Jestem NOWY. Pomocy w zakupie!!!

... czyli na co zwrócić uwagę w trakcie zakupów.

Forum główne a tematyką prowadzącą jest mx-5.

Moderator: Moderatorzy

mutra
Donator
Donator
Posty: 3662
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

07 wrz 2020, 18:29

Creestofek pisze:
07 wrz 2020, 17:06
A NB sensowne da się dorwać w tej cenie?
Może NB 1.6, ale raczej będzie coś do zrobienia
Gwiazda
Donator
Donator
Posty: 316
Rejestracja: 09 gru 2019, 23:26
Model: NB
Lokalizacja: Suwałki
Kontakt:

07 wrz 2020, 19:29

Creestofek pisze:
07 wrz 2020, 17:06
A NB sensowne da się dorwać w tej cenie?
1.6 jak najbardziej.
1.8, jak masz szczęście, i dobry refleks.
Mając budżet 10k szukałbym Angola z 1.8, klimą, torsenem który trzyma sie kupy.
mutra
Donator
Donator
Posty: 3662
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

07 wrz 2020, 19:51

Gwiazda pisze:
07 wrz 2020, 19:29
Creestofek pisze:
07 wrz 2020, 17:06
A NB sensowne da się dorwać w tej cenie?
1.6 jak najbardziej.
1.8, jak masz szczęście, i dobry refleks.
Mając budżet 10k szukałbym Angola z 1.8, klimą, torsenem który trzyma sie kupy.
Angol z klimą to rzadkość, podobnie z tym trzymaniem się kupy
Gwiazda
Donator
Donator
Posty: 316
Rejestracja: 09 gru 2019, 23:26
Model: NB
Lokalizacja: Suwałki
Kontakt:

07 wrz 2020, 19:53

mutra pisze:
07 wrz 2020, 19:51
Gwiazda pisze:
07 wrz 2020, 19:29
Creestofek pisze:
07 wrz 2020, 17:06
A NB sensowne da się dorwać w tej cenie?
1.6 jak najbardziej.
1.8, jak masz szczęście, i dobry refleks.
Mając budżet 10k szukałbym Angola z 1.8, klimą, torsenem który trzyma sie kupy.
Angol z klimą to rzadkość, podobnie z tym trzymaniem się kupy
To bez klimy (w końcu i tak teraz tylko chłodniej, a osobiście lato bez przeżyłem)
"Trzymanie się kupy" to pojęcie względne :D
Creestofek
Posty: 6
Rejestracja: 06 wrz 2020, 22:17
Model: Inny
Lokalizacja: Międzyrzecz

07 wrz 2020, 21:25

Na klimie akurat w ogóle mi nie zależy nawet lepiej jakby nie było
remik
Posty: 2477
Rejestracja: 09 lut 2012, 21:12
Model: Inny
Wersja: DC2R K20 inside
Lokalizacja: PZ

25 lis 2020, 13:32

Witajcie po przerwie.

Proszę o info - jaka kasa jest potrzebna do zakupu zadbanej NC 2.0 w obecnym czasie ? ;)
Awatar użytkownika
pistenbully
Donator
Donator
Posty: 2091
Rejestracja: 01 sie 2017, 13:49
Model: NB
Wersja: 10th Anniversary
Lokalizacja: Gdańsk

25 lis 2020, 13:38

remik pisze:
25 lis 2020, 13:32
Witajcie po przerwie.

Proszę o info - jaka kasa jest potrzebna do zakupu zadbanej NC 2.0 w obecnym czasie ? ;)
Ilu Polaków, tyle odpowiedzi: viewtopic.php?f=29&t=32133
:ryjezesmiechu:
Mydelniczka 10th Anniversary Edition
Rabarbar….....'15 ND Soft Top
remik
Posty: 2477
Rejestracja: 09 lut 2012, 21:12
Model: Inny
Wersja: DC2R K20 inside
Lokalizacja: PZ

25 lis 2020, 14:18

pistenbully pisze:
25 lis 2020, 13:38
Ilu Polaków, tyle odpowiedzi: viewtopic.php?f=29&t=32133
:ryjezesmiechu:
Niby tak - ale w pytaniu było 2.0 :lol:
Awatar użytkownika
konopa
Donator
Donator
Posty: 693
Rejestracja: 12 kwie 2017, 21:51
Model: ND
Wersja: NA + NB + NC + ND
Lokalizacja: Wrocław

25 lis 2020, 15:38

remik pisze:
25 lis 2020, 13:32
Witajcie po przerwie.

