Alternatywa dla MX5

czy jest jakikolwiek konkurent?

Forum główne a tematyką prowadzącą jest mx-5.

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
TerminatorPi
Donator
Donator
Posty: 1602
Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)

07 sie 2022, 9:22

Hookie pisze:
05 sie 2022, 21:27
stpman pisze:
05 sie 2022, 14:46
Nim ktoś z was pomyśli o kupnie Fiata 500 to niech najpierw się do tego auta przymierzy... To chyba najbardziej nieergonomiczne auto w jakim siedziałem...
Przymierzałem się, byłem bardzo zadowolony.
Każdy ma inne potrzeby i inne gusta. Jedni lubią w osobówce siedzieć jak w dostawczaku, inni wolą prawie leżeć. Kumpel z roboty był zachwycony fotelami w poprzedniej generacji RAV4, ja ich szczerze nienawidziłem (czułem się jak na stołku barowym).
Dyzia Bo czerwone są najszybsze
Tylko kierowca jest zielony :-D
Koza team member!
Awatar użytkownika
heretic
Posty: 446
Rejestracja: 05 lut 2015, 0:57
Model: ND
Wersja: SkyPassion+
Lokalizacja: Łódź

07 sie 2022, 9:23

Ja bym zostawił MX5, nawet jak szkoda żeby stało, bo skoro jest, a wszystkie te alternatywy w sumie mniej fajne i jeszcze trzeba by dopłacać, to bez sensu - niech stoi :P
Ostatnio zmieniony 07 sie 2022, 20:41 przez heretic, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
Hookie
Donator
Donator
Posty: 3401
Rejestracja: 01 gru 2011, 19:22
Model: NB FL
Wersja: 1.8 Memories 2
Lokalizacja: Sosnowiec

07 sie 2022, 13:52

TerminatorPi pisze:
07 sie 2022, 9:22
Każdy ma inne potrzeby i inne gusta.
Do tego zmierzał mój komentarz.
2011-12: NB 1.8 '98 10th Anni 2260 - Miatulka
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba
Awatar użytkownika
Wojtek Wawa
Donator
Donator
Posty: 2137
Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
Model: ND
Wersja: freedom+bilstein
Lokalizacja: Warszawa

09 sie 2022, 6:15

Ja tylko nie rozumiem podejścia, że to wielka szkoda, jak moja ND stoi, gdy świeci słońce. Ostatnio się mentalnie postarzałem i w ostrym słońcu pierwszy raz wybrałem Top Up. I odkryłem, że to super, można porozmawiać przez telefon, żar nie pali, cicho (no powiedzmy, ale mam dodatkowe wyciszenie i jest tylko źle na ekspresówce, a nie tragicznie). Jak Jupiter po mieście preferuje rower.

I co z tego, że ND stoi, gdy nie pada, podczas gdy jest mokro/leży śnieg na drodze i na rower/motor nie da się wsiąść, właśnie wtedy ten samochód błyszczy, można bezpiecznie i bezkosztowo się pobawić, a gdzie się tylko da jeździć bez dachu, bo grzanie fotela i nawiewami dużo lepiej radzi sobie z mrozem przy top down niż klimatyzacja z upałem w słońcu.

Napisałem to wbrew sobie, bo akurat znajomy szuka ND1, ale chyba kolega sprzedawać będzie na mobile.de/w UE, więc cena i tak będzie nieokazyjna, a może jednak powstrzymam przed błędem. Który i tak można łatwo/ciężej naprawić, jak pokazał bjorn i galex :-)
Awatar użytkownika
pistenbully
Donator
Donator
Posty: 2092
Rejestracja: 01 sie 2017, 13:49
Model: NB
Wersja: 10th Anniversary
Lokalizacja: Gdańsk

28 wrz 2022, 13:32

No i jest, powstała alternatywa dla Mx-5. https://carnewschina.com/?p=130529
I nawet cena na surowo taka podobna...

Obrazek
Mydelniczka 10th Anniversary Edition
Rabarbar….....'15 ND Soft Top
Awatar użytkownika
TerminatorPi
Donator
Donator
Posty: 1602
Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)

28 wrz 2022, 19:17

Nie wiem czy to tylko ja, czy "inspiracja" Lancią Stratos aż bije po oczach. Poza tym, 200 klocków plus cło i cholera wie co jeszcze, to jednak (wciąż) nie ten pułap cenowy.
No i oczywiście to zamknięta puszka.
I elektryk.
Dyzia Bo czerwone są najszybsze
Tylko kierowca jest zielony :-D
Koza team member!
Awatar użytkownika
Wojtek Wawa
Donator
Donator
Posty: 2137
Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
Model: ND
Wersja: freedom+bilstein
Lokalizacja: Warszawa

29 wrz 2022, 15:10

Puszka, moc i cena, to elektryczny konkurent caymana bez jakiegokolwiek prestiżu. Normalnie na to ostatnie jestem obojętny, ale gdyby na tym koncepcie było logo fiata, byłoby lepiej, a o czymś to świadczy.
Awatar użytkownika
monkahead
Donator
Donator
Posty: 1378
Rejestracja: 31 gru 2019, 8:56
Model: NC FL
Wersja: Summer Edition '12
Lokalizacja: Sosnowiec

09 paź 2023, 21:38

Odgrzewam kotleta, czy ktoś z Was ma Suprę MkV 2.0T B48 lub 3.0T B58 lub jeździł którąś z tych wersji i może coś o tym aucie napisać?
Awatar użytkownika
szy
Donator
Donator
Posty: 741
Rejestracja: 28 maja 2014, 9:39
Model: ND
Wersja: GT-S
Lokalizacja: San Diego

15 paź 2023, 22:33

monkahead pisze:
09 paź 2023, 21:38
Odgrzewam kotleta, czy ktoś z Was ma Suprę MkV 2.0T B48 lub 3.0T B58 lub jeździł którąś z tych wersji i może coś o tym aucie napisać?
Nie mam, ale nadal trochę obserwuję. Zależy na którą część internetu patrzysz, to B48 jest zupełnie fajnym, wystarczającym silnikiem w 3er, do niegodnego badziewia w Suprze, także patrzyłbym na to co zobaczysz w internecie z mocnym przymrużeniem oka. Ja nie doszedłem nawet do etapu jazdy testowej, z uwagi na problemy z dostępnością i przez to cenami, które mam nadzieję w Polsce nie występują i Ciebie nie dotyczą. Rynek tutaj można podzielić na dwie kategorie:
- cena równa cennikowej, czas oczekiwania na auto ponad rok i nie masz pojęcia jaka konfiguracja się trafi, płacisz zaliczkę nie mając pojęcia czy i kiedy dealer dostanie auto i czy nie sprzeda auta komuś innemu a Ty czekasz dalej
- cena +10k USD ponad cennik za auto nowe bądź lekko używane, i nie ma za bardzo w czym wybierać, a przy takiej cenie to auto dla mnie traci jakikolwiek sens.

