Koszty utrzymania i zakup MX-5 NC

ABC początkującego użytkownika NC

Forum główne a tematyką prowadzącą jest mx-5.

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
Andrut
Moderator Detalingu
Moderator Detalingu
Posty: 638
Rejestracja: 10 mar 2019, 17:40
Model: NC FL2
Wersja: 2,5L
Lokalizacja: Kraków

14 mar 2021, 9:53

niezalogowany pisze:
13 mar 2021, 10:39
Taki mały powrót do tematu brania oleju w 1.8 vs 2.0:
Posiadam osobiście mondeo mk3 2.0 od jakichś 10 lat, z początku auto nie brało nic, od wymiany do wymiany pełno na bagnecie. w którymś momencie zamiast 4.5L na wymianie zeszło 3... i zaczeły się problemy z żarciem oliwy, które zakończyły się remontem z wymianą pierścieni jakieś 4-5 lat temu i do teraz jest spokuj, aczkolwiek nawyk sprawdzania pozostał. Podobnie ma się sprawa w aucie ojca i kumpla - choć kumpel ma mk4 i nie remontował, cały czas dolewa.
Sądzę więc, że fakt brania oleju faktycznie może brać się z nieświadomości użytkownika o potrzebie zaglądania pod maskę + ew. potrzeby pracy w pobliżu czerwonego pola co zapewne przyspieszy proces zjadania oleju. W każdym razie w środowisku fordowskim problem olejowy znany jest także w prypadku silników 2.0.

Od 2 miesięcy posiadam 1.8 które od razu po zakupie okazało sie żreć niemiłosierne 3l/1000 i chyba tylko świadomość tej wady w tych silnikach uchroniła mnie przed panewką po pewnie pierwszym tysiącu km...

Najlepsze jest to że jak się szybko zareaguje albo leje dobry olej i robi płukanki to to jest do odratowania :) ja tak odratowałem 2,0 duratec z fiesty st150
Awatar użytkownika
FuzBal
Posty: 265
Rejestracja: 14 lip 2015, 21:16
Model: Inny
Lokalizacja: ŁDZ
Kontakt:

17 mar 2021, 13:39

Podłącze się delikatnie pod temat bo nadal u mnie trwa burza mózgów. Czy warto dokładać do PRHT pod kątem komfortu/hałasu?
Awatar użytkownika
Lsith
Donator
Donator
Posty: 330
Rejestracja: 18 kwie 2015, 16:38
Model: NC
Wersja: Sport
Lokalizacja: Olsztyn

17 mar 2021, 14:41

Mam PRHT od roku i jeśli chodzi o komfort akustyczny to wg mnie nie jest lepiej. Wydaje mi się, że rezonuje bardziej niż poprzednie NBFL i NA. Natomiast komfort użytkowania uważam za wyższy przy założeniu, że jest to daily użytkowane cały rok. Szczególnie w tym roku zima dała się mocno we znaki i ilości śniegu były mi nie straszne.
Awatar użytkownika
janux
Donator
Donator
Posty: 310
Rejestracja: 03 sie 2017, 12:21
Model: NC
Wersja: Sport
Lokalizacja: Białystok

17 mar 2021, 16:21

Hmm, jeśli chodzi o komfort użytkowania w zimie to uważam, że szmata w NC też jest ok, jeśli się ją zaimpregnuje :)
bjorm
Donator
Donator
Posty: 3663
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
Model: ND
Lokalizacja: NO/PL

17 mar 2021, 17:55

Najwiekszą zaletą PRHT jest to że można to za pomocą smarttopa skladać i rozkładać do 50kmh bez wyginania się w aucie.
マツダ恋人 || ND 1.5 + NC 2.0 + NC 2.0T ||
Kiedyś: NC 2.5 FM + 20th A + 1.8 || NBFL Mem + Mem || będzie: ... RX-9 Genesis ||
Awatar użytkownika
BOMI21
Donator
Donator
Posty: 491
Rejestracja: 26 sie 2017, 12:45
Model: ND
Wersja: SkyFREEDOM/Recaro
Lokalizacja: opolskie

18 mar 2021, 15:18

PRHT jest nieznacznie cichsze od ST. Izolacja termiczna jest na tym samym poziomie. Dokłada 36 kg do masy samochodu, jest to dodatkowa elektronika i cztery elektryczne silniki sterujące dachem, ale nie sprawia problemów. Główne plusy czają się w użyteczności - o PRHT nie trzeba dbać, nie niszczy się, nie ma możliwości uszkodzenia poszycia, lub poszarpania nici. Podczas z jazdy z dachem w górze mamy teoretycznie drugi bagażnik, chociaż nie używałem :mrgreen: .

