MX5 2020 i następne

Forum główne a tematyką prowadzącą jest mx-5.

Moderator: Moderatorzy

LikelyJupiter8

31 sie 2022, 20:39

Klientów byłoby dużo, ale nadchodzące zmiany w normach emisji spalin kończą żywot modeli.
Swoją drogą nie wiedziałem, że Inisgnia jest produkowana jeszcze.
Ja poczekam na jaki samochód przesiądzie się za 3-5 lat @TerminatorPi
tytusr
Posty: 532
Rejestracja: 13 cze 2015, 9:27
Model: NC FL
Wersja: 20th anniversary
Lokalizacja: Szczyrk
Kontakt:

31 sie 2022, 21:16

Wiadomo ekologia to 3 tonowy SUV z jak największą baterią żeby ważył jeszcze więcej i zużywał jeszcze więcej energii. Jeśli ślimak to ryba to czego innego można było się spodziewać
NCFL 2.5/ 274 KM/ 323 Nm :bicz:
Awatar użytkownika
pistenbully
Donator
Donator
Posty: 1949
Rejestracja: 01 sie 2017, 13:49
Model: NB
Wersja: 10th Anniversary
Lokalizacja: Gdańsk

01 wrz 2022, 5:24

stpman pisze:
31 sie 2022, 20:30
Pamiętajcie, że "dobre nie to co dobre, ale dobre to co się sprzedaje". Skoro kończą produkcję to znaczy, że nie było wystarczająco dużo klientów na takie auto.
Dorzuciłbym jeszcze kamyczek pt. "sprzedaje się to co jest dostępne" i mam wrażenie, że producenci świadomie i wykorzystując "przerwane łańcuchy dostaw" i "braki mikroczegośtam" postawili na produkcję samochodów droższych, na których jednostkowe lepiej się zarabia, jednocześnie mydlili nam oczy, że na sedana nie starczyło już surowców. Stąd śmierć segmentu A, pogrom segmentu B i wymieranie sedanów, bo za SUV z danego segmentu kasuje się o jedną czwartą ceny więcej, a umówmy się, ta różnica to jest tylko marża (plus podatki) bo koszt wytworzenia Fiesty/Pumy, Passata/Tiguana itd. niewiele się różni.

PS. A tuż za granicami "Europy" sedany idą jak woda, Hindusi wciąż kupują małe, prymitywne autka, Brazylijczycy kochają tanią motoryzację, Japończycy kei-cary... i tylko Australia naśladuje Unię.
Mydelniczka 10th Anniversary Edition
Rabarbar….....'15 ND Soft Top
Awatar użytkownika
TerminatorPi
Donator
Donator
Posty: 1515
Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)

01 wrz 2022, 8:09

stpman pisze:
31 sie 2022, 20:30
Jeszcze zostaje Mazda "6".
Faktycznie, zapomniałem o szóstce.
No i Camry.
Ale - to dość symptomatyczne - oba pochodzą spoza Europy.
Pamiętajcie, że "dobre nie to co dobre, ale dobre to co się sprzedaje". Skoro kończą produkcję to znaczy, że nie było wystarczająco dużo klientów na takie auto.
Z drugiej strony - klienci są manipulowalni. Sami nie wymyślili, że potrzeba im samochodu "terenowego". Terenówki mieliśmy od zawsze i od zawsze stanowiły one margines.
Z tego samego powodu na rynku mamy tylko jednego "taniego" roadstera. Gdyby dało się w tym segmencie zarobić to MX-5 miałoby co najmniej kilku konkurentów.

To klienci decydują portfelem, a nadrzędnym celem każdej firmy produkującej cokolwiek (w tym auta) jest zarabianie kupy siana dla akcjonariuszy.
Tru dat.
LikelyJupiter8 pisze: Ja poczekam na jaki samochód przesiądzie się za 3-5 lat @TerminatorPi
Sam jestem mocno ciekaw co będzie "za trochę" na rynku. Na razie rozważaliśmy zmianę dupowozu, ale nie mamy ciśnienia ze względów "prestiżowych", więc auto sobie jest i jeszcze pewnie przez parę lat z nami pobędzie, bo wymienianie "dla idei" to trochę za droga zabawa. Ale w ramach "ćwiczeń na sucho" oglądaliśmy sobie tego lata cenniki np. GLC/C-klasse/E-klasse (i do kompletu z ciekawości EQC itd.). I elektryka, ani nawet PHEV się nie opłacało zupełnie.
Dyzia Bo czerwone są najszybsze
Tylko kierowca jest zielony :-D
Koza team member!
stpman
Posty: 446
Rejestracja: 20 gru 2019, 5:58
Model: NB FL
Wersja: 1.8 + base model
Lokalizacja: Pszczyna

