Ocena stanu podwozia NC
Moderator: Moderatorzy
-
- Donator
- Posty: 125
- Rejestracja: 26 lis 2014, 17:56
- Model: NC FL
- Wersja: Karai
- Lokalizacja: Warszawa
Drodzy,
niestety dzięki mojemu niezdecydowaniu fajna Niseko mi odjechała i szukamy dalej. Znalazłem jeden egzemplarz blisko pod nosem, ładny stan. Jedynie mam wątpliwości co do stanu podwozia.
Jak oceniacie stan w skali od 1-10 (10 to maksymalna ocena)? Chciałbym pobawić się trochę przy aucie, to o ile silnik można zmienić o tyle całe podwozie już trudno... Według was warty jest ten egzemplarz ?
Pytanie do admina: czy dział "Ogólne" jest odpowiedni dla tego typu pytań?
niestety dzięki mojemu niezdecydowaniu fajna Niseko mi odjechała i szukamy dalej. Znalazłem jeden egzemplarz blisko pod nosem, ładny stan. Jedynie mam wątpliwości co do stanu podwozia.
Jak oceniacie stan w skali od 1-10 (10 to maksymalna ocena)? Chciałbym pobawić się trochę przy aucie, to o ile silnik można zmienić o tyle całe podwozie już trudno... Według was warty jest ten egzemplarz ?
Pytanie do admina: czy dział "Ogólne" jest odpowiedni dla tego typu pytań?
- Załączniki
-
- IMG_0548.jpg (541.37 KiB) Przejrzano 2272 razy
-
- IMG_0547.jpg (603.08 KiB) Przejrzano 2272 razy
-
- IMG_0545.jpg (753.43 KiB) Przejrzano 2272 razy
-
- IMG_0549.jpg (508.11 KiB) Przejrzano 2272 razy
-
- IMG_0563.jpg (631.22 KiB) Przejrzano 2272 razy
-
- IMG_0553.jpg (588.59 KiB) Przejrzano 2272 razy
-
- Donator
- Posty: 3695
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
Trudno ocenić stan podwozia bo wrzuciłeś zdjęcia nadkoli i zawieszenia - blach podłogi nie widać. Zawieszenie wyglada normalnie jak na NC ( zgaduje że przedliftowy bo troche powierzchownej korozji widać
)
Widać że chyba ktoś tam działał jakąś konserwacją- pytanie tylko czy nie po to żeby ukryć rdzę. Musiałbyś obejrzeć dokładniej te elementy ktore sa pomalowane i zobaczyc czy nic się nie łuszczy/ nie wyłazi rdza

Widać że chyba ktoś tam działał jakąś konserwacją- pytanie tylko czy nie po to żeby ukryć rdzę. Musiałbyś obejrzeć dokładniej te elementy ktore sa pomalowane i zobaczyc czy nic się nie łuszczy/ nie wyłazi rdza
-
- Donator
- Posty: 125
- Rejestracja: 26 lis 2014, 17:56
- Model: NC FL
- Wersja: Karai
- Lokalizacja: Warszawa
Tak auto było zabezpieczane antykorozyjnie ale jeszcze przez poprzedniego właściciela. Poniżej jeszcze dwie fotki, przepraszam za jakość ale fotki były robione z ręki "spod auta"
- Załączniki
-
- IMG_0558.jpg (763.01 KiB) Przejrzano 2241 razy
-
- IMG_0557.jpg (835.9 KiB) Przejrzano 2241 razy
- pirul
- Moderator techniczny
- Posty: 2308
- Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
- Model: Inny
- Wersja: RX-7 FB2 '83
- Lokalizacja: Kraków
Wg mnie wygląda normalnie, dupy nie urywa ale tragedii też nie ma. Nalot jest na tym co się da odkręcić więc to zawsze można poprawić. Jeśli cała podłoga jest taka jak na dwóch ostatnich zdjęciach to nie powinno być pod konserwacją żadnych niespodzianek. Negocjowałbym cenę na skorodowany wydech i elementy zawieszenia.
- konopa
- Donator
- Posty: 744
- Rejestracja: 12 kwie 2017, 21:51
- Model: ND
- Wersja: NA + NB + NC + ND
- Lokalizacja: Wrocław
Nalot rdzy na zawieszeniu to norma w NC. Natomiast nigdy nie widziałem NC, które miałoby problem z podłogą. Popularne miejsce, gdzie kryją się niespodzianki to dolna cześć nadkola tylnego. Tam może być różnie - na giełdzie była oferta NC od meewosh'a i były tam zdjęcia rudej w tym miejscu. Możesz sobie sprawdzić i porównać.
- Alex
- Donator
- Posty: 4740
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
Ja niestety miałem okazję oglądać zdjecia pewnej NC, ktore zrobił mi WojtekJDM, i to przekonało mnie by przestać interesowac się egzemplarzem. W skrócie dramat, wyglądało jak słaba NB. Sprawa w NCku nietypowa ale zdarzyło sie
przy użyciu Tapatalka
przy użyciu Tapatalka
pozdrawiam
Alex
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop
182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Alex