Ogólnie do daily warto mieć, ale jednocześnie nie jest to argument za zakupem danego egzemplarza - nawet jeżeli planujemy jeździć cały rok i parkować pod chmurką, jeżeli znajdzie się ładny egzemplarz z normalnym dachem, to nie ma się co oglądać za PRHT.
bjorm pisze:
17 mar 2021, 17:55
Najwiekszą zaletą PRHT jest to że można to za pomocą smarttopa skladać i rozkładać do 50kmh bez wyginania się w aucie.
Zapomniałeś tylko wspomnieć ile taka przyjemność kosztuje :D
Oględziny / Sprawdzanie MX-5 przed zakupem - generacje NC/ND - kontakt przez PW
bjorm
Donator
Donator
Posty: 3663
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
Model: ND
Lokalizacja: NO/PL

18 mar 2021, 15:28

BOMI21 pisze:
18 mar 2021, 15:18
PRHT jest nieznacznie cichsze od ST. Izolacja termiczna jest na tym samym poziomie. Dokłada 36 kg do masy samochodu, jest to dodatkowa elektronika i cztery elektryczne silniki sterujące dachem, ale nie sprawia problemów. Główne plusy czają się w użyteczności - o PRHT nie trzeba dbać, nie niszczy się, nie ma możliwości uszkodzenia poszycia, lub poszarpania nici. Podczas z jazdy z dachem w górze mamy teoretycznie drugi bagażnik, chociaż nie używałem :mrgreen: .

Ogólnie do daily warto mieć, ale jednocześnie nie jest to argument za zakupem danego egzemplarza - nawet jeżeli planujemy jeździć cały rok i parkować pod chmurką, jeżeli znajdzie się ładny egzemplarz z normalnym dachem, to nie ma się co oglądać za PRHT.
bjorm pisze:
17 mar 2021, 17:55
Najwiekszą zaletą PRHT jest to że można to za pomocą smarttopa skladać i rozkładać do 50kmh bez wyginania się w aucie.
Zapomniałeś tylko wspomnieć ile taka przyjemność kosztuje :D
Tyle samo co każdy gadżet do NC, wydech, zawias, radio czy inne bzdety 🙂 1200zl to dobra cena za takie rozszerzenie jego funkcjonalności. Imo.
マツダ恋人 || ND 1.5 + NC 2.0 + NC 2.0T ||
Kiedyś: NC 2.5 FM + 20th A + 1.8 || NBFL Mem + Mem || będzie: ... RX-9 Genesis ||
Awatar użytkownika
FuzBal
Posty: 265
Rejestracja: 14 lip 2015, 21:16
Model: Inny
Lokalizacja: ŁDZ
Kontakt:

18 mar 2021, 16:02

BOMI21 pisze:
18 mar 2021, 15:18
Podczas z jazdy z dachem w górze mamy teoretycznie drugi bagażnik, chociaż nie używałem :mrgreen: .
W sensie można na ten dach zamontować jakiś dodatkowy bagażnik? Ktoś to testował? Jakieś thule czy coś innego? :O
bjorm
Donator
Donator
Posty: 3663
Rejestracja: 13 lis 2013, 14:16
Model: ND
Lokalizacja: NO/PL

18 mar 2021, 16:19

FuzBal pisze:
18 mar 2021, 16:02
BOMI21 pisze:
18 mar 2021, 15:18
Podczas z jazdy z dachem w górze mamy teoretycznie drugi bagażnik, chociaż nie używałem :mrgreen: .
W sensie można na ten dach zamontować jakiś dodatkowy bagażnik? Ktoś to testował? Jakieś thule czy coś innego? :O
Mocno wątpię. Nigdy nie widziałem czegoś takiego. Wątpię by to było legalne i bezpieczne.
マツダ恋人 || ND 1.5 + NC 2.0 + NC 2.0T ||
Kiedyś: NC 2.5 FM + 20th A + 1.8 || NBFL Mem + Mem || będzie: ... RX-9 Genesis ||
Awatar użytkownika
pistenbully
Donator
Donator
Posty: 2092
Rejestracja: 01 sie 2017, 13:49
Model: NB
Wersja: 10th Anniversary
Lokalizacja: Gdańsk

