MX5KPTA Time Attack

bez profesjonalizmu ale z napinką ;)

Forum główne a tematyką prowadzącą jest mx-5.

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
m1k0
Posty: 505
Rejestracja: 08 lip 2014, 19:05
Model: Inny
Wersja: 370Z Roadster
Lokalizacja: Radom

27 kwie 2015, 12:35

webim pisze:jak dasz rade t wrzuc cala sesje

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=J8DsstUYJpk&feature=youtu.be&app=desktop[/youtube]
historycznie: 370Z Roadster, 986 Boxster, NB 1.6
obecnie "bezmiatowy"
webim
Posty: 226
Rejestracja: 15 lut 2014, 22:49
Model: NC
Wersja: Takamoya

27 kwie 2015, 13:35

dzieki bo swoim nic nie nagralem ale juz mam kupiony program :) i dziala z moim obd
Awatar użytkownika
m1k0
Posty: 505
Rejestracja: 08 lip 2014, 19:05
Model: Inny
Wersja: 370Z Roadster
Lokalizacja: Radom

27 kwie 2015, 14:28

Co do mierzenia pomiarów to interesującą propozycją staje się
Garmin GLO
Co on daje? 10 HZ i sygnały z GPS + GLONASS
Daje to szansę na ciut lepsze wyniki jak tylko z GPS-a

Pytanie, czy ktoś z forumowiczów posiada taką zabawkę?
historycznie: 370Z Roadster, 986 Boxster, NB 1.6
obecnie "bezmiatowy"
Awatar użytkownika
Dziubas
Posty: 1701
Rejestracja: 11 sie 2007, 18:08
Model: NB
Wersja: miatasm.com
Lokalizacja: Warszawa

27 kwie 2015, 14:33

A propos garmina

Były: NA 1992 1.6, NA 1996 1.8 NB 2000 1.8 Dzik
Są: Dzik V2 - NB/2000/1.8VVT/ITB/EMU oraz Lifted Kameleon NB/2000/1.8/
http://miatasm.com/kameleon-siodmy-kole ... -w-polsce/
https://www.facebook.com/miatasmcom/
kermit01
Posty: 1417
Rejestracja: 29 wrz 2012, 11:55
Model: Inny
Wersja: Japoński :P
Lokalizacja: Warszawa

27 kwie 2015, 14:33

A możecie polecić jakis program na IOS-a?
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

27 kwie 2015, 16:03

m1k0 pisze:Daje to szansę na ciut lepsze wyniki jak tylko z GPS-a

Dobry moduł zewnętrzny będzie dużo lepszy niż badziewny wbudowany w telefon, najlepiej jeszcze z wysokiej czułości anteną zewnętrzną. Jest tylko jeden myk, telefon musi mieć odpowiedni zapas mocy, aby strumień 10Hz obsłużyć. Inaczej efekt będzie odwrotny do zamierzonego, zakręci się na obsłudze BT i cała reszta będzie miała lagi. Tyle że i tak cudów nie wyciśniesz. Najlepszy byłby odbiornik z możliwością zrzucenia surowych danych (z najtańszych jakiś Novatel albo uBlox LEA T) i odpowiednie przetworzenie takich danych. To dopiero daje bardzo dużą precyzję.
Największe błędy w ustaleniu pozycji wprowadza w kolejności jonosfera a potem stabilność zegara urządzenia odbiorczego, a na nie zmiana jednego pudełka na inne działające w tej samej technologii stosunkowo niewiele pomoże.

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Awatar użytkownika
Arvi
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 2909
Rejestracja: 25 lip 2013, 11:01
Model: NA
Wersja: Tiny Tina Edition
Lokalizacja: Warszawa - Stare Włochy

27 kwie 2015, 16:10

kermit01 pisze:A możecie polecić jakis program na IOS-a?


Badałem temat i prawie za każdym razem kończyłem z sugestią Harry's LapTimer ... będę na najbliższym Ułężu testował.

Ewentualnie:

majkel pisze:
Arvinski pisze:
flatline pisze:Ktoś może podpowiedzieć jakaś sensowną alternatywę na iOS?


Przyłączam się do pytania :)

http://www.racetraceapp.com
Obrazek
Awatar użytkownika
m1k0
Posty: 505
Rejestracja: 08 lip 2014, 19:05
Model: Inny
Wersja: 370Z Roadster
Lokalizacja: Radom

27 kwie 2015, 22:23

majkel pisze:Najlepszy byłby odbiornik z możliwością zrzucenia surowych danych (z najtańszych jakiś Novatel albo uBlox LEA T) i odpowiednie przetworzenie takich danych. To dopiero daje bardzo dużą precyzję.

