Oczywiście jeszcze tylne nadkola.
Jestem NOWY. Pomocy w zakupie!!!
... czyli na co zwrócić uwagę w trakcie zakupów.
Moderator: Moderatorzy
Czy mamy kogoś w Nowym Sączu kto pomógłby sprawdzić NCka? Płace $ lub dowolnymi trunkami
- dark_knight
- Posty: 501
- Rejestracja: 03 lis 2010, 9:47
- Model: NC FL
- Wersja: 2.0
- Lokalizacja: Wwa
a nie lepiej wysłać motokonrolera autotesto?
Cześć,
Patrzę na sprzedaż NCFL i uderzyło mnie, że więcej samochodów było na przeglądzie technicznym z opóźnieniem nawet do roku ?! Czy to normalne, że nie poddaje się przeglądom technicznym w Polsce? Wyjechałem z Czech, jeśli ktoś zadał ci pytanie
Patrzę na sprzedaż NCFL i uderzyło mnie, że więcej samochodów było na przeglądzie technicznym z opóźnieniem nawet do roku ?! Czy to normalne, że nie poddaje się przeglądom technicznym w Polsce? Wyjechałem z Czech, jeśli ktoś zadał ci pytanie
- pistenbully
- Donator
- Posty: 2100
- Rejestracja: 01 sie 2017, 13:49
- Model: NB
- Wersja: 10th Anniversary
- Lokalizacja: Gdańsk
Cześć, to nie jest normalne. Nie wolno jeździć, w Polsce, samochodem bez ważnych badań technicznych.
Może zdarzyć się tak, że właściciel zapomni o wykonaniu badania. Pierwsze badanie samochód przechodzi w wieku trzech lat, kolejne w wieku pięciu lat, a później co roku. Czasem ktoś, kto jeździł samochodem od nowości, zapomina o obowiązku pierwszego przeglądu. Ale NCfl z pewnością są starsze niż 3 czy 5 lat
-
- Posty: 541
- Rejestracja: 13 cze 2015, 9:27
- Model: NC FL
- Wersja: 20th anniversary
- Lokalizacja: Szczyrk
- Kontakt:
Myślę że to normalne ponieważ dla wielu osób to 2 lub 3 auto. Osobiście często nie jeżdżę samochodem po kilka miesięcy i zdarza się zapomnieć o przeglądzie lub np. Kończy się w listopadzie to robię przegląd po zimie, jak zaczynam jeździć na wiosnę. Czasem auto czeka na jakiś upgrade po pół roku i też nie robię wtedy przeglądu zanim nie skończę z projektem
NCFL 2.5/ 274 KM/ 323 Nm
- Scyzor
- Donator
- Posty: 888
- Rejestracja: 06 mar 2018, 12:33
- Model: NB FL
- Wersja: Memories II
- Lokalizacja: SC
Już niedługo... Za chwilę za opóźnienie w przeglądzie będą dowalać srogie karytytusr pisze: ↑18 sty 2022, 14:16Myślę że to normalne ponieważ dla wielu osób to 2 lub 3 auto. Osobiście często nie jeżdżę samochodem po kilka miesięcy i zdarza się zapomnieć o przeglądzie lub np. Kończy się w listopadzie to robię przegląd po zimie, jak zaczynam jeździć na wiosnę. Czasem auto czeka na jakiś upgrade po pół roku i też nie robię wtedy przeglądu zanim nie skończę z projektem
Cześć,
Widzę, jak niewiele jest w danej chwili MX5 NCFL na rynku, więc zaczynam rozważać kupno np. takiego egzemplarza:
https://www.otomoto.pl/oferta/mazda-mx- ... ErCCG.html Ryzyka wpływające na cenę są takie, że samochód jest:
- uderzony, na tyle mocno żeby wystrzeliła poduszka, ale na tyle słabo, że sprzedający twierdzi, że są do zrobienia tylko sprawy "blacharsko-lakiernicze"
- z USA, niezarejestrowany w Polsce, nieopłacona akcyza
Proszę o pomoc w ocenie: jak bardzo ryzykowny to jest zakup? Ile może kosztować naprawa/wymiana blach, lusterka, poduszki w kierownicy? Czy to, że sprzedający sprowadził samochód z USA i nie zaczął go naprawiać ani nie opłacił nawet akcyzy to czerwona flaga? Czytałem, że akcyzę należy zadeklarować w 14 dni od zakupu auta.
