MX5 2020 i następne
Moderator: Moderatorzy
CARBUZZ spekuluje co dalej z MX5 w wersji NE
https://carbuzz.com/news/everything-you ... mazda-mx-5
W skrócie. Nie będzie dużej rewolucji - raczej jak NB do NA.
Nie będzie turbodoładowania.
Przeprojektowana deska KAIA wejdzie do nowego MX5.
Kiedy wejdzie - 2023.
Są zdjęcia w artykule
https://carbuzz.com/news/everything-you ... mazda-mx-5
W skrócie. Nie będzie dużej rewolucji - raczej jak NB do NA.
Nie będzie turbodoładowania.
Przeprojektowana deska KAIA wejdzie do nowego MX5.
Kiedy wejdzie - 2023.
Są zdjęcia w artykule
- Wojtek Wawa
- Donator
- Posty: 2137
- Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
- Model: ND
- Wersja: freedom+bilstein
- Lokalizacja: Warszawa
Ciekawe spekulacje, ale chyba oparte na mniejszej ilosci faktow, niz znane entuzjastom.
1. SkyactivX nie jest do samochodow sportowych - przynajmniej tak twierdzil szef silnikow Mazdy 2 lata temu. Stad zrobili wysokoobrotowe wolnossace ND2 oparte na SkyactivG. Moze cos sie zmieni za kilka lat
2. Calkowicie nowe NC bylo w produkcji 10 lat, tak calkowicie nowe ND bedzie z nami wg mnie co najmniej tyle samo. Albo i jeszcze dluzej, bo opracowywanie nowego spalinowego modelu moze okazac sie nieoplacalne. Ale mazda lubi chodzic pod prad, wiec kto wie.
1. SkyactivX nie jest do samochodow sportowych - przynajmniej tak twierdzil szef silnikow Mazdy 2 lata temu. Stad zrobili wysokoobrotowe wolnossace ND2 oparte na SkyactivG. Moze cos sie zmieni za kilka lat
2. Calkowicie nowe NC bylo w produkcji 10 lat, tak calkowicie nowe ND bedzie z nami wg mnie co najmniej tyle samo. Albo i jeszcze dluzej, bo opracowywanie nowego spalinowego modelu moze okazac sie nieoplacalne. Ale mazda lubi chodzic pod prad, wiec kto wie.
- monkahead
- Donator
- Posty: 1378
- Rejestracja: 31 gru 2019, 8:56
- Model: NC FL
- Wersja: Summer Edition '12
- Lokalizacja: Sosnowiec
Podoba mi się ta koncepcja, biorąc pod uwagę koszt opracowania nowej generacji "od zera", ma to sens przy tym co się dzisiaj dzieje na świecie. Ascetyczna deska, BOMBA, w ogóle to auto powinno być max. ascetyczne, o ile to możliwe biorąc pod uwagę chore przepisy w UE. W USA pewnie by się to bez problemu udało. Żeby jeszcze tylko dali jakąś wesołą paletę kolorów, Limonka, Miami Blue, a nie kolory jak dla limuzynLikelyJupiter8 pisze: ↑07 cze 2021, 14:37CARBUZZ spekuluje co dalej z MX5 w wersji NE
https://carbuzz.com/news/everything-you ... mazda-mx-5
W skrócie. Nie będzie dużej rewolucji - raczej jak NB do NA.
Nie będzie turbodoładowania.
Przeprojektowana deska KAIA wejdzie do nowego MX5.
Kiedy wejdzie - 2023.
Są zdjęcia w artykule
人馬一体 | NCFL1: Red Hot Chili Pepper
To tylko koncepty i renderingi. Na zywo zawsze jest mnie fajowo i niestety bardziej kijankowo. No ale np ewolucja Mazdy 6 rocznik 2013 vs 2018 jest calkiem ladna, szczegolnie srodek. Tyl, zarowno w CX-5 jak i 6 jest totalnie niepowazny i niepomyslany wzgledem przodu.
Niech jeszcze dorzuca z 25 tys zl do 2021 ceny salonowej MX-5 w 2023 to beda zawijac ten projekt z EU tak jak zawineli 6 z USA.
Niech jeszcze dorzuca z 25 tys zl do 2021 ceny salonowej MX-5 w 2023 to beda zawijac ten projekt z EU tak jak zawineli 6 z USA.
- Lucas Z
- Donator
- Posty: 1915
- Rejestracja: 12 sie 2013, 9:10
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
ten tył to jakiś dramat
https://www.facebook.com/lukaszzawalskifotografia Zapraszam do polubienia !
