MX5 2020 i następne

Forum główne a tematyką prowadzącą jest mx-5.

Moderator: Moderatorzy

tytusr
Posty: 541
Rejestracja: 13 cze 2015, 9:27
Model: NC FL
Wersja: 20th anniversary
Lokalizacja: Szczyrk
Kontakt:

02 sie 2021, 21:04

Wyrażenie prędkości w miacie jest doskonale jeśli chodzi o stosunek prędkości do adrenaliny. Gorzej jeśli ktoś chciałby z tymi prędkościami pokonywać pół Polski, wtedy trochę to męczy. Natomiast szybkie zamknięcie licznika Choćby na chwilę pozwala zdecydowanie przyspieszyć tętno.
NCFL 2.5/ 274 KM/ 323 Nm :bicz:
Awatar użytkownika
Dżunior
Donator
Donator
Posty: 4106
Rejestracja: 09 lis 2008, 13:42
Model: ND
Wersja: SkyFreedom Recaro
Lokalizacja: Calpe / NDM
Kontakt:

02 sie 2021, 21:16

Doprecyzowując: wciąż uważam, że Boxster to dzieło wspaniałe, kompletne i skończone. Dźwięk budzącego się do życia w zamkniętym garażu wolnossącego B6 z PSE jest jak dożylne podanie adrenaliny. Wszechobecny karbon, naturalna skóra i alcantara łaskoczą wzrok, ale po czasie wszystko to staje się strasznie przewidywalne. Mało w tym spontaniczności, za którą tak kochamy MX-5 :slinotok: :geeejj:
tytusr pisze:
02 sie 2021, 21:04
Wyrażenie prędkości w miacie jest doskonale jeśli chodzi o stosunek prędkości do adrenaliny. Gorzej jeśli ktoś chciałby z tymi prędkościami pokonywać pół Polski, wtedy trochę to męczy. Natomiast szybkie zamknięcie licznika Choćby na chwilę pozwala zdecydowanie przyspieszyć tętno.
+1
Dlatego napisałem, że jeśli komuś bliżej do koncepcji auta GT, to fajnie wyposażony Boxster skradnie jego serce.
Kilkanaście dni temu pojechałem odstawić na Sardynię ND-ka wspólników. Ze względów zawodowych: 2000km do pokonania "na żyletki". Wyjazd z Mazowsza w czwartek o 14:00. Prom z Civitavecchia na wyspę w piątek o 23:15. Nie pamiętam, kiedy ostatnio byłem tak "połamany" i utyrany dwoma dniami spędzonymi w aucie. :?
MX-5 ND SkyFreedom 8-)
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
Awatar użytkownika
pawel934
Donator
Donator
Posty: 181
Rejestracja: 18 mar 2019, 23:02
Model: ND
Lokalizacja: Warszawa WN

02 sie 2021, 21:56

Dżunior pisze:
02 sie 2021, 18:32
TerminatorPi pisze:
02 sie 2021, 16:27
O. Ciekawe. Możesz rozwinąć? Nie czepiam się, po prostu ciekaw jestem dlaczego tak uważasz. Bo z samochodów, którymi miałem okazję jechać, chyba właśnie Boxster był, może nie tyle najbardziej zbliżony, co najmniej różny od ND. Inna sprawa, że - żeby było weselej - moją Dyzią w końcu na tor nie dotarłem, a Boxsterem miałem okazję jechać na Modlinie :lol:
Dla mnie te auta łączy jedynie koncepcja nadwozia. Dalej są już tylko różnice:
Boxster jest do bólu "poprawny i poważny". Szybki i cholernie skuteczny na torze czy na winklach, ale w strasznie poważny i ułożony sposób. Jest jak szkolny prymus recytujący przy tablicy bez zająknięcia kolejne formułki. Miata, szczególnie NC czy ND potrafią być grzeczne i komfortowe, ale jednak prowokują i jeśli tylko podłapie się te zaczepki, w mgnieniu oka potrafią zamienić się w ulicznego urwisa. W Boxsterze jakoś nie potrafię tego znaleźć (prędzej w GT4, ale to już zupełnie inna historia, bo to auto z natury zachowuje się, jakby ktoś polewał je nieustannie wrzątkiem i ono nie potrafi "normalnie").

