Co trzeba zrobić i ile to będzie kosztować...

Forum główne a tematyką prowadzącą jest mx-5.

Moderator: Moderatorzy

maciejrumian
Posty: 334
Rejestracja: 05 lis 2014, 20:33
Model: ND RF
Lokalizacja: warszawa

17 sie 2016, 21:00

Panowie (i panie) nie wiem czy znacie moja Miate...
(jesl nie to zapraszam na viewtopic.php?f=22&t=15654&p=299554#p299554)

Od czasu zakupu włożyłem w nią sporo kasy a w ten weekend Wojti założy mi zregenerowane w zerkopolu bile b6 (na katach i rolce) ze sprzezynami voglanda (-35mm) nowymi oslonami amorów, tulejami itd... na fele Rota shakotan 15x8 ( et0! - jestem ciekaw czy wejdzie bo na seryjnym byla katastrona... fota nizej)od Sodibydgoszcz (z nową gumą).

Majkel dokonczy dzieła montując chłodnice zeby Madzia sie juz nie grzała i nowe klasyczne lusterka które dostana blasku jak reszta auta u naszego trzeciego juz w tym poscie forumowicza, a mianowicie "MRCSNB" (uwielbiam to wymiawiac :D) z poczatkiem tygodnia...

... wiec do pelni szczescia brakuje mi jednego a mianowicie takiej zabawy ja ten pan od 4:42

https://www.youtube.com/watch?v=5Y_HRX6i7sA

Mam zdrowe 1.8, zawiesznei jak wyzej, skyrznie 5begową.
(zakladam ze to pewnie skyrznia i brak torsena robia swoje )
ps. nie chce modyfikować narazie mocy silnika

Więc jaki torsen i jaka skrzynia jesli musze i ile to najmniej bedzie ksoztowac....?

Z góry dziękuje za pomoc.
Załączniki
13874677_1256238787729267_1807854111_n.jpg
13874677_1256238787729267_1807854111_n.jpg (34.27 KiB) Przejrzano 2578 razy
Ostatnio zmieniony 17 sie 2016, 22:00 przez maciejrumian, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
polokokt
Donator
Donator
Posty: 1234
Rejestracja: 23 maja 2012, 8:42
Model: NC FL
Wersja: 2.0 Sport
Lokalizacja: WL

17 sie 2016, 21:41

yyy, chyba nie ten link Ci się wkleił za drugim razem, bo wskazuje na stronę forum a nie na film (pewnie z YT miał być).
maciejrumian
Posty: 334
Rejestracja: 05 lis 2014, 20:33
Model: ND RF
Lokalizacja: warszawa

17 sie 2016, 22:00

polokokt pisze:yyy, chyba nie ten link Ci się wkleił za drugim razem, bo wskazuje na stronę forum a nie na film (pewnie z YT miał być).


poprawiłem, dzieki :)
Lexx
Donator
Donator
Posty: 1269
Rejestracja: 22 cze 2013, 9:20
Model: NA
Wersja: Eunos
Lokalizacja: Bristol

17 sie 2016, 23:18

Torsena i grybego staba i turbo brakuje ;) na mokrym polatasz bokiem, na suchym miata bedzie kleila jak opentana chyba ze zalozysz smiecioopone.
Bile siadly dobrze?
maciejrumian
Posty: 334
Rejestracja: 05 lis 2014, 20:33
Model: ND RF
Lokalizacja: warszawa

18 sie 2016, 0:10

Staba?

Nie wiem czy siadly bo bede zakladane dopiero w weekend :)

Mowie tylko o lataniu na mokrym. Na suchym niech sie klei :p
Lexx
Donator
Donator
Posty: 1269
Rejestracja: 22 cze 2013, 9:20
Model: NA
Wersja: Eunos
Lokalizacja: Bristol

18 sie 2016, 0:17

Jak na mokrym to torsen starczy.

Stab- Stabilizatr
maciejrumian
Posty: 334
Rejestracja: 05 lis 2014, 20:33
Model: ND RF
Lokalizacja: warszawa

18 sie 2016, 9:07

Lexx pisze:Jak na mokrym to torsen starczy.

