
[ND2] kiedy będzie dało się kupić w salonie w Polsce?
Moderator: Moderatorzy
całe szczęście, że bardzo łatwo można zmienić wygląd na taki jak nam pasuje (i przy okazji zabezpieczyć bardzo delikatny mazdowski lakier) oklejając furę bo faktycznie z kolorami się nie popisali-soul red wpadający w bordo, za ciemny jak dla mnie to jedyny z "żywych" kolorów. Brak właśnie tego typu kolorów jak w starych dobrych NA (mariner blue, czerwona, żółta... no i aż się prosi o powrót do klasyki-BRG z jasnym wnętrzem i dodatkami w drewnie
)

Downhill, Cars & Rock'n Roll
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Miata na '91 http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=22281
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Miata na '91 http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=22281
- dmk
- Posty: 4572
- Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom, Recaro
- Lokalizacja: Komorniki
Ciekawe, czy będzie na naszym rynku miała tak samo umiejscowioną kamerę cofania, jak wersja na USA. Wygląda strasznie.
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
- Wojtek Wawa
- Donator
- Posty: 2214
- Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
- Model: ND
- Wersja: freedom+bilstein
- Lokalizacja: Warszawa
Brawo Mazda Polska. Dzięki za linka.
- Wojtek Wawa
- Donator
- Posty: 2214
- Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
- Model: ND
- Wersja: freedom+bilstein
- Lokalizacja: Warszawa
Pierwszy test z Kanady i porównanie z dotychczasową mx5
https://youtu.be/LWcGJTd1fI4
Sekunda szybciej do 100 kmh, mimo potrzebnej zmiany na 3. bieg w ND 160 i ND 184. Ten ich czas jest dziwny - jakby ruszali pod górę - albo z obciążeniem 200 kg (wg mnie możliwe). Ale różnica jest miarodajna.
Dla mnie robi wrażenie, jak szybko ND2 odchodzi ND - na każdym biegu spory skok. Dźwięk wydechu w ND (metaliczny rezonans) podoba mi się bardziej niż w ND2, gdzie tego nie ma.
https://youtu.be/LWcGJTd1fI4
Sekunda szybciej do 100 kmh, mimo potrzebnej zmiany na 3. bieg w ND 160 i ND 184. Ten ich czas jest dziwny - jakby ruszali pod górę - albo z obciążeniem 200 kg (wg mnie możliwe). Ale różnica jest miarodajna.
Dla mnie robi wrażenie, jak szybko ND2 odchodzi ND - na każdym biegu spory skok. Dźwięk wydechu w ND (metaliczny rezonans) podoba mi się bardziej niż w ND2, gdzie tego nie ma.
- Hookie
- Donator
- Posty: 3423
- Rejestracja: 01 gru 2011, 19:22
- Model: NC
- Wersja: 2.0T
- Lokalizacja: Sosnowiec
Kurczę, akurat ten test przyspieszenia, to jedyne co im średnio wyszło w tym porównaniu. 

2011-12: NB 1.8 '98 10th Anni 2260 - Miatulka
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015-17: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018-22: ND 2.0 '16 Club - Kocur
2022-25: NBfl 1.8 '03 - Żaba
2025-? NC 2.0T '06 - 7
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015-17: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018-22: ND 2.0 '16 Club - Kocur
2022-25: NBfl 1.8 '03 - Żaba
2025-? NC 2.0T '06 - 7
- Wojtek Wawa
- Donator
- Posty: 2214
- Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
- Model: ND
- Wersja: freedom+bilstein
- Lokalizacja: Warszawa
Ale pięknie widać, że na koniec 2. biegu, po 6.2 sekundy ND1 ma 81 kmh, a ND2 94 kmh - spora różnica.
Obejrzałem, dźwięk silnika faktycznie fajny... Tak przy okazji zachwytów nad dużą mocą silnika - Honda S2000 (konkurent Miaty sprzed jakiś 15 lat), miał 2-litrowy silnik VTEC o mocy 240 KM, kręcący się do 9 tys. i 6 sekund do 100 