Proszę o info - jaka kasa jest potrzebna do zakupu zadbanej NC 2.0 w obecnym czasie ? ;)
4szt. NC 2.0, które sprzedałem w tym roku mieściły się w zakresie 33-34.5k.
Awatar użytkownika
Maximus1919
Posty: 63
Rejestracja: 15 lis 2020, 15:23
Model: NC FL2
Wersja: Club
Lokalizacja: Poznań

25 lis 2020, 16:55

Cześć wszystkim ;)
Mógłbym was prosić o wypowiedz na temat tego egzemplarza?

https://www.otomoto.pl/oferta/mazda-mx- ... DrFrC.html
Załączniki
D43BCF9C-5D87-41BF-B30D-ADE147B1B41B.png
D43BCF9C-5D87-41BF-B30D-ADE147B1B41B.png (2.47 MiB) Przejrzano 5483 razy
5299E3DB-4095-4BF8-A0F8-3E715A17BD29.png
5299E3DB-4095-4BF8-A0F8-3E715A17BD29.png (2.62 MiB) Przejrzano 5483 razy
AABE5070-1168-4CE8-91E2-EDB036CDE3AA.png
AABE5070-1168-4CE8-91E2-EDB036CDE3AA.png (2.87 MiB) Przejrzano 5483 razy
22FA2D20-2B6D-42B5-AA51-F5F04C8F2BE5.png
22FA2D20-2B6D-42B5-AA51-F5F04C8F2BE5.png (2.9 MiB) Przejrzano 5483 razy
B7E06C25-1B3F-4F59-BA5F-4DD201FEEC46.png
B7E06C25-1B3F-4F59-BA5F-4DD201FEEC46.png (1.51 MiB) Przejrzano 5483 razy
FAD1ABE8-10DE-4D47-95E9-908722F97296.png
FAD1ABE8-10DE-4D47-95E9-908722F97296.png (2.7 MiB) Przejrzano 5483 razy
806DDCEE-5CBC-4805-A2E9-0FA52753FDCF.png
806DDCEE-5CBC-4805-A2E9-0FA52753FDCF.png (2.82 MiB) Przejrzano 5483 razy
5ABB42ED-95EB-4012-9625-529CA6E84F97.png
5ABB42ED-95EB-4012-9625-529CA6E84F97.png (2.59 MiB) Przejrzano 5483 razy
F8323E8D-2D11-44F0-88F4-63AA472CBBBE.png
F8323E8D-2D11-44F0-88F4-63AA472CBBBE.png (1.65 MiB) Przejrzano 5483 razy
42C2F98D-34FB-4AAF-A9B7-F67B86206AC8.png
42C2F98D-34FB-4AAF-A9B7-F67B86206AC8.png (2.59 MiB) Przejrzano 5483 razy
Awatar użytkownika
Maximus1919
Posty: 63
Rejestracja: 15 lis 2020, 15:23
Model: NC FL2
Wersja: Club
Lokalizacja: Poznań

25 lis 2020, 16:56

Reszta zdjęć
Załączniki
87A8973F-B22D-43BC-A558-7CEE7B5C9845.png
87A8973F-B22D-43BC-A558-7CEE7B5C9845.png (2.58 MiB) Przejrzano 5482 razy
C15B93A1-5091-4720-AE01-81F0714D9E4E.png
C15B93A1-5091-4720-AE01-81F0714D9E4E.png (1.72 MiB) Przejrzano 5482 razy
9356DA76-ACE7-4C19-8B14-358957CCC2C2.png
9356DA76-ACE7-4C19-8B14-358957CCC2C2.png (1.35 MiB) Przejrzano 5482 razy
7F653E42-E3DE-40CA-B872-702FF6F1D905.png
7F653E42-E3DE-40CA-B872-702FF6F1D905.png (1.51 MiB) Przejrzano 5482 razy
4E48270E-E84B-42BF-B658-C5100F59711A.png
4E48270E-E84B-42BF-B658-C5100F59711A.png (1.46 MiB) Przejrzano 5482 razy
BD02508B-38D2-41E3-8CDD-37513AAA610E.png
BD02508B-38D2-41E3-8CDD-37513AAA610E.png (1.37 MiB) Przejrzano 5482 razy
9B310DB4-0930-42AD-8A13-DF89A16D3575.png
9B310DB4-0930-42AD-8A13-DF89A16D3575.png (1.88 MiB) Przejrzano 5482 razy
4B0E2DC1-0F8D-4C81-A5FE-09FE4013B625.png
4B0E2DC1-0F8D-4C81-A5FE-09FE4013B625.png (1.4 MiB) Przejrzano 5482 razy
865F071F-8D57-400B-B165-87F464F016C4.png
865F071F-8D57-400B-B165-87F464F016C4.png (1.78 MiB) Przejrzano 5482 razy
CA1065B1-D155-4E31-92E5-B114CC871871.png
CA1065B1-D155-4E31-92E5-B114CC871871.png (2.25 MiB) Przejrzano 5482 razy
Awatar użytkownika
vodka
Posty: 692
Rejestracja: 31 lip 2016, 20:09
Model: ND
Wersja: RF AT
Lokalizacja: DW

