Elektryczna MX-5 do 2030 potwierdzona!
... chociaż może być też hybrydą.
Moderator: Moderatorzy
- BOMI21
- Donator
- Posty: 491
- Rejestracja: 26 sie 2017, 12:45
- Model: ND
- Wersja: SkyFREEDOM/Recaro
- Lokalizacja: opolskie
Mazda oficjalnie potwierdziła, że MX-5 ma zostać "poddany elektryfikacji" do 2030 roku. Nie oznacza to wprost elektryka - miat może być też hybrydą
https://www.caradvice.com.au/962296/maz ... 21zXC3TLTE
https://www.caradvice.com.au/962296/maz ... 21zXC3TLTE
Oględziny / Sprawdzanie MX-5 przed zakupem - generacje NC/ND - kontakt przez PW
- luki_92_92
- Donator
- Posty: 1056
- Rejestracja: 27 wrz 2014, 23:09
- Model: NC
- Wersja: PRHT '08 2.5
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Kontakt:
- monkahead
- Donator
- Posty: 1390
- Rejestracja: 31 gru 2019, 8:56
- Model: NC FL
- Wersja: Summer Edition '12
- Lokalizacja: Sosnowiec
Ale to dotyczy w takim razie dopiero 6tej generacji, nie następcy ND. Przecież nie będą jeszcze robić ND przez 9 lat
Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
人馬一体 | NCFL1: Red Hot Chili Pepper
- luki_92_92
- Donator
- Posty: 1056
- Rejestracja: 27 wrz 2014, 23:09
- Model: NC
- Wersja: PRHT '08 2.5
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Kontakt:
- monkahead
- Donator
- Posty: 1390
- Rejestracja: 31 gru 2019, 8:56
- Model: NC FL
- Wersja: Summer Edition '12
- Lokalizacja: Sosnowiec
Już testują nową generacjęluki_92_92 pisze: Do 2030 czyli może to być zarówno 2029 jak i 2022
Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
人馬一体 | NCFL1: Red Hot Chili Pepper
- pistenbully
- Donator
- Posty: 2096
- Rejestracja: 01 sie 2017, 13:49
- Model: NB
- Wersja: 10th Anniversary
- Lokalizacja: Gdańsk
A gdyby tak na trasy międzymiastowe zostawić spalinówki, ale wewnątrz aglomeracji wszyscy (WSZYSCY) musieliby się przesiąść na te czechosłowackie skubańce z pantografami? Czyż nie byłoby pięknie, wesoło, bezpiecznie, czysto, no i... przepychanie się w korku stałoby się bardziej dosłowne!
- Hookie
- Donator
- Posty: 3402
- Rejestracja: 01 gru 2011, 19:22
- Model: NB FL
- Wersja: 1.8 Memories 2
- Lokalizacja: Sosnowiec
"A nie mówiłem".
2011-12: NB 1.8 '98 10th Anni 2260 - Miatulka
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba
- Wojtek Wawa
- Donator
- Posty: 2140
- Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
- Model: ND
- Wersja: freedom+bilstein
- Lokalizacja: Warszawa
W miastach ludzie, którzy szanują swój czas, nie jeżdżą samochodem. Chyba, że żyją z wyglądu przed klientami i muszą być ubrani wyjściowo/ biuro nie zapewnia im szatni. Choć na elektrycznych pojazdach poci się chyba tak samo jak w samochodzie z klimatyzacją.
A co do elektryfikacji. To równie dobrze może być system jak z fiesty hybrid, czyli w sumie żadna zmiana. Albo rzeczywiście elektryk, jak mx30, którego nawet boję się brać na weekend, bo ma tak mały zasięg.
A co do elektryfikacji. To równie dobrze może być system jak z fiesty hybrid, czyli w sumie żadna zmiana. Albo rzeczywiście elektryk, jak mx30, którego nawet boję się brać na weekend, bo ma tak mały zasięg.
- Tomai
- Donator
- Posty: 3864
- Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
- Model: NC
- Wersja: 2.0 Power by Five
- Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz
https://www.roadandtrack.com/news/a3682 ... ectrified/
Podstawowe pytanie jak dla mnie.... ile ta hybryda MX-5 NE będzie ważyć ? Bo ND ciężka nie jest, a dodatkowe kg żeby nie wiem co zrobili to w zakrętach będzie czuć....
Podstawowe pytanie jak dla mnie.... ile ta hybryda MX-5 NE będzie ważyć ? Bo ND ciężka nie jest, a dodatkowe kg żeby nie wiem co zrobili to w zakrętach będzie czuć....
