Jestem NOWY. Pomocy w zakupie!!!

... czyli na co zwrócić uwagę w trakcie zakupów.

Forum główne a tematyką prowadzącą jest mx-5.

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
Lucas Z
Donator
Donator
Posty: 1915
Rejestracja: 12 sie 2013, 9:10
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

06 lis 2018, 11:40

wg mnie to urban legend- i jedno i drugie gnije tak samo (przerobiłem 2x nbfl i 1x nb)
Awatar użytkownika
Mayor
Posty: 85
Rejestracja: 05 maja 2018, 22:06
Model: NB FL
Lokalizacja: Tarnów

24 lis 2018, 0:11

Zastanawiam się nad zakupem Mx-a który ok. 10 lat stał nieużywany.

Wiem, że po tak długim okresie większość mechanizmów będzie wymagała rozmontowania, przeczyszczenia i powtórnego montażu, a elementy gumowe, zapewne dach i wiele innych trzeba będzie wymienić.

Moje największe obawy budzi silnik - z tego co mówi sprzedający, to odpala i samochód jeździ, boję się jednak czy w krótkim czasie nie polecą np. pierścienie tłokowe, uszczelka pod głowicą lub panewki (zakładam że sprzedający, który na co dzień handluje starymi Mx-ami, uruchamiał go po postoju z głową, a nie próbował kręcić na sucho).

Samochodu jeszcze nie oglądałem na żywo, bo stoi prawie 500km ode mnie.
Czy według Was warto w ogóle jechać oglądać egzemplarz po tak długim postoju, czy lepiej od razu sobie odpuścić?
RS
Donator
Donator
Posty: 1552
Rejestracja: 27 wrz 2011, 18:37
Model: NA
Lokalizacja: Krosno/Kraków

24 lis 2018, 7:13

Jedyne pytania jakie bym sobie zadał to czy blacha jest zdrowa i czy cena jest dobra przy pesimystycznym wariancie, czyli prawie wszystko do wymiany. Silnik, napęd i zawieszenie nie są drogie w tym aucie.
Awatar użytkownika
Mayor
Posty: 85
Rejestracja: 05 maja 2018, 22:06
Model: NB FL
Lokalizacja: Tarnów

24 lis 2018, 16:02

Dzięki za odpowiedź.

To jest konkretnie ten MX-5:
https://www.otomoto.pl/oferta/mazda-mx- ... 0ace046167

Cena jest bardzo niska (5 tys), blachy wyglądają dosyć dobrze, ale i tak trzeba by w paru miejscach poprawić, a całość polakierować ze względu na łuszczący się lakier.
Więc jakby do drobniejszych napraw, typu elementy gumowe, układ hamulcowy czy zawieszenie, doszła jeszcze wymiana silnika, to chyba niestety przestaje się to kalkulować :(
Lins
Posty: 2
Rejestracja: 27 lis 2018, 23:15
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

27 lis 2018, 23:31

Siemka, przymierzam się do kupienia miaty NB/NBFL na pierwszy samochód i stąd pytanie - czy przy budżecie około 14,5 tysięca i miesięcznie około tysiaku na dałoby radę utrzymać takie autko? Chodzi mi głównie o blachę, bo wiem, że znalezienie egzemplarza ze zdrowymi podłużnicami może być trudne i boję się trochę o to czy nie będzie tak, że kupię samochód i będzie stał w garażu przez kilka miechów bo będę musiał zbierać na blacharza.
Awatar użytkownika
Hookie
Donator
Donator
Posty: 3401
Rejestracja: 01 gru 2011, 19:22
Model: NB FL
Wersja: 1.8 Memories 2
Lokalizacja: Sosnowiec

28 lis 2018, 5:58

Bez problemu da się kupić zadbany egzemplarz - najpewniej ładne 1.6, ale i jak poszukasz, to i 1.8 NB trafisz. Trzeba tylko w odpowiednie miejsca zajrzeć przed zakupem. Mx-5 to tanie w utrzymaniu auto...