25 lis 2020, 18:39

Podłużnic z przodu brak, chyba ktos to probował lepić, ale wyszlo dramatycznie. Info o braku korozji w ogłoszeniu to kpina z kupujacych... odbierz PM ode mnie...
kst
Posty: 1
Rejestracja: 25 sty 2021, 9:36
Model: Inny
Lokalizacja: Ślunsk

19 lut 2021, 17:11

Cześć, czołem

Pierwszy post pytaniowo-zakupowy. Planuję kupić w tym roku Miatę, będzie to drugie autko letnio – weekendowe, budżet to ok. 15-20k, celem jest najprawdopodobniej nbfl. Wyposażenie i silnik są dla mnie mało istotne. Porozglądałem się trochę przez parę ostatnich tygodni i wyklarowały się teraz dwie opcje i nie wiem w którą stronę pójść.

Opcja 1: kupić zrobiony egzemplarz w podanej kwocie

Opcja 2: kupić “w miarę” auto za ok. 10k i doprowadzić do dobrego stanu

Pytanie co lepiej zrobić w długiej perspektywie. Opcja 1 ma jedną podstawową zaletę – mam auto od razu, nie muszę na nic czekać. W opcji 2 za to wiem, co mam zrobione i jak dobrze, nie nadzieję się na “perełkę”, która okaże się miną. Nie mam zaplecza i umiejętności, żeby ogarnąć odszczurzanie samemu, jakieś tam pierdoły porobię, ale grubsze sprawy silnikowe i blacharka to nie moja bajka. Może miał ktoś podobny dylemat? Czy taka kasa wystarczy, żeby dostać fajny samochód?
Awatar użytkownika
pistenbully
Donator
Donator
Posty: 2091
Rejestracja: 01 sie 2017, 13:49
Model: NB
Wersja: 10th Anniversary
Lokalizacja: Gdańsk

20 lut 2021, 13:58

Obowiązuje jedna, kardynalna zasada: nie mów żonie za ile naprawdę kupiłeś...
Mydelniczka 10th Anniversary Edition
Rabarbar….....'15 ND Soft Top
mutra
Donator
Donator
Posty: 3662
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

20 lut 2021, 15:40

kst pisze:
19 lut 2021, 17:11
Cześć, czołem

Pierwszy post pytaniowo-zakupowy. Planuję kupić w tym roku Miatę, będzie to drugie autko letnio – weekendowe, budżet to ok. 15-20k, celem jest najprawdopodobniej nbfl. Wyposażenie i silnik są dla mnie mało istotne. Porozglądałem się trochę przez parę ostatnich tygodni i wyklarowały się teraz dwie opcje i nie wiem w którą stronę pójść.

Opcja 1: kupić zrobiony egzemplarz w podanej kwocie

Opcja 2: kupić “w miarę” auto za ok. 10k i doprowadzić do dobrego stanu

Pytanie co lepiej zrobić w długiej perspektywie. Opcja 1 ma jedną podstawową zaletę – mam auto od razu, nie muszę na nic czekać. W opcji 2 za to wiem, co mam zrobione i jak dobrze, nie nadzieję się na “perełkę”, która okaże się miną. Nie mam zaplecza i umiejętności, żeby ogarnąć odszczurzanie samemu, jakieś tam pierdoły porobię, ale grubsze sprawy silnikowe i blacharka to nie moja bajka. Może miał ktoś podobny dylemat? Czy taka kasa wystarczy, żeby dostać fajny samochód?
Za 20tys sądzę że znajdziesz coś co bedzie w miarę bezobsługowe przez jakiś czas.

