Jak nie kupować MX-5 (wg. społeczności)

Czyli dlaczego z kalkulatorem w ręku nie każdy samochód można kupić...

Forum główne a tematyką prowadzącą jest mx-5.

Moderator: Moderatorzy

Który kolor najlepiej oddaje kształty MX-5?

Machine Gray
9
17%
Polymetal Gray
4
7%
Snowflake White
16
30%
Soul Red Crystal
15
28%
Inny z dostępnych
10
19%
 
Liczba głosów: 54
mutra
Donator
Donator
Posty: 3668
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

24 lip 2021, 21:27

LikelyJupiter8 pisze:
24 lip 2021, 21:19
Ja nawet nie wiedziałem do tego wątku, że jest coś takiego jak i20N. To chyba dla koreańskich nastolatków.
Spoko małe autko.w sam raz żeby gdzieś podjechać jak Sól na drogach i szkoda emixa wyciągać
ICTC

25 lip 2021, 5:34

Na pewno w przyszłym roku będzie można zobaczyć na YT porównanie i20N do m.in MX-5 ND2 na torze. Idę o zakład, że wynik Was zadziwi.

To jest takie samo auto kierowcy jak Mazda czy Toyota GT86. Z FWD też można czerpać przyjemność. Kto jechał zoptymalizowanym CTR, Clio/Megane RS, MCS po zakrętach przyzna mi rację.

OK - lansu top down nie ma, wiatru we włosach w nosie też nie ale ma inne zalety.

Nie obraźcie się, ale seryjna MX-5 to też nie jest ósmy cud świata, szczególnie poprzednie wersje.
Awatar użytkownika
flatline
Donator
Donator
Posty: 2185
Rejestracja: 21 lip 2013, 19:12
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom+Recaro
Lokalizacja: ¯\_(ツ)_/¯
Kontakt:

25 lip 2021, 7:18

ICTC pisze:Na pewno w przyszłym roku będzie można zobaczyć na YT porównanie i20N do m.in MX-5 ND2 na torze. Idę o zakład, że wynik Was zadziwi.

To jest takie samo auto kierowcy jak Mazda czy Toyota GT86. Z FWD też można czerpać przyjemność. Kto jechał zoptymalizowanym CTR, Clio/Megane RS, MCS po zakrętach przyzna mi rację.

OK - lansu top down nie ma, wiatru we włosach w nosie też nie ale ma inne zalety.

Nie obraźcie się, ale seryjna MX-5 to też nie jest ósmy cud świata, szczególnie poprzednie wersje.
No dobra, to rozmawiamy o samochodach „zoptymalizowanych” czy seryjnych? Bo albo porównujemy to, co zaprojektował producent albo dosyć indywidualny setup stworzony przez konkretnego właściciela.

Jest taki cykl w PL, nazywa się Hot Hatch Cup, gdzie regularnie testujemy rożnej maści hot hatche i MX5tki różnych generacji. Powtarzalny schemat jest taki, że MXy doganiają hot hatche po serii kilku zakrętów i leżą im na zderzakach. Powtarzalny schemat jest też taki, że hot hatche robią użytek z większej, pompowanej doładowaniem mocy na prostej i zabawa zaczyna się od początku ;) Finalnie topowe hot hatche na semi vs topowe mx na semi to circa 1.5x na Silesii i ten „x” już bardzo zależy od kierownika.

Co do ósmego cudu świata… mówiąc za siebie, nie obrażam się - w serii miata to bardzo radosna łódka, która ma być łatwa, lekka i przyjemna na przejażdżkę top down. Miałem wszystkie generacje i każda startowała od serii. Nie obraź się również Ty jeśli zapytam czy Twoja opinia opiera się na jakimś konkretnym doświadczeniu czy na wiedzy teoretycznej? I porównujemy generacje do siebie, konkurencji z ich czasów, czy np. NA/NB (30+ konstrukcyjnie) do aktualnych hot hatchy?
"When you’re racing... it’s life. Anything that happens before or after is just waiting."