01 wrz 2022, 8:30

Patrząc tylko na względy ekonomiczne i jakby tego nie liczyć to najbardziej opłacalne jest nadal auto na LPG.
Ani nowoczesne benzyny, ani diesle ani hybrydy nie są tak tanie w eksploatacji jak proste auto na gaz. Niestety silniki na pośrednim wtrysku niemal zniknęły z rynku z powodu "ekologi".

Myślałem nawet, żeby wymienić moje daily na hybrydowego Yarisa, ale nijak się to nie opłaca...
Awatar użytkownika
latar
Donator
Donator
Posty: 234
Rejestracja: 12 sie 2020, 14:48
Model: NB FL
Lokalizacja: DLW

01 wrz 2022, 9:04

pistenbully pisze:
01 wrz 2022, 5:24
mam wrażenie, że producenci świadomie i wykorzystując "przerwane łańcuchy dostaw" i "braki mikroczegośtam" postawili na produkcję samochodów droższych, na których jednostkowe lepiej się zarabia
Cóż się dziwić. Koncerny to nie instytucje charytatywne i muszą dążyć do zarobku. Dali ciała z chipami rezygnując z dnia na dzień z miejsca na taśmach produkcyjnych na początku cov**u to teraz jest płacz, że nie ma jak się wbić z powrotem. Jeśli marża wynosi od 5 do 12% (powiedzmy 10%) to jeśli mogę wyprodukować 100k pojazdów to wolę żeby każdy z nich kosztował 100k€. Bo zarobek na każdym w uproszczeniu to 10k a na takim co kosztuje 25k€ to 2k5. Pojazdów mniej się produkuje a zatrudnienie utrzymane. Z czegoś postojowe ludziom muszą wypłacać.
Wojna też swoje dołożyła. Dwie fabryki wiązek pracujących dla VAGa nie produkują od lutego. Przestawienie na Czechy i Polskę zeszło im prawie dwa miesiące. W tym czasie produkcja znów zwolniła. Ciężki okres mają teraz producenci samochodów. Co chwile gaszenie pożarów przyprawione optymalizowaniem strategii pod regulacje unijne i potencjalnie dostępne zasoby. Często nie pyka. Stąd zmiana Diessa na Bluma w VAGu. I to jest akurat dobra informacja bo ten typ to istny petrolhead.

Nie wiem czemu się dziwicie, że sedany w EU umierają. Ludzie używający samochodu do transportu własnego ciała autentycznie wolą crossovery zamiast sedanów. Pogadajcie z nimi. Od 20 lat wybierają portfelem. To już dawno przestało być owczym pędem za modą. A, że się gorzej prowadzi, jest mniej komfortowy i pali trochę więcej? To nie obchodzi przeciętnego objeżdżacza ani przez sekundę.
LikelyJupiter8

01 wrz 2022, 9:12

Producenci samochodów musieli się dopasować do zmian, które rozpoczęły się mniej więcej z początkiem covid. Rozmontowywanie przez USA globalizacji wymusiło zmiany w łańcuchach dostaw. Jednocześnie pojawiający się kryzys systemu finansowego dał znać, że popyt na dobra drogie będzie spadał.
Skończyła się era masowej sprzedaży samochodów z rabatami po 25%. Teraz produkuje się mniej, sprzedaje drożej. Teraz jest rynek producenta.
Moim zdaniem producenci wcale nie cierpią. Dealerzy tak - ale kogo to obchodzi.
No i normy emisji spalin wymuszają wycofywanie coraz większej liczby modeli.
Zostały tylko 2 lata do 2025 roku - a po nim nie będzie sprzedaży spalinówek - tylko hybrydy i elektryki.
Te pseudo silniczki 1, 1.2, 1.5 z turbinami wkładanymi nawet do dużych SUVów to już końcówka tej ery motoryzacji.