Nie kupuj auta "do roboty" jak nie masz zaplecza. Szkoda czasu i pieniędzy. Generalnie rzecz biorąc szkoda czasu i pieniędzy bo to kiepskie auta są : rdzewieją i mają żenujące osiągi. Tyle tylko że się fajnie nimi jeździ 😉
Awatar użytkownika
Żółwik
Donator
Donator
Posty: 411
Rejestracja: 17 wrz 2020, 19:14
Model: NA
Wersja: 1.6 Satsuki
Lokalizacja: Dzierżoniów

20 lut 2021, 15:45

Jak liczysz, że wyłożysz 15-20 i będziesz miał długo spokój, to raczej tak nie będzie. Ja kupiłem pół roku temu zrobione NA za 24, do dokończenia detali. Już włożyłem w dokończenie i modyfikacje kolejne 15 i myślę, skąd wziąć kasę na kolejne mody :) Także to taki trochę worek do wrzucania jest ;) Ale faktycznie fajnie jeździ...
Gwiazda
Donator
Donator
Posty: 316
Rejestracja: 09 gru 2019, 23:26
Model: NB
Lokalizacja: Suwałki
Kontakt:

22 lut 2021, 12:53

Jeśli masz jakikolwiek garaż szukałbym sztrucla i próbował zrobić coś samemu. Ja tak działam, i do tej pory tylko geometrii nie ustawiałem sam ;)
Awatar użytkownika
FuzBal
Posty: 265
Rejestracja: 14 lip 2015, 21:16
Model: Inny
Lokalizacja: ŁDZ
Kontakt:

11 kwie 2021, 10:09

Siemanko! Podpowiecie jakiś sensowny #warsztat w Warszawie (im bliżej ursynowa tym lepiej) gdzie mógłbym podjechać na sprawdzenie miaty przed jej zakupem?
Ghostdog
Posty: 116
Rejestracja: 03 kwie 2020, 16:47
Model: NA
Lokalizacja: Warszawa

11 kwie 2021, 14:51

Panowie robią japończyki

http://motogajdy.pl/
Awatar użytkownika
FuzBal
Posty: 265
Rejestracja: 14 lip 2015, 21:16
Model: Inny
Lokalizacja: ŁDZ
Kontakt:

11 kwie 2021, 20:01

Zmiana kierunku... Podpowiecie kogoś / warsztat w Środzie Wielkopolskiej?
ble1934
Posty: 12
Rejestracja: 04 kwie 2021, 11:55
Model: NB
Lokalizacja: Europa

12 kwie 2021, 8:51

Dzień dobry.
Chcę kupić MX-5, ale zanim to zrobię, to chciałbym się dopytać o parę detali, które dla mnie są niejasne, a w Internecie nie ma wyjaśnienia lub są sprzeczne... Pomożecie?

1. O co chodzi z dachami? Wyczytalem, że są trzy rodzaje - moher, brezent i winyl. Rzekomo moher jest najcieplejszy, brezent to podstawowy materiał w tanich wersjach, a winyl się słabo nadaje na upały i słońce, bo pęka. Ile w tym prawdy i czy ma to rzeczywiście jakieś znaczenie w praktyce? Nie żeby mi zależało na konkretnym, ale jeśli jakiegoś materiału lepiej unikać, to dobrze byłoby wiedzieć :)

2. Jakie są różnice we wnętrzu NB i NBFL jeśli chodzi o przestrzeń w środku/miejsce dla kierowcy? Pytam, bo jechałem tylko NB, w NBFL siedziałem, ale nie jechałem. Wydała mi się nieco węższa (jakby grubsze drzwi), krótsza (mniej miejsca na nogi - grubsze oparcie fotela?) plus centralnie nad głową w dachu biegnie jakiś pręt, przez co jest zdecydowanie mniej miejsca na głowę. W NB tego kija nie było, sprawdziłem. Czy to cecha każdej NBFL, czy źle coś oceniłem? Odstęp między porównywaniem aut to ok. miesiąc, więc wrażenia świeże nie były. A że miejsce wewnątrz jest dla mnie istotne, bom dorodny schab, to i się pytam :) Czy NBFL da się tak "rozepchać" w środku jak NB przed FL? I co z tym kijem w dachu? Można go jakoś usunąć bez szkody dla całości?

3. Na rynku jest sporo aut modyfikowanych na pojeżdżawki torowe. Warto się nimi interesować? Z jednej strony można założyć, że będą raczej zadbane od strony mechanicznej - silnik, zawias, heble itp., z drugiej strony nie wiem, jak znosi nadwozie zabawy na torze? To w końcu roadster więc z definicji jest mniej sztywny od sedana. MX-5 "torowe" sprzedaje się z racji przesiadania na coś szybszego, czy głównie dlatego, że buda się rozłazi w szwach? Nie zamierzam autem robić rocznie dziesiątek tysięcy km, więc może to dobra opcja do rozważenia?

