Strona 1 z 1

MX-5 NA nielegalne w Warszawie od 2024 roku.

: 25 sty 2023, 23:38
autor: Verteru
https://www.eska.pl/warszawa/zakaz-wjaz ... -mcBR.html

Strefa będzie funkcjonować od lipca 2024 r. i obejmie większość Śródmieścia oraz przylegające do niego fragmenty Woli, Ochoty, Saskiej Kępy, Grochowa i Pragi. Granice strefy będą pokrywały się z głównymi drogami i liniami kolejowymi, które nie zostaną objęte strefą. Granice te wyznaczą: al. Prymasa Tysiąclecia, Al. Jerozolimskie, ul. Kopińska, ul. Wawelska, al. Armii Ludowej, al. Stanów Zjednoczonych, ul. Wiatraczna, a następnie tory kolejowe wzdłuż północnej obwodnicy kolejowej – aż do al. Prymasa Tysiąclecia.

Zabytkowe zwolnione ( https://samorzad.pap.pl/kategoria/jak-r ... lipca-2024 ) Czyli trzy lata moją na parkingu będę musiał trzymać..

Re: MX-5 NA nielegalne w Warszawie od 2024 roku.

: 26 sty 2023, 7:10
autor: solidmarian
sprzedaj komuś kto ma kolekcję/muzeum żeby zarejestrował na klasyka i odkup, wówczas nie ma kryterium wieku tylko element większej kolekcji :)

Re: MX-5 NA nielegalne w Warszawie od 2024 roku.

: 26 sty 2023, 7:13
autor: Alex
Jak zwykle w tego typu artykulach duża ilość demagogii

przy użyciu Tapatalka



Re: MX-5 NA nielegalne w Warszawie od 2024 roku.

: 26 sty 2023, 8:35
autor: uxon
W Warszawie i tak podeszli do tego z glowa, tylko centrum miasta jest objecte strefa. Spojrzcie na plan dla Krakowa, SCT ma obejmowac cale miasto w jego granicach administracyjnych

Re: MX-5 NA nielegalne w Warszawie od 2024 roku.

: 26 sty 2023, 13:46
autor: Marcinos
NIe tylko NA, NB tak samo. Od 2026 NB z roczników 98-2001 też wylatują :D

Koniec z miejskimi nightcruisingami? XD

Re: MX-5 NA nielegalne w Warszawie od 2024 roku.

: 26 sty 2023, 20:25
autor: Verteru
uxon pisze:
26 sty 2023, 8:35
W Warszawie i tak podeszli do tego z glowa, tylko centrum miasta jest objecte strefa. Spojrzcie na plan dla Krakowa, SCT ma obejmowac cale miasto w jego granicach administracyjnych
Jakie centrum od kiedy np. grochów to centrum? Obejmie też najwiekszy zlot klasykow pod stadionem narodowym - Youngtimer Warsaw :/
Mapka Obrazek
Zasady Obrazek

Re: MX-5 NA nielegalne w Warszawie od 2024 roku.

: 27 sty 2023, 7:55
autor: solidmarian
Verteru pisze:
26 sty 2023, 20:25
Jakie centrum od kiedy np. grochów to centrum? Obejmie też najwiekszy zlot klasykow pod stadionem narodowym - Youngtimer Warsaw :/
Auto na żółtych blachach jest zwolnione z zakazu :)

Re: MX-5 NA nielegalne w Warszawie od 2024 roku.

: 27 sty 2023, 9:05
autor: Alex
Czyli wkrótce zaczną się pojawiać NB na żółtych?

przy użyciu Tapatalka


Re: MX-5 NA nielegalne w Warszawie od 2024 roku.

: 27 sty 2023, 11:41
autor: mysiauek
Tak się zastanawiam, co na to hotele?
Chce sobie przyjechać do Wawy moim diezelkiem i będę samochód musiał zostawić przed "rogatkami strefy"?

Re: MX-5 NA nielegalne w Warszawie od 2024 roku.

