Poradnik początkującego forumowicza

Odpowiedzi na najczęściej zadawane przez początkujących forumowiczy pytania

Forum główne a tematyką prowadzącą jest mx-5.

Moderator: Moderatorzy

Uadrol
Posty: 155
Rejestracja: 07 sty 2014, 23:52
Model: NB
Wersja: Sport
Lokalizacja: London, UK

20 kwie 2014, 18:02

lopullus pisze:Tak sobie poszperałem w ogłoszeniach żeby ocenić jak to finansowo wygląda wszytko. Trochę przykre że z 1.8 NB i NBFL nie ma klimy. W 1.6 jest bez problemu można wybierać w samochodach a przy 1.8 kicha. Jak już uzbieram to co mi brakuje to będę miał ładny problem. Marzy mi się:
-NBFL 1.8
-Skóra
-hardtop
-klima
-Torsen
- byle nie pomarańcz/złoty z rdza mi się kojarzy ;p
- bez rdzy
-trójramienna kierownica


Ja mam NB Sport 1.8 z 1999
Jest skora, hardtop, klima, Torsen, czerwony kolor, bez rdzy, skorzana kierownica Nardi Touring. Swietny stan, zero rdzy, amortyzatory 75% sprawne czyli super!
http://www.mx5-mazda.co.uk/sport1.htm
Wszystko za 4500zl tyle, ze kierownica po prawej stronie no ale, ze w Anglii mieszkam to mi nie przeszkadza aczkolwiek auto jest juz w Polsce od jakiegos czasu i tam bede nim jezdzil podczas wakacyjnych pobytow.
There's someone in my head but it's not me.
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4684
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

20 kwie 2014, 20:45

Akurat pomiar sprawnosci amorow na stacji kontroli pojazdow nie ma wiele wspolnego z ich faktycznym stanem, wiec nie patrz na to.

Osobiscie radzilbym wsiasc do kazdej generacji i przejechac sie nawet jako pasazer i wtedy zdecydowac, ktora najbardziej pasuje.Samo czytanie o samochodzie nie wystarczy:)
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990.
Uadrol
Posty: 155
Rejestracja: 07 sty 2014, 23:52
Model: NB
Wersja: Sport
Lokalizacja: London, UK

21 kwie 2014, 22:25

Alan pisze:Akurat pomiar sprawnosci amorow na stacji kontroli pojazdow nie ma wiele wspolnego z ich faktycznym stanem, wiec nie patrz na to.
Osobiscie radzilbym wsiasc do kazdej generacji i przejechac sie nawet jako pasazer i wtedy zdecydowac, ktora najbardziej pasuje.Samo czytanie o samochodzie nie wystarczy:)


Ale przeciez ja nie czytam tylko jezdze tym autem od stycznia. Zawieszenie jest bez zarzutu nawet na polskich, dziurawych gorskich drogach co takze potwierdzal przeglad zrobiony na moje zyczenie bo przeglad z UK mam aktualny.
There's someone in my head but it's not me.
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4684
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

22 kwie 2014, 18:33

Kawałek o przejażdżce każdą generacją napisałem do kolegi, który szuka miaty dla siebie, ale nie wie którą wybrać. A co do zawieszenia, to chodzi mi tylko o to, że stacja kontroli pojazdów nic Ci nie powie o sprawności amortyzatorów, jakie by one nie były.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990.
Uadrol
Posty: 155
Rejestracja: 07 sty 2014, 23:52
Model: NB
Wersja: Sport
Lokalizacja: London, UK

22 kwie 2014, 20:45

Alan pisze:Kawałek o przejażdżce każdą generacją napisałem do kolegi, który szuka miaty dla siebie, ale nie wie którą wybrać. A co do zawieszenia, to chodzi mi tylko o to, że stacja kontroli pojazdów nic Ci nie powie o sprawności amortyzatorów, jakie by one nie były.


Rozumiem. A dlaczego tak uwazasz? Przeciez pokazuja wynik w procentach po wjechaniu na "trzepaczke"?
There's someone in my head but it's not me.
Awatar użytkownika
polokokt
Donator
Donator
Posty: 1234
Rejestracja: 23 maja 2012, 8:42
Model: NC FL
Wersja: 2.0 Sport
Lokalizacja: WL

22 kwie 2014, 21:38

Uadrol pisze:Przeciez pokazuja wynik w procentach po wjechaniu na "trzepaczke"?