4. W wielu miejscach widziałem opinie, że oryginalne felgi do MX-5 są bardzo lekkie, rzędu 4 kg na sztukę, a samo auto bardzo nie lubi dużej masy nieresorowanej. I wszystko fajnie, tylko że nie wiem, jak takie felgi wyglądają. Nawet na oryginalnych prospektach jest kilka rodzajów. Czy ktoś życzliwy mógłby mi więc wskazać te właśnie niby specjalne, lekkie? Bo pewnie to bez znaczenia większego, jeśli się nie upala auta na czas, ale fajnie byłoby mieć jak się trafi :)

Dzięki z góry za pomoc!
Awatar użytkownika
Scyzor
Donator
Donator
Posty: 882
Rejestracja: 06 mar 2018, 12:33
Model: NB FL
Wersja: Memories II
Lokalizacja: SC

12 kwie 2021, 12:25

Mając jeszcze dość niewielkie doświadczenie - wypowiem się w tych kwestiach o których mam już pojęcie :D
ble1934 pisze:
12 kwie 2021, 8:51
1. O co chodzi z dachami? Wyczytalem, że są trzy rodzaje - moher, brezent i winyl. Rzekomo moher jest najcieplejszy, brezent to podstawowy materiał w tanich wersjach, a winyl się słabo nadaje na upały i słońce, bo pęka. Ile w tym prawdy i czy ma to rzeczywiście jakieś znaczenie w praktyce? Nie żeby mi zależało na konkretnym, ale jeśli jakiegoś materiału lepiej unikać, to dobrze byłoby wiedzieć :)
Z brezentem nie miałem do czynienia. Moher jest mniej podatny na pęknięcia spowodowane normalnym składaniem i rozkładaniem, ale za to wymaga impregnacji. Jak masz garaż - rozważ moher. Jak ma stać pod chmurką - chyba lepiej winyl. Choć to oczywiście moja opinia. Inna sprawa, że rodzaj dachu nie powinien decydować o wyborze egzemplarza - dach zawsze można zmienić :lol:
ble1934 pisze:
12 kwie 2021, 8:51
2. Jakie są różnice we wnętrzu NB i NBFL jeśli chodzi o przestrzeń w środku/miejsce dla kierowcy? Pytam, bo jechałem tylko NB, w NBFL siedziałem, ale nie jechałem. Wydała mi się nieco węższa (jakby grubsze drzwi), krótsza (mniej miejsca na nogi - grubsze oparcie fotela?) plus centralnie nad głową w dachu biegnie jakiś pręt, przez co jest zdecydowanie mniej miejsca na głowę. W NB tego kija nie było, sprawdziłem. Czy to cecha każdej NBFL, czy źle coś oceniłem? Odstęp między porównywaniem aut to ok. miesiąc, więc wrażenia świeże nie były. A że miejsce wewnątrz jest dla mnie istotne, bom dorodny schab, to i się pytam :) Czy NBFL da się tak "rozepchać" w środku jak NB przed FL? I co z tym kijem w dachu? Można go jakoś usunąć bez szkody dla całości?
Ja prawdę powiedziawszy nie zanotowałem różnic, o których mówisz. Pamiętaj jednak, że ilość miejsca nad głową może zależeć również od dachu (ori/robiony na zamównienie), ale też od tapicerki i tego czy fotele miały robioną "gąbkotomię". Na skózanych fotelach siedzi się trochę wyżej niż na welurowych.
ble1934 pisze:
12 kwie 2021, 8:51
3. Na rynku jest sporo aut modyfikowanych na pojeżdżawki torowe. Warto się nimi interesować? Z jednej strony można założyć, że będą raczej zadbane od strony mechanicznej - silnik, zawias, heble itp., z drugiej strony nie wiem, jak znosi nadwozie zabawy na torze? To w końcu roadster więc z definicji jest mniej sztywny od sedana. MX-5 "torowe" sprzedaje się z racji przesiadania na coś szybszego, czy głównie dlatego, że buda się rozłazi w szwach? Nie zamierzam autem robić rocznie dziesiątek tysięcy km, więc może to dobra opcja do rozważenia?
Ja bym był ostrożny w takich analizach. Pamiętaj, że gro kosztów utrzymania tych samochodów to kwestie napraw blacharskich. Mechanicznie te auta są dość łatwo naprawialne i na szczęście niezbyt drogie. Ale naprawianie pognitych podłużnic, progów i nadkoli to robota, która kosztem może przewyższyć cenę zakupu. Warto więc znaleźć zdrowy egzemplarz nawet jeśli ma do remontu zawiechę - nie odwrotnie.