Nie wiem czy to Ci jakkolwiek pomoże, ale jechałem 3er z jednym i drugim silnikiem. B48 wolne nie jest, ale przynajmniej w ciężkiej i dużej trójce nie wydaje się szybkie. B58 definitywnie nie ma tego problemu, natomiast to jest już na tyle szybkie auto, że po chwili nieuwagi osiąga się prędkości, których ja nie chcę osiągać na drogach publicznych. Przy sportowym aucie do zabawy jednak chciałbym mieć możliwość używania całego zakresu przepustnicy. Może zbyt dużo już lat z Miatą i podejściem "slow car fast"?

Napisz proszę coś więcej o rozważaniach i alternatywach.
Awatar użytkownika
heretic
Posty: 446
Rejestracja: 05 lut 2015, 0:57
Model: ND
Wersja: SkyPassion+
Lokalizacja: Łódź

04 lis 2023, 13:38

monkahead pisze:
09 paź 2023, 21:38
Odgrzewam kotleta, czy ktoś z Was ma Suprę MkV 2.0T B48 lub 3.0T B58 lub jeździł którąś z tych wersji i może coś o tym aucie napisać?
Jeżdżę takim autem od ok roku i 15kkm w wersji z B48 i pakietem bodaj sport (szpera, większe hamulce, zawieszenie adaptacyjne).
Co do silnika, auto które kupiłem miało modyfikację wydechu i remap - ok 330KM/500+Nm, seryjnym 2.0 w Suprze nigdy nie jechałem, więc trudno powiedzieć jak się zachowuje; w wyraźnie cięższym 430i jest w mojej ocenie nie za szybki, zresztą 3.0 w 440i (które jest jeszcze cięższe, bo cięższy silnik + napęd 4x4) też wow nie robi. Supra 3.0, którą jechałem parę razy, jest wyraźnie szybsza od 440i - kilkaset kg mniej robi różnicę. Ciekawostką między Suprą 2.0 a 3.0 jest dość duża różnica masy, wyraźnie ponad 100kg, wydaje mi się że są to nawet okolice 150kg - do sprawdzenia - i to w większości na przedniej osii (poza silnikiem jakąś różnicę robią elementy wyposażenia - brak elektrycznych foteli, uboższe audio), 2.0 ma cały silnik za przednią osią, w 3.0 2 cylindry wiszą przed i to trochę czuć w zakrętach, 2.0 się nieco lepiej 'obraca', ale to nie są wielkie różnice. W mojej ocenie, jeśli lubi się jeździć, nie warto brać bazowego 2.0 bez szpery i z małymi hamulcami - chyba nie trzeba tłumaczyć dlaczego. Jeśli to ma być auto gdzie się chce dłubać silnik na 500 koni czy więcej i być niepokonanym na prostej to na pewno 3.0. Jak ma być bardziej wyważonym autem sportowym, to zależy jakie kto ma indywidualne priorytety i jakie są ceny na dane egzemplarze. A samochód jest bdb autem sportowym, bardzo dobrze się prowadzi, ma masę przyczepności w zakrętach, no chyba że się chce jeździć bokiem po zakrętach BMW-style - też się da, nieźle hamuje i się rozpędza, ma bardzo responsywną skrzynię ZF (dużo fajniej oprogramowana niż w BMW) z ultra krótkimi pierwszymi kilkoma biegami. Jeśli się chce przyczepić to tył jest trochę nerwowy jak się jedzie na granicy przyczepności i do jazdy po torze warto/trzeba założyć większą chłodnicę do intercoolera bo dość szybko zaczyna się grzać.
W użytku na co dzień bardzo wygodne auto, można komfortowo robić długie trasy, dość duży bagażnik, minusem jest na pewno widoczność, zwłaszcza 3/4 do tyłu. Osławiony wind buffeting naprawia się albo dedykowanymi owiewkami na nasady lusterek za dość niedorzeczną kasę, albo improwizowanymi zrobionymi z uniwersalnych odbojników na ranty drzwi za 50zł i problemu nie ma.
Jeszcze dla kontekstu - kupowanie tego samochodu zacząłem od chęci/pomysłu wymiany ND na 718 Boxster. Jechałem Boxsterem/Caymanem 2.0 manual i PDK, 2.5 PDK, GTS 4.0 PDK i Spyder manual oraz, dla porównania A110 pure i S (z jakimś pakietem ala torowym, na Cup 2) oraz Suprą 3.0. Spyder super ale za drogi, GTS też fajny i też za drogi, ale (być może przez PDK) nie tak super/wow, 4 cylindrowce z PDK takie sobie, ewentualnie do rozważenia, ale niechętnie, a z manualem IMO nie do przyjęcia - mega długie biegi i totalny brak boosta poniżej ok 2500rpm powodują że jazda tym po mieście i nawet wolniejszych zamiejskich drogach to straszna lipa, PDK z większą liczbą, trochę krószych biegów i częstymi, dość płynnymi redukcjami na 1 w mieście ratuje nieco sytuację. Jeśli chodzi o frajdę z jazdy z tych wszystkich aut dla mnie dość wyraźny nr 1 to A110 pure, ale to totalnie (bardziej jeszcze niż ND) niepraktyczne auto i nadal Renault za dość duże pieniądze.
Jak masz jeszcze jakieś pytania o konkretne rzeczy to służę pomocą na ile będę potrafił
Awatar użytkownika
Dżunior
Donator
Donator
Posty: 4106
Rejestracja: 09 lis 2008, 13:42
Model: ND
Wersja: SkyFreedom Recaro
Lokalizacja: Calpe / NDM
Kontakt:

06 lis 2023, 8:42

A konfrontowałeś Suprę z Z4'ką? Czy zupełnie ją wykluczyłeś?
MX-5 ND SkyFreedom 8-)
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
Awatar użytkownika
heretic
Posty: 446
Rejestracja: 05 lut 2015, 0:57
Model: ND
Wersja: SkyPassion+
Lokalizacja: Łódź

06 lis 2023, 10:12

Dżunior pisze:
06 lis 2023, 8:42
A konfrontowałeś Suprę z Z4'ką? Czy zupełnie ją wykluczyłeś?
Jasne, że tak - zapomniałem o tym zupełnie bo to z grubsza to samo auto :lol: Silnik, podwozie etc jest to samo, chociaż wyraźnie inaczej zestrojone - Toyota bardziej na sportowo, BMW na luksusowe GT, najbardziej się to zauważa w sposobie pracy skrzyni biegów i układu kierowniczego. Poza tym lepsze wykończenia wewnątrz i poczucie większej przestrzeni na plus BMW, w Toyocie na plus zdecydowanie większa sztywność nadwozia.
W porównaniu do MX5 i do Boxstera w Z4 niestety w środku jest huragan top down.
Awatar użytkownika
irekJ
Donator
Donator
Posty: 2621
Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
Model: ND
Wersja: Mocny Full
Lokalizacja: PL | CH | IT

