MX5 2020 i następne

Forum główne a tematyką prowadzącą jest mx-5.

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
Wojtek Wawa
Donator
Donator
Posty: 2137
Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
Model: ND
Wersja: freedom+bilstein
Lokalizacja: Warszawa

13 gru 2019, 14:28

Te lekkie felgi fajnie że wróciły po 30AE:
https://autogaleria.pl/2020-mazda-mx5
LikelyJupiter8

13 gru 2019, 14:41

Duże zmiany w MX5 na nowy rok - nie tylko felgi.
https://www.mazda-press.com/pl/aktualno ... -2020-rok/

"Zmiany modelowe w przyszłym roku wprowadzone zostaną także w legendarnym roadsterze Mazdy - MX-5. W 2020 r. auto dostępne będzie z silnikiem Skyactiv-G o mocy 184 KM w dwóch wersjach wyposażenia: SkyFREEDOM oraz jubileuszowej edycji specjalnej „100”, przygotowanej z okazji stulecia marki. Jubileuszową wersję „100” wyróżniać będzie tapicerka skórzana Nappa w kolorze burgundowym, 17-calowe obręcze z kutego aluminium BBS, obudowy lusterek bocznych w kolorze Piano Black oraz – w wersji RF – dach typu TwinTone (centralna część dachu w kolorze czarnym). Dodatkowo, od przyszłego roku Mazda MX-5 dostępna będzie w nowym kolorze nadwozia — Polymetal Gray, dotychczas znanym wyłącznie z modeli nowej generacji – Mazdy 3 i Mazdy CX-30.

Mazda MX-5 SkyFREEDOM od 1 stycznia 2020 r. wyceniona będzie od 139 900 zł, a wersja jubileuszowa „100” będzie kosztować od 149 900 zł."
Awatar użytkownika
waran
Donator
Donator
Posty: 734
Rejestracja: 04 lut 2017, 10:47
Model: NC FL
Wersja: Sport
Lokalizacja: Warszawa

13 gru 2019, 16:27

Za 3-4 lata będzie moja ;)
Ubi bene, ibi patria
Awatar użytkownika
Wojtek Wawa
Donator
Donator
Posty: 2137
Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
Model: ND
Wersja: freedom+bilstein
Lokalizacja: Warszawa

13 gru 2019, 17:01

Czyli już oficjalnie podwyżka 25k zł
Awatar użytkownika
waran
Donator
Donator
Posty: 734
Rejestracja: 04 lut 2017, 10:47
Model: NC FL
Wersja: Sport
Lokalizacja: Warszawa

13 gru 2019, 18:18

No lekkie przegięcie...
Ubi bene, ibi patria
Awatar użytkownika
TerminatorPi
Donator
Donator
Posty: 1602
Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)

13 gru 2019, 18:28

Moja nie rozumieć. Czy to oznacza, że SkyEnergy i SkyPassion nie będzie (o wersji 1,5 nie wspominajac)? Czy ja mam problemy z czytaniem, albo MP z pisaniem? :lol:
Dyzia Bo czerwone są najszybsze
Tylko kierowca jest zielony :-D
Koza team member!
LikelyJupiter8

13 gru 2019, 18:34

Super wygląda ta wersja 100th - moim zdaniem o wiele lepiej niż 30th. Oczywiście w PL ani dachów innych kolorów, ani reszty też pewnie nie będzie. Bida z nędzą - pisałem już o tym a propos Mazda Polska czy jak jej tam Mazda Belgia oddział Polska.....Może być, że zrezygnują ze wszystkich mniejszych niż freedom ale moim zdaniem też może być to chwyt marketingowy. Wszyscy będą przygotowanie na MX5 w cenie 150 a nagle pojawi się cała w bieli MX5 za 110 bez niczego - i to będzie hit sprzedaży w PL.
Załączniki
WhatsApp Image 2019-12-13 at 07.35.05.jpeg
WhatsApp Image 2019-12-13 at 07.35.05.jpeg (54.13 KiB) Przejrzano 10397 razy
WhatsApp Image 2019-12-13 at 07.33.15.jpeg
WhatsApp Image 2019-12-13 at 07.33.15.jpeg (178.2 KiB) Przejrzano 10397 razy
Awatar użytkownika
Wojtek Wawa
Donator
Donator
Posty: 2137
Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
Model: ND
Wersja: freedom+bilstein
Lokalizacja: Warszawa

