Napisałem artykuł o mojej MX-5 NA
Sprawdźcie!
Moderator: Moderatorzy
Hej!
Dokładnie rok temu kupiłem moją czerwoną MX-5 NA. Z tej okazji napisał artykuł o mojej ukochanej Madzi. Zobaczcie i dajcie znać, czy też macie takie fajne wrażenia : )
http://fundrive.pl/mazda-mx-5-na-to-prawdziwy-fun/
PS. Prowadzę program motoryzacyjny dla o2.pl i bloga, który jest wsparciem programu.
Pozdrawiam,
Kuba
Dokładnie rok temu kupiłem moją czerwoną MX-5 NA. Z tej okazji napisał artykuł o mojej ukochanej Madzi. Zobaczcie i dajcie znać, czy też macie takie fajne wrażenia : )
http://fundrive.pl/mazda-mx-5-na-to-prawdziwy-fun/
PS. Prowadzę program motoryzacyjny dla o2.pl i bloga, który jest wsparciem programu.
Pozdrawiam,
Kuba
[URL=http://gruffi.com]Gruffi - web design & development[/URL]
Spoko artykuł, spoko ramka tablicy
Brawo za PR dla marki.
Co to za cuś na gałce zmiany biegów?
Podobno czerowne są szybsze
P.S. Masz błąd w kwocie. Powinno być 100 tys. zł.

Co to za cuś na gałce zmiany biegów?
No właśnie, nie kupuj czerwonej. Czerwoną jeżdżę ja!
Podobno czerowne są szybsze

P.S. Masz błąd w kwocie. Powinno być 100 tys. zł.
My nie jeździmy szybko, my wolno latamy!
Dzięki, już poprawiłem! Na gałce mam frotkę Arsenalu. Jestem kibicem, od lat ; )
Chwiał pisze:Spoko artykuł, spoko ramka tablicyBrawo za PR dla marki.
Co to za cuś na gałce zmiany biegów?No właśnie, nie kupuj czerwonej. Czerwoną jeżdżę ja!
Podobno czerowne są szybsze
P.S. Masz błąd w kwocie. Powinno być 100 tys. zł.
[URL=http://gruffi.com]Gruffi - web design & development[/URL]
Myślę, że fajnie by było, gdybyś w tym artykule, tym bardziej jako właściciel, a nie tylko dziennikarz, opisał przykładowe koszty napraw/serwisów, które poniosłeś przez ten czas.
Skoro piszesz, że miałeś obawy, ale jednak była to najfajniejsza decyzja ever, ciekawie by było uzupełnić materiał o te właśnie info, które mogą pomóc wielu/kilku zakręconym na emiksa. Tym bardziej, że podajesz kwotę za jaką nabyłeś samochód.
Tak tak jeszcze ode mnie
Długo myślałem o tym, czy warto. Czy mnie na to stać. Czy będę miał na utrzymanie, czy będę miał czas o niego zadbać. Teraz wiem, że to była nie najlepsza, a najfajniejsza decyzja w moim życiu.
Skoro piszesz, że miałeś obawy, ale jednak była to najfajniejsza decyzja ever, ciekawie by było uzupełnić materiał o te właśnie info, które mogą pomóc wielu/kilku zakręconym na emiksa. Tym bardziej, że podajesz kwotę za jaką nabyłeś samochód.
Tak tak jeszcze ode mnie

My nie jeździmy szybko, my wolno latamy!
Masz rację, ale jako dziennikarz, muszę informację rozdzielać na kilka artykułów, aby mieć więcej czytań ; ) To artykuł typowo wizerunkowy. W tym roku będę porównywał NA do najnowszej MX-5'tki i wtedy pokażę różnicę w kosztach