06 lis 2023, 15:02

No to dopisuję kolejną furę do krótkiej listy potencjalnych zastępczaków Miaty. Co ciekawe Supra (oraz Yaris GR) to jedne z niewielu aut, które w CH są względnie bardziej dostępne oraz bardziej opłacalne w zakupie niż w EU/PL. Choć sam jeszcze czekam na poliftowego Yarisa z automatem. Widzę też, że więcej ludzi ma ten sam problem... jest budżet, są możliwości, ale wybór jest między autami, które dają prawie tyle samo frajdy co Miata tylko za kilkakrotnie większe pieniądze :bang:
stpman
Posty: 627
Rejestracja: 20 gru 2019, 5:58
Model: ND
Wersja: ST/2.0/SkyFreedom
Lokalizacja: Pszczyna

06 lis 2023, 18:38

W zasadzie jak koniecznie chce się jeździć bez dachu to z alternatyw pozostaje Boxter, Z4 ewentualnie Mini Cabrio i Abarth 595C (ale to malutkie wariaty pędzone na przód).
A jak chcesz roadstera, który nie zabije portfela kosztami utrzymania i spalaniem to chyba już serio tylko ND'k zostaje...
Awatar użytkownika
heretic
Posty: 446
Rejestracja: 05 lut 2015, 0:57
Model: ND
Wersja: SkyPassion+
Lokalizacja: Łódź

06 lis 2023, 20:47

To jeszcze jedno, żeby nie było wątpliwości, Supra to w mojej ocenie nie jest alternatywa dla MX-5. Podobnie jak Porsche, jest to auto o zupełnie innym charakterze niż MX-5, wygodne, szybkie i na poważnie - nie jest to slow car fast.
stpman pisze:
06 lis 2023, 18:38
W zasadzie jak koniecznie chce się jeździć bez dachu to z alternatyw pozostaje Boxter, Z4 ewentualnie Mini Cabrio i Abarth 595C (ale to malutkie wariaty pędzone na przód).
A jak chcesz roadstera, który nie zabije portfela kosztami utrzymania i spalaniem to chyba już serio tylko ND'k zostaje...
Jeśli zależy na jeździe bez dachu to jeszcze jest kilka opcji - BMW i Mercedes (SL :slinotok: ) mają w gamie po kilka modeli, Audi A5, jest też Mustang, 911 i kilka egzotyków powyżej 1mln PLN.
Z4 nie będzie w zasadniczy sposób odstawało kosztami utrzymania od ND. 4-cylindrowy Boxster spalaniem również, trochę gorzej z serwisem :roll:
Awatar użytkownika
weede
Posty: 100
Rejestracja: 10 sty 2019, 9:17
Model: Inny
Wersja: GT86
Lokalizacja: Bydgoszcz

07 lis 2023, 8:23

Nie zapominajcie o GR86 - to też fajne auto i już nie takie wolne jak seryjne GT86.
15" GT86 HKS SC | 13" NCFL2 | 19" ND2 | 18" 124 Spider | 17" ND1 |
Awatar użytkownika
SrogaDroga
Donator
Donator
Posty: 96
Rejestracja: 01 mar 2022, 10:13
Model: NC FL2
Wersja: Club
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

07 lis 2023, 9:12

heretic pisze:
06 lis 2023, 20:47
Jeśli zależy na jeździe bez dachu to jeszcze jest kilka opcji - BMW i Mercedes (SL :slinotok: ) mają w gamie po kilka modeli, Audi A5, jest też Mustang, 911 i kilka egzotyków powyżej 1mln PLN.
Jak już to padło, to ma ktoś jakieś większe doświadczenia z Mercedesem SLK 2. generacji (R171)?
Da się tego zrobić dające frajdę z prowadzenia "fast daily" / "mini GT" (głównie mam na myśli mody zawieszenia)?

PS. Jak idziemy w stronę egzotyków za milion, to wspomniałbym jeszcze o egzotykach z drugiego końca skali: Honda S660, Daihatsu Copen, Suzuki Cappuccino. To jest bardziej "slow car fast", niż MX-5, i w dodatku bez dachu :twisted:
mutra
Donator
Donator
Posty: 3662
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

07 lis 2023, 14:02

SrogaDroga pisze:
07 lis 2023, 9:12
heretic pisze:
06 lis 2023, 20:47
Jeśli zależy na jeździe bez dachu to jeszcze jest kilka opcji - BMW i Mercedes (SL :slinotok: ) mają w gamie po kilka modeli, Audi A5, jest też Mustang, 911 i kilka egzotyków powyżej 1mln PLN.
Jak już to padło, to ma ktoś jakieś większe doświadczenia z Mercedesem SLK 2. generacji (R171)?
Da się tego zrobić dające frajdę z prowadzenia "fast daily" / "mini GT" (głównie mam na myśli mody zawieszenia)?

PS. Jak idziemy w stronę egzotyków za milion, to wspomniałbym jeszcze o egzotykach z drugiego końca skali: Honda S660, Daihatsu Copen, Suzuki Cappuccino. To jest bardziej "slow car fast", niż MX-5, i w dodatku bez dachu :twisted:
Honda s660 to raczej nie jest (cenowo) drugi koniec skali. Byłem bliski sprowadzenia egzemplarza z Japonii jakieś 1.5 roku temu. Używany 3 letni egzemplarz z przebiegiem 20tys mil wychodził trochę drożej niż mx5 z połową tego przebiegu
Awatar użytkownika
SrogaDroga
Donator
Donator
Posty: 96
Rejestracja: 01 mar 2022, 10:13
Model: NC FL2
Wersja: Club
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

07 lis 2023, 18:41

mutra pisze:
07 lis 2023, 14:02
SrogaDroga pisze:
07 lis 2023, 9:12
PS. Jak idziemy w stronę egzotyków za milion, to wspomniałbym jeszcze o egzotykach z drugiego końca skali: Honda S660, Daihatsu Copen, Suzuki Cappuccino. To jest bardziej "slow car fast", niż MX-5, i w dodatku bez dachu :twisted:
Honda s660 to raczej nie jest (cenowo) drugi koniec skali. Byłem bliski sprowadzenia egzemplarza z Japonii jakieś 1.5 roku temu. Używany 3 letni egzemplarz z przebiegiem 20tys mil wychodził trochę drożej niż mx5 z połową tego przebiegu
To i tak sporo mniej, niż milion ;)
mutra
Donator
Donator
Posty: 3662
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

07 lis 2023, 19:36

SrogaDroga pisze:
07 lis 2023, 18:41
mutra pisze:
07 lis 2023, 14:02
SrogaDroga pisze:
07 lis 2023, 9:12
PS. Jak idziemy w stronę egzotyków za milion, to wspomniałbym jeszcze o egzotykach z drugiego końca skali: Honda S660, Daihatsu Copen, Suzuki Cappuccino. To jest bardziej "slow car fast", niż MX-5, i w dodatku bez dachu :twisted:
Honda s660 to raczej nie jest (cenowo) drugi koniec skali. Byłem bliski sprowadzenia egzemplarza z Japonii jakieś 1.5 roku temu. Używany 3 letni egzemplarz z przebiegiem 20tys mil wychodził trochę drożej niż mx5 z połową tego przebiegu
To i tak sporo mniej, niż milion ;)
;)
Awatar użytkownika
Żółwik
Donator
Donator
Posty: 411
Rejestracja: 17 wrz 2020, 19:14
Model: NA
Wersja: 1.6 Satsuki
Lokalizacja: Dzierżoniów