W miejscu, gdzie Miata przy 80-90km/h złapie lekki, kontrolowany uślizg, dając przy tym kilogramy czystego funu, tam Boxster z prędkością o 20-30% wyższą przejedzie niewzruszony. W Miacie, choćby dzięki spontaniczności reakcji i lekkości nadwozia czujesz prędkość. 80-100-120km/h - nie musisz spoglądać na prędkościomierz, by to mniej więcej ocenić. W Boxsterze przy 90 czy 140 czujesz się podobnie. Tzn. nie czujesz właściwie nic, co w kontekście przepisów ruchu drogowego może być zgubne. Miata jest moim zdaniem dużo bardziej angażująca, niezależnie od okoliczności i rodzaju wybranej drogi. Boxster jest doskonały, ale w sposób, który wielu osobom - na tle Miaty - może się wydać dość nudny.

Z drugiej strony: Boxster jakością materiałów deklasuje Miatę, więc jeśli komuś bliżej do koncepcji gran turismo - w Boxsterze zakocha się szybciej i mocniej niż w Miacie.
Po ciężkim tygodniu pracy, zmęczony fizycznie i psychicznie prędzej wsiądę w Boxstera i będę snuł się leniwi między polami, przy szlachetnie mruczącym, wolnossącym sześciocylindrowym bokserze. Chcąc pobawić się na torze czy na górskich winklach - prędzej wybiorę Miatę.

Z różnic skrajnie subiektywnych: MX-5 na drodze wzbudza moim zdaniem głównie sympatię. Boxster - różnie.

Z obiektywnych: koszt ubezpieczenia czy serwisu w ASO to skrajne bieguny. Jeśli dorzucimy do tego utratę wartości przy egzemplarzach względnie nowych (powiedzmy do 4.-5. roku eksploatacji) różnica w koszcie pokonanego kilometra będzie pewnie kilkukrotna. Różnica w szeroko rozumianej frajdzie z pokonania tychże - niewielka lub żadna.
Najbardziej wartościowy post w temacie, dziękujemy. Aż szkoda, że autora tematu nie ma już wśród nas - udało Ci się przelać na "papier" sporo charakteru Mazdy.

Fajnie przeczytać porównanie tych aut od kogoś, kto realnie miał z jednym i drugim więcej do czynienia.
Awatar użytkownika
Arvi
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 2909
Rejestracja: 25 lip 2013, 11:01
Model: NA
Wersja: Tiny Tina Edition
Lokalizacja: Warszawa - Stare Włochy

03 sie 2021, 5:28

… bo jeżeli chodzi o fury, to ten typ albo nimi jeździł albo ja miał :).

A że ma fatalny gust motoryzacyjny i Lotusa pogonił… zdarza się najlepszym :)
Obrazek
Awatar użytkownika
Dżunior
Donator
Donator
Posty: 4106
Rejestracja: 09 lis 2008, 13:42
Model: ND
Wersja: SkyFreedom Recaro
Lokalizacja: Calpe / NDM
Kontakt:

03 sie 2021, 16:04

Arvi pisze:
03 sie 2021, 5:28
… bo jeżeli chodzi o fury, to ten typ albo nimi jeździł albo ja miał :).

A że ma fatalny gust motoryzacyjny i Lotusa pogonił… zdarza się najlepszym :)
Hahahaha! Dzięki Arvi, też Cię kofam :geeejj: Nie wiem tylko, o którym Lotusie piszesz? :? O tym, którego oglądam niemal codziennie i który powoduje ostatnio tak duże wyrzuty sumienia (z powodu braku czasu na zasłużony spacer :bicz: ), że lada chwila dostanie kilka przeprosinowych smaczków? :oops:
MX-5 ND SkyFreedom 8-)
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
Awatar użytkownika
Arvi
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 2909
Rejestracja: 25 lip 2013, 11:01
Model: NA
Wersja: Tiny Tina Edition
Lokalizacja: Warszawa - Stare Włochy

03 sie 2021, 16:16

A to przepraszam… i ufff :)
(Plotka mi jakaś donosiła, że sprzedałeś … ale jakby się nad tym zastanowić, to nie powinienem uwierzyć :) ).
Obrazek
Awatar użytkownika
Dżunior
Donator
Donator
Posty: 4106
Rejestracja: 09 lis 2008, 13:42
Model: ND
Wersja: SkyFreedom Recaro
Lokalizacja: Calpe / NDM
Kontakt:

03 sie 2021, 16:34

Wybaczam, ale nie grzesz więcej :bicz:
W żadnym innym aucie nie miałem tak drżących i spoconych dłoni. To relacja z rodzaju patologicznych, ale życzę jej absolutnie każdemu :kciuk: :kciuk: :kciuk:
MX-5 ND SkyFreedom 8-)
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
Awatar użytkownika
Wojtek Wawa
Donator
Donator
Posty: 2139
Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
Model: ND
Wersja: freedom+bilstein
Lokalizacja: Warszawa

11 sie 2021, 15:04

MX5 na 3. miejscu w Europie w czerwcu w kategorii samochody sportowe i do tego wzrost rok do roku o 53%:
https://elektrowoz.pl/wp-content/upload ... 71x720.jpg

Moze powinienem sie wstrzymac z robieniem reklamy Mazdzie do czasu jej decyzji w sprawie skrzyni biegow dla mojej biednej ND... ale to kolejny dowod, jak bezkonkurencyjny jest to samochod. Ceny wzrosly w kazdym kraju UE oraz w GB, wiec tym bardziej cieszy ten wynik.
Awatar użytkownika
Frosty
Posty: 345
Rejestracja: 30 paź 2019, 11:47
Model: NB FL
Wersja: 1.6 Phoenix
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

11 sie 2021, 15:18

Ale jak to, ponoć nikt już nie kupuje w tej cenie :D
Awatar użytkownika
pistenbully
Donator
Donator
Posty: 2096
Rejestracja: 01 sie 2017, 13:49
Model: NB
Wersja: 10th Anniversary
Lokalizacja: Gdańsk

11 sie 2021, 16:55

Frosty pisze:
11 sie 2021, 15:18
Ale jak to, ponoć nikt już nie kupuje w tej cenie :D
Przy sprzedaży w ilości 0 sztuk, pozycje w rankingu przyznawane są alfabetycznie ;)
Mydelniczka 10th Anniversary Edition
Rabarbar….....'15 ND Soft Top
Awatar użytkownika
Wojtek Wawa
Donator
Donator
Posty: 2139
Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
Model: ND
Wersja: freedom+bilstein
Lokalizacja: Warszawa

12 sie 2021, 13:52

Mazda wsparla mnie po gwarancji - taka to fajna firma i gdyby nie rozne kataklizmy (mieszkanie zalane po urlopie, zapewne proces do przeprowadzenia z ubezpieczycielem, niepewnosc pracy dla kapitalu amerykanskiego od wczoraj) pewnie bym "cos" u nich juz zamawial... Nawet nie potrzebuje ankiety do glosowania koloru i opcji.
Coz, oby statystyki za rok wygladaly rownie dobrze i obym mogl byc ich skladnikiem.
Awatar użytkownika
pudel
Posty: 402
Rejestracja: 24 sty 2017, 16:13
Model: ND
Wersja: 2.0
Lokalizacja: Kraków

25 paź 2021, 14:23

LikelyJupiter8 pisze:
24 paź 2021, 20:33
https://youtu.be/Yt2v0wOLUbI
2022
Nie widzę różnicy, ale to w sumie może i dobrze ;)
Szubek
Posty: 51
Rejestracja: 19 gru 2017, 7:26
Model: NB
Lokalizacja: Warszawa

26 paź 2021, 9:30

Też widząc ten filmik stwierdziłem:
"Nieźle próbują przedstawić ludziom dwuletni lifting".
Chyba, że coś się zmieniło o czym nie wiem.
Awatar użytkownika
monkahead
Donator
Donator
Posty: 1388
Rejestracja: 31 gru 2019, 8:56
Model: NC FL
Wersja: Summer Edition '12
Lokalizacja: Sosnowiec

26 paź 2021, 9:49

Tych zmian to pod lupą trzeba szukać. Ale jest info że nowa generacja będzie mieć Skyactiv-X z turbo + miękka hybryda, także nie jest jeszcze tak źle, jak mogło być.