Tsundere - pocket-sized fastback
Little Sister - gran turismo wannabe
Czerw - racing mongrel on a (not so tight) budget
Siwa - café racer miata
tytusr
Posty: 541
Rejestracja: 13 cze 2015, 9:27
Model: NC FL
Wersja: 20th anniversary
Lokalizacja: Szczyrk
Kontakt:

25 lip 2021, 7:56

Ja osobiście byłbym przeciw zakupie mx5 w salonie w obecnej cenie. Zastanawia mnie tylko że alternatywa dla mx5 jest i20N. Szybciej bym się zastanowił nad Z4, GR86 albo poczekał aż nowa generacja Fabii wyjdzie w kombi 😅
Myślę że najfajniejsza rzeczą w mx5 jest społeczność i m.in dlatrgo warto kupić mx5. Tu Hyundai wydaje się słabym wyborem.

Zresztą czas na torze vs fun z jazdy to 2 różne rzeczy. No offence ale co fajnego można zrobić z przednim napędem?

Zresztą jeśli samochód ma być także częścią jakiegoś image, który tworzymy to naprawdę... Hyundai???
Ostatnio zmieniony 25 lip 2021, 8:22 przez tytusr, łącznie zmieniany 1 raz.
NCFL 2.5/ 274 KM/ 323 Nm :bicz:
Awatar użytkownika
Arvi
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 2909
Rejestracja: 25 lip 2013, 11:01
Model: NA
Wersja: Tiny Tina Edition
Lokalizacja: Warszawa - Stare Włochy

25 lip 2021, 8:21

Panowie (bo chyba pod żadną ksywką nie kryje się tutaj w wątku dama) ... kolega już napisał:
Nigdy nie siedział w MX-5, nigdy nie jeździł MX-5, ale zaprasza na tor.

Uważam, że warto przyjąć zaproszenie :)

Edit: tylko zapraszającego uprzedzam, że możesz po spotkaniu wracać do domu z gorszą miną niż jechałeś na :)
Nie chodzi o wyniki, ale akurat wybrałeś boisko, na którym MX-5 się najlepiej czuje ... i niezależnie od zwycięzcy, gwarantuję ci, że kierowca MX-5 będzie miał z rywalizacji więcej frajdy :). Może tak najzwyczajniej na świecie żałować wyboru Hyundaia ... i nie byłbyś pierwszy.

Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
TerminatorPi
Donator
Donator
Posty: 1602
Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)

25 lip 2021, 8:30

ICTC pisze:
25 lip 2021, 5:34
To jest takie samo auto kierowcy jak Mazda czy Toyota GT86. Z FWD też można czerpać przyjemność. Kto jechał zoptymalizowanym CTR, Clio/Megane RS, MCS po zakrętach przyzna mi rację.

OK - lansu top down nie ma, wiatru we włosach w nosie też nie ale ma inne zalety.

Nie obraźcie się, ale seryjna MX-5 to też nie jest ósmy cud świata, szczególnie poprzednie wersje.
Chłopie, wszyscy ci piszą - idź, przejedź się, będziesz wiedział czy to auto dla ciebie. Bo ono nie każdemu musi odpowiadać. I to normalne. Tak samo, jak nie każdemu musi odpowiadać Jeep Wrangler. I choć na papierze można go sobie porównywać do Audi Q5, to jednak zupełnie inne samochody.

A Clio, czy Megane RS to zupełnie inna para kaloszy. Jeździłem na torze. Fajne, ale zupełnie inne.
Dyzia Bo czerwone są najszybsze
Tylko kierowca jest zielony :-D
Koza team member!
Danillo
Donator
Donator
Posty: 2171
Rejestracja: 24 lip 2014, 9:52
Model: Inny
Wersja: ND1
Lokalizacja: W-wa

25 lip 2021, 9:24

Kolega ICTC lubi wrzucić widze takie wątki ze się forum ożywia- bardzo fajnie, serio.

Od osoby która różnymi hot hach jeździła wiem, ze akurat Hundai prowadzi się z nich najsłabiej. Duża moc to nie wszystko ale kolega jest, jak już napisano, na etapie prospektów.

Także mocno zachęcam do przejechania się kilkoma autami przed dokonaniem wyboru. A jesli nie, to przynajmniej na kilku forach będzie znowu ciekawiej 😉
Pozdrawiam, Danillo
tytusr
Posty: 541
Rejestracja: 13 cze 2015, 9:27
Model: NC FL
Wersja: 20th anniversary
Lokalizacja: Szczyrk
Kontakt:

25 lip 2021, 10:05

Przede wszystkim przejażdżka. Mx5 daje zupełnie inne wrażenia. Osobiście nie wyobrażam sobie posiadania jak niektórzy mx5 jako jedynego samochodu. Z drugiej strony jako samochód rozrywkowy, nie widzę lepszego wyboru.
Trzeba mieć świadomość, że nie jest to auto GT tylko gokart i jazda z dużymi prędkościami = głośno, a amortyzacja = .....
NCFL 2.5/ 274 KM/ 323 Nm :bicz:
ICTC

25 lip 2021, 12:10

@Flatline, przecież na forum mało która MX-5 jest seryjna.