Że tak pozwolę sobie napisać coś w tym temacie. Ja mam doświadczenie takie,że na trzepaczce na ścieżce diagnostycznej amortyzatory miały jeszcze duuuużo zapasu do wymiany. Też były to wartości rzędu 70-80%. Auto miało już 10-11 lat, 170 tys km...wierzyć mi się nie chciało,że amortyzatory są aż w tak idealnym stanie. tym bardziej, że w czasie jazdy miałem wrażenie, że auto ma tendencje do lekkiego "myszkowania" po drodze. Stosunkowo często musiałem wprowadzać minimalne korekty w torze jazdy . Ale jednocześnie, jeżdżąc tym autem od kilku lat i że takie zmiany zachodzą bardzo wolno to człowiek tego nawet aż tak nie zauważył.Koniec w końcu kupiłem nowe amortyzatory KYB z masą innych gumek i wymieniłem.... I różnica była meeega. Na szarpakach wartość procentowa zmieniła się o kilka procent, ale w jakości prowadzenia to był "noc a dzień". Pozakręcie auto jechało jak po sznurku, trzymało zadany tor jazdy, a nie że trzeba było dociągać. Od tamtej pory ścieżkę diagnostyczną traktuję jako element konieczny do zdobycie stempelka w dowodzie, ale nie jest to dla mnie wyznacznik sprawnych amortyzatorów.Nie wiem,nie mam możliwości przeprowadzenia miarodajnych testów na tym samym aucie z amortyzatorami w różnym stanie włącznie z wylanym).Bo ciekaw jestem co by taka ścieżka pokazywała? A moze problem leży w kalibracji takich trzepaków na OSKP?
Awatar użytkownika
Sigma
Donator
Donator
Posty: 842
Rejestracja: 15 wrz 2010, 19:24
Model: NB FL
Wersja: Unplugged
Lokalizacja: Toruń

23 kwie 2014, 11:30

Gdzieś była o tym mowa w temacie B6. Przy niższych/twardszych amorach trzepaki pokazują zawsze mniej %, niezależnie od stanu faktycznego amora. A jak kogoś interesuje co właściwie i jak bada "trzepak", to można poczytać np. TU :)
"A designer knows he has achieved perfection not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away." – Antoine de Saint-Exupéry
Obrazek
grzegorz87
Posty: 23
Rejestracja: 22 kwie 2014, 8:21

05 maja 2014, 12:06

a mam takie pytanko jakie silniki występują w mazdach od 2001 ? bo planuję zakup takiej mazdy w ogłoszeniach sa przeróżne 1.6 90bhp 100 bhp 110bhp 120bhp i 126bhp
a 1,8 widzialem 140bhp i 146bhp

o ile 1,8 silnik mnie nie dziwi bo te dane zgadzają się z danymi technicznymi z neta, ale ten silnik 1,6 jest jakiś dziwny w tych ogłoszeniach...

o co tu chodzi ?

i który wg was jest najlepszy czy 110bhp wystarczające jest ?

ps, w jakich modelach występuje skrzynia manulana 6 ? i czy przyspieszenie i spalanie jest różne 5vs6 ?
Uadrol
Posty: 155
Rejestracja: 07 sty 2014, 23:52
Model: NB
Wersja: Sport
Lokalizacja: London, UK

05 maja 2014, 12:16

Jest tak jak napisales. Nie oplaca sie kupowac 1.6. Co do 6-cio biegowej skrzyni to na pewno jest w jednej z 7500 wyprodukowanych 10-th Anniversary z 1999 roku. Osobiscie mialem NA z 1996, teraz mam NB Sport z 1999 i chce zakupic kolejna NA z 1994 V-Spec, ktora aktualnie stoi obok mojej w garazu ale niestety nie nalezy do mnie. Zdecydowanie wole NA. Pisze to po 4 miesiacach od zakupu NB.
Ktos kiedys pytal o wersje Sport, ktora posiadam. Na eBayu pojawily sie wlasnie 2 egzemplarze Classic Red i Innocent Blue niestety oba bez Hard Topu.
http://www.ebay.co.uk/itm/121334547324? ... 1423.l2649
oraz taka jak moja:
http://www.ebay.co.uk/itm/221432081337? ... 1423.l2649
There's someone in my head but it's not me.
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4684
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