Stab- Stabilizatr


jaki torsen ? za ile ? :D

czyli skrzyni nie musze zmieniać.. uf!
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4678
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

18 sie 2016, 9:14

Skrzyni nie musisz wymieniać, torsen najlepiej od skrzyni 5-biegowej (koszt ok 1200zl).
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990r, ND 2,0.
maciejrumian
Posty: 334
Rejestracja: 05 lis 2014, 20:33
Model: ND RF
Lokalizacja: warszawa

18 sie 2016, 9:31

który to jest torsen ?
Lexx
Donator
Donator
Posty: 1269
Rejestracja: 22 cze 2013, 9:20
Model: NA
Wersja: Eunos
Lokalizacja: Bristol

18 sie 2016, 12:10

Obijetnie, moze byc z NA type1 albo z poznej NA/NB type 2.
Zeby to zaszczepic do 1.6 trzeba walu i polosi z 1.8.
maciejrumian
Posty: 334
Rejestracja: 05 lis 2014, 20:33
Model: ND RF
Lokalizacja: warszawa

18 sie 2016, 13:23

mam 1.8 NA i slyszlem ze sa torseny roznego tyou, jakies plytkowe itd itd a wolalbym taka szpere ktora sie nie zuzywa i dziala :D
Lexx
Donator
Donator
Posty: 1269
Rejestracja: 22 cze 2013, 9:20
Model: NA
Wersja: Eunos
Lokalizacja: Bristol

18 sie 2016, 16:58

Torsen to Torsen, jet jeszcze VLSD.
maciejrumian
Posty: 334
Rejestracja: 05 lis 2014, 20:33
Model: ND RF
Lokalizacja: warszawa

18 sie 2016, 17:07

to chetnie kupie torsena jak tylko on pozwala mi sie tak pobawic, bo podobno mozna chodzic bokami bez tego ale mi jakos nie wychodzi
Awatar użytkownika
Mac
Posty: 2281
Rejestracja: 04 sty 2013, 22:51
Model: NA
Wersja: Jedyna taka
Lokalizacja: Warszawa

18 sie 2016, 19:37

Szpery w MX5 to nie tylko Torseny i VLSD. Nie znam się, ale jeszcze niektórzy mówią, że Fuji jest zajebista, chodzi pewnie o długość przełożeń. Ale to może niech się lepiej ogarnięci wypowiedzą :) Ja ostatnio założyłem VLSD i seryjne 1.6 115 ("115") koni też daje sporo radości :D Poza tym VLSD można zregenerować
"Gdyby Bóg lubił przedni napęd, chodzilibyśmy na rękach"
~Colin McRae

Autopromocja. Zapraszam na foto-fanpage: https://www.facebook.com/Picture68-871358819596568/
Tycjan
Posty: 1048
Rejestracja: 27 paź 2007, 14:57
Model: NB MSM
Wersja: Mazdaspeed
Lokalizacja: Świnoujście/Szczecin

18 sie 2016, 20:07

Lexx pisze:Obijetnie, moze byc z NA type1 albo z poznej NA/NB type 2.
Zeby to zaszczepic do 1.6 trzeba walu i polosi z 1.8.

Wały w 1.6 i 1.8 były takie same i tego zmieniać nie musi. Ten mit obaliliśmy juz dawno kładąc różne wały z 1.6 i 1.8 z NA, NB i NBFL obok siebie na ziemi. Inny był w skrzyniach auto (tutaj mam wiedze tylko o NBFL) i w Mazdaspeed (wzmocniony).
Co to torsena typa 1, czyli rocznik '94, '95 to jego znalezienie bedzie kłopotliwe - są najbardziej pancerne ze wszystkich torsenów wkładanych do NA i NBFL (nie dotyczy Mazdaspeed), a przez to nikt nie lubi sie z nimi rozstawać, a i na dziale szaber to rzadkość.
Najłatwiej trafić fuji z modeli z lat '03, '04.
NA`94 1.8 Supercharged - Laser Blue - 230 KM, 264 Nm
NBFL`04 1.8 Mazdaspeed - Velocity Red - 185 KM, 230 Nm
NA`91 1.6 Classic Red - 115 KM,135 Nm
NBFL`01 1.8 Sportive Supercharged - Crystal Blue - 183 KM,212 Nm
NBFL`01 1.8 Laser Blue - 146 KM,168 Nm
autopaga
Posty: 3342
Rejestracja: 05 sie 2012, 22:37
Lokalizacja: Szczecin

18 sie 2016, 20:52

Kłopotem nie jest znaleźć kogoś kto ma, trudniej będzie nakłonić kogoś żeby go sprzedał :D
Lexx
Donator
Donator
Posty: 1269
Rejestracja: 22 cze 2013, 9:20
Model: NA
Wersja: Eunos
Lokalizacja: Bristol

18 sie 2016, 23:35

Tycjan pisze:
Lexx pisze:Obijetnie, moze byc z NA type1 albo z poznej NA/NB type 2.
Zeby to zaszczepic do 1.6 trzeba walu i polosi z 1.8.