były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop


A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
-
- Donator
- Posty: 125
- Rejestracja: 26 lis 2014, 17:56
- Model: NC FL
- Wersja: Karai
- Lokalizacja: Warszawa
To chyba zaryzykuję cena jest dość ciekawa jak za wersję 2.0 + szpera oraz dość ładny ogólny stan. Pytanie jeszcze czy ktoś bawił się w czyszczenie zawieszenia z korozji ? Jakiego rzędu mogą to być koszty ?
-
- Donator
- Posty: 125
- Rejestracja: 26 lis 2014, 17:56
- Model: NC FL
- Wersja: Karai
- Lokalizacja: Warszawa
Czy mówisz o tym miejscu ? Tu chciałbym się poradzić bo ten fragment jest mocno skorodowany. Czy można to wyciąć a resztę zabezpieczyć ? Czy ta ruda nie zrobi dużego spustoszenia w ciągu 2-3 lat ?konopa pisze: ↑29 lip 2020, 9:28Nalot rdzy na zawieszeniu to norma w NC. Natomiast nigdy nie widziałem NC, które miałoby problem z podłogą. Popularne miejsce, gdzie kryją się niespodzianki to dolna cześć nadkola tylnego. Tam może być różnie - na giełdzie była oferta NC od meewosh'a i były tam zdjęcia rudej w tym miejscu. Możesz sobie sprawdzić i porównać.
- Załączniki
-
- 17D45643-9C23-46EA-B038-0DC854A941A4.jpeg (2.68 MiB) Przejrzano 2079 razy
-
- 036C0AC2-91B7-4A2B-8D62-0CD2F71C5691.jpeg (3.95 MiB) Przejrzano 2079 razy
- Konioczynka
- Donator
- Posty: 828
- Rejestracja: 27 mar 2018, 17:14
- Model: Inny
- Wersja: ND3 Homura
- Lokalizacja: Mazury / Ełk
od 2 tys w górę

