Strona 1 z 1

Prośba

: 10 lis 2017, 17:17
autor: Ikim
Szanowni Członkowie Klubu MX-5

nazywam się Monika Skorek i jestem adiunktem na Wydziale Zarządzania
Uniwersytetu Warszawskiego.
Zwracam się do Was z prośbą o pomoc w przeprowadzeniu przeze mnie badania
naukowego.

Otóż aktualnie przygotowuję książkę, która będzie podstawą do mojej
habilitacji na temat Brand Community na rynku polskim.

Napisałam już wiele artykułów na temat społeczności gromadzących się wokół
marek. Teraz przyszedł czas na badania empiryczne.
Społeczność jaka zgromadziła się wokół modelu MX-5 jest dla mnie idealną
grupą do badania.

Dlatego zwracam się z prośbą o to, abyście poświęcili nie więcej niż
7 minut i wypełnili kwestionariusz znajdujący się tutaj: https://www.survio.com/survey/d/M4G6I3N8Q5K4Z4U9R


Jeśli będziecie tak mili i wesprzecie mnie w moich staraniach o habilitację (tym samym oczywiście wesprzecie Naukę Polską) będę ogromnie zobowiązana. A jeśli ja będę mogła się zrewanżować (uczę
marketingu na WZ UW) proszę śmiało pisać.

Serdecznie pozdrawiam

Monika Skorek
601 49 77 95
mskorek@wz.uw.edu.pl

Re: Prośba

: 11 lis 2017, 0:25
autor: Dziubas
"Jeżdżąc Mazdą MX-5 wiem, że osiągnąłem wiele w życiu" - podzieliłbym na generacje :)

"Gdy zostałem przyjęty do klubu MX-5 Klub Polska poczułem się wyróżniony" - nie ma procesu przyjmowania do klubu - rejestracja na forum i tyle.

"Ludzie należący do MX-5 Klub Polska tworzą wspólnotę wokół mazdy" albo nazwa marki z małej albo dużej litery. Poza tym, tworzą społeczność wokół MX-5 a nie Mazdy - wystarczy sprawdzić aktywność członków forum MX-5 na forum Mazdy - mazdaspeed.pl w skrócie - rzekłbym, że 1/100 członków naszego forum udziela się na forum mazdaspeed.pl , chyba, że jest zlot na torze poznań :)

"Wiem, że nie każdy może sobie pozwolić na zakup Mazdy Mx-5" - strucle zaczynają się od 4, 5k... A czasem da się wyrwać rodzynka. MX-5 nie jest premium/luxury brand...

"Gdy widzę kogoś jadącego sportową Hondą czuję się od niego lepszy" - to jest szerzenie mowy nienawiści.

Re: Prośba

: 11 lis 2017, 0:27
autor: kammich
Zrobione. Wstawisz wyniki ankiety po zakończeniu? :)

Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka

Re: Prośba

: 11 lis 2017, 0:55
autor: mutra
Habilitacja z "Brand Comunity" - coś tak zawsze czułem, że obrałem złą scieżkę kariery :mrgreen:

"Gdy widzę kogoś jadącego sportową Hondą czuję się od niego lepszy" - to jest szerzenie mowy nienawiści.

Otóż to, my tu kochamy wszystkich :geeejj:

Re: Prośba

: 11 lis 2017, 7:06
autor: vodka
Mnie tam nawet chodzi po głowie żeby sobie jakąś Prelude kupić do jeżdżenia w zimę :P

Re: Prośba

: 11 lis 2017, 8:25
autor: Alex
vodka pisze:Mnie tam nawet chodzi po głowie żeby sobie jakąś Prelude kupić do jeżdżenia w zimę :P
Prelude nie jest zła, zwłaszcza silniki z rodziny H22Ax ... Tylko napęd nie na te os co trzeba

wytapatalkowane

Re: Prośba

: 11 lis 2017, 8:27
autor: pirul
Prelude byłyby fajne gdyby nie były takie ciężkie. A z tym byciem lepszym to zapewne chodziło o s2k hehe