A poza tym uważam, że samochód w dużym mieście to przerost formy nad treścią. Szkoda kasy.
Awatar użytkownika
pistenbully
Donator
Donator
Posty: 1949
Rejestracja: 01 sie 2017, 13:49
Model: NB
Wersja: 10th Anniversary
Lokalizacja: Gdańsk

01 wrz 2022, 13:45

latar pisze:
01 wrz 2022, 9:04

Nie wiem czemu się dziwicie, że sedany w EU umierają. Ludzie używający samochodu do transportu własnego ciała autentycznie wolą crossovery zamiast sedanów. Pogadajcie z nimi. Od 20 lat wybierają portfelem. To już dawno przestało być owczym pędem za modą. A, że się gorzej prowadzi, jest mniej komfortowy i pali trochę więcej? To nie obchodzi przeciętnego objeżdżacza ani przez sekundę.
Sęk w tym, że nie umierają z woli Klientów. Zwróć uwagę ile jeździ corolli sedan. Ile Octavii (liftback), a także wciąż sporo sedanów premium, mimo, że te marki jako pierwsze miały gamę SUV we wszystkich rozmiarach i smakach.

Przecież Passat, insignia i Avensis w zachodniej europie sprzedawały się głównie jako kombi sedany były znacznie mniej popularne w klasach średniej i kompakt. Albowiem tam są to propozycje po prostu na wozy służbowe. I nie wiem, flota składająca się z Variantów w TDI ma się zmienić na flotę suwów? Przecież właścicielowi przedsiębiorstwa się to nie opłaca, raczej jego portfel nie głosowałby za tym, gdyby na rynku miał wybór.
A Fabia kombi, to źle się sprzedawała?
Mydelniczka 10th Anniversary Edition
Rabarbar….....'15 ND Soft Top
Awatar użytkownika
waran
Donator
Donator
Posty: 684
Rejestracja: 04 lut 2017, 10:47
Model: NC FL
Wersja: Sport
Lokalizacja: Warszawa

01 wrz 2022, 15:58

A mnie tam nie dziwi popularność suvów, do nieco wyższego auta dużo wygodniej wsiada się i wysiada, jest lepsza widoczność, wyżej zawieszone auto radzi sobie też lepiej z naszymi dziurawymi drogami czy wysokimi krawężnikami. Miałem kiedyś Skodę Yeti, teraz mam Vitarę (chociaż paździerz w środku aż zęby bolą) i na pewno nie wróciłbym do standardowego sedana czy hatchbeka, szczególnie przy moich problemach z kręgosłupem.
Ubi bene, ibi patria
Awatar użytkownika
monkahead
Donator
Donator
Posty: 1186
Rejestracja: 31 gru 2019, 8:56
Model: NC FL
Wersja: Summer Edition '12
Lokalizacja: Sosnowiec

01 wrz 2022, 17:56

waran pisze:A mnie tam nie dziwi popularność suvów, do nieco wyższego auta dużo wygodniej wsiada się i wysiada, jest lepsza widoczność, wyżej zawieszone auto radzi sobie też lepiej z naszymi dziurawymi drogami czy wysokimi krawężnikami. Miałem kiedyś Skodę Yeti, teraz mam Vitarę (chociaż paździerz w środku aż zęby bolą) i na pewno nie wróciłbym do standardowego sedana czy hatchbeka, szczególnie przy moich problemach z kręgosłupem.
Mam podobne zdanie, nie twierdzę że XC90 jest konieczne żeby poruszać się po mieście ale już nawet auto typu Puma mk2 czy Juke pozwala na więcej. Tydzień temu uciekałem swoim "pontonem" przed falą powodzi jaka zalała Sosnowiec, a gdybym pojechał SUVem, to bym się nawet nie zatrzymał na tych zalanych drogach, bo nie było takiej potrzeby.

Ja akurat uwielbiam sedany i chciałem jeszcze do niedawna kupić IS'a lub Q50 ale moja Pani już tylko by SUVami jeździła, więc nie pykło...