07 lis 2023, 20:41

heretic pisze:
04 lis 2023, 13:38
Jeżdżę takim autem od ok roku i 15kkm w wersji z B48 i pakietem bodaj sport (szpera, większe hamulce, zawieszenie adaptacyjne).
Co do silnika, auto które kupiłem miało modyfikację wydechu i remap - ok 330KM/500+Nm (...)
Jak masz jeszcze jakieś pytania o konkretne rzeczy to służę pomocą na ile będę potrafił
To jeszcze ja o coś podpytam, bo też między innymi mi po głowie chodzi ten samochód za jakiś czas. Jak wygląda w Toyocie kwestia przeglądów Supry: czy są znacznie droższe niż bardziej przyziemnych modeli, jakie ma interwały międzyprzeglądowe, czy objęta jest programem pogwarancyjnym Toyota Relax? No i skoro masz podłubane auto to czy przymykają na to oko w razie usterki na gwarancji? Czy tolerują na gwarancji mody w zakresie np. kół, elementów zewnętrznych typu spojlery, koła itp.? I na koniec podstawowa kwestia dla mnie, czyli czy ma wygodne fotele i zawieszenie dające przynajmniej przyzwoity komfort w mieście i na gorszych drogach, bo te dwie rzeczy są główną przyczyną, dla której zamierzam natychmiast po zakończeniu leasingu pozbyć się trójki w M-pakiecie, bo tutaj to jest dramat, plecy mi już wysiadają.
stpman
Posty: 627
Rejestracja: 20 gru 2019, 5:58
Model: ND
Wersja: ST/2.0/SkyFreedom
Lokalizacja: Pszczyna

08 lis 2023, 18:27

Nie zapominajcie, że mówimy o alternatywie o nowej MX-5, z salonu. GT86 to fajne auto, ale nadal nie można w nim zdjąć dachu. Merce, Audi, BMW, Lexusy, to inna półka cenowa.
Nie ma w Polsce (i w EU) tańszego roadstera niż ND i raczej się to już nie zmieni. Ostatnim zrywem szaleńca było wypuszczenie na rynek 124 Spider ;)
Awatar użytkownika
irekJ
Donator
Donator
Posty: 2621
Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
Model: ND
Wersja: Mocny Full
Lokalizacja: PL | CH | IT

08 lis 2023, 20:32

Ja generalnie mam rozkminy jak tu spełnić jakieś motoryzacyjne marzenie. Problem w tym, że pod domem mogę mieć tylko jeden samochód, który musi radzić sobie jako daily all season, dawać frajdę z jazdy i przy tym nie zrujnować mnie finansowo.
Miata nie wygrywa w żadnej kategorii, ale w każdej jest bardzo mocna. Każdy inny wóz, jaki gdzieś mi się przewija przed oczami, zawsze ma jakieś grube ALE. Poszukiwania zaczynałem z budżetem 25k euro, teraz już grubo jestem poza 50k euro i nadal nie widzę zdecydowanego faworyta :bang:
Awatar użytkownika
heretic
Posty: 446
Rejestracja: 05 lut 2015, 0:57
Model: ND
Wersja: SkyPassion+
Lokalizacja: Łódź

08 lis 2023, 23:09

Żółwik pisze:
07 lis 2023, 20:41
heretic pisze:
04 lis 2023, 13:38
Jeżdżę takim autem od ok roku i 15kkm w wersji z B48 i pakietem bodaj sport (szpera, większe hamulce, zawieszenie adaptacyjne).
Co do silnika, auto które kupiłem miało modyfikację wydechu i remap - ok 330KM/500+Nm (...)
Jak masz jeszcze jakieś pytania o konkretne rzeczy to służę pomocą na ile będę potrafił
To jeszcze ja o coś podpytam, bo też między innymi mi po głowie chodzi ten samochód za jakiś czas. Jak wygląda w Toyocie kwestia przeglądów Supry: czy są znacznie droższe niż bardziej przyziemnych modeli, jakie ma interwały międzyprzeglądowe, czy objęta jest programem pogwarancyjnym Toyota Relax? No i skoro masz podłubane auto to czy przymykają na to oko w razie usterki na gwarancji? Czy tolerują na gwarancji mody w zakresie np. kół, elementów zewnętrznych typu spojlery, koła itp.? I na koniec podstawowa kwestia dla mnie, czyli czy ma wygodne fotele i zawieszenie dające przynajmniej przyzwoity komfort w mieście i na gorszych drogach, bo te dwie rzeczy są główną przyczyną, dla której zamierzam natychmiast po zakończeniu leasingu pozbyć się trójki w M-pakiecie, bo tutaj to jest dramat, plecy mi już wysiadają.
Nie wiem jakie są ceny innych modeli Toyoty. Za przegląd (jeśli dobrze pamiętam to był olej silnikowy, filtry, płyn hamulcowy) powiedzieli mi coś pod 2500. Nie wszystkie serwisy Toyoty obsługują Suprę, a z tych które obsługują część robi tylko bazowe serwisy i nie naprawia auta ponadto w żaden sposób - z tego co zrozumiałem większość nie ma żadnego interfejsu diagnostycznego, druga grupa albo ma jakiś okrojony albo pełny tylko nie umie go używać ponad najprostszą ścieżkę 'wymiana oleju'. Ponadto nie wiedzą (2 serwisy w W-wie i 2 w Łodzi) jakie są interwały między przeglądami (nie, nie są takie jak we wszystkich Toyotach, są takie jak w BMW). Biorąc pod uwagę powyższe doświadczenia odpuściłem serwisowanie w ASO, zwłaszcza że podobnie jak w nowszych BMW, w Suprach po 2020 jest potrzebne odblokowanie ECU (femto) żeby móc go flashować i można potem zcegłować auto jak się puści update ECU interfejsem serwisowym :P Trudno też powiedzieć jakie mieliby podejście do modyfikacji, to może bardzo zależeć od konkretnego ASO, przynajmniej takie mam doświadczenia w innych markach. Generalnie w serwisie Toyoty nie wiedzą co to za auto i z czym się to je, więc spora szansa że by nie wiedzieli czy to modyfikacja czy tak z fabryki wyszło. Z mniej fajnych rzeczy nie pozwalają zalać swojego oleju, tylko 0w20 z ASO.
Nie korzystałem z Toyota Relax, ale nie widziałem żadnych wyłączeń dla Supry, więc sądzę że można skorzystać jeśli by się chciało.
Fotele w mojej ocenie są średnio wygodne, mają za krótkie siedzisko i na dłuższych trasach nogi od tego bolą. Robiliśmy ostatnio trasę ok 300km w G20 MSport kolegi z bazowymi fotelami MSport, nie-adaptacyjnym zawieszeniem, kołami 18 i oponami nie run flat to jak dla mnie fotele w BMW są wygodniejsze (mają regulację długości siedziska :winner: ), zawieszenie za to jest mniej komfortowe (ale to może być różnica zwykłe vs adaptacyjne). Jeśli masz problemy z plecami to problemem może być jeszcze wsiadanie i wysiadanie.
stpman pisze:
08 lis 2023, 18:27
Nie zapominajcie, że mówimy o alternatywie o nowej MX-5, z salonu. GT86 to fajne auto, ale nadal nie można w nim zdjąć dachu. Merce, Audi, BMW, Lexusy, to inna półka cenowa.
Nie ma w Polsce (i w EU) tańszego roadstera niż ND i raczej się to już nie zmieni. Ostatnim zrywem szaleńca było wypuszczenie na rynek 124 Spider ;)
Bazowe Z4 jest o ok 1/3 droższe od bazowego ND, nie nazwałbym tego inną półką cenową, zwłaszcza że Z4 dużo bardziej nadaje się na jedyny samochód niż ND (przez to dla mnie nie jest ono też stricte alternatywą ND, podobnie jak inne MB, BMW, Lexusy (LC500 :slinotok: ) etc., nabliższy NDka samochód dla mnie to A110).
irekJ pisze:
08 lis 2023, 20:32
Ja generalnie mam rozkminy jak tu spełnić jakieś motoryzacyjne marzenie. Problem w tym, że pod domem mogę mieć tylko jeden samochód, który musi radzić sobie jako daily all season, dawać frajdę z jazdy i przy tym nie zrujnować mnie finansowo.
Miata nie wygrywa w żadnej kategorii, ale w każdej jest bardzo mocna. Każdy inny wóz, jaki gdzieś mi się przewija przed oczami, zawsze ma jakieś grube ALE. Poszukiwania zaczynałem z budżetem 25k euro, teraz już grubo jestem poza 50k euro i nadal nie widzę zdecydowanego faworyta :bang:
M2, o ile łapie się w definicję nie rujnowania finansowego. No i nie odnoszę się tu do spełnienia marzenia, bo każdy ma inne :)
Awatar użytkownika
Żółwik
Donator
Donator
Posty: 411
Rejestracja: 17 wrz 2020, 19:14
Model: NA
Wersja: 1.6 Satsuki
Lokalizacja: Dzierżoniów

