MX5 2020 i następne

Forum główne a tematyką prowadzącą jest mx-5.

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
Żółwik
Donator
Donator
Posty: 411
Rejestracja: 17 wrz 2020, 19:14
Model: NA
Wersja: 1.6 Satsuki
Lokalizacja: Dzierżoniów

23 sty 2023, 15:20

Taki samo był oficjalny powód wycofania z polskiego rynku Supry (radio DAB+).
Awatar użytkownika
AaaA
Donator
Donator
Posty: 611
Rejestracja: 24 sie 2014, 20:56
Model: Inny
Wersja: ND2 2.0 Recaro
Lokalizacja: Mladá Boleslav - tak mam też Škode w garażu

23 sty 2023, 17:02

mysiauek pisze:
22 gru 2022, 21:29
Z ciekawostek, Unia pracuje mocno nad system "nadzoru podróży". Tzn na lotnisku, dworcu i gdziekolwiek będziesz miał bramki ze skanerem twarzy. Do tego kazda nowa osoba na ziemi europejskiej -w domyśle taka, która np wpadła na wizytę w PL przez granicę z Białorusią- ma dostać fotkę na dzień dobry.
Dzień dobry Chiny :)

Z samochodowego punktu widzenia, ostatnio słyszałem pytanie: czy wszystko musi być przetwarzane w ramach "komputera" pojedynczego samochodu? Czy możemy wyjść z danymi jakichkolwiek usług do chmury?".
Tego tylko brakuje :orly:
Swiatle plany i zalozenia to jedno a i ich wykonanie to cos innego, patrz to co sie dzieje z ucieczka od paliw kopaných w energetice i jednoczesnym zamykaniu elektrowni atomowych:)

Ja tylko czekam na przedplacony miesiecznie ABS z przetwarzaniem na bazie cloud computing.
<strike>miata is always the answer</strike>
hadrák is always the answer
bylo NA 1.6 prawie M Edition, potem NBFL 1.8 Phoenix, jest ND2 2.0 SkyFREEDOM Recaro Sport Obrazek zastępczo Toyobaru Obrazek
mysiauek
Posty: 168
Rejestracja: 07 lip 2014, 8:51

23 sty 2023, 19:23

AaaA pisze:
23 sty 2023, 17:02
mysiauek pisze:
22 gru 2022, 21:29
Z ciekawostek, Unia pracuje mocno nad system "nadzoru podróży". Tzn na lotnisku, dworcu i gdziekolwiek będziesz miał bramki ze skanerem twarzy. Do tego kazda nowa osoba na ziemi europejskiej -w domyśle taka, która np wpadła na wizytę w PL przez granicę z Białorusią- ma dostać fotkę na dzień dobry.
Dzień dobry Chiny :)

Z samochodowego punktu widzenia, ostatnio słyszałem pytanie: czy wszystko musi być przetwarzane w ramach "komputera" pojedynczego samochodu? Czy możemy wyjść z danymi jakichkolwiek usług do chmury?".
Tego tylko brakuje :orly:
Swiatle plany i zalozenia to jedno a i ich wykonanie to cos innego, patrz to co sie dzieje z ucieczka od paliw kopaných w energetice i jednoczesnym zamykaniu elektrowni atomowych:)

Ja tylko czekam na przedplacony miesiecznie ABS z przetwarzaniem na bazie cloud computing.
W pierwszym akapicie to moja odpowiedź brzmi: nie mieszamy dwóch systemów walutowych. To znaczy, porównujmy jabłka z jabłkami.

A w drugim przypadku, jestem laikiem w tych sprawach ale wiesz, kazdy ciut bardziej rozgarniety wie, ze niektóre systemy muszą pozostać na poziomie "sygnałów elektrycznych".
Musisz przestać się starać. Nie próbuj być lepszym, nie próbuj być szybszym. Jedź dla czystej przyjemności. Jedź tak wolno, jak ci się podoba, i rób co chcesz, byle tylko dobrze się bawić :)
Awatar użytkownika
AaaA
Donator
Donator
Posty: 611
Rejestracja: 24 sie 2014, 20:56
Model: Inny
Wersja: ND2 2.0 Recaro
Lokalizacja: Mladá Boleslav - tak mam też Škode w garażu

24 sty 2023, 8:01

mysiauek pisze:
23 sty 2023, 19:23
W pierwszym akapicie to moja odpowiedź brzmi: nie mieszamy dwóch systemów walutowych. To znaczy, porównujmy jabłka z jabłkami.

