Strona 1 z 1
1.6 NB FL szybsza od E30 1.8 is ?
: 25 lut 2008, 21:42
autor: Noel
Witam,jakos nie umiem sobie przypomniec - jakie jest przyspieszenie od 0-100km/h w Nb 1.6 ??Zastanawiam sie czy bedzie szybsza od BMW 1.8 is 136 km. co o tym myslicie?znajomy kupił sobie takie autko I zastanawiamy sie co bedzie szybsze.
: 25 lut 2008, 23:34
autor: Fiveopac
Witam,jakos nie umiem sobie przypomniec - jakie jest przyspieszenie od 0-100km/h w Nb 1.6 ??Zastanawiam sie czy bedzie szybsza od BMW 1.8 is 136 km. co o tym myslicie?znajomy kupił sobie takie autko I zastanawiamy sie co bedzie szybsze.
NB 1,6 polegnie z kretesem. Zdrowy IS jest o dziwo szybszy od m20 i dolozy nawet 1.6 NA.
: 26 lut 2008, 8:35
autor: Mayk
Fiveopac pisze:NB 1,6 polegnie z kretesem.
By z kretesem poległo to bym nie powiedział, nawet dodałbym, że jest to wielce przesadzone. IS faktycznie bardzo dobrze się zbiera ale nie raz pocinałem "trójki" z 1.8 (IS to to tak naprawdę 2.0? ) pod maską ( pewnie kierowca nie najlepszy i samochód też w stanie nienajciekawszym... )
Jeśli na kresce prawie pocinam MX-3 2.0 V6 140 km ( fruka Vinetou z MazdaSpeed ) to nie sądzę by BMW o podobnej mocy odjechało mi dużo więcej jak już przytoczona MX-3 - na 400m bierze mnie o 3 długości zderzaka - lub mniej... i to kiedy słaby start mam... Zazwyczaj bierze mnie już po przejechaniu sławnej już 1/4 mili...
Przytoczę czasy na 400m z spota który odbył się już dawno temu:
1. Riksik-8 - Mazda RX-8 - 15,19
2. Mayk - Mazda MX-5 NB - 16,42
3. Bimbak - Mazda MX-6 - 16,48
4. Winetou - Mazda MX-3 - 16,55
5. Nissan Sunny - 18,50
6. Bartezm - 19,02
* mierzone G-techem, ale widać różnicę miedzy MX-3 a NB...
: 26 lut 2008, 8:47
autor: Fiveopac
Mayk jest roznica miedzy zwyklym 1.8 a 1.8 is. Temat znam bardzo dobrze, jako ze nie raz stawalem na kresce z uzytkownikiem dopieszczonego is'a i wiem, ze jezdzi to naprawde bardzo fajnie, seryjna 1.6 NA nie ma duzych szans, co wygra na starcie straci na poczatku 3 biegu, a co dopiero NB. Bardzo wiele osob uwaza IS za kiepski silnik, bierze sie z faktu, ze ilosc zdrowych egzemplarzy w pl jest niewielka. Zdrowy IS jest szybszy od mx 1.6 i basta, 1.8 powinno jechac rowno.
Dostac 3 dlugosci to faktycznie prawie wygrna

Winet nie jest dobrym przykladem bo z nim wielokrotnei mierzylem sie na zlotach, albo wygrywalem albo minimalnie przegrwalem, zaleznie kto mial lepsze wyjscie z progu. Poza tym z czego pamietam to komputer ma z 1.8 wiec konikow moze miec ciut mniej niz 2.0.
: 26 lut 2008, 9:01
autor: Mayk
Możliwe, że ISa sprawnego nie spotkałem jeszcze

: 26 lut 2008, 19:28
autor: cichy114
z bmw sie nie ganialem jeszcze ale ostatnio dostalem w tylek od citroena ax 1.4 z 90 r

: 26 lut 2008, 22:57
autor: Cientki
Ja z e36 320 jechalem rowno

: 26 lut 2008, 23:03
autor: Noel
cichy114 pisze:z bmw sie nie ganialem jeszcze ale ostatnio dostalem w tylek od citroena ax 1.4 z 90 r

uuu-spora porazka;p
BMW 318is 136km ma 8.8s 0-100km/h katalogowo,wiadomo z czasem koniki uciekaja ale z tego co widze jest naprawde szybka,w zeszłym tygodniu na nocnym spotkanku wygrał kilkukrotnie z fordem escortem rs 2000 2.0 150 km(fabrycznie) średnio o pół długosci auta;/ czas na 400m to 16.5 s.Faktycznie moga byc problemy;/ nic tylko sie zmierzyc

: 26 lut 2008, 23:05
autor: Noel
Cientki pisze:Ja z e36 320 jechalem rowno

e36 2.0 ma 130 koni i jest cięęęzka ;/ to dlatego

ps.e30 1.8 is vs. e36 1.8 is =e30 winner i to o 1,5 długości auta.-to swiadczy o niskiej masie e30.
: 26 lut 2008, 23:40
autor: Cientki
e36 320i ma 150 km. Jechal na gazie wiec 140

Jest cieeezka ale moze myslal ze 2.0 podola heh
: 27 lut 2008, 8:09
autor: Mayk
Jeśli czas na 400m to 16,5 to bardzo podbnie jak NBFL'ki jeśli dobry naprawdę start jest
Trzeba się ustawić na kresce, kto ma IS'a? Podjadę

- byle poznań...
: 27 lut 2008, 11:46
autor: Noel
Mayk pisze:Jeśli czas na 400m to 16,5 to bardzo podbnie jak NBFL'ki jeśli dobry naprawdę start jest

