Wzrost vs MX-5, czyli pytanie do wysokich kierowcow.

Forum główne a tematyką prowadzącą jest mx-5.

Moderator: Moderatorzy

sebna
Posty: 2726
Rejestracja: 15 mar 2010, 19:01
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Dublin

07 kwie 2012, 16:44

Ogólnie wejdziesz bez problemu ale w zależności od generacji będzie to mniejszy lub większy kompromis między nogami w harmonijkę albo byciem trochę za daleko od kierownicy do pełnej kontroli nad nią :)

Chyba, że masz grabki jak orangutan czy inny szampans ;) to wtedy wszystko będzie jak szyte na miarę ;)

Pozdro
MX-5 Love | Wisdom comes with Age. Sometimes, Age comes Alone....
Kinio
Donator
Donator
Posty: 685
Rejestracja: 05 wrz 2011, 14:45
Model: NB FL
Lokalizacja: Warszawa

07 kwie 2012, 23:32

Poza wzrostem i wagą liczą się też Twoje proporcje (nogi a tułów). Jam mam 188 przy długich nogach i w swojej nbfl z welurowymi siedzeniami jeżdżę bez problemu ale jak wsiądę do nbfl ze skórą i podgrzewanymi siedzeniami to ledwo ledwo i w życiu bym nie kupił tego samochodu dla siebie bo jazda to raczej męczarnia.

Jesteś kompletnie na granicy "mogę swobodnie jeździć / bez szans" więc na Twoim miejscu zanim wydasz pieniądze na podróż po samochód zdecydowanie sprawdziłbym czy się mieścisz. Jak będziesz jechał z Kielc na zachód to na pewno będziesz po drodze miał jakieś miasto z nbfl'ami :)
M30
Posty: 19
Rejestracja: 21 sie 2011, 20:50
Lokalizacja: Warszawa

10 kwie 2012, 14:49

Kinio pisze:w swojej nbfl z welurowymi siedzeniami jeżdżę bez problemu ale jak wsiądę do nbfl ze skórą i podgrzewanymi siedzeniami to ledwo ledwo i w życiu bym nie kupił tego samochodu dla siebie bo jazda to raczej męczarnia.


chętnie się dowiem jaka jest relacja pomiędzy proporcjami/rozmiarem i miejscem do siedzenia, a podgrzewanymi siedzeniami ;)

z innej beczki, czy parkowałeś dziś na Targówku (przy handlowej)
Kinio
Donator
Donator
Posty: 685
Rejestracja: 05 wrz 2011, 14:45
Model: NB FL
Lokalizacja: Warszawa

10 kwie 2012, 16:59

M30 pisze:z innej beczki, czy parkowałeś dziś na Targówku (przy handlowej)

Nope. Ale zielonych nbfl'ów sporo się pojawiło po zimie na mieście. Sam dzisiaj jednego zaparkowanego na ochocie mijałem :).
koldi
Posty: 108
Rejestracja: 24 mar 2011, 8:55
Model: NC FL
Wersja: 2.0 PRHT
Lokalizacja: Reguły

11 kwie 2012, 8:01

Co do wzrostu - w NBFl dobrym modem jest delikatna modyfikacja siedzeń - gąbki pod dupą jest miejscami za dużo, podobnie można się rozprawić z gąbką pod plecami.
Nie dość że dla wysokich osób poprawia to komfort jazdy (ja mam 186 i przeszedłem od 'jadąc lekko zgarbiony podpieram dach głową' do 'mogę się swobodnie wyprostować i lekko miziam dach włosami'), to jeszcze lepiej fotele w zakrętach trzymają.
Była: Srebrna NBfl 1.6
Jest: Copper Mica NCFL 2.0 PRHT
sebna
Posty: 2726
Rejestracja: 15 mar 2010, 19:01
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Dublin

11 kwie 2012, 9:17

Szkoda, że nie mam Vampirka pod ręką :) bo był bym u niego na co najmniej kilka pomniejszych projekcików, które on wykonuje.

