Jak nie kupować MX-5 (wg. społeczności)
Czyli dlaczego z kalkulatorem w ręku nie każdy samochód można kupić...
Moderator: Moderatorzy
- flatline
- Donator
- Posty: 2173
- Rejestracja: 21 lip 2013, 19:12
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom+Recaro
- Lokalizacja: ¯\_(ツ)_/¯
- Kontakt:
Będzie metoda zdartej płyty - wpadnij na lokalny spot, pomacaj, przymierz się, przejdź się na prawym.
Każda generacja ma swoje smaczki i wady. Ja jestem zdania, że NA ma najwiecej uroku i mechanicznego feelingu, który trzeba lubić, NC to chyba najbardziej praktyczna i łaskawa dla mocniej zbudowanych generacja, a przy tym bardzo skuteczna drogowo, ND jest najbardziej dzisiejsza, ale ciaśniejsza i dosyć filigranowa konstrukcyjnie. IMO każdy musi sobie odpowiedzieć czego oczekuje
Każda generacja ma swoje smaczki i wady. Ja jestem zdania, że NA ma najwiecej uroku i mechanicznego feelingu, który trzeba lubić, NC to chyba najbardziej praktyczna i łaskawa dla mocniej zbudowanych generacja, a przy tym bardzo skuteczna drogowo, ND jest najbardziej dzisiejsza, ale ciaśniejsza i dosyć filigranowa konstrukcyjnie. IMO każdy musi sobie odpowiedzieć czego oczekuje
"When you’re racing... it’s life. Anything that happens before or after is just waiting."
Tsundere - pocket-sized fastback
Little Sister - gran turismo wannabe
Czerw - racing mongrel on a (not so tight) budget
Siwa - café racer miata
Tsundere - pocket-sized fastback
@Danillo, dziewczyna jest wysoka ale szczupła. Długie nogi i ramiona, stosunkowo kompaktowy korpus.
@Ormats, używka to najlepiej od aktywnego Forumowicza. Na Otomoto widziałem fajną NCFL w limitowanym kolorze ale kosztuje ponad 80 000. W życiu się nie sprzeda. Za podobna kwotę jest ND1 z polskiego salonu od pierwszego właściciela. Większość to niestety rozbitki ze stanów, albo takie które już na zdjęciach wyglądają kiepsko.
I tak jak napisał @Arvi najlepiej krajową, najlepiej 2.0, najlepiej po lifcie i po jednym lub dwóch właścicielach.
@Ormats, używka to najlepiej od aktywnego Forumowicza. Na Otomoto widziałem fajną NCFL w limitowanym kolorze ale kosztuje ponad 80 000. W życiu się nie sprzeda. Za podobna kwotę jest ND1 z polskiego salonu od pierwszego właściciela. Większość to niestety rozbitki ze stanów, albo takie które już na zdjęciach wyglądają kiepsko.
I tak jak napisał @Arvi najlepiej krajową, najlepiej 2.0, najlepiej po lifcie i po jednym lub dwóch właścicielach.
-
- Donator
- Posty: 2166
- Rejestracja: 24 lip 2014, 9:52
- Model: Inny
- Wersja: ND1
- Lokalizacja: W-wa
ICTC, możemy tu gadać o wymiarach opon, o twardości zawieszeń i ich wpływu na czas na torze lub satysfakcję w daily użytkowaniu ale nie podejmuje się dyskusji o wymiarach dziewczyn/narzeczonych/żon. To już zbyt śliski temat
Pozdrawiam, Danillo
No działu nasze Partnerki / Partnerzy jeszcze nikt nie wymyślił
A wracając do tematu to kupować nie czekać.
Do tej pory sobie wypominam czemu tak długo sam siebie oszukiwałem że mx-5 nie jest mi potrzebna, bo jak to pogodzić 2 osobowy samochód z rodziną 2+1 (teraz już 2+2), garaż tylko na 2 samochody (rozwiązanie - samochód żony na podjazd, co wyszło tylko na plus bramie garażowej itp.