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka

GRL
Posty: 49
Rejestracja: 20 kwie 2021, 22:11
Model: NB FL
Wersja: 1.6
Lokalizacja: zachodniopomorskie

01 wrz 2022, 19:29

LikelyJupiter8 pisze:
01 wrz 2022, 9:12
Te pseudo silniczki 1, 1.2, 1.5 z turbinami ...
A ja mam już drugie daily z nowoczesnym 1.0 turbo (wcześniej TSI, teraz Ecoboost) i chciałbym żeby moja NB tak się odpychała jak te kompakty.
I żeby paliła tyle co one. :lol:

Wręcz (i tutaj pewnie obrażę 98% grona forumowiczów) na poważnie rozważyłbym zakup takiego 1.0 turbo w ND.
200Nm od samego dołu już w Golfie powoduje, że auto nie jest zawalidrogą (przypomnę, że 2 dekady temu Golf mk4 GTI miał 1.8t generujący 205Nm).
A lekki i zwiewny Up! GTI z 1.0 TSI to podobno już bardzo przyjemna zabawka.
Awatar użytkownika
TerminatorPi
Donator
Donator
Posty: 1515
Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)

01 wrz 2022, 19:33

GRL pisze:
01 wrz 2022, 19:29
200Nm od samego dołu już w Golfie powoduje, że auto nie jest zawalidrogą (przypomnę, że 2 dekady temu Golf mk4 GTI miał 1.8t generujący 205Nm).
Przypomnę tylko, że sama wartość momentu obrotowego bez znajomości efektywnego przełożenia nie mówi absolutnie nic.
Dyzia Bo czerwone są najszybsze
Tylko kierowca jest zielony :-D
Koza team member!
GRL
Posty: 49
Rejestracja: 20 kwie 2021, 22:11
Model: NB FL
Wersja: 1.6
Lokalizacja: zachodniopomorskie

01 wrz 2022, 19:42

Porównywałem najłatwiej dostępne dane porównawcze, czyli elastyczności 60-100 na 4. biegu i 80-120 na 5. (czy jakoś tak).
Golf IV GTI 150KM vs Seat Arona 1.0TSI 115KM - różnice zamykały się w 0,1 sek. i to bodajże na korzyść Arony.
Głębiej kopać nie muszę.
Awatar użytkownika
TerminatorPi
Donator
Donator
Posty: 1515
Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)

01 wrz 2022, 19:45

GRL pisze:
01 wrz 2022, 19:42
Porównywałem najłatwiej dostępne dane porównawcze, czyli elastyczności 60-100 na 4. biegu i 80-120 na 5. (czy jakoś tak).
Golf IV GTI 150KM vs Seat Arona 1.0TSI 115KM - różnice zamykały się w 0,1 sek. i to bodajże na korzyść Arony.
Głębiej kopać nie muszę.
A to już jest zupełnie inna bajka. Inna sprawa, że też takie ustandaryzowane dane mówią o samym samochodzie, bo możemy akurat źle trafiać w obroty. Ale to temat na kompletnie osobną historię.
Dyzia Bo czerwone są najszybsze
Tylko kierowca jest zielony :-D
Koza team member!
LikelyJupiter8

01 wrz 2022, 19:49

Azja te wasze problemy rozwiązała już dawno.

BTW - w Wawie mega dużo ukraińskich samochodów premium, ale takich jakich przez całe swoje życie na polskich blachach nie widziałem. I niestety mam takie przemyślenia, że Polakom w kwestii motoryzacji bliżej do wschodu niż zachodu.
Załączniki
driving-in-asia-5aeb6a7b3de42300384f3ff4.jpg
driving-in-asia-5aeb6a7b3de42300384f3ff4.jpg (2.8 MiB) Przejrzano 854 razy
Awatar użytkownika
latar
Donator
Donator
Posty: 234
Rejestracja: 12 sie 2020, 14:48
Model: NB FL
Lokalizacja: DLW

