Zamiana NC na NA - czy warto

Forum główne a tematyką prowadzącą jest mx-5.

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
michalkow
Posty: 98
Rejestracja: 25 kwie 2019, 21:18
Model: NA
Wersja: 1.6 1997
Lokalizacja: Ćmielów

17 maja 2022, 10:32

Delikatnie zastanawiam się nad zmianą generacji jak w tytule. To nie jest tak, że mam jakąś wielką potrzebę w tym kierunku, ale trochę mi się już NC zaczyna nudzić:). Rozważam, co stracę i zyskam, pomijając aspekty finansowe:

Tak sobie rozważałem plusy i minusy i wyszło mi:
1) na minus:
- słabszy silnik (celowałbym wyłącznie w 1.6 116 km lub 1.8),
- mniej miejsca (przy wzroście 187 cm to może mieć znaczenie),
- mniej wygody (jeżeli w ogóle można o wygodzie mówić),
- brak klimy,

2) na plus:
- lampy!
- hmmmm.... prowadzenie :?:
- możliwość wzrostu wartości auta,
- manual (teraz mam automat z manetkami i każdy mi mówi, że to nie to :)

Może ma ktoś doświadczenie z podobną zmianą? Wyprowadźcie mnie z błędu lub utwierdźcie w przekonaniu :D
Awatar użytkownika
KyRy
Moderator
Moderator
Posty: 3760
Rejestracja: 13 mar 2008, 11:23
Model: NA
Wersja: Chiquita
Lokalizacja: Kotlina Kłodzka
Kontakt:

17 maja 2022, 10:39

Ostatni minus do poprawki. Są NA z klimatyzacją :)

@_Adi_ może podpowiesz coś w temacie takiej przesiadki?
Są: Chiquita | 93LE | Błękitna Laguna
Były: NA 1.6 92 Blue | NA 1.8 96 Bura | NA 1.6 92 SE | NA 1.6 89 Miata | NA 1.6 93 Smerfeta | NA 1.8 97 Czarna Wdowa | NA 1.6 95 Szczur | NA 1.8 97 Clean Bandit | NA 1.6 96 Merlota | NA 1.6 94 Żaba
mutra
Donator
Donator
Posty: 3669
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

17 maja 2022, 11:10

Na daily albo na tor raczej nie ale jako drugie auto jak najbardziej
stpman
Posty: 631
Rejestracja: 20 gru 2019, 5:58
Model: ND
Wersja: ST/2.0/SkyFreedom
Lokalizacja: Pszczyna

17 maja 2022, 13:56

Chętnie poczytam co macie do powiedzenia w tym temacie, bo chodzi za mną chęć przesiadki z NBfl na NA ;)
Tak just for fun :)
Awatar użytkownika
pavlacos
Donator
Donator
Posty: 681
Rejestracja: 12 lut 2018, 9:30
Model: NC
Wersja: Koksed by Five
Lokalizacja: Wrocław

17 maja 2022, 15:24

Raczej się nie zmieścisz. Kilka razy się przymierzałem i słabo to wyglada (tez mam 187) głowa wystaje jak pan samochodzik😝

Nawet nb z rolka odpada
Motór jest bogiem, Prędkość nałogiem, Tuning zabawą, Freestyle podstawą
Obrazek
Awatar użytkownika
michalkow
Posty: 98
Rejestracja: 25 kwie 2019, 21:18
Model: NA
Wersja: 1.6 1997
Lokalizacja: Ćmielów

17 maja 2022, 15:31

pavlacos pisze:
17 maja 2022, 15:24
Raczej się nie zmieścisz. Kilka razy się przymierzałem i słabo to wyglada (tez mam 187) głowa wystaje jak pan samochodzik😝

Nawet nb z rolka odpada
Jeździłem NA. Problemem nie było jednak wystawanie, a to, że mi się noga pod kierownicą klinowała. No ale kierę można zmienić na mniejszą, a poza tym jestem teraz blisko 20kg chudszy ;) Niemniej jednak dzięki za uwagę, to też uwzględniam w swojej kalkulacji.
Awatar użytkownika
Pawelski
Posty: 143
Rejestracja: 11 lip 2013, 16:39
Model: NA
Wersja: 1.6 1996
Lokalizacja: Warszawa