: 27 sty 2023, 13:02
autor: Verteru
solidmarian pisze:
27 sty 2023, 7:55
Verteru pisze:
26 sty 2023, 20:25
Jakie centrum od kiedy np. grochów to centrum? Obejmie też najwiekszy zlot klasykow pod stadionem narodowym - Youngtimer Warsaw :/
Auto na żółtych blachach jest zwolnione z zakazu :)
Ile procent YW ma żółte? z 5%. W Warszawie żółte są od 30 lat+ niestety. To znaczy, że ja moją przez 3 lata nie będę mógł ruszyć z pod domu.

Re: MX-5 NA nielegalne w Warszawie od 2024 roku.

: 01 lut 2023, 17:37
autor: Wojtek Wawa
Bardzo mi przykro z tego powodu, że umrą spotkania pod Stadionem :-( Ale właśnie Stadion przywołał moje sytuacje z ostatniej niedzieli. Jechałem sobie moim ND by tam zaparkować (ze względu na właśnie spotkania mx5 mam sentyment do tego miejsca) i ruszając przede mną z mostu świętokrzyskiego bardzo ładnie zrobiona Alfa 156 2.4 JTD 20V puściła ogromną chmurę dymu i cały zachwyt nad 156ką minął. Aż oczy łzawiły (ND nie ma filtra kabinowego).
Po bieganiu wzdłuż Wisły pełen endorfin (rekord na 15 km poprawiony) wracałem kolejnym mostem do domu, jadąc 60 kmh na 50 mijałem 3 radary, a metr na moim tylnym zderzaku jechało może 15letnie volvo. Gdy tylko mógł, to mnie wyprzedził i następne 15 minut wdychałem jego spaliny (2.4d) w korku na Jerozolimskich.
I napiszę, że jestem oburzony, iż znów to Kraków wyprzedza Warszawę (i czasowo i terytorium), bo u nas trzeba oczywiście przejmować się wszystkimi, tylko nie mieszkańcami. Niech zdychają od tego powietrza.
Ja już przestałem sprawdzać przed bieganiem poziom najbardziej rakotwórczego smogu PM2.5, bo dni w których norma nie jest przekroczona o ponad 100% mimo bardzo delikatnej i wietrznej zimy w styczniu było może 5.
Jestem na tyle stary, że miałem okazje być na wakacjach w DDR. I odwiedzić miasteczko, po którym jeździły głównie dwusuwy. Jako chłopak z Krakowa, który żył w powietrzu zagrażającym życiu (mimo uprawiania sportów od niemal zawsze, mam płuca wielkości czterolatka), po 15 minutach miałe ostry ból głowy od spalin. A tam tych samochodów było tyle co nic, po prostu bardziej truły. Dziś jest to samo - jeden palący mokrym drewnem sąsiad potrafi zepsuć powietrze na niemal kilometrze kwadratowym (doświadczenie biegacza), tak samo jeden śmierdzący stary wóz może zasyfić atmosferę na całej swojej trasie i okolicach.
Osobiście wolałbym rygorystyczne sprawdzanie składu spalin niż Euro2/3, bo papier wszystko przyjmie, a katalizator mógł być już dawno wycięty. Ale tak samo było z Krakowem - można palić i drewnem (suchym) bezdymowo, ale zwyczajnie nie dało się tego ogarnąć inaczej niż generalizując.

Re: MX-5 NA nielegalne w Warszawie od 2024 roku.

: 02 lut 2023, 8:53
autor: pistenbully
@Verteru Bądź eko, kup Malucha... wg. Złomnika, egzemplarze po rp1997 będą jeszcze jakiś czas legalne w stolicy:

https://spidersweb.pl/autoblog/strefa-c ... wynalazki/

Re: MX-5 NA nielegalne w Warszawie od 2024 roku.

: 07 lut 2023, 9:04
autor: Żółwik
Chyba faktycznie trzeba będzie NA i NB przerejestrowywać na zabytki, bo to tylko kwestia czasu i wszędzie tak będzie. Na szczęście koszt jest do udźwignięcia, no i wprowadzili małe żółte blachy, gdzie to brzydkie stare autko jest mało widoczne.

