[połączony] Konserwacja dachu
Moderator: Moderatorzy
Dobry jest 4nano Seats and Convertible. Dość wydajny (zdecydowanie wydajniejszy niż megs). Robiliśmy tym już kilka aut i było ok.
Tu masz jakiś filmik co to robi.
https://www.youtube.com/watch?v=qvwJpVo6i_c
Tu masz jakiś filmik co to robi.
https://www.youtube.com/watch?v=qvwJpVo6i_c
Pczs4 pisze:Wow, fajny efekt Ile ml tego środka potrzeba na cały dach? I na jak długo trzyma ten środek?
Okolo 250ml na 1 dach, jak jestes oszczedny to mniej. Ja robilem na wakacje i trzyma, ile jeszcze wytrzyma zobaczymy, z filmu wynika ze 2lata na luzaku.
Ps. Aplikacja jest pracochlonna, bo musisz to potem wygrzac, nie rob tego zelazkiem jak w insrukcji, bo zostaja slady. Ja robilem opalarka z regulacja temp, ale suszarka powinna dac rade.
- szy
- Donator
- Posty: 741
- Rejestracja: 28 maja 2014, 9:39
- Model: ND
- Wersja: GT-S
- Lokalizacja: San Diego
Nie musisz demontować soft-topu, mieści się spokojnie w swoim zwykłym miejscu.
Pierwszy filmik z brzegu: https://www.youtube.com/watch?v=_u9asxZfxRc
Pierwszy filmik z brzegu: https://www.youtube.com/watch?v=_u9asxZfxRc
Mój zestaw do winylu wygląda tak:
Czyszczenie:
Shiny Garage Lime APC + delikatna szczotka
Bardzo uniwersalny środek. Cena w granicach 25zł/litr.
http://www.shinygarage.pl/shiny-garage-lime-apc-1l.html
Konserwacja:
Zymöl Vinyl Conditioner
237ml wystarcza na 8-10 aplikacji
~50zł
http://detailingshop.pl/Zymol_Vinyl_Conditioner
Czyszczenie:
Shiny Garage Lime APC + delikatna szczotka
Bardzo uniwersalny środek. Cena w granicach 25zł/litr.
http://www.shinygarage.pl/shiny-garage-lime-apc-1l.html
Konserwacja:
Zymöl Vinyl Conditioner
237ml wystarcza na 8-10 aplikacji
~50zł
http://detailingshop.pl/Zymol_Vinyl_Conditioner
Nie jestem pewien jak zareaguje materiałowy dach na APC. Lepiej zacząć od mixu 1:20 z wodą. Znajomy w Audi Cabrio używał do impregnacji 303 High Tech Fabric Guard i był bardzo zadowolony.
http://www.mastershine.pl/303-high-tech-fabric-guard-473ml-p-252.html
Podpytam go jeszcze czy używał APC do czyszczenia i jeśli tak to w jakim stężeniu.
http://www.mastershine.pl/303-high-tech-fabric-guard-473ml-p-252.html
Podpytam go jeszcze czy używał APC do czyszczenia i jeśli tak to w jakim stężeniu.
APC, APC nierowny. Np. Tenzi Truck jest bardzo mocny w porownaniu do np. Nielsena Cyclone. Ja do wnetrza uzywam Cyclone w proporcji 1:20, mysle, ze w takiej samej proporcji mozna dac na mocher.
kap pisze:APC, APC nierowny. Np. Tenzi Truck jest bardzo mocny
Toto napewno jeszcze APC jest? Bo nazwa bardziej kojarzy mi się z jakimś Dimerem
Z tego co się dowiedziałem Lime APC od Shiny Garage szło w proporcjach 1:10 z wodą. Czyściło dobrze, dach nie cierpiał
Innych APC nie znam więc się nie wypowiem
Dalej zielony w temacie musze zadać pytanie Wam pytanie. Czy na myjni ręcznej (ciśnieniowej typu Karcher) podczas mycia auta z boku zacieka Wam woda po szybie od wewnątrz.? Chodzi oczywiście o boczną szybę i w niedużej ilości. Mam wrażenie, że to jest w miejscu, gdzie się łączą końcówki uszczelki.
Dfens pisze:Dalej zielony w temacie musze zadać pytanie Wam pytanie. Czy na myjni ręcznej (ciśnieniowej typu Karcher) podczas mycia auta z boku zacieka Wam woda po szybie od wewnątrz.? Chodzi oczywiście o boczną szybę i w niedużej ilości. Mam wrażenie, że to jest w miejscu, gdzie się łączą końcówki uszczelki.