ble1934 pisze:
12 kwie 2021, 8:51
4. W wielu miejscach widziałem opinie, że oryginalne felgi do MX-5 są bardzo lekkie, rzędu 4 kg na sztukę, a samo auto bardzo nie lubi dużej masy nieresorowanej. I wszystko fajnie, tylko że nie wiem, jak takie felgi wyglądają. Nawet na oryginalnych prospektach jest kilka rodzajów. Czy ktoś życzliwy mógłby mi więc wskazać te właśnie niby specjalne, lekkie? Bo pewnie to bez znaczenia większego, jeśli się nie upala auta na czas, ale fajnie byłoby mieć jak się trafi :)
Nie zwracaj uwagi na felgi ;) Fabrycznych modeli jest multum - 15" i 16" w zależności od wersji wyposażeniowej. Najpopularniejsze są 15" Enkei standardowe:
https://allegro.pl/oferta/mazda-mx-5-en ... 9822298406
albo z wersji Phoenix:
https://allegro.pl/oferta/mazda-mx-5-mx ... 7512102737
Są też 16-tki ze Sportive albo Memories.
Ale tu tak jak z dachem - nie warunkuj felgami wyboru egzemplarza. Sam kupiłem auto na jakichś niefabrycznych i właśnie dokupuję ori ;)

Powodzonka w poszukiwaniach!
Ostatnio zmieniony 12 kwie 2021, 13:04 przez Scyzor, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
pistenbully
Donator
Donator
Posty: 2091
Rejestracja: 01 sie 2017, 13:49
Model: NB
Wersja: 10th Anniversary
Lokalizacja: Gdańsk

12 kwie 2021, 12:28

ble1934 pisze:
12 kwie 2021, 8:51
1. O co chodzi z dachami? Wyczytalem, że są trzy rodzaje - moher, brezent i winyl. Rzekomo moher jest najcieplejszy, brezent to podstawowy materiał w tanich wersjach, a winyl się słabo nadaje na upały i słońce, bo pęka. Ile w tym prawdy i czy ma to rzeczywiście jakieś znaczenie w praktyce? Nie żeby mi zależało na konkretnym, ale jeśli jakiegoś materiału lepiej unikać, to dobrze byłoby wiedzieć :)
Każdy się nadaje, żeby jeździć bez niego :diablo: Natomiast każdy rodzaj wymaga nieco innej pielęgnacji. Najmniej uwagi trzeba poświęcać winylowi - jednocześnie - z racji wieku - większość z tych wiatrołapów może być już popękana. Sugeruję skupić się na sprawnym dachu, niezależnie od materiału.
ble1934 pisze:
12 kwie 2021, 8:51
2. Jakie są różnice we wnętrzu NB i NBFL jeśli chodzi o przestrzeń w środku/miejsce dla kierowcy? Pytam, bo jechałem tylko NB, w NBFL siedziałem, ale nie jechałem.
NA > NB > NBfl (w NBfl jest grubiej tapicerowany fotel i minimalnie inny schowek na środkowym tunelu)
ble1934 pisze:
12 kwie 2021, 8:51
4. W wielu miejscach widziałem opinie, że oryginalne felgi do MX-5 są bardzo lekkie, rzędu 4 kg na sztukę, a samo auto bardzo nie lubi dużej masy nieresorowanej. I wszystko fajnie, tylko że nie wiem, jak takie felgi wyglądają. Nawet na oryginalnych prospektach jest kilka rodzajów. Czy ktoś życzliwy mógłby mi więc wskazać te właśnie niby specjalne, lekkie? Bo pewnie to bez znaczenia większego, jeśli się nie upala auta na czas, ale fajnie byłoby mieć jak się trafi :)
https://www.miata.net/faq/wheel_weights.html
Mydelniczka 10th Anniversary Edition
Rabarbar….....'15 ND Soft Top
Gwiazda
Donator
Donator
Posty: 316
Rejestracja: 09 gru 2019, 23:26
Model: NB
Lokalizacja: Suwałki
Kontakt:

12 kwie 2021, 12:43

ble1934 pisze:
12 kwie 2021, 8:51
Dzień dobry.
Chcę kupić MX-5, ale zanim to zrobię, to chciałbym się dopytać o parę detali, które dla mnie są niejasne, a w Internecie nie ma wyjaśnienia lub są sprzeczne... Pomożecie?

1. O co chodzi z dachami? Wyczytalem, że są trzy rodzaje - moher, brezent i winyl. Rzekomo moher jest najcieplejszy, brezent to podstawowy materiał w tanich wersjach, a winyl się słabo nadaje na upały i słońce, bo pęka. Ile w tym prawdy i czy ma to rzeczywiście jakieś znaczenie w praktyce? Nie żeby mi zależało na konkretnym, ale jeśli jakiegoś materiału lepiej unikać, to dobrze byłoby wiedzieć :)