...do czasu jak Cię wciągną mody. ;)
2011-12: NB 1.8 '98 10th Anni 2260 - Miatulka
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba
Lins
Posty: 2
Rejestracja: 27 lis 2018, 23:15
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

28 lis 2018, 17:42

Najbardziej mnie zastanawia czy odrzucać fury, w których już coś było robione np. z nadkolami czy progami, bo jeżeli sprawa rdzy była załatwiana po taniości to najprawdopodobniej szybko "wyjdzie" szydło z worka i będę musiał bawić się w koszta, a nie zawsze jest pewność czy ktoś oddał samochód w ręce specjalisty.
creidd
Posty: 181
Rejestracja: 04 sie 2018, 15:20
Model: Inny

28 lis 2018, 18:58

Myślę, że duży odsetek Miat miało już jakieś poprawki w zakresie blacharsko-lakierniczym, więc osobiście bym ich nie odrzucał. Jeśli była robiona naprawa, to warto zapytać chociaż o jakieś zdjęcia z prac. Do tego zawsze możesz szukać auta na forum z porządnie prowadzonym tematem, gdzie miałbyś opisane co, kiedy i jak działo się z autem.
Co więcej - jak masz zamiar używać auta jako daily (czyli też w zimie), to prędzej czy później wg. mnie rdza i tak wyjdzie, więc trzeba się z tym liczyć.
mutra
Donator
Donator
Posty: 3662
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

28 lis 2018, 19:45

Lins pisze:
28 lis 2018, 17:42
Najbardziej mnie zastanawia czy odrzucać fury, w których już coś było robione np. z nadkolami czy progami, bo jeżeli sprawa rdzy była załatwiana po taniości to najprawdopodobniej szybko "wyjdzie" szydło z worka i będę musiał bawić się w koszta, a nie zawsze jest pewność czy ktoś oddał samochód w ręce specjalisty.
nie spodziewałbym się znaleźć auta w oryginalnym stanie, bez rdzy w Twoim budżecie - chociaż czasem trafia się taki rodzynek
Awatar użytkownika
pistenbully
Donator
Donator
Posty: 2092
Rejestracja: 01 sie 2017, 13:49
Model: NB
Wersja: 10th Anniversary
Lokalizacja: Gdańsk

29 lis 2018, 7:08

mutra pisze:
28 lis 2018, 19:45
Lins pisze:
28 lis 2018, 17:42
Najbardziej mnie zastanawia czy odrzucać fury, w których już coś było robione np. z nadkolami czy progami, bo jeżeli sprawa rdzy była załatwiana po taniości to najprawdopodobniej szybko "wyjdzie" szydło z worka i będę musiał bawić się w koszta, a nie zawsze jest pewność czy ktoś oddał samochód w ręce specjalisty.
nie spodziewałbym się znaleźć auta w oryginalnym stanie, bez rdzy w Twoim budżecie - chociaż czasem trafia się taki rodzynek
Różnie bywa. Ja na przykład, po 10 latach z w210 (wspaniałych, wciąż kocham to auto!) wiedziałem, że muszę szukać w miarę zdrowej Mazdy, bo... Wiadomo. No i trafiłem na anniversarkę, która mi się nie podoba, była po stluczce i naprawiana chyba jeszcze u Niemca, skoro samodzielnie to zauważyłem ;), po za tym miała dach, cały ale zmęczony i trochę mankamentów mechanicznych (cewka, przepustnica) a do tego wymagała nowych opon. No i była ponad założony budżet - ale miała zdrową podłogę. Zupełnie nie ruszone podłużnice, wszędzie równe zabezpieczenie. Żadnej rudej na karoserii (potem znalazłem ślad po zaprawce na tylnym błotniku - ale za mała na reparaturkę moim zdaniem). I z uwagi na te podłużnice ją wziąłem. Bo wiedziałem, że mechanikę da się tanio ogarnąć.
No więc da się trafić taki egzemplarz. Z tym, że auta w oryginalnym lakierze zawsze wyglądają słabiej od tych "świeżo malowanych". Z drugiej strony można trafić przecież na solidnie naprawione auto. W tej klasie cenowej nie należy spodziewać się cudów. Ważne tylko by prócz serca i oczu również mózg rozum brał udział w kupowaniu.
PS. Po zakupie obowiązkowo rozrząd do wymiany plus mały serwis, może wyjść z 2000.
PS2. A te zdrowe podłużnice i tak mi w tym roku własny ojciec załatwił (zawiesił się gdzieś) więc poszły niezwłocznie do malowania i 5ak cenna podłoga nie jest już cała w pierwszej antykorozji ;)
Mydelniczka 10th Anniversary Edition
Rabarbar….....'15 ND Soft Top
Awatar użytkownika
Konrad Gerard
Posty: 11
Rejestracja: 30 lis 2018, 20:37
Model: Inny
Lokalizacja: Kraków