17 maja 2022, 15:32

Dziwne, ja mam 187/188cm wzrostu i mieszczę się w NA bez problemów. Mam aż tak wytarty fotel? :D Natomiast owszem, miejsca na nogi pod kierownicą jest mało (ja się przyzwyczaiłem).
mufasa
Posty: 509
Rejestracja: 14 mar 2014, 18:49
Model: ND
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

17 maja 2022, 21:43

Pawelski pisze:
17 maja 2022, 15:32
Dziwne, ja mam 187/188cm wzrostu i mieszczę się w NA bez problemów. Mam aż tak wytarty fotel? :D Natomiast owszem, miejsca na nogi pod kierownicą jest mało (ja się przyzwyczaiłem).
Wzrost nie jest jedynym wyznacznikiem, jest jeszcze kwestia proporcji. :lol: :lol:
Obrazek
Awatar użytkownika
Scyzor
Donator
Donator
Posty: 883
Rejestracja: 06 mar 2018, 12:33
Model: NB FL
Wersja: Memories II
Lokalizacja: SC

17 maja 2022, 22:01

stpman pisze:
17 maja 2022, 13:56
Chętnie poczytam co macie do powiedzenia w tym temacie, bo chodzi za mną chęć przesiadki z NBfl na NA ;)
Tak just for fun :)
Widzę, że ciągle szukasz pomysłu na siebie. Jak nie ponton to NA :) Chyba szybko znudziła Ci się Twoje NBFL :D

A na poważnie, jeśli chodzi o pytanie @michalkow. Z moich obserwacji (bo jednak nie doświadczeń). NC to samochód zdecydowanie bardziej praktyczny jako daily, natomiast zdecydowanie mniej "kultowy". Jeśli więc swoją Miatę użytkujesz jako samochód do codziennej jazdy - chyba ta przesiadka Ci nie posłuży. Jeśli jednak Miatkę utrzymujesz jako weekendową zabawkę, a do tego masz umiejętności/chęci/możliwości do spędzania czasu w kanale - NA potencjalnie może dać Ci więcej satysfakcji. Ta umiejętność/możliwość grzebania przy aucie z pewnością będzie miała istotne znaczenie jeśli będziesz przywiązywać uwagę do "plusa" mówiącego o potencjalnym wzroście wartości samochodu.
stpman
Posty: 631
Rejestracja: 20 gru 2019, 5:58
Model: ND
Wersja: ST/2.0/SkyFreedom
Lokalizacja: Pszczyna

17 maja 2022, 22:27

Scyzor pisze:
17 maja 2022, 22:01
Widzę, że ciągle szukasz pomysłu na siebie.
No dokładnie :) Choć żona ostatnio dała zielone światło na kupno ND w dalszej przyszłości, więc zostaje z moją NBFL na jakiś czas :)

Wracając do tematu: NA ma fajne "oczka" choć to chyba jej główna przewaga nad NB :)
Nie oszukujmy się, NA to bardzo spartańskie auto.

Ale jak koniecznie chcesz kupić NA, to jest chyba tylko jedno miejsce w Polsce, gdzie może nie jest tanio, ale za to chłopaki robią cudowne NA :)
Awatar użytkownika
michalkow
Posty: 98
Rejestracja: 25 kwie 2019, 21:18
Model: NA
Wersja: 1.6 1997
Lokalizacja: Ćmielów

18 maja 2022, 11:32

Scyzor pisze:
17 maja 2022, 22:01
stpman pisze:
17 maja 2022, 13:56
Chętnie poczytam co macie do powiedzenia w tym temacie, bo chodzi za mną chęć przesiadki z NBfl na NA ;)
Tak just for fun :)
Widzę, że ciągle szukasz pomysłu na siebie. Jak nie ponton to NA :) Chyba szybko znudziła Ci się Twoje NBFL :D

A na poważnie, jeśli chodzi o pytanie @michalkow. Z moich obserwacji (bo jednak nie doświadczeń). NC to samochód zdecydowanie bardziej praktyczny jako daily, natomiast zdecydowanie mniej "kultowy". Jeśli więc swoją Miatę użytkujesz jako samochód do codziennej jazdy - chyba ta przesiadka Ci nie posłuży. Jeśli jednak Miatkę utrzymujesz jako weekendową zabawkę, a do tego masz umiejętności/chęci/możliwości do spędzania czasu w kanale - NA potencjalnie może dać Ci więcej satysfakcji. Ta umiejętność/możliwość grzebania przy aucie z pewnością będzie miała istotne znaczenie jeśli będziesz przywiązywać uwagę do "plusa" mówiącego o potencjalnym wzroście wartości samochodu.
U mnie jest trochę daily, trochę weekendowo. Pracuję w domu, ale czasami 1-2 razy w tygodniu zdarza mi się wyjazd służbowy, choć nie na drugi koniec Polski. To użytkowanie częściowo daily trochę mnie wstrzymuje przed zmianą.
Awatar użytkownika
Hookie
Donator
Donator
Posty: 3402
Rejestracja: 01 gru 2011, 19:22
Model: NB FL
Wersja: 1.8 Memories 2
Lokalizacja: Sosnowiec