05 maja 2014, 12:35

grzegorz87 pisze:a mam takie pytanko jakie silniki występują w mazdach od 2001 ? bo planuję zakup takiej mazdy w ogłoszeniach sa przeróżne 1.6 90bhp 100 bhp 110bhp 120bhp i 126bhp
a 1,8 widzialem 140bhp i 146bhp


2001-2005r czyli NBFL: 1,6 ma 110KM, a 1,8 146KM
2006 do teraz czyli NC i NCFL: 1,8 126KM, 2,0 160KM
Nic innego nie było w tych rocznikach, a sprzedający mogą różne głupoty pisać. 90KM miała NA 1,6 od 1995 do 1997r.

grzegorz87 pisze:który wg was jest najlepszy czy 110bhp wystarczające jest ?

Przejedź się sam to zobaczysz. Dla jednego 110KM będzie wystarczająco, dla innego za mało. Wg mnie porusza się całkiem żwawo, ale oczywiście wolałbym 1,8 ;) Ale takie są droższe i jest ich mniej do sprzedania, więc łatwiej trafić zadbaną 1,6.

Co do skrzyń 6- biegowych to były w NB anniversary z 99r, NB miracle 1,8 z 2000r (ale nie wiem czy we wszystkich), niektórych NB magic 99r., NBfl sportive 2001r. I pewnie jeszcze w innych wersjach, ale zawsze z silnikiem 1,8.
Ostatnio zmieniony 05 maja 2014, 12:39 przez Fifkers, łącznie zmieniany 1 raz.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990.
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

05 maja 2014, 12:38

grzegorz87 pisze:ps, w jakich modelach występuje skrzynia manulana 6 ?

Po 2001 edycja Sportive. Tylko i wyłącznie (nazywana na róznych rynkach różnie, ale jako, że większość emiksów u nas z DE pochodzi to szukaj pod Sportive).
grzegorz87 pisze:i spalanie jest różne 5vs6 ?

Spalanie zależy wyłącznie od prawej stopy. Natomiast przy delikatnej jeździe na trasie wersja 6b spali nieco mniej.
grzegorz87 pisze:a mam takie pytanko jakie silniki występują w mazdach od 2001 ?

1.6 110 hp oraz 1.8 146hp (zwany też zwyczajowo 1.9). No i oczywiście uturbiony MSM 1.8 :D

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
grzegorz87
Posty: 23
Rejestracja: 22 kwie 2014, 8:21

05 maja 2014, 14:52

dzięki wielkie za odp.

a czy jest możliwości w miarę tanim kosztem np podkręcić silnik 1.6 110hp ? bo takie wersje można kupić o wiele taniej i więcej modeli do wyboru.

co do kół... z jaką opona wchodzi do mazdy nb 17" ?
jakie są koszty fajnego wydechu, najfajniej podwójnego

i kwestia zamontowania klimatyzacji ? jak to wygląda cenowo i czy jest możliwe bo większość aut jest bez klimy a wiem, że się ona przydaje
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4684
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

05 maja 2014, 17:00

Klima ok 3tys, zajrzyj na stronę roadstery.pl
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990.
Uadrol
Posty: 155
Rejestracja: 07 sty 2014, 23:52
Model: NB
Wersja: Sport
Lokalizacja: London, UK

05 maja 2014, 18:02

Alan pisze:Klima ok 3tys, zajrzyj na stronę roadstery.pl
grzegorz87 pisze:dzięki wielkie za odp.

a czy jest możliwości w miarę tanim kosztem np podkręcić silnik 1.6 110hp ? bo takie wersje można kupić o wiele taniej i więcej modeli do wyboru.

co do kół... z jaką opona wchodzi do mazdy nb 17" ?
jakie są koszty fajnego wydechu, najfajniej podwójnego

i kwestia zamontowania klimatyzacji ? jak to wygląda cenowo i czy jest możliwe bo większość aut jest bez klimy a wiem, że się ona przydaje


To tylko moja sugestia i pewnie wielu sie ze mna nie zgodzi ale nie lepiej kupic RHD w UK na wypasie za grosze i przelozyc kiere niz kupowac jakiegos golasa i dokladac klime, ABS, poduszki powietrzne, tlumiki, torsen itd? Ja osobiscie jezdze RHD bo przekladek nie uznaje ale wolalbym miec wszystko fabrycznie zainstalowane niz takiego skladaka.
There's someone in my head but it's not me.
Awatar użytkownika
turbo pchała
Posty: 4336
Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Warszawa