13 gru 2019, 19:17

Właściciele nd, tak z ręką na sercu, co myślicie o nowych cenach? Bo ja zacząłem się bardziej bać kradzieży mojej. Ubezpieczenie pokryje połowę nowej, mimo że mój wóz jest jak nowy, tylko trochę słabszy od 80kmh w górę, za to na nowy dach i skrzynię biegów... oraz konserwację i ceramikę.
I teraz chcąc kupić taką ND2 w salonie muszę wyskoczyć z okolic 145k zł.
Natomiast tym, którzy się wahają nad ND versus NC, to myślę że lepiej się nie zastanawiać. Te tanie ND z rynku wtórnego będą systematycznie zastępowane ND2, których właściciele raczej nie będą chcieli pogodzić się z utratą wartością rzędu 40% w rok by dogonić te rynkowe ceny.
Awatar użytkownika
Wojtek Wawa
Donator
Donator
Posty: 2137
Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
Model: ND
Wersja: freedom+bilstein
Lokalizacja: Warszawa

13 gru 2019, 19:40

Dziękuję moderatorowi za przeniesienie wątku we właściwe miejsce
Ostatnio zmieniony 14 gru 2019, 10:27 przez Wojtek Wawa, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Hookie
Donator
Donator
Posty: 3401
Rejestracja: 01 gru 2011, 19:22
Model: NB FL
Wersja: 1.8 Memories 2
Lokalizacja: Sosnowiec

13 gru 2019, 22:04

Wojtek Wawa pisze:
13 gru 2019, 19:17
Właściciele nd, tak z ręką na sercu, co myślicie o nowych cenach? Bo ja zacząłem się bardziej bać kradzieży mojej.
Wojtek, nie obraź się, ale masz chyba nerwicę natręctw. xD
Wojtek Wawa pisze:
13 gru 2019, 19:17
Ubezpieczenie pokryje połowę nowej, mimo że mój wóz jest jak nowy,
Co do ubezpieczenia, to ubezpieczyciel będzie zapewne uwzględniał ceny rynkowe i wzrost cen salonowych - jeśli nastąpi wzrost cen modelu ND na rynku, to wartość auta wzrośnie. Mi z rok na rok wartość auta wzrosła ostatnio zamiast spadać. Śpij spokojnie. ;) Masz auto i się nim ciesz, a nie szukaj problemów.

Co do nowych cen MX-5... z wszystkimi autami tak będzie. Jak ktoś chce fajną benzynę, to to jest ten moment. xd Rynek wtórny szybko zareaguje na wzrosty. Nikt nie sprzeda ND za rok za taką cenę jak teraz, skoro te z salonu zdrożeją o 25k. Ceny aut na rynku wtórnym poszybują w górę, to proste.
2011-12: NB 1.8 '98 10th Anni 2260 - Miatulka
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba
bonito
Posty: 286
Rejestracja: 20 sty 2015, 20:16
Model: NC FL2
Lokalizacja: Gdynia

14 gru 2019, 12:14

A propos cen - to co się dzieje w chwili obecnej z cenami samochodów Mazda (i większości innych marek) w Europie to czysty horror.
Dużo jeżdźę, kupuję co parę lat kolejne auto, do tej pory tylko nowe w salonie, ale teraz zwykły samochód staje się dobrem luksusowym.
Na przykład - niecałe 5 lat temu nabyłem nowe NC za około 80 tys, teraz ND kosztuje prawe 2x tyle (150 tys.).
Awatar użytkownika
cra3y
Posty: 166
Rejestracja: 21 wrz 2016, 8:20
Model: Inny

15 gru 2019, 21:17

Durny (nowy) podatek od "nadmiaru" CO2 (powyżej 95g/km) + inflacja, której zwykły "Kowalski" nie widzi/nie rozumie ...