Szkoda czasu na zastanawianie się. Myślę, że nie jest złym pomysłem kupienie na jeden sezon jakiejkolwiek generacji i sprawdzenie, czy to jest to. Jak nie, to sprzedasz spokojnie bez straty po roku.
Nie, z MX-5 pragnę tylko ND2. Gdy sobie przypomnę sprawdzam na otomoto roczniki 2019 i 2020.
Dla rozluźnienia:
https://youtu.be/GnEhfuSkTEU
https://youtu.be/Pmcq9FwSF1o
Dla rozluźnienia:
https://youtu.be/GnEhfuSkTEU
https://youtu.be/Pmcq9FwSF1o
- monkahead
- Donator
- Posty: 1378
- Rejestracja: 31 gru 2019, 8:56
- Model: NC FL
- Wersja: Summer Edition '12
- Lokalizacja: Sosnowiec
Widziałeś to? Nawet jest ND w teście
https://youtu.be/Ch-J1MHkGPg
Nie do końca rozumiem, czemu idziesz w takie auto, mając 150k zł, nie lepiej kupić i30N lub Megane RS?
Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
https://youtu.be/Ch-J1MHkGPg
Nie do końca rozumiem, czemu idziesz w takie auto, mając 150k zł, nie lepiej kupić i30N lub Megane RS?
Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
人馬一体 | NCFL1: Red Hot Chili Pepper
- Tomai
- Donator
- Posty: 3864
- Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
- Model: NC
- Wersja: 2.0 Power by Five
- Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz
Dobra, nie będzie obiektywnie, można nie czytać ( po 13 latach w Miatach możliwe że się nie da.... )
Dzięki za wstawienie filmu z I20N to zobaczyłem jak to wygląda...wg testującego ma naprawdę fajne.....gazetowniki....
A reszta ... ICTC... czy Ty widzisz jak to wygląda ? Przecież to jest zwyczajnie brzydkie auto z przednim napędem i śliczną grafiką na desce.
Ale....naprawdę? To porównywać do ND ? Przecież ND przy tym I20N wygląda jak milion dolarów ma tył napęd i jeszcze nie masz dachu w bonusie.
BTW , miedzygazy i Flatshifting mam po remapie w NC.....
Przepraszam....musiałem
PS. przejedź się Miatą .....jakąkolwiek
Dzięki za wstawienie filmu z I20N to zobaczyłem jak to wygląda...wg testującego ma naprawdę fajne.....gazetowniki....
A reszta ... ICTC... czy Ty widzisz jak to wygląda ? Przecież to jest zwyczajnie brzydkie auto z przednim napędem i śliczną grafiką na desce.
Ale....naprawdę? To porównywać do ND ? Przecież ND przy tym I20N wygląda jak milion dolarów ma tył napęd i jeszcze nie masz dachu w bonusie.
BTW , miedzygazy i Flatshifting mam po remapie w NC.....
Przepraszam....musiałem
PS. przejedź się Miatą .....jakąkolwiek
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Kwestia gustu. Dla mnie ta deska rozdzielcza w Hyundaiu to jakaś porażka. Jest paskudna i nie mógłbym czymś takim jeździć. Nawet Multipla w środku lepiej wygląda .Tomai pisze:czy Ty widzisz jak to wygląda ? Przecież to jest zwyczajnie brzydkie auto z przednim napędem i śliczną grafiką na desce.
Oo ale jaja!! To ND to jamonkahead pisze: ↑28 lip 2021, 20:15Widziałeś to? Nawet jest ND w teście
https://youtu.be/Ch-J1MHkGPg
Nie do końca rozumiem, czemu idziesz w takie auto, mając 150k zł, nie lepiej kupić i30N lub Megane RS?
Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
Test moim zdaniem tragiczny (tzn sam narrator) - ale mocno się zdziwiłem, widząc siebie samego pod koniec filmu
ND2 na tor i nie tylko http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewt ... ead#unread
Widziałem wszystkie testy, ten jest jednym z tych miernych.
Wiem jak wygląda i20N, nie róbmy sobie jaj. To jest po prostu "tania" opcja na sprytne auto. Nie interesują mnie te ciężkie kloce, poza tym oba poza budżetem. Nie mam potrzeby posiadania pojazdu o tej mocy, doceniam inne zalety.
Od 13:07:
https://youtu.be/ajblxHiNaXs
https://youtu.be/aSbAooK0E1Q
https://youtu.be/QM1rvQZeQEM
Wiem jak wygląda i20N, nie róbmy sobie jaj. To jest po prostu "tania" opcja na sprytne auto. Nie interesują mnie te ciężkie kloce, poza tym oba poza budżetem. Nie mam potrzeby posiadania pojazdu o tej mocy, doceniam inne zalety.
Od 13:07:
https://youtu.be/ajblxHiNaXs
https://youtu.be/aSbAooK0E1Q
https://youtu.be/QM1rvQZeQEM
- pistenbully
- Donator
- Posty: 2092
- Rejestracja: 01 sie 2017, 13:49
- Model: NB
- Wersja: 10th Anniversary
- Lokalizacja: Gdańsk
Bardzo dobrze, że i20N powstało! Powtarzam, Kolego ICTC, przy 50000 złotych różnicy w cenie, zamów Hyundaia, a za resztę poluj na ładne NC, najtańsze ND, zabytkowe NA, albo kilka sztuk NB.
To jest dobra i darmowa rada.
To jest dobra i darmowa rada.
-
- Posty: 541
- Rejestracja: 13 cze 2015, 9:27
- Model: NC FL
- Wersja: 20th anniversary
- Lokalizacja: Szczyrk
- Kontakt:
Ja bym poszedł do salonu BMW i zobaczył ile po rabacie najtańsze Z4 można wyprowadzić na drogę.
Edit. Zgadzam się z tym, że na fajne mx5 przeznaczyć 50k a za resztę kupić jakiegoś kloca na daily za 100k max. Octavię
Sam za swoje mx5 dałem 5 lat temu 43k
....po czym drugie tyle włożyłem przez kolejne 5 lat na konieczne upgrejdy
Edit. Zgadzam się z tym, że na fajne mx5 przeznaczyć 50k a za resztę kupić jakiegoś kloca na daily za 100k max. Octavię
Sam za swoje mx5 dałem 5 lat temu 43k
....po czym drugie tyle włożyłem przez kolejne 5 lat na konieczne upgrejdy
NCFL 2.5/ 274 KM/ 323 Nm
Z4 to jest ciężki kloc. Wolę i20N za połowę ceny. Serio. Kompletnie nie rozumiemy się.
ND po lifcie podoba mi się wizualnie, ale to już powoli robi się stare auto, nawet z końca produkcji. Mała dostępność, wysoka cena z roczników 2014/15.
ND po lifcie podoba mi się wizualnie, ale to już powoli robi się stare auto, nawet z końca produkcji. Mała dostępność, wysoka cena z roczników 2014/15.
- Konioczynka
- Donator
- Posty: 718
- Rejestracja: 27 mar 2018, 17:14
- Model: NC FL
- Wersja: Prawilna Sport
- Lokalizacja: Mazury / Ełk
Najpierw piszesz że jakieś tam auto (już nie nadążam) odpada bo czekasz aż choroby wieku dziecięcego zostaną rozwiązane, teraz że ND to stara fura.
Czy ta telenowela będzie się ciągnąć do 2023 bo wtedy dopiero planujesz zakup ? (dobrze pamiętam? )
Pokaż nam, że cokolwiek ten temat jest wart i pokaż że to nie jest dla picu i się przejedź tym cholernym mx'em.. Dopóki tego nie zrobisz stoimy w miejscu.