05 maja 2014, 18:52

A przekładka nie zalicza się do "składaka" ? lampy, wycieraczki, lusterka, kable, deska rozdzielcza, przełącznik szyb i inne pierdoły to jeszcze więcej rzeźby IMO.
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Obrazek
offthe
Posty: 1178
Rejestracja: 25 lut 2012, 23:47
Model: NA
Lokalizacja: Wejherowo
Kontakt:

05 maja 2014, 18:58

Składak? To jak sobie kupisz komputer, i po roku stwierdzisz, że masz mało RAM, i wstawisz, to będzie to rzeźba, tak? Przekładanie z RHD to o wiele więcej zachodu niż kupowanie auta i dokładanie pokolei to na co masz ochotę. Na dodatek cały czas można autem jeździć.
I don't like being overtaken. It's a sign of weakness.
Uadrol
Posty: 155
Rejestracja: 07 sty 2014, 23:52
Model: NB
Wersja: Sport
Lokalizacja: London, UK

05 maja 2014, 19:44

czester_ pisze:A przekładka nie zalicza się do "składaka" ? lampy, wycieraczki, lusterka, kable, deska rozdzielcza, przełącznik szyb i inne pierdoły to jeszcze więcej rzeźby IMO.


Nie no jsane ale przeciez dlatego napisalem, ze osobiscie nie uznaje przekladek miedzy innymi z tego wzgledu. Nie przekladam i jezdze RHD bo lubie. Nie robie tez jednak grubych modyfikacj a jesli juz ktos to rozwaza mysle, ze tak samo moze rozwazyc przekladke. Zawsze jak kupuje samochod szukam takiej wersji, ktora ma wszystko czego potrzebuje lub co chce zeby miala. Jesli juz cos modyfikuje to ewentualnie radio ale to nie znaczy, ze jesli ktos lubi dlubac robi zle.

offthe pisze:Składak? To jak sobie kupisz komputer, i po roku stwierdzisz, że masz mało RAM, i wstawisz, to będzie to rzeźba, tak? Przekładanie z RHD to o wiele więcej zachodu niż kupowanie auta i dokładanie pokolei to na co masz ochotę. Na dodatek cały czas można autem jeździć.


Akurat w branzy komputerowej pracowalem 10 lat... Wiekszosc komputerow w Polsce to skladaki. Jesli wydaje Ci sie, ze kazda malpa portrafi zlozyc komputer to masz racje ale nie kazda malpa potrafi to zrobic dobrze. Dobor odpowiednich komponentow, ktore beda ze soba poprawnie wspolpracowaly to sztuka. Najbardziej mnie smieszy jak ktos pakuje podzespoly za kilka tysiecy do obudowy za 200zl z produktem zasilaczopodobnym do srodka. Jesli myslisz, ze dokladajac pamiec do laptopa kupisz sobie pierwsza lepsza i bedzie chodzila to powiem Ci, ze tak nie jest dlatego mozna kupic drogie dedykowane pamieci, ktore byly sprawdzone z danym modelem laptopa albo liczyc na szczescie. No i nie ma co porownywac dolozenia pamieci do montowania klimy czy ABS bo nie jest to ani tak samo proste ani tak samo szybkie do zrobienia. Ale nie o komputerach tutaj powinienem pisac :)
There's someone in my head but it's not me.
Awatar użytkownika
Sigma
Donator
Donator
Posty: 842
Rejestracja: 15 wrz 2010, 19:24
Model: NB FL
Wersja: Unplugged
Lokalizacja: Toruń

06 maja 2014, 10:41

grzegorz87 pisze:a czy jest możliwości w miarę tanim kosztem np podkręcić silnik 1.6 110hp ? bo takie wersje można kupić o wiele taniej i więcej modeli do wyboru.


Jest. Poprzez wrzucenie turbo. Ale czy to tanie, to kwestia względna - zależy kto i jak robi. I co to znaczy dla Ciebie "tanie" :)
"A designer knows he has achieved perfection not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away." – Antoine de Saint-Exupéry
Obrazek
grzegorz87
Posty: 23
Rejestracja: 22 kwie 2014, 8:21

13 maja 2014, 8:18

a jeszcze mam takie pytanko do posiadaczy mx5 bez klimy.... czy brak klimy latem bez dachu daje sie mocno we znaki ?
Awatar użytkownika
Rafa
Donator
Donator
Posty: 2320
Rejestracja: 13 cze 2013, 10:49
Model: Inny
Lokalizacja: Łódź

13 maja 2014, 8:32

grzegorz87 pisze:a jeszcze mam takie pytanko do posiadaczy mx5 bez klimy.... czy brak klimy latem bez dachu daje sie mocno we znaki ?

