Co trzeba zrobić i ile to będzie kosztować...
Moderator: Moderatorzy
-
- Posty: 334
- Rejestracja: 05 lis 2014, 20:33
- Model: ND RF
- Lokalizacja: warszawa
Panowie (i panie) nie wiem czy znacie moja Miate...
(jesl nie to zapraszam na viewtopic.php?f=22&t=15654&p=299554#p299554)
Od czasu zakupu włożyłem w nią sporo kasy a w ten weekend Wojti założy mi zregenerowane w zerkopolu bile b6 (na katach i rolce) ze sprzezynami voglanda (-35mm) nowymi oslonami amorów, tulejami itd... na fele Rota shakotan 15x8 ( et0! - jestem ciekaw czy wejdzie bo na seryjnym byla katastrona... fota nizej)od Sodibydgoszcz (z nową gumą).
Majkel dokonczy dzieła montując chłodnice zeby Madzia sie juz nie grzała i nowe klasyczne lusterka które dostana blasku jak reszta auta u naszego trzeciego juz w tym poscie forumowicza, a mianowicie "MRCSNB" (uwielbiam to wymiawiac ) z poczatkiem tygodnia...
... wiec do pelni szczescia brakuje mi jednego a mianowicie takiej zabawy ja ten pan od 4:42
https://www.youtube.com/watch?v=5Y_HRX6i7sA
Mam zdrowe 1.8, zawiesznei jak wyzej, skyrznie 5begową.
(zakladam ze to pewnie skyrznia i brak torsena robia swoje )
ps. nie chce modyfikować narazie mocy silnika
Więc jaki torsen i jaka skrzynia jesli musze i ile to najmniej bedzie ksoztowac....?
Z góry dziękuje za pomoc.
(jesl nie to zapraszam na viewtopic.php?f=22&t=15654&p=299554#p299554)
Od czasu zakupu włożyłem w nią sporo kasy a w ten weekend Wojti założy mi zregenerowane w zerkopolu bile b6 (na katach i rolce) ze sprzezynami voglanda (-35mm) nowymi oslonami amorów, tulejami itd... na fele Rota shakotan 15x8 ( et0! - jestem ciekaw czy wejdzie bo na seryjnym byla katastrona... fota nizej)od Sodibydgoszcz (z nową gumą).
Majkel dokonczy dzieła montując chłodnice zeby Madzia sie juz nie grzała i nowe klasyczne lusterka które dostana blasku jak reszta auta u naszego trzeciego juz w tym poscie forumowicza, a mianowicie "MRCSNB" (uwielbiam to wymiawiac ) z poczatkiem tygodnia...
... wiec do pelni szczescia brakuje mi jednego a mianowicie takiej zabawy ja ten pan od 4:42
https://www.youtube.com/watch?v=5Y_HRX6i7sA
Mam zdrowe 1.8, zawiesznei jak wyzej, skyrznie 5begową.
(zakladam ze to pewnie skyrznia i brak torsena robia swoje )
ps. nie chce modyfikować narazie mocy silnika
Więc jaki torsen i jaka skrzynia jesli musze i ile to najmniej bedzie ksoztowac....?
Z góry dziękuje za pomoc.
- Załączniki
-
- 13874677_1256238787729267_1807854111_n.jpg (34.27 KiB) Przejrzano 2577 razy
Ostatnio zmieniony 17 sie 2016, 22:00 przez maciejrumian, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 334
- Rejestracja: 05 lis 2014, 20:33
- Model: ND RF
- Lokalizacja: warszawa
polokokt pisze:yyy, chyba nie ten link Ci się wkleił za drugim razem, bo wskazuje na stronę forum a nie na film (pewnie z YT miał być).
poprawiłem, dzieki
-
- Posty: 334
- Rejestracja: 05 lis 2014, 20:33
- Model: ND RF
- Lokalizacja: warszawa
Staba?