KoniOczynka
NBFL 1.6 => NCFL 2.0
NBFL 1.6 => NCFL 2.0
Literówka. Miało być oczywiście NC.
Pisałem wielokrotnie czekam na cennik GR86, zapewne tylko po to aby ostatecznie wybić sobie z głowy. W międzyczasie chcę przetestować i20N (póki co jeszcze niedostępny) i MX-5 (nie ma w okolicy).
Jeżeli komuś ta telenowela nie odpowiada, można nie wypowiadać się. Można też usunąć temat.
Rozumiem, że Hyundai nie otrzyma tutaj dużo miłości tak jak i na forum N MX-5 jawi się jako bujająca na boki ciasna łódka z niedostatecznym momentem obrotowym i niepotrzebną dziurą zamiast dachu. Trochę wyolbrzymiłem.
Pisałem wielokrotnie czekam na cennik GR86, zapewne tylko po to aby ostatecznie wybić sobie z głowy. W międzyczasie chcę przetestować i20N (póki co jeszcze niedostępny) i MX-5 (nie ma w okolicy).
Jeżeli komuś ta telenowela nie odpowiada, można nie wypowiadać się. Można też usunąć temat.
Rozumiem, że Hyundai nie otrzyma tutaj dużo miłości tak jak i na forum N MX-5 jawi się jako bujająca na boki ciasna łódka z niedostatecznym momentem obrotowym i niepotrzebną dziurą zamiast dachu. Trochę wyolbrzymiłem.
- Konioczynka
- Donator
- Posty: 718
- Rejestracja: 27 mar 2018, 17:14
- Model: NC FL
- Wersja: Prawilna Sport
- Lokalizacja: Mazury / Ełk
Patrząc na tyl tego i20 to on potrzebuje *specjalnej* miłości.
Ha tfu, i30 to inna bajka...
Może to najbardziej mnie drażni, że można się zastanawiać nad taka szkaradą vs mx-5.
Ha tfu, i30 to inna bajka...
Może to najbardziej mnie drażni, że można się zastanawiać nad taka szkaradą vs mx-5.
KoniOczynka
NBFL 1.6 => NCFL 2.0
NBFL 1.6 => NCFL 2.0
Tylne lampy ND są również niezbyt atrakcyjne. Tył wypada znacznie lepiej w NC2. W mojej opinii.
Auto nie ma wyglądać tylko zapindalać. Przód ND sugeruje jakby auto miało pińcet koni. All show and no go.
Auto nie ma wyglądać tylko zapindalać. Przód ND sugeruje jakby auto miało pińcet koni. All show and no go.
- wromiata
- Donator
- Posty: 156
- Rejestracja: 26 gru 2019, 12:41
- Model: NC
- Wersja: 2.5
- Lokalizacja: Wrocław
Zwróciłbym też uwagę na to że chcesz żeby auto się zestarzało u Twojego boku
i20N ma silnik 1.6 z turbo dający 204KM i 275Nm
Mx-5 ND ma silnik 2.0 wolnossący dający 180KM i 205Nm
Obstawiam, że silnik mazdowski będzie pozwalał na dłuższą eksploatacje. Ok, zaraz może się pojawić argument skrzyni biegów w ND, ale zawczasu odbijając piłeczkę - nie wiadomo jakie i20N może mieć wady bo to dopiero roczny przedliftowy samochód.
Autor filmu wspomnianego wyżej zachwyca się nad wydechem, albo go kiepsko nagrał, albo ma dziwny gust, bo moim zdaniem to co słychać w 7:53 (https://youtu.be/Ch-J1MHkGPg?t=473) spowodowałoby że zatrzymałbym samochód na poboczu i zobaczył czy nie zgubiłem jakiejś części
i20N ma silnik 1.6 z turbo dający 204KM i 275Nm
Mx-5 ND ma silnik 2.0 wolnossący dający 180KM i 205Nm
Obstawiam, że silnik mazdowski będzie pozwalał na dłuższą eksploatacje. Ok, zaraz może się pojawić argument skrzyni biegów w ND, ale zawczasu odbijając piłeczkę - nie wiadomo jakie i20N może mieć wady bo to dopiero roczny przedliftowy samochód.