09 lis 2023, 7:07

heretic pisze:
08 lis 2023, 23:09
Robiliśmy ostatnio trasę ok 300km w G20 MSport kolegi z bazowymi fotelami MSport, nie-adaptacyjnym zawieszeniem, kołami 18 i oponami nie run flat to jak dla mnie fotele w BMW są wygodniejsze (mają regulację długości siedziska :winner: ), zawieszenie za to jest mniej komfortowe (ale to może być różnica zwykłe vs adaptacyjne). Jeśli masz problemy z plecami to problemem może być jeszcze wsiadanie i wysiadanie.
Taką właśnie mam konfigurację, tyle że na runflatach. Krótsze siedzisko nie byłoby raczej problemem, niestety dla mnie jest zbyt mocno wyprofilowana część lędźwiowa oparcia w G20 M-Sport, bo wypycha za mocno plecy na dole niezależnie od regulacji i ramiona wiszą w powietrzu bez podparcia, co powoduje bóle w plecach. Jak jeżdzę drugim daily - Proace City Verso - to mogę zrobić 1000 km i nic mnie nie boli, Miatą NA przejeżdżam całą Polskę i nic, a w G20 po godzinie mam dość. No i tak jak piszesz - zawieszenie nieadaptacyjne w tym aucie jest po prostu twarde. Z wysiadaniem i wsiadaniem nie powinno być problemu, do NA jakoś włażę bez większych problemów ;) Dzięki za wszystkie informacje :kciuk:
Awatar użytkownika
heretic
Posty: 446
Rejestracja: 05 lut 2015, 0:57
Model: ND
Wersja: SkyPassion+
Lokalizacja: Łódź

09 lis 2023, 8:24

Żółwik pisze:
09 lis 2023, 7:07
heretic pisze:
08 lis 2023, 23:09
Robiliśmy ostatnio trasę ok 300km w G20 MSport kolegi z bazowymi fotelami MSport, nie-adaptacyjnym zawieszeniem, kołami 18 i oponami nie run flat to jak dla mnie fotele w BMW są wygodniejsze (mają regulację długości siedziska :winner: ), zawieszenie za to jest mniej komfortowe (ale to może być różnica zwykłe vs adaptacyjne). Jeśli masz problemy z plecami to problemem może być jeszcze wsiadanie i wysiadanie.
Taką właśnie mam konfigurację, tyle że na runflatach. Krótsze siedzisko nie byłoby raczej problemem, niestety dla mnie jest zbyt mocno wyprofilowana część lędźwiowa oparcia w G20 M-Sport, bo wypycha za mocno plecy na dole niezależnie od regulacji i ramiona wiszą w powietrzu bez podparcia, co powoduje bóle w plecach. Jak jeżdzę drugim daily - Proace City Verso - to mogę zrobić 1000 km i nic mnie nie boli, Miatą NA przejeżdżam całą Polskę i nic, a w G20 po godzinie mam dość. No i tak jak piszesz - zawieszenie nieadaptacyjne w tym aucie jest po prostu twarde. Z wysiadaniem i wsiadaniem nie powinno być problemu, do NA jakoś włażę bez większych problemów ;) Dzięki za wszystkie informacje :kciuk:
Runflat'y robią bardzo dużą różnicę w tym aucie, kolega też je miał i wywalił bo nie dało się na tym jeździć. Jeśli masz fotele z opcjonalną regulacją podparcia lędźwiowego to oparcie w Toyocie będzie bardzo podobne. I jeszcze jedna rzecz, jeśli byś myślał o tym aucie, z tego co wiem nie sprzedają go już w PL, więc zostało to co na stocku i używane.
Awatar użytkownika
Grzybohun
Posty: 671
Rejestracja: 31 paź 2019, 18:12
Model: NA
Wersja: 1991
Lokalizacja: WWA

17 gru 2023, 7:49

irekJ pisze:
08 lis 2023, 20:32
Ja generalnie mam rozkminy jak tu spełnić jakieś motoryzacyjne marzenie. Problem w tym, że pod domem mogę mieć tylko jeden samochód, który musi radzić sobie jako daily all season, dawać frajdę z jazdy i przy tym nie zrujnować mnie finansowo.
Miata nie wygrywa w żadnej kategorii, ale w każdej jest bardzo mocna. Każdy inny wóz, jaki gdzieś mi się przewija przed oczami, zawsze ma jakieś grube ALE. Poszukiwania zaczynałem z budżetem 25k euro, teraz już grubo jestem poza 50k euro i nadal nie widzę zdecydowanego faworyta :bang:
Trochę odgrzeje kotleta, bo dużo fajnych aut zostało poruszonych w tym wątku ale chyba zapominamy o hamburgerach - konkretnie o corvette.

