Ile kosztuje "pierwszy serwis" używanej NCFL 2.0

Planowanie budżetu do kupienia

Forum główne a tematyką prowadzącą jest mx-5.

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
Wojtek Wawa
Donator
Donator
Posty: 2145
Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
Model: ND
Wersja: freedom+bilstein
Lokalizacja: Warszawa

06 paź 2015, 14:39

Witam,

chcę zakupić Mazdę MX5 rocznik 2009 (2.0 LSD, twardy dach), lub młodszą. Chcę dobrze zaplanować swój budżet, a korzystając z tego co udało mi się doczytać choćby na podwójnej ciągłej i po przewertowaniu kilkudziesięciu ogłoszeń, wyklarowały mi się konkretne pytania.

Jeśli macie chęć proszę o odpowiedzi (gdy pytam o części, interesują mnie najlepsze/oryginały):

Nie chodzi o dokładne odpowiedzi, a raczej +/- 500 zł

A. Na start:
- czy w Warszawie i okolicach jest dobry mechanik-pasjonat mx5, czy zostaje ASO (jeśli tak to które)?

- jaki jest koszt rorządu?

- ile kosztuje pełny serwis zawieszenia (wahacze, itp)

- ile kosztuje komplet hamulców przód/tył

Opony sprawdziłem sobie łatwo sam (~500 zł sztuka) i to jest tyle co zrobiłbym zanim bym zaczął samochodem jeździć (poza ubezpieczeniem i rejestracją).
-------------------------------------
B.Potem chciałbym niemal od razu:

- okleić mx5 tak, by dach był czarny, a reszta innym kolorem (u mnie na biało bądź coś wesołego, np żółty, malowanie felg na czarno jest łatwe i tanie) - w klubie i ogłoszeniach widziałem wiele takich oklejonych mazd - ile to kosztuje?
- obniżyć sprężynami, by zwiększyć możliwości na zakrętach - nie chodzi o wygląd, choć nie chcę wyglądu off road (jakiego producenta polecacie - jaka jest cena?)
- zmienić końcowy tłumik, na brzmiący milej, ale nie głośny (samochodem chcę regularnie urywać się z Warszawy w Bieszczady) - producent/cena

A dlaczego to wszystko chcę wiedzieć? By oszacować czy bardziej opłaca mi się kupić drogie cacuszko np 3letnie w pasującym mi kolorze, czy coś 6oletniego dwa razy tańsze.

Już 3 razy w życiu wybrałem opcję numer 2 i 2/3 razy wtopiłem (doprowadzenie samochodu do stanu idealnego w pierwszy rok pochłonęło różnicę do najlepszego używanego egzemplarza w Polsce z nawiążką).
Awatar użytkownika
unaimed1337
Donator
Donator
Posty: 384
Rejestracja: 25 gru 2014, 18:41
Model: NC FL
Wersja: Turbo
Lokalizacja: Rybnik/Kraków

06 paź 2015, 15:27

Niestety na wszystko nie odpowiem, wszak rozrządu jeszcze nie robiłem, zawieszenia też nie, ale tak:

Odnośnie mechaników w Warszawie najlepiej będzie sprawdzić tutaj:
viewforum.php?f=27

Obniżenie zawieszenia to jest koszt 589 zł za eibach pro - kit, jest to chyba najbardziej popularny zestaw i jest mniej więcej jak pieprz i sól w połączeniu z Bilsteinem B6. Obniżenie około 35/30 cm wychodzi. Link do sprężyn:
http://www.eibach.pl/eibach-mazda-mx-5_iii_(nc)-e0-55-00-0-22-pi-2658.html
Pamiętaj jednak, że sprężyny aż tak zachowania w zakręcie nie zmienią, jeżeli chcesz zmniejszyć przechyły i usztywnić samochód w zakrętach, to do tego służą stabilizatory, o czym za chwilę zresztą napiszę.

Odnośnie wydechów, Można ciągnąć z Il. Motorosports, kosztów przesyłki nie znam, wszak jeszcze nie zamawiałem, ale koszt samego wydechu to ~600 ojro link:
https://www.ilmotorsport.de/shop/articl ... ff46f4e4b5
Wypada też zaznaczyć, że pół roku temu jeden z użytkowników forum zakupił jakiegoś remusa używanego za 1500 zł. Po prostu zamieść ogłoszenie w giełdowym dziale, że chcesz kupić i ktoś powinien się odezwać.

Uwierz mi, jest jeszcze jedna modyfikacja, którą musisz zrobić. Jest to zmiana stabilizatorów seryjnych na te z rx-8 (yellow dot). Link do tematu, który porusza ten mod:
viewtopic.php?f=25&t=9473&p=315471&hilit=staby+rx8#p315471
Ja za stabilizatory używane z rx-8 (yellow dot) przód + tył dałem łącznie 200 zł, za robociznę wyjdzie pewnie ze 150 zł, także tragedii nie ma. Jeżeli chodzi o relację koszt/efektywność to jest to najlepszy mod jaki można mazdzie zapodać, żeby zmienić Buickową charakterystykę NC.