Autor filmu wspomnianego wyżej zachwyca się nad wydechem, albo go kiepsko nagrał, albo ma dziwny gust, bo moim zdaniem to co słychać w 7:53 (https://youtu.be/Ch-J1MHkGPg?t=473) spowodowałoby że zatrzymałbym samochód na poboczu i zobaczył czy nie zgubiłem jakiejś części
Może powinienem napisać zanim dyskusja wymknie się spod kontroli: jestem napalony na ND2 jak szczerbaty na suchary. Nawet udało się namówić kobitkę aby dala zielone światło na zakup takiego niepraktycznego auta. Nie kupię jeżeli nie zrobi na mnie wrażenia podczas jazdy testowej. Będę chciał przejechać się dwa razy.
Poczytałem sporo na forum i już ten samochód nie wydaje mi się super bezobsługowym Japończykiem jak moje dwie Toyoty które użytkowałem. Ma sporo wad, ale nie ma drugiego takiego na rynku. Jedynie GR86 na swój sposób jest podobne.
Piszcie co chcecie ale i20N jest fajnym hot-hatchem. Lekki, z bardzo dobrą przyczepnością mechaniczną.
Poczytałem sporo na forum i już ten samochód nie wydaje mi się super bezobsługowym Japończykiem jak moje dwie Toyoty które użytkowałem. Ma sporo wad, ale nie ma drugiego takiego na rynku. Jedynie GR86 na swój sposób jest podobne.
Piszcie co chcecie ale i20N jest fajnym hot-hatchem. Lekki, z bardzo dobrą przyczepnością mechaniczną.
- luki_92_92
- Donator
- Posty: 1055
- Rejestracja: 27 wrz 2014, 23:09
- Model: NC
- Wersja: PRHT '08 2.5
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Kontakt:
Jesteś napalony na nd jak szczerbaty na suchary? A co takiego zmieniło się w ciągu ostatnich 6 dni? Przypomnę tu posta, gdzie napisałeś, że jesteś kompletnie na nie. To gdzie zmierza ten wątek i co ma na celu bo już się pogubiłem
- Hookie
- Donator
- Posty: 3401
- Rejestracja: 01 gru 2011, 19:22
- Model: NB FL
- Wersja: 1.8 Memories 2
- Lokalizacja: Sosnowiec
Taki wątek i taki "kupujący" pojawia się co najmniej raz w roku na forum. Jest wielka dyskusja, argumenty. Nagle się okazuje, że zamiast MX-5 marzy mu się BMW serii 5. Finalnie nie kupuje niczego. Bicie piany po nic. xD
2011-12: NB 1.8 '98 10th Anni 2260 - Miatulka
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba
Nie, Hookie nie jest tak.
Luki_92_92 jedno nie koliduje z drugim. Serce pragnie tego auta ponieważ spełnia podstawowe założenia: bardzo niska masa, manual, napęd na tył, szpera, silnik wolnossący o wystarczającej mocy. ND powinna ładnie zestarzeć się. Ale rozum widzi potencjalne problemy, a jako człowiek z natury leniwy i unikający stresu gdy tylko padł mit niepsującego się Japończyka w przypadku Mazdy zacząłem się wycofywać rakiem.
Nawiązując do cytatu który wstawiłeś. Dzień wcześniej napisałem w innym wątku:
Luki_92_92 jedno nie koliduje z drugim. Serce pragnie tego auta ponieważ spełnia podstawowe założenia: bardzo niska masa, manual, napęd na tył, szpera, silnik wolnossący o wystarczającej mocy. ND powinna ładnie zestarzeć się. Ale rozum widzi potencjalne problemy, a jako człowiek z natury leniwy i unikający stresu gdy tylko padł mit niepsującego się Japończyka w przypadku Mazdy zacząłem się wycofywać rakiem.