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
To znaczy ze nie czytasz tego co mazda pisze o tym aucie. Tzn do czego i jakiego uzytku go poleca.Wojtek Wawa pisze: ↑22 cze 2021, 12:35A co do elektryfikacji. To równie dobrze może być system jak z fiesty hybrid, czyli w sumie żadna zmiana. Albo rzeczywiście elektryk, jak mx30, którego nawet boję się brać na weekend, bo ma tak mały zasięg.
Jakos mnogosci ludziom w Norwegii to nie przeszkadza bo MX30 jest w Norwegii obecnie najtanszym elektrykiem w zakupie w salonie i naprawde pelno go na ulicach. OK, inna dostepnosc ladowarek w Norwegii itp ale jednak.
A co do elektrycznej MX-5. Jesli auto przytyje 300kg ale zyska mocy i wyciagnie ponad 200kucy to wg mnie to bedzie fajnie jezdzic jesli dobrze rozlozą masę. Samo przyspieszenie z elektryka bedzie tam robic mega robote. Malo kto jezdzi nim dziennie wiecej niz 100km wiec zasieg realny 150-200km to bedzie spoko. Pewnie jeszcze wiele lat nie bedzie wypadow do Rumunii czy Chorwacji ale to nie powod by rezygnowac z elektryfikacji tego modelu.
Skoro potrafili ruszyć i zmienić taka ikonę jak Mustang to z MX nie będą mieć większych oporów.
Jeśli bateria i osprzęt doda 200kg to taka ND będzie ważyć niewiele więcej od NC PRHT, więc źle nie będzie. Jeszcze baterie umieszczą w podłodze tak, żeby środek ciężkości był nisko i będzie ok.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
- monkahead
- Donator
- Posty: 1390
- Rejestracja: 31 gru 2019, 8:56
- Model: NC FL
- Wersja: Summer Edition '12
- Lokalizacja: Sosnowiec
Miękka hybryda nie powinna "zniszczyć" tego roadster'a, chociaż dla mnie to tam powinien być silnik 2.0T 220-250KM i po temacie.
Natomiast w dobie chorej elektryfikacji, pewnie zrobią Skyactiv 2.0 + miękka hybryda. Nie wiem gdzie oni znajdą miejsce w podłodze na te baterie ale to już problem japońskich konstruktorów
Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
Natomiast w dobie chorej elektryfikacji, pewnie zrobią Skyactiv 2.0 + miękka hybryda. Nie wiem gdzie oni znajdą miejsce w podłodze na te baterie ale to już problem japońskich konstruktorów
Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
人馬一体 | NCFL1: Red Hot Chili Pepper
To akurat proste, wypuszczą mx-5 lift editionmonkahead pisze: ↑26 cze 2021, 12:11Miękka hybryda nie powinna "zniszczyć" tego roadster'a, chociaż dla mnie to tam powinien być silnik 2.0T 220-250KM i po temacie.
Natomiast w dobie chorej elektryfikacji, pewnie zrobią Skyactiv 2.0 + miękka hybryda. Nie wiem gdzie oni znajdą miejsce w podłodze na te baterie ale to już problem japońskich konstruktorów
Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
-
- Posty: 541
- Rejestracja: 13 cze 2015, 9:27
- Model: NC FL
- Wersja: 20th anniversary
- Lokalizacja: Szczyrk
- Kontakt:
Zasięg i czas ładowania. Niedługo nikt nie kupi elektryka z zasięgiem poniżej 500km dlatego czysto elektryczne mx-5 nie jest możliwe przy obecnej masie baterii gwarantującej taki zasięg. Patrząc na ewolucję tego modelu to zredukują bagażnik o połowę żeby zmieścić dodatkowy silnik elektryczny do hybrydy, a bateria będzie w miejscu gdzie w obecnym modelu jest pasażer
NCFL 2.5/ 274 KM/ 323 Nm
A nie jest tak, że głównym rozgrywającym jest tutaj Toyota, skoro posiada pakiet akcji Mazdy(i vice versa) i wcześniej pisano, że NE ma być na jednej płycie z GT86/BRZ? I to Toyota ma technologię hybrydową/EV. Do tego jakiś czas temu czytałem na Jalopniku, że Mazda nie była w stanie kupić lepszych baterii w dobrej cenie stąd taki flop z MX-30(tu problem skali, roadstery są raczej równie małą skalą).