Re: MX-5 NA nielegalne w Warszawie od 2024 roku.

: 19 lut 2023, 19:28
autor: mookator
Jeszcze by przymknął oko na te głupoty z strefą czystego transportu ale jak zwykle prawa strona wisły dostaje po dupie.
Fajnie tak wytyczyć SCT po tak zwanej obwodnicy śródmiejskiej podczas gdy na prawym brzegu ta obwodnica jest niedokończona od lat, bo po co?

W ekstremalnym przypadku z pragi południe spod granicy strefy by objechać i dostać się na północ trzeba będzie się wracać do wawra.

A co do YW to trochę szkoda. Od roku robią to bardziej oficjalnie, chyba przez fundację a za rok 2/3 odwiedzających nie będzie mogło dojechać na miejsce.

Re: MX-5 NA nielegalne w Warszawie od 2024 roku.

: 21 lut 2023, 19:19
autor: phillass
@solidmarian jak samochód przestaje być cześcią kolekcji, to przestają mu przysługiwać żółte tablice.

Re: MX-5 NA nielegalne w Warszawie od 2024 roku.

: 22 lut 2023, 7:50
autor: solidmarian
phillass pisze:
21 lut 2023, 19:19
@solidmarian jak samochód przestaje być cześcią kolekcji, to przestają mu przysługiwać żółte tablice.
Dokładnie rzecz ujmując wówczas zakupujesz pojazd kolekcjonerski wpisany do rejestru zabytków.

Re: MX-5 NA nielegalne w Warszawie od 2024 roku.

: 11 maja 2023, 21:48
autor: Danillo
No to chyba właśnie pozamiatane z żółtymi tablicami w Miatach:

https://www.auto-swiat.pl/wiadomosci/ak ... rm=autor_3

Re: MX-5 NA nielegalne w Warszawie od 2024 roku.

: 12 maja 2023, 0:02
autor: Tycjan
A ja podam zamiast dziennikarskiej wypowiedzi, żródło szczególowe zgodnie z Biuletynem Informacji Publicznej, aby każdy mógł przeczytać:

https://bip.mwkz.pl/dokument/64


Pojazdy Zabytkowe

Od 1 maja 2023 r. ZMIANA KRYTERIUM W KWALIFIKACJI POJAZDÓW DO WOJEWÓDZIEJ EWIDENCJI ZABYTKÓW WOJEWÓDZTWA MAZOWIECKIEGO

Mazowiecki Wojewódzki Konserwator Zabytków informuje, że od 1 maja 2023 r. zmieniają się kryteria kwalifikacji pojazdów włączanych do ewidencji zabytków województwa mazowieckiego:

określa się wiek pojazdu na – minimum 35 lat, przy czym model lub typ pojazdu nie jest produkowany co najmniej od 20 lat; jego stan jest oryginalny, bez znacznych zmian podwozia, układu kierowniczego lub hamulcowego i silnika (minimum 75 % zachowanych części oryginalnych w tym główne podzespoły)
pojazd nie należy do produkcji masowej;
pojazd charakteryzuje się następującymi cechami:
stanowi świadectwo minionej epoki bądź zdarzenia i jego zachowanie leży w interesie społecznym ze względu na posiadaną wartość historyczną, artystyczną lub naukową;
świadczy o kulturze materialnej, charakterystycznej dla dawnych i nowych form gospodarki, dokumentuje poziom nauki i rozwoju cywilizacyjnego;
rzadkość występowania zarówno na rynku krajowym jak i zagranicznym;
unikalność rozwiązań konstrukcyjnych i technicznych, innowacyjnych dla okresu powstania pojazdu;
pojazd składa się z oryginalnie wykonanych części lub został odrestaurowany na bazie oryginalnych części i dokumentów;
powiązanie z ważnymi wydarzeniami historycznymi, osobistościami lub osiągnięciami sportowymi;
zmiany pojazdu wykonane są zgodnie z technologią okresu produkcji.
e) dokumentuje etapy rozwoju techniki motoryzacyjnej;


POJAZD ZABYTKOWY W ŚWIETLE PRZEPISÓW USTAWY O OCHRONIE ZABYTKÓW:

Art. 3, pkt 1 (…) rzecz ruchoma stanowiąca świadectwo minionej epoki bądź zdarzenia, których zachowanie leży w interesie społecznym ze względu na wartość historyczną, artystyczną lub naukową.
Art. 6 ust. 1, pkt 2 lit. d. (…) ruchomy zabytek techniki to środek transportu taki który świadczy o kulturze materialnej, charakterystycznej dla dawnych i nowych form gospodarki, dokumentującymi poziom nauki i rozwoju cywilizacyjnego.
Art. 51 ust. 1 Jednorazowego pozwolenia na stały wywóz zabytku za granicę wymagają zabytki zaliczane do jednej z następujących kategorii: (…) 14) środków transportu, które mają więcej niż 50 lat i ich wartość jest wyższa niż 32 000 zł.

Re: MX-5 NA nielegalne w Warszawie od 2024 roku.

: 12 maja 2023, 7:43
autor: solidmarian
W jaki sposób zmiany odnoszą się do elementu kolekcji muzealnej?

Re: MX-5 NA nielegalne w Warszawie od 2024 roku.

: 12 maja 2023, 8:00
autor: Danillo
Czy dziennikarska czy z ustawy, efekt końcowy taki sam :) Jak czytam te przepisy to one kurde mają trochę sens, poza seryjną produkcją, bo innych form produkcji sie nie stosuje od dziesięcioleci. Drzewiej żółte tablice miały oldtimery i jak taki jechał to było wiadomo, że jedzie część historii motoryzacji.
Teraz za dużo się porobiło tych żółtych tablic na ulicach i jak widzę Mietka 190 - W201, to się zastanawiam jaka to forma zabytku jest???

MX-5 NA nielegalne w Warszawie od 2024 roku.

: 12 maja 2023, 8:51
autor: flatline
Hmm, tam jest jeszcze trochę innych perełek np. 35 lat i nie produkowany od co najmniej 20, więc powodzenia z zarejestrowaniem na żółtych pierwszego wypustu Gelendy albo Defa ;) obiektywnie jakbyś miał coś takiego to byłoby całkiem cenne, na logikę mogłoby spełnić inne założenia zabytku i nie ma opcji, bo zakończenie produkcji to warunek konieczny.

Litościwie pominę już datę publikacji dokumentu (2017)…

Re: MX-5 NA nielegalne w Warszawie od 2024 roku.

: 13 maja 2023, 4:10
autor: Konioczynka
Właśnie wracam z 2 tygodniowego urlopu z Japonii.
Pięknie się oddycha w mieście z liczba ludności równej całej polszy. Cicho, czytso, bardzo mały ruch na drogach ( w centrum o każdej godzinie).
Kierunek dobry ale wykonanie słabe. Co to zmieni jak dalej będę mógł jezdzic moja e46 bez katalizatora i nikt mi nic nie zrobi…

Re: MX-5 NA nielegalne w Warszawie od 2024 roku.

: 15 maja 2023, 15:10
autor: Wojtek Wawa
Niestety coś tak oczywistego na Zachodzie, jak prawdziwie restrykcyjny przegląd stanu technicznego samochodu, jest w Polsce nie do zaakceptowania. I mamy to co mamy.

Co więcej, normy emisji spalin i ban na samochody spalinowe nie byłby potrzebne, gdyby ludzie używali zbiorkomów/rowerów bardziej powszechnie (czyli bliżej 95% niż obecne 70% w Warszawie). Ale nie żyjemy w totalitaryźmie (i super!), więc nakazu tramwajów/rowerów nie ma, ale można sprawić, by samochodów było mniej przez ich cenę.

Cierpią entuzjaści, tacy jak choćby ja. Samochód to dla mnie odstresowacz, ogromna frajda. I dziś na nową ND mnie nie stać (mentalnie, pewnie gdybym nie miał własnej, inaczejbym śpiewał, albo wziął na raty), a wiele lat temu była jednak osiągalna. I słusznie prawi Złomnik, że zostaną na drogach same trzytonowe ultradrogie suvy. Bo tamtych na to stać, a przemysł DE za tym lobbuje.

