Alternatywa dla MX5

czy jest jakikolwiek konkurent?

Forum główne a tematyką prowadzącą jest mx-5.

Moderator: Moderatorzy

Szubek
Posty: 51
Rejestracja: 19 gru 2017, 7:26
Model: NB
Lokalizacja: Warszawa

09 lis 2021, 9:42

Miałem podobny dylemat co autor wątku, tyle że ja się przesiadałem z NB.
W telegraficznym skrócie: od jakiegoś czasu jeżdżę ND1 i jestem zadowolony.
Awatar użytkownika
Hookie
Donator
Donator
Posty: 3401
Rejestracja: 01 gru 2011, 19:22
Model: NB FL
Wersja: 1.8 Memories 2
Lokalizacja: Sosnowiec

09 lis 2021, 10:08

stpman pisze:
09 lis 2021, 9:37
Tylko pewno późniejsza odsprzedaż będzie bardziej problematyczna niż w przypadku Mazdy, bo popyt mniejszy na rynku.
Powiedziałbym, że chyba i tak zainteresowanie większe niż podaż, patrząc na doświadczenia zakupowe znajomych, hehe. :D Jest tego jeszcze mniej niż ND, a jednak "z turbo", co może na czyjąś wyobraźnię działać. Z drugiej strony największą wadą F124 jest to, że... nie jest "tym kultowym MX-5". :) Przypuszczam, że z fiaty może być kiedyś fajny klasyk dlatego właśnie, że jest go teraz mniej. Ale to oczywiście czas pokaże.

W temacie: też się przesiadłem z NBfl do ND, który wywołał u mnie pierwsze kiepskie wrażenia (tuż po premierze) i po 3 latach jestem zachwycony wyborem. To także pierwsze auto, które moduję pod siebie, co daje masę frajdy i satysfakcji. No ale dla mnie alternatywy raczej nie istniały - nie w tej cenie, nie z otwieranym dachem. Przerobiłem już pół roku z RX-8 zamiast MX-5 i brakowało mi... otwieranego dachu. ;) Tego nic nie jest w stanie zastąpić.
2011-12: NB 1.8 '98 10th Anni 2260 - Miatulka
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba
Awatar użytkownika
waran
Donator
Donator
Posty: 734
Rejestracja: 04 lut 2017, 10:47
Model: NC FL
Wersja: Sport
Lokalizacja: Warszawa

09 lis 2021, 10:27

Moim zdaniem F 124 nie umywa się designem do ND, jest jakiś taki bułowaty, lepiej wygląda w Abarthcie, ale też bez szału, za to cenowo kosmos...
Ubi bene, ibi patria
Awatar użytkownika
luki_92_92
Donator
Donator
Posty: 1055
Rejestracja: 27 wrz 2014, 23:09
Model: NC
Wersja: PRHT '08 2.5
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

09 lis 2021, 17:00

Hookie pisze:
09 lis 2021, 10:08
Przerobiłem już pół roku z RX-8 zamiast MX-5 i brakowało mi... otwieranego dachu. ;) Tego nic nie jest w stanie zastąpić.
No to haj fajv, po NB kupiłem RX-8, miesiąc się cieszyłem a potem zaczęło się kombinowanie czego mi brakuje, i jak bym nie szukał tak zawsze wychodziło, że potrzeba mi krótszej budy i otwieranego dachu - no i mam NC :git:
Obrazek
Awatar użytkownika
weede
Posty: 100
Rejestracja: 10 sty 2019, 9:17
Model: Inny
Wersja: GT86
Lokalizacja: Bydgoszcz

09 lis 2021, 22:01

waran pisze:
09 lis 2021, 10:27
Moim zdaniem F 124 nie umywa się designem do ND, jest jakiś taki bułowaty, lepiej wygląda w Abarthcie, ale też bez szału, za to cenowo kosmos...
mam dokładnie odwrotnie :) miałem ND1, teraz mam jednego z kilkunastu Spiderów sprzedanych w PL - ale wiadomo jakie są gusty
15" GT86 HKS SC | 13" NCFL2 | 19" ND2 | 18" 124 Spider | 17" ND1 |
stpman
Posty: 627
Rejestracja: 20 gru 2019, 5:58
Model: ND
Wersja: ST/2.0/SkyFreedom
Lokalizacja: Pszczyna

