Co powinna mieć (wyposażenie) mx5 NB-ka
Moderator: Moderatorzy
Cześć,
jak w temacie, oglądam NB i co podjadę i oglądam to wydaje mi się, że każda ma inne wyposażenie, a to jest windstoper a to niema… O innych drobnych częściach nie mówiąc (bo jeszcze nie całkiem znam się na MX5).
Czy jesteście mi w stanie wypunktować (przesłać listę) wyposażenia jakie powinna zawierać "godna zakupu" NB ?
Pozdrawiam i dalej szukam
Szerokośći !
jak w temacie, oglądam NB i co podjadę i oglądam to wydaje mi się, że każda ma inne wyposażenie, a to jest windstoper a to niema… O innych drobnych częściach nie mówiąc (bo jeszcze nie całkiem znam się na MX5).
Czy jesteście mi w stanie wypunktować (przesłać listę) wyposażenia jakie powinna zawierać "godna zakupu" NB ?
Pozdrawiam i dalej szukam
Szerokośći !
Never give up
GrudiLee pisze:Cześć,
jak w temacie, oglądam NB i co podjadę i oglądam to wydaje mi się, że każda ma inne wyposażenie, a to jest windstoper a to niema… O innych drobnych częściach nie mówiąc (bo jeszcze nie całkiem znam się na MX5).
Czy jesteście mi w stanie wypunktować (przesłać listę) wyposażenia jakie powinna zawierać "godna zakupu" NB ?
Pozdrawiam i dalej szukam
Szerokośći !
zależy od wersji i od tego czego się szuka czy 1.6 czy 1.8....
mogą być skóry, klima, radio BOSE, torsen....
Pozdrawiam
Jaro
MX-5 NA 1.6T
Jaro
MX-5 NA 1.6T
Jaro pisze:
zależy od wersji i od tego czego się szuka czy 1.6 czy 1.8....
mogą być skóry, klima, radio BOSE, torsen....
albo i drewniana kierownica
tu można trochę poczytać w pięknym języku naszych zachodnich sąsiadów
wersje 'światowe'
[url]http://www.mx-5.net/mx5germany/www.mx5-germany.de/Ubersicht/Alle%20Sondermodelle/Alle_Sondermodelle.html[/url]
wersje niemieckie
[url]http://www.mx-5.net/mx5germany/www.mx5-germany.de/MX-5_NB_1998-200_/mx-5_nb_1998-200_.html[/url]
- Akar.Zaephyr
- Posty: 311
- Rejestracja: 09 kwie 2008, 2:15
- Model: Inny
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Odpowiedź jest prostsza niż się wydaje.
Generalnie takie rzeczy jak windshot były opcjonalne więc nie każda MX5 musi go mieć w momencie sprzedaży. Ba, w Stanach można było Miaty dowolnie konfigurować co czasem doprowadzało do dziwnych kombinacji typu szyby na korbki klimatyzacja
Niestety, nie ma na to żadnej reguły i to co każdy egzemplarz będzie mieć zależy od danego egzemplarza Jedynie edycje limitowane miały w standardzie dużo gadżetów typu klima i one jak najbardziej powinny mieć np. elektryczne lusterka, szyby itd. Co do reszty to już kwestia szczęścia
Generalnie takie rzeczy jak windshot były opcjonalne więc nie każda MX5 musi go mieć w momencie sprzedaży. Ba, w Stanach można było Miaty dowolnie konfigurować co czasem doprowadzało do dziwnych kombinacji typu szyby na korbki klimatyzacja
Niestety, nie ma na to żadnej reguły i to co każdy egzemplarz będzie mieć zależy od danego egzemplarza Jedynie edycje limitowane miały w standardzie dużo gadżetów typu klima i one jak najbardziej powinny mieć np. elektryczne lusterka, szyby itd. Co do reszty to już kwestia szczęścia
"Klucznik" Akar
Ex-owner of 409.945th Miata
Current ND2 dreamer.
Ex-owner of 409.945th Miata
Current ND2 dreamer.
"Szukajcie a znajdziecie..."
[URL=http://pl.wikipedia.org/wiki/TorSen]http://pl.wikipedia.org/wiki/TorSen[/URL]
[URL=http://forum.mx5klubpolska.pl/viewtopic.php?t=205&highlight=torsen]http://forum.mx5klubpolska.pl/viewtopic.php?t=205&highlight=torsen[/URL]
[URL=http://pl.wikipedia.org/wiki/TorSen]http://pl.wikipedia.org/wiki/TorSen[/URL]
[URL=http://forum.mx5klubpolska.pl/viewtopic.php?t=205&highlight=torsen]http://forum.mx5klubpolska.pl/viewtopic.php?t=205&highlight=torsen[/URL]
-
- Posty: 1320
- Rejestracja: 05 maja 2008, 19:54
- Model: Inny
- Wersja: RevolutionReloaded
- Lokalizacja: Pruszków
GrudiLee pisze:Co do skrzyni to zależy mi raczej na większym przyspieszeniu, prętkości max tak do 150-180 Więc może 5-tka wystarczy ?