A co do testów to przecież wiadomo że dziennikarze motoryzacyjny porównują auta seryjne.

Na pewno Mazda zapewnią więcej z szeroko rozumianej radości z jazdy. Tylko to co na torze jest fajne (zarzucanie tyłem), na krętej drodze publicznej jest minusem. Auto ma połykać bezstresowo zakręty i i20N z tego co widzę robi to świetnie.

Dyskusja jest czysto akademicka, nawet nie siedziałem ani w nim ani w Miacie.

Tak teraz sobie myślę, że pospieszyłem się z tym wątkiem. Zakup jest odłożony w czasie. Najpierw chcę poznać ceny GR86 - grudzień. W międzyczasie w październiku przejadę się i20N. Nawet jeśli będzie bombowy nie zamówię. Nie kupię auta z pierwszego roku produkcji. Czyli Hyundai i Toyota (o ile cena będzie do przyjęcia w co nie wierzę) - zakup wiosną 2023.

Mazdę mógłbym zamówić choćby i jutro gdyby dealer posiadał testowy egzemplarz. Tylko - patrz wyżej. Najpierw cena GR86 - auta które jest moim pierwszym wyborem. Podsumowując MX-5 najwcześniej wiosną 2022, pozostałe 2023.

A forum Wasze jest fajne. Sporo poczytałem.
tytusr
Posty: 541
Rejestracja: 13 cze 2015, 9:27
Model: NC FL
Wersja: 20th anniversary
Lokalizacja: Szczyrk
Kontakt:

25 lip 2021, 13:02

Mamy 2021, do 2023 to można 3x zbankrutować, 2x się rozwiesc, umrzeć na covid przy okazji 16 tej fali albo kupić teraz auto i trochę pojeździć do momentu kolejnego zakupu za 2 lata. Ja myślę ICTC że powinieneś kupić działkę pod budowę domu 🤭 To jest najrozsądniejszy wybór. Generalnie ideą posiadania samochodu jest jeżdżenie nim lub kolekcjonerstwo. Widzę, że chyba nie do końca o to Ci chodzi. Nie bardzo rozumiem też o co chodzi też z zarzucaniem tyłem na drodze publicznej. Większość samochodow jest wyposażona w pedał gazu o charakterystyce Nie zero -jedynkowej więc nie trzeba każdego zakretu robić driftem 😅.
NCFL 2.5/ 274 KM/ 323 Nm :bicz:
ICTC

25 lip 2021, 13:05

Auto ma mieć u mnie dożywocie, musi to być przemyślany, świadomy zakup.

Mamy gdzie mieszkać, a grypy się nie boimy.
tytusr
Posty: 541
Rejestracja: 13 cze 2015, 9:27
Model: NC FL
Wersja: 20th anniversary
Lokalizacja: Szczyrk
Kontakt:

25 lip 2021, 13:12

ICTC pisze:
25 lip 2021, 13:05
Auto ma mieć u mnie dożywocie, musi to być przemyślany, świadomy zakup.

Mamy gdzie mieszkać, a grypy się nie boimy.
To nie lepiej kupić jakiś porządny samochód, który za 15 lat zacznie zyskiwać na wartości, a nie mx5, gt86 albo jakiś inny niskobudzwtowiec.
Dlatego mówiłem kupić działkę budowlaną, a nie budować dom. Budowa domu w przeciwieństwie do kupna działki jest mało rozsądna
NCFL 2.5/ 274 KM/ 323 Nm :bicz:
ICTC

25 lip 2021, 13:17

Dla Ciebie jest to niskobudżetowiec a dla mnie najdroższe auto na jakie mnie stać. Na dobrą sprawę motoryzacyjne spełnienie.