10 lis 2021, 8:28

weede pisze:
09 lis 2021, 22:01
waran pisze:
09 lis 2021, 10:27
Moim zdaniem F 124 nie umywa się designem do ND, jest jakiś taki bułowaty, lepiej wygląda w Abarthcie, ale też bez szału, za to cenowo kosmos...
mam dokładnie odwrotnie :) miałem ND1, teraz mam jednego z kilkunastu Spiderów sprzedanych w PL - ale wiadomo jakie są gusty
Jakie wrażenia i różnice pomiędzy ND a 124?
Awatar użytkownika
Wojtek Wawa
Donator
Donator
Posty: 2137
Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
Model: ND
Wersja: freedom+bilstein
Lokalizacja: Warszawa

10 lis 2021, 9:03

Gdybym mial kupowac uzywana bez gwarancji ND1 czy 124, to polecalbym ten drugi woz. Wiecie dlaczego. Chyba, ze cena 124 bedzie duzo wyzsza od ND1, to wtedy rzeczywiscie bez sensu. Jak ktos jednak szuka szpery i osiagow, to nie ma wyboru, tylko mx5. Abarth nawet dostaje mocno od ND2, zgaduje ze z ND1 idzie co najwyzej rowno. A cena to kosmos.

Bardzo mi sie 124 podobaja wizualnie w realnym swiecie. Choc na zdjeciach to bylo dla mnie rozczarowanie.
Awatar użytkownika
weede
Posty: 100
Rejestracja: 10 sty 2019, 9:17
Model: Inny
Wersja: GT86
Lokalizacja: Bydgoszcz

10 lis 2021, 11:38

stpman pisze:
10 lis 2021, 8:28
weede pisze:
09 lis 2021, 22:01
waran pisze:
09 lis 2021, 10:27
Moim zdaniem F 124 nie umywa się designem do ND, jest jakiś taki bułowaty, lepiej wygląda w Abarthcie, ale też bez szału, za to cenowo kosmos...
mam dokładnie odwrotnie :) miałem ND1, teraz mam jednego z kilkunastu Spiderów sprzedanych w PL - ale wiadomo jakie są gusty
Jakie wrażenia i różnice pomiędzy ND a 124?
ND1 Soft top:
+ niska masa
+ seryjna szpera
+ fajne osiągi
+ więcej systemów (blind spot, line assist, e-loop) - dla mnie to był minus
+ niskie spalanie
+ przynależność do klubu kultowego auta
+ można podnieść moc stosunkowo łatwo do 170-180hp
+ bardziej precyzyjna skrzynia biegów

- damski wygląd
- awaryjne skrzynie biegów
- mimo wszystko w ND1 czuć, że to silnik ze zwykłej 3jki i nie ma trochę charakteru
- kiepskie stabilizatory (za miękkie nawet na ulice)
- mały bagażnik

SPIDER:
+ wygląd (wg mnie), szczególnie w Abarth (ja mam Lusso)
+ oryginalność (przez 13kkm spotkałem 2 sztuki i to w Nicei...)
+ skrzynia biegów z NC (wytrzymała ale minimalnie mniej "fajna")
+ twardsze stabilizatory w serii
+ większy o 15l bagażnik (niby nie dużo ale już czuć)
+ lepsze wytłumienie
+ silnik 1.4T to wdzięczny silniczek, który jest taki sam jak w Abarth (turbina GT14, tylko różnica w sofcie) i u mnie po zwykłym programie mam 200hp/280nm co daje znacznie lepsze osiągi niż ND1, zrobienie 250hp/320nm jest przetartym szlakiem za stosunkowo niewielkie pieniądze
+ lepszy lakier
+ lepszy dzwięk silnika (na wydechu Abartha zdecydowanie)
+ lepsze seryjne fotele

- nie ma szpery! Konieczna przekładka z Abartha, która u siebie robiłem - temat na 2h ale słaba dostępność
- seryjne osiągi są takie sobie
- wyższa masa o ok. 60kg
- silnik potrzebuje wymiany zaworka DV bo seryjny to dramat z plastiku
- żeby wyglądało Lusso dobrze to trzeba srebrne detale wymienić na czarne/grafitowe ;)
- wyższe spalanie
- mniej ciekawe wnętrze (nie ma lakierowanych dodatków)

Wspólne:
+ oba dają mase frajdy (jak Spider ma szperę)
+ oba wzbudzają pozytywne emocje

