Kupno Miaty w UK

Forum główne a tematyką prowadzącą jest mx-5.

Moderator: Moderatorzy

mck159
Posty: 92
Rejestracja: 05 gru 2014, 15:00

11 mar 2019, 9:13

Witam,

Przeprowadzilem sie do Londynu i potrzebuje samochody na wypady weekendowe, wiec oczywistym wyborem jest powrot do Miaty NB(FL) :)

Czy ma ktos doswiadczenie z kupnem Miaty w UK, a moze ktos ma firme ktora sie tym zajmuje (skads sie w koncu biora w Polsce miaty sprowadzone z UK)? Zastanawia mnie jak z jakoscia i szansa wbicia sie na mine w porownaniu do Polskiego rynku. Chetnie przyjme wszystkie rady :)

Wybaczcie brak polskich znakow, jesli kogos to razi to poprawie wieczorem : )

Pozdrawiam
mutra
Donator
Donator
Posty: 3669
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

11 mar 2019, 10:23

kupiłem dwie póki co :mrgreen:. Poniżej 3.5tys GBP (za NBFL 1.8 z początkowych lat) nie ma nawet co patrzeć. Korozja jest dużo większym problemem niż w egzemplarzach z kontynentu. Dolicz sobie też odrazu jakieś 300-400GBP za nowy komplet opon - kupiłem w Uk już 6 aut i tylko jedno miało na kołach opony znośnej marki, w znośnym stanie ;). Na pewno jest więcej aut na rynku więc w końcu trafisz na porządny egzemplarz.
Zazwyczaj lepsze egzemplarze kupisz od właścicieli a nie od komisów. Historię przeglądów danego auta możesz sobie sprawdzić przez internet. Podobnie przebieg.
Jeżeli to będzie twoje pierwsze auto w UK to sprawdź sobie wcześniej ubezpieczenie i road tax (dla NBFL z silnikiem 1.8 może Cię to kosztowac nawet 80-100GBP miesięcznie. Może nawet więcej z racji tego że jesteś w Londynie)
mck159
Posty: 92
Rejestracja: 05 gru 2014, 15:00

11 mar 2019, 10:40

Hmm, ciezko znalezc cos powyzej 3.5, na autotraderze sa tylko dwie takie, myslalem ze > 2.5k to juz drogo ja na miate. Ubezpieczenie za 100GBP miesiecznie bralbym w ciemno, niestety Londyn strasznie podbija cene (najlepszy quote jak na razie to 1300GBP rocznie pod warunkiem uznania znizek z PL, a przy platnosci miesiecznej 200-300GBP), ale przy Vauxhallach, Hyundaiach itp. z silnikiem 1.0 jest podobnie, wiec wybor jest prosty :D Mam nadzieje ze po pierwszym roku posiadania ubezpieczenia juz bedzie lepiej

Jakbym mogl Cie zapytac o kilka rzeczy:
1. Z doswiadczenia: lepsze samochody sa z autotradera, grupek facebookowych czy forum miaty?
2. Jak uczciwosc sprzedawcow w porownaniu do PL? Slyszalem ze jak np kupujesz w komisie to normalna sprawa jest mozliwosc zwrocenia samochodu jesli cokolwiek bylo zatajone
3. Polecasz jakies firmy ktore sprawdzaja samochody zdalnie, warsztaty ktore sprawdzaja samochod (jakas pewna i w miare niedroga sieciowka) lub uslugi typu AA Warranty?
4. Jestes w stanie jakos porownac koszty napraw do PL? Wiec ze mozna sprawdzic cenniki w internecie, ale np w PL oplacalo mi sie znalezc mniejszy warsztat w mniejszej miejscowosci ktory nie mial cennika i naprawial samochod w tej samej jakosci za 2-3x mniejsza cene uslugi
5. Jak bardzo zle jest z ta korozja? W sensie jak wyglada stan samochodu ktory warto kupic, bo wiadomo ze lepszy sie nie znajdzie : ) Widzialem np ogloszenie w ktorym bylo napisane ze niema znaczacej korozji i w ciagu 2 lat trzeba bylo "tylko" przyspawac nowe mocowania pasow bezpieczenstwa
mutra
Donator
Donator
Posty: 3669
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

11 mar 2019, 11:30

mck159 pisze:
11 mar 2019, 10:40
Hmm, ciezko znalezc cos powyzej 3.5, na autotraderze sa tylko dwie takie, myslalem ze > 2.5k to juz drogo ja na miate. Ubezpieczenie za 100GBP miesiecznie bralbym w ciemno, niestety Londyn strasznie podbija cene (najlepszy quote jak na razie to 1300GBP rocznie pod warunkiem uznania znizek z PL, a przy platnosci miesiecznej 200-300GBP), ale przy Vauxhallach, Hyundaiach itp. z silnikiem 1.0 jest podobnie, wiec wybor jest prosty :D Mam nadzieje ze po pierwszym roku posiadania ubezpieczenia juz bedzie lepiej

Jakbym mogl Cie zapytac o kilka rzeczy:
1. Z doswiadczenia: lepsze samochody sa z autotradera, grupek facebookowych czy forum miaty?
2. Jak uczciwosc sprzedawcow w porownaniu do PL? Slyszalem ze jak np kupujesz w komisie to normalna sprawa jest mozliwosc zwrocenia samochodu jesli cokolwiek bylo zatajone
3. Polecasz jakies firmy ktore sprawdzaja samochody zdalnie, warsztaty ktore sprawdzaja samochod (jakas pewna i w miare niedroga sieciowka) lub uslugi typu AA Warranty?
4. Jestes w stanie jakos porownac koszty napraw do PL? Wiec ze mozna sprawdzic cenniki w internecie, ale np w PL oplacalo mi sie znalezc mniejszy warsztat w mniejszej miejscowosci ktory nie mial cennika i naprawial samochod w tej samej jakosci za 2-3x mniejsza cene uslugi
Zależy jakiej miaty szukasz: jezeli 1.6 z podstawowym wyposażeniem to faktycznie 2.5 powinno wystarczyć na porządny egzemplarz. "Fajniejsze" egzemplarze z limitowanych edycji memories, euphonic, impuls itd. (czy chociażby zwykłe S-VT takie jak moja) z przebiegiem poniżej 60 000 mil stoją powyżej 3tys.
200-300GBP to sporo. Możesz spróbować obniżyć koszt ubezpieczając auto na "social use" czyli deklarując że nie będziesz nim dojeżdżał do pracy itp. Niektóre firmy specjalizujące się w klasykach (np. lancaster) mają dobre stawki jeżeli nie przejeżdżasz autem więcej niż 2-3 tys mil rocznie.
Jeżeli sprawdzałeś ceny przez neta to zadzwoń bezpośrednio do Direct.Line - w porównywarkach ich nie ma a zazwyczaj są trochę tańsi. Nie wiem jak jest teraz z akceptowaniem zniżek, ale moich nie uznawali kiedy ubezpieczałem pierwsze auto 4 lata temu.

1.Ja pierwszą kupiłem na autotraderze, drugą przez e-baya. Jak szukałem ostatniej dwa miesiące temu to sporo fajnych egzemplarzy było na gumtree. W Londynie (z racji wielkości miasta) podejrzewam że nawet kupując drukowany odpowiednik naszej polskiej auto-giełdy będziesz w stanie znaleźć sporo egzemplarzy.
Na autotraderze jest generalnie mniej aut teraz niż jeszcze kilka lat temu, stosunkowo mało jest też aut od prywatnych sprzedających. Na ebayu zawsze stoi coś fajnego - szczególnie na wiosnę ;). Szukaj wszędzie, nie ograniczaj się do jednego czy dwóch źródeł.
2. Powiedziałbym że tak samo jak w Polsce. Podstawowa różnica jest taka że tu nikt nie kręci liczników w autach z tego przedziału cenowego ;) a historia przeglądów jest dostepna on-line. Duże komisy w których kupowałem auta na daily (available car, arnold clark) działają jak normalny dealer. Auto kupujesz z gwarnacją na kilka miesięcy/kilka tys mil, z 12 miesięcznym przeglądem, pełną dokumentacją i pakietem finansowania - probem w tym że zazwyczaj auta są droższe i w takich miejscach emixa Na/NB nie znajdziesz. Bardziej NC z końca produkcji ;). Byłbym ostrożny z kupowaniem w małych komisach (pełno jest tego w londynie) bo tam IMO jest największe ryzyko trafienia na pucowanego trupa. Co nie znaczy że należy kompletnie takie miejsca wykluczyć.
3. AA i RAC wydaje mi się oferują takie usługi, kosztuje to około 100-120 funtów. podejrzewam też że każdy warsztat CI taki przegląd zrobi za 40-50 funtów. Kwestia czy dobrze ;)
4. Wszystko jest duzo droższe. Nie robię tutaj napraw o ile nie jestem zmuszony (o tym za chwilę ;) Emixa naprawiałem tutaj raz - za wymianę dwóch linek hamulcowych dałem 180 funtó. nie wiem ile by mnie to kosztowało w Polsce ale podejrzewam, że nie 800PLN ;). Zresztą nie cena jest problemem tylko jakość usług. Szczególnie w aucie za 2000-3000 GBP gdzie wszytskie śruby są zapieczone ;). Przejrzyj sobie wątek mojego auta - tam jst troche na temat jakości napraw blacharskich w UK :mrgreen:
Zasadniczo są serwisy specjalizujące się w emixach i niektóre z nich robią wszystko tak jak powinny(moss,skuzzle,mx5haeven,mx5city), niestety przeciętny własciciel używanego auta tutaj chce wszystko mieć tanio i szybko, dlatego królują chińskie zamienniki i kombinowanie jak zrobić coś taniej i szybciej. Najlepszy przkład- moja druga MX piątka: z czterech zacisków hamulcowych 3 są regenerowane ale dwa na tylnej osi są z różnych firm - czyli ktoś jeździł przez pewien czas z dwoma nowymi zaciskami po lewej i starymi po prawej. Podobnie z oponami - na przeglądzie wychodzi że lewa przód i tył się zuzył? wymieniąją opony na nowe po lewej stronie auta. Zużyty przewód hamulcowy - zamontują nowy ale wszytsko skręcą starą , skorodowaną i obrobioną nakrętką. Takich historyjek mam mnóstwo :mrgreen: zarówno z emixem jak i z nowszymi autami. Masz niestety dwa rozwiązania: albo metodą prób i błędów znajdziesz serwis ktory za normalne pieniądze naprawi Ci auto zgodnie z oczekiwaniami, albo (tak jak ja ) nauczysz się sam dłubać ;) - większość rzeczy jest do ogarnięcia samemu, o ile tylko masz podjazd i nie musisz mieć auta na codzień na dojazdy do pracy. Grubszą robotę (blacharkę, rozbieranie silnika) robiłbym w Polsce.
phillass
Posty: 60
Rejestracja: 01 gru 2012, 1:24
Lokalizacja: poznań

11 mar 2019, 17:30

Ja mieszkam w PL, ale sobie od czasu do czasu patrzę co tam można kupić w UK. Kiedyś na forum przewinął się biały Eunos w stanie mint od tego sprzedawcy https://www.goodwoodsportscars.co.uk/gallery.html

To chyba najlepszy gość od Miat na Wyspach. Co prawda już prawie Szkocja, ale IMHO pewny sprzedawca. Zawsze wszstko dokładnie opisane, uczciwe ceny i rzetelne auta tzn nie pcha szrotu nawet jak auto kosztuje 1k GBP to jest po prostu gotowe do jazdy.

Eunosy ktoś mu przysyła z JP, ma tam jakiegoś człowieka, współpracuje z AK Automotive, więc na życzenia auto można albo dopasować do gustu albo od razy modzić.

Reasumując po RHD uderzał bym do tego faceta. Teraz ma fajnego marinera '89
mck159
Posty: 92
Rejestracja: 05 gru 2014, 15:00

11 mar 2019, 18:46

Dzięki za namiary, wygląda to świetnie, ale widzę że ma same NA i do tego ceny na prawde konkretne (chociaż pewnie warte tego). Przyznam że szukam czegoś do max 3.5k, tzn. dobrze zachowanej miaty 1.8 z w miare fajnym wyposażeniem, ale bez fajerwerków :)
mysiauek
Posty: 168
Rejestracja: 07 lip 2014, 8:51

11 mar 2019, 19:07

Boże.... ten facet ma to czego szukam tylko ... z kierownica po złej stronie.

Jak to jest, że każda ma klime a u nas znalezienie czegoś takiego graniczy z cudem?

Ile kosztuje sprowadzenie z GB i jak mają się sprawy z przekladką?
Musisz przestać się starać. Nie próbuj być lepszym, nie próbuj być szybszym. Jedź dla czystej przyjemności. Jedź tak wolno, jak ci się podoba, i rób co chcesz, byle tylko dobrze się bawić :)
mutra
Donator
Donator
Posty: 3669
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

11 mar 2019, 19:12

Sprawy z przekładką mają się źle 😉
Awatar użytkownika
Misiekgda
Posty: 33
Rejestracja: 07 sty 2019, 16:33
Model: ND RF
Wersja: custom
Lokalizacja: Nottingham/Gdansk

12 mar 2019, 9:35

Witam,
W uk kupilem w sumie 12 mazd .. przerozne generacje i wersje ..Z tego co zauwazylem mk1 i mk2 na autotraderze juz sie nie pojawaiaja ludzie niechca wydawac na ogloszenia .. Wiekszosc mazd ktore kupilem byly z gumtree od starszych ludzi ktorzy uzywali je jak 2-3 auto w rodzinie .. Dorwac taka mk1 to praktycznie niemozliwe juz ale mk2 jest jeszcze duzoo .. Jesli szukasz mk2 to jest jedna na sprzedaz w sheffield w mx5city .. Moge polecic to miejsce chodz niema co ukrywac przeplacasz pewnie pare stowek ..Ale za to jesli cos sie zepsuje w pierwszych 12 miesiacach masz gdzie wrocic i pomarudzic :)) http://www.mx5city.com/2004-mazda-mx5-m ... port-model
Awatar użytkownika
TofikGST
Posty: 219
Rejestracja: 17 gru 2018, 21:40
Model: NA
Wersja: Eunos Roadster 1.8
Lokalizacja: Jersey

12 mar 2019, 12:12

Jeśli jesteś zainteresowany to myślę że mogę Ci ogarnąć 2xNBfl i 1xNB w stanie nienagannym a myślę że nawet wyśmienitym za wydaje mi się mniejsze pieniądze niż w UK chociaż też w zasadzie z UK :)
- pierwsza najtańsza co nie znaczy że szrot, absolutnie. Srebrne NB 1.8, wrzesień 1998, 48000 mil nalotu, full service history, w zeszłym roku zrobione hamulce (tarcze i klocki) oraz rozrzad, ostatni serwis 250mil temu. Niepoobijana, ładnie się prezentuje ładne raczej nie mazdowie alufelgi, niezniszczoe czyste wnętrze
CENA: 2000£

- druga dość rare cukiereczek dla odmieńcow :) dlaczego dla odmieńcow? Czarny NBfl AUTOMATIC. Rocznik 2002 z nieprzyzwoicie wręcz niskim przebiegiem 21000 mil ! Perfekcyjna kondycja i wygląd potwierdzający przebieg. Upgrade audio, poza tym pełny oryginał. Jeśli komuś nie zależy na upalaniu - a tego konkretnego egzemplarza to grzech katować - to do eleganckiego turlania jest idealną inwestycą na lata.
CENA: 3000£

- Trzecia to niewątpliwie poszukiwany i ceniony model. 2004 NBfl 1.8 Euphonic. Euphonic jest specjalną wersją wypuszczoną w 2004r na rynek UK uważaną za najlepszą wersję NB (poza mazdaspeed ofc). Wersję Euphonic wyróżniało:
* dwukolorowe skorzane wnętrze z podgrzewanymi siedzeniami ( w tym wypadku czarno-czerwona skora)
*występujące tylko w tej wersji felgi w kolorze gunmetal 16",
*system audio Sony w skład której wchodziło radio 1DIN z mp3 oraz pilotem, 6cio płytowa zmieniarka CD umieszczona w bagażniku, głośniki w drzwiach Sony Xplode z tweeterami oraz dodatkowa para głośników z tyłu co daje w sumie 6 głośników
*4 dostępne kolory, podstawowy czarny a w tym wypadku dostępny za dopłatą Titanium Grey
* model 1.8 ( czyli akurat ten) wyposażony standardowo w LSD diff, Big Brake Kit 270/276mm oraz komplet rozpórek

Auto 100% oryginal, ze wszystkim co oferował Euphonic i pięknym przebiegiem 36000mil, nie użytkowane w deszczu i cały czas garażowane!
Zważywszy na wersję oraz stan auto jest niewątpliwie nie lada gratką w przystępnej cenie.
CENA 3000£

Nie muszę chyba zaznaczac że auta są wersjami angielskimi z kierownicą po prawej stronie :)

Jeśli jesteś więc w stanie poświęcić dzień na podróż w jedną stronę samolotem a w drugą już za kołkiem to pisz najlepiej na PWN ;)
Pozdro :)
mck159
Posty: 92
Rejestracja: 05 gru 2014, 15:00

12 mar 2019, 21:45

Misiekgda pisze:
12 mar 2019, 9:35
Witam,
W uk kupilem w sumie 12 mazd .. przerozne generacje i wersje ..Z tego co zauwazylem mk1 i mk2 na autotraderze juz sie nie pojawaiaja ludzie niechca wydawac na ogloszenia .. Wiekszosc mazd ktore kupilem byly z gumtree od starszych ludzi ktorzy uzywali je jak 2-3 auto w rodzinie .. Dorwac taka mk1 to praktycznie niemozliwe juz ale mk2 jest jeszcze duzoo .. Jesli szukasz mk2 to jest jedna na sprzedaz w sheffield w mx5city .. Moge polecic to miejsce chodz niema co ukrywac przeplacasz pewnie pare stowek ..Ale za to jesli cos sie zepsuje w pierwszych 12 miesiacach masz gdzie wrocic i pomarudzic :)) http://www.mx5city.com/2004-mazda-mx5-m ... port-model
Dzięki za radę z gumtree. Szukanie w gazetach ma jakikowleik sens?

Ta mk2 daleko i ma dość duży przebieg, ale jeśli nie znajdę w okolicy to pewnie się wybiorę, dzięki :) Raczej u nich można być pewnym że to "igła"? Bo cena na to wskazuje. Po prostu fajnie by było to uznać za opcję awaryjną, typu: nie znajdę nic to jadę tam z nastawieniem że na 95% kupuje

Gdybym mogł Cie pomęczyć kilkoma pytaniami:
1. Jako że masz bardzo duże doświadczenie z kupnem miaty w UK (pewnie widziałeś ponad 50 skoro kupiłeś 12): Ile procentowo miat jest czegoś wartych, jeśli wybierzesz losowe które nie wyglądają na kompletne szroty i kosztują > 2k?
2. Ile myślisz że trzeba wydać?
3. Czy z korozją jest na prawde źle?
4. Jakieś rady komu oddawać je do sprawdzenia? Oglądałem ponad 50 samochodów pod względem blacharskim gdy szukałem bazy pod rajdy, a dalej nie umiem rozpoznać czy samochód jest dobry czy zły blacharsko (jedynie rozpoznam samochód idealny blacharsko lub kompletnego szrota, nic pomiędzy. Chyba nie mam do tego talentu)
5. Skąd tak duże rozbieżności cenowe? Czasem widzę gniota za 2500, a czasem coś co wygląda bardzo dobrze za 1100. Czy często zdarzają się "okazje", czy raczej po prostu odrzucać wszystko poniżej 2000?
6. Jakieś inne rady :)?

Z góry dzięki!
Awatar użytkownika
Misiekgda
Posty: 33
Rejestracja: 07 sty 2019, 16:33
Model: ND RF
Wersja: custom
Lokalizacja: Nottingham/Gdansk

13 mar 2019, 19:33

HEJ :)
Sens jest szukac wszedzie tak naprawde ..Gazety i lokalne serwisy sa uzywane glownie przez starszych ludzi a takie mazdzinki sa najlepsze najczesciej garazowane na ogrinalnym zawieszeniu z dyfrem ktory nie jest zaspawany :))) ...Ja zawsze szukalem aut bez modyfikacji bo wiekszosc "tuningowanych" to szroty ktore jezdzily lepiej przed modami..oczywscie mowie o kasie ktora chcesz przeznaczyc ..Kupujac w mx5city za ta sume pewnie nie bedzie to 100% igla ale auto bez wkladu finansowego ktorym mozesz odjechac spokojnie przez 12 miesiecy nic nie robic ..

1.To wszystko jest loteria pamietam kiedys pojechalem po mk1 w automacie za 250 funtow myslalem ze to bedzie kompletnny zlom i w sumie chcialem tylko daisy felgi z niego ...a na miejscu okazalo sie za to import z Japoni i pierwszy właściciel W Uk .. auto miesiac pozniej sprzedalem za 3k na ebayu
2 .Pytasz sie ile trzeba wydac ..to .wszystko zalezy od ciebie Jak szybko chcesz kupic ... jak daleko chcesz jechac zobaczyc auto itp .. mysle ze do 3k spokojne znajdziesz mk2 ..
3. Z korozja jest tragicznie !!! Mialem pare importow mk1 i niebylo tak zle ale wpadla mk1 uk wersja i to byl horror !!! tak samo mk2 ...W mx5city wiem ze gosciu odrazu robi podluznice progi itp wiec jeden klopot mniej ..

Jak ja szukalem aut dla siebie nigdy niepatrzalem na jakosc wnetrza felg i malych rzeczy ktore za grosze mozna kupic na ebayu i wymienic ..Pierwsze to blacharka i podwozie .. reszte mozna zawsze ogarnac ..

POzdrawiam
mck159
Posty: 92
Rejestracja: 05 gru 2014, 15:00

13 mar 2019, 21:10

A są jakieś szanse że masz zdjęcia blacharki w tych które kupiłeś?
ODPOWIEDZ