Obie skrzynie mają tą samą prędkość maksymalną, a w 5 jest minimalnie lepsze przyspieszenie.
.
Don Corleone pisze:Obie skrzynie mają tą samą prędkość maksymalną, a w 5 jest minimalnie lepsze przyspieszenie.
Prędkość maksymalną osiąganą przez samochód tak, ale zakres przełożeń 6tka ma krótszy. Gdyby seryjna miatka miała wystarczająco mocy by dojść do odcięcia na najwyższym biegu to przy skrzyni 5tce byłoby to prawie 240km/h a przy 6tce 220
W każdym razie, do seryjnej zdecydowanie 6tka fajniejsza bo daje więcej radości - do modów N/A pewnie też. Do turbinek lepiej pakować 5tke.
Pozdrawiam
110@???KM
134@???Nm
134@???Nm
Mayk pisze:W każdym razie, do seryjnej zdecydowanie 6tka fajniejsza bo daje więcej radości
Poza tym jest zdecydowanie przyjemniejsza na długich przelotach autostradowych
Mayk pisze:Do turbinek lepiej pakować 5tke.
Bo tańsza wymiana jak się zmieli ?
Po
eM
chwilowo bezmiatowy
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
majkel_c pisze:Bo tańsza wymiana jak się zmieli ?
Bo ogólnie dłuższa i tak trzeba się namachać, z 6tką byłoby nieco gorzej
majkel_c pisze:Poza tym jest zdecydowanie przyjemniejsza na długich przelotach autostradowych
Ale w jakim sensie? Na długich przelotach 5tka spisze się lepiej bo będą niższe obroty przy tej samej prędkości... No chyba, że nie do końca dobrze zrozumiałem co masz na myśli
110@???KM
134@???Nm
134@???Nm
Mayk pisze:Ale w jakim sensie? Na długich przelotach 5tka spisze się lepiej bo będą niższe obroty przy tej samej prędkości... No chyba, że nie do końca dobrze zrozumiałem co masz na myśli
Z własnych obserwacji - jest więcej biegów, na których samochód ciągnie + 1 jeden chilloutowy.
I know I get a lot of stick from the other two idiots about thinking this, but the MX-5 is a car that smiles when you drive it. It wants to be driven, in the way that those husky dogs actually enjoy pulling sledges. - James May
- dmk
- Posty: 4572
- Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom, Recaro
- Lokalizacja: Komorniki
spilner pisze:Mayk pisze:Ale w jakim sensie? Na długich przelotach 5tka spisze się lepiej bo będą niższe obroty przy tej samej prędkości... No chyba, że nie do końca dobrze zrozumiałem co masz na myśli
Z własnych obserwacji - jest więcej biegów, na których samochód ciągnie + 1 jeden chilloutowy.
Wsteczny ?
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Na długich, szybkich przelotach ze skrzynią 6cio biegową jest po prostu ciszej w aucie. Wrzucasz wyższy bieg, obroty spadają - mniej ryczy.
W 5biegowych skrzyniach auto na 5tce auto muli. W 6biegowych muli dopiero na 6tce.
Testowaliśmy temat wielokrotnie zamieniając się autami i tak po prostu jest.
dmk pisze:
spilner napisał/a:
Mayk napisał/a:
Ale w jakim sensie? Na długich przelotach 5tka spisze się lepiej bo będą niższe obroty przy tej samej prędkości... No chyba, że nie do końca dobrze zrozumiałem co masz na myśli
Z własnych obserwacji - jest więcej biegów, na których samochód ciągnie + 1 jeden chilloutowy.
Wsteczny ?
W 5biegowych skrzyniach auto na 5tce auto muli. W 6biegowych muli dopiero na 6tce.
Testowaliśmy temat wielokrotnie zamieniając się autami i tak po prostu jest.
Jest ryzyko - jest przyjemność
AroJano pisze:majkel_c pisze:Mayk napisał/a:
Do turbinek lepiej pakować 5tke.
Bo tańsza wymiana jak się zmieli ?
Ponoć w USA wkładają 5kę do speedów...
Wkładają, ale to ze względu na ten nieszczęsny dyfer 4,10
Bardzo fajny temat Ja też mam w planie zakup mx 5. Tutaj wchodzi w grę tylko 1.8 ale bez zmiennej fazy rozrządu. Reszta może być na maxa upchana. Tzn. pełna elektryka, ABS, grzana pupa, klima to podstawa, BOSSE też mile widziane, wiatrołap itd. A tak na poważnie i bez żadnych widzi mi się, bo jak wiadomo każdy ma swoje zdanie... 5 czy 6 ??
Karolina pisze:Na długich, szybkich przelotach ze skrzynią 6cio biegową jest po prostu ciszej w aucie. Wrzucasz wyższy bieg, obroty spadają - mniej ryczy.
W 5biegowych skrzyniach auto na 5tce auto muli. W 6biegowych muli dopiero na 6tce.
Czy szóstka nie ma takiego samego przełożenia na najwyższym biegu jak piątka? Jeśli tak, to różnicy w głośności nie powinno być wcale.
