Jak nie kupować MX-5 (wg. społeczności)
Czyli dlaczego z kalkulatorem w ręku nie każdy samochód można kupić...
Moderator: Moderatorzy
Cześć.
Jest to mój pierwszy post, witam i pozdrawiam wszystkich serdecznie.
Chciałbym poznać zdanie wszystkich posiadaczy MX-5, a w szczególności użytkowników wersji z miękkim dachem po lifcie w 2018r, wersji 184KM na temat poniższych opcji:
1. pakiet Recaro (siedzenia, zawieszenie Bilstein, rozpórka kielichów, tapicerka zamszowa) 7000zł
2. zestaw obniżający zawieszenie 1600zł
3. sportowy tłumik 3800zł
4. system nawigacji 3000zł
5. inne, godne uwagi?
Czy uważasz, że jest sens dopłacać do tych wybranych bądź niewymienionych opcji czy lepiej kupić golasa + dywaniki gumowe za 220zł?
Chciałbym również zapytać na jakiej wysokości rabat można liczyć?
Zachęcam do wzięcia udziału w dyskusji.
Dziękuję,
Tomek
EDIT: Pozwoliłem sobie na zmianę tematu, bo generalnie dużo tu wiedzy niezbędnej do podjęcia decyzji i sporo odpowiedzi na często zadawane pytania.
Reszta pozostaje bez zmian. Miłego czytania, a ICTC dziękujemy, bo sami z siebie byśmy pewnie nigdy tyle nie napisali !!!
Junior A.
Jest to mój pierwszy post, witam i pozdrawiam wszystkich serdecznie.
Chciałbym poznać zdanie wszystkich posiadaczy MX-5, a w szczególności użytkowników wersji z miękkim dachem po lifcie w 2018r, wersji 184KM na temat poniższych opcji:
1. pakiet Recaro (siedzenia, zawieszenie Bilstein, rozpórka kielichów, tapicerka zamszowa) 7000zł
2. zestaw obniżający zawieszenie 1600zł
3. sportowy tłumik 3800zł
4. system nawigacji 3000zł
5. inne, godne uwagi?
Czy uważasz, że jest sens dopłacać do tych wybranych bądź niewymienionych opcji czy lepiej kupić golasa + dywaniki gumowe za 220zł?
Chciałbym również zapytać na jakiej wysokości rabat można liczyć?
Zachęcam do wzięcia udziału w dyskusji.
Dziękuję,
Tomek
EDIT: Pozwoliłem sobie na zmianę tematu, bo generalnie dużo tu wiedzy niezbędnej do podjęcia decyzji i sporo odpowiedzi na często zadawane pytania.
Reszta pozostaje bez zmian. Miłego czytania, a ICTC dziękujemy, bo sami z siebie byśmy pewnie nigdy tyle nie napisali !!!
Junior A.
Ostatnio zmieniony 11 lip 2021, 17:30 przez ICTC, łącznie zmieniany 1 raz.
- Arvi
- Junior Admin
- Posty: 2909
- Rejestracja: 25 lip 2013, 11:01
- Model: NA
- Wersja: Tiny Tina Edition
- Lokalizacja: Warszawa - Stare Włochy
Opinii może być sporo - jeżeli chodzi o opłacalność, to zdecydowanie na tak dla pakietu Recaro. Sprężyny to pewnie prokit, ale jak byś zamierzał obniżyć, to zawsze lepiej u nich.
Jeżeli chodzi o osobiste doznania, to bym brał (i pewnie kiedyś wezmę) 1.5 całkowicie gołe i zaoszczędzoną kasę wrzucił w brakujący w wersji dół (torsen i zawias ... i czego tam brakuje - skrzynię?). Bo dla mnie to kwintesencja MX-5 wysokie kręcenie, niekoniecznie powiązane z prędkościami autostradowymi.
Ale co kto woli.
Najlepiej, jakbyś na jakiegoś spota wpadł, jeżeli w okolicy kręcą Ci się eNDeki.
Jeżeli chodzi o osobiste doznania, to bym brał (i pewnie kiedyś wezmę) 1.5 całkowicie gołe i zaoszczędzoną kasę wrzucił w brakujący w wersji dół (torsen i zawias ... i czego tam brakuje - skrzynię?). Bo dla mnie to kwintesencja MX-5 wysokie kręcenie, niekoniecznie powiązane z prędkościami autostradowymi.