- kiepskie hamulce (konieczna wymiana min. klocek + płyn)
- kiepskie zawieszenie (konieczna wymiana min. na blistein + sprężyny np. eibach pro kit)
- kiepskie seryjne opony
- konieczny montaż wyższego windshota
- jak ma być wygodnie to musi być Recaro
- w obu siedzi się za wysoko
15" GT86 HKS SC | 13" NCFL2 | 19" ND2 | 18" 124 Spider | 17" ND1 |
Awatar użytkownika
pistenbully
Donator
Donator
Posty: 2092
Rejestracja: 01 sie 2017, 13:49
Model: NB
Wersja: 10th Anniversary
Lokalizacja: Gdańsk

10 lis 2021, 13:04

M1ecu pisze:
05 lis 2021, 21:14
inne roadstery
[...]
Podsumowując poszukuje czegoś z tylnym napędem, bez dachu, co będzie połykało zakręty i górskie przełęcze z podobną łatwością i funem co MX5. Czy pominąłem jakąś oczywistą opcję? A może odnośnie któregoś auta bardzo się myle?
Gdyby nie upierać się przy roadsterze (ech te definicje), to jako upgrade w stosunku do NBfl'a i w rozsądnym budżecie, to może weźmiesz pod uwagę BMW 1/2 cabrio? Miałem do czynienia tylko z hatchbackami, ale w zakrętach były nader chętne do współpracy :kciuk:
Mydelniczka 10th Anniversary Edition
Rabarbar….....'15 ND Soft Top
erbi2222
Donator
Donator
Posty: 368
Rejestracja: 23 cze 2015, 11:20
Model: NA
Wersja: Sunracer
Lokalizacja: GA

10 lis 2021, 22:07

pistenbully pisze:
10 lis 2021, 13:04
M1ecu pisze:
05 lis 2021, 21:14
inne roadstery
[...]
Podsumowując poszukuje czegoś z tylnym napędem, bez dachu, co będzie połykało zakręty i górskie przełęcze z podobną łatwością i funem co MX5. Czy pominąłem jakąś oczywistą opcję? A może odnośnie któregoś auta bardzo się myle?
Gdyby nie upierać się przy roadsterze (ech te definicje), to jako upgrade w stosunku do NBfl'a i w rozsądnym budżecie, to może weźmiesz pod uwagę BMW 1/2 cabrio? Miałem do czynienia tylko z hatchbackami, ale w zakrętach były nader chętne do współpracy :kciuk:
I tu się w 100% zgadzam, od 2 miesięcy w uzupełnieniu do NA mamy 230i cabrio (dupowóz całoroczny do miasta), nadwozie sztywne jak w Macie, RWD. To naprawdę jest fajne auto. Szkoda tylko, że już skończyli je produkować i nie będzie miało następcy :(
Awatar użytkownika
mike_d
Donator
Donator
Posty: 1170
Rejestracja: 06 cze 2015, 21:18
Model: ND
Wersja: SkyFreedom Karai
Lokalizacja: Poznań

12 lis 2021, 7:51

stpman pisze:
10 lis 2021, 8:28
Jakie wrażenia i różnice pomiędzy ND a 124?
Jak chcesz 100% subiektywne i niekonsekwentne porównanie to łap mój wpis sprzed kilku lat (na codzień jeżdżę ND a w łapki wpadł mi Abarth :)

viewtopic.php?f=56&t=28050
Awatar użytkownika
Apc
Posty: 116
Rejestracja: 24 wrz 2020, 15:53
Model: NC
Wersja: 2.0
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski

12 lis 2021, 10:32

Polecam BMW 1 E88. Nam w MX5 brakowało miejsca z tyłu stąd w weekendy całe lato MX5 stało i tak pod domem bo nie było jak się zabrać na weekendowe wypady z synkiem.

Kupiłem 135i (import własny z USA):

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Ma 4 miejsca, bogate wyposażenie i jednak komfort i wykończenie jest bez porównania. Na zakrętach trzyma się jak przyspawane. Mocy ma grubo za dużo :)

A MX5 do sprzedania i nikt go póki co nie chce :)
Obrazek
Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3864
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: NC
Wersja: 2.0 Power by Five
Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz

12 lis 2021, 18:05

@Apc a jak wypada koszt serwisu i eksploatacji w tym BMW 135i porównując do NC?
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Awatar użytkownika
Apc
Posty: 116
Rejestracja: 24 wrz 2020, 15:53
Model: NC
Wersja: 2.0
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski

12 lis 2021, 18:33

Tomai pisze:
12 lis 2021, 18:05
@Apc a jak wypada koszt serwisu i eksploatacji w tym BMW 135i porównując do NC?
W przypadku 135i koszty serwisu będą dużo wyższe w porównaniu z MX5. W BMW jest 3.0 R6 Biturbo, ponad 300 koni, skrzynia dwusprzęgłowa DKG, hamulce ok. 340mm z 6 tłoczkowymi zaciskami itp. Eksploatacyjnie MX5 trzeba by porównać bardziej do 120i (R4), ewentualnie 128i (R6).
Obrazek
Awatar użytkownika
Apc
Posty: 116
Rejestracja: 24 wrz 2020, 15:53
Model: NC
Wersja: 2.0
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski

12 lis 2021, 18:36

Apc pisze:
12 lis 2021, 18:33
Tomai pisze:
12 lis 2021, 18:05
@Apc a jak wypada koszt serwisu i eksploatacji w tym BMW 135i porównując do NC?
W przypadku 135i koszty serwisu będą dużo wyższe w porównaniu z MX5. W BMW jest 3.0 R6 Biturbo, ponad 300 koni, skrzynia dwusprzęgłowa DKG, hamulce ok. 340mm z 6 tłoczkowymi zaciskami Brembo itp. Eksploatacyjnie MX5 trzeba by porównać bardziej do 120i (R4), ewentualnie 128i (R6).
Obrazek
ravestation
Posty: 1563
Rejestracja: 09 paź 2007, 11:31
Model: Inny
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

12 lis 2021, 18:57

Miałem odpisać następnego dnia, ale tak mi się tydzień poukładał, że nie było kiedy.

Co do samego porównania mazda vs porsche, to Dżunior zrobił to nader trafnie. Te auta w zasadzie łączy jedynie forma nadwozia i tyle. Są diametralne różnice w jakości wykonania, przyśpieszania i prowadzenia na rzecz porsche.

Koszty serwisu nie są porażające. W serwisach specjalistycznych (nie ASO), polecanych przez Porsche Club Pola, koszty serwisu wypadają jak serwis audi a3/a4 w ASO.

Mniej kolorowo jest jak padnie silnik, bądź katalizatory. Katalizator, to ok 8k zł, remont silnika, to jakieś 30-40k zł.

Realia - zawsze zrobić przegląd przedzakupowy z endoskopem, mieć na uwadze, że to mimo wszystko używane i drogie aut sportowe.

Niestety tu potwierdza się zasada, że dobry stan auta ma odzwierciedlenie w cenie.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
bezdaszniki: Audi 80 Cabriotel 2.0 '94 - sold | Audi TT Roadster 1.8T '02 - sold | Porsche Boxster 2.7 '02 - sold | Mazda MX-5 1.8T '91 - sold | MSM '04 - sold
inne czasoumilacze: Mini JCW '03 - sold | Evo 9 '08 - sold | S3 '16 - in | Cayman S '06 - in
stpman
Posty: 627
Rejestracja: 20 gru 2019, 5:58
Model: ND
Wersja: ST/2.0/SkyFreedom
Lokalizacja: Pszczyna

12 lis 2021, 19:40

No niestety wiele prawdy jest w tym, że nie da się tanio kupić dobrego Porsche. Zwłaszcza widać to po pierwszej generacji Bixtera, gdzie rozrzut cenowy jest ogromny...

@mike_d czytałem, bardzo ciekawa lektura. Znalazłem kiedyś fajny film, gdzie porównywali na torze ND2 2.0 z Abarthem i Włoch dostał baty w każdej kategorii ;)
Awatar użytkownika
Wojtek Wawa
Donator
Donator
Posty: 2137
Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
Model: ND
Wersja: freedom+bilstein
Lokalizacja: Warszawa

14 lis 2021, 9:52

Tylko nie o to chodzi w tym typie samochodów i chodziło o wersje seryjne. Mi opis 124 praktyka mocno przybliżył ten wóz. Pancerna skrzynia biegów, 200 KM po programie. Lepsze zawieszenie w serii. Do tego grubszy dach (też taki miałem przed wymianą). Pytanie jak wygląda rynek tych samochodów.
stpman
Posty: 627
Rejestracja: 20 gru 2019, 5:58
Model: ND
Wersja: ST/2.0/SkyFreedom
Lokalizacja: Pszczyna