A w drugim przypadku, jestem laikiem w tych sprawach ale wiesz, kazdy ciut bardziej rozgarniety wie, ze niektóre systemy muszą pozostać na poziomie "sygnałów elektrycznych".
Zgodze sie z Toba ze rzeczy zwiazane z bezpieczenstwem musza zostac przy urzadzeniu/samochodzie i dzialac niezalezenie od okolicznosci, niestety obserwujac obecny rozwoj techologii bardzo duzo rzeczy jest postawionych na glowie:)
<strike>miata is always the answer</strike>
hadrák is always the answer
bylo NA 1.6 prawie M Edition, potem NBFL 1.8 Phoenix, jest ND2 2.0 SkyFREEDOM Recaro Sport Obrazek zastępczo Toyobaru Obrazek
Awatar użytkownika
heretic
Posty: 446
Rejestracja: 05 lut 2015, 0:57
Model: ND
Wersja: SkyPassion+
Lokalizacja: Łódź

27 sty 2023, 21:19

Żółwik pisze:
23 sty 2023, 15:20
Taki samo był oficjalny powód wycofania z polskiego rynku Supry (radio DAB+).
Z tym wycofaniem to nie wiem o co chodzi bo znajomy mi mówił że gdzieś o tym czytał, a dealer z którym rozmawiałem pod koniec listopada o Suprze dzwonił około nowego roku z info że mają pulę aut więc można zamawiać jakbym chciał - inna sprawa że ta pula to raptem parę sztuk, ale zawsze. Cennik na 2023 na stronie też wisi.
Awatar użytkownika
pistenbully
Donator
Donator
Posty: 2091
Rejestracja: 01 sie 2017, 13:49
Model: NB
Wersja: 10th Anniversary
Lokalizacja: Gdańsk

01 lut 2023, 14:56

Mydelniczka 10th Anniversary Edition
Rabarbar….....'15 ND Soft Top
Awatar użytkownika
Wojtek Wawa
Donator
Donator
Posty: 2137
Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
Model: ND
Wersja: freedom+bilstein
Lokalizacja: Warszawa

01 lut 2023, 15:07

Właśnie miałem to wrzucać. "MX5 will never die" powiedział szef Mazdy Europa. Coś pięknego :-)

Z drugiej strony wydźwięk słów prezesa pozwala przypuszczać, że nawet projekt nowej mx5 nie jest skończony (nawet nie ma wybranej koncepcji), nie pisząc o przygotowywaniu produkcji. Raczej obecna ND będzie modernizowana ile się da do końca istnienia ICE/Mazdy.

Ja bym naprawdę wolał, żeby powstawała elektryczna mx5, bo mazda jest jedynym producentem, który może zrobić to dobrze. Inni zrobią potwory za 500 k zł i z 3 s do setki/600 km zasięgu. A wystarczy 6 s i 200 km, byle cena pozostała poniżej 200 k zł i masa w okolicach 1100 kg.
Awatar użytkownika
dudek_t
Posty: 424
Rejestracja: 20 kwie 2018, 7:31
Model: ND
Lokalizacja: Bielsk Podlaski

01 lut 2023, 18:07

Aha, i jazda w Alpy z 7 ładowaniami po drodze :D I już widzę te 1100kg w elektryku.
Awatar użytkownika
pistenbully
Donator
Donator
Posty: 2091
Rejestracja: 01 sie 2017, 13:49
Model: NB
Wersja: 10th Anniversary
Lokalizacja: Gdańsk

