Witajcie
Postanowiłem zrobić temat zbiorczy na temat zmiany wydechu dotyczący strony technicznej, finansowej jak i formalnej (wymagania gwarancyjne) w naszych ND. Temat przewija się w wielu wątkach na forum, ale ciężko coś wywnioskować.
Jak pewnie wielu użytkowników ND chciałbym, żeby mój fabryczny wydech brzmiał trochę bardziej rasowo, ale niekoniecznie tak głośno jak np w A45 AMG. Tak, żeby dało się jeździć na dalszych dystansach.
Drogi na chwilę obecną są następujące:
1. Bastuck. Słuchałem przez chwilę, ale moim zdaniem niewiele zmienia w brzmieniu. Czy się mylę i warto przyjrzeć mu się bliżej? Cena niemała. Plus: brak problemów z gwarancją.
2. Inny tłumik końcowy. Np Remus brzmi już znacznie ładniej. Co tutaj polecicie?
3. Kompletna przeróbka w wyspecjalizowanej firmie np. MG.
Oczywiście zdaję sobie sprawę, że trzecia opcja będzie najlepsza, chociaż najdroższa.
Ale jak się domyślam, wtedy trzeba zapomnieć o gwarancji. Tylko gwarancji na co? Jaka będzie skala utraty gwarancji?
A jak jest z gwarancją w wypadku wymiany samego tłumika końcowego? Czy ktoś już to przerabiał i pytał w Maździe?
Podzielcie się swoimi doświadczeniami w tym zakresie.
Zmiana wydechu ND
Moderator: Moderatorzy
Nie wiem jak wygląda oferta MG Motorsport do ND, ale w zeszłym roku dostałem taką propozycję do NC - podejrzewam, że poziom cen będzie podobny :
"Do tego modelu mozemy zaproponowac nastepujące opcje z wydechem na dwie strony:
1) Końcowy tłumik w pakiecie warsztawoym na wysyłke koszt 1400zł ( z rurą łaczącą i uchwytami do przyspawania w lokalnym warsztacie)
2) Koncowy tłumik z montazem w cenie 1900 zł
3) Uklad wydechowy typu cat-back w cenie 3000 zł
Końcówki 2x90 lub 100mm srebrne.
Za doplata mozemy zaoferowac koncowki
- czarne ceramiczne 200 zł za szt.
- tytanowe 800 zł za szt.
- carbonowe 700zł za szt."
Miałem wydech z MG w Toyocie GT86 i naprawdę robił robotę
Z gwarancją w Toyocie też nie robili jakiegokolwiek problemy z powodu wymienionego wydechu.
"Do tego modelu mozemy zaproponowac nastepujące opcje z wydechem na dwie strony:
1) Końcowy tłumik w pakiecie warsztawoym na wysyłke koszt 1400zł ( z rurą łaczącą i uchwytami do przyspawania w lokalnym warsztacie)
2) Koncowy tłumik z montazem w cenie 1900 zł
3) Uklad wydechowy typu cat-back w cenie 3000 zł
Końcówki 2x90 lub 100mm srebrne.
Za doplata mozemy zaoferowac koncowki
- czarne ceramiczne 200 zł za szt.
- tytanowe 800 zł za szt.
- carbonowe 700zł za szt."
Miałem wydech z MG w Toyocie GT86 i naprawdę robił robotę