Pozdro
MX-5 Love | Wisdom comes with Age. Sometimes, Age comes Alone....
koldi
Posty: 108
Rejestracja: 24 mar 2011, 8:55
Model: NC FL
Wersja: 2.0 PRHT
Lokalizacja: Reguły

12 kwie 2012, 8:28

Ale tego moda można spokojnie samemu zrobić. Potrzebujesz 3h czasu i odpowiednia ilość piwa. Nawet nikt nie musi Ci pomagać, jedna osoba sobie poradzi :).
Była: Srebrna NBfl 1.6
Jest: Copper Mica NCFL 2.0 PRHT
sebna
Posty: 2726
Rejestracja: 15 mar 2010, 19:01
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Dublin

12 kwie 2012, 10:34

Ja się ogólnie no boję psuć własnym łapkami ale pod warunkiem, że mam instrukcję co mam robić a w tym przypadku chyba takiej nie ma (wersji Vampirkowej), a że fotele ważna rzecz to wolał bym nie eksperymentować na nimi.

Drugi powód to to, że wolał bym je zachować w fabrycznej specyfikacji bo tak czy siak kubełek nadchodzi a kiedyś jak będę sprzedawał madzie to wróci do wszystkich oryginalnych części, które nie zniszczę przy montażu aftermarketowych.

Pozdro
MX-5 Love | Wisdom comes with Age. Sometimes, Age comes Alone....
koldi
Posty: 108
Rejestracja: 24 mar 2011, 8:55
Model: NC FL
Wersja: 2.0 PRHT
Lokalizacja: Reguły

12 kwie 2012, 12:30

Instrukcja jest, tylko w niesłusznym dla większości języku, ale za to obrazki dokładne:

Siedzisko - http://www.mx-5.de/html/sitz_abpolstern_beim_nb-fl.html
Oparcie - http://www.mx-5.de/html/lehne_abpolstern_beim_nb-fl.html

Ja robiłem wg tego.
Była: Srebrna NBfl 1.6
Jest: Copper Mica NCFL 2.0 PRHT
sebna
Posty: 2726
Rejestracja: 15 mar 2010, 19:01
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Dublin

12 kwie 2012, 12:38

I jak oceniasz moda? Jak z wygodą w skali od 1 - 10 w porównaniu do OE i jak wysokością?

Pozdro
MX-5 Love | Wisdom comes with Age. Sometimes, Age comes Alone....
sleven
Posty: 465
Rejestracja: 17 kwie 2009, 12:46
Lokalizacja: POZnan*

12 kwie 2012, 14:29

Swietna instrukcja, dzieki za linki. Podlaczam sie do pytania, czy mocno straciles na komforcie? Jak teraz wyglada material/ skora? mocno pomarszczone?- slyszalem ze po tym modzie skora wyglada tak sobie - jest za luzna... Fajnie by bylo zejsc pare cm nizej- lepsza widocznosc i mniej wieje ;)
Awatar użytkownika
funky
Donator
Donator
Posty: 4077
Rejestracja: 29 lip 2011, 9:30
Model: NC
Wersja: 1.8
Lokalizacja: Warszawa

12 kwie 2012, 14:32

sleven, po zrobieniu przez vampirka mój fotel nie stracił na wyglądzie ani komforcie, a siedzi się dużo lepiej.
Ale ja bym się w to sam nie bawił :)
Awatar użytkownika
Błaszczykowski
Posty: 1013
Rejestracja: 11 sie 2010, 12:02
Model: NB FL
Wersja: Memories III
Lokalizacja: Pruszków

12 kwie 2012, 14:45

Na komforcie się zyskuje a nie traci, przynajmniej mi się tak wydaje. Z tym marszczeniem to też nie jest źle, i tak większość czasu siedzi się na tym fotelu więc nie rzuca się to tak w oczy :mrgreen: ja jestem bardzo zadowolony
sebna
Posty: 2726
Rejestracja: 15 mar 2010, 19:01
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Dublin

12 kwie 2012, 14:53

Foty foty foty :jupi:, poproszę ;)

Pozdro
MX-5 Love | Wisdom comes with Age. Sometimes, Age comes Alone....
sleven
Posty: 465
Rejestracja: 17 kwie 2009, 12:46
Lokalizacja: POZnan*

12 kwie 2012, 15:01

Funky no kusi ta opcja, kusi- dzieki za odp. Musze zagadac do Vampirka jaki to koszt, ile czasu potrzeba i nastepnie musze sie zastanowic jak podrzucic fotele do WAW. Fajnie bedzie sie przymierzyc do takiego zmodzonego fotela- Kub dobrze ze bedziesz w Kielcach -musze pomacac ;)
koldi
Posty: 108
Rejestracja: 24 mar 2011, 8:55
Model: NC FL
Wersja: 2.0 PRHT
Lokalizacja: Reguły

12 kwie 2012, 15:19

No wiec ja sie starałem nie wyrzynać za dużo - ale zeszło o 3-4 cm w dół.
Z oparcia zdjąłem tylko ze 2 cm w środkowej części.
Dokładnie przeszedłem od "siedzę z lekkim garbem i podpieram głową dach" do "siedzę prosto i lekko muskam dach włosami". Poprzednio koło kierownicy zasłaniało mi lampki kierunkowskazów, a teraz je widzę.