Nie wiem czy siadly bo bede zakladane dopiero w weekend
Mowie tylko o lataniu na mokrym. Na suchym niech sie klei :p
Nie wiem czy siadly bo bede zakladane dopiero w weekend
Mowie tylko o lataniu na mokrym. Na suchym niech sie klei :p
-
- Posty: 334
- Rejestracja: 05 lis 2014, 20:33
- Model: ND RF
- Lokalizacja: warszawa
Lexx pisze:Jak na mokrym to torsen starczy.
Stab- Stabilizatr
jaki torsen ? za ile ?
czyli skrzyni nie musze zmieniać.. uf!
-
- Posty: 334
- Rejestracja: 05 lis 2014, 20:33
- Model: ND RF
- Lokalizacja: warszawa
który to jest torsen ?
-
- Posty: 334
- Rejestracja: 05 lis 2014, 20:33
- Model: ND RF
- Lokalizacja: warszawa
mam 1.8 NA i slyszlem ze sa torseny roznego tyou, jakies plytkowe itd itd a wolalbym taka szpere ktora sie nie zuzywa i dziala
-
- Posty: 334
- Rejestracja: 05 lis 2014, 20:33
- Model: ND RF
- Lokalizacja: warszawa
to chetnie kupie torsena jak tylko on pozwala mi sie tak pobawic, bo podobno mozna chodzic bokami bez tego ale mi jakos nie wychodzi
Szpery w MX5 to nie tylko Torseny i VLSD. Nie znam się, ale jeszcze niektórzy mówią, że Fuji jest zajebista, chodzi pewnie o długość przełożeń. Ale to może niech się lepiej ogarnięci wypowiedzą Ja ostatnio założyłem VLSD i seryjne 1.6 115 ("115") koni też daje sporo radości Poza tym VLSD można zregenerować
"Gdyby Bóg lubił przedni napęd, chodzilibyśmy na rękach"
~Colin McRae
Autopromocja. Zapraszam na foto-fanpage: https://www.facebook.com/Picture68-871358819596568/
~Colin McRae
Autopromocja. Zapraszam na foto-fanpage: https://www.facebook.com/Picture68-871358819596568/
-
- Posty: 1048
- Rejestracja: 27 paź 2007, 14:57
- Model: NB MSM
- Wersja: Mazdaspeed
- Lokalizacja: Świnoujście/Szczecin
Lexx pisze:Obijetnie, moze byc z NA type1 albo z poznej NA/NB type 2.
Zeby to zaszczepic do 1.6 trzeba walu i polosi z 1.8.
Wały w 1.6 i 1.8 były takie same i tego zmieniać nie musi. Ten mit obaliliśmy juz dawno kładąc różne wały z 1.6 i 1.8 z NA, NB i NBFL obok siebie na ziemi. Inny był w skrzyniach auto (tutaj mam wiedze tylko o NBFL) i w Mazdaspeed (wzmocniony).
Co to torsena typa 1, czyli rocznik '94, '95 to jego znalezienie bedzie kłopotliwe - są najbardziej pancerne ze wszystkich torsenów wkładanych do NA i NBFL (nie dotyczy Mazdaspeed), a przez to nikt nie lubi sie z nimi rozstawać, a i na dziale szaber to rzadkość.
Najłatwiej trafić fuji z modeli z lat '03, '04.
NA`94 1.8 Supercharged - Laser Blue - 230 KM, 264 Nm
NBFL`04 1.8 Mazdaspeed - Velocity Red - 185 KM, 230 Nm
NA`91 1.6 Classic Red - 115 KM,135 Nm
NBFL`01 1.8 Sportive Supercharged - Crystal Blue - 183 KM,212 Nm
NBFL`01 1.8 Laser Blue - 146 KM,168 Nm
NBFL`04 1.8 Mazdaspeed - Velocity Red - 185 KM, 230 Nm
NA`91 1.6 Classic Red - 115 KM,135 Nm
NBFL`01 1.8 Sportive Supercharged - Crystal Blue - 183 KM,212 Nm
NBFL`01 1.8 Laser Blue - 146 KM,168 Nm
-
- Donator
- Posty: 1269
- Rejestracja: 22 cze 2013, 9:20
- Model: NA
- Wersja: Eunos
- Lokalizacja: Bristol
Tycjan pisze:Lexx pisze:Obijetnie, moze byc z NA type1 albo z poznej NA/NB type 2.
