Danillo pisze: ↑02 lis 2021, 9:09
O kurka, ale cena!
I to jest cena + akcyza dla Vateusza
Edit, żeby już bardziej nie spamować:
W poprzednim roku zmierzyłem się z problemem wyboru auta rodzinnego dla mojego serdecznego druha. Ostatecznie on skłonił się ku C4SpaceTourerGrand - ale wtedy był jeszcze spory wybór na rynku. Mój typ w tamtych wyborach to było BMW serii 2 GranTourer - z pakietem M i 190 końmi. Z tym, że póki co koledze jedynie o dwa komplety isofixów chodzi. Więc problemu trzeciego fotelika nie badaliśmy.
Do czego zmierzam z tym wynurzeniem? Mianowicie, w mojej ocenie, jeżeli mówimy o dzieciakach w kategorii 0-3, 3-6 i 6+ to dla każdej kategorii wiekowej inny samochód jest najlepszy. Posłużę się przykładem z żonowego garażu. W kolejności chronologicznej:
Zalety: krótkie drzwi w drugim rzędzie, szeroko otwierające się, jednocześnie wysokie, łatwo schylić się i zapiąć 0-3 w foteliku. Łatwy montaż maxi-cosi. (notabene, trzy dorosłe osoby, dwoje dzieci i bagaże - połknął wszystko)
Wady: za mały rozstaw osi dla dzieci 6+, za wysoko do samodzielnego wsiadania dla 3-6
Zalety: regulowana tylna kanapa, bardzo duża szerokość wnętrza (dwa wielkie foteliki a ja wygodnie pośrodku), genialny otwór drzwiowy, idealny do zapinania dzieciaków (choć same drzwi już większe niż w poprzedniku), świetna wysokość do zapinania 0-3, jak na tak duży prześwit niski próg załadunku bagażnika, a bagażnik sam w sobie ma genialne gabaryty - dwuosobowy jogger wchodził bez składania
Wady: dość wysoki do samodzielnego wsiadania dla 3-6, ale w miarę wąski próg to rekompensuje
Zalety: wygodniejszy od poprzednika na autostradach
Wady: Już bardziej pochylony słupek C, przez co nieco trudniej schylić się do auta i pomajstrować przy foteliku, drzwi tylne dość długie, mniejsza szerokość wnętrza niż w poprzedniku (wciąż pewnie da radę w trzy foteliki, ale dwa foteliki w isofixach plus dorosły to już tylko awaryjnie), bardzo wysoki i niekorzystny dla dzieciaków próg, nawet 6+ robi sobie krzywdę wysiadając, nieco gorsze dojście do zapięć pasów bezpieczeństwa, totalnie zmarnowana przestrzeń bagażnika + wysoki próg załadunku - wyjazd na wakacje to był wybór koło zapasowe czy dodatkowe walizki?, bardziej rozbudowany podłokietnik od strony tunelu przed tylną kanapą, poza tym gorsza widoczność i vanowate prowadzenie
Zalety: niezły otwór drzwiowy, wysoki lecz wąski próg, ale podłoga nisko, więc grupa 3-6 wsiada i wysiada samodzielnie, dostateczna ilość miejsca na nogi, przesuwana i pochylana kanapa
Wady: trzy foteliki na kanapie pod dużym znakiem zapytania, spalanie jak w Suvach
I teraz, po porównaniu powyższych nadwozi właśnie chciałem zwrócić uwagę na kształty i wymiary otworów drzwiowych drugiego rzędu. Bo wymienione powyżej BMW serii 2 GranT w mojej ocenie ma absolutnie genialnie wykrojone drzwi do drugiego rzędu. Co prawda traci wszelkie przewagi przy porównaniu bagażnika, bo chowanie trzeciego rzędu w podłodze wymusza jego wysoką podłogę, ale może sprawdź, czy ilość miejsca na kanapie nie byłby wystarczająca. I cenowo to wcale nie jest Sharan+, choć wiem, że mniejsze, ale może wynagrodzi to dynamiką na trasie, fotelami M i łatwiejszym parkowaniem w mieście.
PS. to chyba ostatnia chwila, żeby złapać egzemplarz bez "kapibary"
https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-seria ... 6705f9b874