Strona 3 z 4

Re: Jaki rodzinnowóz 2+3

: 11 lis 2021, 16:31
autor: TerminatorPi
monkahead pisze:
11 lis 2021, 14:45
To chyba problem większości hybryd, przynajmniej tak kojarzę z większości testów. Bardzo ekonomiczne spalanie w mieście ale na trasie już gorzej
Z tym spalaniem w mieście też bywa różnie. Ok, jest "ekonomicznie" dopóki się toczysz leniwie. Jak chcesz dynamicznie zmienić pas w korku, budzi się benzyna i od razu masz spalanie w kosmos.
Tak było przynajmniej w poprzedniej generacji Rav4.

Re: Jaki rodzinnowóz 2+3

: 11 lis 2021, 18:38
autor: latar
Fifkers pisze:
11 lis 2021, 16:22
Ale też nie do tego jest van.
A bo ja wiem? 8-)


Re: Jaki rodzinnowóz 2+3

: 11 lis 2021, 20:46
autor: pistenbully
latar pisze:
11 lis 2021, 18:38
Fifkers pisze:
11 lis 2021, 16:22
Ale też nie do tego jest van.
A bo ja wiem? 8-)

:strach: Sienna, uwielbiam :!:

Btw. zawsze marzyło mi się R63 AMG, ale nawet nigdy okazji nie było przetestować...

No i.. cóż, minivan mojej małżonki jest o jakąś sekundę wcześniej rozpędzony do setki niż mój sedan, więc van może być szybki :kciuk: tylko gorzej skręca :mrgreen:

Re: Jaki rodzinnowóz 2+3

: 12 lis 2021, 7:08
autor: stpman
W tym tygodniu pierwszy raz trafiła mi się hybryda w wypożyczalni. Hyundai Kona 1.6 (198KM) z automatem. Cena katalogowa jakieś 135k zł.
4 dni jeżdżenia po Hanowerze, taka typowa jazda mieszana, spalanie średnie... 6,7l/100km.
No nie wiem czy to takie bardzo oszczędne auto.
Do tego zupełnie nie czuć tej mocy, a plastiki w środku twarde jak stal :D po za tym auto przyjemne, choć dla autora tematu za małe raczej.

Re: Jaki rodzinnowóz 2+3

: 12 lis 2021, 18:53
autor: Danillo
W hybrydach nie chodzi o oszczędność ani nawet środowisko, tylko żeby cyferki się zgadzały.

Bo jeśli VW T7 PHEV 1,4 turbo 150 KM z baterią 13 kW z zasięgiem 50 km na elektryku i ważący 2,1 tony ma średnio spalać 1,79l/100 km, to mi tu kaktus rośnie!

Re: Jaki rodzinnowóz 2+3

: 12 lis 2021, 20:16
autor: stpman
@Danillo owszem spali, ale tylko w warunkach testowych i tylko przez pierwsze 100km od ładowania :D

Re: Jaki rodzinnowóz 2+3

: 13 lis 2021, 12:33
autor: polokokt
Jako użytkownik służbowej Corolli 2.0 hybryda 180KM a wcześniej Octavii 1.6 TDi 105KM mogę wam powiedzieć ze
Średnie spalanie na dystansie 20kkm w Corolli mam na poziomie 6,65
Średnie spalanie w Octavii miałem 6,63 na dystansie ponad 100kkm
Biorąc pod uwagę moc i osiągi można powiedzieć ze Toyota ciut bardziej oszczędna ale różnice nie są kolosalne . A jak ktoś jeździ w trasy… to hybryda to jest dramat. Spalanie pod 8 litrów gdy w Skodzie mi czasem poniżej 6 wychodziło . A już z prędkościami przelotowymi około 150-160 z zapakowanym samochodem to miałem w okolicy 6,3-6,5. Do tego Toyota dała zbiornik paliwa poniżej 40 litrów wiec na trasie tankowanie co około 400km.

Oczywiście toyota pokazuje swoje walory najlepiej w ruchu miejskim przeplatany z drogami do 90km/h. Wtedy spalanie w okolicy 5 - 5,5 litra wchodzi bez większej napinki , przy normalnym stylu jazdy . A i hybryda tez nie nadaje się jak ktoś używa samochodu na krótkie odcinki . To układ nie zdąży się zagrzać i nie pracuje jeszcze optymalnie .
Także kwestia jak kto używa auta. Hybryda jest zdecydowanie do miasta i podmiejskie dukty. I na autostradzie kultura pracy hybrydy pozostawia wiele do życzenia jeśli nie jedziemy na tempomacie cały czas .
Jakbym miał zagłosować swoimi pieniędzmi to wziąłbym nadal diesla :)

Przy czym to są moje doświadczenia z hybryda Toyoty. Znajomi którzy maja Highlandera w hybrydzie i Volvo xc40 z jakimś układem mildhybrid mówią ze ten układ z Volvo nie ma nic wspólnego z hybryda . Także tam (i w podobnych konstrukcjach ) doznania mogą być zupełnie inne niż w toyotach.

Re: Jaki rodzinnowóz 2+3

: 14 lis 2021, 11:10
autor: Fifkers
Mild hybrid to hybryda tylko z nazwy.
Piszesz, że hybryda nie zdąży się nagrzać na krótkim odcinku. Żaden silnik nie zdąży. Diesel nagrzewa się pewnie ze 3x dłużej, zwykła benzyna pewnie też dłużej. Mam hybrydę ze stajni toyoty i z tego co mi wiadomo są tam grzałki oleju i wody, żeby właśnie szybciej złapać temperaturę.
W trasę nie ma dyskusji- diesel nie ma konkurencji, ale miasto i użytkowanie "okołomiejskie" to lepsze warunki dla hybrydy.

Re: Jaki rodzinnowóz 2+3

: 25 lis 2021, 17:00
autor: pistenbully
A tak mi jeszcze GLB przyszło do głowy... https://babydrive.com.au/reviews/suvs/2 ... z-glb-250/

Re: Jaki rodzinnowóz 2+3

: 22 sty 2022, 7:43
autor: Danillo
No wiec jestem po wstępnych przymiarkach i zawoziłem pole poszukiwań do 3 aut, ale po kolei.

Z placu boju odpadły kombi i suv-y. Nie ma szansy w nich zmieścić 3 fotelików - mowie o tylnej kanapie bo bagażnik tez musze mieć do dyspozycji.
Nie rozważam tez aut typu Berlingo, w nich jednak czuć ze ich bazą były auta dostawcze.

Na placu boju zostały Pug 5008, Smax i jeszcze T7.

1. Pug ma naprawdę fajny design i podoba mi się. Silnik diesla z automatem ZF bardzo dobrze pracują, bagażnik jest wielki. Na minus jest szerokość kabiny - starszaki w zewnętrzych fotelach nie zapną się same bo nie ma jak ręki włożyć między foteliki. Pomaga odsunięcie fotelika z dzieckiem na bok ale to już zabawa.

2. Smax. Mimo ze wcześniej, z powodu doświadczeń z dieslem którym teraz jeżdżę nie rozważałem, to jednak za sprawa nowego napędu wraca na listę. Co prawda jechałem tylko Kugą FHEV bo Smax jeszcze nie dojechał ale jestem miłe zaskoczony napędem. Auto wcale nie jest mułowate, elektryk podaje strzał mocy gdy trzeba przyspieszyć i auto jest całkiem żwawe. Skrzynia CVT naprawdę nie wyje jak stare CVT. Do 140 km/h rozpędza się bardzo przyzwoicie, elastyczność jest zadowalająca. Komfort akustyczny jest o niebo lepszy niż w dieslu se opcji z aktywnym wyciszeniem i podwójnymi szybami bocznymi będzie bajka. Bez zmian pozostają rewelacyjny układ kierowniczy i zawieszenie.

3. VW T7. Co prawda autobus ale trochę bardziej cywilizowany. Jeszce nie jechałem bo dopiero trafiają do dealerów. A nuż PHEV mnie zaskoczy? Minusy na ta chwile to brak możliwości dodania haka to sesji 7 osobowej, brak żaluzji przy szklanym dachu - mimo warstw super duper odbijających ciepło moze grzać w dyńkę. No i cena - jest kosmiczna.

Re: Jaki rodzinnowóz 2+3

: 22 sty 2022, 10:59
autor: Spaniard
Znajomy ma trzyletnie T6 2.0 dsg Multivan, kupił właśnie do poruszania się z rodziną i codziennej pracy handlowca. Ogólnie jest zadowolony z jednym aczkolwiek bardzo istotnym wyjątkiem, który gdyby mógł cofnąć czas, skłoniłby go do wybory V klasy, a mianowicie zawieszenie. T6 to bazowo wół roboczy, zawieszenie do pracy, nie ma pełnego wielowahacza, czy to Multivan albo Caravel , jest jak w VANie. Podczas jazd próbnych mu to nie przeszkadzało. Po 200k i trzech latach po południowej Polsce , biedak jest trochę wytelepany. Samo auto bezawaryjne. Nie wiem jak to rozwiązali w T7 , ale jeżeli będziesz dużo podróżował z rodziną to warto się zastanowić na komfortem.

Re: Jaki rodzinnowóz 2+3

: 22 sty 2022, 13:36
autor: Andrut
Danillo pisze:
22 sty 2022, 7:43
No wiec jestem po wstępnych przymiarkach i zawoziłem pole poszukiwań do 3 aut, ale po kolei.

Z placu boju odpadły kombi i suv-y. Nie ma szansy w nich zmieścić 3 fotelików - mowie o tylnej kanapie bo bagażnik tez musze mieć do dyspozycji.
Nie rozważam tez aut typu Berlingo, w nich jednak czuć ze ich bazą były auta dostawcze.

Na placu boju zostały Pug 5008, Smax i jeszcze T7.

1. Pug ma naprawdę fajny design i podoba mi się. Silnik diesla z automatem ZF bardzo dobrze pracują, bagażnik jest wielki. Na minus jest szerokość kabiny - starszaki w zewnętrzych fotelach nie zapną się same bo nie ma jak ręki włożyć między foteliki. Pomaga odsunięcie fotelika z dzieckiem na bok ale to już zabawa.

2. Smax. Mimo ze wcześniej, z powodu doświadczeń z dieslem którym teraz jeżdżę nie rozważałem, to jednak za sprawa nowego napędu wraca na listę. Co prawda jechałem tylko Kugą FHEV bo Smax jeszcze nie dojechał ale jestem miłe zaskoczony napędem. Auto wcale nie jest mułowate, elektryk podaje strzał mocy gdy trzeba przyspieszyć i auto jest całkiem żwawe. Skrzynia CVT naprawdę nie wyje jak stare CVT. Do 140 km/h rozpędza się bardzo przyzwoicie, elastyczność jest zadowalająca. Komfort akustyczny jest o niebo lepszy niż w dieslu se opcji z aktywnym wyciszeniem i podwójnymi szybami bocznymi będzie bajka. Bez zmian pozostają rewelacyjny układ kierowniczy i zawieszenie.

3. VW T7. Co prawda autobus ale trochę bardziej cywilizowany. Jeszce nie jechałem bo dopiero trafiają do dealerów. A nuż PHEV mnie zaskoczy? Minusy na ta chwile to brak możliwości dodania haka to sesji 7 osobowej, brak żaluzji przy szklanym dachu - mimo warstw super duper odbijających ciepło moze grzać w dyńkę. No i cena - jest kosmiczna.
PIg będzie miał najszybsza utratę wartości i z tego pododu zastanowił bym się 3 razy

A proace krótki w wersi VIP np? Jeździłem tylko family ale przyjemne auto.

Generalnie mało jest aut z 3 fotelami z tyłu ;/

Re: Jaki rodzinnowóz 2+3

: 22 sty 2022, 18:44
autor: latar
Utrata wartości Puga czy Forda to chyba jeden ciul ale Danillo to chyba nie dotyczy bo z tego ci rozumiem rozchodzi się o korpo bonus.

Re: Jaki rodzinnowóz 2+3

: 22 sty 2022, 20:26
autor: Danillo
@Andrut Toyota nie, bo to jednak quasi autobus. Prowadzenie będzie takie jak pisze @Spaniard o T6. Jesli nie byłoby wyboru to bym się zastanawiał ale jesli jest szansa na całkiem sensownego Smaxa, który pomimo dużej masy pomyka bardzo sprawnie po zakrętach to ja to kupuję.
T7 ma płytę podłogową MQB czyli taka sama jak Golf czy Superb wiec powinien się prowadzić bardziej jak osobówka ale to na razie zagadka.

Tak, utrata wartości mnie nie boli, a w zasadzie gdybym chciał wykupić auto to moze być wieksza 😉

Re: Jaki rodzinnowóz 2+3

: 22 sty 2022, 20:47
autor: LikelyJupiter8
Ja dzisiaj jakbym był w takiej sytuacji brałbym Jeep Wrangler.

Re: Jaki rodzinnowóz 2+3

: 22 sty 2022, 22:51
autor: TerminatorPi
LikelyJupiter8 pisze:
22 sty 2022, 20:47
Ja dzisiaj jakbym był w takiej sytuacji brałbym Jeep Wrangler.
W00t? Przecież tym się nie da w spokoju jechać. To ma aerodynamikę kiosku Ruchu na kółkach (tego starego, z aluminiowym daszkiem). Powyżej 60km/h w tym wiater wyje gorzej jak w RF top down.

Re: Jaki rodzinnowóz 2+3

: 23 sty 2022, 4:58
autor: pistenbully
TerminatorPi pisze:
22 sty 2022, 22:51
LikelyJupiter8 pisze:
22 sty 2022, 20:47
Ja dzisiaj jakbym był w takiej sytuacji brałbym Jeep Wrangler.
W00t? Przecież tym się nie da w spokoju jechać. To ma aerodynamikę kiosku Ruchu na kółkach (tego starego, z aluminiowym daszkiem). Powyżej 60km/h w tym wiater wyje gorzej jak w RF top down.
To jest bardzo fajne auto (zależy od punktu widzenia) - ale raz, że nie widzę tam trzech fotelików w drugim rzędzie - ta kanapka jest nader skromna i niezbyt wygodna - siedziałem - dwa, że Wrangler ma terenowy sens w krótkiej wersji - trzy, za kwotę >250 tysięcy nie jest tak sensowny, jak jeszcze dwa lata temu (dostałem oferty na: 176~198 tysięcy z wyprzedaży 2019)

Re: Jaki rodzinnowóz 2+3

: 23 sty 2022, 5:02
autor: pistenbully
Danillo pisze:
22 sty 2022, 20:26
@Andrut Toyota nie, bo to jednak quasi autobus. Prowadzenie będzie takie jak pisze @Spaniard o T6. Jesli nie byłoby wyboru to bym się zastanawiał ale jesli jest szansa na całkiem sensownego Smaxa, który pomimo dużej masy pomyka bardzo sprawnie po zakrętach to ja to kupuję.
T7 ma płytę podłogową MQB czyli taka sama jak Golf czy Superb wiec powinien się prowadzić bardziej jak osobówka ale to na razie zagadka.

Tak, utrata wartości mnie nie boli, a w zasadzie gdybym chciał wykupić auto to moze być wieksza 😉
Toyota, podobnie jak jej bliźniaczki ma tam silnik 1.6. Co prawda daje radę nawet na dwupasmówce, ale to dalej blaszak. A przynajmniej ja tak się w tym czułem.
Za to S max ma 2.5 litra, a to se Pane Havranek w motoryzacji ne vrati!

Re: Jaki rodzinnowóz 2+3

: 23 sty 2022, 7:59
autor: TerminatorPi
pistenbully pisze:
23 sty 2022, 4:58
TerminatorPi pisze:
22 sty 2022, 22:51
LikelyJupiter8 pisze:
22 sty 2022, 20:47
Ja dzisiaj jakbym był w takiej sytuacji brałbym Jeep Wrangler.
W00t? Przecież tym się nie da w spokoju jechać. To ma aerodynamikę kiosku Ruchu na kółkach (tego starego, z aluminiowym daszkiem). Powyżej 60km/h w tym wiater wyje gorzej jak w RF top down.
To jest bardzo fajne auto (zależy od punktu widzenia) - ale raz, że nie widzę tam trzech fotelików w drugim rzędzie - ta kanapka jest nader skromna i niezbyt wygodna - siedziałem - dwa, że Wrangler ma terenowy sens w krótkiej wersji - trzy, za kwotę >250 tysięcy nie jest tak sensowny, jak jeszcze dwa lata temu (dostałem oferty na: 176~198 tysięcy z wyprzedaży 2019)
Ja nie mówię, że to nie jest fajne auto (sami się zastanawialiśmy w którymś momencie), ale na auto rodzinne, gdzie jednak komfort jazdy ma spore znaczenie, czasem do długich przelotów... No jakoś tego nie widzę.

Re: Jaki rodzinnowóz 2+3

: 23 sty 2022, 10:23
autor: Andrut
pistenbully pisze:
23 sty 2022, 5:02
Danillo pisze:
22 sty 2022, 20:26
@Andrut Toyota nie, bo to jednak quasi autobus. Prowadzenie będzie takie jak pisze @Spaniard o T6. Jesli nie byłoby wyboru to bym się zastanawiał ale jesli jest szansa na całkiem sensownego Smaxa, który pomimo dużej masy pomyka bardzo sprawnie po zakrętach to ja to kupuję.
T7 ma płytę podłogową MQB czyli taka sama jak Golf czy Superb wiec powinien się prowadzić bardziej jak osobówka ale to na razie zagadka.

Tak, utrata wartości mnie nie boli, a w zasadzie gdybym chciał wykupić auto to moze być wieksza 😉
Toyota, podobnie jak jej bliźniaczki ma tam silnik 1.6. Co prawda daje radę nawet na dwupasmówce, ale to dalej blaszak. A przynajmniej ja tak się w tym czułem.
Za to S max ma 2.5 litra, a to se Pane Havranek w motoryzacji ne vrati!
2,0 184 kunie

S-max jest super autem a prowadzenie forów zawsze było bardzo dobre. W poprzednim genie było 2,5T od volvo i fajnie to jeździło jak na autobus. Mi w takich autach brakuje tylko przesównych drzwi które sporo ułatwiaja przy dzieciakach

Re: Jaki rodzinnowóz 2+3

: 23 sty 2022, 10:51
autor: Danillo
Smax ma 2,5l i ok 150 KM i pracuje w cyklu Atkinsona. Moc i moment szału nie robią. Ale moze nie będzie się psuł. Przesuwane drzwi to super rozwiązanie.

Dla mnie ideałem byłby Viloran, z zawieszeniem jsk u Forda i 3 fotelami w 2 rzędzie i hybrydą/dieslem lub kombinacja obu 😀

https://m.youtube.com/watch?v=31jjhoW46fs

Re: Jaki rodzinnowóz 2+3

: 23 sty 2022, 12:12
autor: TerminatorPi
Kurczę, albo wy jeździliście innymi fordami, albo coś się przez ostatnie parę lat zmieniło. Tak się zachwycacie zawieszeniem, a dla mnie ono było kompletnie niezjadliwe (w kilku focusach i mondeo). Owszem, miękkie i wybierające dziury, ale pływające i na autostradzie jakoś nie czułem się pewnie. Do tego Mondeo trzeba się było zabierać do zakrętów jak ciężarówką.
Dużo bardziej mi odpowiadały zawieszenia w Passatach.

Re: Jaki rodzinnowóz 2+3

: 23 sty 2022, 12:49
autor: Danillo
@TerminatorPi każdy ma chyba inne preferencje co do ustawień zawieszenia. Nie mam doświadczenia z innymi fordami ale Smaxem mogę lecieć 220 km/h po niemieckiej autostradzie na zupełnym luzie. Na ślimakach zostawiam daleko w tyle większość aut, bardzo wyraźnie sygnalizuje mi zawieszenie początek poślizgu tylnej osi i mogę to skorygować małą szybką kontrą zanim ESP zacznie hamować wewnętrznym kołem. Mi pasuje bardzo. VW tez jeździł bardzo przyzwoicie ale nie dawał mi takiego feelingu.

Re: Jaki rodzinnowóz 2+3

: 23 sty 2022, 14:49
autor: Andrut
fordy maja fajny układ kierowniczy czego w grupie vag nie ma

Re: Jaki rodzinnowóz 2+3

: 24 sty 2022, 21:16
autor: Danillo
Kolejny plusik dla Forda - potwierdziłem, że silnik w Smaxie to stary dobry 2,5 litrowy Duratec, w którym cykl Atkinsona jest realizowany przez zmienne fazy rozrządu. Silnik zatem pancerny, nie żadna nowoczesna konstrukcja z wadami wieku dziecięcego.A w razie czego się dołoży sprężarkę i będzie śmigał ;)

Re: Jaki rodzinnowóz 2+3

: 30 sty 2022, 10:04
autor: tytusr
Na pewno żaden SUV o ile nie jest konieczny. Mam Sorento II 4x4 2.2 crdi gdyby nie sytuacja z dojazdem to wolałbym normalny samochód, nawet jakąś Octavię kombi czy cokolwiek typu Opel Combo albo lepiej tą bliźniaczą Toyotę o ile wygląd nie jest najważniejszy. I żadne klekoty diesla. Na dłuższą metę można doznać uszczerbku na słuchu.

Re: Jaki rodzinnowóz 2+3

: 30 sty 2022, 19:56
autor: Andrut
Danillo pisze:
24 sty 2022, 21:16
Kolejny plusik dla Forda - potwierdziłem, że silnik w Smaxie to stary dobry 2,5 litrowy Duratec, w którym cykl Atkinsona jest realizowany przez zmienne fazy rozrządu. Silnik zatem pancerny, nie żadna nowoczesna konstrukcja z wadami wieku dziecięcego.A w razie czego się dołoży sprężarkę i będzie śmigał ;)
Ja wczesniej mówiłem o 2,5T z volvo w starych S-maxach

Re: Jaki rodzinnowóz 2+3

: 01 lut 2022, 19:32
autor: Danillo
Andrut pisze:
30 sty 2022, 19:56

Ja wczesniej mówiłem o 2,5T z volvo w starych S-maxach
Tak, wiem. Stara szkoła. Choc Duratec też młody nie jest. Powstał w latach 80-tych i to była/jest jedna z najpopularniejszych baz do modyfikowania pod różne wyścigi.

Re: Jaki rodzinnowóz 2+3

: 01 lut 2022, 22:33
autor: Robert
Danillo pisze:
01 lut 2022, 19:32
Andrut pisze:
30 sty 2022, 19:56

Ja wczesniej mówiłem o 2,5T z volvo w starych S-maxach
Tak, wiem. Stara szkoła. Choc Duratec też młody nie jest. Powstał w latach 80-tych i to była/jest jedna z najpopularniejszych baz do modyfikowania pod różne wyścigi.
Nie mówcie już, że takie stare te Maxy ;) Są w wieku NC-ków od 2006.
Ja niedawno nabyłem 2.2TDCi 175KM - 7 osobowy.
C4 Grand Picasso przebija teoretycznie ilością isofixów w 3cim rzędzie, ale IMO S-Max lepszy :)

Re: Jaki rodzinnowóz 2+3

: 02 lut 2022, 21:08
autor: pistenbully
https://youtu.be/4airunmHxyQ

Oczywiście wszędzie na Świecie mają lepiej niż u nas.
Od razu słowo komentarza: Staria powinna dostać układ hybrydowy pod maskę (dla tych, co kręcą po mieście), więcej isofix'ów, podłokietniki i... niestety ma poważną wadę, bo mieści od 7 do 11 pasażerów. I nie mniej. Nie rozumiem, jak taki idealny wóz, do wożenia drewna do lasu może nie mieć demontowalnych siedzeń, serio...