Zeby to zaszczepic do 1.6 trzeba walu i polosi z 1.8.
Wały w 1.6 i 1.8 były takie same i tego zmieniać nie musi. Ten mit obaliliśmy juz dawno kładąc różne wały z 1.6 i 1.8 z NA, NB i NBFL obok siebie na ziemi. Inny był w skrzyniach auto (tutaj mam wiedze tylko o NBFL) i w Mazdaspeed (wzmocniony).
Co to torsena typa 1, czyli rocznik '94, '95 to jego znalezienie bedzie kłopotliwe - są najbardziej pancerne ze wszystkich torsenów wkładanych do NA i NBFL (nie dotyczy Mazdaspeed), a przez to nikt nie lubi sie z nimi rozstawać, a i na dziale szaber to rzadkość.
Najłatwiej trafić fuji z modeli z lat '03, '04.
No to ja moge powiedziec ze trzymalem w jednej rece wal z Eunosa 1.6 a w drugiej z 1.8 i flansze mialy inne srednice. Oba auta mialy skrzynie manualne.
-
- Posty: 1048
- Rejestracja: 27 paź 2007, 14:57
- Model: NB MSM
- Wersja: Mazdaspeed
- Lokalizacja: Świnoujście/Szczecin
Sprawdzaliśmy długość wałów, aby obalic mit że są wały krótsze i dłuższe względem tego czy współpracują z dyfrem otwartym czy torsenem/VLSD - były takie same na długość. Nie sprawdzaliśmy rozstawu otworów na flanszy suwmiarką (nie rzuciły nam się wzroko duże różnice), więc może tutaj być sedno prawdy. Sprawdzę to w przyszłym tygodniu jak będe miał ponownie dostep do kilkunastu wałów z różnych modeli mx-5. Dam znać.
NA`94 1.8 Supercharged - Laser Blue - 230 KM, 264 Nm
NBFL`04 1.8 Mazdaspeed - Velocity Red - 185 KM, 230 Nm
NA`91 1.6 Classic Red - 115 KM,135 Nm
NBFL`01 1.8 Sportive Supercharged - Crystal Blue - 183 KM,212 Nm
NBFL`01 1.8 Laser Blue - 146 KM,168 Nm
NBFL`04 1.8 Mazdaspeed - Velocity Red - 185 KM, 230 Nm
NA`91 1.6 Classic Red - 115 KM,135 Nm
NBFL`01 1.8 Sportive Supercharged - Crystal Blue - 183 KM,212 Nm
NBFL`01 1.8 Laser Blue - 146 KM,168 Nm
-
- Posty: 1048
- Rejestracja: 27 paź 2007, 14:57
- Model: NB MSM
- Wersja: Mazdaspeed
- Lokalizacja: Świnoujście/Szczecin
To, że przy zmianie dyfra z otwartego na torsen/vlsd trzeba wymienić ZAWSZE półosie to sprawa jasna !
Pierwsze jednak słyszę, że wał miedzy NA i NB był krótszy lub dłuższy - mówimy tylko o manualach.
Porównywaliśmy wały z NA i NB z 1.6 i 1.8 i WSZYSTKIE miały taką samą długość, bez względu czy był dyfer otwarty czy torsen/vlsd.
NIE porównywaliśmy rozstawu śrób na flanszach kardana, na połączeniu wał napędowy - dyfer, bo wtedy nie rzuciły nam się wielkie róznice, ale po tym co napisał Lexx zamierzam w poniedziałek to sprawdzić na kilkunastu wałach z różnych mx-5.
Pierwsze jednak słyszę, że wał miedzy NA i NB był krótszy lub dłuższy - mówimy tylko o manualach.
Porównywaliśmy wały z NA i NB z 1.6 i 1.8 i WSZYSTKIE miały taką samą długość, bez względu czy był dyfer otwarty czy torsen/vlsd.
NIE porównywaliśmy rozstawu śrób na flanszach kardana, na połączeniu wał napędowy - dyfer, bo wtedy nie rzuciły nam się wielkie róznice, ale po tym co napisał Lexx zamierzam w poniedziałek to sprawdzić na kilkunastu wałach z różnych mx-5.