10 gru 2018, 20:30

Witajcie!
Przejrzałem temat ale głównie poruszane są wersje na i nb. Mnie z kolei interesuje zakup nc z pierwszych lat produkcji 06-08 i tu pytanie na co w tych modelach zwracać uwagę?Jakie opinie ma silnik 1.8 126km? Jak z częściami do nc czy są łatwo dostępne?
Awatar użytkownika
Arvi
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 2909
Rejestracja: 25 lip 2013, 11:01
Model: NA
Wersja: Tiny Tina Edition
Lokalizacja: Warszawa - Stare Włochy

11 gru 2018, 8:05

Dużo zależy od tego jak ktoś dbał o silnik, ale czasem nawet gdy był trzymany pod kocem to potrafi pić olej.
Podobno już po pierwszym lifcie to się poprawiło, ale warto uważać szczególnie na 1.8 z przebiegami powyżej 100-150k.
Część elementów jest zamienna z RX-8 więc można sobie sprawić porządniejsze hamulce czy staby.
Zawieszenie bywa czasami tańsze niż do NA/NB.
Generalnie części są raczej dostępne - czy to na portalach czy w ASO.
Asy z serwisów też trochę lepiej ogarniają eNCeki niż wcześniejsze generacje.


Ale to na szybko (i chyba bez wprowadzenia w błąd) - od człowieka, który opiekuje się NCFLem i to dopiero od roku.

Niech wypowie się ktoś, kto jeździ NCekiem przedliftowym (lub miał).
Obrazek
Awatar użytkownika
Konrad Gerard
Posty: 11
Rejestracja: 30 lis 2018, 20:37
Model: Inny
Lokalizacja: Kraków

13 lut 2019, 22:17

Z kontynuacji pytań odnośnie ncka przedlifta... :)

Ostatnio pojawiła się w moim mieście oferta ze znanej dosyć na otomoto firmy AAA. W skrócie ceny takie se, a ich samochody to w większości same golasy. :?
https://www.otomoto.pl/oferta/mazda-mx-5-1-8-skora-klima-podgrzewane-siedzienia-ID6BHtD3.html#dce84b182f


Ale zaciekawił mnie pewien temat. Jak wygląda spasowanie elementów w przedlifcie? Zderzaki, błotniki tak dobrze przylegają, że łatwo poznać jak było cokolwiek grzebane, przekładane?

Obrazek

I zastanawia mnie ten element który wskazałem strzałką, czy to jest normalne gdy jest on tak nierówno? Bo rozumiem, że to element ruchomy w trakcie składania dachu?
Awatar użytkownika
Mayor
Posty: 85
Rejestracja: 05 maja 2018, 22:06
Model: NB FL
Lokalizacja: Tarnów

14 lut 2019, 0:35

Konrad Gerard pisze:
13 lut 2019, 22:17
Z kontynuacji pytań odnośnie ncka przedlifta... :)

Ostatnio pojawiła się w moim mieście oferta ze znanej dosyć na otomoto firmy AAA. W skrócie ceny takie se, a ich samochody to w większości same golasy. :?
https://www.otomoto.pl/oferta/mazda-mx-5-1-8-skora-klima-podgrzewane-siedzienia-ID6BHtD3.html#dce84b182f


Ale zaciekawił mnie pewien temat. Jak wygląda spasowanie elementów w przedlifcie? Zderzaki, błotniki tak dobrze przylegają, że łatwo poznać jak było cokolwiek grzebane, przekładane?