Mam jedną z i jedną bez...nie widze różnicy-jak gorąco otwieram dach, a jak zimno-to po co mi klima :ryjezesmiechu:
No chyba, że cały czas stoisz w korkach, to może.
Ja użyłem klimy 2 razy od pół roku!

Pozdr
Rafa
:jupi: :bicz:
matpilch pisze:(...)pamiętaj, że dla mas liczy się moment, bo przecież powyżej 3500rpm silniki wybuchają.

Madzia 1.6 06.13-05.14
Biała Perła-Miti Stens 1.8 12.13-06.16
Bokken 1.8 Anni 09.16-12.16
Uadrol
Posty: 155
Rejestracja: 07 sty 2014, 23:52
Model: NB
Wersja: Sport
Lokalizacja: London, UK

13 maja 2014, 10:54

grzegorz87 pisze:a jeszcze mam takie pytanko do posiadaczy mx5 bez klimy.... czy brak klimy latem bez dachu daje sie mocno we znaki ?


Mialem NA bez klimy teraz mam NB z klima. Powiem tak, ze o ile brak wspomagania kiery to nawet zaleta bo lepiej czujesz auto o tyle brak klimy to porazka. Tak jak napisal kolega stoisz w korku i sie gotujesz. Poza tym jak jest naprawde duzy upal i jedziesz gdzies daleko to za dlugo bez dachu nie wytrzymasz - dostaniesz predzej udaru. Na dlugich trasach na autostradzie w upalny dzien bedziesz musial zamknac dach a wtedy sie ugotujesz. W Na jest jeszcze ratunek bo mozna rozpiac zamek i otworzyc plastikowe okienko z tylu dachu. w NB ze szklana szybka z tylu nie da sie tak zrobic i wtedy klima ratuje Ci zycie. Pewnie wiesz jak goraco jest w malym namiocie postawionym na sloncu w upalny dzien. W MX5 jest podobnie albo i gorzej. Uwazam, ze w tym aucie klima powinnna byc obowiazkowa chyba, ze jezdzisz po kilkanascie kilometrow czesciowo w cieniu to nie ale jesli chceesz zrobic trase 12h 1000km latem to kup sobie wersje z klima bo wymiekniesz. Pisze to z wlasnego doswiadczenia.
There's someone in my head but it's not me.
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4684
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

13 maja 2014, 11:40

Uadrol pisze:ale jesli chceesz zrobic trase 12h 1000km latem to kup sobie wersje z klima bo wymiekniesz

Zgoda, poza taką sytuacją daruj sobie :D Większość z nas klimatyzacji nie ma, żyjemy z tym i nie sprzedajemy z tego powodu swoich samochodów. Klima czasami przydaje się w korku, ale jak jest naprawdę gorąco.
Oczywiście lepiej jak klima jest, ale na pewno nie warto tego traktować jako warunek konieczny przy kupowaniu mx-5, bo odpada wtedy sporo ładnych egzemplarzy, a znaleźć mx-5 w ładnym stanie i do tego z klimą nie jest łatwo.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990.
Uadrol
Posty: 155
Rejestracja: 07 sty 2014, 23:52
Model: NB
Wersja: Sport
Lokalizacja: London, UK

13 maja 2014, 12:05

Alan pisze:
Uadrol pisze:ale jesli chceesz zrobic trase 12h 1000km latem to kup sobie wersje z klima bo wymiekniesz

Zgoda, poza taką sytuacją daruj sobie :D Większość z nas klimatyzacji nie ma, żyjemy z tym i nie sprzedajemy z tego powodu swoich samochodów. Klima czasami przydaje się w korku, ale jak jest naprawdę gorąco.
Oczywiście lepiej jak klima jest, ale na pewno nie warto tego traktować jako warunek konieczny przy kupowaniu mx-5, bo odpada wtedy sporo ładnych egzemplarzy, a znaleźć mx-5 w ładnym stanie i do tego z klimą nie jest łatwo.