Ale co kto woli.
Najlepiej, jakbyś na jakiegoś spota wpadł, jeżeli w okolicy kręcą Ci się eNDeki.

Nie ma już w ofercie 1.5. Manual ND ma LSD w standardzie. Sprężyny są marki Eibach? W innych autach ponoć dobrze współgrają z żółtymi Bilsteinami.
Wstępnie skonfigurowałem tak jak w załączniku. Chciałoby się więcej ale każda opcja okrutnie droga.
Wstępnie skonfigurowałem tak jak w załączniku. Chciałoby się więcej ale każda opcja okrutnie droga.
- Załączniki
-
- Screenshot_20210710-111736_Office.jpg (542.51 KiB) Przejrzano 2890 razy
-
- Screenshot_20210710-111756_Office.jpg (433.94 KiB) Przejrzano 2890 razy
- Zbychersky
- Donator
- Posty: 734
- Rejestracja: 09 maja 2016, 8:50
- Model: ND
- Lokalizacja: Kobiór
Osobiście odpuścił bym na pewno nawigację, po co to komu? Teraz rządzi Google Maps, w standardzie jak się nie mylę jest Android Auto i Apple Apple CarPlay - to w zupełności wystarcza.
Co do tłumika to bym się zastanowił, dużej różnicy między OEM, a bastuck nie ma więc nie wiem czy jest to warte 3800zł. Po prostu lepiej kupić coś aftermarket, będzie lepiej brzmiało
Co do tłumika to bym się zastanowił, dużej różnicy między OEM, a bastuck nie ma więc nie wiem czy jest to warte 3800zł. Po prostu lepiej kupić coś aftermarket, będzie lepiej brzmiało

Ja też bym odpuścił tłumik od Mazdy i nawigację.
Fotele Recaro bajka ale trzeba pamiętać, że mniej miejsca jest przy nich. Ja na zwykłych mieszczę się na styk a przy Recaro trę o dach.
Ciekawa sprawa z tym zawieszeniem sportowym Blistein - powinna być opcja amorki + sprężyny w pakiecie, a widzę, że sprężyny obniżające są oddzielnie.
To tylko zostanie jeszcze montaż swaybarów i jest komplet.
Fotele Recaro bajka ale trzeba pamiętać, że mniej miejsca jest przy nich. Ja na zwykłych mieszczę się na styk a przy Recaro trę o dach.
Ciekawa sprawa z tym zawieszeniem sportowym Blistein - powinna być opcja amorki + sprężyny w pakiecie, a widzę, że sprężyny obniżające są oddzielnie.
To tylko zostanie jeszcze montaż swaybarów i jest komplet.
- Frosty
- Posty: 348
- Rejestracja: 30 paź 2019, 11:47
- Model: NB FL
- Wersja: 1.6 Phoenix
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
Ja bym odpuścił sobie wydech. Pojeździł kilka miesięcy na fabrycznym, a później kupił coś innego
Zupełnie nowe wrażenia z jazdy będą i podejrzewam, że bardziej "agresywne" brzmienie, niż to co Mazda oferuje jako alternatywny setup.

- TerminatorPi
- Donator
- Posty: 1661
- Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom
- Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)
Rabatów u Mazdy zasadniczo nie ma. Możesz wytargować jakieś fistaszki na chlapacze, czy inne złodziejki do kół.
Nawigacja - nie warto. Jest średnia, subskrypcja na 3 lata i tak pewnie będziesz latał z telefonem (zwłaszcza jeśli jest CP/AA).
Recaro - no cóż. Nawet jak ci się nie spodoba, z pocałowaniem ręki znajdziesz klientów na zamianę na zwykłe za sensowne pieniądze. (osobno kosztują coś koło 15k za sztukę, więc jak się nietrudno domyślić, fotele Recaro w ludzkiej cenie na rynku wtórnym mają zagwarantowany popyt). Do kompletu masz twardsze zawieszenie.
Sprężyny - cóż, kwestia gustu. Jedni obniżają, inni nie. Z jednej strony, jeśli chciałbyś iść w obniżanie, mniej problematyczne (zwłaszcza przy ewentualnych kwestiach gwarancyjnych) jest robienie na błogosławionych częściach, z drugiej - pytanie, bo szczerze mówiąc nie wiem, czy to element konfiguracyjny w sensie, że samochód wyjeżdża w takiej konfiguracji z fabryki (jak przy recaro), czy jest to element montowany przez dystrybutora (jak np. alarm, albo chlapacze).