Mam w nosie utratę wartości skoro odsprzedać nie planuję.
tytusr
Posty: 541
Rejestracja: 13 cze 2015, 9:27
Model: NC FL
Wersja: 20th anniversary
Lokalizacja: Szczyrk
Kontakt:

25 lip 2021, 13:25

Dobrze rozumiem, w takim razie odradzam zakup mx5 w salonie bo jest to mocno przewartościowany zakup. W moim odczuciu 150k za to auto można dać tylko pod warunkiem że jest to niewielki wydatek w naszym budżecie. Osobiście mawet w takiej sytuacji nie każdy lubi czuć się robiony w wała przez mazde

Edit: abstrahując od konieczności jazdy testowej... Ja do ND się nie mieszczę przy 189 nogi nie wchodzą pod deskę rozdzielczą i nie mogę naciskać pedałów.
NCFL 2.5/ 274 KM/ 323 Nm :bicz:
Awatar użytkownika
flatline
Donator
Donator
Posty: 2185
Rejestracja: 21 lip 2013, 19:12
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom+Recaro
Lokalizacja: ¯\_(ツ)_/¯
Kontakt:

25 lip 2021, 13:34

ICTC pisze:
25 lip 2021, 13:05
Auto ma mieć u mnie dożywocie, musi to być przemyślany, świadomy zakup.

Mamy gdzie mieszkać, a grypy się nie boimy.
Chyba każdy podejmuje decyzje na swój sposób i wypada to uszanować :)

Przypomniałeś mi historię znajomego petrolheada, który z kolei jest mocno wkręcony w bmki. Mniej więcej w tym samym czasie wpadliśmy na ten sam pomysł, czyli dodatkowa fura w garażu stricte pod track daye. Ja po jakiś 2 miesiącach kupiłem NA, po następnym miesiącu i po minimalnym serwisie i modach byłem na pierwszym MiataMiniChallenge. To było chyba w 2015. Od tego czasu łatwiej policzyć mi imprezy MmC i MC na których nie byłem - generalnie kilka, nawet kilkanaście wypadów na tor rocznie, równolegle przyrostowe budowanie fury, dopasowywanie samochodu do swoich potrzeb i rozwijanie skilla.
Mój ziomek w 2019, po 3 zaczętych projektach (2x e36, 1x e30) i 0 km torowych, w końcu kupił coś co spełniało jego wymagania (kolejne e36) i chyba pojechał na pierwszy track day. Czyli ja przez 4 lata czerpałem radochę z poznawania fury i tłukłem kilometry na których mi zależało, a on szukał swojego Graala. W sumie okazało się, że tamto e36 to też nie to i teraz wszedł w e87 i buduje...

Finał jest taki, że moja NA jest ze mną 6 rok i zmienia się razem ze mną, bo za tym samochodem stoi konkretna potrzeba i cel, który zacząłem realizować od razu i bez odkładania, a jego każda fura, która miała być tą jedyną, ostateczną i spełniającą marzenia już dawno zmieniła właściciela - bo, według mnie, skupił się na szukaniu ideału a nie na czerpaniu radochy z tego, co ma pod ręką. A te, które u mnie miały mieć dożywocie (kolejno NB, NC i zobaczymy jak z ND) tracą aurę wyjątkowości i cieszą następne osoby :roll:
"When you’re racing... it’s life. Anything that happens before or after is just waiting."

Tsundere - pocket-sized fastback
Little Sister - gran turismo wannabe
Czerw - racing mongrel on a (not so tight) budget
Siwa - café racer miata
ICTC

25 lip 2021, 13:36

Rozumiem, dziękuję za Wasze opinie. Staram się wytłumaczyć najprościej jak potrafię co stoi za moją decyzją.

Nigdy nie kupiłem nowego samochodu z salonu, więc to które się ze mną zestarzeje chciałbym nabyć nieużywane. Jest to jedyny powód, jednorazowe "zmarnowanie" pieniędzy. Przeżyjemy.
tytusr
Posty: 541
Rejestracja: 13 cze 2015, 9:27
Model: NC FL
Wersja: 20th anniversary
Lokalizacja: Szczyrk
Kontakt:

25 lip 2021, 13:41

Tak szanujemy, ale to trochę tak jak z trzymaniem dziewictwa do ślubu, a po roku i tak Rozwód 😆
NCFL 2.5/ 274 KM/ 323 Nm :bicz:
Awatar użytkownika
Wojtek Wawa
Donator
Donator
Posty: 2138
Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
Model: ND
Wersja: freedom+bilstein
Lokalizacja: Warszawa