Dokladnie, tragedia na maksa. Tak samo zjebany jak tyl najnowszej CX-5. Swiatla prawie na suficie, wyglada jakby byl inny designer od przodu i tylu auta.
- luki_92_92
- Donator
- Posty: 1055
- Rejestracja: 27 wrz 2014, 23:09
- Model: NC
- Wersja: PRHT '08 2.5
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Kontakt:
- Wojtek Wawa
- Donator
- Posty: 2137
- Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
- Model: ND
- Wersja: freedom+bilstein
- Lokalizacja: Warszawa
Nie psuj zabawy hejterom:)
- pistenbully
- Donator
- Posty: 2092
- Rejestracja: 01 sie 2017, 13:49
- Model: NB
- Wersja: 10th Anniversary
- Lokalizacja: Gdańsk
A ja tam jestem fanem tyłeczka w CX-5 po liftingu!
Maja o tyle duzo wspolnego ze sa niemal zgodne z tym co sie stalo z tylem takiej 6, CX-5 czy 3 po liftach. Czyli wysoko swiatla i totalnie niesportowy wyglad. Wyglada jak jakis glonojad. Co skadinad nie oznacza ze w tym samym kierunku pojdzie lift ND.luki_92_92 pisze: ↑08 cze 2021, 10:17Przecież te rendery są całkowicie z du*y, to latało po necie z rok temu jak nie lepiej i mazda nie ma z tym nic wspólnego ^^
No tak, bo jak sie komus cos nie podoba to juz jest hejterem. Logiczne.
- luki_92_92
- Donator
- Posty: 1055
- Rejestracja: 27 wrz 2014, 23:09
- Model: NC
- Wersja: PRHT '08 2.5
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Kontakt:
Nie chodzi o rendery. Chodzi o to ze jak widac po ewolucji tylu np mazdy 6 czy CX-5, w rodzinie kodo, czyli miedzy 2013 a 2018, to podniesli wszedzie dupy, swiatla i zle to wyglada. Rendery MX NE wygladaja wlasnie spojnie z tym co sie stalo z tylami wspomnianych powyzej aut wiec te rendery raczej sa spojne z tym co sie dzieje z mazdami w poliftach. O to mi chodzi. Ale tak, pamietam, to tylko rendery.luki_92_92 pisze: ↑08 cze 2021, 19:55ND zewnętrznie w niczym nie przypomina mi 6, CX-5 czy 3, no może klamki są nieco podobne, także tych śmiesznych starych renderów bym nawet nje brał pod uwagę mimo wszystko
- luki_92_92
- Donator
- Posty: 1055
- Rejestracja: 27 wrz 2014, 23:09
- Model: NC
- Wersja: PRHT '08 2.5
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Kontakt:
Myślicie, że jest szansa na to, że NE pojawi się do wiosny 2023 i będzie dalej miała tylko silnik spalinowy i zbliżoną wagę do ND?
To chyba wstrzymam się. Może się też okazać, że na koniec produkcji ND wyjdzie jakaś fajna specjalna finalna wersja.
- pistenbully
- Donator
- Posty: 2092
- Rejestracja: 01 sie 2017, 13:49
- Model: NB
- Wersja: 10th Anniversary
- Lokalizacja: Gdańsk
Nie pierwszy i być może nie ostatni. Auto nie zamierzam kupić dla opcji opuszczenia dachu tylko dla właściwości jezdnych. ST to tylko miły dodatek.
Pisałem w swoim wątku, że planowałem kupić GR86 - to jest mój pierwszy wybór. Cały czas czekam na oficjalny cennik od Toyota Motor Poland. Do tego czasu jestem w zawieszeniu. Prawie na pewno auto kupię w przyszłym roku i na 90% MX-5. To będzie jednorazowe szaleństwo, nigdy wcześniej nie miałem auta nieużywanego z salonu ani nie planuję ponownie kupić nowego. Mam czym jeździć także zero stresu.
- Wojtek Wawa
- Donator
- Posty: 2137
- Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
- Model: ND
- Wersja: freedom+bilstein
- Lokalizacja: Warszawa
Nie wiem, czy nd jest dla Ciebie. Kilkoma samochodami jeździłem i nigdy nie napisałem nigdzie, że mx5 to najlepiej prowadzący się samochód. Stery lepsze mają stare sportowe samochody (i to znacznie), do driftu łatwiej się mi było złożyć starą gtv6 ze słapem na 3.0 z 75 (większy rozstaw osi). Mody by wejść na poziom gr86 mogą wynieść różnicę ceny.