01 lut 2023, 18:22

dudek_t pisze:
01 lut 2023, 18:07
Aha, i jazda w Alpy z 7 ładowaniami po drodze :D I już widzę te 1100kg w elektryku.
Sam pełen zbiornik paliwa, to jakieś 4-5% masy. A odejmij jeszcze silnik, wydech i book wie co, i całe zaoszczędzone kilogramy można upakować elektronami :D
Mydelniczka 10th Anniversary Edition
Rabarbar….....'15 ND Soft Top
bjorm
Donator
Donator
Posty: 3663
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
Model: ND
Lokalizacja: NO/PL

01 lut 2023, 18:35

dudek_t pisze:
01 lut 2023, 18:07
Aha, i jazda w Alpy z 7 ładowaniami po drodze :D I już widzę te 1100kg w elektryku.
Po 1: ilu uzytkownikow MX uzywa jej na dlugie wyjazdy?
Po 2: jaki jest problem z 7 ladowaniami po 45min skoro i tak jadac w Alpy zatrzymuejzs sie po 3-4 razy na zdjecia i siku po 15min minimum?
Po 3: Przyzwyczajaj sie, kolejna generacja MX-5 na 98% bedzie elektryczna.
マツダ恋人 || ND 1.5 + NC 2.0 + NC 2.0T ||
Kiedyś: NC 2.5 FM + 20th A + 1.8 || NBFL Mem + Mem || będzie: ... RX-9 Genesis ||
Awatar użytkownika
dudek_t
Posty: 424
Rejestracja: 20 kwie 2018, 7:31
Model: ND
Lokalizacja: Bielsk Podlaski

01 lut 2023, 18:51

bjorm pisze:
01 lut 2023, 18:35
dudek_t pisze:
01 lut 2023, 18:07
Aha, i jazda w Alpy z 7 ładowaniami po drodze :D I już widzę te 1100kg w elektryku.
Po 1: ilu uzytkownikow MX uzywa jej na dlugie wyjazdy?
Po 2: jaki jest problem z 7 ladowaniami po 45min skoro i tak jadac w Alpy zatrzymuejzs sie po 3-4 razy na zdjecia i siku po 15min minimum?
Po 3: Przyzwyczajaj sie, kolejna generacja MX-5 na 98% bedzie elektryczna.
Po 1: nie wiem, patrzę ze swojej perspektywy
Po 2: i znów, dla mnie jest; na odcinku 1500km moje przerwy łącznie z tankowaniem to maks 35-45 minut
Po 3: nie kupię w takim razie kolejnej generacji :)
Awatar użytkownika
pistenbully
Donator
Donator
Posty: 2091
Rejestracja: 01 sie 2017, 13:49
Model: NB
Wersja: 10th Anniversary
Lokalizacja: Gdańsk

01 lut 2023, 19:25

bjorm pisze:
01 lut 2023, 18:35
Po 2: jaki jest problem z 7 ladowaniami po 45min skoro i tak jadac w Alpy zatrzymuejzs sie po 3-4 razy na zdjecia i siku po 15min minimum?
Dajmy spokój alpom (moja rodzina już nauczona sikać co 1000km), ale dygresja bardziej na temat elektromobilności, która niekoniecznie będzie miała taki smak w Mx-5. Mianowicie, do pracy i z powrotem tygodniowo mam łącznie 1200km. Narzuciłem sobie taki rygor, aby utrzymywać spalanie na rozsądnym poziomie, że wolno mi tankować tylko raz w tygodniu (oczywiście, to diesel, 86l, nie miatu). W tym celu rozpędzam się z górki, mało hamuję, niepotrzebnie nie wyprzedzam itd., no ale jeżdżę z szybkościami do 120, jeśli nie muszę się spieszyć. Po co ten wywód, bo na tej samej trasie widuję elektryczne porsche (Tucan?), wygląda na samochód za jakiś milion złotych, które snuje się z szybkościami 70-80(tylko z wiatrem), irytując w szczególności kierowców 40-to tonowych zestawów. Abstrahując od ceny zakupu, kierowca tego tycana musi codziennie jechać w stresie, że nie dojedzie (bo może nie ruszają go Scanie siedzące na zderzaku), bo mu prądu zbraknie? Przecież to jest niezdrowe. I jeszcze ten prąd z węgla...
Miata, podobnie jak mx-30 z małym zasięgiem sprawdzałaby się w mieście, ale EV i trasy to wciąż zły pomysł.
PS czytałem o transporcie pomarańczy z Walencji do Zurychu - kierowca musiał odpinać elektryczny ciągnik od naczepy przed każdym ładowaniem, a do jednego z punktów dojechał z chyba dwuprocentowym zasięgiem, co powodowało automatyczne ograniczenie wielu funkcji pojazdu dla wydłużenia zasięgu. Taki tryb awaryjny.
No i jazda z godzinnymi przystankami co dwie godziny też się wciąż z trybem awaryjnym będzie nam kojarzyć.
Mydelniczka 10th Anniversary Edition
Rabarbar….....'15 ND Soft Top
bjorm
Donator
Donator
Posty: 3663
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
Model: ND
Lokalizacja: NO/PL