25 lip 2021, 15:22

Tak broniłem Mazdy, a dziś,
zaraz po gwarancji padła mi skrzynia biegów w nd1. To wątek o nd2. Od razu jednak pomyślałem, że pewnie się bardzo zmieni moja postawa, gdy poznam cenę naprawy.
Tylko, że żona zadała mi pytanie, czy żałuję ostatnich lat. I oczywiście bez wątpliwości odpowiadam, że nie.
Teraz będę na łasce mazdy, ewentualnie handlarzy na allegro. Ale myśl, że powinienem kupić wtedy megane rs (na torze szybsza, 4 miejsca, wygodna, kolega z pracy ma i chwali) od razu została odrzucona.
Przynajmniej do czasu poznania kosztu naprawy.
ND2 temat nie dotyczy, tam nikomu skrzynia biegów nie padła.
ICTC

25 lip 2021, 16:02

Przykro mi to słyszeć Wojtek.

Odnoszę niedparte wrażenie, że wśród posiadaczy modelu ND jest bardzo dużo osób zamożnych, dla których sam zakup tego auta jak i późniejsza eksploatacja i modyfikacja jest od strony finansowej kompletnie bezstresowa. To daje do myślenia, nie pasuję tu.
Awatar użytkownika
monkahead
Donator
Donator
Posty: 1381
Rejestracja: 31 gru 2019, 8:56
Model: NC FL
Wersja: Summer Edition '12
Lokalizacja: Sosnowiec

25 lip 2021, 16:16


ICTC pisze:To daje do myślenia, nie pasuję tu.
Strasznie jesteś dla siebie surowy, zupełnie niepotrzebnie. A wystarczy przeczytać jeszcze raz to co napisał Flatline. Zauważyłeś że on czerpie niesamowitą radość z jazdy, nie najnowszym i nie najdroższym modelem MX5. Może po prostu zamiast wydawać oszczędności życia na ND, kup coś bardziej przystępnego i ciesz się radością z jazdy ObrazekObrazek

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka


ICTC

25 lip 2021, 16:29

I tu wkracza i20N ponieważ nie chcę kolejnego auta używanego.
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4582
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

25 lip 2021, 17:45

Spokojnie kolego ICTC,, nie ma potrzeby się tłumaczyć. Chcesz koniecznie nowe auto - ok. Życzę Ci byś był z niego zadowolony. Zawsze możesz dokupić do kompletu używana mx5, generacji dowolnej. Bo to wspaniałe auto jest. I społeczność najlepsza

przy użyciu Tapatalka

pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Awatar użytkownika
flatline
Donator
Donator
Posty: 2185
Rejestracja: 21 lip 2013, 19:12
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom+Recaro
Lokalizacja: ¯\_(ツ)_/¯
Kontakt:

25 lip 2021, 17:50

ICTC pisze:Przykro mi to słyszeć Wojtek.

Odnoszę niedparte wrażenie, że wśród posiadaczy modelu ND jest bardzo dużo osób zamożnych, dla których sam zakup tego auta jak i późniejsza eksploatacja i modyfikacja jest od strony finansowej kompletnie bezstresowa. To daje do myślenia, nie pasuję tu.
Wśród posiadaczy ND jest niemało osób, które planowo żyły z nim 4 lata - bo tyle trwa leasing, a samochód był nowy, ciekawy i miał niewygórowaną ratę miesięczną. I całkiem dużej części tej grupy w ogóle nie ma na forum.

Powiem Ci coś od siebie: dla mnie zakup i eksploatacja oraz modyfikowanie ND to nie jest bezstresowa bajka, natomiast nie wydałem na ten samochód ostatnich zaskórniaków. Podobnie było z każdą poprzednią miatą.
Gdy decydowałem się rozstać z NC w marcu, było kilka opcji w zamian: nic ;), NDek, ze dwa hot hatche, mustang, cayman/boxter i pewnie jeszcze coś, co już mi uleciało. Najbliżej było mi do prosiaków, ale po odrobinie researchu nie wyobrażałem sobie sensownego spinania budżetu pod kątem eksploatacji. Każdym z samochodów z listy, który przeszedł weryfikację pod kątem całościowego budżetu (zakup, mody, użytkowanie) jeździłem wcześniej lub się przejechałem, więc wiedziałem czy mi robi czy nie i dlaczego. Przez chwile myślałem o nowym ND z salonu, ale po prostu nie potrafiłem zracjonalizować sobie kwoty na fakturze (pozdro tytusr). W rezultacie kupiłem egzemplarz używany, ale jeszcze na gwarancji, żeby obniżyć sobie choć trochę poziom stresu ;) i zostawiłem sobie jakiś bufor w razie W. Po prostu - na tyle mnie stać na tu i teraz. I na ND zdecydowałem się w momencie, gdy ceny modów trochę znormalniały, a szlaki zostały przetarte. Mam swoją listę upgrejdów, ale niektóre najnormalniej w świecie muszą poczekać, albo może nigdy się nie zmaterializują - życie.