Widzę, jak niewiele jest w danej chwili MX5 NCFL na rynku, więc zaczynam rozważać kupno np. takiego egzemplarza:
https://www.otomoto.pl/oferta/mazda-mx- ... ErCCG.html Ryzyka wpływające na cenę są takie, że samochód jest:
- uderzony, na tyle mocno żeby wystrzeliła poduszka, ale na tyle słabo, że sprzedający twierdzi, że są do zrobienia tylko sprawy "blacharsko-lakiernicze"
- z USA, niezarejestrowany w Polsce, nieopłacona akcyza
Proszę o pomoc w ocenie: jak bardzo ryzykowny to jest zakup? Ile może kosztować naprawa/wymiana blach, lusterka, poduszki w kierownicy? Czy to, że sprzedający sprowadził samochód z USA i nie zaczął go naprawiać ani nie opłacił nawet akcyzy to czerwona flaga? Czytałem, że akcyzę należy zadeklarować w 14 dni od zakupu auta.
- monkahead
- Donator
- Posty: 1397
- Rejestracja: 31 gru 2019, 8:56
- Model: NC FL
- Wersja: Summer Edition '12
- Lokalizacja: Sosnowiec
Tak patrząc na to ogłoszenie, to całkiem spoko oferta moim zdaniem. Wszystkie części bez problemu znajdziesz na Allegro, celem ustalenia kosztorysu.
Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
人馬一体 | NCFL1: Red Hot Chili Pepper
Szukając po VINie to w USA wygądała tak: https://en.bidfax.info/mazda/mx-5-miata ... 39903.html
Niby tylko wyrwane zawieszenie z jednej strony, ale miaty są dość miękkie, więc kto wie, może dzwon skutkował przesunięciem lewej podłużnicy / klielicha + pogięte sanki przedniego zawieszenia. Przy oglądaniu trzeba by koniecznie dokładnie zobaczyć to miejsce i ewentualne ślady ingerencji.
Też nieco zastanawiające jest, że sprzedający zdecydował się tylko połowicznie naprawiać auto przed wystawieniem.
Niby tylko wyrwane zawieszenie z jednej strony, ale miaty są dość miękkie, więc kto wie, może dzwon skutkował przesunięciem lewej podłużnicy / klielicha + pogięte sanki przedniego zawieszenia. Przy oglądaniu trzeba by koniecznie dokładnie zobaczyć to miejsce i ewentualne ślady ingerencji.
Też nieco zastanawiające jest, że sprzedający zdecydował się tylko połowicznie naprawiać auto przed wystawieniem.
- Tomai
- Donator
- Posty: 3864
- Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
- Model: NC
- Wersja: 2.0 Power by Five
- Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz
To jak, trochę naprawione, trochę nie ?......Też nieco zastanawiające jest, że sprzedający zdecydował się tylko połowicznie naprawiać auto przed wystawieniem.
To ja bym chyba odpuścił , bo bym się bał że wyszło krzywe auto.
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
- Scyzor
- Donator
- Posty: 888
- Rejestracja: 06 mar 2018, 12:33
- Model: NB FL
- Wersja: Memories II
- Lokalizacja: SC
To nie jest zastanawiające - to typowe dla handlarzy kombinowanie. Niby bita - ale tylko trochę. Kupujący się nabiera na bajeczkę o delikatnym dzwonku i nie drąży. Bo przecież bita...