A jeśli prawdą jest to, co pisał Mayk, że odcięcie na szóstce byłoby przy 220, a na piątce przy 240, to wówczas wyższe obroty przy tej samej prędkości będzie miała szóstka - czyli głośniej...
Don Corleone pisze:Obie skrzynie mają tą samą prędkość maksymalną, a w 5 jest minimalnie lepsze przyspieszenie.
Mylisz sie. Jaki sens wtedy mialo by pakowanie skrzyni 6? Na 6tce auto przyspiesza lepiej. I to odczuwalnie. Co prawda czas do setki rozni sie tylko o 1/10sekundy, ale dlatego ze w 5tce ta predkosc osiaga sie na 2gim biegu, a w 6tce na 3cim biegu wiec o jedno przelozenie biegu wiecej. Ostateczne przelozenie jest porownywalne wiec przy wiekszej liczbie biegow kazdy bieg jest "krotszy" a co za tym idzie auto lepiej sie zbiera.
Poruszalem kiedys ten temat i wywiazala sie spora dyskusja. Ostateczny wniosek byl taki ze 6tka lepiej przyspiesza co daje frajde ale trzeba czesciej wachlowac biegami co niektorych irytuje... Wiec temat otwarty - radze przed zakupem przejechac sie taka i taka.
- MiC
- Posty: 830
- Rejestracja: 02 kwie 2010, 14:35
- Model: NB
- Wersja: najmocniejsze N/A
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
o ile znajdzie 6 do testow :p
przewaznie 6 sa tez duzo drozsze
wiec to nie jest tak, że zobacz zielona i czerwona i wybierz która Ci się bardziej podoba :p
PS:jak w N/A moze denerwowac czesta zmiana biegów?
przewaznie 6 sa tez duzo drozsze
wiec to nie jest tak, że zobacz zielona i czerwona i wybierz która Ci się bardziej podoba :p
PS:jak w N/A moze denerwowac czesta zmiana biegów?
N/A is best!!!
LOUD pipes save lives!!!
LOUD pipes save lives!!!
Podłącze sie do pytania. Nie wiem czy uda mi sie wreszcie w ciagu tych kilku tygodni kupic mx ale zawsze przyda sie na przyszlosc. Skoro mowa o silnikach w NB, to lepiej kupic w koncu 1.6 bo i tak jest zabawa a zawsze moze troche kaski zostanie czy lepiej dolozyc w 1.8? jakie skrzynie? czy az tak sie rozni jazda tymi dwiema wersjami ze lepiej szukac 1.8 i doplacac? Diabła miec nie musze ale co lepiej jednak? Z kasą nie za rozowo, moze 20tys ale celuje tak w 17-18tys.
1,6 niby daje radę, ale jak bym teraz miał kupować to wziąłbym 1,8. W trasie 1,6 trzeba redukować do 3-ki żeby ostro przyspieszyć. Spalanie w 1,8 niezauważalnie większe. Najlepiej jak się przejedziesz i ocenisz czy Ci wystarcza 1,6 czy jednak jest za słaba.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
- MiC
- Posty: 830
- Rejestracja: 02 kwie 2010, 14:35
- Model: NB
- Wersja: najmocniejsze N/A
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
ja swoje pierwsze 100tys. kilometrów zrobiłem Vectra B 1.6
Samochód był wolny ale generalnie nie odczuwałem braku mocy. Max w 2 osoby dało się sprawnie przemieszczać. :p
Myślę, że dużo zależy od sposobu użytkowania samochodu i Twojego podejścia.
Przy zwykłym przemierzaniu miasta 1.6 w zupełności wystarczy
Samochód był wolny ale generalnie nie odczuwałem braku mocy. Max w 2 osoby dało się sprawnie przemieszczać. :p
Myślę, że dużo zależy od sposobu użytkowania samochodu i Twojego podejścia.
Przy zwykłym przemierzaniu miasta 1.6 w zupełności wystarczy
N/A is best!!!
LOUD pipes save lives!!!
LOUD pipes save lives!!!
-
- Donator
- Posty: 849
- Rejestracja: 15 maja 2009, 15:31
- Model: NB
- Wersja: Miracle
- Lokalizacja: Kraków
Każdy sobie może marzyć, sportowe zawieszenie, 1.8, klima i ogrzewane lusterka. A potem trafia się miata w dobrym stanie i bierze się z czym jest.
Niestety nie ma tego tyle co golfów, gdzie można przebierać w odcieniach tapicerki.
Niestety nie ma tego tyle co golfów, gdzie można przebierać w odcieniach tapicerki.
Skyluker pisze:Każdy sobie może marzyć, sportowe zawieszenie, 1.8, klima i ogrzewane lusterka. A potem trafia się miata w dobrym stanie i bierze się z czym jest.
Niestety nie ma tego tyle co golfów, gdzie można przebierać w odcieniach tapicerki.
Święte słowa, ja również szukałem wypasu, a jak trafiłem 1,6, jak się nią przejechałem to .... już z niej nie wysiadłem.