01 lut 2023, 19:51

Caly czas sceptycy pisza i smieja ze komus zabraklo pradu gdzies i po cos tam. Wiadomo ze w obecnej formie elektryki nie stanowa realnej alternatywy, nie stanowic beda az do kiedy prad nie bedzie tylko ze slonca lub lub innego zrodla ktorego uzytkowanie nie bedzie niszczyc planety. Obecnie elektryki to fajne gadzety, i czasem naprawde zajebiste auta, jesli mowa o przyspeszeniu czy wykonczeniu. Niemniej, jest to przyszlosc, niewazne czy sie to komus podoba czy nie, niewazne czy jest bardzo ulomna czy nie. Jakos malo kto sie smial z ulomnosci spalinowek, no ale to tylko ze wtedy porownywano je tylko do furmanek :)
マツダ恋人 || ND 1.5 + NC 2.0 + NC 2.0T ||
Kiedyś: NC 2.5 FM + 20th A + 1.8 || NBFL Mem + Mem || będzie: ... RX-9 Genesis ||
Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3864
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: NC
Wersja: 2.0 Power by Five
Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz

01 lut 2023, 21:02

Na pewno podoba mi się że moment obrotowy ...jest dostępny odrazu...w pracy mamy jednego Craftera elektrycznego....wciska w fotel dużo lepiej niż wersja spalinowa ale...

Elektryki ....taaaaa......
Jakby ktoś myślał że są ekologiczne to polecam obejrzeć to:

https://youtu.be/DCvJqZMpl4I

A potem jeszcze jakby pomyślał że są bezpieczne...to polecam obejrzeć to :

https://youtu.be/YfXxV-wmJl8
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
mutra
Donator
Donator
Posty: 3662
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

01 lut 2023, 22:46

Zgodzę się z @bjorm że czy się podoba czy nie ICE jest skazany na wyginięcie. Może nie we wszystkich branżach ( osobowe vs ciężarowe) może nie wszędzie (Europa vs australia) ale wcześniej czy później to nastąpi.
Tak długo jak mx5 będzie lekki,tylnonapędowy (albo 4x4) I zrobi 300 mil na jednym ładowaniu tak długo nie ma dla mnie znaczenia co go będzie napędzać. Nie sądzę żeby powyższe było do wykonania przy obecnej technologii w rozsąd ej cenie ;) bardziej bym się spodziewał hybrydy na bazie wankla in elektrycznej NE.

Niektórzy mówią że nie kupią? Ja kupię. Może nawet jako pierwsze/jedyne nowe auto w życiu. Dlaczego: tutaj w UK już teraz podatek i ubezpieczenie nb jest dwa razy droższe niż ND. Elektryka mogę kupić z ulgą podatkową (40%).
To że MY nie chcemy elektryków oznacza tylko tyle że rząd (taki czy inny) będzie nas kopać w podbrzusze tak długo aż nam się przestanie opłacać ICE
Awatar użytkownika
pistenbully
Donator
Donator
Posty: 2091
Rejestracja: 01 sie 2017, 13:49
Model: NB
Wersja: 10th Anniversary
Lokalizacja: Gdańsk

02 lut 2023, 5:44

@mutra I po to żeś wyspiarzu opuścił złą-niedobrą Unię, żeby własny rząd Ci kopy rozdzielał? Ech...