Koszt hamulców, no to już zależy, koszta są od np. 1500 zł za bardzo dobry osprzęt, który zniesie nawet tor, do 4000zł + za przeciążenia typu 20G przy lekkim muśnięciu pedału hamulca. Tutaj wrzucam linki do tarcz i klocków na przód, tył wiadomo będzie trochę tańszy. Można śmiało też brać OEM, bo akurat hamulce się Mazdzie bardzo w tym modelu udały.
http://www.brakes.pl/index.php/20-2006- ... b7363c6e41
http://www.brakes.pl/index.php/20-2006- ... b7363c6e41
Ogólnie zestaw znany przez wszystkich to EBC Turbo Groove (tarcze) + EBC YellowStuff/Redstuuf (klocki), jest raczej nie do zajechania.

Z rzeczy typu filtry + oleje:
Olej Valvoline VR1 Racing 5w50 - 5 litrów około 150 zł mnie wyszło
Olej przekładniowy Valvoline Gl-5 80w90 1 litr ~30/40 zł
Filtr Oleju - 44 zł w inter carsie
Filtr powietrza - K&N kosztuje 200 zł, sprawdź w intercarsie ile kosztuje jakiś zamiennik np.

Jest to raczej najtańszy możliwy w utrzymaniu samochód sportowy. Pamiętaj, że to mazda, a nie BMW, albo Audi, więc ceny części nie są jakoś o niebo wyższe.
Chyba tyle, jak coś to pytaj dalej.
OutRun - NCFL 2.0 Turbo viewtopic.php?f=22&t=16824
331.2hp 373nm
Awatar użytkownika
Dżunior
Donator
Donator
Posty: 4106
Rejestracja: 09 lis 2008, 13:42
Model: ND
Wersja: SkyFreedom Recaro
Lokalizacja: Calpe / NDM
Kontakt:

06 paź 2015, 15:41

Odniosłem wrażenie że Kolega pyta raczej o serwis auta seryjnego a nie modyfikacje. ;)

Ad1. Jest jeden pasjonat na północno-zachodnich obrzeżach Warszawy. Jeśli zależy Ci na usłudze z fakturą, mogę polecić AutoBan Serwis z Nieporętu. Naprawiają moje NC/NCfl od wielu lat, a wiem że opiekują się też innymi NC.

Ad2. NC/NCfl mają rozrząd na łańcuchu.

Ad3. Zawieszenie w NC/NCfl jest równie bezobsługowe co rozrząd. ;) Sam pokonałem tą generacją prawie 150kkm po polskich drogach i w zawieszeniu nie wymieniałem absolutnie NIC (poza wymianą sprężyn na obniżające). Słyszałem o kwalifikujących się do wymiany łącznikach stabilizatorów, ale to groszowa sprawa.

Ad4. Tarcz nigdy nie wymieniałem. Klocki: dobre zamienniki kupisz od ok. 200-250PLN za komplet. Klocki OEM od ok. 350PLN za komplet (poza ASO).

unaimed1337 pisze:http://www.eibach.pl/eibach-mazda-mx-5_iii_(nc)-e0-55-00-0-22-pi-2658.html

To są springi do NC. Do NCfl Eibach ma inny model.
Ostatnio zmieniony 06 paź 2015, 15:43 przez Dżunior, łącznie zmieniany 1 raz.
MX-5 ND SkyFreedom 8-)
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
Awatar użytkownika
Wojtek Wawa
Donator
Donator
Posty: 2145
Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
Model: ND
Wersja: freedom+bilstein
Lokalizacja: Warszawa

06 paź 2015, 15:43

Wielkie dzięki, szybka odpowiedź!
Mam nadzieję, że nikt nie usunie tematu, wg mnie wielu ludzi szukających właśnie najtańszego samochodu sportowego (w znaczeniu jeżdżenia po zakrętach, a nie przyśpieszenia do 100 kmh), właśnie takich odpowiedzi szuka.

O tych stabilizatorach kiedyś słyszałem, nie wiedziałem, że to takie tanie i pomocne. Dzięki!

Został rozrząd i klika innych rzeczy, więc jak ktoś posiadający starszą NC ma to już za sobą, proszę o uzupełnienie.
jqb
Donator
Donator
Posty: 1174
Rejestracja: 03 wrz 2012, 17:14
Model: Inny
Wersja: Ikarus ;)
Lokalizacja: Warszawa

06 paź 2015, 15:49

Wojtek Wawa pisze:Został rozrząd i klika innych rzeczy, więc jak ktoś posiadający starszą NC ma to już za sobą, proszę o uzupełnienie.

Rozrządu tak jak pisał Dżunior nie trzeba dotykać, bo jest na łańcuchu. 150-200 tys. powinien zrobić bez problemu, potem można się zainteresować.
matpilch
Donator
Donator
Posty: 4239
Rejestracja: 10 lut 2010, 18:44
Model: Inny
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

06 paź 2015, 18:13

po 72 tys. przebiegu zmieniałem hamulce:
za klocki hamulcowe zapłaciłem na 520 zł, oem przód i tył (produkcja Akebono :mrgreen: :mrgreen: )
tarcze hamulcowe, również oem (produkcja bodajże Ashuki), komplet 1142zł

sprzęgło ciągle trzyma, a jest już 77 tys. nowe to koszt 1700 za komplet (tarcza, docisk, łożysko) również oem. zamiennik EXEDY 1500zł.