Nawiązując do cytatu który wstawiłeś. Dzień wcześniej napisałem w innym wątku:
Chwilę wcześniej doczytałem o problemach ze skrzyniami, dachem i innymi pierdołami i entuzjazm poszybował mocno w dół. Samochód nie kosztuje już 110k.
- mike_d
- Donator
- Posty: 1170
- Rejestracja: 06 cze 2015, 21:18
- Model: ND
- Wersja: SkyFreedom Karai
- Lokalizacja: Poznań
Problem w tym że jeśli chcesz NOWEGO i lekkiego roadstera to nie masz w czym wybierać (pomijam Fiata 124 który kosztował w topowej wersji 170k dwa lata temu i już go i tak nie ma) - znaczy masz jeśli możesz położyć 250k+ na stole i odjechać Boxterem; więc możemy się tu jeszcze długo spierać; na ten moment jest awaryjne ND albo długo nic (pomijam wążące blisko półtorej tony Z4).
Jeśli NIE CHESZ roadstera to wybór jest prostszy.
Czy chciałbym móc wybierać między wieloma bezawaryjnymi roadsterami po "właściwej" stronie 200k?
Oczywiście.
Czy mam taki wybór?
EDIT: boxter to też cięzka locha, nie ma w czym wogóle wybierać
Ostatnio zmieniony 29 lip 2021, 11:40 przez mike_d, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Donator
- Posty: 2166
- Rejestracja: 24 lip 2014, 9:52
- Model: Inny
- Wersja: ND1
- Lokalizacja: W-wa
Na pewno wiemy, ze nie chcesz auta z początku produkcji - Hundai odpada.
Twoja dziewczyna nie chce Mx5 - Mazda odpada, zreszta to „nie jest ósmy cud świata”.
Bijesz pianę chłopaku, luki i Hooki maja racje. Niemniej kupiłem dużo popcornu - wątek będzie wszak trwał do 2023 roku
Twoja dziewczyna nie chce Mx5 - Mazda odpada, zreszta to „nie jest ósmy cud świata”.
Bijesz pianę chłopaku, luki i Hooki maja racje. Niemniej kupiłem dużo popcornu - wątek będzie wszak trwał do 2023 roku
Pozdrawiam, Danillo
Mike_d, otóż to. Na rynku jest tylko MX-5, niebawem GR86 (w PL cena będzie chora) no i w sumie tyle. Taniej ale gorzej taki i20N. Nawet on nie ma konkurencji. OK, Fiesta ST jest. Mini złapało nadwagę a turbodoładowany silnik to nie to samo co ten z kompresorem. Przy ograniczonych środkach nie ma co kupić.
Danillo, przecież napisałem że jest zgoda na zakup. Oboje wolimy GR86 ale patrz wyżej. Pisałem kilka dni temu, że Toyota czy Hyundai zakup po ponad roku od rozpoczęcia produkcji czyli wiosna 2023. Mazdę mógłbym kupić rok wcześniej. Nawet teraz, ale tak jak pisałem czekam do grudnia na cennik GR86. Chcę też zobaczyć ile jest warty i20N. Widzę w nim to czego Wy nie widzicie, sporo wartości dodanej poza rozsądną ceną.
Wyrażam zgodę na usunięcie wątku jeśli Was drażni. Pracę mam lekką i przyjemną więc faktycznie możemy ciągnąć to przynajmniej do przyszłorocznej wiosny.
Danillo, przecież napisałem że jest zgoda na zakup. Oboje wolimy GR86 ale patrz wyżej. Pisałem kilka dni temu, że Toyota czy Hyundai zakup po ponad roku od rozpoczęcia produkcji czyli wiosna 2023. Mazdę mógłbym kupić rok wcześniej. Nawet teraz, ale tak jak pisałem czekam do grudnia na cennik GR86. Chcę też zobaczyć ile jest warty i20N. Widzę w nim to czego Wy nie widzicie, sporo wartości dodanej poza rozsądną ceną.