PS: Inna sprawa, że dobiegła końca taka mała wojna cenowa na kontynencie europejskim oraz to, że nie dało bardziej obniżać ceny elektryków, to trzeba było coś wykombinować, żeby spalinowe podrożały.
Pozdrawiam
Krzysztof
Awatar użytkownika
Koczi
Donator
Donator
Posty: 56
Rejestracja: 06 kwie 2018, 13:51
Model: NB FL
Wersja: 1.6
Lokalizacja: SPS

16 gru 2019, 8:11

cra3y pisze:
15 gru 2019, 21:17
Durny (nowy) podatek od "nadmiaru" CO2 (powyżej 95g/km)
Najśmieszniejsze jest to, że wszyscy myślą, że energia elektryczna w samochodach jest w 100% eko i nie wydziela żadnych gazów cieplarnianych :bang:

Zrobiłem takie małe porównanie. Wziąłem raport emisyjności CO2 w Polsce za rok 2017 i na jego podstawie wyliczyłem, że przy 100% sprawności ładowania (co w rzeczywistości nie ma prawa nastąpić) e-Golf o mocy 136km i średnim zasięgu 200km na jednym ładowaniu wydziela 97,25g/km CO2, a przy realnej sprawności 80%, aż 121,50g/km. Natomiast porównywalny mocowo spalinowy Golf (1.4 TSi 150km DSG BMT) 118g/km.

Przy obecnej strukturze enegetycznej w Polsce, elektryk wcale nie jest bardziej ekologiczny, tylko truje w innym miejscu. No ale producenci samochodów mogą wpisywać w katalogach, że są to samochody z zerową emisyjnością CO2. Temu też muszą je produkować, żeby obniżyć średnią emisję dla przedsiębiorstwa i nie płacić nowego podatku, bo obecnie w katalogu VW wszystkie spalinówki są powyżej tych 95g/km. Tak samo jak w Maździe.
Awatar użytkownika
dudek_t
Posty: 424
Rejestracja: 20 kwie 2018, 7:31
Model: ND
Lokalizacja: Bielsk Podlaski

16 gru 2019, 9:40

Pięknie wygląda ta na 100 lecie marki. Jednak musiałbym upaść na głowę żeby dać za MX-5 150000zł. Wygląda na to że moja ND zostanie ze mną na długo....
Ceny nowych samochodów w EU a dokładnie w PL (w porównaniu do zarobków) to już jest paranoja.
Danillo
Donator
Donator
Posty: 2166
Rejestracja: 24 lip 2014, 9:52
Model: Inny
Wersja: ND1
Lokalizacja: W-wa

16 gru 2019, 10:01

Przy takim poziomie cenowym to niestety ale MX5 moze wkrótce podzielić los Fiaty w PL.
Pozdrawiam, Danillo
Awatar użytkownika
AaaA
Donator
Donator
Posty: 611
Rejestracja: 24 sie 2014, 20:56
Model: Inny
Wersja: ND2 2.0 Recaro
Lokalizacja: Mladá Boleslav - tak mam też Škode w garażu

16 gru 2019, 14:21

nic tylko kupic pare aut z placu i pod kocem pare miesiecy potrzymac:D

edit: mazdy moze lepiej pod kocem nie trzymac bo moze zardzewiec:)
<strike>miata is always the answer</strike>
hadrák is always the answer
bylo NA 1.6 prawie M Edition, potem NBFL 1.8 Phoenix, jest ND2 2.0 SkyFREEDOM Recaro Sport Obrazek zastępczo Toyobaru Obrazek
Awatar użytkownika
Bless
Posty: 393
Rejestracja: 26 sty 2018, 10:13
Model: NA
Lokalizacja: Poznań / Babimost

16 gru 2019, 14:55

Danillo pisze:
16 gru 2019, 10:01
Przy takim poziomie cenowym to niestety ale MX5 moze wkrótce podzielić los Fiaty w PL.
Nie wydaje mi się. To nie tak, że tylko ceny Mazdy pójdą w górę. Inne zamienniki również zdrożeją.
Rura - MX-5 NB, 99', 1.6L, 110KM - 2018 - 2019
Bamber - MX-5 NA, 91', 1.8L, 146KM - 2019 - ?
Awatar użytkownika
Adam_F
Donator
Donator
Posty: 785
Rejestracja: 08 sie 2013, 21:13
Model: ND
Wersja: SkyPASSION
Lokalizacja: Pyrlandia