Obrazek

I zastanawia mnie ten element który wskazałem strzałką, czy to jest normalne gdy jest on tak nierówno? Bo rozumiem, że to element ruchomy w trakcie składania dachu?
Ta Mazda bardzo długo wisiała na OLX-ie wystawiona przez prywatnego właściciela za 23,5 tys i była nawet o niej mowa w wątku "Czy ktoś zna tę Mazdę".

Tutaj podaję link do archiwalnego ogłoszenia:
https://www.olx.pl/oferta/mazda-mx-5-nc ... wTf7R.html

To na pewno ten sam egzemplarz - wersja, kolor, rocznik i przebieg się zgadzają, a oprócz tego ma charakterystyczne mocowanie smartfona czy nawigacji na desce rozdzielczej i fatalnie zrobione "przejście" lakieru na drzwiach kierowcy - co od razu pozwala odpowiedzieć na Twoje ostatnie pytanie - tak, była ewidentnie bita w tylny błotnik od strony kierowcy.

A ta cena prawie 6 tysi wyższa niż w prywatnym ogłoszeniu to już naprawdę zdzierstwo :bicz:
Na pocieszenie powiem, że w takim budżecie może uda ci się coś lepszego ustrzelić w roadstery.pl
Awatar użytkownika
pavlacos
Donator
Donator
Posty: 681
Rejestracja: 12 lut 2018, 9:30
Model: NC
Wersja: Koksed by Five
Lokalizacja: Wrocław

14 lut 2019, 8:44

Czyli nie warto :P

A propo Twojego grudniowego pytania, z rynku i od handlarza może być ciężko.
Niby tego trochę jest, a jedziesz i kupa. Szukałem za granicą, ale dobra sztuka tyle co w pl, jak nie więcej (+ transport)
Polecam poczekać na forumową lub te roadstery, gdzie będziesz miał jako taką historię (na taniej bym nie liczył:P)

Ja np.: szukałem jednostki, która miałaby już zrobione panewki etc, więc pytanie czy i jak porządnie ktoś to zrobił, bo inaczej raczej Ciebie to czeka.
Co do oleju, jak przegrzany to już będzie siorbał, kwestia sztuki (remont też nie daje tej gwarancji)
Jeżeli będziesz dokręcał do czerwonego to nie widzę w tym nic dziwnego, taki urok trzeba sprawdzać stan regularnie.
W tej tematyce polecam przejrzeć forum, w tym zagraniczne, a no i ruda, na pewno będzie, pytanie ile?

Widzę że masz fokę, więc 1.8 i 2.0 to są te same silniki z serii L, 2.0 bardziej udany (pod względem potencjału który oferuje, bo starsze też miały problemy)
Teraz pewnie bym wziął 2.0 ale ja też pierwotnie chciałem NB, dorzuciłem do NC 1.8 i idąc tym tropem to bym ciągle dokładał, odkładał, a nie jeździł :facepalm:
Uwierz mi że ten samochód jest taki że ciągle tam coś poprawiasz, dokładasz więc....:

Warto żeby miał już zawias - bo i tak wsadzisz
Wydech - bo i tak wsadzisz
Fele - bo i tak wsadzisz
... Miatoza, czy jak to się tam nazywa :D

1.8 odpycha się całkiem porządnie, przynajmniej do 120/140 (ale potem i tak już jest słabo, bo wieje na maksa)
Części tanie, dużo zamienników, jak daily.