Wyszukałem te "zabaweczki" ale nie znalazłem ceny.
Jaki pułap cenowy mają te sprzęty?
Garmin GLO to poziom $99
historycznie: 370Z Roadster, 986 Boxster, NB 1.6
obecnie "bezmiatowy"
Awatar użytkownika
m1k0
Posty: 505
Rejestracja: 08 lip 2014, 19:05
Model: Inny
Wersja: 370Z Roadster
Lokalizacja: Radom

28 kwie 2015, 11:33

Jest i wcześniejszy przejazd
historycznie: 370Z Roadster, 986 Boxster, NB 1.6
obecnie "bezmiatowy"
Awatar użytkownika
Dziubas
Posty: 1701
Rejestracja: 11 sie 2007, 18:08
Model: NB
Wersja: miatasm.com
Lokalizacja: Warszawa

03 maja 2015, 1:27

Wywaliłbym połowę wskaźników:

Z przeciążeń to tylko celownik
Bearing, ilosc satelitow, akuratność jest nie potrzebna

Fajna opcja u góry, która pokazuje gdzie tracisz gdzie zyskujesz czas...
Były: NA 1992 1.6, NA 1996 1.8 NB 2000 1.8 Dzik
Są: Dzik V2 - NB/2000/1.8VVT/ITB/EMU oraz Lifted Kameleon NB/2000/1.8/
http://miatasm.com/kameleon-siodmy-kole ... -w-polsce/
https://www.facebook.com/miatasmcom/
Awatar użytkownika
m1k0
Posty: 505
Rejestracja: 08 lip 2014, 19:05
Model: Inny
Wersja: 370Z Roadster
Lokalizacja: Radom

03 maja 2015, 9:11

ciupas pisze:Przynajmniej tak bylo z moją NA. ja brałem jednak prędkość z GPS, a z OBD - obroty i pozycje przepustnicy.

Czy Ty czytałeś z ODB z NA?
Co do wskaźników to ten z iRacing nie był taki zły. Jakby filmy puszczać do innego rysownika/renderera niż RaceChrono to moglibyśmy poszaleć z wizualizacją. Obecnie jestem za opcją maksymalnie prostą.
historycznie: 370Z Roadster, 986 Boxster, NB 1.6
obecnie "bezmiatowy"
Awatar użytkownika
Dziubas
Posty: 1701
Rejestracja: 11 sie 2007, 18:08
Model: NB
Wersja: miatasm.com
Lokalizacja: Warszawa

03 maja 2015, 20:30

m1k0 pisze:
ciupas pisze:Przynajmniej tak bylo z moją NA. ja brałem jednak prędkość z GPS, a z OBD - obroty i pozycje przepustnicy.

Czy Ty czytałeś z ODB z NA?
Co do wskaźników to ten z iRacing nie był taki zły. Jakby filmy puszczać do innego rysownika/renderera niż RaceChrono to moglibyśmy poszaleć z wizualizacją. Obecnie jestem za opcją maksymalnie prostą.

No moja NA była dość nietypowa, końcówka serii i to na Stany, w których od 1996 każdy pojazd miał mieć OBD2. WIęc tak - czytałem.
Były: NA 1992 1.6, NA 1996 1.8 NB 2000 1.8 Dzik
Są: Dzik V2 - NB/2000/1.8VVT/ITB/EMU oraz Lifted Kameleon NB/2000/1.8/
http://miatasm.com/kameleon-siodmy-kole ... -w-polsce/
https://www.facebook.com/miatasmcom/
Awatar użytkownika
nick.es
Moderator podróży
Moderator podróży
Posty: 7684
Rejestracja: 11 mar 2014, 10:13
Model: NB FL
Lokalizacja: Costa Blanca

03 maja 2015, 22:31

Dejm, u mnie w NB '99 nie ma ODB :cry:
Da się to jakoś dołożyć, czy to grubsza sprawa?
Awatar użytkownika
m1k0
Posty: 505
Rejestracja: 08 lip 2014, 19:05
Model: Inny
Wersja: 370Z Roadster
Lokalizacja: Radom

04 maja 2015, 20:13

Ja mam końcówkę roku 2000 i też nie mam :(
historycznie: 370Z Roadster, 986 Boxster, NB 1.6
obecnie "bezmiatowy"
Awatar użytkownika
Dziubas
Posty: 1701
Rejestracja: 11 sie 2007, 18:08
Model: NB
Wersja: miatasm.com
Lokalizacja: Warszawa

05 maja 2015, 0:10

http://pl.wikipedia.org/wiki/OBD

ZTCW to w Europie dopiero NBfl mają OBD2. Można to zmienić, instalując aftermarketowy komp. MS, czy EMU mają chyba takie moduły.
Były: NA 1992 1.6, NA 1996 1.8 NB 2000 1.8 Dzik
Są: Dzik V2 - NB/2000/1.8VVT/ITB/EMU oraz Lifted Kameleon NB/2000/1.8/
http://miatasm.com/kameleon-siodmy-kole ... -w-polsce/
https://www.facebook.com/miatasmcom/
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

05 maja 2015, 0:16

nickesh v2.0 pisze:Da się to jakoś dołożyć, czy to grubsza sprawa?