Jak walniesz z bliska karcherem na pogranicze szyby i uszczelki to zawsze kilka kropel wleci do środka, jeśli natomiast zacieka od spływającej swobodnie wody (nie kierowanej pod ciśnieniem) to już problem.
-
- Posty: 1048
- Rejestracja: 27 paź 2007, 14:57
- Model: NB MSM
- Wersja: Mazdaspeed
- Lokalizacja: Świnoujście/Szczecin
Na myjni cisnieniowej moze zaciekac, takze spokojnie. Podczas jazdy samochodem w czasie deszczu nie powinno i to jest wazne.
NA`94 1.8 Supercharged - Laser Blue - 230 KM, 264 Nm
NBFL`04 1.8 Mazdaspeed - Velocity Red - 185 KM, 230 Nm
NA`91 1.6 Classic Red - 115 KM,135 Nm
NBFL`01 1.8 Sportive Supercharged - Crystal Blue - 183 KM,212 Nm
NBFL`01 1.8 Laser Blue - 146 KM,168 Nm
NBFL`04 1.8 Mazdaspeed - Velocity Red - 185 KM, 230 Nm
NA`91 1.6 Classic Red - 115 KM,135 Nm
NBFL`01 1.8 Sportive Supercharged - Crystal Blue - 183 KM,212 Nm
NBFL`01 1.8 Laser Blue - 146 KM,168 Nm
Hey. Kupiłem mx-a przeszło rok temu. Dach winylowy miał już zaczątki pęknięć na brzegach nad oknami, takie jak na zdjęciu, które raczej nie powiększyły się od tamtego czasu:
Niestety dwa takie zaczątki się rozeszły i zaczęło pękać już na winylu:
Co prawda dach nie przecieka, a rozdarcia są jeszcze daleko od szwów, za którymi zaczyna się już właściwa powierzchnia dachu, ale coś trzeba by z tym zrobić już teraz. Myślicie że jakiś "zuch krawiec tapicer" mógłby zrobić na nowo obszycia na brzegu i to załatwiło by sprawę? Na forum znalazłem już dużo poleceń tapicerów z okolic Warszawy, ale może ktoś z was przeprowadzał podobną operację i poleci fachowca, który przeprowadził operację? (Czy może najlepiej jechać z tym do babci? )
Niestety dwa takie zaczątki się rozeszły i zaczęło pękać już na winylu:
Co prawda dach nie przecieka, a rozdarcia są jeszcze daleko od szwów, za którymi zaczyna się już właściwa powierzchnia dachu, ale coś trzeba by z tym zrobić już teraz. Myślicie że jakiś "zuch krawiec tapicer" mógłby zrobić na nowo obszycia na brzegu i to załatwiło by sprawę? Na forum znalazłem już dużo poleceń tapicerów z okolic Warszawy, ale może ktoś z was przeprowadzał podobną operację i poleci fachowca, który przeprowadził operację? (Czy może najlepiej jechać z tym do babci? )
-
- Posty: 1555
- Rejestracja: 07 lip 2010, 20:19
- Model: NB
- Wersja: 3 BK / 10th Anni
- Lokalizacja: Piaseczno
A wiesz od czego sa te pekniecia ? Ktos myl dach srodkami/szamponami ktore leca z dysz na myjniach recznych. Mozna to poznac po tych bialych plamach wzdluz rantu dachu.
U mnie jest to samo bo popelnilem ten blad i w niedalekiej przyszlosci przerzuce dach na jakas szmatke lub moher. Vinyl wytrzymal mi 4 lata i pewnie jeszcze z rok lub dwa pociagnie, ale wole zmienic zanim zacznie przeciekac.
Ja nie znam sposobu na vinyl, nie lubie eksperymentowac w takich kwestiach.
U mnie jest to samo bo popelnilem ten blad i w niedalekiej przyszlosci przerzuce dach na jakas szmatke lub moher. Vinyl wytrzymal mi 4 lata i pewnie jeszcze z rok lub dwa pociagnie, ale wole zmienic zanim zacznie przeciekac.
Ja nie znam sposobu na vinyl, nie lubie eksperymentowac w takich kwestiach.