Łatwy upgrade jak kolega pisał z silnikiem włącznie :ryjezesmiechu:
Motór jest bogiem, Prędkość nałogiem, Tuning zabawą, Freestyle podstawą
Obrazek
Awatar użytkownika
Konrad Gerard
Posty: 11
Rejestracja: 30 lis 2018, 20:37
Model: Inny
Lokalizacja: Kraków

14 lut 2019, 21:59

Dzięki panowie za wskazówki, zawsze coś mi pomogą. Czyli ogólnie opinie są takie, że jak już brać przedlifta to lepiej szukać w jednostce 2 litrowej. Tam rozumiem, że problem z braniem oleju nie jest tak powszechny? :mrgreen:
A jeszcze co do spasowania to miał ktoś okazję zakładać jakiś element, który był zamiennikiem? Ciekawi mnie czy w tych mazdach jest znaczna różnica w jakości jeśli chodzi o części oryginalne, a zamienniki :?:

Jeśli chodzi o oferty sprzedaży to nie dziwię się, że jest ciężko. Zapisane mam wyszukiwanie na NC do 30k, ustawione od października i 90% tego co wisi obecnie na otomoto to są oferty, które wiszą od bardzo dawna i nic w nich ciekawego, bo same 1.8, golasy, lub bite. Jedyna dobra oferta była właśnie na wspomnianych już roadsterach ale poszła na początku tego roku, żałuję trochę bo za 29k 2008 rok 2.0 bardzo ciekawie się prezentowało, pisał mi jeszcze kolega z tego forum co oglądał ten samochód że stan był rewelacyjny... ale nie poddaję się. Planuję kupić miatke na wiosnę także mam jeszcze 2-3 miesiące, coś się na pewno znajdzie fajnego :D
Awatar użytkownika
Andrut
Moderator Detalingu
Moderator Detalingu
Posty: 638
Rejestracja: 10 mar 2019, 17:40
Model: NC FL2
Wersja: 2,5L
Lokalizacja: Kraków

16 mar 2019, 19:23

Panowie/Panie mam 2 konkretne pytania odnośnie mazd NC.
Byłem dziś oglądać jedną z miękkim dachem i byłem mocno zaskoczonym tym jak głośno jest w tym aucie. Słychać szum i to mocno. Czy to normalne? Dach jest 1 warstwowy a nie wielo?
Mam wrażenie że był on za mało napięty tzn ręka byłem wstanie bez wysiyłku mocno go ugiąć. Może to być kwestia jakiejś regulacji napięcia dachu?

Sprawa nr 2 drgania... Cała buda lewarek, kierownica na biegu jałowym i podczas jazdy wibruje. Są jakieś typowe usterki które mogą o powodować poza poduszkami silnika?
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4665
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

17 mar 2019, 7:59

Lewarek zawsze wibruje, bo siedzi bezpośrednio w skrzyni, a nie jest połączony cięgnami. To nie jest silnik v10 i jednak trochę wibruje stąd czujesz to na lewarku.
Dach jest cienki, można go ręką trochę ugiąć. No i jest głośno nie da się ukryć :)
Najlepiej obejrzyj jeszcze inny egzemplarz i będziesz miał porównanie.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
Awatar użytkownika
Andrut
Moderator Detalingu
Moderator Detalingu
Posty: 638
Rejestracja: 10 mar 2019, 17:40
Model: NC FL2
Wersja: 2,5L
Lokalizacja: Kraków

17 mar 2019, 9:08

Dzięki. A buda też powinna wibriwac trochę? Zastanawiam. Się czy da się tym autem jechać autostrada czy jest dramat
Awatar użytkownika
pistenbully
Donator
Donator
Posty: 2092
Rejestracja: 01 sie 2017, 13:49
Model: NB
Wersja: 10th Anniversary
Lokalizacja: Gdańsk

17 mar 2019, 11:22

Kiedy wichura łeb urywa wibracje są najmniejszym problemem ;)
Mydelniczka 10th Anniversary Edition
Rabarbar….....'15 ND Soft Top
Awatar użytkownika
Andrut
Moderator Detalingu
Moderator Detalingu
Posty: 638
Rejestracja: 10 mar 2019, 17:40
Model: NC FL2
Wersja: 2,5L
Lokalizacja: Kraków