- dmk
- Posty: 4572
- Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom, Recaro
- Lokalizacja: Komorniki
bonito pisze:Obejrzałem, dźwięk silnika faktycznie fajny... Tak przy okazji zachwytów nad dużą mocą silnika - Honda S2000 (konkurent Miaty sprzed jakiś 15 lat), miał 2-litrowy silnik VTEC o mocy 240 KM, kręcący się do 9 tys. i 6 sekund do 100
I nie bez powodu był nazywany widow makerem

Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
- Wojtek Wawa
- Donator
- Posty: 2214
- Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
- Model: ND
- Wersja: freedom+bilstein
- Lokalizacja: Warszawa
Bonito,
pomijając fakt, że to nie wątek o hondzie, to chyba wiesz, że już ND jest lżejsza o ~300 kg od s2000 (nikt nie kwestionuje, że była szybka w swoich czasach i jest zapewne szybka nawet dziś przy 7-9 k rpm). W ostatnim tygodniu wyjeździłem w górach i nie tylko 4 baki paliwa i nigdy nie brakło mi mocy (a naprawdę cieszyłem się tym co mam). A ND2 wg testu, który wrzuciłem, ma ponad sekundę mniej do tych 95 kmh (jednak nie będzie 100 kmh na 2. biegu, to super jeśli lubi się mieć prawo jazdy).
A tu świetna ilustracja jak ND2 jest szybka (dla tych, dla których ND jest szybka, bo wiem że są tacy, dla których jest wolna):
pomijając fakt, że to nie wątek o hondzie, to chyba wiesz, że już ND jest lżejsza o ~300 kg od s2000 (nikt nie kwestionuje, że była szybka w swoich czasach i jest zapewne szybka nawet dziś przy 7-9 k rpm). W ostatnim tygodniu wyjeździłem w górach i nie tylko 4 baki paliwa i nigdy nie brakło mi mocy (a naprawdę cieszyłem się tym co mam). A ND2 wg testu, który wrzuciłem, ma ponad sekundę mniej do tych 95 kmh (jednak nie będzie 100 kmh na 2. biegu, to super jeśli lubi się mieć prawo jazdy).
A tu świetna ilustracja jak ND2 jest szybka (dla tych, dla których ND jest szybka, bo wiem że są tacy, dla których jest wolna):
Z tym silnikiem Hondy to off-top oczywiście, nie miałem na myśli porównywania obydwu samochodów, a pokazanie, że już 15 lat wcześniej dało się wyciągnąć 120 KM z litra na silniku wolnossącym (inna sprawa, że pewnie nie spełniałby dzisiejszych norm spalin). Co nie zmienia faktu, że nowy silnik MX-5 też jest całkiem miły, no i teraz będzie można wygrywać starty spod świateł ze Skodą Octavią 

- Wojtek Wawa
- Donator
- Posty: 2214
- Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
- Model: ND
- Wersja: freedom+bilstein
- Lokalizacja: Warszawa
Widać po Gdyni same RSy po czipie jeżdżą
Ja jeszcze spod świateł nie przegrałem z niczym poza ML 63 AMG (którego sprowokowałem celowo, uwielbiam ten dźwięk silnika).

dzwięk silnika 2018 jest dla mnie dużo fajniejszy, bardziej metaliczny...
Ciekawe jak z cenami ND2, widzę że nie zrobili żadnych zmian stylistycznych, bo co tu zmieniać? Jak auto wygląda świetnie, to nie Gulf że co roku robią lifty, w postaci innych świateł LED
Ciekawe jak z cenami ND2, widzę że nie zrobili żadnych zmian stylistycznych, bo co tu zmieniać? Jak auto wygląda świetnie, to nie Gulf że co roku robią lifty, w postaci innych świateł LED

- pistenbully
- Donator
- Posty: 2190
- Rejestracja: 01 sie 2017, 13:49
- Model: NB
- Wersja: 10th Anniversary
- Lokalizacja: Gdańsk
W końcu Mustang pochodzi z kraju gdzie sportem nazywa się wrestling czy rodeo 