2. Jakie są różnice we wnętrzu NB i NBFL jeśli chodzi o przestrzeń w środku/miejsce dla kierowcy? Pytam, bo jechałem tylko NB, w NBFL siedziałem, ale nie jechałem. Wydała mi się nieco węższa (jakby grubsze drzwi), krótsza (mniej miejsca na nogi - grubsze oparcie fotela?) plus centralnie nad głową w dachu biegnie jakiś pręt, przez co jest zdecydowanie mniej miejsca na głowę. W NB tego kija nie było, sprawdziłem. Czy to cecha każdej NBFL, czy źle coś oceniłem? Odstęp między porównywaniem aut to ok. miesiąc, więc wrażenia świeże nie były. A że miejsce wewnątrz jest dla mnie istotne, bom dorodny schab, to i się pytam :) Czy NBFL da się tak "rozepchać" w środku jak NB przed FL? I co z tym kijem w dachu? Można go jakoś usunąć bez szkody dla całości?

3. Na rynku jest sporo aut modyfikowanych na pojeżdżawki torowe. Warto się nimi interesować? Z jednej strony można założyć, że będą raczej zadbane od strony mechanicznej - silnik, zawias, heble itp., z drugiej strony nie wiem, jak znosi nadwozie zabawy na torze? To w końcu roadster więc z definicji jest mniej sztywny od sedana. MX-5 "torowe" sprzedaje się z racji przesiadania na coś szybszego, czy głównie dlatego, że buda się rozłazi w szwach? Nie zamierzam autem robić rocznie dziesiątek tysięcy km, więc może to dobra opcja do rozważenia?

4. W wielu miejscach widziałem opinie, że oryginalne felgi do MX-5 są bardzo lekkie, rzędu 4 kg na sztukę, a samo auto bardzo nie lubi dużej masy nieresorowanej. I wszystko fajnie, tylko że nie wiem, jak takie felgi wyglądają. Nawet na oryginalnych prospektach jest kilka rodzajów. Czy ktoś życzliwy mógłby mi więc wskazać te właśnie niby specjalne, lekkie? Bo pewnie to bez znaczenia większego, jeśli się nie upala auta na czas, ale fajnie byłoby mieć jak się trafi :)

Dzięki z góry za pomoc!
1. Moher łatwiej się składa w minusowych temperaturach. Ogólnie nie sugerowałbym się tym fragmentem, a szczególnie tym czy "jest ciepły". To nie ma żadnego znaczenia. po 2 minutach jazdy masz gorące powietrze z nawiewów. Zazwyczaj ktoś kto miał kiedykolwiek winyl będzie wybierał moher.
Dach można zmienić, a i tak roadsterem raczej jeździ się bez. Winyl jest też podatny na pękanie (szczególnie nad szybami).
2. Mi się zdaje że to to samo (fakt drzwi się różnią z tego co kojarzę, i tunel srodkowy). Ale raczej kwestia foteli. w nbfl standardowo były chyba ze zintegrowanym zagłówkiem. Skórzane są grubsze. Kwestia gąbkotomii/ustawienia fotela/obniżenia na mocowaniach. Rollbar ogranicza zakres fotela do tyłu. Warto pomyśleć o customowej kierze, potrafi sporo poprawić komfort jazdy.
3. Zależy. Czy to budżetowy szczur torowy, który jest przeznaczony na tor bo szkoda kasy żeby go ratować (ruda, lakier, zaniedbanie), czy zwykłe daily które ktoś dostosował do toru. Myślę że torówki częściej się sprzedają z racji przesiadki z NB na NA(ad. miatoza)/NC/ND, niż zmiany auta na szybsze. Takie auta często są fajnie przygotowane do szybszej jazdy, to fakt, ale jak każdą mx5 trzeba obejrzeć pod kątem blacharki.
4. Enkeie które podlinkował Scyzor wyżej to to czego szukasz. Fakt, są fajne bo leciutkie i to ma znaczenie przy Nm w miatach. 4kg to raczej w 14". Ogólnie wszystkie oryginalne miatowe felgi są w miare lekkie, i bardzo dużej różnicy pewnie nie odczujesz między 15" a 16" przy codziennej jeździe. Komplet enkei to 4-7stówek i jest ich masa.
ble1934
Posty: 12
Rejestracja: 04 kwie 2021, 11:55
Model: NB
Lokalizacja: Europa

12 kwie 2021, 18:00

Super Panowie, dziękuję Wam bardzo za pomoc i rozwianie moich wątpliwości. Wiem, że pytam o rzeczy trywialne dla Was, dla mnie to jednak nie było takie oczywiste.