Przeszczepiając sterowanie z NBfl, bez problemu.
m1k0 pisze:Ja mam końcówkę roku 2000 i też nie mam

300.000 razy już o tym było, europejskie wersje od NBfl w górę.

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Awatar użytkownika
m1k0
Posty: 505
Rejestracja: 08 lip 2014, 19:05
Model: Inny
Wersja: 370Z Roadster
Lokalizacja: Radom

20 maja 2015, 20:13

Doszła mi zabaweczka, która poprawia szybkość x10 i dokładność x3
20150520_073527.jpg
Garmin GLO

Nie mam jeszcze możliwości wytestowania.
Pochodziłem pieszo i na zdjęciu widać jak gęsto są robione pomiary, co w sposób drastyczny zwiększa przydatność urządzenia do pomiarów.
W Polsce urządzenie kosztuje 450 zł. Ja kupiłem u Hiszpana za 351-> trekkinn.com.
historycznie: 370Z Roadster, 986 Boxster, NB 1.6
obecnie "bezmiatowy"
Awatar użytkownika
m1k0
Posty: 505
Rejestracja: 08 lip 2014, 19:05
Model: Inny
Wersja: 370Z Roadster
Lokalizacja: Radom

28 cze 2015, 21:50

Się zdarza, że się coś nie nagra ;)
To co nagrałem ...

po korektach instruktora - lepszy tor jazdy
Screenshot_2015-06-28-21-22-05.png

Przejazd nr 15


ale przed indoktrynacją czas był lepszy
Screenshot_2015-06-28-22-00-27.png

Przejazd nr 30
historycznie: 370Z Roadster, 986 Boxster, NB 1.6
obecnie "bezmiatowy"
Awatar użytkownika
m1k0
Posty: 505
Rejestracja: 08 lip 2014, 19:05
Model: Inny
Wersja: 370Z Roadster
Lokalizacja: Radom

17 sie 2015, 17:12

Kolejne zmagania na torze w Jastrząbiu

Tor Jastrząb 2015-08-15 RaceChrono.png
RaceChrono podgląd z sesji
historycznie: 370Z Roadster, 986 Boxster, NB 1.6
obecnie "bezmiatowy"
Awatar użytkownika
m1k0
Posty: 505
Rejestracja: 08 lip 2014, 19:05
Model: Inny
Wersja: 370Z Roadster
Lokalizacja: Radom

18 sie 2015, 8:12

RaceChrono małe jak to zrobić

Jak skomponować materiał wideo ze wskaźnikami?


Jak wysłać gotowe nagranie do youtube?
historycznie: 370Z Roadster, 986 Boxster, NB 1.6
obecnie "bezmiatowy"
Awatar użytkownika
nick.es
Moderator podróży
Moderator podróży
Posty: 7684
Rejestracja: 11 mar 2014, 10:13
Model: NB FL
Lokalizacja: Costa Blanca

19 sie 2015, 9:08

W końcu zabrałem się za to RaceChronoPro. M1k0, dzięki za podpowiedzi ;)
Niestety, precyzja pomiaru z telefonu pozostawia wiele do życzenia. GPS i akcelerometr spóźniają się i wyprzedzają na przemian. Bez dodatkowego odbiornika GPS to tylko wizualny bajer na onboardzie. Choć z drugiej strony widać, że na slalomie straciłem ze dwie sekundy :facepalm:

Awatar użytkownika
m1k0
Posty: 505
Rejestracja: 08 lip 2014, 19:05
Model: Inny
Wersja: 370Z Roadster
Lokalizacja: Radom

20 sie 2015, 13:34

Dziękuję za testy i nagranie.
Widać, że za mało kółek przejechanych, bo różnice w czasach spore.
I ciągłe wyzwanie by jechać szybko i mieć jak najmniejszą różnicę do optymalnego okrążenia :)

Co do GPS-a - polecam Garmin GLO.
Bierze sygnały od "ruskich" i "amerykańców" a próbkowanie do urządzenia 10Hz. W rzeczywistości spada do 5Hz ale to i tak przepaść od tego co mamy w telefonach. Dokładność?
Dla naszych potrzeb, te nieprofesjonalne zabawki w zupełności wystarczą.
historycznie: 370Z Roadster, 986 Boxster, NB 1.6
obecnie "bezmiatowy"
Awatar użytkownika
m1k0
Posty: 505
Rejestracja: 08 lip 2014, 19:05
Model: Inny
Wersja: 370Z Roadster
Lokalizacja: Radom

21 sie 2015, 9:13

Podjąłem próbę owskaźnikowania nagrań innymi programami dostępnymi na Windowsa.
Na pewno nie jest tak łatwo i szybko jak w RaceChronoPro.