18 maja 2022, 11:51

Ja się przesiadłem z ND na NBfl i żyję. ;)
2011-12: NB 1.8 '98 10th Anni 2260 - Miatulka
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba
Awatar użytkownika
dark_knight
Posty: 501
Rejestracja: 03 lis 2010, 9:47
Model: NC FL
Wersja: 2.0
Lokalizacja: Wwa

18 maja 2022, 14:19

Miałem NA (kilka lat temu, ale jednak) i teraz mam NC, na korzyść NA przemawia tylko fajny klasyczny wygląd, NC jest wygodniejsze, szybsze i lepiej się prowadzi, jest miejsce w środku, może być daily, może być autem na cały rok, jak dla mnie NA tylko jako auto wakacyjno-weekendowe. Co prawda jest spora szansa na to, że NA będzie dalej drożało, ale też u trzymanie go w dobrym stanie będzie wymagać więcej wysiłku (i pewnie kasy). Mam 187cm i w obu autach jest mi ciężko się pomieścić ze względu na długie nogi, w NA wycinałem gąbki w fotelu i wymieniłem kierownicę na mniejszą, w NC zestaw obniżający fotele i dystans do kierownicy. Jeśli to ma być auto tylko weekendowe na krótkie odcinki i dla funu to NA jest świetnym wyborem.
Awatar użytkownika
Scyzor
Donator
Donator
Posty: 883
Rejestracja: 06 mar 2018, 12:33
Model: NB FL
Wersja: Memories II
Lokalizacja: SC

18 maja 2022, 14:19

Hookie pisze:
18 maja 2022, 11:51
Ja się przesiadłem z ND na NBfl i żyję. ;)
Tylko co to za życie... :P
P.S. Avatarek sobie zmień :D
Awatar użytkownika
pavlacos
Donator
Donator
Posty: 681
Rejestracja: 12 lut 2018, 9:30
Model: NC
Wersja: Koksed by Five
Lokalizacja: Wrocław

19 maja 2022, 11:57

może ja jestem nisko zawieszony - hahaha, bo w nc też obniżałem fotel
w na i nb miałem okazję mościć się kilka razy no i niestety dla mnie lipton

jedz na spot / zlot i stestuj se
Motór jest bogiem, Prędkość nałogiem, Tuning zabawą, Freestyle podstawą
Obrazek
Awatar użytkownika
Paffko
Donator
Donator
Posty: 383
Rejestracja: 18 maja 2014, 13:18
Model: ND
Wersja: Deep Crystal Blue
Lokalizacja: Radom

19 maja 2022, 12:18

Miałem Na mam Nc- kupiłem Nc od człowieka który zmieniał na Na :)
I ja i on jesteśmy ze zmiany zadowoleni- Nc to nadal mega frajda z jazdy ale już naprzykład klima zmienia torture stania w korku w 30 stopniach w coś dość znośnego i nie wymagającego. Jako lokata kapitału Na, do jeżdzenia Nc a na koniec to i tak kwestia emocji i poczucia w każdy mz tych aut.
Awatar użytkownika
konopa
Donator
Donator
Posty: 703
Rejestracja: 12 kwie 2017, 21:51
Model: ND
Wersja: NA + NB + NC + ND
Lokalizacja: Wrocław

19 maja 2022, 14:53

Mam NC, mam też NA. Generalnie NC jest autem szybszym, lepiej się prowadzi, czuć, że to już bardziej współczesne auto.
Zdecydowanie bardziej nadaje się na daily. Długie wojaże, gdzie trzeba jechać trochę autostradą nie są aż tak męczące.