Chwiał pisze:Myślę, że fajnie by było, gdybyś w tym artykule, tym bardziej jako właściciel, a nie tylko dziennikarz, opisał przykładowe koszty napraw/serwisów, które poniosłeś przez ten czas.Długo myślałem o tym, czy warto. Czy mnie na to stać. Czy będę miał na utrzymanie, czy będę miał czas o niego zadbać. Teraz wiem, że to była nie najlepsza, a najfajniejsza decyzja w moim życiu.
Skoro piszesz, że miałeś obawy, ale jednak była to najfajniejsza decyzja ever, ciekawie by było uzupełnić materiał o te właśnie info, które mogą pomóc wielu/kilku zakręconym na emiksa. Tym bardziej, że podajesz kwotę za jaką nabyłeś samochód.
Tak tak jeszcze ode mnie
[URL=http://gruffi.com]Gruffi - web design & development[/URL]
kumar pisze:W tym roku będę porównywał NA do najnowszej MX-5'tki i wtedy pokażę różnicę w kosztach
Odważnie i ambitnie, ale czy racjonalnie? Moim zdaniem tych dwóch samochodów nie należy porównywać. NA vs. NB O.K., ponieważ wiele osób bije się z myślami, czy iść w klasyka czy kupić zbliżone, ale bardziej dopracowane NB, za które, za zadbane egzemplarze, wołają podobne ceny. I gen z III gen. trochę hardcorowo

My nie jeździmy szybko, my wolno latamy!
Tak, ale zastanawiam się, czy nowy samochód, który ma dużo więcej elektroniki, daje taką samą frajdę. Poza tym, chodzi o to, aby pokazać nowe auto ; )
Chwiał pisze:kumar pisze:W tym roku będę porównywał NA do najnowszej MX-5'tki i wtedy pokażę różnicę w kosztach
Odważnie i ambitnie, ale czy racjonalnie? Moim zdaniem tych dwóch samochodów nie należy porównywać. NA vs. NB O.K., ponieważ wiele osób bije się z myślami, czy iść w klasyka czy kupić zbliżone, ale bardziej dopracowane NB, za które, za zadbane egzemplarze, wołają podobne ceny. I gen z III gen. trochę hardcorowo
[URL=http://gruffi.com]Gruffi - web design & development[/URL]
Chce o tym aucie opowiedzieć wszystkim, dlatego wrzuciłem też na Wykop:
http://www.wykop.pl/link/1433595/mazda-mx-5-na-tani-kabriolet-i-swietne-wspomnienia/
[ Dodano: 05-03-2013, 11:10 ]
Wiesz, można się dogadać z klubowiczami, ja wezmę nową MX-5, ktoś przyjedzie NB, ktoś NA i mamy pełen przekrój ; )
http://www.wykop.pl/link/1433595/mazda-mx-5-na-tani-kabriolet-i-swietne-wspomnienia/
[ Dodano: 05-03-2013, 11:10 ]
Wiesz, można się dogadać z klubowiczami, ja wezmę nową MX-5, ktoś przyjedzie NB, ktoś NA i mamy pełen przekrój ; )
[URL=http://gruffi.com]Gruffi - web design & development[/URL]
- grzes
- Posty: 3655
- Rejestracja: 31 sty 2010, 10:00
- Model: NA
- Wersja: 93' LE
- Lokalizacja: Ruda Śl.
- Kontakt:
hm.. czy NC ma tak wiele 'elektroniki'? kłóciłbym się, jak na obecne trendy to dalej głowy samochód, przynajmniej w stosunku do dobrze wyposażonej NA różnice są wręcz pomijalne.
