ok troche sie doksztalcilem teoretycznie w tym temacie.
w necie mozna poczytac o kilku technikach.
rev matching przy pojedynczymy wysprzegleniu
rev matching przy podwojnym wysprzegleniu
heel and toe przy pojedynczym wysprzegleniu
heel and toe przy podwojnym wysprzegleniu
podwojne wysprzeglenie w nowych skrzyniach nie jest wymagane gdyz synchronizatory sa wytrzymale i daja rade przy ostrzejszej jezdzie. choc jesli chce sie byc delikatnym dla swojej skrzyni biegow to warto podwojne wysprzeglenie stosowac. niektorzy tez mowia ze podwoje wysprzeglenie jest szybsze od pojedynczego gdyz nie trzeba czekac az synchronizatory zrownaja swoja predkosc. inni mowia ze to nie moze byc szybsze bo dwa razy trzeba wcisnac sprzeglo.
z tego co czytalem to niektorzy zawodowi keirowcy stosuje podwojne wysprzeglenie inni nie stosuja.
teraz co do rev matchingu i heel and toe.
mozna powiedziec ze heel toe jest technika rev matchingu. ogolnie chodzi o to aby zrownac predkosci silnika i kol (skrzyni biegow) przy redukcji biegow. mowia ze nie powinno sie przeskakiwac o kilka biegow np z 5 na 3 choc nie wiem dlaczego.
gdy chcemy redukowac aby przyspieszyc wtedy stosujemy zwykly revmatching (do wyboru albo z pojedynczym wysprzeglenie albo z podwojnym).
sekwencja wyglada tak:
wciskamy sprzeglo (clutch in)
zmieniajac bieg (shifting) dodajemy gazu takim szybkim wcisnieciem i odpuszczeniem pedalu (blip)
puszczamy sprzeglo.
dodajemy gazu
jesli nami nie potrzasnelo i wszystko plynnie poszlo znaczy ze dobrze zrobilismy revmatching. dobrym cwiczeniem jest jechanie i przerzucanie sobie biegow w kolko 4->3, 3-> 4. warto zwrocic uwage aby za kazdym razem prawa reka wracala na kierownice.
heel and toe jest to technika w ktorej w trakcie hamowania stosuje sie revmatching - duzo w necie jest o tym napisane. tez mozna uzywac pojedynczego lub podwojnego wysprzeglenia w zaleznosci od preferencji.
jeszcze gdzies czytalem o technice prawie podwojnego wysprzeglania... bo np jesli jedziemy na 3 to wybijamy bieg bez sprzegla. jak jest wrzucony luz to dodajemy gazu (blip) wciskamy sprzeglo i wrzucamy 2. podobno dopiero ta technika jest niezdrowa dla skrzyni biegow.
teraz wystarczy to wszystko zastosowac w praktyce

ja na razie probuje robic te rezczy z pojedynczym wysprzegleniem - mzoe synchronizatory od razu nie padna

w sumie zawsze stosowalem redukcja tyle ze bez revmatchingu i synchronizatory nie padaly a wiadomo ze wtedy skrzynia bardziej dostawala w kosc.