RaceRender jest w wersji darmowej ma ograniczenia, np. w czasie nagrania wideo. Nie znalazłem kontrolki z różnicą czasu na żywo.
DashWare jest godny uwagi :) Jednak źle obrysował mi tor. Nie umiałem ustawić mu właściwego kształtu :(
historycznie: 370Z Roadster, 986 Boxster, NB 1.6
obecnie "bezmiatowy"
PiotrekR
Posty: 503
Rejestracja: 16 mar 2011, 20:12
Lokalizacja: Warszawa

07 paź 2015, 12:32

Czy ktoś ma pomysł jak ogarnąć na RaceChrono taką konfigurację próby jak na ostatnim MMC? Start i meta w tym samym miejscu i punkt wypuszczania na próbę b. blisko.
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4595
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

07 paź 2015, 17:54

PiotrekR pisze:Czy ktoś ma pomysł jak ogarnąć na RaceChrono taką konfigurację próby jak na ostatnim MMC? Start i meta w tym samym miejscu i punkt wypuszczania na próbę b. blisko.

1. ustawiasz punkt typu start/meta
2. wlaczasz rejestrowanie chwile przed startem a po minieciu mety wylaczasz. Przy kolejnych kolkach wznawiasz sesje przed startem i tak w kolko

w ten sposob caly dzien to 1 sesja i nie masz zadnych falszywych kolek.
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
PiotrekR
Posty: 503
Rejestracja: 16 mar 2011, 20:12
Lokalizacja: Warszawa

07 paź 2015, 18:08

Eee...dla mnie to oznacza tyle, że przez cały dzień będę miał jeden pomiar bo zapomnę włączyć/wyłączyć/przełączyć... :roll:
Awatar użytkownika
Dżunior
Donator
Donator
Posty: 4106
Rejestracja: 09 lis 2008, 13:42
Model: ND
Wersja: SkyFreedom Recaro
Lokalizacja: Calpe / NDM
Kontakt:

07 paź 2015, 18:29

Robisz dokładnie to co napisał Alex (ustawiasz tylko jeden punkt start/finish) , tyle że pomiar puszczasz w sposób ciągły. Następnie co kilka kółek wchodzisz do tabelki z wynikami i usuwasz czasy "pitstopowe" (po lewej stronie każdego czasu masz trzy kropeczki - klikasz na nie i zaznaczasz 'Mark as invalid'). W ten sposób uzyskujesz tabelkę wyłącznie z rzeczywistymi czasami. Jeśli robisz w miarę powtarzalne czasy, nie sposób się pomylić.

Teoretycznie możesz zrobić to także poprzez klasyczne ustawienie 'Standing start area' + 'Finish line', ale wówczas uzyskujesz czas powiększony o czas dojazdu od punktu zatrzymanego startu do anten RFID. Do kontroli postępów - ok. Do porównań z czasami konkurentów - lipa.
MX-5 ND SkyFreedom 8-)
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4595
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

07 paź 2015, 18:32

Mozna i tak jak Dzunior pisze, najpierw tez tak robilem ale potem sposob opisany wyzej wydal mi sie fajniejszy.
pozdrawiam
Alex :-)
były: czarna NC L5 , czerwona NAfL 1.6/90+
jest: Niseko L5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
Awatar użytkownika
m1k0
Posty: 505
Rejestracja: 08 lip 2014, 19:05
Model: Inny
Wersja: 370Z Roadster
Lokalizacja: Radom

07 paź 2015, 20:51

Dodam, że można zatrzymywać i wznawiać sesje[1] - przydatne jak ktoś ma czytnik np. 10Hz i mało miejsca na nagrania. Ciężko to wyeksportować do MNEA co by do innych programów użyć.
RaceChrono fajnie grupuje takie wznawiane sesje.

1. niestety, można później zapomnieć wznowić nagrywanie :(
historycznie: 370Z Roadster, 986 Boxster, NB 1.6
obecnie "bezmiatowy"
Awatar użytkownika
nick.es
Moderator podróży
Moderator podróży
Posty: 7684
Rejestracja: 11 mar 2014, 10:13
Model: NB FL
Lokalizacja: Costa Blanca

08 paź 2015, 10:30

U mnie w telefonie najdłuższa nagrana sesja (2 tygodnie objazdu po Norwegii) zajmuje 29 MB. Typowy Ułęż ok. 1 MB. Nagrywanie zatrzymuję zwykle tylko w przerwie obiadowej lub podobnych, długich przestojach.
ODPOWIEDZ