Re: Tutaj sie witamy!
: 14 lut 2022, 11:38
Witam wszystkich i pozdrawiam. W końcu mogę dołączyć do szacownego grona miatowców, więc od razu się witam i życzę samych udanych podróży.
Forum wszystkich generacji NA/NB/NC/ND
https://www.mx5klubpolska.pl/forum/
https://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=18&t=1192
Gratulujemy skutecznego powrotu do nałogukoldi pisze: ↑01 kwie 2022, 13:53Witam wszystkich ponownie, po 8 latach bez miatki, pojawiam się pod Warszawą w nowej odsłonie - burgundowa NCfl PRHT.
W planach przede wszystkim RWD Rookie, jak tylko ruszą zapisy, a w międzyczasie powoli doprowadzam autko do porządku.
Do zobaczenia na (głównie warszawskich i podwarszawskich) drogach!
Hej, bardzo ładny pierwszy post!czarobest pisze: ↑13 maja 2022, 18:07Cześć, z tej strony Czarek, rok młodszy niż najstarsze NB .
Obecnie coś tam studiuję, a od grudnia również pracuję - i to właściwie przez Mazdę, bo stwierdziłem, że pora w końcu kupić pierwszy wóz . W sumie mimo, że dalej żadnej nie mam, to jednak już sporo zmieniła u mnie w życiu, bo okazało się, że super trafiłem i jestem już w "swojej branży".
No i właśnie, założyłem sobie, że pierwsze auto to będzie coś ciekawego, miałem trochę kandydatów Clio Sport, Fiesta ST150, MR2 itp. Ale jednak w końcu, trochę za sprawą jednego kolegi napaliłem się na Miatę i właściwie od października nic innego nie biorę pod uwagę . Mam na codzień praktycznie w każdej chwili dostęp do Mondeo Mk3, więc o praktyczność się nie boję .
Chciałbym też w końcu odwiedzić tor i regularnie się na nim pojawiać, bo Mondeo TDCI mimo chipa to jednak nie jest torowy wóz i mam pewne obawy .
Poza motoryzacją (mam marzenia, żeby grzebać przy wozie, robię to teraz, ale jednak nie mam niestety na razie wielkich możliwości garażowych) moim głównym hobby jest modelarstwo RC, głównie samolotowe. Do tego jestem miłośnikiem silników spalinowych, w tym właśnie modelarskich, których mam już kilkadziesiąt .
Modele buduję najczęściej od zera, ogarniam też druk 3D, a silniki często restauruję i naprawiam przywracając je do życia. Jak dotąd najbardziej dumny jestem chyba z naprawy korbowodu w moim pierwszym silniku. A właściwie stworzeniem takowego zupełnie ręcznie - wytrzumuje prawie 18 000 obr/min i silnik osiąga na nim fabryczne 0.27KM, do tego lata to już jakiś czas w modelu i wszystko jest okej . Potem z rozpędu zrobiłem to jeszcze w 3 silnikach samozapłonowych i czeka jeszcze kolejny.
Mam też jeden z najmniejszych silników świata - 0.16ccm (!), a także ciekawostę w postaci Yamady czyli 4T 15ccm, która ma chyba jedyne w swoim rodzaju doładowanie, a nawet "wtrysk" paliwa - o tym jak to działa zrobiłem nawet bardzo amatorski, ale jednak film - https://www.youtube.com/watch?v=8ExxSRiYSKs
Odpalanie też jest i tego najmniejszego i Yamady i całej reszty .
Gdyby ktoś dotarł aż tutaj, to moje zmagania modelarskie, silnikowe, a nawet samochodowe wrzucam tutaj: https://www.youtube.com/channel/UCovxrh ... OHGQktMFVA
Historia z korbowodem i odpaleniem tutaj:
https://youtu.be/DR4dyyOCEpI
A przykładowy model właśnie z tym silnikiem:
https://youtu.be/NJbT2JgbrdQ
No chyba starczy jak na początek, bo o modelach i silnikach mogę pisać i pisać, a to tylko powitalnia . Mam nadzieję znaleźć Miatę i zostać tu na dłużej .
Dzięki .pistenbully pisze: ↑15 maja 2022, 8:36Hej, bardzo ładny pierwszy post!
No i kraksa Wicherka bardzo mi się spodobała na YouTube.
Powodzenia w poszukiwaniu fury, a gdybyś chciał dowiedzieć się czy Miatą też da się wzbić w powietrze, to nasz klubowy oblatywacz @Sachim na pewno kilku cennych rad udzieli
Primo - świetne, szczegółowe przywitanie. Zawyżacie poziom Mały hint - tak szczegółowe opowiastki warto wrzucić w post, który liczę że stworzysz w dziale Nasze Mazdy MX-5.