Pozdrawiam, Kuba
NB 1.8 Miracle, (...), NC 2.0 Niseko
NB 1.8 Miracle, (...), NC 2.0 Niseko
Z tego co pamiętam Bastuck daje dość spory (jak na taką modyfikację) przyrost mocy - z tego co pamiętam w wątku Katany jest więcej szczegółów i wykres - nie wiadomo jak to wygląda przy innych opcjach.
Odnośnie gwarancji dowiadywałem się jak to wygląda przy wymianie zawieszenia (sprężyny i amortyzatory) - tracisz gwarancję tylko na zmienione części, więc tutaj chyba jest podobnie... No chyba że traktują wydech jako jedność z silnikiem :/
Odnośnie gwarancji dowiadywałem się jak to wygląda przy wymianie zawieszenia (sprężyny i amortyzatory) - tracisz gwarancję tylko na zmienione części, więc tutaj chyba jest podobnie... No chyba że traktują wydech jako jedność z silnikiem :/
- Tommaso
- Posty: 51
- Rejestracja: 07 kwie 2015, 10:34
- Model: ND
- Wersja: 2.0 SkyFreedom
- Lokalizacja: Kalisz
Odnośnie gwarancji - zadałem pytanie przez formularz kontaktowy na oficjalnej stronie internetowej Mazdy.
Jak otrzymam odpowiedź, to oczywiście się nią tutaj podzielę.
Najbardziej interesowała by mnie opcja cat-back od MG.
Jak otrzymam odpowiedź, to oczywiście się nią tutaj podzielę.
Najbardziej interesowała by mnie opcja cat-back od MG.
- Tommaso
- Posty: 51
- Rejestracja: 07 kwie 2015, 10:34
- Model: ND
- Wersja: 2.0 SkyFreedom
- Lokalizacja: Kalisz
Dostałem odpowiedź od Mazdy.
Poinformowali mnie, że "gwarancja na pojazd będzie obowiązywała, z wyłączeniem ewentualnych uszkodzeń powstałych na skutek montażu bądź użytkowania zamontowanych elementów/przeróbek"
W sumie odpowiedź jest lekko niejednoznaczna, bo jest jednak furtka na odebranie gwarancji przy ew. uszkodzeniu np silnika.
Bo słynnej już w ND awarii skrzyni biegów raczej pod to nie podepną, byłoby zbyt naciągane...
Poinformowali mnie, że "gwarancja na pojazd będzie obowiązywała, z wyłączeniem ewentualnych uszkodzeń powstałych na skutek montażu bądź użytkowania zamontowanych elementów/przeróbek"
W sumie odpowiedź jest lekko niejednoznaczna, bo jest jednak furtka na odebranie gwarancji przy ew. uszkodzeniu np silnika.
Bo słynnej już w ND awarii skrzyni biegów raczej pod to nie podepną, byłoby zbyt naciągane...
- Tommaso
- Posty: 51
- Rejestracja: 07 kwie 2015, 10:34
- Model: ND
- Wersja: 2.0 SkyFreedom
- Lokalizacja: Kalisz
To tak podsumowując, zamówiłem wydech catback w MG Motorsport, ceny jak podał kolega MkubaM.
Ja tylko uzupełnię ten cennik w górę - za 5,5 tys. można kupić wydech catback z możliwością regulacji klapkami sterowanymi przyciskiem (cichy-głośny). Ja jednak uznałem, że tyle nie będę dopłacał, najwyżej się pomęczę na dłuższych trasach...
Ja tylko uzupełnię ten cennik w górę - za 5,5 tys. można kupić wydech catback z możliwością regulacji klapkami sterowanymi przyciskiem (cichy-głośny). Ja jednak uznałem, że tyle nie będę dopłacał, najwyżej się pomęczę na dłuższych trasach...
- Zbychersky
- Donator
- Posty: 734
- Rejestracja: 09 maja 2016, 8:50
- Model: ND
- Lokalizacja: Kobiór
Tommaso pisze:Ja tylko uzupełnię ten cennik w górę - za 5,5 tys. można kupić wydech catback z możliwością regulacji klapkami sterowanymi przyciskiem (cichy-głośny).
Ooooo to jest to co mnie interesuje w przyszłości


Można liczyć na jakiś filmik w późniejszym czasie z nowym wydechem?
- Dżunior
- Donator
- Posty: 4106
- Rejestracja: 09 lis 2008, 13:42
- Model: ND
- Wersja: SkyFreedom Recaro
- Lokalizacja: Calpe / NDM
- Kontakt:
heretic pisze:Nad kolektorem wydechowym się nie zastanawiałeś/nie pytałeś?
Jakie teraz mają terminy?
Zabawy z kolektorem wydechowym w silnikach Skyactive to podobno prosta droga do obniżenia mocy/momentu.
MX-5 ND SkyFreedom
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT

Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
Dżunior pisze:heretic pisze:Nad kolektorem wydechowym się nie zastanawiałeś/nie pytałeś?
Jakie teraz mają terminy?
Zabawy z kolektorem wydechowym w silnikach Skyactive to podobno prosta droga do obniżenia mocy/momentu.
Być może, ale wygląda na to że się da (bo nie sądzę żeby zrobili coś co pogarsza parametry

http://www.bbrgti.com/product/bbr-mx-5- ... -manifold/
-
- Posty: 53
- Rejestracja: 20 lip 2015, 9:27
- Model: NC
- Wersja: Energy 2.0 LSD 5MT
- Lokalizacja: Alfter, DE / Bełchatów, PL
Witam,
podepnę się pod temat, bo w sumie idea ta sama tylko model inny, mianowicie NC.
Kwestia jest taka, że możliwa jest u mnie wymiana kata ze wzgledu na delikatne dzwonienie w pewnym zakresie predkosci obrotowej (do potwierdzenia przez innego mechanika czy moze jednak nie oslona kata, chociaz to mysle ze by poprzedni zauwazyl).Kat wydaje sie dalej sprawny bo dwa miesiace temu mialem TUV i przeszlo na kolejne dwa lata bez pierdniecia. Ale.... korzystajac z okazji, że żona slyszala, że jednak nie jest git i trzeba wydać kasę tak czy inaczej rozwazam różne opcje
. Zaznaczam z góry, że wszystko musi byc z homologacją, bo inaczej TUV szlak trafi (czyt. sondy zostaja, katy też).
1) Wymiana tylko kata w oryginalnym wydechu - jest w ogole jakikolwiek sens? Jest cos co jestescie w stanie polecic? Slyszalem o roznych rodzajach kata, ale totalna zielenina ze mnie w tym temacie. Zaznaczam ze sondy muszą działać jak zwykle.
2) Jest opcja aby zmienic kolektor wydechowy na 4-2-1, tak by: a) sondy dalej dzialaly jak nalezy b)drugi - jakis lepszy kat przejal role tego pierwszego ktorego juz nie bedzie, by efekt byl ten sam w sensie emisji spalin? Cos mozecie polecic?
3) Wymiana absolutnie calego wydechu na nierdzewke conajmniej, tak by nowy mial i katy i wejscie na sondy. Mozecie polecic jakąs firme w sensownych pieniadzach?
4) Chyba najtansza opcja, znalezc uzywany wydech z NCFL z malym przebiegien i wlozyc wszystko plug&play? Ufajac ze sprzedawca nie klamie z przebiegiem (moj wytrzymal 120k), ma to sens?
Z gory dziekuje za info info i tipsy
podepnę się pod temat, bo w sumie idea ta sama tylko model inny, mianowicie NC.
Kwestia jest taka, że możliwa jest u mnie wymiana kata ze wzgledu na delikatne dzwonienie w pewnym zakresie predkosci obrotowej (do potwierdzenia przez innego mechanika czy moze jednak nie oslona kata, chociaz to mysle ze by poprzedni zauwazyl).Kat wydaje sie dalej sprawny bo dwa miesiace temu mialem TUV i przeszlo na kolejne dwa lata bez pierdniecia. Ale.... korzystajac z okazji, że żona slyszala, że jednak nie jest git i trzeba wydać kasę tak czy inaczej rozwazam różne opcje

1) Wymiana tylko kata w oryginalnym wydechu - jest w ogole jakikolwiek sens? Jest cos co jestescie w stanie polecic? Slyszalem o roznych rodzajach kata, ale totalna zielenina ze mnie w tym temacie. Zaznaczam ze sondy muszą działać jak zwykle.
2) Jest opcja aby zmienic kolektor wydechowy na 4-2-1, tak by: a) sondy dalej dzialaly jak nalezy b)drugi - jakis lepszy kat przejal role tego pierwszego ktorego juz nie bedzie, by efekt byl ten sam w sensie emisji spalin? Cos mozecie polecic?
3) Wymiana absolutnie calego wydechu na nierdzewke conajmniej, tak by nowy mial i katy i wejscie na sondy. Mozecie polecic jakąs firme w sensownych pieniadzach?
4) Chyba najtansza opcja, znalezc uzywany wydech z NCFL z malym przebiegien i wlozyc wszystko plug&play? Ufajac ze sprzedawca nie klamie z przebiegiem (moj wytrzymal 120k), ma to sens?
Z gory dziekuje za info info i tipsy