Notabene, są już dobre auta elektryczne w wielu segmentach, czy to tesle, czy duże merce (kilkaset km zasięgu), czy wśród aut typowo miejskich Smart (aktualnie tańszy od Dacii), niemniej w kraju nad Wisłą klienci głosują portfelem (bo mogą) tak jak właśnie widać na ulicach.
A elektryczny póki co nie może równać się lekki :(
Mydelniczka 10th Anniversary Edition
Rabarbar….....'15 ND Soft Top
bjorm
Donator
Donator
Posty: 3663
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
Model: ND
Lokalizacja: NO/PL

02 lut 2023, 7:13

@Tomai
Pewnie ze nie sa ekologiczne, to tylko szopka EU. Ale jesli zasilane beda z pradu nie z wegla to beda ekologiczne. Za 10-15 lat technologia baterii bedzie totalnie inna i lepsza niz dzisiejsza. Nawet przy obecnej technologii, slad weglowy elbila po 10 latach uzywania i recyklingu baterii jest mniejszy niz diesla. Niewiele ale jednak.

Pewnie, elektryki sie o wiele ciezej gasi ale jednoczesnie ilosc zapalen elektrykow vs spalinowek jest bardzo na niekorzysc spalinowek. No ale wiadomo ze w sieci pastwia sie nad kazdym zaplonem elektryka jaki kiedykowiel nagrano. W Stavanger w 2020 splonal niemal caly parking przy lotnisku bo sie zapalill... stary diesel :) ojojojo co to by byla za pozywka dla trolli jakby pozar poszedl od elektryka! Ktorych na lotnisku jest oooooogrom!

https://www.aftenbladet.no/lokalt/i/EaE ... flyplassen
マツダ恋人 || ND 1.5 + NC 2.0 + NC 2.0T ||
Kiedyś: NC 2.5 FM + 20th A + 1.8 || NBFL Mem + Mem || będzie: ... RX-9 Genesis ||
Awatar użytkownika
TerminatorPi
Donator
Donator
Posty: 1602
Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)

02 lut 2023, 7:33

bjorm pisze:
02 lut 2023, 7:13
Za 10-15 lat technologia baterii bedzie totalnie inna i lepsza niz dzisiejsza.
Kocham te futurystyczne wizje.
To po pierwsze.

A po drugie - znowu mam przytaczać te same wyliczenia co do szybkości ładowania, mocy, traconych energii itd? Kilkadziesiąt kilowatów ciepła emitowanego dość punktowo naprawdę nie tak prosto rozproszyć.
Dyzia Bo czerwone są najszybsze
Tylko kierowca jest zielony :-D
Koza team member!
bjorm
Donator
Donator
Posty: 3663
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
Model: ND
Lokalizacja: NO/PL

02 lut 2023, 9:23

TerminatorPi pisze:
02 lut 2023, 7:33
bjorm pisze:
02 lut 2023, 7:13
Za 10-15 lat technologia baterii bedzie totalnie inna i lepsza niz dzisiejsza.
Kocham te futurystyczne wizje.
To po pierwsze.

A po drugie - znowu mam przytaczać te same wyliczenia co do szybkości ładowania, mocy, traconych energii itd? Kilkadziesiąt kilowatów ciepła emitowanego dość punktowo naprawdę nie tak prosto rozproszyć.
Ja sie z twoimi wyliczeniami zgadzam i wlasnie przez twoje wyliczenia dopiero zrozumialem jak bardzo nieekologincze i nieokoniczne jest ladowanie elbili. Ale przeciez nie przyznasz ze nie oczekujesz rozwoju w larowarkach, przechowywanie i przesylaniu energii? Dodatkowo, Przeciez jesli w koncu koncerny prywatne pozwola ludziom zbeirac energie ze slonca to straty przy jej przesylce beda niewazne, bo i tak bedzie energii az nad zapotrzebowania. Obecnie ludzie moglby miec juz domostwa totalnie niezalezne energetycznie od enei i innych tauronow, no ale wiadomo dlaczego nadal nie ma na to pozwolenia.
マツダ恋人 || ND 1.5 + NC 2.0 + NC 2.0T ||
Kiedyś: NC 2.5 FM + 20th A + 1.8 || NBFL Mem + Mem || będzie: ... RX-9 Genesis ||
Awatar użytkownika
waran
Donator
Donator
Posty: 734
Rejestracja: 04 lut 2017, 10:47
Model: NC FL
Wersja: Sport
Lokalizacja: Warszawa

