podwójne wysprzeglenie, heel and toe
: 06 paź 2008, 15:10
ostatnio troche poczytalem o podwojnym wysprzeglaniu oraz o technice heel and toe w trakcie ktorej mozna stosowac podwojne wysprzeglenie.
tu jest fajny artykul o podwojnym wysprzegleniu:
http://www.motorpoint.com.au/double-clutch.asp
czy ktos mi jest w stanie wytlumaczyc dlaczego samo zrownywanie obrotow silnika z obrotami w skyni biegow (przy wcisnietym sprzegle) powoduje zuzycie synchronizatorow? a
dopiero zastosowanie podowjnego wysprzeglenia nie powoduje zuzycia synchronizatorow.
czy ktos z was uzywa heel and toe lub podwojnego wysprzeglenia?
ja probowalem dodawac gazu pieta - niestety chyba jestem za wysoki i udem zawadzam o kierownice i nie jestem w stanie w szybki i wygodny sposob odpowiednio ulozyc stopy.
teraz probuje dodawac gazu prawa czescia stopy choc srednio mi to wychodzi i efektywnosc hamowania jest gorsza. no i nie stosuje podwojnego wysprzeglania wraz z heel and toe - jest to dodaktowy ruch ktory trzeba dodac do sekwencji czynnosci i nie jest to takie latwe
w ogole zastanaiwam sie czy warto to stosowac podwojne wysprzeglenie bo chyba nawet rajdowcy nie stosuja tej techniki.
tu jest fajny artykul o podwojnym wysprzegleniu:
http://www.motorpoint.com.au/double-clutch.asp
czy ktos mi jest w stanie wytlumaczyc dlaczego samo zrownywanie obrotow silnika z obrotami w skyni biegow (przy wcisnietym sprzegle) powoduje zuzycie synchronizatorow? a
dopiero zastosowanie podowjnego wysprzeglenia nie powoduje zuzycia synchronizatorow.
czy ktos z was uzywa heel and toe lub podwojnego wysprzeglenia?
ja probowalem dodawac gazu pieta - niestety chyba jestem za wysoki i udem zawadzam o kierownice i nie jestem w stanie w szybki i wygodny sposob odpowiednio ulozyc stopy.
teraz probuje dodawac gazu prawa czescia stopy choc srednio mi to wychodzi i efektywnosc hamowania jest gorsza. no i nie stosuje podwojnego wysprzeglania wraz z heel and toe - jest to dodaktowy ruch ktory trzeba dodac do sekwencji czynnosci i nie jest to takie latwe

w ogole zastanaiwam sie czy warto to stosowac podwojne wysprzeglenie bo chyba nawet rajdowcy nie stosuja tej techniki.