KoniOczynka
NBFL 1.6 => NCFL 2.0 => ND3 2.0 Homura
NBFL 1.6 => NCFL 2.0 => ND3 2.0 Homura
- irekJ
- Donator
- Posty: 2784
- Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
- Model: ND
- Wersja: Mocny Full
- Lokalizacja: PL | CH | IT
Stanem wizualnym drążków bym się nie przejmował, nalot rdzy jest w zasadzie normalny i tego nie widać. Szkoda czasu i pieniędzy na zabawę z tym.
Bardziej martwiłbym się odkręcalnością śrub przy wahaczach (np przy ustawianiu geometrii). Nawet świeże i zadbane NCFL potrafia mieć zapieczone śruby i tuleje. Często jedyną opcją jest cięcie śrub i wymiana drążków i wahaczy. Większość nie zwraca na to uwagi przy zakupie a niestety jedyna opcja aby to sprawdzić to próba poluzowania śrub na kanale a najlepiej próba ustawienia geo w każdym zakresie.
Po zdjęciach to do ogarnięcia tylko te progi.
Bardziej martwiłbym się odkręcalnością śrub przy wahaczach (np przy ustawianiu geometrii). Nawet świeże i zadbane NCFL potrafia mieć zapieczone śruby i tuleje. Często jedyną opcją jest cięcie śrub i wymiana drążków i wahaczy. Większość nie zwraca na to uwagi przy zakupie a niestety jedyna opcja aby to sprawdzić to próba poluzowania śrub na kanale a najlepiej próba ustawienia geo w każdym zakresie.
Po zdjęciach to do ogarnięcia tylko te progi.
-
- Donator
- Posty: 125
- Rejestracja: 26 lis 2014, 17:56
- Model: NC FL
- Wersja: Karai
- Lokalizacja: Warszawa
Ale to wahacze tez do wymiany ? Nie można ich wypiaskowany i pomalować ?
Cena za auto to prawie 33 tys. PLN. I wydaje mi się to uczciwą cena za 2.0 szpera i niski udokumentowany przebieg. Ale jak teraz podsumowuje ewentualne roboty przy spodzie to koszty mogą wzrosnąć, a po moim doświadczeniu z NBFL zabawa z blachą jest długa i mocno nie ciekawa...
Cena za auto to prawie 33 tys. PLN. I wydaje mi się to uczciwą cena za 2.0 szpera i niski udokumentowany przebieg. Ale jak teraz podsumowuje ewentualne roboty przy spodzie to koszty mogą wzrosnąć, a po moim doświadczeniu z NBFL zabawa z blachą jest długa i mocno nie ciekawa...
No cóż, sprzedała się już w trakcie powrotu do domu z urlopu, choć nawet nie miałem przy sobie dokumentów

Żeby dobrze oczyścić zawieszenie i wózek tylny to trzeba to zdemontować i wypiaskować, a to trochę zachodu i koszty. Czyszczenie rdzy bez demontażu to taki półśrodek, wiem bo raz robiłem.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990.
Jest NA 1990.
- Konioczynka
- Donator
- Posty: 828
- Rejestracja: 27 mar 2018, 17:14
- Model: Inny
- Wersja: ND3 Homura
- Lokalizacja: Mazury / Ełk
Ogólnie po swojej renowacji podwozia twierdze że:
Jeśli po takich powierzchownych oględzinach wygląda "tylko ok" to jest średnio i będzie dużo roboty, a jeśli jest "średnio" to będzie mega bryndza.
Jeśli po takich powierzchownych oględzinach wygląda "tylko ok" to jest średnio i będzie dużo roboty, a jeśli jest "średnio" to będzie mega bryndza.

KoniOczynka
NBFL 1.6 => NCFL 2.0 => ND3 2.0 Homura
NBFL 1.6 => NCFL 2.0 => ND3 2.0 Homura
- biszkopt_85
- Posty: 83
- Rejestracja: 17 cze 2020, 17:39
- Model: ND
- Lokalizacja: Radom
Ja wyznaje zasadę, że mogę kupić auto do roboty, ale tylko pod warunkiem, że po naprawie będzie 10-20% tańsze od ceny rynkowej (i to te 10% wtedy jak ma np. mały przebieg lub super wyposażenie). Nie widzę sensu kupić auta, wpakować kilka tys PLN, godziny swojej pracy, nerwów które towarzyszą takim "projektom" i koniec końców mamy auto w cenie gotowego w najlepszym razie. Wiec ja bym odpuścił i szukał dalej, albo mocno negocjował. Na spokojnie, nie ma co się napalać, w końcu to twoje pieniądze, na które pewnie ciężko pracowałeś.