Nawigacja - nie warto. Jest średnia, subskrypcja na 3 lata i tak pewnie będziesz latał z telefonem (zwłaszcza jeśli jest CP/AA).
Recaro - no cóż. Nawet jak ci się nie spodoba, z pocałowaniem ręki znajdziesz klientów na zamianę na zwykłe za sensowne pieniądze. (osobno kosztują coś koło 15k za sztukę, więc jak się nietrudno domyślić, fotele Recaro w ludzkiej cenie na rynku wtórnym mają zagwarantowany popyt). Do kompletu masz twardsze zawieszenie.
Sprężyny - cóż, kwestia gustu. Jedni obniżają, inni nie. Z jednej strony, jeśli chciałbyś iść w obniżanie, mniej problematyczne (zwłaszcza przy ewentualnych kwestiach gwarancyjnych) jest robienie na błogosławionych częściach, z drugiej - pytanie, bo szczerze mówiąc nie wiem, czy to element konfiguracyjny w sensie, że samochód wyjeżdża w takiej konfiguracji z fabryki (jak przy recaro), czy jest to element montowany przez dystrybutora (jak np. alarm, albo chlapacze).
- Hookie
- Donator
- Posty: 3423
- Rejestracja: 01 gru 2011, 19:22
- Model: NC
- Wersja: 2.0T
- Lokalizacja: Sosnowiec
3800 złotych za Bastucka to pomyłka. Absolutnie nie bierz.
Pakiet Recaro absolutnie bierz. Fotele na rynku wtórnym kosztują tyle co cały pakiet.
Nawigacji bym nie brał, o ile nie kłóci się to z CarPlay/Android auto.
Obniżenie zawieszenia za 1600 złotych? Przepłacisz. Eibachy -35 mm są tańsze.
Pakiet Recaro absolutnie bierz. Fotele na rynku wtórnym kosztują tyle co cały pakiet.
Nawigacji bym nie brał, o ile nie kłóci się to z CarPlay/Android auto.
Obniżenie zawieszenia za 1600 złotych? Przepłacisz. Eibachy -35 mm są tańsze.
2011-12: NB 1.8 '98 10th Anni 2260 - Miatulka
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015-17: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018-22: ND 2.0 '16 Club - Kocur
2022-25: NBfl 1.8 '03 - Żaba
2025-? NC 2.0T '06 - 7
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015-17: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018-22: ND 2.0 '16 Club - Kocur
2022-25: NBfl 1.8 '03 - Żaba
2025-? NC 2.0T '06 - 7
- Wojtek Wawa
- Donator
- Posty: 2210
- Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
- Model: ND
- Wersja: freedom+bilstein
- Lokalizacja: Warszawa
Recaro absolutnie nie bierz w ciemno. Jeden je kocha, drugi nienawidzi.
Musisz się przejechać. Ja lubię je jako pasażer, a jako kierowca w nim cierpię, drętwieje mi w nim nogą, źle mi się wsiada i wysiada.
Za to są piękne.
I tu najlepsze, nie da się zgadnąć komu w tych fotelach wygodnie. Są ludzie wielcy i wysocy chwalący Recaro i drobni w nich się źle czujący.
A w ogóle gratuluję! Cokolwiek wybierzesz, raczej nie znajdziesz niczego podobnego u konkurencji. A Twój egzemplarz będzie wyjątkowy, w klubie 2021 jest tylko jedna, a 2020 chyba nie ma żadnej.
Musisz się przejechać. Ja lubię je jako pasażer, a jako kierowca w nim cierpię, drętwieje mi w nim nogą, źle mi się wsiada i wysiada.
Za to są piękne.
I tu najlepsze, nie da się zgadnąć komu w tych fotelach wygodnie. Są ludzie wielcy i wysocy chwalący Recaro i drobni w nich się źle czujący.
A w ogóle gratuluję! Cokolwiek wybierzesz, raczej nie znajdziesz niczego podobnego u konkurencji. A Twój egzemplarz będzie wyjątkowy, w klubie 2021 jest tylko jedna, a 2020 chyba nie ma żadnej.