02 lut 2023, 9:45

No tak, ale moim zdaniem zapominamy o dzwieku silnika i wydechu, który w aucie majacym dawać fun jest bardzo ważny. Jak wrzuciłem do swojego NCka Cobalta, to przyjemność z jazdy wzrosła o 50%. Jak słyszę ten obrzydliwy zgrzyt elektryków, przypominający drapanie paznokciami po tablicy, to robi mi się słabo...
Ubi bene, ibi patria
Awatar użytkownika
TerminatorPi
Donator
Donator
Posty: 1602
Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom
Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)

02 lut 2023, 9:47

bjorm pisze:
02 lut 2023, 9:23
TerminatorPi pisze:
02 lut 2023, 7:33
bjorm pisze:
02 lut 2023, 7:13
Za 10-15 lat technologia baterii bedzie totalnie inna i lepsza niz dzisiejsza.
Kocham te futurystyczne wizje.
To po pierwsze.

A po drugie - znowu mam przytaczać te same wyliczenia co do szybkości ładowania, mocy, traconych energii itd? Kilkadziesiąt kilowatów ciepła emitowanego dość punktowo naprawdę nie tak prosto rozproszyć.
Ja sie z twoimi wyliczeniami zgadzam i wlasnie przez twoje wyliczenia dopiero zrozumialem jak bardzo nieekologincze i nieokoniczne jest ladowanie elbili. Ale przeciez nie przyznasz ze nie oczekujesz rozwoju w larowarkach, przechowywanie i przesylaniu energii? Dodatkowo, Przeciez jesli w koncu koncerny prywatne pozwola ludziom zbeirac energie ze slonca to straty przy jej przesylce beda niewazne, bo i tak bedzie energii az nad zapotrzebowania. Obecnie ludzie moglby miec juz domostwa totalnie niezalezne energetycznie od enei i innych tauronow, no ale wiadomo dlaczego nadal nie ma na to pozwolenia.
Oczekiwać to ja sobie mogę. Problem polega na tym, że cała przyszłość elektromobilności opiera się na tym, że "ktoś kiedyś" dokona przełomu w konstrukcji akumulatorów. Ekstrapoluje się z istniejących danych fajnie, ale trzeba mieć do tego podstawy. A na razie mamy wróżenie z fusów. Być może rzeczywiście coś się zdarzy, ale być może jednak nie. To trochę tak jak z wykorzystaniem fuzji w energetyce - od kilkudziesięciu lat jest "już za chwilę".

Poza tym żadna rewolucja w bateriach nie zmieni tego, że przesłanie kilkudziesięciu, czy kilkuset kilowatogodzin w czasie porównywalnym do tankowania samochodu płynnym paliwem po prostu musi spowodować wydzielenie dużych ilości ciepła. No sorry, nie ma i nie może być procesów sprawnych w 100%, zatem część mocy musi zostać rozproszona. Praw fizyki pan nie zmienisz itd. ;-) I ten problem będzie tym większy, im większe i o większym zapotrzebowaniu energetycznym pojazdy wchodzą wgrę.

A nawet nie ruszyliśmy długim kijem wychylającego się zza krzaków problemu ładowania w warunkach polowych.