18 mar 2021, 16:33

FuzBal pisze:
18 mar 2021, 16:02
BOMI21 pisze:
18 mar 2021, 15:18
Podczas z jazdy z dachem w górze mamy teoretycznie drugi bagażnik, chociaż nie używałem :mrgreen: .
W sensie można na ten dach zamontować jakiś dodatkowy bagażnik? Ktoś to testował? Jakieś thule czy coś innego? :O
Sądzę, że autor miał na myśli upchanie jakichś miękkich toreb do przestrzeni, w której dach się chowa w pozycji top-down.
Ale ja się nie znam, więcej Peecer miałby do powiedzenia w tej materii zapewne.
Mydelniczka 10th Anniversary Edition
Rabarbar….....'15 ND Soft Top
Awatar użytkownika
BOMI21
Donator
Donator
Posty: 491
Rejestracja: 26 sie 2017, 12:45
Model: ND
Wersja: SkyFREEDOM/Recaro
Lokalizacja: opolskie

18 mar 2021, 17:27

pistenbully pisze:
18 mar 2021, 16:33
FuzBal pisze:
18 mar 2021, 16:02
BOMI21 pisze:
18 mar 2021, 15:18
Podczas z jazdy z dachem w górze mamy teoretycznie drugi bagażnik, chociaż nie używałem :mrgreen: .
W sensie można na ten dach zamontować jakiś dodatkowy bagażnik? Ktoś to testował? Jakieś thule czy coś innego? :O
Sądzę, że autor miał na myśli upchanie jakichś miękkich toreb do przestrzeni, w której dach się chowa w pozycji top-down.
Ale ja się nie znam, więcej Peecer miałby do powiedzenia w tej materii zapewne.
FuzBal pisze:
18 mar 2021, 16:02
BOMI21 pisze:
18 mar 2021, 15:18
Podczas z jazdy z dachem w górze mamy teoretycznie drugi bagażnik, chociaż nie używałem :mrgreen: .
W sensie można na ten dach zamontować jakiś dodatkowy bagażnik? Ktoś to testował? Jakieś thule czy coś innego? :O

Tak, chodziło mi o możliwość wykorzystania przestrzeni, którą normalnie zajmuje dach. To bezpieczne i raczej legalne, tylko należy dbać o wstrzymanie się z otwieraniem dachu, do momentu usunięcia wszelkich przedmiotów :D
Oględziny / Sprawdzanie MX-5 przed zakupem - generacje NC/ND - kontakt przez PW
mysiauek
Posty: 168
Rejestracja: 07 lip 2014, 8:51

18 mar 2021, 20:39

FuzBal pisze:
18 mar 2021, 16:02
BOMI21 pisze:
18 mar 2021, 15:18
Podczas z jazdy z dachem w górze mamy teoretycznie drugi bagażnik, chociaż nie używałem :mrgreen: .
W sensie można na ten dach zamontować jakiś dodatkowy bagażnik? Ktoś to testował? Jakieś thule czy coś innego? :O
Ciekawostka. Pierwsze SLK (R170)ma możliwość montażu bagażnika dachowego tzn są do niego belki.
Musisz przestać się starać. Nie próbuj być lepszym, nie próbuj być szybszym. Jedź dla czystej przyjemności. Jedź tak wolno, jak ci się podoba, i rób co chcesz, byle tylko dobrze się bawić :)
Awatar użytkownika
luki_92_92
Donator
Donator
Posty: 1055
Rejestracja: 27 wrz 2014, 23:09
Model: NC
Wersja: PRHT '08 2.5
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

18 mar 2021, 20:51

BOMI21 pisze:
18 mar 2021, 17:27
Tak, chodziło mi o możliwość wykorzystania przestrzeni, którą normalnie zajmuje dach. To bezpieczne i raczej legalne, tylko należy dbać o wstrzymanie się z otwieraniem dachu, do momentu usunięcia wszelkich przedmiotów :D
Ja nawet ostatnio nabyłem u nas na forum w zakupie grupowym 3 torby aka trupobagi, które się tam mieszczą i mają uszy, żeby wygodnie wyciągnąć przewożony ładunek :)
Obrazek
Awatar użytkownika
niezalogowany
Posty: 252
Rejestracja: 17 lut 2021, 20:40
Model: NC
Wersja: szybki ponton
Lokalizacja: Wrocław