- Hookie
- Donator
- Posty: 3423
- Rejestracja: 01 gru 2011, 19:22
- Model: NC
- Wersja: 2.0T
- Lokalizacja: Sosnowiec
Bierz Recaro, bo jak fotele się nie spodobają sprzedasz je w moment za 7k a resztę elementów pakietu będziesz miał gratis. Prosta matematyka.
2011-12: NB 1.8 '98 10th Anni 2260 - Miatulka
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015-17: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018-22: ND 2.0 '16 Club - Kocur
2022-25: NBfl 1.8 '03 - Żaba
2025-? NC 2.0T '06 - 7
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015-17: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018-22: ND 2.0 '16 Club - Kocur
2022-25: NBfl 1.8 '03 - Żaba
2025-? NC 2.0T '06 - 7
- TerminatorPi
- Donator
- Posty: 1661
- Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom
- Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)
Legalnie? Wątpię.
To jest "tylko" karta pamięci, ale - o ile pamiętam - na starcie soft jest sparowany z kartą (konkretnym egzemplarzem), żeby nie dało się łatwo kopiować "czystej" karty, po czym po 100km paruje się z konkretnym samochodem.
Cieszę się, że zwróciłeś na ten detal uwagę. Napisałem email do Mazdy w tej kwestii. Jeśli sportowe zawieszenie to komplet amortyzatorów Bilstein i dopasowanych do nich sprężyn to nie ma sensu tego zmieniać zmieniając sprężyny na obniżające bo można tylko popsuć prowadzenie auta. Myślę, że te sprężyny bardziej pasują do standardowych amortyzatorów. Ciekawy jestem czy "sportowe" zawieszenie wpływa na wysokość auta?LikelyJupiter8 pisze: ↑10 lip 2021, 14:09...
Ciekawa sprawa z tym zawieszeniem sportowym Blistein - powinna być opcja amorki + sprężyny w pakiecie, a widzę, że sprężyny obniżające są oddzielnie.
To tylko zostanie jeszcze montaż swaybarów i jest komplet.
Zgadza się, stabilizator poprzeczny to podstawa w takim samochodzie.
Kolor czerwony lub biała perła - nie potrafię zdecydować. Pierwotnie chciałem szary ale oba są za ciemne.
Pakiet Recaro i gumowe dywaniki to jedyny pewnik. Co do reszty, nie wiem. Ceny Mazdy przerażają. Oczekuję, że dostanę rabat, celuję w 5000zł. Nie muszę kupić lokalnie. Nie muszę kupić też teraz. Mogę poczekać do przyszłego roku...
- flatline
- Donator
- Posty: 2272
- Rejestracja: 21 lip 2013, 19:12
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom+Recaro
- Lokalizacja: ¯\_(ツ)_/¯
- Kontakt:
Standardowo w pakiecie z bilsteinami dostajesz sprężyny, które może są dostosowane do charakterystyki amortyzatora, ale jednocześnie powodują, że Mazda stoi tak jak na zawieszeniu „standard”, czyli prawie tak wysoko jak SUV. Wśród forumowiczów jest gro osób, które użyły sprężyn obniżających eibacha do bilków i jest to znakomite połączenie: masz niżej środek ciężkości, zawieszenie cały czas jest komfortowe, prowadzenie raczej zyskuje niż cierpi. Mogę się, założyć, że pakiet w katalogu Mazdy to te same sprężyny.ICTC pisze:Cieszę się, że zwróciłeś na ten detal uwagę. Napisałem email do Mazdy w tej kwestii. Jeśli sportowe zawieszenie to komplet amortyzatorów Bilstein i dopasowanych do nich sprężyn to nie ma sensu tego zmieniać zmieniając sprężyny na obniżające bo można tylko popsuć prowadzenie auta. Myślę, że te sprężyny bardziej pasują do standardowych amortyzatorów. Ciekawy jestem czy "sportowe" zawieszenie wpływa na wysokość auta?LikelyJupiter8 pisze: ↑10 lip 2021, 14:09...
Ciekawa sprawa z tym zawieszeniem sportowym Blistein - powinna być opcja amorki + sprężyny w pakiecie, a widzę, że sprężyny obniżające są oddzielnie.
To tylko zostanie jeszcze montaż swaybarów i jest komplet.