Pozdrawiam, Artur
Ex Madzia
Ex Madzia
No ja też myłem, nikt mnie nie ostrzegł Zawsze spłukiwałem te szampony z myjni, wycierałem dach mikrofibrą i od czasu do czasu używałem Meguiar's Convertible Weatherproofer. Dzięki za cynk, zacznę dach traktować magicznym środkiem do czyszczenia tapicerki. No i podzwonię po tapicerach...
-
- Posty: 1555
- Rejestracja: 07 lip 2010, 20:19
- Model: NB
- Wersja: 3 BK / 10th Anni
- Lokalizacja: Piaseczno
Ja jak mylem recznie auto na podworku, dach osobno specjalnym Meguaiersem i pozniej impregnatem to bylo ok. Po myjni zauwazylem ze te szampony jakby wsiakaly w ranty, robily sie one jasniejsze i przez to tracily swoja elastycznosc bo innych miejscach nie peka i nie dzieja sie dziwne rzeczy. Ranty sa szczegolnie wrazliwe na takie specyfiki.
Dlatego zmienie na szmate/moher.
Dlatego zmienie na szmate/moher.
Pozdrawiam, Artur
Ex Madzia
Ex Madzia
Nie przekonuje mnie teoria o pękaniu rantów przez środki z myjni. Ranty pękają, bo są zszyte z dwóch kawałków, vinyl jest zawinięty na zewnątrz przez co jest na rancie mniej elastyczny i przy składaniu powstają naprężenia i z czasem następuje zmęczenie materiału i pęknięcia. To jest moja teoria na ten temat Od 6 lat myję dach tak jak karoserię i pęknięcia się tylko minimalnie powiększyły (po myciu nakładam diamondbrite'a) . Grunt to nie składać jak jest chłodno.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
-
- Posty: 1555
- Rejestracja: 07 lip 2010, 20:19
- Model: NB
- Wersja: 3 BK / 10th Anni
- Lokalizacja: Piaseczno
Ja nie skladam jak jest chlodno. Ale po myciu srodkami na myjniach i nie nakladaniu zadnego impregnatu zauwazylem przyspieszone zuzycie/zmeczenie rantow na swoim vinylu. Zmienily one tez kolor. Sa ewidentnie jasniejsze od pozostalej czesci dachu.
To moja teoria poparta doswiadczeniem
To moja teoria poparta doswiadczeniem
Pozdrawiam, Artur
Ex Madzia
Ex Madzia
-
- Posty: 1555
- Rejestracja: 07 lip 2010, 20:19
- Model: NB
- Wersja: 3 BK / 10th Anni
- Lokalizacja: Piaseczno
Mam takie pytanie. Czy dach szmaciany/moherowy przy obfitych opadach deszczu lub w zimie, gdy zalega na nim snieg bedzie przeciekal ?
Teoretycznie powinien chyba, ale jak to jest w praktyce ?
Teoretycznie powinien chyba, ale jak to jest w praktyce ?
Pozdrawiam, Artur
Ex Madzia
Ex Madzia
-
- Donator
- Posty: 1174
- Rejestracja: 03 wrz 2012, 17:14
- Model: Inny
- Wersja: Ikarus ;)
- Lokalizacja: Warszawa
logimen pisze:Mam takie pytanie. Czy dach szmaciany/moherowy przy obfitych opadach deszczu lub w zimie, gdy zalega na nim snieg bedzie przeciekal ?
Teoretycznie powinien chyba, ale jak to jest w praktyce ?
Przecież ten dach jest wykonany z takiego materiału że nie przecieka... Jedyna opcja na przeciek to chyba dziury albo uszczelki
-
- Posty: 1555
- Rejestracja: 07 lip 2010, 20:19
- Model: NB
- Wersja: 3 BK / 10th Anni
- Lokalizacja: Piaseczno
jqb pisze:logimen pisze:Mam takie pytanie. Czy dach szmaciany/moherowy przy obfitych opadach deszczu lub w zimie, gdy zalega na nim snieg bedzie przeciekal ?
Teoretycznie powinien chyba, ale jak to jest w praktyce ?
Przecież ten dach jest wykonany z takiego materiału że nie przecieka... Jedyna opcja na przeciek to chyba dziury albo uszczelki
U siebie mam vinyl wiec nie wiem jak wyglada szmata w NB i czy mozna ja zostawic na deszczu etc. Ale jesli nie przecieka to super. Dzieki za info.
Pozdrawiam, Artur
Ex Madzia
Ex Madzia