Zauważalnie twardziej nie jest (może troszkę bardziej czuć dziury w jezdni), trochę bardziej się "wpada" w fotel.
Ja mam fotele materiałowe - nic się nie marszczy (kwestia, żeby to dobrze naciągnąć ponownie zapinając materiał i składając fotel do kupy).

W kwestii trzymania w zakrętach - dupę trzyma duuużo lepiej, plecy - trochę lepiej (ale z pleców dużo nie zdjąłem gąbki). Subiektywnie lepiej czuć plecami zachowanie tyłu auta.

Prawdopodobnie można poprawić jeszcze plecy - poprzez zdjęcie większej ilości gąbki i dołożenie gąbki o innej twardości, ew nieco inaczej wyprofilowanej - tak żeby było podparcie pod lędźwie. Ale mnie to co jest wystarcza, nie robię kilkugodzinnych tras miatką.
Była: Srebrna NBfl 1.6
Jest: Copper Mica NCFL 2.0 PRHT
CR7
Posty: 19
Rejestracja: 05 kwie 2012, 19:35
Lokalizacja: Kielce

12 kwie 2012, 18:33

Czy jak się założy fotel kubełkowy, to będę mógł liczyc na to, że się zmieszczę do FL ? Chodzi mi o to, czy odległośc między czubkiem mojej głowy a dachem, się zmniejszy w stosunku do tej przed zamontowaniem kubełkowych ? :)
sebna
Posty: 2726
Rejestracja: 15 mar 2010, 19:01
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Dublin

12 kwie 2012, 18:39

To zależy od kubełka i wybranego sposobu zamontowania ale ogólnie jak to zrobisz z myślą o max w dół to zmieścisz się z kaskiem na głowie pod dachem i pod rollbarem. Czyli bez kasku będziesz miał pewno koło 4cm do dachu (to przy moim wzroście 186).

Pozdro

[ Dodano: 12-04-2012, 20:43 ]
http://www.cardomain.com/ride/158355/1999-mazda-miata-mx-5/page-4
MX-5 Love | Wisdom comes with Age. Sometimes, Age comes Alone....
OskarWrocław
Posty: 19
Rejestracja: 12 cze 2017, 21:49
Model: NB
Wersja: 1.8 Miracle
Lokalizacja: Wrocław

11 cze 2018, 14:12

Ostatnio kilka osób mnie pytało więc odkopuje temat dla innych gdyby szukali:

Mam 194cm i śmigam komfortowo NB zarówno w soft jak i hardtopie ale... były potrzebne pewne mody, obniżanie oryginalnych szyn fotela o kilka mm oraz wycinanie gąbki fotela według tutorialu tutaj co dało w sumie ~6cm:

http://mx-5.de/html/sitz_abpolstern_beim_nb-fl.html
http://www.mx-5.de/html/lehne_abpolstern_beim_nb-fl.html
Awatar użytkownika
Chezus
Donator
Donator
Posty: 1167
Rejestracja: 07 lip 2016, 20:45
Model: NB FL
Wersja: Impuls
Lokalizacja: SZA

12 cze 2018, 5:23

OskarWrocław pisze:Ostatnio kilka osób mnie pytało więc odkopuje temat dla innych gdyby szukali:

Mam 194cm i śmigam komfortowo NB zarówno w soft jak i hardtopie ale... były potrzebne pewne mody, obniżanie oryginalnych szyn fotela o kilka mm oraz wycinanie gąbki fotela według tutorialu tutaj co dało w sumie ~6cm:

http://mx-5.de/html/sitz_abpolstern_beim_nb-fl.html
http://www.mx-5.de/html/lehne_abpolstern_beim_nb-fl.html


Napiszesz coś o modzie z obniżaniem szyn? To kilka, czy raczej kilkanaście mm?
The answer is always Miata.
OskarWrocław
Posty: 19
Rejestracja: 12 cze 2017, 21:49
Model: NB
Wersja: 1.8 Miracle
Lokalizacja: Wrocław

14 cze 2018, 14:00

Ciężko to określić, przy moim wzroście takie zmiany są bardziej odczuwalne niż zauważalne. Jestem jednak zdania że na szynach to zdecydowanie kilka mm niż kilkanaście.