Zgadza się, stabilizator poprzeczny to podstawa w takim samochodzie.
A i tak niezależnie od sprężyn ND ma tendencje do kładzenia się w zakrętach, na co lekarstwem są dopiero wspomniane już grubsze niż fabryczne stabilizatory.
Cenowo zakup setu eibacha i kompletu stabilizatorów poza ASO wyjdzie Ci taniej niż kliknięcie opcji „obniżony MX-5” w konfiguratorze

"When you’re racing... it’s life. Anything that happens before or after is just waiting."
Tsundere - pocket-sized fastback
Little Sister - gran turismo wannabe
Czerw - racing mongrel on a (not so tight) budget
Siwa - café racer miata
Tsundere - pocket-sized fastback
-
- Posty: 553
- Rejestracja: 13 cze 2015, 9:27
- Model: NC FL
- Wersja: 20th anniversary
- Lokalizacja: Szczyrk
- Kontakt:
Sprężyny Obniżające eibacha to wydatek powiedzmy 700 PLN. W mojej okolicy za montaż i ustawienie geometrii (konieczne) chcieli 800-1000 PLN .. Więc nie wiem czy 1600 to dużo za gotowy samochód. Ja bym 1600 za sprężyny na gotowo zamontowane i ustawione zawieszenie i gwarancję ASO brał w ciemno.
Swoją drogą do sprężyn obniżających Mazda pakuje B6, a Bilstein zaleca B8. Tak czy inaczej Mazda B8 nie oferuje
Swoją drogą do sprężyn obniżających Mazda pakuje B6, a Bilstein zaleca B8. Tak czy inaczej Mazda B8 nie oferuje
NCFL 2.5/ 274 KM/ 323 Nm 

- flatline
- Donator
- Posty: 2272
- Rejestracja: 21 lip 2013, 19:12
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom+Recaro
- Lokalizacja: ¯\_(ツ)_/¯
- Kontakt:
Tylko weź pod uwagę, że geometria w ASO a geometria, które ma ręce i nogi to dwie zupełnie różne rzeczy. W ASO ustawią w tolerancji i będzie dostatecznie dobrze, co raczej nie zagwarantuje dobrego prowadzenia.
No i rozpędziłem się z tymi stabami, krzywo spojrzałem na cenę opcji. W tej kasie zdecydowanie same sprężyny
No i rozpędziłem się z tymi stabami, krzywo spojrzałem na cenę opcji. W tej kasie zdecydowanie same sprężyny

"When you’re racing... it’s life. Anything that happens before or after is just waiting."
Tsundere - pocket-sized fastback
Little Sister - gran turismo wannabe
Czerw - racing mongrel on a (not so tight) budget
Siwa - café racer miata
Tsundere - pocket-sized fastback
- Wojtek Wawa
- Donator
- Posty: 2210
- Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
- Model: ND
- Wersja: freedom+bilstein
- Lokalizacja: Warszawa
Według mnie przejedź się serią, bo to forum moderów. Możliwe, że tę sporą kasę na opcje przeznaczysz na paliwo, bo kto wie, może jesteś z tych co lubią roadsterem jeździć, a nie w nim dłubać.
Jak napisałeś, że poczekać możesz do następnego roku to zobaczyłem kogoś mi bliskiego. Poczekał do wiosny i już 3 rok jest bez ND, a to był samochód idealny dla niego. Życie mamy jedno.
Jak napisałeś, że poczekać możesz do następnego roku to zobaczyłem kogoś mi bliskiego. Poczekał do wiosny i już 3 rok jest bez ND, a to był samochód idealny dla niego. Życie mamy jedno.
Czyli warto wziąć pakiet "Recaro" i "zestaw obniżający zawieszenie"? Będzie to dobrze jeżdżący egzemplarz?
Czy może totalny golas czyli dopłata do lakieru i gumowych dywaników a po okresie gwarancji modyfikacja zawieszenia, układu hamulcowego i wydechowego?
Założyłem ten wątek bo chciałbym skonfigurować auto optymalnie. Nie kryję się z tym, że jest to dla mnie bardzo duży wydatek a sam samochód będzie miał u mnie dożywocie.
Czy może totalny golas czyli dopłata do lakieru i gumowych dywaników a po okresie gwarancji modyfikacja zawieszenia, układu hamulcowego i wydechowego?