17 mar 2019, 17:50

nie chce po prostu wpakować się na mine i jak to poduszka może byc to luz ale jak trafiały sie krzywe wały korbowe to popłynę na tym grubo... Dlatego szukałem kogoś z MX5 NC z Krakowa i lipa :(
wil.m
Posty: 6
Rejestracja: 14 mar 2019, 14:58
Model: NB FL
Lokalizacja: Polska

18 mar 2019, 9:03

Witam, szukam dla siebie wymarzonej mx5 NB, ale niestety mam małe doświadczenie w tego typu zakupach. Chciałem spytać was o radę co sądzicie o tej ofercie:
https://www.otomoto.pl/oferta/mazda-mx- ... BMHnZ.html

wygląda bardzo sensownie ale czy jest coś co powinno mi podpaść? Miał ktoś już doświadczenie z tym sprzedawcą?
No i moje pytanie o innych dużych pośredników. Widzę, że strony roadstery.pl cieszy się w miarę dobrą opinią, a jak jest z prawdziweauta.pl? Czy można od nich pewnie kupić auto? Pozdrawiam i z góry dziękuję za rady :)

P.S. Moim największym marzeniem była zawsze mx5NBFL w zielonym lakierze 1,8 Torsen i jasna tapicerka + drewniana kierownica nardi torino jeśli ktoś ma namiary na sensowną mx5 w tej wersji to bardzo proszę o cynk :)
Awatar użytkownika
Andrut
Moderator Detalingu
Moderator Detalingu
Posty: 638
Rejestracja: 10 mar 2019, 17:40
Model: NC FL2
Wersja: 2,5L
Lokalizacja: Kraków

18 mar 2019, 21:43

jest do tego niżej odpowiedni dział :)
Lefu
Posty: 142
Rejestracja: 27 wrz 2012, 21:53
Model: Inny
Lokalizacja: Ostrzeszów/Opole

22 mar 2019, 16:13

Cześć, jadę jutro oglądać 2.0 NC przedlift, na co powinienem zwrócić uwagę w szczególności?
Awatar użytkownika
Arvi
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 2909
Rejestracja: 25 lip 2013, 11:01
Model: NA
Wersja: Tiny Tina Edition
Lokalizacja: Warszawa - Stare Włochy

22 mar 2019, 16:37

Lefu pisze:
22 mar 2019, 16:13
Cześć, jadę jutro oglądać 2.0 NC przedlift, na co powinienem zwrócić uwagę w szczególności?
Nie sugerować się, że to nowa generacja - rdza, rdza i jeszcze raz rdza.
Obejrzeć cały dół - dokładnie i na spokojnie.
Głośniki w drzwiach są jakoś idiotycznie zamontowane i podobno często je wilgoć zalewa.
Wykładziny i śruby foteli - walnięta rynna / źle ułożona uszczelka robi potop w kabinie / bagażniku.

Tyle ile ja słyszałem...
Ale może więcej napisze ktoś, kto ma przedlifta (bo w/w to przypadłości i niektórych poliftów - w tym naszej)
Obrazek
Awatar użytkownika
Andrut
Moderator Detalingu
Moderator Detalingu
Posty: 638
Rejestracja: 10 mar 2019, 17:40
Model: NC FL2
Wersja: 2,5L
Lokalizacja: Kraków

22 mar 2019, 23:06

Ja własnie kupiłem rocznik 2006 o której uszczelce mówisz? Bo z rdzą jest genialnie podłoga niemal jak nowa
Lefu
Posty: 142
Rejestracja: 27 wrz 2012, 21:53
Model: Inny
Lokalizacja: Ostrzeszów/Opole