16 gru 2019, 16:30

Czyli ja swojego nd którego ponad 4 lata temu nowego kupiłem nie długo gdybym chciał sprzedać sprzedam za podobną cenę ? :D
I niech mi teraz ktoś powie że kupując nowe auto od razu po wyjeździe za drzwi tracisz na wartości hahaha :D
Było : nbfl 1.8 , nbfl 1.6 , nc 2.0
Jest : ND :)
LikelyJupiter8

16 gru 2019, 17:58

Marketingowo uzasadnienie podwyżki robi się tak: https://autokult.pl/36012,mazda-mx-5-po ... yposazenie
A nie jakieś tam WLTP czy inne zabobony
Po prostu lift i nowe wyposażenie
Awatar użytkownika
pistenbully
Donator
Donator
Posty: 2091
Rejestracja: 01 sie 2017, 13:49
Model: NB
Wersja: 10th Anniversary
Lokalizacja: Gdańsk

16 gru 2019, 19:37

Nie będę tu zarzucał linkami, ale czytałem cytowaną wypowiedź prezesa zarządu Mazda, który, gdzieś ok. rok temu grzecznie komunikował, że w związku nowymi "opłatami" za przekroczenie magicznych 95 gram emisji, zamierza kulturalnie pełną wysokość tychże przełożyć na Klientów w UE poprzez podniesienie cen samochodów. Jednocześnie, gdzieś po przecinku opowiadał o tym, że opracowanie i produkcja elektrycznej wersji każdego modelu (by w gamie mieć średnią poniżej 95) nie ma ekonomicznego uzasadnienia, a model EV - już wiemy, że to MX-30 - i tak będzie kiepski i ma być, aby być, a nie by konkurować o Klientów, gdyż na każdym egzemplarzu firma i tak straci.
Za to kiedy indziej mowa była o tylnonapędowej platformie dla nowej Mazdy 6. Tygryski lubią to najbardziej!
Mydelniczka 10th Anniversary Edition
Rabarbar….....'15 ND Soft Top
M4rc1nnn
Posty: 50
Rejestracja: 22 kwie 2019, 10:23
Model: ND RF
Lokalizacja: Trójmiasto

17 gru 2019, 9:15

Wojtek Wawa pisze:
13 gru 2019, 19:17
Właściciele nd, tak z ręką na sercu, co myślicie o nowych cenach? Bo ja zacząłem się bardziej bać kradzieży mojej. Ubezpieczenie pokryje połowę nowej, mimo że mój wóz jest jak nowy, tylko trochę słabszy od 80kmh w górę, za to na nowy dach i skrzynię biegów... oraz konserwację i ceramikę.
I teraz chcąc kupić taką ND2 w salonie muszę wyskoczyć z okolic 145k zł.
Natomiast tym, którzy się wahają nad ND versus NC, to myślę że lepiej się nie zastanawiać. Te tanie ND z rynku wtórnego będą systematycznie zastępowane ND2, których właściciele raczej nie będą chcieli pogodzić się z utratą wartością rzędu 40% w rok by dogonić te rynkowe ceny.
Szczerze ? Zaczynam się zastanawiać, czy nie sprzedać swojej ND 2.0 jeżeli mam za nią dostać tyle samo za ile ją kupiłem, czy tam trochę mniej i kupić NC, gołą i wesołą w dobrym stanie najlepiej bez żadnych freedmów, safety pakietów i innych i-eloopów bo nie o to w tym aucie chodzi :)

Rozumiem, że nie wziąłeś opcji z ubezpieczeniem GAP ?
Awatar użytkownika
AaaA
Donator
Donator
Posty: 611
Rejestracja: 24 sie 2014, 20:56
Model: Inny
Wersja: ND2 2.0 Recaro
Lokalizacja: Mladá Boleslav - tak mam też Škode w garażu