Irytująca, ale powszechna praktyka niestety. Nie każdy pokopie w historii.
- Tomai
- Donator
- Posty: 3864
- Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
- Model: NC
- Wersja: 2.0 Power by Five
- Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz
Racja, popieram
To trzeba edukowaćIrytująca, ale powszechna praktyka niestety. Nie każdy pokopie w historii.
Tym bardziej jak auto z USA to Carfax zawsze prawdę pokaże.
PS. Nie neguje aut z USA tym bardziej jak na forum jest auto z USA porządnie zrobione w pięknym kolorze
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
- monkahead
- Donator
- Posty: 1397
- Rejestracja: 31 gru 2019, 8:56
- Model: NC FL
- Wersja: Summer Edition '12
- Lokalizacja: Sosnowiec
Drobne różnice są nie mniej jednak moim zdaniem warto podjechać i zobaczyć, dobra baza na mody, cena też atrakcyjna.rac000n pisze:Szukając po VINie to w USA wygądała tak: https://en.bidfax.info/mazda/mx-5-miata ... 39903.html
Niby tylko wyrwane zawieszenie z jednej strony, ale miaty są dość miękkie, więc kto wie, może dzwon skutkował przesunięciem lewej podłużnicy / klielicha + pogięte sanki przedniego zawieszenia. Przy oglądaniu trzeba by koniecznie dokładnie zobaczyć to miejsce i ewentualne ślady ingerencji.
Też nieco zastanawiające jest, że sprzedający zdecydował się tylko połowicznie naprawiać auto przed wystawieniem.
Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
人馬一体 | NCFL1: Red Hot Chili Pepper
- polokokt
- Donator
- Posty: 1234
- Rejestracja: 23 maja 2012, 8:42
- Model: NC FL
- Wersja: 2.0 Sport
- Lokalizacja: WL
Kwestia co się chce i do czego. Jak do upalania i kosmetyka nie jest ważna, to moze to być dobra opcja wyjściowo, jesli na żywo i po jakimś sprawdzeniu wyjdzie że nie ma tragedii. I tylko byle mechanicznie się trzymał kupy a estetyka może cierpieć.
Ale jeśli chce się to doprowadzić do stanu ideał to stawiam że handlarz zrobił to co daje 80% efektu wizualnego a kosztuje 20% wsyzstkich koniecznych kosztów. Niech się tylko okaże że lampa nie nadaje się jednak do użytku to to chyba nie jest temat łatwy i tani do dostania. A to tylko jeden element. Może się okazać właśnie że całość na gotowo wyjdzie 50k PLN a nadal następny kupujący mając do wyboru ten egzemplarz za 50 a inny "czysty" w historii za podobną kwotę, może nie byc skłonny zapłacić za tą sztukę 50k. Generalnie na pewno część pieniędzy jest nie do odzyskania moim zdaniem później.
Swoją drogą jakbym celował w coś z rynku amerykanskiego, to nie lepiej coś na własną rękę poszukać i sciągnąć? Czy przez jakąś firmę (teraz jest tych firm sporo, które pomagają w zakupie i sciągnięciu). Generalnie tutaj na tej sztuce cały zysk już przytuli handlarz. A tak to przynajmniej człowiek ma jakieś tam auto z historią ale odpowiednio tańsze. Nawet tu na forum jest ktoś kto chyba na jesieni sciągnął NCFL2 i chyba kończy je składać. Ostatnio były zdjęcia po wyjściu od lakiernika. Z tym że to jest opcja jak zacząć teraz, to raczej na kolejny sezon.
Wydaje mi się że uzbrój się w cierpliwość. W ubiegłym sezonie też do marca była posucha. A marzec - kwiecien pojawiło się 3-4 egzemplarze NCFL (czy to tu na forum, czy w ogłoszeniu).