19 mar 2021, 17:37

Panowie, ale jak wy te torby tam wkładacie? Którędy?
Awatar użytkownika
luki_92_92
Donator
Donator
Posty: 1055
Rejestracja: 27 wrz 2014, 23:09
Model: NC
Wersja: PRHT '08 2.5
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

19 mar 2021, 19:47

Odpinasz klamrę dachu -> przyciskiem otwierasz dach do momentu, aż panel, który normalnie przykrywa dach lub tą dziurę się uniesie -> puszczasz przycisk (możesz nawet zgasić zapłon) i idziesz ładować torby. Po załadowaniu wciskasz przycisk zamykania dachu i panel wraca na swoje miejsce, zapinasz klamrę i gotowe.
Obrazek
Awatar użytkownika
niezalogowany
Posty: 252
Rejestracja: 17 lut 2021, 20:40
Model: NC
Wersja: szybki ponton
Lokalizacja: Wrocław

19 mar 2021, 20:41

Damn... nie pomyślałem, myślałem że jakoś pod dachem, między siedzeniami. chyba przetestuję :)
Awatar użytkownika
luki_92_92
Donator
Donator
Posty: 1055
Rejestracja: 27 wrz 2014, 23:09
Model: NC
Wersja: PRHT '08 2.5
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

20 mar 2021, 13:27

Polecam, tylko trzeba pamiętać żeby dachu nie otwierać ;) a mieści się tam naprawdę sporo dodatkowego ładunku, np w drodze na 2 tygodniowe wakacje była to dla mnie mega opcja :D
Obrazek
tytusr
Posty: 541
Rejestracja: 13 cze 2015, 9:27
Model: NC FL
Wersja: 20th anniversary
Lokalizacja: Szczyrk
Kontakt:

27 mar 2021, 19:59

Szkoda że w ST nie da się tak 😭
NCFL 2.5/ 274 KM/ 323 Nm :bicz:
Awatar użytkownika
homik
Donator
Donator
Posty: 48
Rejestracja: 26 lip 2018, 15:37
Model: NC FL
Wersja: 1.8 Athletic LtdEd
Lokalizacja: Kraków

30 mar 2021, 13:49

Jak masz top up, to na półkę za siedzeniami, gdzie przy top down spoczywa dach też można upchać trochę dodatkowych rzeczy (typu kurtki itp.). Sprawdzone tej zimy w trakcie wyprawy nad Bałtyk:) A na przykład ekran monitora wchodzi za siedzenie kierowcy (mam 173cm wzrostu, więc fotel nie jest do samego tyłu). Tak że 2 osoby zabrały się z małym biurem do pracy zdalnej na drugi koniec Polski na parę tygodni:)
Awatar użytkownika
luki_92_92
Donator
Donator
Posty: 1055
Rejestracja: 27 wrz 2014, 23:09
Model: NC
Wersja: PRHT '08 2.5
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

30 mar 2021, 16:13

W softtopie za to masz dwa schowki za siedzeniami, których w prht nie ma - jakby ktoś chciał to mam oemowe metalowe drzwiczki zamiast plastikowych do jednego z tych schowków, z grawerowanym logo mx5, zamykane na kluczyk więc można coś cenniejszego tam skitrać. Kupiłem przed zakupem auta nie wiedząc, że prht nie ma tam schowków :bang:
Obrazek
Awatar użytkownika
chebum
Posty: 73
Rejestracja: 21 cze 2020, 11:16
Model: NC FL
Wersja: 2.0 5b
Lokalizacja: Warszawa

24 kwie 2021, 8:56

Hookie pisze:Największe wydatki związane z MX-5 to mody i pozbywanie się rudej, o ile egzemplarz nie był zadbany.
Chciałem dodać, że Mazda wypada dosyć drogo w porównaniu do innych marek. Są 4 głównych przyczyny:

1. Spalanie. 2.0 pali dużo. Wyraźnie więcej niż, np mocniejszy i cięższy Megane. Silnik, oczywiście jest sprawny i sonda lambda też (sprawdzona). Niestety, taka uroda tego silnika. Miałem kiedyś CX-7 z 2.3. Ten palił 16l w trasie i 22 w mieście. MX-5 oczywiście pali mniej niż CX7, ale 15l w mieście robi się bez problemu.