Wyrażam zgodę na usunięcie wątku jeśli Was drażni. Pracę mam lekką i przyjemną więc faktycznie możemy ciągnąć to przynajmniej do przyszłorocznej wiosny.
- Wojtek Wawa
- Donator
- Posty: 2137
- Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
- Model: ND
- Wersja: freedom+bilstein
- Lokalizacja: Warszawa
ICTC, nigdy nie kupiles samochodu nowego z gwarancja. Wierz mi, ze gdy padla mi pierwsza skrzynia biegow w ND1 to oczywiscie stres byl, ale nieporownywalnie mniejszy niz w samochodzie po gwarancji. Gdyby moja ND byla na gwarancji, juz montowana bylaby nowa skrzynia biegow, a ja mialbym nowa 3 jako samochod zastepczy.
Do tego niestety po awarii (dlaczego nikt tego wczesniej tutaj nie opisal, szczerze jestem zly bo trace na tym wiele kasy) dowiedzialem sie o kuracji wzmacniajacej skrzynie u Grzesia.
Znow, jeszcze nie ma ND2 po gwarancji (najkrotsza ma 3 lata, a raczej kazdy negocjuje/dokupuje 5 lat).
Rozumiem, ze ND2 skreslasz, bo boisz sie co bedzie w 2026. Widac wielu ostatni rok w ogole nie doswiadczyl - zazdroscilbym, gdybys mial ND2
I na koniec - skoro partnerka dala Ci zielone swiatlo, ja bym korzystal. Teraz. Bo pojawi sie inna opcja.
Znow znam przypadek, ze ktos mialby ND2, ale czekal na nowy rocznik, zeby w razie odsprzedazy byla jedna cyferka wyzej. No i nie ma ND2.
Co do jazdy testowej - przeciez to nie tylko w salonie mozesz sie przejechac. Mozesz samochod wypozyczyc za kilka stowek (nie odlaczysz kontroli trakcji, ale na pierwsze jazdy tez nie odlaczalem, wystarczy by sie zakochac). Mozesz tez podjechac do duzego salonu samochodow uzywanych. A moze nawet znajdziesz uzywke, pojezdzisz nia i uznasz "po co mi gwarancja i ND2, jak moge miec ND1 za pol ceny, a te skrzynie + jej kuracje moge odlozyc na polke".
Do tego niestety po awarii (dlaczego nikt tego wczesniej tutaj nie opisal, szczerze jestem zly bo trace na tym wiele kasy) dowiedzialem sie o kuracji wzmacniajacej skrzynie u Grzesia.
Znow, jeszcze nie ma ND2 po gwarancji (najkrotsza ma 3 lata, a raczej kazdy negocjuje/dokupuje 5 lat).
Rozumiem, ze ND2 skreslasz, bo boisz sie co bedzie w 2026. Widac wielu ostatni rok w ogole nie doswiadczyl - zazdroscilbym, gdybys mial ND2
I na koniec - skoro partnerka dala Ci zielone swiatlo, ja bym korzystal. Teraz. Bo pojawi sie inna opcja.
Znow znam przypadek, ze ktos mialby ND2, ale czekal na nowy rocznik, zeby w razie odsprzedazy byla jedna cyferka wyzej. No i nie ma ND2.
Co do jazdy testowej - przeciez to nie tylko w salonie mozesz sie przejechac. Mozesz samochod wypozyczyc za kilka stowek (nie odlaczysz kontroli trakcji, ale na pierwsze jazdy tez nie odlaczalem, wystarczy by sie zakochac). Mozesz tez podjechac do duzego salonu samochodow uzywanych. A moze nawet znajdziesz uzywke, pojezdzisz nia i uznasz "po co mi gwarancja i ND2, jak moge miec ND1 za pol ceny, a te skrzynie + jej kuracje moge odlozyc na polke".