No, chyba że radośnie ignorujemy ciężarówki, maszyny polowe, wozidła, sprzęt budowlany itd. I jesteśmy szczęśliwymi hipokrytami.
Dyzia Bo czerwone są najszybsze
Tylko kierowca jest zielony :-D
Koza team member!
Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3864
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: NC
Wersja: 2.0 Power by Five
Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz

02 lut 2023, 20:42

Szkoda panowie że nie obejrzeliście filmiku który podlinkowalem, jeśli chodzi o ekologię.

Jeszcze raz polecam. Może to zmieni Wasze postrzeganie.

Chodzi mi przede wszystkim o to że do produkcji baterii są potrzebne szlachetne metale, do których wydobycia są wykorzystywane dzieci w krajach trzeciego świata. Lit , Kobalt , Nikiel.

To jest k....a ekologia?
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Danillo
Donator
Donator
Posty: 2166
Rejestracja: 24 lip 2014, 9:52
Model: Inny
Wersja: ND1
Lokalizacja: W-wa

02 lut 2023, 21:08

waran pisze:
02 lut 2023, 9:45
No tak, ale moim zdaniem zapominamy o dzwieku silnika i wydechu, który w aucie majacym dawać fun jest bardzo ważny. Jak wrzuciłem do swojego NCka Cobalta, to przyjemność z jazdy wzrosła o 50%. Jak słyszę ten obrzydliwy zgrzyt elektryków, przypominający drapanie paznokciami po tablicy, to robi mi się słabo...
Kiedyś testowałem Audi w dieslu jakiś pakiet RS i puszczało przez głośniki niby dźwięk wydechu i silnika.
Gdybym nie wiedział ze to diesel to w życiu bym się nie domyślił ze to nie rasowa V6 z basowo mruczącym wydechem.
I w trąbce miałem co myślą o tym prawdziwi petrol headzi.
Akturat ta technologia jest już dopracowana 🙂
Pozdrawiam, Danillo
bjorm
Donator
Donator
Posty: 3663
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
Model: ND
Lokalizacja: NO/PL

02 lut 2023, 21:19

Tomai pisze:
02 lut 2023, 20:42
Szkoda panowie że nie obejrzeliście filmiku który podlinkowalem, jeśli chodzi o ekologię.
Jeszcze raz polecam. Może to zmieni Wasze postrzeganie. Chodzi mi przede wszystkim o to że do produkcji baterii są potrzebne szlachetne metale, do których wydobycia są wykorzystywane dzieci w krajach trzeciego świata. Lit , Kobalt , Nikiel.
To jest k....a ekologia?
No elo, a telefonow tez nie kupujesz? Te metale szlachetne to tylko w elbilach sie uzywa? No nie :)

Przejscie na paliwa niekopalne musialo sie zaczac od samochodow bo nigdzie indziej latwiej sie tego nie dalo testowac. A czy to idzie dobrym sposobem, tempem, itp, to juz osobna bajka.
マツダ恋人 || ND 1.5 + NC 2.0 + NC 2.0T ||
Kiedyś: NC 2.5 FM + 20th A + 1.8 || NBFL Mem + Mem || będzie: ... RX-9 Genesis ||
Awatar użytkownika
monkahead
Donator
Donator
Posty: 1377
Rejestracja: 31 gru 2019, 8:56
Model: NC FL
Wersja: Summer Edition '12
Lokalizacja: Sosnowiec

02 lut 2023, 21:26

A ja uważam, że jak Mazda miała jaja wypuścić CX-60 z 3 litrowym dieslem, to i MX-5 zostawią spalinową.

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3864
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: NC
Wersja: 2.0 Power by Five
Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz

02 lut 2023, 21:50

bjorm pisze:
02 lut 2023, 21:19
Tomai pisze:
02 lut 2023, 20:42
Szkoda panowie że nie obejrzeliście filmiku który podlinkowalem, jeśli chodzi o ekologię.
Jeszcze raz polecam. Może to zmieni Wasze postrzeganie. Chodzi mi przede wszystkim o to że do produkcji baterii są potrzebne szlachetne metale, do których wydobycia są wykorzystywane dzieci w krajach trzeciego świata. Lit , Kobalt , Nikiel.
To jest k....a ekologia?
No elo, a telefonow tez nie kupujesz? Te metale szlachetne to tylko w elbilach sie uzywa? No nie :)

Przejscie na paliwa niekopalne musialo sie zaczac od samochodow bo nigdzie indziej latwiej sie tego nie dalo testowac. A czy to idzie dobrym sposobem, tempem, itp, to juz osobna bajka.
Oj, dalej nie rozumiesz , i niepotrzebnie mieszasz tu telefony.
Czy telefony są reklamowane jako ekologiczne? No chyba nie.