Wały w 1.6 i 1.8 były takie same i tego zmieniać nie musi. Ten mit obaliliśmy juz dawno kładąc różne wały z 1.6 i 1.8 z NA, NB i NBFL obok siebie na ziemi. Inny był w skrzyniach auto (tutaj mam wiedze tylko o NBFL) i w Mazdaspeed (wzmocniony).
Co to torsena typa 1, czyli rocznik '94, '95 to jego znalezienie bedzie kłopotliwe - są najbardziej pancerne ze wszystkich torsenów wkładanych do NA i NBFL (nie dotyczy Mazdaspeed), a przez to nikt nie lubi sie z nimi rozstawać, a i na dziale szaber to rzadkość.
Najłatwiej trafić fuji z modeli z lat '03, '04.




No to ja moge powiedziec ze trzymalem w jednej rece wal z Eunosa 1.6 a w drugiej z 1.8 i flansze mialy inne srednice. Oba auta mialy skrzynie manualne.
Tycjan
Posty: 1048
Rejestracja: 27 paź 2007, 14:57
Model: NB MSM
Wersja: Mazdaspeed
Lokalizacja: Świnoujście/Szczecin

19 sie 2016, 8:47

Sprawdzaliśmy długość wałów, aby obalic mit że są wały krótsze i dłuższe względem tego czy współpracują z dyfrem otwartym czy torsenem/VLSD - były takie same na długość. Nie sprawdzaliśmy rozstawu otworów na flanszy suwmiarką (nie rzuciły nam się wzroko duże różnice), więc może tutaj być sedno prawdy. Sprawdzę to w przyszłym tygodniu jak będe miał ponownie dostep do kilkunastu wałów z różnych modeli mx-5. Dam znać.
NA`94 1.8 Supercharged - Laser Blue - 230 KM, 264 Nm
NBFL`04 1.8 Mazdaspeed - Velocity Red - 185 KM, 230 Nm
NA`91 1.6 Classic Red - 115 KM,135 Nm
NBFL`01 1.8 Sportive Supercharged - Crystal Blue - 183 KM,212 Nm
NBFL`01 1.8 Laser Blue - 146 KM,168 Nm
ree
Posty: 2576
Rejestracja: 05 paź 2009, 22:51
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

19 sie 2016, 9:21

Potwierdzam NA 1.8 wał pasuje do torsena. Nie trzeba nic wymieniać jeśli chodzi o wał. Trzeba tylko zmienić półosie bo są skręcane a nie wkładane.
RS
Donator
Donator
Posty: 1552
Rejestracja: 27 wrz 2011, 18:37
Model: NA
Lokalizacja: Krosno/Kraków

19 sie 2016, 15:36

Lexx pisze:Eunosa 1.6

<94 dyfry i półosie na pewno były różne, a wały chyba też od >94.
Lexx
Donator
Donator
Posty: 1269
Rejestracja: 22 cze 2013, 9:20
Model: NA
Wersja: Eunos
Lokalizacja: Bristol

19 sie 2016, 18:20

RS pisze:
Lexx pisze:Eunosa 1.6

<94 dyfry i półosie na pewno były różne, a wały chyba też od >94.



Byly, byly Jim otatnio wymienial dyfer na NB i wal z NA byl za dlugi, tak wynika z Jego relacji.
RS
Donator
Donator
Posty: 1552
Rejestracja: 27 wrz 2011, 18:37
Model: NA
Lokalizacja: Krosno/Kraków

19 sie 2016, 18:23

RS pisze:a wały chyba też od >94.