Nie chodzi o to zeby sprzedawac auto czy montowac specjalnie klime. Tez mialem NA bez klimy i jakos zylem ale robilem trasy przez cala europe i sie gotowalem dlatego kupujac pare miesiecy temu NB jednym z priorytetow byla dla mnie klima i hard top aczkolwiek dokupienie hard topu to zaden problem oczywiscie. Mysle, ze skoro ktos jest dopiero przed zakupem to warto wspomniec z praktycznego punktu widzenia jak to wyglada a wyglada to tak, ze w upale bez dachu za dlugo nie wytrzymasz a z zamknietym dachem w srodku jest po prostu goraco. MX5 moim zdaniem najlepiej sie nadaje na umiarkowane temperatury dlatego w UK jest najwiecej na swiecie cabrio bo mozna tutaj jezdzic top-off przez caly rok. W upale dluzsza jazda w sloncu to masakra i nie zgodze sie tutaj ze stwierdzeniem, ze klima nie odgrywa wiekszej roli nawet jesli wiekszosc jej nie ma i jakos zyje. To nie o to chodzi...
There's someone in my head but it's not me.
offthe
Posty: 1178
Rejestracja: 25 lut 2012, 23:47
Model: NA
Lokalizacja: Wejherowo
Kontakt:

13 maja 2014, 12:14

Klima czaasem by się przydała..Kup auto bez, i jak będziesz potrzebował to sobie dołożysz. To jest dokładnie tak samo potrzebne jak podgrzewane dupy. Fajnie jest mieć, ale jak nie ma, a potrzebujesz, to sobie dołóż, a nie ograniczaj zakup auta z powodu kilku gadżetów. Jak podczas jazdy jest gorąco, to można sobie otworzyć szybę. W korku może być trudno, nie dość, że jest lampa to jeszcze auta po bokach też swoją temperaturę mają. Jak na dodatek nie ma wiatru to jest faktycznie kaplica.
Uadrol pisze:Uwazam, ze w tym aucie klima powinnna byc obowiazkowa chyba, ze jezdzisz po kilkanascie kilometrow czesciowo w cieniu

Chyba jesteś troche wrażliwy :D ja nie widzę problemu by zrobić 500km top down przy pełnej lampie. Trzeba też umieć się ubrać. nie zakładać poliestrowych ciuszków, tylko jasną przewiewną koszulę z bawełny, gacie nie z bazaru, fajne buty i krótkie spodnie i naprawdę klima nie jest potrzebna.
I don't like being overtaken. It's a sign of weakness.
Awatar użytkownika
polokokt
Donator
Donator
Posty: 1234
Rejestracja: 23 maja 2012, 8:42
Model: NC FL
Wersja: 2.0 Sport
Lokalizacja: WL

13 maja 2014, 12:25

Kwestią jest po prostu to,jak ktoś zamierza używać auta.Jako weekendowy pojazd dla przyjemności, to klima jest zbędna (w końcu po to kupiłem auto, aby po okolicznych drogach, jeździć w gorące dni bez dachu..) Jeśli to ma być podstawowy środek transportu a nawet jakieś wyprawy po Europie, to klima jest niezbędna.
Ja na przykład w większości jeżdzę po swojej wsi (jest to dla mnie zamiennik motocykla), czasem wypad do stolicy i na brak klimy nie narzekam. Ale jak już gdzieś pisałem,wyprawy w +30 stopniach do Warszawy w koszuli i garniturze do Klienta, raczej sobie nie wyobrażam :) Od takich wypraw mam inne auto.

Aha, na motocyklu są podobne odczucia. W pełnym rynsztunku w korkach też jest gorąco, a jakoś ludzie kupują i jeżdzżą :)
Także wszystko rozbija się o własne oczekiwania od auta. Dla mnie jak auto/motocykl/cokolwiek co używam w weekendowo, daje przyjemność z jazdy której oczekuję,to mogę siedzieć na twardym stołku, pot może lać się po ..... a i tak nie robi to na mnie wrażenia.
I tez podpisuję się pod stwierdzeniem, że nie warto od klimy uzależniać kupienia MXa NA/NB,bo mogą przejść koło nosa fajne egzemplarze.
Uadrol
Posty: 155
Rejestracja: 07 sty 2014, 23:52
Model: NB
Wersja: Sport
Lokalizacja: London, UK

13 maja 2014, 12:44

offthe pisze:Chyba jesteś troche wrażliwy :D ja nie widzę problemu by zrobić 500km top down przy pełnej lampie. Trzeba też umieć się ubrać. nie zakładać poliestrowych ciuszków, tylko jasną przewiewną koszulę z bawełny, gacie nie z bazaru, fajne buty i krótkie spodnie i naprawdę klima nie jest potrzebna.