14 lis 2021, 10:28

@Wojtek Wawa rynek wygląda bardzo kiepsko... Praktycznie wszystkie używki są z USA lub z Niemiec/Francji - więc wiadomo rozbite. Ceny także średnio atrakcyjne.
Po za tym z 124 wróżę problem z częściami i ewentualnymi naprawami, nawet diagnostyką, wszak to ani Mazda, ani Fiat w sumie ;)

Generalnie jest jakiś dramat, od kilku tygodni ani jednego nowego ogłoszenia z używanym NC 2.0 na OtoMoto, czy forumowej giełdzie. Albo okres roku niewłaściwy, albo serio rynek aut używanych jest zdewastowany...
Awatar użytkownika
polokokt
Donator
Donator
Posty: 1234
Rejestracja: 23 maja 2012, 8:42
Model: NC FL
Wersja: 2.0 Sport
Lokalizacja: WL

14 lis 2021, 10:52

Listopad Panie a zaraz grudzień. Rok temu taka posucha była aż do okolic marca. Sam wtedy szukałem NCFL 2.0 i jak ostatnie egzemplarze sprzedały się z ogłoszeń na koniec wakacji (wtedy się jeszcze czaiłem czy na pewno kupić...), to potem dosłownie przez zimę w ogłoszeniach wszelakich, sensownych aut pojawiło się chyba... 2 sztuki i jedno zginęło w ciągu 1-2 dni z ogłoszeń, nawet nie zdążyłem pojechać zobaczyć. A drugie było dosyć daleko i jakoś się nie dogadaliśmy z właścicielem. Dopiero w okolicy marca wyskoczyły nowe auta w też niezbyt dużej ilości ale już coś było chociaż :)
Awatar użytkownika
Hookie
Donator
Donator
Posty: 3401
Rejestracja: 01 gru 2011, 19:22
Model: NB FL
Wersja: 1.8 Memories 2
Lokalizacja: Sosnowiec

14 lis 2021, 11:19

stpman pisze:
14 lis 2021, 10:28
Generalnie jest jakiś dramat, od kilku tygodni ani jednego nowego ogłoszenia z używanym NC 2.0 na OtoMoto, czy forumowej giełdzie. Albo okres roku niewłaściwy, albo serio rynek aut używanych jest zdewastowany...
Przecież jest co najmniej kilka NC 2.0 na sprzedaż, które warto zobaczyć.
2011-12: NB 1.8 '98 10th Anni 2260 - Miatulka
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba
Awatar użytkownika
mike_d
Donator
Donator
Posty: 1170
Rejestracja: 06 cze 2015, 21:18
Model: ND
Wersja: SkyFreedom Karai
Lokalizacja: Poznań

14 lis 2021, 21:17

ravestation pisze:
12 lis 2021, 18:57
Miałem odpisać następnego dnia, ale tak mi się tydzień poukładał, że nie było kiedy.

Co do samego porównania mazda vs porsche, to Dżunior zrobił to nader trafnie. Te auta w zasadzie łączy jedynie forma nadwozia i tyle. Są diametralne różnice w jakości wykonania, przyśpieszania i prowadzenia na rzecz porsche.

Koszty serwisu nie są porażające. W serwisach specjalistycznych (nie ASO), polecanych przez Porsche Club Pola, koszty serwisu wypadają jak serwis audi a3/a4 w ASO.

Mniej kolorowo jest jak padnie silnik, bądź katalizatory. Katalizator, to ok 8k zł, remont silnika, to jakieś 30-40k zł.

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
A tak konkretnie o jakich kwotach za przegląd podtrzymujący gwarancję / olejowy mówimy? Nie mam pojęcia jak to wygląda w Audi (moim ostatnim było B5 :lol: ).

W sensie - w aso Mazdy za przegląd gwarancyjny (tzw. mały) z wymianą oleju płacę ~1000 zł brutto - przy Boxterze to bardziej, 2k, 3k czy np. 8k? (nie wiem czy pisząc o serwisach specjalistycznych mówisz o serwisowaniu auta na gwarancji czy używki już po?