2. Słaba dostępność zamienników i części używanych. Drogie części w ASO.

Do marek typu BMW i Renault jest mnóstwo części używanych na OLX. Zderzak, błotnik, reflektor - co chcesz. Do NC nie ma prawie nic.

Z zamiennikami też jest trudno. Szukałem tuleję wahacza. W Intercars nie ma, w innych hurtowniach też. Znalazła się jedną ostatnia sztuka na allegro.

Oryginalne części są drogie. Pianka oparcia fotela - 1500, cały fotel 18000, wiązka żeby cały czas świeciły światła mijania - 750.

3. Konstrukcja, utrudniająca serwisowanie. N.p. wymiana żarówki wymaga zdejmowania kół. Wymiana tulei wymaga robienia geometrii. W Citroen wymieniam żarówkę bez jakikolwiek narzędzi w 5 minut.

4. Ceny ASO są na poziomie marek premium. Przegląd okresowy - 1600 z ich olejem. 950 zł sama robocizna. Analogiczny serwis w Renault albo Citroen - 500 za roboczyznę.

5. Bardzo niska jakość wykończenia kabiny. Oglądałem kilka NC z przebiegami 100-150 tys. W każdym był zniszczony fotel kierowcy. W jednym już nawet nie było tekstury na skórze.
Plastyki rysują się błyskawicznie. Prawie każdy z porysowanym schowkiem przed pasażerem. Niektóre mają porysowaną poduszkę kierownicy i słupki. Nawet Citroen i Renault wyglądają w środku lepiej z takimi przebiegami, nie mówiąc o markach premium.
Przywrócić wnętrze Mazdy do porządnego stanu sporo kosztuje z powodu pkt 2 i 4.

Awatar użytkownika
Hookie
Donator
Donator
Posty: 3401
Rejestracja: 01 gru 2011, 19:22
Model: NB FL
Wersja: 1.8 Memories 2
Lokalizacja: Sosnowiec

24 kwie 2021, 9:33

1. Jeśli NC pali 15 litrów w mieście, to problemem jest jakaś usterka lub kierowca. :D
2. Nie zdarzyło mi się, żeby Carspeed nie był w stanie zaproponować alternatywy, ale OEMowe części, które kupowałem w ASO na przestrzeni lat do MX-5 oceniam jako tanie. Z blacharskimi faktycznie bywa gorzej. Przypuszczam, że "drogie" to kwestia subiektywnej oceny - wiadomo, że na OLX będzie więcej części do audi A4 albo Passata niż MX-5, ale to chyba oczywiste. Fotel Recaro do ND kosztuje 30 000 i nikt tyle nie płaci, a ludzie Recaro kupują. ;) Może wystarczy dobrze szukać i odpowiednich osób pytać? Przez 10 lat nie miałem najmniejszych problemów z częściami w przystępnych cenach.
3. W ND też "trzeba" zdejmować koło przy wymianie żarówki kierunkowskazu, ale tak naprawdę nie trzeba, nawet przy obniżonej. Nie spotkałem się z opinią, że MX-5 ma konstrukcję utrudniającą serwisowanie - to chyba forumowi mechanicy by się musieli wypowiedzieć. W niektórych francuzach do wymiany żarówki trzeba ściągać nadkole i nie wiem czy można to traktować jako wadę auta.
4. Na forum mamy tylu magików serwisujących MX-5 w uczciwych cenach, że serwisowanie auta w ASO jest drogą zachcianką. Kto ma taki kaprys, ten płaci.
5. A tu to się akurat zgadzam. :P
2011-12: NB 1.8 '98 10th Anni 2260 - Miatulka
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba
Awatar użytkownika
chebum
Posty: 73
Rejestracja: 21 cze 2020, 11:16
Model: NC FL
Wersja: 2.0 5b
Lokalizacja: Warszawa