btw. 1 akapit, nie kupiłeś kabrioleta, tylko roadstera, to zasadniiiicza różnica~!
dalej znowu pojawia się "cabrio". Razi strasznie.
btw. 1 akapit, nie kupiłeś kabrioleta, tylko roadstera, to zasadniiiicza różnica~!
dalej znowu pojawia się "cabrio". Razi strasznie.
NA BRG 95'/ NA 93’/ 95' 1.8T/ Rx8 HP/ NC 1.8+/ Rx8 HP/NB Mazdaspeed 300+/ Rx8 40th /ND SkyFreedom / Rx8 R3/ ND Sky RF AT+
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4
https://www.facebook.com/machinedperformance
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4
https://www.facebook.com/machinedperformance
Ale bierz pod uwagę, że te wszystkie testy, blogi, nie są dla tak hardcorowych użytkowników jak my. Chodzi o to, aby pokazać, że droższy/nowszy niekoniecznie znaczy lepszy. Ja bym nigdy nie zamienił mojej NA na NC, nawet za darmo. Ale ktoś, kto nie jeździł, nie wie tego.
grzes pisze:hm.. czy NC ma tak wiele 'elektroniki'? kłóciłbym się, jak na obecne trendy to dalej głowy samochód, przynajmniej w stosunku do dobrze wyposażonej NA różnice są wręcz pomijalne.
[URL=http://gruffi.com]Gruffi - web design & development[/URL]
- grzes
- Posty: 3655
- Rejestracja: 31 sty 2010, 10:00
- Model: NA
- Wersja: 93' LE
- Lokalizacja: Ruda Śl.
- Kontakt:
nie podzielam tej teorii, w przypadku mx5 droższy/nowszy znaczy lepszy. Tak jest, po prostu cena NA i to co daje w tej cenie jest tak atrakcyjna że przystępna dla Tych którzy na NC nie mają, ot rozwiązanie zagadki, NC jest lepsza ale można sporą część tej dobroci-> dużą za wiele mniej otrzymać w postaci NA.
no i w generalnym podsumowaniu artykułu, fajnie, miło, O.K! ale ten cabriolet to straszna wtopa:P powtórzę się.
no i w generalnym podsumowaniu artykułu, fajnie, miło, O.K! ale ten cabriolet to straszna wtopa:P powtórzę się.
NA BRG 95'/ NA 93’/ 95' 1.8T/ Rx8 HP/ NC 1.8+/ Rx8 HP/NB Mazdaspeed 300+/ Rx8 40th /ND SkyFreedom / Rx8 R3/ ND Sky RF AT+
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4
https://www.facebook.com/machinedperformance
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4
https://www.facebook.com/machinedperformance
Grześ ja mogłem spokojnie kupić NC ale z premedytacją wybrałem NA - NC jest zbyt "pancerna" i ciężka w wyglądzie....
Poza tym NA daje możliwości modów w dużo mniejszym budżecie niż grzebanie w przypadku NC. Ale to oczywiście zależy co kto wybiera kupno, jazdę i lanie wachy czy chce jeszcze coś pomodzić....
dlatego w gamie mx'ów każdy znajdzie coś dla siebie
Poza tym NA daje możliwości modów w dużo mniejszym budżecie niż grzebanie w przypadku NC. Ale to oczywiście zależy co kto wybiera kupno, jazdę i lanie wachy czy chce jeszcze coś pomodzić....