Ciuchy to nie problem. Najwiekszym problemem jest glowa. Mozna dostac udaru a w kapeluszu jakos slabo to widze. Od razu mowie, ze mam dlugie ciemne wlosy ale mysle, ze jak ktos jest lysy to nawet jeszcze gorzej chyba, ze bedzie jezdzil w czapeczce.
Wszystko zalezy gdzie i jaka trasa jedziesz. 500km kretymi gorskimi drogami - miodzio. 500km autostrada w 36c upale to lipa a 1500km to mega lipa. Takie moje zdanie. Mialem wiele aut z klima lub bez i nigdzie mi jej tak nie brakowalo jak wlasnie w MX5 wbrew pozorom. Na codzien jezdze Accordem w kobi i klimy uzywam bardzo rzadko wiec nie jestem jakis mega przewrazliwiony na tym punkcie ale Accord mi sie tak nie grzeje wewnatrz podczas jazdy w sloncu jak MX5 przy zamknietym dachu. Ma to swoje zalety bo jesli chodzi o jazde w zimie to MX5 nie ma sobie rownych. Nie dosc, ze najlepsze ogrzewanie na swiecie to jeszcze idacy przez srodek auta tlumik grzeje od srodka. Mozna jezdzic na golasa i czuc sie jak w saunie.

polokokt pisze:Dla mnie jak auto/motocykl/cokolwiek co używam w weekendowo, daje przyjemność z jazdy której oczekuję,to mogę siedzieć na twardym stołku, pot może lać się po ..... a i tak nie robi to na mnie wrażenia.
I tez podpisuję się pod stwierdzeniem, że nie warto od klimy uzależniać kupienia MXa NA/NB,bo mogą przejść koło nosa fajne egzemplarze.


Oczywiscie, ze masz racje tylko, ze tutaj mamy wybor czy kupowac z klima czy nie i takie wlasnie bylo pytanie kolegi - czy warto? Moim zdaniem warto. Po co sie meczyc jesli nie musisz? A to, ze MX5 nawet bez klimy, elektrycznych szyb, lusterek, wspomagania czy ABS tez jest swietny to oczywiscie szczera prawda i nadal warto go kupic. Mialem taka NA 1996 golasa kompletnie bez niczego a przyjemnosc z jazdy byla ogromna. Tylko nie tego dotyczylo pytanie.
There's someone in my head but it's not me.
fifomaniak
Posty: 1023
Rejestracja: 01 wrz 2012, 16:53
Lokalizacja: Wrocław

13 maja 2014, 12:55

Uadrol pisze:Nie chodzi o to zeby sprzedawac auto czy montowac specjalnie klime. Tez mialem NA bez klimy i jakos zylem ale robilem trasy przez cala europe i sie gotowalem dlatego kupujac pare miesiecy temu NB jednym z priorytetow byla dla mnie klima i hard top aczkolwiek dokupienie hard topu to zaden problem oczywiscie.


Szczerze? Myślę, że kupiłeś złe auto. MX-5 nie jest na autostrady dobry w żadnym wypadku, tam to limuzyna/GT się dobrze sprawuje. MX-5 jest fajnym autem na boczne, dość wąskie i kręte, ale w miarę równe drogi - tam jazda nim sprawia sporo funu. Na autostradzie czy z dachem czy bez idzie na dłuższą metę ocipieć i te omijam z daleka, chyba że mi się spieszy i mogę nadrobić sporo czasu taką drogą. Jak mi się nie spieszy, to jadę bocznymi drogami - ruch mniejszy, frajda większa.
Obrazek
Uadrol
Posty: 155
Rejestracja: 07 sty 2014, 23:52
Model: NB
Wersja: Sport
Lokalizacja: London, UK

13 maja 2014, 13:04

fifomaniak pisze:
Uadrol pisze:Nie chodzi o to zeby sprzedawac auto czy montowac specjalnie klime. Tez mialem NA bez klimy i jakos zylem ale robilem trasy przez cala europe i sie gotowalem dlatego kupujac pare miesiecy temu NB jednym z priorytetow byla dla mnie klima i hard top aczkolwiek dokupienie hard topu to zaden problem oczywiscie.