Ale jeśli chce się to doprowadzić do stanu ideał to stawiam że handlarz zrobił to co daje 80% efektu wizualnego a kosztuje 20% wsyzstkich koniecznych kosztów. Niech się tylko okaże że lampa nie nadaje się jednak do użytku to to chyba nie jest temat łatwy i tani do dostania. A to tylko jeden element. Może się okazać właśnie że całość na gotowo wyjdzie 50k PLN a nadal następny kupujący mając do wyboru ten egzemplarz za 50 a inny "czysty" w historii za podobną kwotę, może nie byc skłonny zapłacić za tą sztukę 50k. Generalnie na pewno część pieniędzy jest nie do odzyskania moim zdaniem później.
Swoją drogą jakbym celował w coś z rynku amerykanskiego, to nie lepiej coś na własną rękę poszukać i sciągnąć? Czy przez jakąś firmę (teraz jest tych firm sporo, które pomagają w zakupie i sciągnięciu). Generalnie tutaj na tej sztuce cały zysk już przytuli handlarz. A tak to przynajmniej człowiek ma jakieś tam auto z historią ale odpowiednio tańsze. Nawet tu na forum jest ktoś kto chyba na jesieni sciągnął NCFL2 i chyba kończy je składać. Ostatnio były zdjęcia po wyjściu od lakiernika. Z tym że to jest opcja jak zacząć teraz, to raczej na kolejny sezon.
Wydaje mi się że uzbrój się w cierpliwość. W ubiegłym sezonie też do marca była posucha. A marzec - kwiecien pojawiło się 3-4 egzemplarze NCFL (czy to tu na forum, czy w ogłoszeniu).
Dziękuję wszystkim serdecznie za udzielone porady!
Nie miałem pojęcia, że istnieją takie strony jak https://en.bidfax.info/, z której mogę się tyle dowiedzieć. Dzięki Wam uniknąłem prawdopodobnie poważnej wtopy i już wiem, że wolę kupić drożej gotową NCFL niż narażać się na ryzyko, na które nie jestem gotów. To będzie moja pierwsza Miata i chciałbym utrzymać ją w dobrym stanie i dopieszczać, a nie naprawiać od razu po kupnie.
Nie miałem pojęcia, że istnieją takie strony jak https://en.bidfax.info/, z której mogę się tyle dowiedzieć. Dzięki Wam uniknąłem prawdopodobnie poważnej wtopy i już wiem, że wolę kupić drożej gotową NCFL niż narażać się na ryzyko, na które nie jestem gotów. To będzie moja pierwsza Miata i chciałbym utrzymać ją w dobrym stanie i dopieszczać, a nie naprawiać od razu po kupnie.
Dokladnie tak.ciekawsky pisze: ↑18 lut 2022, 14:24Dziękuję wszystkim serdecznie za udzielone porady!
Nie miałem pojęcia, że istnieją takie strony jak https://en.bidfax.info/, z której mogę się tyle dowiedzieć. Dzięki Wam uniknąłem prawdopodobnie poważnej wtopy i już wiem, że wolę kupić drożej gotową NCFL niż narażać się na ryzyko, na które nie jestem gotów. To będzie moja pierwsza Miata i chciałbym utrzymać ją w dobrym stanie i dopieszczać, a nie naprawiać od razu po kupnie.
Jak zasmakujesz moze w miatach, to kolejna juz sobie kupisz do skladania, jesli bedzie potrzeba pielegnacji miatozy
- monkahead
- Donator
- Posty: 1397
- Rejestracja: 31 gru 2019, 8:56
- Model: NC FL
- Wersja: Summer Edition '12
- Lokalizacja: Sosnowiec
40k zł za tak rozbite NCFL2 to jest dobra oferta jak na PL ale trzeba dokładnie znać stan auta i mieć zaplecze żeby je samemu jeszcze podreperować. Zgadzam się z tym co pisze polokokt. Zauważ, że cena na aukcji wyniosła raptem 12,5k zł. W USA rozbitki są bardzo tanie, koszt niestety podwaja się za transport, cło i akcyzę ale to oznacza, że handlarz z 10k zł i tak na tym przykleił. Lepiej sprowadzić samemu, jak chcesz się bawić w remonty. Natomiast za zdrowe NCFL2 z 2015 roku, to będziesz musiał dać z min 70-75k zł w obecnych realiach.
Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
人馬一体 | NCFL1: Red Hot Chili Pepper
Przerzućcie tę dyskusję do odpowiedniego wątku. Pojawiają się tutaj cenne informacje, które mogą komuś w przyszłości pomóc, a tutaj nikt ich nie znajdzie.
Witam wszystkich.
Rozważam przesiadkę z BMW E90 na MX-5. Interesuje mnie NC FL z 2.0 160km manual najchętniej PRHT.
Czy w kwocie powiedzmy 60tys jest szansa zakupić bardzo dobry egzemplarz bez wielkich dzwonów?
Na dzień dzisiejszy na rynku nic ciekawego nie ma nawet. Jedna ładna sztuka była za 72tys co w mojej opinii jest dość wygórowaną kwotą.
P.S.
Czy osoba o wzroście 186cm odnajdzie się w codziennym użytkowaniu?
Rozważam przesiadkę z BMW E90 na MX-5. Interesuje mnie NC FL z 2.0 160km manual najchętniej PRHT.
Czy w kwocie powiedzmy 60tys jest szansa zakupić bardzo dobry egzemplarz bez wielkich dzwonów?
Na dzień dzisiejszy na rynku nic ciekawego nie ma nawet. Jedna ładna sztuka była za 72tys co w mojej opinii jest dość wygórowaną kwotą.
P.S.
Czy osoba o wzroście 186cm odnajdzie się w codziennym użytkowaniu?
- Spaniard
- Donator
- Posty: 641
- Rejestracja: 16 lip 2013, 21:30
- Model: NC
- Wersja: 2.0 AT
- Lokalizacja: Piaseczno
Cześć @Kukis kolega @Sobczi zastanawia się nad sprzedażą tego czego szukasz.
Co do wzrostu będziesz raczej na granicy, ale dużo zależymy od długości nóg. W ostateczności istnieją adaptery obniżające fotele.
Co do wzrostu będziesz raczej na granicy, ale dużo zależymy od długości nóg. W ostateczności istnieją adaptery obniżające fotele.
A bardzo dziekuje za sugestie.
Auto wczoraj przeglądałem i dość ciekawy egzemplarz wydaje się.
Chciałbym jeszcze potwierdzić jedna kwestie.
Wszystkie 2.0 160km manuale posiadają szpere?
Co do wzrostu - przy 186 jest komfortowo w miarę na tle innych generacji. Z dachem - jest 1-2 cm luzu nad głową, bez dachu luzik, ale przydaje się czapka z daszkiem, słońce nad szybą świeci Na tor tylko bez dachu, bo w kasku jest już ciasno. Jesli chodzi o miejsce na kolana itd - jest dobrze, nie muszę fotela na full odsuwać nawet. 2.0 manuale posiadają szperę - zarówno 5b jak i 6b. Do 60k powinno Ci sie udac kupic cos dobrego, ale trzeba będzie trochę poszukać.
Była: Srebrna NBfl 1.6
Jest: Copper Mica NCFL 2.0 PRHT
Jest: Copper Mica NCFL 2.0 PRHT
-
- Posty: 5
- Rejestracja: 19 paź 2022, 22:14
- Model: NA
- Lokalizacja: Poznań
Witam dopiero zaczynam swoją przygodę z miatą.
Zamierzam zakupić swoją w modelu NA przed '94, by były te przecudowne pop-upy. Potrzebował bym porady na co zwracać uwagę podczas zakupu tego modelu.
Zamierzam zakupić swoją w modelu NA przed '94, by były te przecudowne pop-upy. Potrzebował bym porady na co zwracać uwagę podczas zakupu tego modelu.