łączniki stabilizatorów 160zł/szt przód i 165zł/szt tył, również OEM.

opony mają spory rozstrzał, za 500zł może kupisz pirelli czy michelin jeśli znajdziesz dobrą promocje, ja jeżdżę na kumho za bodajże 370zł/szt. mamy od tego osoby temat na forum, prawdziwa kopalnia wiedzy i sprzecznych opinii :mrgreen:
viewtopic.php?f=25&t=415&start=1590
miata lov!
zb
Donator
Donator
Posty: 136
Rejestracja: 01 sie 2013, 12:14
Model: ND
Wersja: 2.0
Lokalizacja: Warszawa

06 paź 2015, 20:48

oklejenie PRHT i lusterek ok. 800 zl
zb - NBfl Phoenix -> NCFL2.0 Kompulsja I -> NCFL 1.8 Kompulsja II ->ND...http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=12812
Awatar użytkownika
Wojtek Wawa
Donator
Donator
Posty: 2145
Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
Model: ND
Wersja: freedom+bilstein
Lokalizacja: Warszawa

07 paź 2015, 6:15

Jesteście niesamowici.

Zadam kilka uzupełniających pytań, może głupich, wszystkie najważniejsze odpowiedzi już zostały mi udzielone, ale jeśli ktoś by chciał uzupełnić:

1. Czy ten mechanik pasjonat to rozumiem nie firma z Nieporętu (ona jest bardziej na wschód niż zachód)? Nie zależy mi na fakturze, bardziej na kimś kto lubi mx5 i ma do nich dryg. I nie ździwi się, gdy dam mu stablizatory z rx8 :-)
2. Czy rozrząd jest naprawdę wieczny i nic się z nim nie robi? VW też robił rozrząd na łańcuchu, wiemy jak to się skończyło. Inna sprawa miałem kiedyś Alfę z rozrządem na łańcuchu, w klubie Alfy jeździ do dziś a ma 20 lat w tym wiele lat ze mną przejeżdżone powyżej 5000 rpm.
3. Czy opony montowane na pierwszy montaż RE050 (?) nie są przypadkiem optymalne? Pytam, bo w każdym samochodzie dotąd starałem się zakładać najlepsze co jest na rynku, a nie zawsze to dobrze działało (zależnie od rodzaju opony i samochodu miałem hałas, wyważanie samochodu po każdym włączeniu ESP, zdarcie opon w 8000 km, strach jazdy w deszczu, pod lub nadsterowność). Na razie przeczytałem tylko 5 ostatnich stron z forum o oponach letnich, zostało jeszcze 50, więc sam możliwe, że znajdę odpowiedzi w swoim czasie. Zależy mi na idealnym kompromisie przyczepność na suchym/mokrym, komfort, ścieralność.
4. Czy to na oryginalnych olejach zacierają się silniki w NC, czy na tych lepszych? Czy dalej w NC FL trafiają się takie przypadki?
matpilch
Donator
Donator
Posty: 4239
Rejestracja: 10 lut 2010, 18:44
Model: Inny
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

07 paź 2015, 8:07

Wojtek Wawa pisze:3. Czy opony montowane na pierwszy montaż RE050 (?) nie są przypadkiem optymalne? Pytam, bo w każdym samochodzie dotąd starałem się zakładać najlepsze co jest na rynku, a nie zawsze to dobrze działało (zależnie od rodzaju opony i samochodu miałem hałas, wyważanie samochodu po każdym włączeniu ESP, zdarcie opon w 8000 km, strach jazdy w deszczu, pod lub nadsterowność). Na razie przeczytałem tylko 5 ostatnich stron z forum o oponach letnich, zostało jeszcze 50, więc sam możliwe, że znajdę odpowiedzi w swoim czasie. Zależy mi na idealnym kompromisie przyczepność na suchym/mokrym, komfort, ścieralność.
4. Czy to na oryginalnych olejach zacierają się silniki w NC, czy na tych lepszych? Czy dalej w NC FL trafiają się takie przypadki?


Z tego co mi wiadomo RE050 nie cieszą się najlepszymi opiniami, ale to już musisz sam popróbować. Wyżej podałem Ci link do tematu oponowego z opiniami nt. większości modeli.
Ja kupiłem Kumho Ecsta KU31 bo są znane z trwałości a robiłem wtedy duże przebiegi.

W kwestii oleju, od dawna leje mazdowską Dexelie. Wystarczy zmieniać w miarę regularnie, uważać na poziom i nic nie powinno się dziać. Zresztą silniki zostały poprawione bodajże w 2008 roku. NCfl i NCflfl są już pozbawione tych wad.
miata lov!
ODPOWIEDZ