Założyłem ten wątek bo chciałbym skonfigurować auto optymalnie. Nie kryję się z tym, że jest to dla mnie bardzo duży wydatek a sam samochód będzie miał u mnie dożywocie.
- flatline
- Donator
- Posty: 2272
- Rejestracja: 21 lip 2013, 19:12
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom+Recaro
- Lokalizacja: ¯\_(ツ)_/¯
- Kontakt:
To może najprościej - przejedz się serią u dealera, czymś delikatnie dlubniętym zawieszeniowo na lokalnym spocie i będziesz miał odpowiedź co Ci leży a co nie 
Dla każdego optymalnie jeżdżący egzemplarz to coś innego. Moja prywatna opinia jest taka: bez wymiany stabilizatorów i świadomego ustawienia geometrii będzie co najwyżej poprawnie. Dla mnie w serii, tak jak wyjeżdża z salonu, samochód jest zbyt nerwowy i bujający się w zakrętach. A ponieważ staby bez obniżenia potrafią wyrwać mocowania z przodu to obniżenie jest logiczną koniecznością (i zdecydowanie poprawia wygląd
)
Każdy ma swoje podejście - ja wolę kupować u dealera jedynie pakiety, bo przeważnie są atrakcyjnie skalkulowane, więc pakiet Recaro jest zdecydowanie wart swoje ceny. A wszystko inne wolę kupować i zakładać na własną rękę, bo tak przeważnie wychodzi taniej i mam większa kontrolę nad tym jak jest temat ogarnięty.

Dla każdego optymalnie jeżdżący egzemplarz to coś innego. Moja prywatna opinia jest taka: bez wymiany stabilizatorów i świadomego ustawienia geometrii będzie co najwyżej poprawnie. Dla mnie w serii, tak jak wyjeżdża z salonu, samochód jest zbyt nerwowy i bujający się w zakrętach. A ponieważ staby bez obniżenia potrafią wyrwać mocowania z przodu to obniżenie jest logiczną koniecznością (i zdecydowanie poprawia wygląd

Każdy ma swoje podejście - ja wolę kupować u dealera jedynie pakiety, bo przeważnie są atrakcyjnie skalkulowane, więc pakiet Recaro jest zdecydowanie wart swoje ceny. A wszystko inne wolę kupować i zakładać na własną rękę, bo tak przeważnie wychodzi taniej i mam większa kontrolę nad tym jak jest temat ogarnięty.
"When you’re racing... it’s life. Anything that happens before or after is just waiting."
Tsundere - pocket-sized fastback
Little Sister - gran turismo wannabe
Czerw - racing mongrel on a (not so tight) budget
Siwa - café racer miata
Tsundere - pocket-sized fastback
-
- Posty: 553
- Rejestracja: 13 cze 2015, 9:27
- Model: NC FL
- Wersja: 20th anniversary
- Lokalizacja: Szczyrk
- Kontakt:
Nie no, wogole najlepiej zbudować auto samemu z części, wtedy będzie tak jak powinno być. Generalnie to ASO należy omijać szerokim łukiem, ale wtedy po co kupować nowy samochód.
Zresztą cena mx5 w salonie jest z kapelusza. Nikt kto pamięta cenniki z lat poprzednich nie kupi. Jakość na poziomie Fiata Punto, a cena jak za samochód
. Większość ceny mx5 to kary i podatki całego koncernu Mazda od CO2. Ten samochód jest wart 80-90 tys. Max z dobrym wyposażeniem
Zresztą cena mx5 w salonie jest z kapelusza. Nikt kto pamięta cenniki z lat poprzednich nie kupi. Jakość na poziomie Fiata Punto, a cena jak za samochód

NCFL 2.5/ 274 KM/ 323 Nm 

Nie tylko MX-5 mocno podrożaly w ostatnich latach.
Podobają mi się kute felgi BBS. Cena 5,6k. Ciekawe czy jest to dopłata za zmianę felg, czy otrzymuje się również komplet standardowych?
Podobają mi się kute felgi BBS. Cena 5,6k. Ciekawe czy jest to dopłata za zmianę felg, czy otrzymuje się również komplet standardowych?