Niestety przyjemności z jazdy takim autem jeszcze nie mam, rozmiarowo oraz hmm „ideologicznie” to auto które powinno się wpasować pomiędzy mx5 a BMW m3, może mieć formę auta marzeń (zależy od osoby wiadomo), a z różnych opinii wynika że C7 jest spoko jako daily i prowadzi się dużo bardziej bezpośrednio niż wcześniejsze.

Zastanawiam sie jakie są Wasze doświadczenia. Mi się marzy C3, ale C7 jako daily też jest gdzieś z tyłu głowy…
Awatar użytkownika
monkahead
Donator
Donator
Posty: 1378
Rejestracja: 31 gru 2019, 8:56
Model: NC FL
Wersja: Summer Edition '12
Lokalizacja: Sosnowiec

17 gru 2023, 22:38

Dopiero teraz zauważyłem, że ktoś odpisał na mój post ;)
szy pisze:
15 paź 2023, 22:33
Nie mam, ale nadal trochę obserwuję. Zależy na którą część internetu patrzysz, to B48 jest zupełnie fajnym, wystarczającym silnikiem w 3er, do niegodnego badziewia w Suprze, także patrzyłbym na to co zobaczysz w internecie z mocnym przymrużeniem oka. Ja nie doszedłem nawet do etapu jazdy testowej, z uwagi na problemy z dostępnością i przez to cenami, które mam nadzieję w Polsce nie występują i Ciebie nie dotyczą. Rynek tutaj można podzielić na dwie kategorie:
- cena równa cennikowej, czas oczekiwania na auto ponad rok i nie masz pojęcia jaka konfiguracja się trafi, płacisz zaliczkę nie mając pojęcia czy i kiedy dealer dostanie auto i czy nie sprzeda auta komuś innemu a Ty czekasz dalej
- cena +10k USD ponad cennik za auto nowe bądź lekko używane, i nie ma za bardzo w czym wybierać, a przy takiej cenie to auto dla mnie traci jakikolwiek sens.
Widzę że siedzisz w USA, jestem od jakiegoś czasu na forum supramkv.com oraz na grupach FB dotyczących Supry mk5 i widzę dokładnie to o czym piszesz. Przy czym pomimo tego, że amerykańscy dilerzy Toyoty, doliczają sobie kosmiczne marże do MSRP (Manufacturer Suggested Retail Price) to cena za 2024 Toyota Supra 45th Anniversary Edition w USA jest wciąż niższa niż u nas za zwykłą 3.0 ... Polska to stan umysłu jeśli chodzi o akcyzę i opłaty za auta z silnikami powyżej 2.0l ... w takich sytuacjach zastanawiam się, co ja tutaj właściwie robię? Teraz na otomoto są 3 nowe Supry B48 i każda jest 20k PLN droższa od ceny katalogowej ... (sic!)
szy pisze:
15 paź 2023, 22:33
Nie wiem czy to Ci jakkolwiek pomoże, ale jechałem 3er z jednym i drugim silnikiem. B48 wolne nie jest, ale przynajmniej w ciężkiej i dużej trójce nie wydaje się szybkie. B58 definitywnie nie ma tego problemu, natomiast to jest już na tyle szybkie auto, że po chwili nieuwagi osiąga się prędkości, których ja nie chcę osiągać na drogach publicznych. Przy sportowym aucie do zabawy jednak chciałbym mieć możliwość używania całego zakresu przepustnicy. Może zbyt dużo już lat z Miatą i podejściem "slow car fast"?
Haha, byłem na jeździe próbnej 330i & 340i w BMW Sikora Bielsko-Biała, jedna jazda po drugiej, żeby od razu porównać oba silniki, odczucia mam identyczne jak Ty. 330i było wolne, nie dałbym 250k PLN za ten samochód, nawet w mega wypasionej wersji, jaką mi wycenili w salonie. 340i to jest inna bajka ... to jest rakieta, lekko docisnąłem gaz na drodze szybkiego ruchu i już miałem 170km/h, to auto jest za szybkie ;) przy obecnej cenie mandatów.

