Zastanawiam się nad zakupem NC i zastanawiam się nad MX-5 przy każdej zmianie auta i chyba to jest ten czas

Poprzednio miałem auto pewnej niemieckiej marki z silnikiem, który brał olej w jednym obróciła się panewka przygody z mechanikami itd. finalnie auto pochłonęło kupę kasy, odebrało mi kilka lat życia i dużo czasu. Koniec końców sprzedało się za pół darmo. Na szczęście ten temat zamknięty.
W związku z tym, że auto brało olej mam obawę przed MX-5. Słyszałem, że przedlifty lubią łykać i potrafi się obrócić panewka. Czy ten problem dotyka obu silników 1.8 i 2.0?
Trochę przeraża mnie fakt, ponieważ dostałem kilka ofert tych aut i były po wymianach silników/remontach itd. nawet zdarzają się remonty skrzyni (manual)
Stąd moje kolejne pytanie. Jak jest z wytrzymałością tych skrzyni?
Auto używane jako daily przeze mnie będzie używane przez cały rok co doradzacie wersja z miękkim czy twardym dachem? Mi bardziej podoba się miękki

Czy dużo lepszą opcją jest zakup polifta?
Chciałbym się zmieścić w zakupie do 40k i w tej cenie z tego co próbowałem coś znaleźć to tylko wersja 1.8...