalizacja: Warszawa

01 wrz 2010, 8:31

Już wiem,
że napewno 1,8 :twisted:
Co to jest torsen ? :oops:
Co do skrzyni to zależy mi raczej na większym przyspieszeniu, prętkości max tak do 150-180 Więc może 5-tka wystarczy ?

Pozdrawiam
Never give up
fidelson
Posty: 192
Rejestracja: 20 cze 2008, 16:45
Lokalizacja: Pabianice

01 wrz 2010, 9:03

"Szukajcie a znajdziecie..." :wink:

[URL=http://pl.wikipedia.org/wiki/TorSen]http://pl.wikipedia.org/wiki/TorSen[/URL]
[URL=http://forum.mx5klubpolska.pl/viewtopic.php?t=205&highlight=torsen]http://forum.mx5klubpolska.pl/viewtopic.php?t=205&highlight=torsen[/URL]
Don Corleone
Posty: 1320
Rejestracja: 05 maja 2008, 19:54
Model: Inny
Wersja: RevolutionReloaded
Lokalizacja: Pruszków

01 wrz 2010, 9:33

GrudiLee pisze:Co do skrzyni to zależy mi raczej na większym przyspieszeniu, prętkości max tak do 150-180 Więc może 5-tka wystarczy ?

Obie skrzynie mają tą samą prędkość maksymalną, a w 5 jest minimalnie lepsze przyspieszenie.
.
Mayk
Posty: 2346
Rejestracja: 10 sty 2008, 9:21
Model: NB FL
Wersja: 1.6T
Lokalizacja: Poznań

01 wrz 2010, 11:24

Don Corleone pisze:Obie skrzynie mają tą samą prędkość maksymalną, a w 5 jest minimalnie lepsze przyspieszenie.


Prędkość maksymalną osiąganą przez samochód tak, ale zakres przełożeń 6tka ma krótszy. Gdyby seryjna miatka miała wystarczająco mocy by dojść do odcięcia na najwyższym biegu to przy skrzyni 5tce byłoby to prawie 240km/h a przy 6tce 220 :)

W każdym razie, do seryjnej zdecydowanie 6tka fajniejsza bo daje więcej radości - do modów N/A pewnie też. Do turbinek lepiej pakować 5tke.

Pozdrawiam
110@???KM
134@???Nm
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

01 wrz 2010, 13:24

Mayk pisze:W każdym razie, do seryjnej zdecydowanie 6tka fajniejsza bo daje więcej radości

Poza tym jest zdecydowanie przyjemniejsza na długich przelotach autostradowych :wink:
Mayk pisze:Do turbinek lepiej pakować 5tke.

Bo tańsza wymiana jak się zmieli ? :razz:

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Mayk
Posty: 2346
Rejestracja: 10 sty 2008, 9:21
Model: NB FL
Wersja: 1.6T
Lokalizacja: Poznań

01 wrz 2010, 15:17

majkel_c pisze:Bo tańsza wymiana jak się zmieli ? :razz:


Bo ogólnie dłuższa i tak trzeba się namachać, z 6tką byłoby nieco gorzej ;)

majkel_c pisze:Poza tym jest zdecydowanie przyjemniejsza na długich przelotach autostradowych :wink:


Ale w jakim sensie? Na długich przelotach 5tka spisze się lepiej bo będą niższe obroty przy tej samej prędkości... No chyba, że nie do końca dobrze zrozumiałem co masz na myśli :)
110@???KM
134@???Nm
spilner
Posty: 847
Rejestracja: 06 lut 2009, 9:02
Lokalizacja: Wwa

01 wrz 2010, 15:19

Mayk pisze:Ale w jakim sensie? Na długich przelotach 5tka spisze się lepiej bo będą niższe obroty przy tej samej prędkości... No chyba, że nie do końca dobrze zrozumiałem co masz na myśli :)

Z własnych obserwacji - jest więcej biegów, na których samochód ciągnie + 1 jeden chilloutowy. :smile:
I know I get a lot of stick from the other two idiots about thinking this, but the MX-5 is a car that smiles when you drive it. It wants to be driven, in the way that those husky dogs actually enjoy pulling sledges. - James May
Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

01 wrz 2010, 15:26

spilner pisze:
Mayk pisze:Ale w jakim sensie? Na długich przelotach 5tka spisze się lepiej bo będą niższe obroty przy tej samej prędkości... No chyba, że nie do końca dobrze zrozumiałem co masz na myśli :)

Z własnych obserwacji - jest więcej biegów, na których samochód ciągnie + 1 jeden chilloutowy. :smile:


Wsteczny :mrgreen: :twisted: ?
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Awatar użytkownika
Karolina
Administrator
Administrator
Posty: 3144
Rejestracja: 24 maja 2008, 19:09
Model: NB
Lokalizacja: Warszawa

01 wrz 2010, 16:00

Na długich, szybkich przelotach ze skrzynią 6cio biegową jest po prostu ciszej w aucie. Wrzucasz wyższy bieg, obroty spadają - mniej ryczy.


dmk pisze:

spilner napisał/a:
Mayk napisał/a:
Ale w jakim sensie? Na długich przelotach 5tka spisze się lepiej bo będą niższe obroty przy tej samej prędkości... No chyba, że nie do końca dobrze zrozumiałem co masz na myśli

Z własnych obserwacji - jest więcej biegów, na których samochód ciągnie + 1 jeden chilloutowy.


Wsteczny ?


W 5biegowych skrzyniach auto na 5tce auto muli. W 6biegowych muli dopiero na 6tce.

Testowaliśmy temat wielokrotnie zamieniając się autami :mrgreen: i tak po prostu jest.
Jest ryzyko - jest przyjemność
Aro
Posty: 1215
Rejestracja: 03 wrz 2009, 15:39
Lokalizacja: Warszawa

02 wrz 2010, 10:16

majkel_c pisze:Mayk napisał/a:
Do turbinek lepiej pakować 5tke.

Bo tańsza wymiana jak się zmieli ? :razz:


Ponoć w USA wkładają 5kę do speedów... :wink:
Były NA 1,6; NB 1.8
Jest NA+1,8(NBFL)
Cywil GALANT 2,5 V6
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

02 wrz 2010, 12:30

AroJano pisze:
majkel_c pisze:Mayk napisał/a:
Do turbinek lepiej pakować 5tke.

Bo tańsza wymiana jak się zmieli ? :razz:


Ponoć w USA wkładają 5kę do speedów... :wink:


Wkładają, ale to ze względu na ten nieszczęsny dyfer 4,10 :wink:
julas.wrc
Posty: 60
Rejestracja: 13 lip 2010, 17:47
Lokalizacja: Bydgoszcz

02 wrz 2010, 17:37

Bardzo fajny temat :mrgreen: Ja też mam w planie zakup mx 5. Tutaj wchodzi w grę tylko 1.8 ale bez zmiennej fazy rozrządu. Reszta może być na maxa upchana. Tzn. pełna elektryka, ABS, grzana pupa, klima to podstawa, BOSSE też mile widziane, wiatrołap itd. A tak na poważnie i bez żadnych widzi mi się, bo jak wiadomo każdy ma swoje zdanie... 5 czy 6 ??
Arist
Posty: 41
Rejestracja: 05 kwie 2010, 10:39
Lokalizacja: Pruszków

02 wrz 2010, 23:15

Mayk pisze:Gdyby seryjna miatka miała wystarczająco mocy by dojść do odcięcia na najwyższym biegu to przy skrzyni (...) 6tce 220 :)


A co nie ma tyle mocy? :)
Misza
Posty: 551
Rejestracja: 02 paź 2007, 18:59
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

03 wrz 2010, 10:00

Karolina pisze:Na długich, szybkich przelotach ze skrzynią 6cio biegową jest po prostu ciszej w aucie. Wrzucasz wyższy bieg, obroty spadają - mniej ryczy.

W 5biegowych skrzyniach auto na 5tce auto muli. W 6biegowych muli dopiero na 6tce.


Czy szóstka nie ma takiego samego przełożenia na najwyższym biegu jak piątka? Jeśli tak, to różnicy w głośności nie powinno być wcale.

A jeśli prawdą jest to, co pisał Mayk, że odcięcie na szóstce byłoby przy 220, a na piątce przy 240, to wówczas wyższe obroty przy tej samej prędkości będzie miała szóstka - czyli głośniej...
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

03 wrz 2010, 10:06

Misza pisze:to wówczas wyższe obroty przy tej samej prędkości będzie miała szóstka - czyli głośniej...

Zapominasz o innym przełożeniu mostu...

Po
eM
Załączniki
5g_seria.JPG
6g_seria.JPG
Awatar użytkownika
Qbatron
Donator
Donator
Posty: 2549
Rejestracja: 10 kwie 2009, 20:23
Lokalizacja: Lublin

04 wrz 2010, 13:01

Don Corleone pisze:Obie skrzynie mają tą samą prędkość maksymalną, a w 5 jest minimalnie lepsze przyspieszenie.


Mylisz sie. Jaki sens wtedy mialo by pakowanie skrzyni 6? Na 6tce auto przyspiesza lepiej. I to odczuwalnie. Co prawda czas do setki rozni sie tylko o 1/10sekundy, ale dlatego ze w 5tce ta predkosc osiaga sie na 2gim biegu, a w 6tce na 3cim biegu wiec o jedno przelozenie biegu wiecej. Ostateczne przelozenie jest porownywalne wiec przy wiekszej liczbie biegow kazdy bieg jest "krotszy" a co za tym idzie auto lepiej sie zbiera.

Poruszalem kiedys ten temat i wywiazala sie spora dyskusja. Ostateczny wniosek byl taki ze 6tka lepiej przyspiesza co daje frajde ale trzeba czesciej wachlowac biegami co niektorych irytuje... Wiec temat otwarty - radze przed zakupem przejechac sie taka i taka.
Awatar użytkownika
MiC
Posty: 830
Rejestracja: 02 kwie 2010, 14:35
Model: NB
Wersja: najmocniejsze N/A
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

04 wrz 2010, 13:12

o ile znajdzie 6 do testow :p
przewaznie 6 sa tez duzo drozsze :D
wiec to nie jest tak, że zobacz zielona i czerwona i wybierz która Ci się bardziej podoba :p
PS:jak w N/A moze denerwowac czesta zmiana biegów? :twisted:
N/A is best!!!
LOUD pipes save lives!!!
sebna
Posty: 2726
Rejestracja: 15 mar 2010, 19:01
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Dublin

07 wrz 2010, 22:53

Ja bym jeszcze do listy pożądanych bajerów dorzucił bilstainy w zestawie.
Davey
Posty: 556
Rejestracja: 20 kwie 2010, 16:26
Lokalizacja: Lublin

06 paź 2010, 17:07

Podłącze sie do pytania. Nie wiem czy uda mi sie wreszcie w ciagu tych kilku tygodni kupic mx ale zawsze przyda sie na przyszlosc. Skoro mowa o silnikach w NB, to lepiej kupic w koncu 1.6 bo i tak jest zabawa a zawsze moze troche kaski zostanie czy lepiej dolozyc w 1.8? jakie skrzynie? czy az tak sie rozni jazda tymi dwiema wersjami ze lepiej szukac 1.8 i doplacac? Diabła miec nie musze ale co lepiej jednak? Z kasą nie za rozowo, moze 20tys ale celuje tak w 17-18tys.
sebna
Posty: 2726
Rejestracja: 15 mar 2010, 19:01
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Dublin

06 paź 2010, 17:49

Cześć,

Pytanie padło już z 1m razy :cool:.

Kupuj 1.8 i się nie zastanawiaj.

Jak chcesz poznać szczegóły to pogrzeb po forum temat był wałkowany jak już wspominałem wiele razy.

Pozdro
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4681
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

06 paź 2010, 22:48

1,6 niby daje radę, ale jak bym teraz miał kupować to wziąłbym 1,8. W trasie 1,6 trzeba redukować do 3-ki żeby ostro przyspieszyć. Spalanie w 1,8 niezauważalnie większe. Najlepiej jak się przejedziesz i ocenisz czy Ci wystarcza 1,6 czy jednak jest za słaba.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
Davey
Posty: 556
Rejestracja: 20 kwie 2010, 16:26
Lokalizacja: Lublin

06 paź 2010, 23:27

Obawiam sie, ze moge nie ocenić, za młody jeszcze troche jestem i za małą liczba samochodow jezdzilem :D Chyba ze faktycznie miatka zmiata :D
Awatar użytkownika
MiC
Posty: 830
Rejestracja: 02 kwie 2010, 14:35
Model: NB
Wersja: najmocniejsze N/A
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

07 paź 2010, 0:34

ja swoje pierwsze 100tys. kilometrów zrobiłem Vectra B 1.6
Samochód był wolny ale generalnie nie odczuwałem braku mocy. Max w 2 osoby dało się sprawnie przemieszczać. :p
Myślę, że dużo zależy od sposobu użytkowania samochodu i Twojego podejścia.
Przy zwykłym przemierzaniu miasta 1.6 w zupełności wystarczy :cool:
N/A is best!!!
LOUD pipes save lives!!!
Skyluker
Donator
Donator
Posty: 849
Rejestracja: 15 maja 2009, 15:31
Model: NB
Wersja: Miracle
Lokalizacja: Kraków

08 paź 2010, 12:07

Każdy sobie może marzyć, sportowe zawieszenie, 1.8, klima i ogrzewane lusterka. A potem trafia się miata w dobrym stanie i bierze się z czym jest.
Niestety nie ma tego tyle co golfów, gdzie można przebierać w odcieniach tapicerki.
podrezan
Posty: 1
Rejestracja: 05 sie 2010, 20:21

08 paź 2010, 14:38

Skyluker pisze:Każdy sobie może marzyć, sportowe zawieszenie, 1.8, klima i ogrzewane lusterka. A potem trafia się miata w dobrym stanie i bierze się z czym jest.
Niestety nie ma tego tyle co golfów, gdzie można przebierać w odcieniach tapicerki.


Święte słowa, ja również szukałem wypasu, a jak trafiłem 1,6, jak się nią przejechałem to .... już z niej nie wysiadłem. :mrgreen:
ODPOWIEDZ