Swoją drogą kwota remontu silnika brzmi abstrakcyjnie, faktycznie aż tak padają?
stpman pisze:
12 lis 2021, 19:40
@mike_d czytałem, bardzo ciekawa lektura. Znalazłem kiedyś fajny film, gdzie porównywali na torze ND2 2.0 z Abarthem i Włoch dostał baty w każdej kategorii ;)
Dzięki - dobrze bawiłem się i pisząc i testując :)
Moim (bardzo subiektywnym) zdaniem juz ND1 było równorządnym rywalem o wiele droższego Abartha, przy ND2 w ciemno mógłbym wskazać (torowo) lepsze auto :)
mareknc
Posty: 32
Rejestracja: 10 cze 2021, 12:24
Model: NC
Wersja: 1.8
Lokalizacja: Nad Bałtykiem

19 lis 2021, 23:26

heretic pisze:
08 lis 2021, 16:40

- A110 Pure ok 270-280k

mega auto, jedyne auto poza Porsche 911 (jeździłem 997 Carrera 4S i 991 GTS), które daje mega fun z jazdy, zarówno po zakrętach jak i podczas zabawy osiągami, czego trochę brakuje w MX-5.
Awatar użytkownika
TerminatorPi
Donator
Donator
Posty: 1602
Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)

20 lis 2021, 9:36

mike_d pisze:
14 lis 2021, 21:17
ravestation pisze:
12 lis 2021, 18:57

Koszty serwisu nie są porażające. W serwisach specjalistycznych (nie ASO), polecanych przez Porsche Club Pola, koszty serwisu wypadają jak serwis audi a3/a4 w ASO.

Mniej kolorowo jest jak padnie silnik, bądź katalizatory. Katalizator, to ok 8k zł, remont silnika, to jakieś 30-40k zł.

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
A tak konkretnie o jakich kwotach za przegląd podtrzymujący gwarancję / olejowy mówimy? Nie mam pojęcia jak to wygląda w Audi (moim ostatnim było B5 :lol: ).

W sensie - w aso Mazdy za przegląd gwarancyjny (tzw. mały) z wymianą oleju płacę ~1000 zł brutto - przy Boxterze to bardziej, 2k, 3k czy np. 8k? (nie wiem czy pisząc o serwisach specjalistycznych mówisz o serwisowaniu auta na gwarancji czy używki już po?
Nie wiem jak w Audi, ale o ile ND - jak wiemy - wychodzi koło 1000zł za przegląd, o tyle za MB GLC - w zależności od zakresu - wychodziło mi 2100-2700. Zachciało się Rzonie marki premium :evil:
Dyzia Bo czerwone są najszybsze
Tylko kierowca jest zielony :-D
Koza team member!
Awatar użytkownika
latar
Donator
Donator
Posty: 468
Rejestracja: 12 sie 2020, 14:48
Model: NB FL
Lokalizacja: DLW

20 lis 2021, 15:40

Olejowy w Audi 520 + części. Zwykle koło 1100.
ravestation
Posty: 1563
Rejestracja: 09 paź 2007, 11:31
Model: Inny
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

20 lis 2021, 16:58

Napisałem o a3/a4, czyli olejowy koło 1,5k chyba kiedyś wychodziło. W Q7 musiałbym sprawdzić ile mi wychodziło, ale pomiędzy 3-5k.

Serwis specjalistyczny, to nie ASO; serwis olejowy boxa/caymana poza aso, to ok 1,5-2k. Weźcie pod uwagę, że do silnika wchodzi około 9 litrów oleju.

W ASO nie serwisowałem, ale ceny pewnie koło 3-5k.

Co do awaryjności silników. Z jednej strony mówi się, że jak dbasz tak masz, że największym zagrożeniem jest użytkownik, ale mimo wszystko awarii jest sporo, w różnych silnikach w 996/986/997/987.

Generalnie, problemem są ścierające się gładzie cylindrów, złe chłodzenie cylindrów, brak suchej miski w niektórych rocznikach (w ostrym zakręcie olej potrafił odpływać - z ciekawostek w instrukcji do caymana była adnotacja, że używanie semi slicków powoduje utratę gwarancji). IMS to legenda stworzona przez hamburgerów do bicia piany.

Cena remontu nie jest przesadzona - radzę sprawdzić ceny samych części i je zsumować w excelu. Sam rozrząd z napinaczami, to około 10-12k. Sam łańcuch pewnie w granicach 4k.

Bezawaryjne silniki, to paliwożerne metzgery, czyli z wiatraków (911 chłodzone powietrzem), później stosowane w seriach turbo, gt2 i gt3.

Nie metzgery, za w miarę bezawaryjne przyjmuje się silniki z roczników 2010+ czyli od liftu 997/987.