01 wrz 2022, 20:55

LikelyJupiter8 pisze:
01 wrz 2022, 19:49
w Wawie mega dużo ukraińskich samochodów premium, ale takich jakich przez całe swoje życie na polskich blachach nie widziałem.
Wiosnę spędziłem w Portugalii. Prawie cały kwiecień i część maja w mieścince w której mieszkałem pojawiała się grupa Urusów i Cayenów na ukraińskich blachach. O takie premium Ci chodzi? Czy w Wawie co innego?
Awatar użytkownika
pistenbully
Donator
Donator
Posty: 1949
Rejestracja: 01 sie 2017, 13:49
Model: NB
Wersja: 10th Anniversary
Lokalizacja: Gdańsk

01 wrz 2022, 20:58

LikelyJupiter8 pisze:
01 wrz 2022, 19:49
mam takie przemyślenia, że Polakom w kwestii motoryzacji bliżej do wschodu niż zachodu.
Dalekiego Wschodu? :)
Bliskiego Wschodu? :)
Podlasia? :)

Wschody są różne. Pamiętam jak znajomy Białorusin - polski przedsiębiorca - z dziesięć lat temu wybierał się do swojej babuszki nową dopiero co zakupioną Rav-4, bo była jego pierwszym nowym samochodem i w dodatku czarnym i z ciemnymi szybami... No i jako, że pamiętał rodzime strony z czasów tuż posowieckich, to jeszcze przed wyjazdem załatwił sobie tam miejsce na strzeżonym parkingu żeby to swoje cacko i chlubę rodu zaparkować na noc bezpiecznie. Wrócił niepocieszony, bo nowa Toyota nikomu tam nie imponowała, a na strzeżonym parkingu musiał wciskać się pomiedzy Hummera i Corvette...
Także, ten, za naszą wschodnią granicą jeżdżą i bardzo stare i bardzo drogie auta. A w Polsce powiatowej bardzo podobnie. Ostrożnie obstawiam, że większość Maybachów zarejestrowanych w naszym kraju znajdzie się w miejscowościach powiatowych, czy byłych wojewódzkich niż w stolicy. 8-)

(koniec dygresji)
Mydelniczka 10th Anniversary Edition
Rabarbar….....'15 ND Soft Top
Awatar użytkownika
monkahead
Donator
Donator
Posty: 1186
Rejestracja: 31 gru 2019, 8:56
Model: NC FL
Wersja: Summer Edition '12
Lokalizacja: Sosnowiec

02 wrz 2022, 12:56

Zielona energia z Niemiec ...

https://www.msn.com/pl-pl/wiadomosci/ot ... &PC=EMMX01

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
Wojtek Wawa
Donator
Donator
Posty: 2044
Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
Model: ND
Wersja: freedom+bilstein
Lokalizacja: Warszawa

02 wrz 2022, 13:37

Nie rozumiem Twojego ostatniego postu LikelyJupiter. Właśnie bardzo drogie fury świadczą raczej o wschodnim podejściu do motoryzacji (na pokaz) niż zachodnim (utylitarnym).

Raczej biednych na ucieczkę na Zachód nie było stać (nawet Polaków na wynajem stać po 24 lutego znacznie mniej). I jakby co, to w Niemczech też będą jeździć 911 i inne Huracany na polskich blachach, przeciętny Polak będzie ginął w okopach/gruzach swojego domu/tłoczył się w ośrodkach dla uchodźców.

Piszę też to wszystko mimo, że sam bardzo dbam o swoje samochody, są oczkiem w głowie, każda wgniotka wyciągana, ceramika, myjnia raz w tygodniu (teraz rzadziej, bo prawie w ogóle samochodem nie jeżdżę, ale zimą to co kilka dni będzie mycie). Ale wiem, że mam tak, bo urodziłem się w PRLu, dorastałem widząc tylko maluchy i duże fiaty, czasem bogacze przemykali polonezem (stąd do dziś kompletnie brzydzę się motryzacją PRLu, w dzieciństwie i wczesnej młodści byłem na nią skazany). Spotkanie z Alfasudem do dziś pamiętam, to był taki egzotyczny sztos (i pewnie dlatego tak kocham Alfy, moim pierwszym samochodem była właśnie ona, choć nowszy model).