Czy samochody elektryczne są reklamowane jako ekologiczne? Te które uratują planetę? Tak.

Czy są jakieś ograniczenia w telefonach w Unii w roku 2035?
Nie.

Czy są ograniczenia w kupnie spalinowek w roku 2035?
Tak .
Tylko elektryki.

Jesteś na nie , tylko po to żeby być na nie?
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Awatar użytkownika
Wojtek Wawa
Donator
Donator
Posty: 2137
Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
Model: ND
Wersja: freedom+bilstein
Lokalizacja: Warszawa

02 lut 2023, 22:53

Rowery są ekologiczne, a samochody elektryczne po prostu nie dają tak bardzo raka w mieście, jak inne samochody.
Dlatego mają zielone blachy.
Nie wiem na jakim świecie żyjesz, ale osoby świadome od wielu lat nie patrzą na elektryki bezkrytycznie. Są dużo mniejszym złem w mieście i tyle. Planety nie uratują, ale globalnie miliony pożyją dłużej. Pewnie kosztem dzieci w biedaszybach.
bjorm
Donator
Donator
Posty: 3663
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
Model: ND
Lokalizacja: NO/PL

03 lut 2023, 6:32

@Tomai Dobre. Ja jestem na nie. I nic nie rozumiem. Za to Ty juz wszystko rozumiesz z ekologii elbili bo obejrzales jakiegos frustrate z YouTube 😊
マツダ恋人 || ND 1.5 + NC 2.0 + NC 2.0T ||
Kiedyś: NC 2.5 FM + 20th A + 1.8 || NBFL Mem + Mem || będzie: ... RX-9 Genesis ||
Awatar użytkownika
Wojtek Wawa
Donator
Donator
Posty: 2137
Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
Model: ND
Wersja: freedom+bilstein
Lokalizacja: Warszawa

03 lut 2023, 9:05

@bjorm to jeszcze jest nic, ja widziałem na takim autoblogu zrzeszenie pacjentów argumentujących, że jazda na rowerze produkuje więcej CO2 niż jazda spalinowym samochodem. Bo człowiek więcej trawi. I pod taką wypowiedzą kilkadziesiąt lajków.
A wszystko dlatego, że nie rozróżniają kalorii spalanych przez metabolizm od tych spalanych przez aktywność.
Płaskoziemcy też mają bardzo dużo dowodów matematycznych. Tylko podstawy mają zrypane.
bjorm
Donator
Donator
Posty: 3663
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
Model: ND
Lokalizacja: NO/PL

03 lut 2023, 10:20

Wojtek Wawa pisze:
03 lut 2023, 9:05
@bjorm to jeszcze jest nic, ja widziałem na takim autoblogu zrzeszenie pacjentów argumentujących, że jazda na rowerze produkuje więcej CO2 niż jazda spalinowym samochodem. Bo człowiek więcej trawi. I pod taką wypowiedzą kilkadziesiąt lajków.
A wszystko dlatego, że nie rozróżniają kalorii spalanych przez metabolizm od tych spalanych przez aktywność.
Płaskoziemcy też mają bardzo dużo dowodów matematycznych. Tylko podstawy mają zrypane.
Tak tak, to jak arguemntacja ze nie jedzac miesa a jedzac zielenine to rowniez dzialasz na niekorzysc planety bo zjadasz rosliny ktore produkuja tlen :D
マツダ恋人 || ND 1.5 + NC 2.0 + NC 2.0T ||
Kiedyś: NC 2.5 FM + 20th A + 1.8 || NBFL Mem + Mem || będzie: ... RX-9 Genesis ||
ODPOWIEDZ