Oczywiście można się ze mną nie zgadzać, nie mniej ceny i treści są powszechnie dostępne online.

PS. Żeby zachować gwarancję w dowolnym modelu, trzeba mieć nawet opony homologowane przez Porsche.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
bezdaszniki: Audi 80 Cabriotel 2.0 '94 - sold | Audi TT Roadster 1.8T '02 - sold | Porsche Boxster 2.7 '02 - sold | Mazda MX-5 1.8T '91 - sold | MSM '04 - sold
inne czasoumilacze: Mini JCW '03 - sold | Evo 9 '08 - sold | S3 '16 - in | Cayman S '06 - in
Awatar użytkownika
pistenbully
Donator
Donator
Posty: 2092
Rejestracja: 01 sie 2017, 13:49
Model: NB
Wersja: 10th Anniversary
Lokalizacja: Gdańsk

20 lis 2021, 17:23

TerminatorPi pisze:
20 lis 2021, 9:36
Nie wiem jak w Audi, ale o ile ND - jak wiemy - wychodzi koło 1000zł za przegląd, o tyle za MB GLC - w zależności od zakresu - wychodziło mi 2100-2700. Zachciało się Rzonie marki premium :evil:
Zacznij wozić swój olej :kciuk: - mój dealer MB kasuje 90 zł netto za litr, wówczas bez oleju przeciętny serwis 4-o cylindrowca to ~1500 brutto.

(PS w ND 1 400 zł)
Mydelniczka 10th Anniversary Edition
Rabarbar….....'15 ND Soft Top
Awatar użytkownika
TerminatorPi
Donator
Donator
Posty: 1602
Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)

20 lis 2021, 19:08

pistenbully pisze:
20 lis 2021, 17:23
TerminatorPi pisze:
20 lis 2021, 9:36
Nie wiem jak w Audi, ale o ile ND - jak wiemy - wychodzi koło 1000zł za przegląd, o tyle za MB GLC - w zależności od zakresu - wychodziło mi 2100-2700. Zachciało się Rzonie marki premium :evil:
Zacznij wozić swój olej :kciuk: - mój dealer MB kasuje 90 zł netto za litr, wówczas bez oleju przeciętny serwis 4-o cylindrowca to ~1500 brutto.

(PS w ND 1 400 zł)
Olej to jedno. Ale filter paliwa - coś koło 500zł (zamiennik na Allegro coś koło trzech stówek).
Dyzia Bo czerwone są najszybsze
Tylko kierowca jest zielony :-D
Koza team member!
Awatar użytkownika
latar
Donator
Donator
Posty: 468
Rejestracja: 12 sie 2020, 14:48
Model: NB FL
Lokalizacja: DLW

20 lis 2021, 21:27

Audi Q7 50TDI aktualne, przegląd z wymianą oleju:
- robocizna 520,00
- pierścień uszczelniający, N0138495 (34,32)
- wkład filtra oleju z uszczelką, 059198405B (98,68)
- Castrol Profess LL III.5W-30 504.00, 507.00, C157EC0E9U (561,20)

Z rabatem za uśmiech 1061,32

Samodzielnie ten sam olej, filtr i uszczelkę kupiłbym za ~400.

Taka sama akcja wymiany oleju. W zasadzie to samo ASO (ale inna brama wjazdowa na halę) w przypadku aktualnego Polo GTI ~750zł. Oleju 5,7 zamiast 6,1.
ravestation
Posty: 1563
Rejestracja: 09 paź 2007, 11:31
Model: Inny
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

20 lis 2021, 21:36

Fajnie. W zeszłym tyg. oddałem bratu takie auto, jeździłem nim przez 3 lata. Nie jeżdzę z własnym olejem, ani innymi materiałami do ASO.

Nie będę wypowiadał się o rabatach na zakup aut i (jak w wypadku tych postów) dot. serwisu, bo to chyba nie jest na miejscu i mogłoby być źle odebrane.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
bezdaszniki: Audi 80 Cabriotel 2.0 '94 - sold | Audi TT Roadster 1.8T '02 - sold | Porsche Boxster 2.7 '02 - sold | Mazda MX-5 1.8T '91 - sold | MSM '04 - sold
inne czasoumilacze: Mini JCW '03 - sold | Evo 9 '08 - sold | S3 '16 - in | Cayman S '06 - in
ODPOWIEDZ