Re: Prośba

: 11 lis 2017, 12:14
autor: vodka
Na zimę może być fwd :)

Re: Prośba

: 11 lis 2017, 13:01
autor: TerminatorPi
Ikim pisze:
Dlatego zwracam się z prośbą o to, abyście poświęcili nie więcej niż
7 minut i wypełnili kwestionariusz znajdujący się tutaj: https://www.survio.com/survey/d/M4G6I3N8Q5K4Z4U9R



Ciekawe. Bo o ile nawet jestem w stanie zrozumieć dlaczego niektóre pytania są takie, a nie inne, o tyle badawczo ten kwestionariusz jest po prostu słaby. I to jest podobno pani zajmująca się zawodowo badaniami. Ech.

Re: Prośba

: 11 lis 2017, 13:51
autor: vodka
Prawdopodobnie żeby napisać dobre pytania trzeba by poświęcić trochę czasu na czytanie forum, podjechać na spota, przejechać się Miata... Tylko po co marnować czas? Przecież to tylko habilitacja...

Re: Prośba

: 11 lis 2017, 14:07
autor: TerminatorPi
vodka pisze:Prawdopodobnie żeby napisać dobre pytania trzeba by poświęcić trochę czasu na czytanie forum, podjechać na spota, przejechać się Miata... Tylko po co marnować czas? Przecież to tylko habilitacja...

Nie, nie, nie. Kompletnie nie o to mi chodzi. Z tej strony "powierzchowne" potraktowanie tematu mogę częściowo rozumieć, bo nie do końca chodzi o to czym Miata i społeczność jest dla nas, tylko co z tego można "wyjąć" marketingowo. Choć pewnie ktoś z odrobiną pojęcia merytorycznego mógłby to sensowniej zrobić. Ale pani nie zadała sobie trudu przemyślenia ankiety nawet pod kątem badawczym (czyli - wydawałoby się - podstawowym). Jakiś podział demograficzny jest na końcu, ale nawet nie wiadomo kto wypełnia ankietę - pani chyba zakłada, że właściciel Miaty, ale przecież może to być np. mąż, żona, partner(ka), albo ktoś, kto dopiero planuje zakup, albo ktoś, kto miał kiedyś MX-5, ale sprzedał, a wciąż jest w kontakcie z ludźmi. Itd.

Re: Prośba

: 11 lis 2017, 16:37
autor: mutra
TerminatorPi pisze:
vodka pisze:Prawdopodobnie żeby napisać dobre pytania trzeba by poświęcić trochę czasu na czytanie forum, podjechać na spota, przejechać się Miata... Tylko po co marnować czas? Przecież to tylko habilitacja...

Nie, nie, nie. Kompletnie nie o to mi chodzi. Z tej strony "powierzchowne" potraktowanie tematu mogę częściowo rozumieć, bo nie do końca chodzi o to czym Miata i społeczność jest dla nas, tylko co z tego można "wyjąć" marketingowo. Choć pewnie ktoś z odrobiną pojęcia merytorycznego mógłby to sensowniej zrobić. Ale pani nie zadała sobie trudu przemyślenia ankiety nawet pod kątem badawczym (czyli - wydawałoby się - podstawowym). Jakiś podział demograficzny jest na końcu, ale nawet nie wiadomo kto wypełnia ankietę - pani chyba zakłada, że właściciel Miaty, ale przecież może to być np. mąż, żona, partner(ka), albo ktoś, kto dopiero planuje zakup, albo ktoś, kto miał kiedyś MX-5, ale sprzedał, a wciąż jest w kontakcie z ludźmi. Itd.