Trzeba się ustawić na kresce, kto ma IS'a? Podjadę

- byle poznań...
hehh - spoko , juz niedługo ja sie zmierze z ta is-a takze napisze jak to wygladało tylko musze madzie skończyc

: 27 lut 2008, 12:55
autor: Mayk
Noel pisze:hehh - spoko , juz niedługo ja sie zmierze z ta is-a takze napisze jak to wygladało tylko musze madzie skończyc

Tylko tam się postaraj i poćwicz najpierw start ;]
: 27 lut 2008, 14:55
autor: Fiveopac
Jeśli czas na 400m to 16,5 to bardzo podbnie jak NBFL'ki jeśli dobry naprawdę start jest
Heheh czas na gtechu

w rzeczywistosci jest >17 sek

Nie spotkalem jeszcze mx5 ktora stracilaby moc, za to trupow bmw jest bez liku, stad sie biora opinie o ich kiepskich osigach, wiec wezcie troche dystansu bo mozna sie pozniej niemile zaskoczyc
Niedlugo w Toruniu bedziemy organizowac fajna imprezke z profesjonalnym pomiarem czasu, gdzie bedziecie mogli tak naprawde sprawdzic co mx5 potrafią

: 27 lut 2008, 18:33
autor: Mayk
Fiveopac pisze:gdzie bedziecie mogli tak naprawde sprawdzic co mx5 potrafią

Jeśli będzie taka możliwość to ja tam będę...
: 27 lut 2008, 23:45
autor: cichy114
dzis sprawdzalem sie z e46 320d.... bmw bez szans.... od palmy do waszyngtona wyprzedzilem go o jakies 50 m
: 28 lut 2008, 7:58
autor: Noel
No ja juz sie zmieżyłem z passatem 1.9 tdi 130 po chip-tuningu na jakies 150km i tez spora przewage miałem,Dlatego tak sie zastanawiam nad ta betą is-ą.
: 28 lut 2008, 8:11
autor: Dizajer
Zarówno passat jak i 320d to cięzkie diesle wiec nic dziwnego. 318is zaś jak juz zostało powiedziane jest dość lekkim autem.
: 28 lut 2008, 8:20
autor: Mayk
Passat zostaje ostro w tyle - sprawdzone nie raz - kumpel takim jeździ...
Ciekawi mnie ten IS

- czekam na tą relację...
: 28 lut 2008, 10:20
autor: perver
Startowalem na 1/4 mili NB 1.8 140KM
Najlepszy czas jaki uzyskalem,bez czasu reakcji to 15,7 sek
A co do iS to tez uwazam,ze to dosc szybkie auto!
Bralem sie z nim wielokrotnie kiedys jak mialem Colta GTI 140KM i wiele mu nie odjezdzalem. Faktycznie, o dziwo szybsze niz 2.0
: 28 lut 2008, 10:47
autor: Dizajer
2.0 to już 6 cylindrów które swoje ważą. Więcej traci na masie niż zyskuje na mocy.
: 28 lut 2008, 15:58
autor: Noel
quench pisze:2.0 to już 6 cylindrów które swoje ważą. Więcej traci na masie niż zyskuje na mocy.
2.0 jest równiutko 72kg cięższa od 1.8 ...
: 28 lut 2008, 18:10
autor: leDiable
Noel pisze:quench pisze:2.0 to już 6 cylindrów które swoje ważą. Więcej traci na masie niż zyskuje na mocy.
2.0 jest równiutko 72kg cięższa od 1.8 ...
72 kg to bardzo dużo. Spróbuj się z czym idziesz równo bez pasażera a potem z pasażerem ważącym około 70 kg i zobaczysz ile ci odejdzie

Moja NBFL jesli się nie mylę waży około 1065 kg, motor 1.8 - seryjnie 147 km+lekkie koło zamachowe+mocne sprzęgło, preluda 2.2 vtec znajomego waży coś koło 1250 kg. Odchodzę go do 4 biegu przy dobrym starcie mimo że ma ~170 km. Dopiero w połowie 4ki mnie dogania. Masa na prostym odcinku ma wielkie znaczenie.
: 28 lut 2008, 19:41
autor: Dizajer
leDiable pisze:Masa na prostym odcinku ma wielkie znaczenie.
... a w zakręcie nawet większe

i za to kochamy nasze miatki

: 24 kwie 2008, 23:35
autor: Dr.KoKoN
Sory za odgrzebanie, ale przed chwila (1h temu) pojechałem z pod świateł BMW e36 2.0 150km Cabrio moim 1.6 115km

: 26 kwie 2008, 20:11
autor: Noel
Sluba pisze:Sory za odgrzebanie, ale przed chwila (1h temu) pojechałem z pod świateł BMW e36 2.0 150km Cabrio moim 1.6 115km

i ... ? kto był szybszy?
: 26 kwie 2008, 22:39
autor: Dr.KoKoN
pojechałem w sensie bylem szybszy

: 27 kwie 2008, 1:05
autor: leDiable
Widocznie kierowca bmw się z tobą nie ścigał

A poważnie to ciężkie są te krowy w porównaniu do NA, ja 1.8is w kompakcie robiłem spokojnie z dziurawym wydechem i zapchanym stożkiem. Dziś wydech został doprowadzony do porządku i czuć różnicę. Za 2 tyg czyszczę filtr powietrza. Ciekawy jestem czy pralki 2.2 nadal będą mnie przechodzić na czwórce