Mój synek wyraża zainteresowanie tylko Lamborghini, ewentualnie Bugatti, reszta jest dla niego kompletnie opatrzona (choć mx5 bardzo lubi, to może wyjątek). Na pewno się samochodami nie będzie emocjonować, ja w jego wieku znałem na pamięć katalogi.

I bardzo dobrze, samochodoza jest bardziej szkodliwa niż miatoza. Chyba, że ktoś całe życie żyje i pracuje na wsi, wtedy spox - samochody w miastach są rakiem.

W moich snach blachosmrodami powinni jeździć tylko entuzjaści, coś jak w czwartki pod Stadionem Narodowym. Widać, że to sami petrolheadzi, a nie potrzeba udowadniania statusu/lenistwo.
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4340
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź

02 wrz 2022, 19:13


LikelyJupiter8 pisze:Azja te wasze problemy rozwiązała już dawno.
Co masz na myśli? Tak że ludzi nie stać na samochody więc kupują to na co ich stać czyli skutery? Czy to że ruch ma tam inny charakter, pozornie bardziej chaotyczny ale jednak bardzo sprawny? Czy coś jeszcze innego?



przy użyciu Tapatalka

pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
LikelyJupiter8

02 wrz 2022, 20:16

@Alex
No to właśnie jest ten wyznacznik wschodni posiadania samochodu. Stać mnie - a co.
Ukraińcy w PL i murzyni w USA lubią dużo chromu.
Danillo
Donator
Donator
Posty: 1896
Rejestracja: 24 lip 2014, 9:52
Model: Inny
Wersja: ND1
Lokalizacja: W-wa

02 wrz 2022, 22:51

Trochę mieszamy tematy w wątku o MX5 2020 śle skoro żyje to moze lepiej zostawić.

Tak na szybko zrobiłem sobie konfiguracje elektryka, który powinien mi pasować - VW ID Buzz. Trochę opcji dodałem ale nie te najdroższe i jestem pozytywnie zaskoczony ceną. Wychodzi bardzo podobna do VW T7 z hybrydą plug-in.
Wiec elektryki tanieją albo ceny spalinowek są kształtowane odpowiednio żeby wychodziło na jedno.
Jeszcze nie sprawdzałem zasięgów etc. żeby się nie zniechęcić na tym etapie.
Załączniki
56EC756B-D489-4176-9443-5A8C9C22779C.jpeg
56EC756B-D489-4176-9443-5A8C9C22779C.jpeg (197.74 KiB) Przejrzano 729 razy
Pozdrawiam, Danillo
Awatar użytkownika
dudek_t
Posty: 416
Rejestracja: 20 kwie 2018, 7:31
Model: ND
Lokalizacja: Bielsk Podlaski

03 wrz 2022, 7:31

Do czego to doszło. Żeby auto którym nie da się pojechać w trasę, jest mniejsze od Sharana (bo do T6 to nawet nie ma co porównywać) kosztowało 300 000zł? I to jeszcze że to jest dobra cena? Ja wysiadam, nie rozumiem dzisiejszej motoryzacji, cen i tego co się dzieje na rynku moto.
Danillo
Donator
Donator
Posty: 1896
Rejestracja: 24 lip 2014, 9:52
Model: Inny
Wersja: ND1
Lokalizacja: W-wa

03 wrz 2022, 8:18

dudek_t pisze:
03 wrz 2022, 7:31
Do czego to doszło. Żeby auto którym nie da się pojechać w trasę, jest mniejsze od Sharana (bo do T6 to nawet nie ma co porównywać) kosztowało 300 000zł? I to jeszcze że to jest dobra cena? Ja wysiadam, nie rozumiem dzisiejszej motoryzacji, cen i tego co się dzieje na rynku moto.
Myślę, ze pojechać się da tylko trzeba wiedzieć gdzie ładować i mieć czas 😉
Auto jest bardzo drogie to prawda, takie elitarne wrecz. No ale koszt zakupu 1 w nim miejsca to 60 tys zł. Jakby to przyłożyć do MX5 to które auto jest faktycznie drogie ja się pytam? 😅
Pozdrawiam, Danillo
bjorm
Donator
Donator
Posty: 3306
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
Model: ND
Lokalizacja: NO/PL