NA to inna bajka - youngtimer, który jest zdecydowanie bardziej spartański. Fajny klimat, zwłaszcza, żeby coś samemu dłubać, wpadać na spoty youngtimerów :kciuk:

Z drugiej strony to nie jest tak, że w NA nie zrobisz trasy, czy też nie nadaje się na miejskie daily... ale jest to zdecydowanie mniej przyjemne niż w NC ;)
Awatar użytkownika
pistenbully
Donator
Donator
Posty: 2095
Rejestracja: 01 sie 2017, 13:49
Model: NB
Wersja: 10th Anniversary
Lokalizacja: Gdańsk

20 maja 2022, 4:51

Miej obie.
Mydelniczka 10th Anniversary Edition
Rabarbar….....'15 ND Soft Top
Awatar użytkownika
konopa
Donator
Donator
Posty: 703
Rejestracja: 12 kwie 2017, 21:51
Model: ND
Wersja: NA + NB + NC + ND
Lokalizacja: Wrocław

20 maja 2022, 8:19

pistenbully pisze:
20 maja 2022, 4:51
Miej obie.
+1 :kciuk:
Awatar użytkownika
michalkow
Posty: 98
Rejestracja: 25 kwie 2019, 21:18
Model: NA
Wersja: 1.6 1997
Lokalizacja: Ćmielów

22 maja 2022, 8:15

Dzięki za wszystkie wskazówki. Rozważyłem za i przeciw i zostaję przy NC.
Awatar użytkownika
michalkow
Posty: 98
Rejestracja: 25 kwie 2019, 21:18
Model: NA
Wersja: 1.6 1997
Lokalizacja: Ćmielów

05 sie 2023, 18:13

Wrócił u mnie temat zamiany:). Miałem okazję pojeździć pożyczoną NA i pokuszę się o subiektywne porównanie:
1) NC prowadzi się lepiej, wygodniej, z kolei NA bardziej angażuje, wydaje się bardziej wymagająca. Zapewne odczucia te potęguje fakt, że moje NC jest w automacie. Wydaje mi się też, że w NC łatwiej jest wyczuć poślizg i właściwy moment na kontrę (to nie jest kwestia kontroli trakcji - moja NC to wczesne USA i kontroli nie ma).
2) Mam odczucie, że w NA wspomaganie kierownicy jest słabsze niż w NC. Ale może to problem pompy wspomagania, bo jeździłem trochę zmęczonym egzemplarzem.
3) NC 2.0 jest odczuwalnie szybsze, NA 1.6 115km fajnie idzie kręcone wysoko gdzieś tak do 80 km/h, potem już czuć brak mocy.
3) Byłem pozytywnie zaskoczony ilością miejsca w NA. Fotele można naprawdę daleko odsunąć. Przy zamkniętym dachu nad głową przy moim wzroście jest tyle miejsca, ile mam w NC po obniżeniu fotela. Oczy mam poniżej ramki (wzrost 191 cm, we wcześniejszym poście przez pomyłkę podałem 187 cm). Problemem jest lewa noga przy większej kierownicy, którą czasami zawadza się o nią. Ale tutaj można byłoby wrzucić kierownicę o średnicy 35 cm, usunąć uchwyty w drzwiach i zastosować paski na wzór Porsche i wtedy zrobi się więcej miejsca.
4) NA wydaje się zdecydowanie bardziej rasowe. Pop-upy robią robotę:) To opinia mojego 11-letniego syna, który najbardziej namawia mnie na zamianę.

Reasumując, więcej zalet widzę po stronie NC. Mimo tego chyba jednak zdecyduję się przejść na NA, jeśli dopiszą fundusze i trafi się fajny egzemplarz. Jakby na to nie patrzeć, obydwa auta to niepraktyczne zabawki. Ileż można bawić się tym samym:)
Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3864
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: NC
Wersja: 2.0 Power by Five
Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz

05 wrz 2023, 22:40

Daj spokój
Miałem NA, NB, mam NC.
Każdą generacją byłem w Chorwacji.
NA to taczka.
NC dzielnie służy jako daily. W bonusie mnóstwo możliwości łatwych modyfikacji czego nie daje NA.
NC po strojeniu już daje radochę, potem obniżyć i już jeździ duuużo lepiej niż stara NA.
Potem kolektor ,wałki ostre i już micha sie cieszy.
Moim skromnym zdaniem.
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Awatar użytkownika
Żółwik
Donator
Donator
Posty: 415
Rejestracja: 17 wrz 2020, 19:14
Model: NA
Wersja: 1.6 Satsuki
Lokalizacja: Dzierżoniów