Masz rację o ile przedmiotem badania są odpowiedzi na pytania, a nie coś innego. Np komentarze na forum :twisted:
Wiesz: proszą Cię o rozwiązanie paru prostych zadań matematycznych niby żeby sprawdzić czas reakcji a tak naprawdę chcą wiedzieć ile razy podrapiesz się po kroczu :mrgreen:
Nie jest powiedziane, że kwestionariusz bada opinie właścicieli emixów. Nie jest również powiedziane, że podział demograficzny respondentów jest istotny z punktu widzenia badania :twisted:

Re: Prośba

: 11 lis 2017, 17:07
autor: TerminatorPi
mutra pisze: Masz rację o ile przedmiotem badania są odpowiedzi na pytania, a nie coś innego. Np komentarze na forum :twisted:
Wiesz: proszą Cię o rozwiązanie paru prostych zadań matematycznych niby żeby sprawdzić czas reakcji a tak naprawdę chcą wiedzieć ile razy podrapiesz się po kroczu :mrgreen:
Nie jest powiedziane, że kwestionariusz bada opinie właścicieli emixów. Nie jest również powiedziane, że podział demograficzny respondentów jest istotny z punktu widzenia badania :twisted:

Nie, no. Akurat pani rzeczywiście ma fuchę na UW i zajmuje się takimi rzeczami. Natomiast jeśli badanie skierowane jest do "wszystkich", to badanie ma dość niewielką wartość poznawczą. (mówię to po konsultacji z praktykiem; takim, który zajmuje się tego typu rzeczami zawodowo :-))

Re: Prośba

: 13 lis 2017, 19:22
autor: Ikim
kammich pisze:Zrobione. Wstawisz wyniki ankiety po zakończeniu? :)

Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka

Wielkie dzięki :)

Re: Prośba

: 13 lis 2017, 19:25
autor: Ikim
kammich pisze:Zrobione. Wstawisz wyniki ankiety po zakończeniu? :)

Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka


Oczywiście,

dzięki za odpowiedzi

ms :)

Re: Prośba

: 13 lis 2017, 19:57
autor: Ikim
TerminatorPi pisze:
Ikim pisze:
Dlatego zwracam się z prośbą o to, abyście poświęcili nie więcej niż
7 minut i wypełnili kwestionariusz znajdujący się tutaj: https://www.survio.com/survey/d/M4G6I3N8Q5K4Z4U9R



Ciekawe. Bo o ile nawet jestem w stanie zrozumieć dlaczego niektóre pytania są takie, a nie inne, o tyle badawczo ten kwestionariusz jest po prostu słaby. I to jest podobno pani zajmująca się zawodowo badaniami. Ech.


Dziękuję za wszystkie wypełnione kwestionariusze oraz krytyczne uwagi.

Aby napisać kwestionariusz z 7-punktową skalą Likerta dokonałam przeglądu literaturowego i nie ukrywam, że punktem wyjścia są dla mnie badania harvardzkie. Sformułowania do badania motywacji i zaangażowania się w społeczność są szeroko opisywane na przykładzie społeczności np. Harley Davidson, Jeep.

Ktoś napisał, że aby przygotować dobre badanie należy najpierw spotkać się z członkami społeczności, czy pojechać na zjazdy. Jest to oczywiście ważne, ale na innym etapie badań - to traktuję jako pilotaż i dopiero po nim będę określała kolejne kierunki badawcze.

Jeśli chodzi o uwagi z zakresu demografii - metryczki nie umieszcza się na początku kwestionariusza - to duży błąd w wielu badaniach kwestionariuszowych. Jest jeden wyjątek - dobór kwotowy - wówczas niektóre pytania z zakresu metryczki podaje się jako pierwsze.

Mnie w prowadzonym badaniu interesuje to, czy osoby przynależące do społeczności marki Mazda MX5 motywują to grupą czynników związanymi z marką, czy ze społecznością czy z symboliką marki? Takie zależności badam. Powinien wówczas powstać indeks motywacji Brand Community.

Wyniki mogą być przydatne dla osób zarządzających markami i tyle.

Także raz jeszcze dzięki wszystkim, którzy wypełnili kwestionariusz :)
Monika