24 kwie 2021, 11:20

Hookie pisze:1. Jeśli NC pali 15 litrów w mieście, to problemem jest jakaś usterka lub kierowca. :D
2. Nie zdarzyło mi się, żeby Carspeed nie był w stanie zaproponować alternatywy, ale OEMowe części, które kupowałem w ASO na przestrzeni lat do MX-5 oceniam jako tanie. Z blacharskimi faktycznie bywa gorzej. Przypuszczam, że "drogie" to kwestia subiektywnej oceny - wiadomo, że na OLX będzie więcej części do audi A4 albo Passata niż MX-5, ale to chyba oczywiste. Fotel Recaro do ND kosztuje 30 000 i nikt tyle nie płaci, a ludzie Recaro kupują. ;) Może wystarczy dobrze szukać i odpowiednich osób pytać? Przez 10 lat nie miałem najmniejszych problemów z częściami w przystępnych cenach.
3. W ND też "trzeba" zdejmować koło przy wymianie żarówki kierunkowskazu, ale tak naprawdę nie trzeba, nawet przy obniżonej. Nie spotkałem się z opinią, że MX-5 ma konstrukcję utrudniającą serwisowanie - to chyba forumowi mechanicy by się musieli wypowiedzieć. W niektórych francuzach do wymiany żarówki trzeba ściągać nadkole i nie wiem czy można to traktować jako wadę auta.
4. Na forum mamy tylu magików serwisujących MX-5 w uczciwych cenach, że serwisowanie auta w ASO jest drogą zachcianką. Kto ma taki kaprys, ten płaci.
5. A tu to się akurat zgadzam. :P
1. Zgadzam się, że to raczej ja jestem przyczyną takiego spalania. Jednak cięższa 230 konna renówka pali 12.5 u tego samego kierowcy.

2. 1500 za kawałek pianki to właśnie cena carspeeda. Oni rzeczywiście są tańsze od ASO. Ta sama cześć w ASO Bołtowicz 1800.

3. Chyba w starych. Właśnie mam Citroena Picasso z halogenami. Trzeba otworzyć maskę. Zdjąć osłonę reflektora (bezpośrednio dostępna). Odpiąć wiązkę elektryczną. Odpiąć i wyciągnąć żarówkę. Włożyć nowa i przypiąć. Włożyć wiązkę elektryczną. Zamknąć osłonę reflektora. Zamknąć maskę. Wyciągamy żarówkę na oślep, ale bez narzędzi.

4. Garaż oczywiście może być. Ja osobiście z tego zrezygnowałem, bo w garażu zazwyczaj nie utrzymuje się protokół wymian i sprawdzenia samochodu. N.p. jest ok przyjechać i wymienić klocki, ale regularne serwisowanie lepiej zostawić jakiemuś wyspecjalizowanemu serwisu. Wtedy mamy większą pewność, że zostało zrobione wszystko według zaleceń producenta, a nie ten minimum, o którym prosi klient. I zachowujemy ciągłość historii przeglądów.

Serwisując francuzów w taki sposób od 2009 roku nigdy nie miałem przypadku, że samochód nagle zawiódł kiedy trzeba było jechać. Chociaż według ogólnej opinii francuskie samochody nie należą do niezawodnych. Odpukałem.

Z Mazdą może być inaczej, bo ASO jest drogie. Ale dla francuzów ASO jest bardzo sensowna opcja w Warszawie. Zwłaszcza gdy przewieziemy swój olej i filtry.
Awatar użytkownika
chebum
Posty: 73
Rejestracja: 21 cze 2020, 11:16
Model: NC FL
Wersja: 2.0 5b
Lokalizacja: Warszawa

24 kwie 2021, 11:28

Znalazłem zdjęcie chwilowego zużycia CX-7 2.3.

Obrazek

168.6 l/100 km





Chociaż samochód był sympatyczny.
Obrazek
Awatar użytkownika
Sun
Donator
Donator
Posty: 298
Rejestracja: 03 maja 2020, 13:55
Model: ND
Wersja: Skyenergy
Lokalizacja: Gliwice

24 kwie 2021, 14:53

chebum pisze:
24 kwie 2021, 8:56
5. Bardzo niska jakość wykończenia kabiny. Oglądałem kilka NC z przebiegami 100-150 tys. W każdym był zniszczony fotel kierowcy. W jednym już nawet nie było tekstury na skórze.
Plastyki rysują się błyskawicznie. Prawie każdy z porysowanym schowkiem przed pasażerem. Niektóre mają porysowaną poduszkę kierownicy i słupki. Nawet Citroen i Renault wyglądają w środku lepiej z takimi przebiegami, nie mówiąc o markach premium.
Przywrócić wnętrze Mazdy do porządnego stanu sporo kosztuje z powodu pkt 2 i 4.
Aż tak źle to w Mazdzie wygląda czy w jakiś konkretnych modelach Mazdy?
Awatar użytkownika
chebum
Posty: 73
Rejestracja: 21 cze 2020, 11:16
Model: NC FL
Wersja: 2.0 5b
Lokalizacja: Warszawa