17 gru 2019, 9:35

M4rc1nnn pisze:
17 gru 2019, 9:15
Szczerze ? Zaczynam się zastanawiać, czy nie sprzedać swojej ND 2.0 jeżeli mam za nią dostać tyle samo za ile ją kupiłem, czy tam trochę mniej i kupić NC, gołą i wesołą w dobrym stanie najlepiej bez żadnych freedmów, safety pakietów i innych i-eloopów bo nie o to w tym aucie chodzi :)
Zawsze mozesz sprowadzic ze Stanow ND bez wiekszosci elektronicznych udogodnien Club, nie bedzie nic z pomagaczy elektronicznych, iElop, teleskopuw odpalajacych maske itd.
<strike>miata is always the answer</strike>
hadrák is always the answer
bylo NA 1.6 prawie M Edition, potem NBFL 1.8 Phoenix, jest ND2 2.0 SkyFREEDOM Recaro Sport Obrazek zastępczo Toyobaru Obrazek
Awatar użytkownika
mike_d
Donator
Donator
Posty: 1170
Rejestracja: 06 cze 2015, 21:18
Model: ND
Wersja: SkyFreedom Karai
Lokalizacja: Poznań

17 gru 2019, 11:39

AaaA pisze:
17 gru 2019, 9:35
(...)teleskopuw odpalajacych maske itd.
Serio tego nie mają?
Awatar użytkownika
Wojtek Wawa
Donator
Donator
Posty: 2137
Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
Model: ND
Wersja: freedom+bilstein
Lokalizacja: Warszawa

17 gru 2019, 12:52

Nie mają. Ale np jadąc przez osiedle to może być różnica między życiem, a śmiercią dziecka, które wpadnie Ci pod koła.

Zaletą jednak gdy nie ma ochrony głowy małego pieszego jest miejsce na teleskopy maski.

Nie mam na mx5 gap, ale nawet gdybym miał (np na innym samochodzie mam, który też podrożał ale o 5 k zł, nie o 25k jak ND) i tak wypłacają wartość faktury, a nie ile samochód kosztuje obecnie w salonie.
Awatar użytkownika
waran
Donator
Donator
Posty: 734
Rejestracja: 04 lut 2017, 10:47
Model: NC FL
Wersja: Sport
Lokalizacja: Warszawa

17 gru 2019, 14:19

tak sobie z nudów oglądam ND ki na otomoto i jakiegoś specjalnego runu na nie nie ma, nie sądzę, by podniesienie ceny zwiększyło zainteresowanie :), szczególnie modelami z wczesną skrzynią.
Ubi bene, ibi patria
Awatar użytkownika
mike_d
Donator
Donator
Posty: 1170
Rejestracja: 06 cze 2015, 21:18
Model: ND
Wersja: SkyFreedom Karai
Lokalizacja: Poznań

18 gru 2019, 13:48

Wojtek Wawa pisze:
17 gru 2019, 12:52
Nie mają. Ale np jadąc przez osiedle to może być różnica między życiem, a śmiercią dziecka, które wpadnie Ci pod koła.

Zaletą jednak gdy nie ma ochrony głowy małego pieszego jest miejsce na teleskopy maski.
Bardziej myslę o jeździe torowej - miałem już przyjemność aktywować to ustrojstwo wyjeżdżając z garazu podziemnego (zahaczyłem spodem dokładki o stromą rampę) i skończyło się to fakturą na ponad 20k dla ubezpieczyciela (z ciekawostek - podczas aktywacji maska delikatnie uszkadza reflektory). główny powód dla którego nie odważę się na tor wyjechać - głupie zahaczenie opony czy innego żwiru i dupa zbita (albo kombinowanie że szkoda miała miejsce poza torem)
Szubek
Posty: 51
Rejestracja: 19 gru 2017, 7:26
Model: NB
Lokalizacja: Warszawa