dlatego w gamie mx'ów każdy znajdzie coś dla siebie

Pozdrawiam
Jaro
MX-5 NA 1.6T
Jaro
MX-5 NA 1.6T
-
- Posty: 157
- Rejestracja: 20 mar 2012, 19:10
- Model: Inny
- Wersja: BMW M2, ex NCFL
- Lokalizacja: Katowice/Warszawa/Berlin
Super artykuł
Moim zdaniem nie. Kogoś zastanawiającego się nad MX-5 raczej ciężko przekonać praktycznymi argumentami, bo to mało praktyczne auto. Lepiej postawić na to co w MX-5 najlepsze - emocje

Chwiał pisze:Myślę, że fajnie by było, gdybyś w tym artykule, tym bardziej jako właściciel, a nie tylko dziennikarz, opisał przykładowe koszty napraw/serwisów, które poniosłeś przez ten czas.
Moim zdaniem nie. Kogoś zastanawiającego się nad MX-5 raczej ciężko przekonać praktycznymi argumentami, bo to mało praktyczne auto. Lepiej postawić na to co w MX-5 najlepsze - emocje

B4ndit pisze:Lepiej postawić na to co w MX-5 najlepsze - emocje
Emocjami nie utrzymasz samochodu. Emocjami zatrzymasz je przy sobie, ale za serwis nadal musisz zapłacić. Wśród użytkowników emiksów nie ma samych utracjuszy, są też twardo stąpający po ziemi ludzie, których nawet jak stać na utrzymanie niepraktycznego samochodu, chcą znać skalę niezbędnych wydatków.
My nie jeździmy szybko, my wolno latamy!
- grzes
- Posty: 3655
- Rejestracja: 31 sty 2010, 10:00
- Model: NA
- Wersja: 93' LE
- Lokalizacja: Ruda Śl.
- Kontakt:
Jaro, kupowanie mx5 ze względu na projekt/mody to zupełnie inna bajka, seria to seria.
też nie przypadkiem miałem zawsze NA, nie przypadkiem myślę że nie chcę póki co do NA wracać;)
też nie przypadkiem miałem zawsze NA, nie przypadkiem myślę że nie chcę póki co do NA wracać;)
NA BRG 95'/ NA 93’/ 95' 1.8T/ Rx8 HP/ NC 1.8+/ Rx8 HP/NB Mazdaspeed 300+/ Rx8 40th /ND SkyFreedom / Rx8 R3/ ND Sky RF AT+
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4
https://www.facebook.com/machinedperformance
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4
https://www.facebook.com/machinedperformance
-
- Posty: 157
- Rejestracja: 20 mar 2012, 19:10
- Model: Inny
- Wersja: BMW M2, ex NCFL
- Lokalizacja: Katowice/Warszawa/Berlin
Chwiał pisze:Emocjami nie utrzymasz samochodu. Emocjami zatrzymasz je przy sobie, ale za serwis nadal musisz zapłacić. Wśród użytkowników emiksów nie ma samych utracjuszy, są też twardo stąpający po ziemi ludzie, których nawet jak stać na utrzymanie niepraktycznego samochodu, chcą znać skalę niezbędnych wydatków.
Trochę mnie źle zrozumiałeś. Jasne, to jest bardzo ważne, żeby auto było tanie w utrzymaniu. Nie kupiłbym MX-5, gdyby to miało słabą awaryjność itp. Chodziło mi tylko o to, że taki artykuł, w takiej formie, nacelowany w emocje jest właśnie idealnym na pierwsze kontakty z roadsterem. Jak ja bym kogoś przekonywał do MX-5, to właśnie zacząłbym od tego jak wielką radochę daje to auto, a dopiero potem mówił, że jest bezawaryjne i tanie w eksploatacji. Jak ktoś przekona się sercem do takiego auta, to potem zracjonalizować zakup jest prościej. A jeśli kogoś emocje roadstera nie ruszą, to jestem pewny, że i tak tego auta nie kupi, skoro mógłby kupić równie bezawaryjne praktyczniejsze auto z dachem.
B4ndit pisze:Jak ja bym kogoś przekonywał do MX-5, to właśnie zacząłbym od tego jak wielką radochę daje to auto, a dopiero potem mówił, że jest bezawaryjne i tanie w eksploatacji. Jak ktoś przekona się sercem do takiego auta, to potem zracjonalizować zakup jest prościej. A jeśli kogoś emocje roadstera nie ruszą, to jestem pewny, że i tak tego auta nie kupi, skoro mógłby kupić równie bezawaryjne praktyczniejsze auto z dachem.
Gdybym mógł, dałbym Ci plusa

[URL=http://gruffi.com]Gruffi - web design & development[/URL]
- Tomai
- Donator
- Posty: 3865
- Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
- Model: Inny
- Wersja: 2,0
- Lokalizacja: Poznań
kumar pisze:A kiedy jest?
20-21 kwiecień
http://forum.mx5klubpolska.pl/viewtopic.php?t=10359
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Była NC 2.0 174KM 199Nm
Bezmiatowy
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Była NC 2.0 174KM 199Nm
Bezmiatowy
-
- Donator
- Posty: 3629
- Rejestracja: 06 lut 2012, 17:41
- Model: NA
- Wersja: FL
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Jaro pisze:Grześ ja mogłem spokojnie kupić NC ale z premedytacją wybrałem NA - NC jest zbyt "pancerna" i ciężka w wyglądzie....
Dokładnie tak jest! NA to dla jednych tylko tańsza opcja, ale są i tacy, w tym ja, którzy uwielbiają to piekno i prostote... NA rulezzz




A artykuł sam w sobie bardzo pozytywny dla mnie. Nie wchodziłbym w polemike na temat poszczególnych słów, bo większość czytających i tak nie odczuje różnicy...ważne by ich zainteresować aby zobaczyli z bliska, może sie przejechali...a potem WIADOMKA