Wkradł się błąd. Wały powinny być takie same po 94.
Tycjan
Posty: 1048
Rejestracja: 27 paź 2007, 14:57
Model: NB MSM
Wersja: Mazdaspeed
Lokalizacja: Świnoujście/Szczecin

19 sie 2016, 21:01

To, że przy zmianie dyfra z otwartego na torsen/vlsd trzeba wymienić ZAWSZE półosie to sprawa jasna !
Pierwsze jednak słyszę, że wał miedzy NA i NB był krótszy lub dłuższy - mówimy tylko o manualach.
Porównywaliśmy wały z NA i NB z 1.6 i 1.8 i WSZYSTKIE miały taką samą długość, bez względu czy był dyfer otwarty czy torsen/vlsd.
NIE porównywaliśmy rozstawu śrób na flanszach kardana, na połączeniu wał napędowy - dyfer, bo wtedy nie rzuciły nam się wielkie róznice, ale po tym co napisał Lexx zamierzam w poniedziałek to sprawdzić na kilkunastu wałach z różnych mx-5.
NA`94 1.8 Supercharged - Laser Blue - 230 KM, 264 Nm
NBFL`04 1.8 Mazdaspeed - Velocity Red - 185 KM, 230 Nm
NA`91 1.6 Classic Red - 115 KM,135 Nm
NBFL`01 1.8 Sportive Supercharged - Crystal Blue - 183 KM,212 Nm
NBFL`01 1.8 Laser Blue - 146 KM,168 Nm
Awatar użytkownika
Verteru
Posty: 310
Rejestracja: 27 sie 2010, 19:48
Model: NA
Wersja: 1.6
Lokalizacja: Warszawa/Sosnowiec
Kontakt:

23 sie 2016, 10:25

Do takiej zabawy nie potrzebny ci Torsen. Wystarczy wjazd w zakręt na dwójce. Noga w sprzęgło i gaz. Puszczasz bardzo szybko sprzęgło i leci bokiem. Mam otwary dyfer 1.6 (115KM) i ostatio zacząłem się tak trochę bawić, ale to bardziej na parkingu pod marketem/ bardzo szerokim zakręcie ja skręt w prawo na skrzyżowaniu. Na tym filmiku jest mokra nawierzchnia to już w ogóle.

A dodam tylko, że mam ustawienia zawieszenia (seryjnego) z flyin' miata wcześniej nie wiem czemu wogóle nie miał jakby mocy na wyjściu z zakrętu. Do latania bokiem pomaga też podobno wysokie ciśninenie w oponach tył. Tak czy siak po zmianie ustawień zawieszenia doszedłem do wniosku, że mi jest torsen zupełnie nie potrzebny na ten moment. Na seryjny wyższym zawieszeniu jak sie przesadzi to charekterystycznie odbija jak wahadło w drugą stronę i trzeba bardzo uważać.

Nie rozumiem również czemu masz takie wielkie opony jak chcesz latać bokiem.
maciejrumian
Posty: 334
Rejestracja: 05 lis 2014, 20:33
Model: ND RF
Lokalizacja: warszawa

23 sie 2016, 15:09

Opony mam 195 szerokosci.

Mało co jezdzilem jeszcze maita na nowym zawieszeniu ale pameitam ze latanie bokiem NC 2.0 mojego kumpla to byla taka latwizna ze szkoda gadac, mi sie nigdy nie udalo zapanowac nad poslizgiem, zobacyzmy co bedzie jak chwile pojezdze z nowym set upem
RS
Donator
Donator
Posty: 1552
Rejestracja: 27 wrz 2011, 18:37
Model: NA
Lokalizacja: Krosno/Kraków

23 sie 2016, 15:45

Verteru pisze:Do takiej zabawy nie potrzebny ci Torsen.


Ale z torsenem jest prościej i bardziej przewidywalnie.
Awatar użytkownika
Verteru
Posty: 310
Rejestracja: 27 sie 2010, 19:48
Model: NA
Wersja: 1.6
Lokalizacja: Warszawa/Sosnowiec
Kontakt:

23 sie 2016, 20:02

RS pisze:
Verteru pisze:Do takiej zabawy nie potrzebny ci Torsen.


Ale z torsenem jest prościej i bardziej przewidywalnie.

A to na pewno, szczególnie przy ruszaniu.
ols
Donator
Donator
Posty: 671
Rejestracja: 29 lip 2013, 13:27
Model: NA
Wersja: 1.8
Lokalizacja: Warszawa

16 paź 2016, 9:51

Tycjan pisze:To, że przy zmianie dyfra z otwartego na torsen/vlsd trzeba wymienić ZAWSZE półosie to sprawa jasna !

Zmieniałem w swojej (NAfl 1.8) na torsena, zostały te same półosie. Może przed liftem były inne.
ODPOWIEDZ