Re: MX-5 NA nielegalne w Warszawie od 2024 roku.

: 16 maja 2023, 7:26
autor: solidmarian
Danillo pisze:
12 maja 2023, 8:00
Teraz za dużo się porobiło tych żółtych tablic na ulicach i jak widzę Mietka 190 - W201, to się zastanawiam jaka to forma zabytku jest???
Jest to element większej kolekcji muzealnej.
Wojtek Wawa pisze:
15 maja 2023, 15:10
Co więcej, normy emisji spalin i ban na samochody spalinowe nie byłby potrzebne, gdyby ludzie używali zbiorkomów/rowerów bardziej powszechnie (czyli bliżej 95% niż obecne 70% w Warszawie). Ale nie żyjemy w totalitaryźmie (i super!), więc nakazu tramwajów/rowerów nie ma, ale można sprawić, by samochodów było mniej przez ich cenę.
Ludzie nie używają zbiorkomu w stolicy z prostego powodu, już nawet pomijając fakt, że jest tłoczno, rozkład swoje a kierowca swoje w godzinach szczytu, za gorąco albo za zimno w zależności od pory roku to samochodem w większości przypadków jest szybciej, z bielan na wolę door to door 7km samochodem w godzinach szczytu pokonuję w 15-20 minut, to samo by ZTM to tramwaj 2 przystanki - autobus 6 przystanków - autobus 2 przystanki co zajmuje mi 45-55 minut.

Re: MX-5 NA nielegalne w Warszawie od 2024 roku.

: 05 lip 2023, 0:04
autor: tytusr
Mieszkam w małej wsi, ale często jeżdżę po różnych miastach w pl. W niewielu miastach udawało mi się zostawić auto na parkingu i cały pobyt zaliczyć na zbiórkom. Dobry zbiórkom ułatwia rezygnację z poruszania się samochodem i gwarantuje, że nie ma potrzeby zakazow jeśli taka forma jest dobrze zorganizowana - czy. Wygodniej. Jednakże w Polsce zakazy po prostu utrudnia życie ludziom biedniejszym, których nie stać na 3 tonowego elektrycznego SUV.

Re: MX-5 NA nielegalne w Warszawie od 2024 roku.

: 25 lut 2024, 14:35
autor: pulmoll45

Re: MX-5 NA nielegalne w Warszawie od 2024 roku.

: 29 lut 2024, 12:34
autor: jjocer
Strefa wchodzi dopiero od stycznia 2028 dla mieszkańców Warszawy, więc mamy jeszcze dużo czasu.
Można wjechać do strefy za opłatą nie większą niż 500zł - 10x więcej niż np. w Londynie, tam jest 11,5 funta, ale wiadomo warszawiacy są bogatsi ;) .

Re: MX-5 NA nielegalne w Warszawie od 2024 roku.

: 29 lut 2024, 13:20
autor: tomasz01
2028 to dla mieszkańców Warszawy czy mieszkańców strefy? Pytam bo nigdy tego nie potrafiłem jednoznacznie zinterpretować na podstawie grafik w necie...

Re: MX-5 NA nielegalne w Warszawie od 2024 roku.

: 29 lut 2024, 19:32
autor: jjocer
"Do końca 2027 r. z zasad obowiązujących w SCT zwolnieni będą nie tylko mieszkańcy strefy, ale wszystkie osoby opłacające podatek i zameldowane w stolicy."
Źródło: https://warszawa19115.pl/-/strefa-czyst ... portu-sct-

Re: MX-5 NA nielegalne w Warszawie od 2024 roku.

: 29 lut 2024, 21:57
autor: tomasz01
jjocer pisze:
29 lut 2024, 19:32
"Do końca 2027 r. z zasad obowiązujących w SCT zwolnieni będą nie tylko mieszkańcy strefy, ale wszystkie osoby opłacające podatek i zameldowane w stolicy."
Źródło: https://warszawa19115.pl/-/strefa-czyst ... portu-sct-
:kciuk: