Jak nie kupować MX-5 (wg. społeczności)

Czyli dlaczego z kalkulatorem w ręku nie każdy samochód można kupić...

Forum główne a tematyką prowadzącą jest mx-5.

Moderator: Moderatorzy

Który kolor najlepiej oddaje kształty MX-5?

Machine Gray
9
17%
Polymetal Gray
4
7%
Snowflake White
16
30%
Soul Red Crystal
15
28%
Inny z dostępnych
10
19%
 
Liczba głosów: 54
ICTC

09 lip 2021, 14:28

Cześć.

Jest to mój pierwszy post, witam i pozdrawiam wszystkich serdecznie.

Chciałbym poznać zdanie wszystkich posiadaczy MX-5, a w szczególności użytkowników wersji z miękkim dachem po lifcie w 2018r, wersji 184KM na temat poniższych opcji:
1. pakiet Recaro (siedzenia, zawieszenie Bilstein, rozpórka kielichów, tapicerka zamszowa) 7000zł
2. zestaw obniżający zawieszenie 1600zł
3. sportowy tłumik 3800zł
4. system nawigacji 3000zł
5. inne, godne uwagi?

Czy uważasz, że jest sens dopłacać do tych wybranych bądź niewymienionych opcji czy lepiej kupić golasa + dywaniki gumowe za 220zł?

Chciałbym również zapytać na jakiej wysokości rabat można liczyć?

Zachęcam do wzięcia udziału w dyskusji.

Dziękuję,
Tomek

EDIT: Pozwoliłem sobie na zmianę tematu, bo generalnie dużo tu wiedzy niezbędnej do podjęcia decyzji i sporo odpowiedzi na często zadawane pytania.

Reszta pozostaje bez zmian. Miłego czytania, a ICTC dziękujemy, bo sami z siebie byśmy pewnie nigdy tyle nie napisali !!!

Junior A.
Ostatnio zmieniony 11 lip 2021, 17:30 przez ICTC, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Arvi
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 2909
Rejestracja: 25 lip 2013, 11:01
Model: NA
Wersja: Tiny Tina Edition
Lokalizacja: Warszawa - Stare Włochy

10 lip 2021, 9:22

Opinii może być sporo - jeżeli chodzi o opłacalność, to zdecydowanie na tak dla pakietu Recaro. Sprężyny to pewnie prokit, ale jak byś zamierzał obniżyć, to zawsze lepiej u nich.

Jeżeli chodzi o osobiste doznania, to bym brał (i pewnie kiedyś wezmę) 1.5 całkowicie gołe i zaoszczędzoną kasę wrzucił w brakujący w wersji dół (torsen i zawias ... i czego tam brakuje - skrzynię?). Bo dla mnie to kwintesencja MX-5 wysokie kręcenie, niekoniecznie powiązane z prędkościami autostradowymi.

Ale co kto woli.

Najlepiej, jakbyś na jakiegoś spota wpadł, jeżeli w okolicy kręcą Ci się eNDeki.
Obrazek
ICTC

10 lip 2021, 10:21

Nie ma już w ofercie 1.5. Manual ND ma LSD w standardzie. Sprężyny są marki Eibach? W innych autach ponoć dobrze współgrają z żółtymi Bilsteinami.

Wstępnie skonfigurowałem tak jak w załączniku. Chciałoby się więcej ale każda opcja okrutnie droga.
Załączniki
Screenshot_20210710-111736_Office.jpg
Screenshot_20210710-111736_Office.jpg (542.51 KiB) Przejrzano 2021 razy
Screenshot_20210710-111756_Office.jpg
Screenshot_20210710-111756_Office.jpg (433.94 KiB) Przejrzano 2021 razy
Awatar użytkownika
Zbychersky
Donator
Donator
Posty: 719
Rejestracja: 09 maja 2016, 8:50
Model: ND
Lokalizacja: Kobiór

10 lip 2021, 11:39

Osobiście odpuścił bym na pewno nawigację, po co to komu? Teraz rządzi Google Maps, w standardzie jak się nie mylę jest Android Auto i Apple Apple CarPlay - to w zupełności wystarcza.

Co do tłumika to bym się zastanowił, dużej różnicy między OEM, a bastuck nie ma więc nie wiem czy jest to warte 3800zł. Po prostu lepiej kupić coś aftermarket, będzie lepiej brzmiało :)
LikelyJupiter8

10 lip 2021, 14:09

Ja też bym odpuścił tłumik od Mazdy i nawigację.

Fotele Recaro bajka ale trzeba pamiętać, że mniej miejsca jest przy nich. Ja na zwykłych mieszczę się na styk a przy Recaro trę o dach.

Ciekawa sprawa z tym zawieszeniem sportowym Blistein - powinna być opcja amorki + sprężyny w pakiecie, a widzę, że sprężyny obniżające są oddzielnie.

To tylko zostanie jeszcze montaż swaybarów i jest komplet.
Awatar użytkownika
Arvi
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 2909
Rejestracja: 25 lip 2013, 11:01
Model: NA
Wersja: Tiny Tina Edition
Lokalizacja: Warszawa - Stare Włochy

10 lip 2021, 15:53

P.S. Pamiętaj o naszych partnerskich ASO - nie zawadzi do nich napisać ... cholera wie - może uda Ci się coś dostać.
Obrazek
Awatar użytkownika
Frosty
Posty: 345
Rejestracja: 30 paź 2019, 11:47
Model: NB FL
Wersja: 1.6 Phoenix
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

10 lip 2021, 18:13

Ja bym odpuścił sobie wydech. Pojeździł kilka miesięcy na fabrycznym, a później kupił coś innego :) Zupełnie nowe wrażenia z jazdy będą i podejrzewam, że bardziej "agresywne" brzmienie, niż to co Mazda oferuje jako alternatywny setup.
Awatar użytkownika
TerminatorPi
Donator
Donator
Posty: 1602
Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)

10 lip 2021, 21:38

Rabatów u Mazdy zasadniczo nie ma. Możesz wytargować jakieś fistaszki na chlapacze, czy inne złodziejki do kół.
Nawigacja - nie warto. Jest średnia, subskrypcja na 3 lata i tak pewnie będziesz latał z telefonem (zwłaszcza jeśli jest CP/AA).
Recaro - no cóż. Nawet jak ci się nie spodoba, z pocałowaniem ręki znajdziesz klientów na zamianę na zwykłe za sensowne pieniądze. (osobno kosztują coś koło 15k za sztukę, więc jak się nietrudno domyślić, fotele Recaro w ludzkiej cenie na rynku wtórnym mają zagwarantowany popyt). Do kompletu masz twardsze zawieszenie.
Sprężyny - cóż, kwestia gustu. Jedni obniżają, inni nie. Z jednej strony, jeśli chciałbyś iść w obniżanie, mniej problematyczne (zwłaszcza przy ewentualnych kwestiach gwarancyjnych) jest robienie na błogosławionych częściach, z drugiej - pytanie, bo szczerze mówiąc nie wiem, czy to element konfiguracyjny w sensie, że samochód wyjeżdża w takiej konfiguracji z fabryki (jak przy recaro), czy jest to element montowany przez dystrybutora (jak np. alarm, albo chlapacze).
Dyzia Bo czerwone są najszybsze
Tylko kierowca jest zielony :-D
Koza team member!
Awatar użytkownika
Hookie
Donator
Donator
Posty: 3401
Rejestracja: 01 gru 2011, 19:22
Model: NB FL
Wersja: 1.8 Memories 2
Lokalizacja: Sosnowiec

10 lip 2021, 22:07

3800 złotych za Bastucka to pomyłka. Absolutnie nie bierz.

Pakiet Recaro absolutnie bierz. Fotele na rynku wtórnym kosztują tyle co cały pakiet.

Nawigacji bym nie brał, o ile nie kłóci się to z CarPlay/Android auto.

Obniżenie zawieszenia za 1600 złotych? Przepłacisz. Eibachy -35 mm są tańsze.
2011-12: NB 1.8 '98 10th Anni 2260 - Miatulka
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba
Awatar użytkownika
Wojtek Wawa
Donator
Donator
Posty: 2137
Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
Model: ND
Wersja: freedom+bilstein
Lokalizacja: Warszawa

10 lip 2021, 22:36

Recaro absolutnie nie bierz w ciemno. Jeden je kocha, drugi nienawidzi.
Musisz się przejechać. Ja lubię je jako pasażer, a jako kierowca w nim cierpię, drętwieje mi w nim nogą, źle mi się wsiada i wysiada.
Za to są piękne.
I tu najlepsze, nie da się zgadnąć komu w tych fotelach wygodnie. Są ludzie wielcy i wysocy chwalący Recaro i drobni w nich się źle czujący.
A w ogóle gratuluję! Cokolwiek wybierzesz, raczej nie znajdziesz niczego podobnego u konkurencji. A Twój egzemplarz będzie wyjątkowy, w klubie 2021 jest tylko jedna, a 2020 chyba nie ma żadnej.
Awatar użytkownika
Hookie
Donator
Donator
Posty: 3401
Rejestracja: 01 gru 2011, 19:22
Model: NB FL
Wersja: 1.8 Memories 2
Lokalizacja: Sosnowiec

10 lip 2021, 23:05

Bierz Recaro, bo jak fotele się nie spodobają sprzedasz je w moment za 7k a resztę elementów pakietu będziesz miał gratis. Prosta matematyka.
2011-12: NB 1.8 '98 10th Anni 2260 - Miatulka
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba
Awatar użytkownika
Sun
Donator
Donator
Posty: 298
Rejestracja: 03 maja 2020, 13:55
Model: ND
Wersja: Skyenergy
Lokalizacja: Gliwice

11 lip 2021, 7:12

Nie da sie nawigacji taniej kupic, poza ASO?
Bo z tego co wiem to jest tylko karta pamięci, chociaż mogę sie mylić.
Awatar użytkownika
TerminatorPi
Donator
Donator
Posty: 1602
Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)

11 lip 2021, 7:34

Sun pisze:
11 lip 2021, 7:12
Nie da sie nawigacji taniej kupic, poza ASO?
Bo z tego co wiem to jest tylko karta pamięci, chociaż mogę sie mylić.
Legalnie? Wątpię.
To jest "tylko" karta pamięci, ale - o ile pamiętam - na starcie soft jest sparowany z kartą (konkretnym egzemplarzem), żeby nie dało się łatwo kopiować "czystej" karty, po czym po 100km paruje się z konkretnym samochodem.
Dyzia Bo czerwone są najszybsze
Tylko kierowca jest zielony :-D
Koza team member!
ICTC

11 lip 2021, 7:54

LikelyJupiter8 pisze:
10 lip 2021, 14:09
...

Ciekawa sprawa z tym zawieszeniem sportowym Blistein - powinna być opcja amorki + sprężyny w pakiecie, a widzę, że sprężyny obniżające są oddzielnie.

To tylko zostanie jeszcze montaż swaybarów i jest komplet.
Cieszę się, że zwróciłeś na ten detal uwagę. Napisałem email do Mazdy w tej kwestii. Jeśli sportowe zawieszenie to komplet amortyzatorów Bilstein i dopasowanych do nich sprężyn to nie ma sensu tego zmieniać zmieniając sprężyny na obniżające bo można tylko popsuć prowadzenie auta. Myślę, że te sprężyny bardziej pasują do standardowych amortyzatorów. Ciekawy jestem czy "sportowe" zawieszenie wpływa na wysokość auta?

Zgadza się, stabilizator poprzeczny to podstawa w takim samochodzie.

Kolor czerwony lub biała perła - nie potrafię zdecydować. Pierwotnie chciałem szary ale oba są za ciemne.

Pakiet Recaro i gumowe dywaniki to jedyny pewnik. Co do reszty, nie wiem. Ceny Mazdy przerażają. Oczekuję, że dostanę rabat, celuję w 5000zł. Nie muszę kupić lokalnie. Nie muszę kupić też teraz. Mogę poczekać do przyszłego roku...
Awatar użytkownika
flatline
Donator
Donator
Posty: 2173
Rejestracja: 21 lip 2013, 19:12
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom+Recaro
Lokalizacja: ¯\_(ツ)_/¯
Kontakt:

11 lip 2021, 8:46

ICTC pisze:
LikelyJupiter8 pisze:
10 lip 2021, 14:09
...

Ciekawa sprawa z tym zawieszeniem sportowym Blistein - powinna być opcja amorki + sprężyny w pakiecie, a widzę, że sprężyny obniżające są oddzielnie.

To tylko zostanie jeszcze montaż swaybarów i jest komplet.
Cieszę się, że zwróciłeś na ten detal uwagę. Napisałem email do Mazdy w tej kwestii. Jeśli sportowe zawieszenie to komplet amortyzatorów Bilstein i dopasowanych do nich sprężyn to nie ma sensu tego zmieniać zmieniając sprężyny na obniżające bo można tylko popsuć prowadzenie auta. Myślę, że te sprężyny bardziej pasują do standardowych amortyzatorów. Ciekawy jestem czy "sportowe" zawieszenie wpływa na wysokość auta?

Zgadza się, stabilizator poprzeczny to podstawa w takim samochodzie.
Standardowo w pakiecie z bilsteinami dostajesz sprężyny, które może są dostosowane do charakterystyki amortyzatora, ale jednocześnie powodują, że Mazda stoi tak jak na zawieszeniu „standard”, czyli prawie tak wysoko jak SUV. Wśród forumowiczów jest gro osób, które użyły sprężyn obniżających eibacha do bilków i jest to znakomite połączenie: masz niżej środek ciężkości, zawieszenie cały czas jest komfortowe, prowadzenie raczej zyskuje niż cierpi. Mogę się, założyć, że pakiet w katalogu Mazdy to te same sprężyny.
A i tak niezależnie od sprężyn ND ma tendencje do kładzenia się w zakrętach, na co lekarstwem są dopiero wspomniane już grubsze niż fabryczne stabilizatory.
Cenowo zakup setu eibacha i kompletu stabilizatorów poza ASO wyjdzie Ci taniej niż kliknięcie opcji „obniżony MX-5” w konfiguratorze ;)
"When you’re racing... it’s life. Anything that happens before or after is just waiting."

Tsundere - pocket-sized fastback
Little Sister - gran turismo wannabe
Czerw - racing mongrel on a (not so tight) budget
Siwa - café racer miata
tytusr
Posty: 541
Rejestracja: 13 cze 2015, 9:27
Model: NC FL
Wersja: 20th anniversary
Lokalizacja: Szczyrk
Kontakt:

11 lip 2021, 10:30

Sprężyny Obniżające eibacha to wydatek powiedzmy 700 PLN. W mojej okolicy za montaż i ustawienie geometrii (konieczne) chcieli 800-1000 PLN .. Więc nie wiem czy 1600 to dużo za gotowy samochód. Ja bym 1600 za sprężyny na gotowo zamontowane i ustawione zawieszenie i gwarancję ASO brał w ciemno.

Swoją drogą do sprężyn obniżających Mazda pakuje B6, a Bilstein zaleca B8. Tak czy inaczej Mazda B8 nie oferuje
NCFL 2.5/ 274 KM/ 323 Nm :bicz:
Awatar użytkownika
flatline
Donator
Donator
Posty: 2173
Rejestracja: 21 lip 2013, 19:12
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom+Recaro
Lokalizacja: ¯\_(ツ)_/¯
Kontakt:

11 lip 2021, 10:50

Tylko weź pod uwagę, że geometria w ASO a geometria, które ma ręce i nogi to dwie zupełnie różne rzeczy. W ASO ustawią w tolerancji i będzie dostatecznie dobrze, co raczej nie zagwarantuje dobrego prowadzenia.

No i rozpędziłem się z tymi stabami, krzywo spojrzałem na cenę opcji. W tej kasie zdecydowanie same sprężyny :)
"When you’re racing... it’s life. Anything that happens before or after is just waiting."

Tsundere - pocket-sized fastback
Little Sister - gran turismo wannabe
Czerw - racing mongrel on a (not so tight) budget
Siwa - café racer miata
Awatar użytkownika
Wojtek Wawa
Donator
Donator
Posty: 2137
Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
Model: ND
Wersja: freedom+bilstein
Lokalizacja: Warszawa

11 lip 2021, 11:11

Według mnie przejedź się serią, bo to forum moderów. Możliwe, że tę sporą kasę na opcje przeznaczysz na paliwo, bo kto wie, może jesteś z tych co lubią roadsterem jeździć, a nie w nim dłubać.
Jak napisałeś, że poczekać możesz do następnego roku to zobaczyłem kogoś mi bliskiego. Poczekał do wiosny i już 3 rok jest bez ND, a to był samochód idealny dla niego. Życie mamy jedno.
ICTC

11 lip 2021, 11:13

Czyli warto wziąć pakiet "Recaro" i "zestaw obniżający zawieszenie"? Będzie to dobrze jeżdżący egzemplarz?

Czy może totalny golas czyli dopłata do lakieru i gumowych dywaników a po okresie gwarancji modyfikacja zawieszenia, układu hamulcowego i wydechowego?

Założyłem ten wątek bo chciałbym skonfigurować auto optymalnie. Nie kryję się z tym, że jest to dla mnie bardzo duży wydatek a sam samochód będzie miał u mnie dożywocie.
Awatar użytkownika
flatline
Donator
Donator
Posty: 2173
Rejestracja: 21 lip 2013, 19:12
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom+Recaro
Lokalizacja: ¯\_(ツ)_/¯
Kontakt:

11 lip 2021, 11:28

To może najprościej - przejedz się serią u dealera, czymś delikatnie dlubniętym zawieszeniowo na lokalnym spocie i będziesz miał odpowiedź co Ci leży a co nie :)

Dla każdego optymalnie jeżdżący egzemplarz to coś innego. Moja prywatna opinia jest taka: bez wymiany stabilizatorów i świadomego ustawienia geometrii będzie co najwyżej poprawnie. Dla mnie w serii, tak jak wyjeżdża z salonu, samochód jest zbyt nerwowy i bujający się w zakrętach. A ponieważ staby bez obniżenia potrafią wyrwać mocowania z przodu to obniżenie jest logiczną koniecznością (i zdecydowanie poprawia wygląd ;) )

Każdy ma swoje podejście - ja wolę kupować u dealera jedynie pakiety, bo przeważnie są atrakcyjnie skalkulowane, więc pakiet Recaro jest zdecydowanie wart swoje ceny. A wszystko inne wolę kupować i zakładać na własną rękę, bo tak przeważnie wychodzi taniej i mam większa kontrolę nad tym jak jest temat ogarnięty.
"When you’re racing... it’s life. Anything that happens before or after is just waiting."

Tsundere - pocket-sized fastback
Little Sister - gran turismo wannabe
Czerw - racing mongrel on a (not so tight) budget
Siwa - café racer miata
tytusr
Posty: 541
Rejestracja: 13 cze 2015, 9:27
Model: NC FL
Wersja: 20th anniversary
Lokalizacja: Szczyrk
Kontakt:

11 lip 2021, 12:36

Nie no, wogole najlepiej zbudować auto samemu z części, wtedy będzie tak jak powinno być. Generalnie to ASO należy omijać szerokim łukiem, ale wtedy po co kupować nowy samochód.

Zresztą cena mx5 w salonie jest z kapelusza. Nikt kto pamięta cenniki z lat poprzednich nie kupi. Jakość na poziomie Fiata Punto, a cena jak za samochód 🤣. Większość ceny mx5 to kary i podatki całego koncernu Mazda od CO2. Ten samochód jest wart 80-90 tys. Max z dobrym wyposażeniem
NCFL 2.5/ 274 KM/ 323 Nm :bicz:
ICTC

11 lip 2021, 15:00

Nie tylko MX-5 mocno podrożaly w ostatnich latach.

Podobają mi się kute felgi BBS. Cena 5,6k. Ciekawe czy jest to dopłata za zmianę felg, czy otrzymuje się również komplet standardowych?
mutra
Donator
Donator
Posty: 3662
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

11 lip 2021, 15:17

ICTC pisze:
11 lip 2021, 15:00
Nie tylko MX-5 mocno podrożaly w ostatnich latach.