- Wojtek Wawa
- Donator
- Posty: 2137
- Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
- Model: ND
- Wersja: freedom+bilstein
- Lokalizacja: Warszawa
Swoja droga nie rozumiem dlaczego I20N a Fiesta ST nie. Ta druga ma przynajmniej dol. No i te 3 gary Forda pieknie gadaja. Przynajmniej dla mnie i wielu innych (nawet 1.0 zony!). R4 nie gadaja, tam najwyzej wydech cos moze popierdywac, rezonowac, hal,asowac, ale silnik juz nie. Wczoraj zrobilem fiesta 500 km, w tym w duzych, spekrakularnych burzach i szczerze jestem znow zakochany w samochodzie zony.
Ale to niesamowicie skuteczny, wygodny i poreczny samochod rodzinny (z ogromem bajerow), do ND nie ma zadnego porownania. Pisal tak nawet o ST majacy obie Pudel.
Chyba, ze tak jak ja lecisz noca na czas ekspresowka w burzy. Wtedy FWD, autopilot, radar, wyciszenie Fiesty to inna liga niz wbrew pozorom spartanskie ND.
Ale to niesamowicie skuteczny, wygodny i poreczny samochod rodzinny (z ogromem bajerow), do ND nie ma zadnego porownania. Pisal tak nawet o ST majacy obie Pudel.
Chyba, ze tak jak ja lecisz noca na czas ekspresowka w burzy. Wtedy FWD, autopilot, radar, wyciszenie Fiesty to inna liga niz wbrew pozorom spartanskie ND.
Nie lubię Wojtku Forda, to jedyny powód.
Nie wiem jak brzmi i20N ale testowałem i30N przed FL i brzmiał obłędnie na seryjnym wydechu. Da się, da.
Może być tak, że kupię znowu używkę, nie wykluczam takiej możliwości. Z tym, że niekoniecznie Mazdę. Nigdy nie była pierwszym wyborem, powtarzam to do znudzenia. Ma być na otarcie łez, że nie mogę mieć GR86.
Nie wiem jak brzmi i20N ale testowałem i30N przed FL i brzmiał obłędnie na seryjnym wydechu. Da się, da.
Może być tak, że kupię znowu używkę, nie wykluczam takiej możliwości. Z tym, że niekoniecznie Mazdę. Nigdy nie była pierwszym wyborem, powtarzam to do znudzenia. Ma być na otarcie łez, że nie mogę mieć GR86.
-
- Posty: 541
- Rejestracja: 13 cze 2015, 9:27
- Model: NC FL
- Wersja: 20th anniversary
- Lokalizacja: Szczyrk
- Kontakt:
Kupno mx5 ND w serii dla osiagow (silnika) to nieporozumienie. Ok, ladnie przyspiesza do 100 kmh ale potem juz zadyszka, zreszta jazda z duzymi predkosciami meczy dzwiekowo tym autem. za 150k mozna miec bardzo duzo samochodow ktore maja lepsze osiagi. W mx-5 fajne jest ze jest bez dachu, nisko sie siedzi, jesli ktos lubi i po niewielkiej modyfikacji zawieszenia mozna super latac w zakretach. Dla mnie masa auta jest drugorzedna. Ewentualnie ma znaczenie wspolczynnik masy do KM (lub odwrotnie). Hyundai moze ma sens jako 1 auto w malej rodzinie jesli kogos nie stac na 3, w przeciwnym razie nie bardzo widze sens kupowania takiego samochodu. Zreszta teraz mandaty maja pojsc w gore z 500 do 5000 i grzywny z 5000 do 30 000 (nie liczac dodatkowych 30000 za brak maseczki) wiec moze lepiej wogole przerzucic sie na ubera i komnunikacje zbiorowa
NCFL 2.5/ 274 KM/ 323 Nm