06 wrz 2023, 7:00

Jak się przejechałeś i się nie zakochałeś w NA to nie kupuj ;) Na daily nadaje się co najwyżej średnio, jest to jednak bardzo już leciwe auto i zdecydowanie bardziej nadaje się na weekendową zabawkę, ale większość jej wad, o których piszesz można naprawić/poprawić, tyle że trzeba wydać sporo siana, i wtedy aspekt "inwestycyjny", o którym wspomniałeś, raczej odpada :lol: Kierownicę wystarczy podnieść (kolumnę)i bez problemu się zmieścisz plus kierownica 350 mm ;)
Awatar użytkownika
michalkow
Posty: 98
Rejestracja: 25 kwie 2019, 21:18
Model: NA
Wersja: 1.6 1997
Lokalizacja: Ćmielów

06 wrz 2023, 17:38

Miałem okazję pojeździć cały weekend i się zauroczyłem. Zdaję sobie sprawę z tego wszystkiego co piszecie i sam uważam, że NC jest lepszym autem.. ale po prostu mi się już znudziła. A jako daily już od jakiegoś czasu nie jeżdżę.

W konsekwencji wystawiłem NC na sprzedaż i szukam też chętnych na zamianę. Nie jest łatwo...
nukepower
Posty: 117
Rejestracja: 31 mar 2017, 14:05
Model: NC
Wersja: 2.5
Lokalizacja: Warszawa

08 wrz 2023, 11:46

Mam NA turbo i w sumię zastanawiam się nad przesiadką na NC więc możesz napisać :)
Awatar użytkownika
michalkow
Posty: 98
Rejestracja: 25 kwie 2019, 21:18
Model: NA
Wersja: 1.6 1997
Lokalizacja: Ćmielów

08 wrz 2023, 13:35

Już zamienione na NA. W NC miałem automat, więc pewnie i tak byś nie chciał...
Awatar użytkownika
Konioczynka
Donator
Donator
Posty: 723
Rejestracja: 27 mar 2018, 17:14
Model: Inny
Wersja: Na odwyku
Lokalizacja: Mazury / Ełk

08 wrz 2023, 13:43

Szybko :D Poka, jeszcze sprawdze ND RF czy sie nadaje jako daily, jak nie to też zmieniam na NA. Także czekam też na jakieś odczucia jak opadną emocje.
KoniOczynka
NBFL 1.6 => NCFL 2.0
Awatar użytkownika
michalkow
Posty: 98
Rejestracja: 25 kwie 2019, 21:18
Model: NA
Wersja: 1.6 1997
Lokalizacja: Ćmielów

08 wrz 2023, 13:46

Mam autko w stanie do pomalowania w całości, więc póki co wstydzę się pokazać:) Ktoś ją opierniczył obrzydliwym czarnym matem. Jest parę problemów, ale zrekompensowała to niższa cena przy zamianie, przez co zostało trochę gotówki na ogarnięcie różnych rzeczy. Furka jest od Marcina z Roadsterów, więc myślę, że nie wyjdę na tym źle.
Awatar użytkownika
Pawelski
Posty: 143
Rejestracja: 11 lip 2013, 16:39
Model: NA
Wersja: 1.6 1996
Lokalizacja: Warszawa

08 wrz 2023, 23:39

Tomai pisze:
05 wrz 2023, 22:40
NA to taczka.
W serii tak. Natomiast o dziwo po zmianie na Eibach Prokit + Bilki B6 jest o niebo lepiej. Nadal jest sztywno i spartańsko (od tego się raczej nie ucieknie w NA), trzeba też uważać na progach zwalniających, ale zawieszenie pracuje zupełnie inaczej (lepiej) niż seryjne.
Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3864
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: NC
Wersja: 2.0 Power by Five
Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz

09 wrz 2023, 0:14

Pawelski pisze:
08 wrz 2023, 23:39
Tomai pisze:
05 wrz 2023, 22:40
NA to taczka.
W serii tak. Natomiast o dziwo po zmianie na Eibach Prokit + Bilki B6 jest o niebo lepiej. Nadal jest sztywno i spartańsko (od tego się raczej nie ucieknie w NA), trzeba też uważać na progach zwalniających, ale zawieszenie pracuje zupełnie inaczej (lepiej) niż seryjne.
Lepsza taczka :mrgreen:

Przepraszam, ale za długo mam do czynienia z Miatami.... jeżdziłem przeróżnymi. NA z zawieszeniem od NBFL itd....
Od 2008 to już minęło trochę czasu.... i z NA pod względem komfortu jazdy eNCeka nie zrobisz :))
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
ODPOWIEDZ