Poza tym czuję się zawstydzony - wydawało mi się, że miata.net mam obcykane wzdłuż i wszerz, ale jakoś do danych o felgach nie dotarłem. Ale wpadka :/

Dzięki raz jeszcze!
Awatar użytkownika
pistenbully
Donator
Donator
Posty: 2091
Rejestracja: 01 sie 2017, 13:49
Model: NB
Wersja: 10th Anniversary
Lokalizacja: Gdańsk

13 kwie 2021, 17:19

ble1934 pisze:
12 kwie 2021, 18:00
miata.net mam obcykane wzdłuż i wszerz
Hej, tak dla potomnych i dla żyjących wrzucam tu poniżej tabelę autorstwa koleżeństwa z miata.net zestawiającą dane typ, nazwa, rozmiar, offset, WAGĘ felg / kół do Mx-5 NA, NB, NBfl

(oczywiście, jeśli Moderatorzy widzą dedykowany topic - pięknie proszę to również tam przerzucić)
01.JPG
01.JPG (94.98 KiB) Przejrzano 4612 razy
02.JPG
02.JPG (104.23 KiB) Przejrzano 4612 razy
03.JPG
03.JPG (93.69 KiB) Przejrzano 4612 razy
04.JPG
04.JPG (89.81 KiB) Przejrzano 4612 razy
05.JPG
05.JPG (98.45 KiB) Przejrzano 4612 razy
06.JPG
06.JPG (99.58 KiB) Przejrzano 4612 razy
Autorem zestawienia - twórcy miata.net

NA/NB Miata Wheel Spec
Standard Wheel Sizes: 14 x 5 -JJ or 15 x 6-JJ
Temporary Spare: 14 x 4T
Offset: 45mm
Pitch Circle: 4 x 100mm
NC Miata
Standard Wheel Sizes: 16X6-1/2J or 17X7J
Offset: 45mm
Pitch Circle: 5 x 114mm
ND Miata
Standard Wheel Sizes: 16X6-1/2J or 17X7J
Offset: 45mm
Pitch Circle: 4 x 100

Waga kół, ciężar felg Enkei OE OEM
Mydelniczka 10th Anniversary Edition
Rabarbar….....'15 ND Soft Top
Awatar użytkownika
pistenbully
Donator
Donator
Posty: 2091
Rejestracja: 01 sie 2017, 13:49
Model: NB
Wersja: 10th Anniversary
Lokalizacja: Gdańsk

13 kwie 2021, 17:21

07.JPG
07.JPG (147.84 KiB) Przejrzano 4611 razy
08.JPG
08.JPG (203.2 KiB) Przejrzano 4611 razy
09.JPG
09.JPG (224.65 KiB) Przejrzano 4611 razy
10.JPG
10.JPG (203.09 KiB) Przejrzano 4611 razy
11.JPG
11.JPG (212.04 KiB) Przejrzano 4611 razy
12.JPG
12.JPG (212.61 KiB) Przejrzano 4611 razy
13.JPG
13.JPG (192.82 KiB) Przejrzano 4611 razy
14.JPG
14.JPG (96.3 KiB) Przejrzano 4611 razy
tabela autorstwa koleżeństwa z miata.net
Mydelniczka 10th Anniversary Edition
Rabarbar….....'15 ND Soft Top
Michu_00
Posty: 1
Rejestracja: 14 kwie 2021, 14:40
Model: NB FL
Lokalizacja: Warszawa

14 kwie 2021, 14:43

Hej, przymierzam się do kupna miaty NBFL za około 20tyś i mam pytanie o jakie zdjęcia prosić w związku z szukaniem rudej, żeby nie tracić czasu na jeżdzenie i ogladanie egzemplarzy?
Awatar użytkownika
KyRy
Moderator
Moderator
Posty: 3746
Rejestracja: 13 mar 2008, 11:23
Model: NA
Wersja: Chiquita
Lokalizacja: Kotlina Kłodzka
Kontakt:

14 kwie 2021, 18:25

Przednia część podłużnic (od strony kół przednich), końcówki progów, tył klapy bagażnika.
Są: Chiquita | 93LE | Błękitna Laguna
Były: NA 1.6 92 Blue | NA 1.8 96 Bura | NA 1.6 92 SE | NA 1.6 89 Miata | NA 1.6 93 Smerfeta | NA 1.8 97 Czarna Wdowa | NA 1.6 95 Szczur | NA 1.8 97 Clean Bandit | NA 1.6 96 Merlota | NA 1.6 94 Żaba
mutra
Donator
Donator
Posty: 3662
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

14 kwie 2021, 20:42

KyRy pisze:
14 kwie 2021, 18:25
Przednia część podłużnic (od strony kół przednich), końcówki progów, tył klapy bagażnika.
Rant drzwi od wewnątrz + podłoga bagażnika pod akumulatorem
ODPOWIEDZ