Jestem w stanie zrozumieć Twoją potrzebę/chęć kupienia nowego samochodu w salonie - daje to po prostu trochę benefitów, możliwości zdecydowania o konfigu i spokoju ducha, zwłaszcza w czasach papierowych podzespołów w samochodach.

Tylko że w takim przypadku całkiem na poważnie - idź do wybranego dealera i kup to, co Cię uszczęśliwi out of the box, bez konieczności mniejszych lub większych modów (strzelam, że na 99% nie będzie to ND, bo w serii jest radosnym wozidłem bez dachu, a nie ostrą kataną z rękojeścią wysmarowaną papryczkami chilli). To Ty będziesz jeździł tym samochodem, a nie forum MX-5 Klub Polska. W przeciwnym wypadku w mojej subiektywnej opinii unieszczęśliwisz się za kupę siana przynajmniej na czas trwania gwarancji…
Czy kupisz teraz czy w 2023 - Twoja sprawa, każdy układa życie i swoje przyjemności jak mu pasuje.

I wracając do tego co napisałeś w cytowanym poście, forum to nie tylko ultramajętni posiadacze ND, którzy z braku innych rozrywek podwajają wartość samochodu modami. To na prawdę fajna, pomocna społeczność bardzo różnych ludzi, również pod kątem możliwości finansowych. Pasuje każdy :)
"When you’re racing... it’s life. Anything that happens before or after is just waiting."

Tsundere - pocket-sized fastback
Little Sister - gran turismo wannabe
Czerw - racing mongrel on a (not so tight) budget
Siwa - café racer miata
Awatar użytkownika
Arvi
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 2909
Rejestracja: 25 lip 2013, 11:01
Model: NA
Wersja: Tiny Tina Edition
Lokalizacja: Warszawa - Stare Włochy

25 lip 2021, 17:58

... nawet typ chwalący częściej Fabię nad MX-5, czy fanatyk Multipli.

A ja na autora miejscu poważnie naruszyłbym zasadę nowego samochodu i kupił jakiegoś mocno zadbanego NCFL'a (tak jak ja to zrobiłem).

Natomiast nieustannie nie jestem w stanie zrozumieć podejmowania decyzji bez jazdy próbnej.
Szczególnie, gdy mówimy o dwóch zupełnie innych samochodach.
Obrazek
tytusr
Posty: 541
Rejestracja: 13 cze 2015, 9:27
Model: NC FL
Wersja: 20th anniversary
Lokalizacja: Szczyrk
Kontakt:

25 lip 2021, 18:52

Poważnie, mx5 jeździ się zupełnie inaczej niż większością aut. Trzeba wsiąść i trochę pojeździć, wyjechać też na autostradę jeśli ma to być daily lub jedyny środek lokomocji. To co sprawia frajdę przez godzinę czy 2 dziennie od czasu do czasu, może się okazać dość męczące przy użytkowaniu codziennym. Powtarzam, to nie jest GT. Po trasie Szczecin Szczyrk, człowiek wysiada trochę zmęczony, nawet dużo bardziej niż po zrobieniu tej samej trasy Fabią kombi. Szczególnie przy ND trzeba też sprawdzić czy wystarczy nam miejsca, czy np bagażnik nie jest za mały żeby spakować swój plecak do pracy 🤣
Ostatnio zmieniony 25 lip 2021, 18:53 przez tytusr, łącznie zmieniany 1 raz.
NCFL 2.5/ 274 KM/ 323 Nm :bicz:
ICTC

25 lip 2021, 18:52

Nie ukrywam, że jestem pod wrażeniem tego, że potraficie nawiązać ze mną dialog.

Mam parcie na nowe auto z salonu. Kobitka chciałaby GR86 bo ma dwa dodatkowe miejsca, a dla mnie Toyota jest najlepszą marką pośród tych które miałem. Tylko jesteśmy świadomi tego, że może być poza zasięgiem - chcemy kupić samochód za gotówkę.