03 wrz 2022, 8:39

dudek_t pisze:
03 wrz 2022, 7:31
Do czego to doszło. Żeby auto którym nie da się pojechać w trasę, jest mniejsze od Sharana (bo do T6 to nawet nie ma co porównywać) kosztowało 300 000zł? I to jeszcze że to jest dobra cena? Ja wysiadam, nie rozumiem dzisiejszej motoryzacji, cen i tego co się dzieje na rynku moto.
No to skoro tak to +160tys za ND z polskiego salonu, gdzie nawet rozporek kielichow zaluja to co to jest za cena? Troche taniego plastiku i dobry silnik za 170.000zl... To jest dopiero chore!
マツダ恋人 || ND 1.5 + NC 2.0T ||
Kiedyś: NC 2.5 FM + 20th A + 1.8 || NBFL Mem + Mem || będzie: ... RX-9 Genesis ||
Awatar użytkownika
dudek_t
Posty: 416
Rejestracja: 20 kwie 2018, 7:31
Model: ND
Lokalizacja: Bielsk Podlaski

03 wrz 2022, 11:16

bjorm pisze:
03 wrz 2022, 8:39
dudek_t pisze:
03 wrz 2022, 7:31
Do czego to doszło. Żeby auto którym nie da się pojechać w trasę, jest mniejsze od Sharana (bo do T6 to nawet nie ma co porównywać) kosztowało 300 000zł? I to jeszcze że to jest dobra cena? Ja wysiadam, nie rozumiem dzisiejszej motoryzacji, cen i tego co się dzieje na rynku moto.
No to skoro tak to +160tys za ND z polskiego salonu, gdzie nawet rozporek kielichow zaluja to co to jest za cena? Troche taniego plastiku i dobry silnik za 170.000zl... To jest dopiero chore!
Zgadzam się w pełni. To jest chore. Ten samochód nie jest tyle wart.
Awatar użytkownika
latar
Donator
Donator
Posty: 234
Rejestracja: 12 sie 2020, 14:48
Model: NB FL
Lokalizacja: DLW

03 wrz 2022, 12:12

Spokojnie, opatrzą nam się te ceny i wrócimy do zakupów w salonach. A, że drogo...no drogo.

Z resztą, jak tak dalej pójdzie to za 2, 3 lata typowy leming z warszawskiego mordoru zarobi 300 koła w mniej niż pół roku. Ile wtedy będzie id.buzz kosztował? ...trudno powiedzieć :lol:
mysiauek
Posty: 168
Rejestracja: 07 lip 2014, 8:51

04 wrz 2022, 18:59

latar pisze:
03 wrz 2022, 12:12
Spokojnie, opatrzą nam się te ceny i wrócimy do zakupów w salonach. A, że drogo...no drogo.

Z resztą, jak tak dalej pójdzie to za 2, 3 lata typowy leming z warszawskiego mordoru zarobi 300 koła w mniej niż pół roku. Ile wtedy będzie id.buzz kosztował? ...trudno powiedzieć :lol:
Pytanie też, po ile będą waluty za te "2, 3 lata" ;)
Musisz przestać się starać. Nie próbuj być lepszym, nie próbuj być szybszym. Jedź dla czystej przyjemności. Jedź tak wolno, jak ci się podoba, i rób co chcesz, byle tylko dobrze się bawić :)
Awatar użytkownika
monkahead
Donator
Donator
Posty: 1186
Rejestracja: 31 gru 2019, 8:56
Model: NC FL
Wersja: Summer Edition '12
Lokalizacja: Sosnowiec

10 wrz 2022, 16:27

Widzieliście? https://youtu.be/DCvJqZMpl4I
Zbieżne z tym filmem D.Attenborough, o którym pisałem kiedyś w tym wątku.

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
monkahead
Donator
Donator
Posty: 1186
Rejestracja: 31 gru 2019, 8:56
Model: NC FL
Wersja: Summer Edition '12
Lokalizacja: Sosnowiec

13 wrz 2022, 5:27

Coś się zaczyna dziać ...

https://www.motor1.com/news/609857/2024 ... spied/amp/

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka

ODPOWIEDZ