Widzę, że Twoje oczekiwania do samochodu są zupełnie inne niż moje i skoro nd jest dla mnie niemal ideałem, to dla Ciebie może być koszmarem.
Widzę, że Twoje oczekiwania do samochodu są zupełnie inne niż moje i skoro nd jest dla mnie niemal ideałem, to dla Ciebie może być koszmarem.
- Frosty
- Posty: 345
- Rejestracja: 30 paź 2019, 11:47
- Model: NB FL
- Wersja: 1.6 Phoenix
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
Też bym nie czekał na kolejną Miatę, bo nawet nie wiadomo na co. Jeśli będzie kolejna Miata z silnikiem benzynowym, to raczej nie będzie lepiej niż jest teraz. Cena będzie na pewno inna, inflacja się dopiero rozpędza. Jeśli chodzi o ND, to masz w tym momencie auto z pełnym wsparciem częściowym i tuningowym. 2022 na pewno NE nie wyjdzie. Jeśli już to późny rok 2023, albo 2024. To właściwie większość albo całość spłaconego leasingu na auto którym można już latać i które jest wybitnie fajne. BRZ nie prowadzi się lepiej, ale ma więcej miejsca. Silnik fajnie brzmi, ale nie ciągnie zupełnie z dołu. Do tego obracająca się panewka, która się śni po nocach ludziom, 20k zawsze trzeba mieć odłożone. Ciekawe jak będzie z nowym silnikiem 2.4, oby lepiej znosił codzienność.
Ludzie mają różne podejście do takich większych zakupów, ale patrząc na ostatnie miesiące, to co się dzieje na rynku i świecie, ja bym się nie bawił w czekanie na coś o czym nic nie wiadomo, tylko brał fajne auto teraz. No ale to ja Ceny GT86 powinny się zaraz pojawić, bo podobno konfigurator ma ruszyć na jesień. Ale to cały czas plotki.
Ludzie mają różne podejście do takich większych zakupów, ale patrząc na ostatnie miesiące, to co się dzieje na rynku i świecie, ja bym się nie bawił w czekanie na coś o czym nic nie wiadomo, tylko brał fajne auto teraz. No ale to ja Ceny GT86 powinny się zaraz pojawić, bo podobno konfigurator ma ruszyć na jesień. Ale to cały czas plotki.
Czas pokaże czy nie pożałuję odkładania zakupu w czasie. I co finalnie kupię. Na pewno dam znać, choćby za dwa lata.
-
- Posty: 627
- Rejestracja: 20 gru 2019, 5:58
- Model: ND
- Wersja: ST/2.0/SkyFreedom
- Lokalizacja: Pszczyna
Kolego nie popełniaj mojego błędu. Ja też tak myślałem, wahałem się, rozważałem...
No i żona pomyślała za mnie i zamiast MX-5 mam spłacony kredyt hipoteczny. Czy jestem z tego powodu bardziej szczęśliwy? Raczej nie. Czy jestem jakoś spokojniejszy? Raczej nie.
Za to mam wrażenie, że ucieka mi czas i już nigdy nie będę miał lepszej okazji, żeby kupić roadstera (nie wspominając już o tym, że idealna sztuka mi uciekła, bo za długo myślałem).
Jak masz kasę to jedź do salonu, zamawiaj, kupuj i jeździj!
- Wojtek Wawa
- Donator
- Posty: 2137
- Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
- Model: ND
- Wersja: freedom+bilstein
- Lokalizacja: Warszawa
O widzisz, a nie o Tobie pisałem wcześniej. Takich osób jest sporo.
Ja żałuję tylko jednego. Przesadziłem z konserwacją, wystarczyło zrobić tylko krowna, od valvoline mi śmierdzi. Bo za dużo forum i internetu - strach przed korozją mazdy może i ma uzasadnienie, ale w wypadku nd to zapewne lata 30te tego wieku.
Inni czytając forum dochodzą do gorszych wniosków, czyli że nd to śmietnik.
Ja żałuję tylko jednego. Przesadziłem z konserwacją, wystarczyło zrobić tylko krowna, od valvoline mi śmierdzi. Bo za dużo forum i internetu - strach przed korozją mazdy może i ma uzasadnienie, ale w wypadku nd to zapewne lata 30te tego wieku.
Inni czytając forum dochodzą do gorszych wniosków, czyli że nd to śmietnik.
Nie spotkałem się aby na jakimkolwiek forum prawie każdy aktywny forumowicz wymieniał w nowym modelu skrzynię przynajmniej raz. Najwyraźniej mało jeszcze widziałem. Na tę chwilę jestem mocno zniechęcony, zaczynam mieć podobne zdanie co @Tytusr...