24 kwie 2021, 15:10

Sun pisze:Aż tak źle to w Mazdzie wygląda czy w jakiś konkretnych modelach Mazdy?
O wszystkich Mazdach nie wiem. Mój Cx-7 był świeży, na gwarancji. Miał przebieg poniżej 50 tys kiedy go kupiłem. Nie pamiętam jakichś większych wad we wnętrzu.

Tak wyglądała kierownica CX-7 w moment kiedy sam sprzedawałem:
Obrazek

MX-5 NC bardzo często wyglądają słabo. W sumie widać to na zdjęciach w ogłoszeniach. Możesz sprawdzić. Najgorsze miejsca: lewa strona fotela kierowcy, kierownica, schowek przed pasażerem, poduszka kierownicy, osłony słupków, rdza na mocowaniach foteli.
Awatar użytkownika
Andrut
Moderator Detalingu
Moderator Detalingu
Posty: 638
Rejestracja: 10 mar 2019, 17:40
Model: NC FL2
Wersja: 2,5L
Lokalizacja: Kraków

24 kwie 2021, 19:16

w NC zdejmować koło do wymiany żarówki? No to chyba jestem magikiem bo tego nie robiłem....

W C5 trzeba demontować zderzak do wymiany dziennych.

Ja od 2 lat nie zrobiłem nic poza fanaberiami wiec odnośnie kosztów części się nie wypowiem.

Jesli chodzi o jakoś wnętrza to NC nie odbiega pod tym względem nowym samochodą. Jeśli chodzi o auta z epoki to ok były mniej plastikowe.
Awatar użytkownika
niezalogowany
Posty: 252
Rejestracja: 17 lut 2021, 20:40
Model: NC
Wersja: szybki ponton
Lokalizacja: Wrocław

24 kwie 2021, 20:51

Co do spalania, NC 1.8 pali mi poniżej 7l przy 120 na autostradzie, na torze (Krzywa) weszło 18l, a taki wynik potrafiłem uzyskać w Mondeo MK3 2.0 tak po prostu po Wrocławiu. Także ja jestem moim NC pozytywnie zaskoczony. Możliwe że po swapie na 2.5 to się zmieni, ale nie wierzę żeby 2.0 tak bardzo różniło się na tym polu.

Co do zużycia wnętrza to moja ma ponad 200kkm i ok, kierownica nadaje się tylko do renowacji, ale siedzenia są w bardzo dobrym stanie, brak przetarć, w sumie nie specjalnie chyba mogę się przyczepić. Choć faktycznie jest plastikowo i twardo...
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4567
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

25 kwie 2021, 7:25

Poniżej 7/100 nie widziałem w NC nigdy. Po swapie na 2.5 o takim wyniku nawet nie myślę, choć być może 8 jest osiągalne (bo 8.3-8.4 już było)

Tak w ogóle to się zastanawiam jak to jest. NC w przeciwieństwie do NA jest autem psujacym się. Co chwile przerabiam różne typowe i nietypowe usterki. Nic drogiego ani ciężkiego do ogarnięcia (no, pomijając silnik ) ale co chwila coś. Moze dlatego że NC jest przedliftem a NA była poliftem? Mimo wszystko uwielbiam to auto, tego też nie rozumiem



przy użyciu Tapatalka

pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Awatar użytkownika
danielski
Donator
Donator
Posty: 310
Rejestracja: 12 sie 2014, 20:02
Model: NC
Wersja: 2.0
Lokalizacja: Warszawa Ursynów

25 kwie 2021, 7:31

Poniżej 7 litrów jest możliwe, sam tego doświadczyłem - 1.8 w 2 osoby ok 200km jadąc 90-110km/h, spalanie mierzone od pełnego baku do dotankowania na stacji znów do pełnego baku wyszło mi 6,7l/100km.
ODPOWIEDZ