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
pistenbully
Donator
Donator
Posty: 2096
Rejestracja: 01 sie 2017, 13:49
Model: NB
Wersja: 10th Anniversary
Lokalizacja: Gdańsk

26 paź 2021, 16:17

monkahead pisze:
26 paź 2021, 9:49
Tych zmian to pod lupą trzeba szukać. Ale jest info że nowa generacja będzie mieć Skyactiv-X z turbo + miękka hybryda, także nie jest jeszcze tak źle, jak mogło być.

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
Ja tam zauważam zmianę formy we wtryskarce do produkcji tylnego zderzaka i chyba coś w plastikach dołem z przodu. :winner:
Mydelniczka 10th Anniversary Edition
Rabarbar….....'15 ND Soft Top
LikelyJupiter8

26 paź 2021, 17:03

Czytajcie opis pod filmem. Ten, którego nikt nigdy nie czyta.
2030 electric i inne jeszcze informacje.
Awatar użytkownika
Wojtek Wawa
Donator
Donator
Posty: 2139
Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
Model: ND
Wersja: freedom+bilstein
Lokalizacja: Warszawa

26 paź 2021, 17:11

1. Przecież było już pisane w tym wątku, że nie wiadomo, czy miata będzie hybrydą, czy elektrykiem (i to jest w opisie filmu)
2. To nie jest kanał mazdy. Same spekulacje.
3. Nie widzę żadnych zmian. Gdzie niby coś zmieniono?
Awatar użytkownika
pawel934
Donator
Donator
Posty: 181
Rejestracja: 18 mar 2019, 23:02
Model: ND
Lokalizacja: Warszawa WN

28 paź 2021, 9:20

Inny jest napis MX-5. Ale to widziałem też już w jakimś aucie z 2021, ale na pewno jest inny niż np. w mojej ND2 z końca 2019.
LikelyJupiter8

28 paź 2021, 9:30

Zobaczcie co wypuścili na rynek japoński: https://spidersweb.pl/autoblog/mazda-mx ... kka-miata/
Kiedyś o tym pisałem - że taki minimalistyczny MX5 powinien zostać zbudowany.
Został, ale niestety jest drogi, a nie tańszy od regular. I ma silnik 1,5.
Awatar użytkownika
Hookie
Donator
Donator
Posty: 3402
Rejestracja: 01 gru 2011, 19:22
Model: NB FL
Wersja: 1.8 Memories 2
Lokalizacja: Sosnowiec

28 paź 2021, 10:18

Meh, czyli taki Club z USA po prostu tylko z 1.5.
2011-12: NB 1.8 '98 10th Anni 2260 - Miatulka
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba
Awatar użytkownika
monkahead
Donator
Donator
Posty: 1388
Rejestracja: 31 gru 2019, 8:56
Model: NC FL
Wersja: Summer Edition '12
Lokalizacja: Sosnowiec

28 paź 2021, 12:08

Dla nowej generacji MY2024 są przecieki o Skyactiv X z turbo i miękkiej hybrydzie. To może nawet wyjdzie jej na zdrowie, wyturbione 2.0.

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka

bjorm
Donator
Donator
Posty: 3674
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
Model: ND
Lokalizacja: NO/PL

28 paź 2021, 12:10

Wg mnie jak zrobia turbo to na 1.5. Na styl Fiata z 1.4 turbo.
マツダ恋人 || ND 1.5 + NC 2.0 + NC 2.0T ||
Kiedyś: NC 2.5 FM + 20th A + 1.8 || NBFL Mem + Mem || będzie: ... RX-9 Genesis ||
Awatar użytkownika
monkahead
Donator
Donator
Posty: 1388
Rejestracja: 31 gru 2019, 8:56
Model: NC FL
Wersja: Summer Edition '12
Lokalizacja: Sosnowiec

28 paź 2021, 21:43

No właśnie nie Obrazek

https://www.motor1.com/news/542860/2024 ... tails/amp/

"The SkyActiv-X is already installed in a number of models, including the Mazda3 and CX-3, where it "pulls like a turbodiesel, but revs like a normally aspirated gasoline engine." It would seem the MX-5 is next in line to get the 2.0-liter engine, while Autocar casts doubts on the future availability of the smaller 1.5-liter unit."

To wcale źle nie brzmi, a miękka hybryda powinna wciąż zapewnić relatywnie niską masę. Lubię NCFL ale trzeba uczciwie przyznać, że spalanie po 12L w mieście, zimą, to jest przegięcie. Tutaj też widzę duże plusy dla SkyActiv-X.

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka


bjorm
Donator
Donator
Posty: 3674
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
Model: ND
Lokalizacja: NO/PL

28 paź 2021, 22:13

To brzmi dobrze i obiecujaco :)

Ale i tutaj moze wejsc ta sama argumentacja co w temacie o kolektorach, czyli ze ''mazda to nie jest auto do patrzenia na spalanie'', ''jak jezdzisz ponizej 5krpm to znaczy ze nie umiesz uzywac tego auta'' i takie tam :) co jest poniekad prawdą. Zalezy kto i jak ujezdza i czego oczekuje.

Cokolwiek zrobią z MX5 to bedzie na pewno ciekawie, troche fanatykow straci a paru zyska.
Np nie minal rok od pojawienia sie elektrycznego Mustanga, a widze go na pewno czesciej na ulicy niz wszystie inne generacje razem wziete. A miala byc trumna dla legendy...
マツダ恋人 || ND 1.5 + NC 2.0 + NC 2.0T ||
Kiedyś: NC 2.5 FM + 20th A + 1.8 || NBFL Mem + Mem || będzie: ... RX-9 Genesis ||
Awatar użytkownika
monkahead
Donator
Donator
Posty: 1388
Rejestracja: 31 gru 2019, 8:56
Model: NC FL
Wersja: Summer Edition '12
Lokalizacja: Sosnowiec

29 paź 2021, 6:19

bjorm pisze: Np nie minal rok od pojawienia sie elektrycznego Mustanga, a widze go na pewno czesciej na ulicy niz wszystie inne generacje razem wziete. A miala byc trumna dla legendy...
To prawda, w Polsce też się wszystko wyprzedało na pniu.

U mnie w rodzinie wszyscy jeżdżą tylko japońskimi samochodami. Wszystkie mają podobną charakterystykę, trzeba je po prostu wysoko kręcić, jeżeli chcesz uzyskać maxa z silnika ale bez problemu można je używać do 4k rpm, bezawaryjnie. Mazda ma po prostu wysokie spalanie. W Mazdzie 3 BL miałem 2.0 151KM DISI, miasto 12l. W UFO 1.8 140KM sport robię 8L, to samo w QQ J10 1.6 117KM, też poniżej 8-9L w mieście (mniejszy silnik ale duża buda). I nie piję do obecnych cen benzyny, bo przy moich rocznych przebiegach to nie ma znaczenia ale ogólnie, po prostu te stare silniki Mazdy biorą dużo wahy i tyle.

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4677
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

29 paź 2021, 13:24

Stare tak, ale już skyactive palą niedużo. Trasa na tempomacie 90-100km/h w ND dała wynik 5l. W NC 2,0 było by koło 7.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
Awatar użytkownika
pistenbully
Donator
Donator
Posty: 2096
Rejestracja: 01 sie 2017, 13:49
Model: NB
Wersja: 10th Anniversary
Lokalizacja: Gdańsk

29 paź 2021, 14:20

Chłopaki-NC-ki, obecnie ND zasilają Skyactive-G, natomiast Skyactive-X byłoby w Mx-5 nowością. I jeżeli się pojawi, to będzie można przetestować...
Mydelniczka 10th Anniversary Edition
Rabarbar….....'15 ND Soft Top
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4677
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

29 paź 2021, 14:24

Zgadza się, chodzi mi tylko o to, że nawet Skyactive-G są dość oszczędne. Skyactive-X spala jeszcze sporo mniej.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
Awatar użytkownika
pistenbully
Donator
Donator
Posty: 2096
Rejestracja: 01 sie 2017, 13:49
Model: NB
Wersja: 10th Anniversary
Lokalizacja: Gdańsk

29 paź 2021, 14:41

Fifkers pisze:
29 paź 2021, 14:24
Zgadza się, chodzi mi tylko o to, że nawet Skyactive-G są dość oszczędne. Skyactive-X spala jeszcze sporo mniej.
G - nawet bardzo.

X - nie jeździłem, ale wersja po modyfikacji podobno spełnia pokładane w niej nadzieje.
Mydelniczka 10th Anniversary Edition
Rabarbar….....'15 ND Soft Top
ODPOWIEDZ