NA`94 1.8 Supercharged - Laser Blue - 230 KM, 264 Nm
NBFL`04 1.8 Mazdaspeed - Velocity Red - 185 KM, 230 Nm
NA`91 1.6 Classic Red - 115 KM,135 Nm
NBFL`01 1.8 Sportive Supercharged - Crystal Blue - 183 KM,212 Nm
NBFL`01 1.8 Laser Blue - 146 KM,168 Nm
NBFL`04 1.8 Mazdaspeed - Velocity Red - 185 KM, 230 Nm
NA`91 1.6 Classic Red - 115 KM,135 Nm
NBFL`01 1.8 Sportive Supercharged - Crystal Blue - 183 KM,212 Nm
NBFL`01 1.8 Laser Blue - 146 KM,168 Nm
- Verteru
- Posty: 310
- Rejestracja: 27 sie 2010, 19:48
- Model: NA
- Wersja: 1.6
- Lokalizacja: Warszawa/Sosnowiec
- Kontakt:
Do takiej zabawy nie potrzebny ci Torsen. Wystarczy wjazd w zakręt na dwójce. Noga w sprzęgło i gaz. Puszczasz bardzo szybko sprzęgło i leci bokiem. Mam otwary dyfer 1.6 (115KM) i ostatio zacząłem się tak trochę bawić, ale to bardziej na parkingu pod marketem/ bardzo szerokim zakręcie ja skręt w prawo na skrzyżowaniu. Na tym filmiku jest mokra nawierzchnia to już w ogóle.
A dodam tylko, że mam ustawienia zawieszenia (seryjnego) z flyin' miata wcześniej nie wiem czemu wogóle nie miał jakby mocy na wyjściu z zakrętu. Do latania bokiem pomaga też podobno wysokie ciśninenie w oponach tył. Tak czy siak po zmianie ustawień zawieszenia doszedłem do wniosku, że mi jest torsen zupełnie nie potrzebny na ten moment. Na seryjny wyższym zawieszeniu jak sie przesadzi to charekterystycznie odbija jak wahadło w drugą stronę i trzeba bardzo uważać.
Nie rozumiem również czemu masz takie wielkie opony jak chcesz latać bokiem.
A dodam tylko, że mam ustawienia zawieszenia (seryjnego) z flyin' miata wcześniej nie wiem czemu wogóle nie miał jakby mocy na wyjściu z zakrętu. Do latania bokiem pomaga też podobno wysokie ciśninenie w oponach tył. Tak czy siak po zmianie ustawień zawieszenia doszedłem do wniosku, że mi jest torsen zupełnie nie potrzebny na ten moment. Na seryjny wyższym zawieszeniu jak sie przesadzi to charekterystycznie odbija jak wahadło w drugą stronę i trzeba bardzo uważać.
Nie rozumiem również czemu masz takie wielkie opony jak chcesz latać bokiem.
-
- Posty: 334
- Rejestracja: 05 lis 2014, 20:33
- Model: ND RF
- Lokalizacja: warszawa
Opony mam 195 szerokosci.
Mało co jezdzilem jeszcze maita na nowym zawieszeniu ale pameitam ze latanie bokiem NC 2.0 mojego kumpla to byla taka latwizna ze szkoda gadac, mi sie nigdy nie udalo zapanowac nad poslizgiem, zobacyzmy co bedzie jak chwile pojezdze z nowym set upem
Mało co jezdzilem jeszcze maita na nowym zawieszeniu ale pameitam ze latanie bokiem NC 2.0 mojego kumpla to byla taka latwizna ze szkoda gadac, mi sie nigdy nie udalo zapanowac nad poslizgiem, zobacyzmy co bedzie jak chwile pojezdze z nowym set upem
Tycjan pisze:To, że przy zmianie dyfra z otwartego na torsen/vlsd trzeba wymienić ZAWSZE półosie to sprawa jasna !
Zmieniałem w swojej (NAfl 1.8) na torsena, zostały te same półosie. Może przed liftem były inne.