Strona 1 z 1
Torsen
: 15 lis 2006, 19:27
autor: Mirek
Hej wszystkim! Jestem nowym użytkownikiem MX-a.Od lipca.Cieszę się nią jak dziecko! Ha!ha! Czytam i czytam o niej wszystko co można.Znalazłem różnice w wyposażeniu Magica z 1999 z silnikiem 1,6 i 1,9.Mam 1,9.Co to jest? Brakuje mi chyba wykształcenia.Chodzi o jakąś przekładnię.Na necie piszą ,że to stosują w autach z napędem 4 X 4.Pozdrawiam!
http://www.mx-5.net/mx5germany/www.mx5-germany.de/MA5.JPG
: 15 lis 2006, 19:59
autor: driftking
to takzwany zeszperowany tylny most, stosuje się go wcelu polepszenia zmniejszeniu róznic prędkości względem siebie kół tylnych, co owocuje możliwością lepszego przyspieszania w zakręcie, lub też przy przegięciu (celowym lub przypadkowym) uślizgnięcie tyłu samochodu i utrzymaniu go w pięęęknym poślizgu

Torsen to poprosu rodzaj szpery, często jest używany w samochodach terenowych, nie dokońca nadaje się do sportu gdyż zaczyna opóźniać koła dopiero w końcowej fazie zakrętu... (ale i tak lepszy Torsen niż otwaty most) w miatce Torsen był dostępny chyba od modelu NB. W NA na zamówienie można było mieć szpere płytkową LSD (lepszą do sportu)
: 15 lis 2006, 20:32
autor: tunix
Mirek, wrzuć wsteczny, skręć koła do oporu i powoli cofaj. Torsen będzie generował charakterystyczne stukanie. Jeśli auto cofa w skręcie zupełnie płynnie to ma otwarty dyfer.
tx
: 15 lis 2006, 21:00
autor: Mirek
Dzięki! Matko Bosko! Co tojest otwarty dyfer? Jutro jadę na wstecznym.Mam nadzieję ,że nie przez całe moje miasteczko.Pozdrawiam! Mirek. P.S. A propos... co na to Karol i Brat?
: 15 lis 2006, 21:54
autor: tunix
http://www.howstuffworks.com/differential.htm
Otwarty to taki, jaki znajdziesz w większości aut - każde koło może kręcić się z dowolnie inną prędkością. Torsen ogranicza tę różnicę prędkości - w efekcie łatwiej zarzucisz tyłem ale też masz więcej przyczepności przyspieszając w zakręcie. W moim aucie jest Torsen, a kolega z biura ma otwarty dyfer. Moim autem ruszając ze skręconymi kołami na śliskim momentalnie kręci się bączka
tx
: 16 lis 2006, 6:53
autor: karol
Mirek pisze:Dzięki! Matko Bosko! Co tojest otwarty dyfer? Jutro jadę na wstecznym.Mam nadzieję ,że nie przez całe moje miasteczko.Pozdrawiam! Mirek. P.S. A propos... co na to Karol i Brat?
Karol i Brat witają w gronie zamiatczonych i gratulują wyboru koloru.
: 08 lut 2008, 22:25
autor: kufelman
Mam pytanie gość napisał w ogłoszeniu że jest to lsd z mx5 nb ale nie podał silnika i jakoś dziwnie to wygląda co o tym sądzicie?
: 10 lut 2008, 12:29
autor: R.E.D.
czy przypadkiem nie bylo to obojetne? roznica byla miedzy na i nb chyba, a w pozniejszych moze byc roznica miedzy rodzajem skrzyni, ale raczej tylko manual/automat bo mysle, ze w 5-ce i 6-ce beda identyczne

: 11 lut 2008, 11:31
autor: Konrad
Między 5 a 6 jest spora różnica w przełożeniach. Pomiędzy NA i NB różnica jest w budowie - trzeba wymieniać z półosiami. W danych technicznych można zawsze znaleźć wielkość przełożenia przekładni głownej. To jest właśnie przełożenie dyfra.