- Hookie
- Donator
- Posty: 3423
- Rejestracja: 01 gru 2011, 19:22
- Model: NC
- Wersja: 2.0T
- Lokalizacja: Sosnowiec
Upewnij się, że są kute. Wzór z Cluba w USA w EU jako akcesoryjne felgi kuty nie jest.

2011-12: NB 1.8 '98 10th Anni 2260 - Miatulka
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015-17: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018-22: ND 2.0 '16 Club - Kocur
2022-25: NBfl 1.8 '03 - Żaba
2025-? NC 2.0T '06 - 7
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015-17: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018-22: ND 2.0 '16 Club - Kocur
2022-25: NBfl 1.8 '03 - Żaba
2025-? NC 2.0T '06 - 7
@mutra @Hookie dzięki, nie było tematu. Czyli tylko dopłata do lakieru, pakiet Recaro i gumowe dywaniki. Zostało zdecydować się na konkretny kolor i znaleźć rozsądnego handlowca.
Na Miaticted widziałem białą perłę i ten kolor jest naprawdę świetny, soul red już mi się trochę przejadł, jest po prostu na każdej Mazdzie. 
Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
- Arvi
- Junior Admin
- Posty: 2909
- Rejestracja: 25 lip 2013, 11:01
- Model: NA
- Wersja: Tiny Tina Edition
- Lokalizacja: Warszawa - Stare Włochy
... ja tylko dodam, że w haśle 'zestaw obniżający' obstawiam, że zawiera się sam zestaw, montaż i geometria po takowym.
Ja wiem, czy tak drogo wychodzi - dodatkowo w autoryzowanym serwisie, nikt problemów nie będzie robić z gwarancją, etc...
Ja wiem, czy tak drogo wychodzi - dodatkowo w autoryzowanym serwisie, nikt problemów nie będzie robić z gwarancją, etc...


- Frosty
- Posty: 348
- Rejestracja: 30 paź 2019, 11:47
- Model: NB FL
- Wersja: 1.6 Phoenix
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
No ale to się dzieje wszędzie. Golf niegdyś tanie auto dla ludu dzisiaj za 180 tysięcy też można kupić, Rki za 220. Końcówka produkcji Subaru BRZ, 180 000 zł. Nowe GT86 od 160 ma się zaczynać. Nie ma alternatywy dla ND, bo niczego nowego nie kupisz w tych pieniądzach co da tyle frajdy i będzie sportowym autkiem. Żadna wina w tym Mazdy, że wywaliły ceny wszystkiego w górę.tytusr pisze: ↑11 lip 2021, 12:36Nie no, wogole najlepiej zbudować auto samemu z części, wtedy będzie tak jak powinno być. Generalnie to ASO należy omijać szerokim łukiem, ale wtedy po co kupować nowy samochód.
Zresztą cena mx5 w salonie jest z kapelusza. Nikt kto pamięta cenniki z lat poprzednich nie kupi. Jakość na poziomie Fiata Punto, a cena jak za samochód. Większość ceny mx5 to kary i podatki całego koncernu Mazda od CO2. Ten samochód jest wart 80-90 tys. Max z dobrym wyposażeniem
A 1600 za sprężyny Eibacha z montażem na miejscu w ASO to świetna cena.
-
- Posty: 553
- Rejestracja: 13 cze 2015, 9:27
- Model: NC FL
- Wersja: 20th anniversary
- Lokalizacja: Szczyrk
- Kontakt:
To będę łatał i jeździł tym co mam następne 10 lat, aż bańka pęknie.
Wezcie tylko pod uwagę, że auta typu brz czy Toyota mają dużo mocniejsze silniki, są praktyczniejsze i zbudowane z materiałów, które nie ulegają biodegradacji jak lakier czy wnętrze mx5 jeszcze przed końcem gwarancji
Co do sprężyn z montażem to super, zgadzam się. Brać w ciemno taka ofertę za 1600, najlepiej bez samochodu jeśli się uda
Wezcie tylko pod uwagę, że auta typu brz czy Toyota mają dużo mocniejsze silniki, są praktyczniejsze i zbudowane z materiałów, które nie ulegają biodegradacji jak lakier czy wnętrze mx5 jeszcze przed końcem gwarancji
Co do sprężyn z montażem to super, zgadzam się. Brać w ciemno taka ofertę za 1600, najlepiej bez samochodu jeśli się uda
NCFL 2.5/ 274 KM/ 323 Nm 