20231014_102141.jpg
20231014_102141.jpg (511.51 KiB) Przejrzano 544 razy
20231014_102150.jpg
20231014_102150.jpg (529.82 KiB) Przejrzano 544 razy
heretic pisze:
04 lis 2023, 13:38
Jeżdżę takim autem od ok roku i 15kkm w wersji z B48 i pakietem bodaj sport (szpera, większe hamulce, zawieszenie adaptacyjne).
Haha, no i pięknie, to musimy się spotkać, bo ja jeżdżę takim samym od 2 miesięcy i ... 700km :)
heretic pisze:
04 lis 2023, 13:38
Co do silnika, auto które kupiłem miało modyfikację wydechu i remap - ok 330KM/500+Nm, seryjnym 2.0 w Suprze nigdy nie jechałem, więc trudno powiedzieć jak się zachowuje; w wyraźnie cięższym 430i jest w mojej ocenie nie za szybki, zresztą 3.0 w 440i (które jest jeszcze cięższe, bo cięższy silnik + napęd 4x4) też wow nie robi. Supra 3.0, którą jechałem parę razy, jest wyraźnie szybsza od 440i - kilkaset kg mniej robi różnicę. Ciekawostką między Suprą 2.0 a 3.0 jest dość duża różnica masy, wyraźnie ponad 100kg, wydaje mi się że są to nawet okolice 150kg - do sprawdzenia - i to w większości na przedniej osii (poza silnikiem jakąś różnicę robią elementy wyposażenia - brak elektrycznych foteli, uboższe audio), 2.0 ma cały silnik za przednią osią, w 3.0 2 cylindry wiszą przed i to trochę czuć w zakrętach, 2.0 się nieco lepiej 'obraca', ale to nie są wielkie różnice. W mojej ocenie, jeśli lubi się jeździć, nie warto brać bazowego 2.0 bez szpery i z małymi hamulcami - chyba nie trzeba tłumaczyć dlaczego. Jeśli to ma być auto gdzie się chce dłubać silnik na 500 koni czy więcej i być niepokonanym na prostej to na pewno 3.0. Jak ma być bardziej wyważonym autem sportowym, to zależy jakie kto ma indywidualne priorytety i jakie są ceny na dane egzemplarze. A samochód jest bdb autem sportowym, bardzo dobrze się prowadzi, ma masę przyczepności w zakrętach, no chyba że się chce jeździć bokiem po zakrętach BMW-style - też się da, nieźle hamuje i się rozpędza, ma bardzo responsywną skrzynię ZF (dużo fajniej oprogramowana niż w BMW) z ultra krótkimi pierwszymi kilkoma biegami. Jeśli się chce przyczepić to tył jest trochę nerwowy jak się jedzie na granicy przyczepności i do jazdy po torze warto/trzeba założyć większą chłodnicę do intercoolera bo dość szybko zaczyna się grzać.
Ja mam na razie 100% serię, ze względu na gwarancję fabryczną. Przed zakupem obejrzałem sporo recenzji na YT i wbrew pozorom, B48 w Suprze jeździ bardzo dobrze, auto ma około 5.0 do setki (fabrycznie silniki mają więcej niż 258KM, około 275-278KM). Skrzynia biegów tak jak piszesz jest inaczej zestrojona niż w 330i & 340i, jest dużo bardziej narowista ale tylko w trybie Sport. W trybie Normal nie da się nią jeździć, bo w mieście przy 50km/h ma 7 bieg i 1100rpm, słychać jak grają zawory. Po zakończeniu się 3 letniej gwarancji, mam zamiar przeprogramować skrzynię, podbić nieco tryb Normal i dograć tryb Sport+. Ponieważ B48 ma taką samą konstrukcję jak B58 (kuty wał i korby, dodatkowe chłodzenie skrzyni i kilka innych bardzo specyficznych konstrukcyjnych rozwiązań) więc tak jak przypuszczałem, da się go łatwo podrasować na 300+KM, co przy niższej masie od B58 o około 100kg, lepszemu rozkładowi masy (idealne 50:50) zrobi z tego auta zajebistą drogową zabawkę, a 1s więcej do 100km/h w stosunku do B58 za 100k PLN, to sporo zaoszczędzonej kasy. Przy polskich cenach szkoda dopłacać, w USA bym się nie zastanawiał, chociażby ze względu na masę innych dodatków w cenie wersji Premium.
heretic pisze:
04 lis 2023, 13:38
W użytku na co dzień bardzo wygodne auto, można komfortowo robić długie trasy, dość duży bagażnik, minusem jest na pewno widoczność, zwłaszcza 3/4 do tyłu. Osławiony wind buffeting naprawia się albo dedykowanymi owiewkami na nasady lusterek za dość niedorzeczną kasę, albo improwizowanymi zrobionymi z uniwersalnych odbojników na ranty drzwi za 50zł i problemu nie ma.
Tak, czytałem ale chyba nie będę tym autem jeździł z uchylonymi szybami, to jest takie trochę GT. Natomiast wiem jak ten problem naprawić za 50zł, jeżeli przyjdzie taka potrzeba. Od jazdy z wiatrem jest wciąż MX-5.
heretic pisze:
04 lis 2023, 13:38
Jeszcze dla kontekstu - kupowanie tego samochodu zacząłem od chęci/pomysłu wymiany ND na 718 Boxster. Jechałem Boxsterem/Caymanem 2.0 manual i PDK, 2.5 PDK, GTS 4.0 PDK i Spyder manual oraz, dla porównania A110 pure i S (z jakimś pakietem ala torowym, na Cup 2) oraz Suprą 3.0. Spyder super ale za drogi, GTS też fajny i też za drogi, ale (być może przez PDK) nie tak super/wow, 4 cylindrowce z PDK takie sobie, ewentualnie do rozważenia, ale niechętnie, a z manualem IMO nie do przyjęcia - mega długie biegi i totalny brak boosta poniżej ok 2500rpm powodują że jazda tym po mieście i nawet wolniejszych zamiejskich drogach to straszna lipa, PDK z większą liczbą, trochę krószych biegów i częstymi, dość płynnymi redukcjami na 1 w mieście ratuje nieco sytuację. Jeśli chodzi o frajdę z jazdy z tych wszystkich aut dla mnie dość wyraźny nr 1 to A110 pure, ale to totalnie (bardziej jeszcze niż ND) niepraktyczne auto i nadal Renault za dość duże pieniądze.
To samo zdanie, wszystkie w/w za drogie. Nie twierdzę że Supra jest tania ale to dobrze wydana kasa i moim zdaniem auto będzie trzymać cenę, zwłaszcza że jest już nie do zamówienia w Europie, a dilerzy wypuszczają ostatnie nowe sztuki, z marżą 20k PLN+ vs cennik Toyoty.
irekJ pisze:
06 lis 2023, 15:02
No to dopisuję kolejną furę do krótkiej listy potencjalnych zastępczaków Miaty.
Supra sprawdza się w tej roli idealnie. Prowadzenie rewelacja, pomimo McPhersona z przodu ale jest aktywne zawieszenie CES z Tenneco/Monroe (miałem przyjemność pracować z tą technologią w R&D jakieś 10 lat temu). Z tyłu zawias jak w MX-5, eLSD ... natomiast przyspieszenie, skrzynia biegów oraz hamulce Brembo, to jest coś, co kładzie MX-5 na łopatki, trzeba po prostu pojeździć i poczuć samemu. Auto ma kilka wad jako daily, np. słynne otwieranie bagażnika ale napęd wybacza te wszystkie inne wpadki. Ogólnie uważam, że napęd i podwozie z BMW + karoseria z Toyoty to jest świetne połączenie. Dostajemy słynną "radość z jazdy" + dodatkowo, wszystkie części z BMW, zostały sprawdzone i poprawione przez Toyotę, także liczę na bardzo dużą niezawodność tego połączenia. No i jeszcze jedno, to jest prawdziwy "head turner". W pierwszym tygodniu ludzie robili sobie fotki z tym autem, pokazywali mi like'a w czasie jazdy i na stacji paliw, auto wylądowało na IG u jakiegoś lokalnego car spottera, który zostawił mi na aucie hotwheelsa z Suprą. Jakiś nastolatek zostawił dziewczynę po drugiej stronie ulicy i przybiegł robić foty auta, pomimo że ja wciąż siedziałem w środku ... obłęd. Jak dla mnie, boomer'a, to auto aż za bardzo zwraca na siebie uwagę ;)