23 mar 2019, 8:37

Arvi pisze:
22 mar 2019, 16:37

Nie sugerować się, że to nowa generacja - rdza, rdza i jeszcze raz rdza.
Obejrzeć cały dół - dokładnie i na spokojnie.
Głośniki w drzwiach są jakoś idiotycznie zamontowane i podobno często je wilgoć zalewa.
Wykładziny i śruby foteli - walnięta rynna / źle ułożona uszczelka robi potop w kabinie / bagażniku.
Jeśli byłby potop/ rdza w środku - lepiej wtedy zrezygnować? Wiem jak ocenić rdzę na zewnątrz ale w środku jeszcze nie miałem przyjemności widzieć.
Awatar użytkownika
Arvi
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 2909
Rejestracja: 25 lip 2013, 11:01
Model: NA
Wersja: Tiny Tina Edition
Lokalizacja: Warszawa - Stare Włochy

23 mar 2019, 9:50

Raczej nie.
Pamiętam jak kupowaliśmy NCeka dla Funkyego - zardzewiałe śrubki fotela i mokra podłoga (bagażnik też chyba był wilgotny) to była kwestia dopasowania rynny i przeczyszczenia odpływów. Robota na jeden wieczór, ale fakt zauważenia tego przed zakupem mocno pomógł w negocjacjach cenowych.

Ale z tego co czasami czytam i podsłuchuję w warsztacie, to zardzewiały dół i śruby od dołu w kiepskim stanie może zwiastować początek grubszych problemów.
Obrazek
Awatar użytkownika
lft
Posty: 17
Rejestracja: 01 sty 2019, 13:07
Model: NC
Lokalizacja: Zgierz

23 mar 2019, 10:19

Cześć,

AT w NC? Warto? Unikać? Robi problemy?
total-psotal
Posty: 23
Rejestracja: 12 lut 2019, 15:59
Model: Inny
Lokalizacja: WD

12 kwie 2019, 14:02

Dobre ludziki, tak sobie buszuję po forum, czytam to tu, to tam. I trochę jestem zbity z tropu. Chodzi o to, jakiej wersji szukać :) (mechanicznie, nie limitowanych wyposażeniowych). Początkowo myślałem że fajnie byłoby złapać NB(FL) 1.8 z LSD. Ale podobno 1.8 nie trzyma mocy, a 1.6 trzyma, ale jak zwiększać moc, to w 1.6 proponują wymień na 1.8. Czy 1.6 jest wdzięczny przy modach? Która motorownia taniej się modyfikuje, i daje fajniejsze efekty? 1.8 podobno ma już kanały olejowe pod turbo, więc znowu 1.8 wydaje się fajniejszą opcją.

Auto ma być do zabawy i treningu, rzadziej do lansu (ale nadal niech pozostaje cywilne). Plan jest taki: najpierw opanować to co dała fabryka (niezależnie czy to będzie 1.6 czy 1.8 - wiadomo, że 1.6 szybciej da się opanować i wyciskać z niego ile się da), ale jak zacznie brakować pod butem, to żeby dało się jakoś sensownie cos umodzić :)

I tak wiem, jak już będę miał powtarzalny czas w 1.6 to nadal mogę go poprawiać :) i jeszcze długo czerpać z niej radość i starać się bić własne rekordy, zanim to brak odpowiedniego sprzętu, a nie brak umiejętności stanie się murem dla lepszych czasów, a wtedy wiadomo, lepsza guma, lepszy hamulec, jak się uda zmniejsz masę, ucz się znowu auta :) etc. etc. :) to nie tak że jestem całkiem zielony :P więc nie odbiegajmy od tematu.

Który silnik wybrać, który będzie wdzięczniejszy w eksploatacji i modyfikacji :) i jak już w temacie, czy są jakieś różnice mechanicznie w przedliftach poliftach (widziałem że torsen, fuji jeśli chodzi o LSD, ale jeszcze nie zgłębiłem tematu), i której skrzyni lepiej szukać 5b czy 6b?

edit: Nie chodzi o pójście w jakieś grube moce rzędu 3xx i więcej. Raczej takie stopniowe odmulanie i/lub jakaś soft dmuchawa :) jeśli w ogóle zajdzie taka potrzeba :)
ODPOWIEDZ