Live to ride - ride to live! HD or MX5 or 1302S or 126P ?
Części do NA - rozbiórka czerwonej - kliknij
Moja Lalunia
Części do NA - rozbiórka czerwonej - kliknij
Moja Lalunia

Mieliście fajne przemyślenia odnośnie mojego artykułu o Madzie i wywiązała się fajna dyskusja. Pozwolę sobie troszkę zmienić temat i zapytać, co sądzicie o Volvo V40 R-Design?
http://fundrive.pl/volvo-v40-r-design-rodzinny-i-sportowy/
Z blogiem dopiero ruszamy i bardzo cenie sobie opinię klubowiczów ; )
http://fundrive.pl/volvo-v40-r-design-rodzinny-i-sportowy/
Z blogiem dopiero ruszamy i bardzo cenie sobie opinię klubowiczów ; )
[URL=http://gruffi.com]Gruffi - web design & development[/URL]
Moim skromnym zdaniem synonimem nazwy Volvo jest bezpieczeństwo i wysublimowana elegancja a nie sport. Taki punkt widzenia, nie pasuje mi po prostu ten model do volvo chociaż wiadomo że czymś rynek trzeba zdobywać
A przód trochę jak nowa A klasa ale to raczej zaleta niż wada!

- polokokt
- Donator
- Posty: 1234
- Rejestracja: 23 maja 2012, 8:42
- Model: NC FL
- Wersja: 2.0 Sport
- Lokalizacja: WL
Ja miałem akurat okazję posiadać S60 przez okolo 2 lata. I jak dla mnie, najnowsza linia Volvo trochę odeszła od tradycyjnego stylu. Do tej pory auta były takie "ciosane", kanciate (choc lekko już zaokrąglone w porówaniu do starych, klasycznych modeli). Mogły sie podobać. Mógł to być męski samochód. Ale to co zrobili z nowym S60 to według mnie auto dla kobiety. Zresztą o ile starszych S60, nawet kupionych nowych w salonie w swoim czasie widywało się trochę na ulicach, tak teraz tak niewiele tych aut widzę. A jeśli już, to w 75% przypadków prowadzi kobieta. Obecna zmiana wyglądu przodów we wszystkich chyba autach, utwierdza mnie w przekonaniu ze volvo trochę nie trafiło w rynek z tymi zmianami w S60 i widzę że idzie ku bardziej klasycznym linom. Generalnie u mnie w rodzinie samochodami marki Volvo się jeździło i zmieniało się jeden egzemplarz na kolejny nowy z salonu. Obecnie.... nie ma w sumie w czym wybrać w poszukiwanej klasie (S80 za duże). Wszystko takie bardziej kobiece, obłe...
O kurde, nigdy bym nie pomyślał o nowych kształtach Volvo, jako o kobiecych. Wiadomo, że nie jest Wrangler. Z drugiej strony każda MX-5 też jest bardzo kobieca, co nie zmienia faktu, że za kierownicą czuję się bardzo męsko! 

[URL=http://gruffi.com]Gruffi - web design & development[/URL]
- polokokt
- Donator
- Posty: 1234
- Rejestracja: 23 maja 2012, 8:42
- Model: NC FL
- Wersja: 2.0 Sport
- Lokalizacja: WL
a w ogóle to widzę, że auto jeździ po wszelkich redakcjach obecnie
http://www.blogomotive.pl/index.php/2013/02/21/m428-mini-spot-wwa-w-piatek/
Choć Blogmotive jeszcze nie opisał swoich wrażeń...

http://www.blogomotive.pl/index.php/2013/02/21/m428-mini-spot-wwa-w-piatek/
Choć Blogmotive jeszcze nie opisał swoich wrażeń...
Ktoś z Was miał to szczęście i jako pierwsze auto kupił MX-5? Ostatnio wyszła fajna dyskusja przy okazji artykułu o mojej Madzi. Ale moje pierwsze auto bardzo się różniło od tego, czym chciałem jeździć ; )
http://fundrive.pl/pamietasz-swoj-pierwszy-samochod/
http://fundrive.pl/pamietasz-swoj-pierwszy-samochod/
[URL=http://gruffi.com]Gruffi - web design & development[/URL]