O MX-5 myślę od premiery NC. Nigdy nie miałem kabrioletu. Największy atut to ultra niska masa. Kto lubi śmigać po zakrętach ten wie jaki ma ona wpływ na prowadzenie auta.

i20N z tego co widzę to genialny HH. Nie jest to jednak auto sportowe, zaprojektowane od zera. Taki zdroworozsądkowy wybór w rozsądnej dla nas cenie. Tam nie ma co poprawiać po fabryce. Ładniejsze felgi za 5,7k ubrane w Potenza Sport/PS4S i na pięć lat spokój.

Wszystkie trzy auta będą testowane. Tzn na pewno i20N i MX-5. GR86 w zależności od ceny.
Awatar użytkownika
TerminatorPi
Donator
Donator
Posty: 1602
Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)

25 lip 2021, 18:54

Ja niby kupiłem w salonie, ale mentalnie mnie było jak dotąd stać na smart-top, zimówki i wycięcie pierdzi-rurki.
Fakt, podobają mi się RPF1, ale musiałbym na głowę upaść, żeby je kupować.
Na tor nie jeżdżę, bo mi auta szkoda, więc i nie mam potrzeby modowania.
Dla każdego coś miłego.
I ponownie - nie przekonuję do Miaty, bo to nie jest samochód dla każdego. Przekonuję tylko, żebyś - nawet jeśli definitywnie uważasz, że to nie auto dla ciebie - przejechał się nim.
A co do heheszków ze sposobu kupowania - tu po prostu myślę, że raczej są ludzie, którzy chcieli mieć ten konkretnie samochód. A historii "czy lepiej kupić Miatę, czy Passata" też tu było już ładne parę na forum, ale większość jednak kończyła się Passatem.
Bo Miata to jednak dziwne auto. Małe, w serii niespecjalnie szybkie, niezbyt wygodne. Praktycznie jedyne takie na rynku. :lol:
Jeśli chcesz kupić Miatę jako ersatz dla Boxstera, na którego cię nie stać - to nie jest dobry pomysł. Jeśli rozważasz Miatę vs. hot-hatcha - to też nie jest alternatywa.
Idź do dealera, przejedź się, sam zobacz.
A dyskutować można, dlaczego nie. Może właśnie dlatego, że Miata jest taka "biedacka" (ok, może nie w sensie cen nówki ND, ale w porównaniu z "dorosłymi" samochodami sportowymi) i nie musimy sobie niczego nią powiększać ;)
Ostatnio zmieniony 25 lip 2021, 18:57 przez TerminatorPi, łącznie zmieniany 1 raz.
Dyzia Bo czerwone są najszybsze
Tylko kierowca jest zielony :-D
Koza team member!
tytusr
Posty: 541
Rejestracja: 13 cze 2015, 9:27
Model: NC FL
Wersja: 20th anniversary
Lokalizacja: Szczyrk
Kontakt:

25 lip 2021, 18:56

Ja bym był za GR86 jeśli Toyota nie odleci z ceną w salonie. Na pewno ładniej się zestarzeje niż hyundai a i plus 10 do image 😆. Oczywiście wszytko do zweryfikowania po jazdach testowych

Edit: doczytałem silnik 2.4 w GR86 czyli akcyza 18,6 procent. Papa ceno
NCFL 2.5/ 274 KM/ 323 Nm :bicz:
Awatar użytkownika
Arvi
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 2909
Rejestracja: 25 lip 2013, 11:01
Model: NA
Wersja: Tiny Tina Edition
Lokalizacja: Warszawa - Stare Włochy

25 lip 2021, 19:19

Jest jeszcze jeden całkiem fajny samochód od Toyoty w podobnych pieniądzach jak ND. I - mimo, że mam dwie Miaty - cały czas nie wiem, czy wybrałbym ND. ;)
Obrazek
Awatar użytkownika
flatline
Donator
Donator
Posty: 2185
Rejestracja: 21 lip 2013, 19:12
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom+Recaro
Lokalizacja: ¯\_(ツ)_/¯
Kontakt:

25 lip 2021, 19:37

No tak, tylko, że ceny są spekulacyjne i dostępność słaba…
"When you’re racing... it’s life. Anything that happens before or after is just waiting."

Tsundere - pocket-sized fastback
Little Sister - gran turismo wannabe
Czerw - racing mongrel on a (not so tight) budget
Siwa - café racer miata
ODPOWIEDZ