Podobają mi się kute felgi BBS. Cena 5,6k. Ciekawe czy jest to dopłata za zmianę felg, czy otrzymuje się również komplet standardowych?
Dopłata
Awatar użytkownika
Hookie
Donator
Donator
Posty: 3401
Rejestracja: 01 gru 2011, 19:22
Model: NB FL
Wersja: 1.8 Memories 2
Lokalizacja: Sosnowiec

11 lip 2021, 15:20

ICTC pisze:
11 lip 2021, 15:00
Podobają mi się kute felgi BBS. Cena 5,6k. Ciekawe czy jest to dopłata za zmianę felg, czy otrzymuje się również komplet standardowych?
Upewnij się, że są kute. Wzór z Cluba w USA w EU jako akcesoryjne felgi kuty nie jest. ;) W Stanach owszem.
2011-12: NB 1.8 '98 10th Anni 2260 - Miatulka
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba
ICTC

11 lip 2021, 15:28

@mutra @Hookie dzięki, nie było tematu. Czyli tylko dopłata do lakieru, pakiet Recaro i gumowe dywaniki. Zostało zdecydować się na konkretny kolor i znaleźć rozsądnego handlowca.
Awatar użytkownika
monkahead
Donator
Donator
Posty: 1378
Rejestracja: 31 gru 2019, 8:56
Model: NC FL
Wersja: Summer Edition '12
Lokalizacja: Sosnowiec

11 lip 2021, 15:53

Na Miaticted widziałem białą perłę i ten kolor jest naprawdę świetny, soul red już mi się trochę przejadł, jest po prostu na każdej Mazdzie. Obrazek

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
Arvi
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 2909
Rejestracja: 25 lip 2013, 11:01
Model: NA
Wersja: Tiny Tina Edition
Lokalizacja: Warszawa - Stare Włochy

11 lip 2021, 16:05

... ja tylko dodam, że w haśle 'zestaw obniżający' obstawiam, że zawiera się sam zestaw, montaż i geometria po takowym.

Ja wiem, czy tak drogo wychodzi - dodatkowo w autoryzowanym serwisie, nikt problemów nie będzie robić z gwarancją, etc... :)
Obrazek
ICTC

11 lip 2021, 17:32

Dodałem dla zabawy ankietę. Chciałbym poznać Wasz gust. Klikajcie śmiało, dzięki.
Awatar użytkownika
Frosty
Posty: 345
Rejestracja: 30 paź 2019, 11:47
Model: NB FL
Wersja: 1.6 Phoenix
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

11 lip 2021, 17:38

tytusr pisze:
11 lip 2021, 12:36
Nie no, wogole najlepiej zbudować auto samemu z części, wtedy będzie tak jak powinno być. Generalnie to ASO należy omijać szerokim łukiem, ale wtedy po co kupować nowy samochód.

Zresztą cena mx5 w salonie jest z kapelusza. Nikt kto pamięta cenniki z lat poprzednich nie kupi. Jakość na poziomie Fiata Punto, a cena jak za samochód 🤣. Większość ceny mx5 to kary i podatki całego koncernu Mazda od CO2. Ten samochód jest wart 80-90 tys. Max z dobrym wyposażeniem
No ale to się dzieje wszędzie. Golf niegdyś tanie auto dla ludu dzisiaj za 180 tysięcy też można kupić, Rki za 220. Końcówka produkcji Subaru BRZ, 180 000 zł. Nowe GT86 od 160 ma się zaczynać. Nie ma alternatywy dla ND, bo niczego nowego nie kupisz w tych pieniądzach co da tyle frajdy i będzie sportowym autkiem. Żadna wina w tym Mazdy, że wywaliły ceny wszystkiego w górę.

A 1600 za sprężyny Eibacha z montażem na miejscu w ASO to świetna cena.
tytusr
Posty: 541
Rejestracja: 13 cze 2015, 9:27
Model: NC FL
Wersja: 20th anniversary
Lokalizacja: Szczyrk
Kontakt:

11 lip 2021, 18:37

To będę łatał i jeździł tym co mam następne 10 lat, aż bańka pęknie.
Wezcie tylko pod uwagę, że auta typu brz czy Toyota mają dużo mocniejsze silniki, są praktyczniejsze i zbudowane z materiałów, które nie ulegają biodegradacji jak lakier czy wnętrze mx5 jeszcze przed końcem gwarancji

Co do sprężyn z montażem to super, zgadzam się. Brać w ciemno taka ofertę za 1600, najlepiej bez samochodu jeśli się uda
NCFL 2.5/ 274 KM/ 323 Nm :bicz:
ODPOWIEDZ