Szyny są mocowane na 4 śruby, pod moimi były dosyć solidne podkładki które przy okazji pożegnałem (nie wiem czy to seria czy poprzedni właściciel chciał siedzieć wyżej)
Po wyjęciu fotela starałem się dużym imadłem czy też dźwignią zaostrzyć kąty w jakie wygięta jet szyna (mocowania fotela są na konstrukcyjnym podwyższeniu dużo wyżej niż sama szyna do regulacji położenia fotela)

Wygląda to tak:

---T---\_____________________/---T---

I właśnie te - \ - kąty starałem się zaostrzyć by szyna osiadła niżej.
Awatar użytkownika
Enzis
Posty: 577
Rejestracja: 02 gru 2014, 8:55
Model: NB FL
Lokalizacja: Ostrzeszów\Wrocław

17 cze 2018, 15:43

Ja przy 193 się mieszczę komfortowo w nbfl - zobaczcie, jaką różnicę robi ten 1cm haha.

A tak poważnie to serio obcięcie pianki od spodu coś daje? No i czy nie wpłynie to na niszczenie się skóry na fotelu?
OskarWrocław
Posty: 19
Rejestracja: 12 cze 2017, 21:49
Model: NB
Wersja: 1.8 Miracle
Lokalizacja: Wrocław

03 lip 2018, 16:57

A tak poważnie to serio obcięcie pianki od spodu coś daje?

Oj daje bardzo dużo, co do tego że przy 193 mieścisz się komfortowo to pamiętajmy że istotne są też proporcje ciała. Nie wiesz też przecież jak bardzo lepiej może być.

No i czy nie wpłynie to na niszczenie się skóry na fotelu?

Wpłynie to na fotele tak że będą bardziej kubełkowe :) :git:
Jak zapoznasz się z dodanymi linkami w nie zrozumiałym języku to łatwo zauważyć że w środku fotela jest stelarz na którym napięte jest poszycie fotela. Rozumiem Twoje obawy bo też bałem się brzydkiego układania się skóry czy zużycia i zaryzykowałem ale na szczęści nic takiego nie ma miejsca ponieważ wycinamy gąbkę od spodu a nie od góry siedziska (auto daily a po ponad roku od modyfikacji jest dalej super)

Dla mnie ta modyfikacja była konieczna i wszystkim dryblasom jak ja polecam, bez niej było na prawdę ciasno a teraz siedzę wygodniej i zyskałem na widoczność :)
Awatar użytkownika
Chezus
Donator
Donator
Posty: 1167
Rejestracja: 07 lip 2016, 20:45
Model: NB FL
Wersja: Impuls
Lokalizacja: SZA

03 lip 2018, 18:11

W niedzielę pierwszy rac usiadłem w fotelu po gabkotomii i muszę to u siebie zrobić. Niebo, a ziemia.
The answer is always Miata.
Awatar użytkownika
Enzis
Posty: 577
Rejestracja: 02 gru 2014, 8:55
Model: NB FL
Lokalizacja: Ostrzeszów\Wrocław

03 lip 2018, 18:12

Dzięki za obalenie moich obaw, idę ciąć :D
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4684
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

03 lip 2018, 20:33

Tylko, że po gąbkotomii skóra na siedzisku rozciągnie się i będzie paskudnie wyglądać. Ponadto zdarza się, że pęka, bo perforowana skóra jest jednak słaba.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990.
Awatar użytkownika
Enzis
Posty: 577
Rejestracja: 02 gru 2014, 8:55
Model: NB FL
Lokalizacja: Ostrzeszów\Wrocław

03 lip 2018, 21:15

Właśnie moja jest już popękana mocno, dziś kleję, jutro tnę, gorzej nie będzie xD
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4684
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

03 lip 2018, 21:37

Ale masz pęknięcie przez poł siedziska, że gąbke widać? Bo pęka konkretnie cala skora.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990.
Awatar użytkownika
Enzis
Posty: 577
Rejestracja: 02 gru 2014, 8:55
Model: NB FL
Lokalizacja: Ostrzeszów\Wrocław

03 lip 2018, 22:31

Jest taki konkret na 3 cm może, generalnie fotele są do ponownego obszycia (na plecach jest to samo) - jutro wrzucę zdjecie :p
ODPOWIEDZ