20231127_183429.jpg
20231127_183429.jpg (325.61 KiB) Przejrzano 544 razy
heretic pisze:
06 lis 2023, 20:47
To jeszcze jedno, żeby nie było wątpliwości, Supra to w mojej ocenie nie jest alternatywa dla MX-5. Podobnie jak Porsche, jest to auto o zupełnie innym charakterze niż MX-5, wygodne, szybkie i na poważnie - nie jest to slow car fast.
I tak, i nie. Daje mega fun z jazdy, tak samo jak MX-5 i w wersji B48 jest zbudowana zachowując te same zasady co MX-5, rozkład masy 50:50 oraz złoty podział 1,55. Natomiast rozwala MX-5 pod względem przyspieszenia, hamowania, komfortu, to jest zupełnie inna liga. Teraz jak wsiadam do MX-5, to widzę jak prościutkim samochodzikiem jest Miata, co oczywiście ma również swój urok. Przewagą MX-5 jest natomiast zwinność, jednak dodatkowa masa w Suprze ma kolosalne znaczenie, dlatego wierzę, że Supra B58 nie jest tak zwinna jak Supra B48 i te wszystkie testy na YT nie kłamią.
Żółwik pisze:
07 lis 2023, 20:41
To jeszcze ja o coś podpytam, bo też między innymi mi po głowie chodzi ten samochód za jakiś czas. Jak wygląda w Toyocie kwestia przeglądów Supry: czy są znacznie droższe niż bardziej przyziemnych modeli, jakie ma interwały międzyprzeglądowe, czy objęta jest programem pogwarancyjnym Toyota Relax?
Pierwszy przegląd do 2 lat lub 30k km, co pierwsze, koszt 2200zł w ASO Katowice. Ja będę wymieniał olej samemu przy 3k km oraz 7k km. Kolejne wymiany max. co 10k km.
Żółwik pisze:
07 lis 2023, 20:41
I na koniec podstawowa kwestia dla mnie, czyli czy ma wygodne fotele i zawieszenie dające przynajmniej przyzwoity komfort w mieście i na gorszych drogach, bo te dwie rzeczy są główną przyczyną, dla której zamierzam natychmiast po zakończeniu leasingu pozbyć się trójki w M-pakiecie, bo tutaj to jest dramat, plecy mi już wysiadają.
Mam wersję z alcantarą i dla mnie osobiście fotele są MEGA wygodne, z pompowaniem bocznym oraz lędźwiowym.
heretic pisze:
08 lis 2023, 23:09
Nie wiem jakie są ceny innych modeli Toyoty. Za przegląd (jeśli dobrze pamiętam to był olej silnikowy, filtry, płyn hamulcowy) powiedzieli mi coś pod 2500. Nie wszystkie serwisy Toyoty obsługują Suprę, a z tych które obsługują część robi tylko bazowe serwisy i nie naprawia auta ponadto w żaden sposób - z tego co zrozumiałem większość nie ma żadnego interfejsu diagnostycznego, druga grupa albo ma jakiś okrojony albo pełny tylko nie umie go używać ponad najprostszą ścieżkę 'wymiana oleju'. Ponadto nie wiedzą (2 serwisy w W-wie i 2 w Łodzi) jakie są interwały między przeglądami (nie, nie są takie jak we wszystkich Toyotach, są takie jak w BMW). Biorąc pod uwagę powyższe doświadczenia odpuściłem serwisowanie w ASO, zwłaszcza że podobnie jak w nowszych BMW, w Suprach po 2020 jest potrzebne odblokowanie ECU (femto) żeby móc go flashować i można potem zcegłować auto jak się puści update ECU interfejsem serwisowym Trudno też powiedzieć jakie mieliby podejście do modyfikacji, to może bardzo zależeć od konkretnego ASO, przynajmniej takie mam doświadczenia w innych markach. Generalnie w serwisie Toyoty nie wiedzą co to za auto i z czym się to je, więc spora szansa że by nie wiedzieli czy to modyfikacja czy tak z fabryki wyszło. Z mniej fajnych rzeczy nie pozwalają zalać swojego oleju, tylko 0w20 z ASO.
Byłem 2x w ASO Toyota Katowice, które właśnie ze względu na to co piszesz, wybrałem na podstawie opinii z Google. Serwis radzi sobie ze wszystkim ale widzę że Toyota uczy się wszystkiego (co jest w BMW) na moim aucie, co było do przewidzenia (to samo opisują na forach w USA). Nie ma tych aut na drogach. Rocznie Toyota sprzedawała 800-900 Supr w całej Europie. Na razie serwis jedynie aktywował mi nawigację oraz skorygował zbieżność. Za każdym razem musieli sobie aktualizować bazę ale w obu przypadkach zrobili robotę poprawnie, także nie mam się jak na razie do czego przyczepić. Na przedterminową wymianę oleju można przyjechać z własnym olejem, za OEM filtr + wymianę ASO Katowice zażyczyło sobie 250zł, co uważam za zajebistą cenę. Nie mniej jednak, ze względu na posiadanie dobrze wyposażonego garażu z kanałem, wymianę oleju po dotarciu silnika zrobię sam.
heretic pisze:
08 lis 2023, 23:09
... zwłaszcza że podobnie jak w nowszych BMW, w Suprach po 2020 jest potrzebne odblokowanie ECU (femto) żeby móc go flashować i można potem zcegłować auto jak się puści update ECU interfejsem serwisowym
@heretic czy w takim wypadku oznacza to, że odpada programowanie poprzez Bimmercode?
heretic pisze:
08 lis 2023, 23:09
Fotele w mojej ocenie są średnio wygodne, mają za krótkie siedzisko i na dłuższych trasach nogi od tego bolą. Robiliśmy ostatnio trasę ok 300km w G20 MSport kolegi z bazowymi fotelami MSport, nie-adaptacyjnym zawieszeniem, kołami 18 i oponami nie run flat to jak dla mnie fotele w BMW są wygodniejsze (mają regulację długości siedziska :winner: ), zawieszenie za to jest mniej komfortowe (ale to może być różnica zwykłe vs adaptacyjne). Jeśli masz problemy z plecami to problemem może być jeszcze wsiadanie i wysiadanie.
Tak, siedzisko jak w każdym japońcu trochę za krótkie i niestety, w przeciwieństwie do G20, bez regulacji podparcia ud (ale można zmieniać kąt pochylenia przodu siedziska), nie mniej jednak, duuużo wygodniejsze niż w MX-5 NC.
Żółwik pisze:
09 lis 2023, 7:07
Krótsze siedzisko nie byłoby raczej problemem, niestety dla mnie jest zbyt mocno wyprofilowana część lędźwiowa oparcia w G20 M-Sport, bo wypycha za mocno plecy na dole niezależnie od regulacji i ramiona wiszą w powietrzu bez podparcia, co powoduje bóle w plecach.
W 330i były "zwykłe" fotele, bardzo wygodne, te z M-pakietu z 340i już takie wygodne nie były, ze względu na specyficzne przeszycie na środku pleców.

Zdjęcie mojej Supry, lepsze, w towarzystwie MX-5, zrobię na wiosnę ;)

20231014_121735.jpg
20231014_121735.jpg (796.55 KiB) Przejrzano 544 razy
20231014_121817.jpg
20231014_121817.jpg (438.57 KiB) Przejrzano 544 razy
Awatar użytkownika
pistenbully
Donator
Donator
Posty: 2092
Rejestracja: 01 sie 2017, 13:49
Model: NB
Wersja: 10th Anniversary
Lokalizacja: Gdańsk

17 gru 2023, 23:50

@monkahead
Liczę, że wątek pojawi się w stosownej zakładce
viewforum.php?f=23
:geeejj:
Mydelniczka 10th Anniversary Edition
Rabarbar….....'15 ND Soft Top
bjorm
Donator
Donator
Posty: 3663
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
Model: ND
Lokalizacja: NO/PL

19 gru 2023, 13:11

Zawsze fajnie jest sprobowac czegos innego niz MX, fajnie ze trafiles z tym czego szukales,
ale jesli chodzi o gusta, to Toyota jest po prostu okrutnie brzydka i odpustowa, nie dziwie sie ze wiesniaki lataja robic jej fotki (bo latanie pod auto zeby zrobic foto to jest naprawde wioska umyslowa)...
マツダ恋人 || ND 1.5 + NC 2.0 + NC 2.0T ||
Kiedyś: NC 2.5 FM + 20th A + 1.8 || NBFL Mem + Mem || będzie: ... RX-9 Genesis ||
ODPOWIEDZ