Szczerze? Myślę, że kupiłeś złe auto. MX-5 nie jest na autostrady dobry w żadnym wypadku, tam to limuzyna/GT się dobrze sprawuje. MX-5 jest fajnym autem na boczne, dość wąskie i kręte, ale w miarę równe drogi - tam jazda nim sprawia sporo funu. Na autostradzie czy z dachem czy bez idzie na dłuższą metę ocipieć i te omijam z daleka, chyba że mi się spieszy i mogę nadrobić sporo czasu taką drogą. Jak mi się nie spieszy, to jadę bocznymi drogami - ruch mniejszy, frajda większa.


Dziekuje Ci bardzo za porade ale MX5 nie jest moim jedynym autem. W chwili obecnej stoi sobie w garazu w gorach gdzie zaraz po wyjezdzie z niiego jestem na trasie rajdow zimowych i rajdow Polski tak wiec daruj sobie tego typu teksty. Jesli jade z zona i z dzieckiem to wiadomo, ze nie MX5 ale jesli tak jak ostatnio robilem z kumplem Eurotripa Londyn-Paryz-Amsterdam-Berlin i mialem ochote zrobic go MX5 to nie znaczy, ze zle auto kupilem. Wrecz przeciwnie. Kupilem dobre bo z klima dzieki czemu obaj z kumplem sie nie zagotowalismy. W chwili obecnej nie mam nawet dostepu do MX5 wiec wedlug Ciebie tez zle auto kupilem skoro nawet nim nie jezdze?
There's someone in my head but it's not me.
fifomaniak
Posty: 1023
Rejestracja: 01 wrz 2012, 16:53
Lokalizacja: Wrocław

13 maja 2014, 13:12

Uadrol pisze:Dziekuje Ci bardzo za porade ale MX5 nie jest moim jedynym autem. W chwili obecnej stoi sobie w garazu w gorach gdzie zaraz po wyjezdzie z niiego jestem na trasie rajdow zimowych i rajdow Polski tak wiec daruj sobie tego typu teksty. Jesli jade z zona i z dzieckiem to wiadomo, ze nie MX5 ale jesli tak jak ostatnio robilem z kumplem Eurotripa Londyn-Paryz-Amsterdam-Berlin i mialem ochote zrobic go MX5 to nie znaczy, ze zle auto kupilem. Wrecz przeciwnie. Kupilem dobre bo z klima dzieki czemu obaj z kumplem sie nie zagotowalismy. W chwili obecnej nie mam nawet dostepu do MX5 wiec wedlug Ciebie tez zle auto kupilem skoro nawet nim nie jezdze?


No jak jedziesz na wycieczkę bez ciśnienia czasowego i wziąłeś MXa, żeby pojeździć autostradami z klimą i zamkniętym dachem, to coś tu nie gra. To tak jakbyś kupił VW T4 i jeździł nim na tor :roll:
Obrazek
Uadrol
Posty: 155
Rejestracja: 07 sty 2014, 23:52
Model: NB
Wersja: Sport
Lokalizacja: London, UK

13 maja 2014, 13:19

fifomaniak pisze:No jak jedziesz na wycieczkę bez ciśnienia czasowego i wziąłeś MXa, żeby pojeździć autostradami z klimą i zamkniętym dachem, to coś tu nie gra. To tak jakbyś kupił VW T4 i jeździł nim na tor :roll:


A czym mialem jezdzic pomiedzy tymi miastami? Drogami polnymi? Priorytetem bylo odwiedzenie tych miast a nie sama jazda autostrada. Jakbym mial wziac Accorda to juz wolalbym poleciec samolotem szczerze mowiac. Kwestia gustu. Poza tym robi sie offtopic. Sugerujesz, ze kupilem zle auto. OK zakonczmy ta dyskusje. Kupilem jakie chcialem. Stoi w garazu i bedzie jezdzone pare razy do roku. Moja sprawa. Rozmawialismy merytorycznie o klimie. Ja przedstwailem swoje argumenty, Ty swoje. Nie wnikam czy kupiles dobre czy zle auto i Ty tez prosze nie wnikaj bo to nie ma sensu.
There's someone in my head but it's not me.
ODPOWIEDZ