18 gru 2019, 14:12

Hookie pisze:
13 gru 2019, 22:04
Co do nowych cen MX-5... z wszystkimi autami tak będzie. Jak ktoś chce fajną benzynę, to to jest ten moment. xd Rynek wtórny szybko zareaguje na wzrosty. Nikt nie sprzeda ND za rok za taką cenę jak teraz, skoro te z salonu zdrożeją o 25k. Ceny aut na rynku wtórnym poszybują w górę, to proste.
Ceny na rynku wtórnym są regulowane przez popyt, a sprzedać MX-5 na polskim rynku nie jest łatwo. To, że Mazda zwiększyła cenę auta, nie oznacza, że portfel Kowalskiego zwiększył zawartość.
To doprowadzi albo do akceptacji większej straty przez właścicieli, którzy będą chcieli sprzedać auto, albo do dłuższego "bujania" się ze sprzedażą.
Awatar użytkownika
Hookie
Donator
Donator
Posty: 3401
Rejestracja: 01 gru 2011, 19:22
Model: NB FL
Wersja: 1.8 Memories 2
Lokalizacja: Sosnowiec

18 gru 2019, 14:20

To nie jest Dacia Duster, tylko MX-5. Kto będzie chciał kupić 2-osobowego roadstera w relatywnie niskiej cenie, w miarę nowoczesnego, ten nie będzie miał żadnej alternatywy. Na to auto dużego popytu nie ma, ale jak się znajdzie klient, to na ogół bierze, a nie wybrzydza. Pojemność portfela Kowalskiego jest problemem Kowalskiego, a nie osób sprzedających auta - uważam, że chętny się zawsze znajdzie. ;)
2011-12: NB 1.8 '98 10th Anni 2260 - Miatulka
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba
Awatar użytkownika
waran
Donator
Donator
Posty: 734
Rejestracja: 04 lut 2017, 10:47
Model: NC FL
Wersja: Sport
Lokalizacja: Warszawa

18 gru 2019, 16:48

Tylko że po podwyżce ta cena przestaje być już relatywnie niska, nie tylko MX5 jest na świecie i jezeli prawdą okaże się kwota 170 tys za wypasionego RFa to zbliżamy się kosztowo do mocniejszych i powazniejszych aut...
Ubi bene, ibi patria
LikelyJupiter8

18 gru 2019, 17:50

Ja bym nie kupił mx5 za 150 tys. PLN.
Miałem sporo aut klasy premium. Teraz mam kryzys wieku średniego i żyję minimalistycznie - młodsi nie śmiać się - kiedyś też was dopadnie.
Dużo też jeżdżę na motocyklu więc świadomie wybrałem samochód, który jest prosty, głośny i mało komfortowy. Ale zapłaciłem mniej niż 2/3 tej prognozowanej ceny.
W sumie mx5 jest dobre dla motocyklistów - daje namiastkę tego pędu wiatru - a jednocześnie więcej komfortu i ochrony niż na jednośladzie. No tylko w korkach stoisz jak inni.

Bardzo się zawiodłem na jakości tego samochodu - dach, siedzenia, plastiki. Musze przyznać, że Niemcy biją na głowę Mazdę w tym zakresie. Ja mam zaledwie 19 tys. km - nawet nie chce myśleć co by było przy 100 tys. km. Jak ostatnie BMW sprzedawałem z takim przebiegiem to wyglądał jak nowy - kupujący zachowywał się jakby wygrał na loterii 1M- kazał mi przyjmować zaliczkę, żebym nie sprzedał komuś innemu. Moim zdaniem z taką jakością to prognozowana cena przeraża i ogranicza grono chętnych - jak już płacą lubą wiedzieć za co. Kodo design jako marketing nie wystarczy.

Boję się, że znów wrócę do niemieckiej motoryzacji - ostatnio się łapię, że oglądam na YT coraz więcej testów Z4 - cięższy, napakowany - mniej nieprzewidywalny - ale....ta jakość....

EDIT:
MX5 kupiłbym za 150 jakby poszedł bardziej w performance i mniej pseudo premium. Prosta wersja z zajefajnym wyposażeniem - koła, hamulce, wydech, zawiasy - w środku minimalizm - zero systemów i innych niepotrzebnych gadżetów
ODPOWIEDZ