- Wojtek Wawa
- Donator
- Posty: 2214
- Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
- Model: ND
- Wersja: freedom+bilstein
- Lokalizacja: Warszawa
pudel pisze:Fajnie się to dokręca do 7500! Ciekawi mnie czy jest obecnie w sprzedaży auto które ma wolnossący silnik i ciągnie do ponad tys obr? I nie mówię o "jakimś tam" Ferrari ale takim normalniejszym
Też mam takie skojarzenie "ferrari 355-458 dla ubogich", bo o każdym czytałem, że ciągną bez zająknięcia od nieco ponad 1000 rpm do okolic 8000.
Sam uwielbiam dotychczasowy silnik, że jest zawsze dość mocny, a o nowym silniku człowiek na miata.net napisał, iż wyraźnie czuł większą moc już od 3500! rpm. To wspaniała wiadomość dla kupujących nowe ND2.
-
- Posty: 16
- Rejestracja: 03 sie 2018, 10:25
- Model: ND RF
- Wersja: ND2 SkyFreedom
- Lokalizacja: Kraków
Witam wszystkich.
ND2 można już zamawiać.
Pakiet safety zawierający nowe systemy bezpieczeństwa kosztuje 5000 zł dopłaty w Passion i ma w sobie nawigację poza nowościami. We Freedom jest w standardzie czyniąc go bardziej atrakcyjnym. Wcześniej 10k różnicy nie było warte głośników, keyless i świateł (chyba że komuś zależało na pakiecie sportowym).
Poza tym ceny bez zmian.
Pozdrawiam.
ND2 można już zamawiać.
Pakiet safety zawierający nowe systemy bezpieczeństwa kosztuje 5000 zł dopłaty w Passion i ma w sobie nawigację poza nowościami. We Freedom jest w standardzie czyniąc go bardziej atrakcyjnym. Wcześniej 10k różnicy nie było warte głośników, keyless i świateł (chyba że komuś zależało na pakiecie sportowym).
Poza tym ceny bez zmian.
Pozdrawiam.
- Wojtek Wawa
- Donator
- Posty: 2214
- Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
- Model: ND
- Wersja: freedom+bilstein
- Lokalizacja: Warszawa
To świetna wiadomość!
heretic pisze:pudel pisze:heretic pisze:Mustang 5.0
No obydwa auta w pewnym sensie są podobne, dają mega fun!
Mnie Mustang trochę zawiódł - jako cruiser fajny, jako auto sportowe - zdecydowanie nie.
heh dokładnie, mnie również Mustang zawiódł, duża krowa która robi wrażenie wyglądem, ale tylko do jazdy na autostradach, bo na zakrętach nie skręca i zero zabawy... dlatego wróciłem do FUN CARu o nazwie MIATA ND

- TerminatorPi
- Donator
- Posty: 1661
- Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom
- Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)
galex pisze:heretic pisze:pudel pisze:heretic pisze:Mustang 5.0
No obydwa auta w pewnym sensie są podobne, dają mega fun!
Mnie Mustang trochę zawiódł - jako cruiser fajny, jako auto sportowe - zdecydowanie nie.
heh dokładnie, mnie również Mustang zawiódł, duża krowa która robi wrażenie wyglądem, ale tylko do jazdy na autostradach, bo na zakrętach nie skręca i zero zabawy... dlatego wróciłem do FUN CARu o nazwie MIATA ND
Hehe. A nas nie zdążyl zawieść. A było to tak:
W jednym z warszawskich salonów umówiliśmy się w piątek na jazdę próbną w sobotę. Przyjechaliśmy w sobotę. Pan, z którym się umawialiśmy zrobił duże oczy, że on się w ogóle z nami umawiał, a potem zrobił jeszcze większe, jak się dowiedział, że samochód akurat w ten weekend jest w użyczeniu.

Stwierdziliśmy 'nic to, niejeden salon Forda jest w Warszawie'. Próba dzwonienia do kolejnego najbliższego salonu spełzła na niczym - Rzona powisiała na telefonie ze 20 minut i nic.
No dobra, pomyśleliśmy, zdarza się. Jest sobota, wszyscy sprzedawcy zajęci z klientami (którzy oczywiście chcą rozdrapać wszystkie mustangi

Wybraliśmy się zatem w drogę, która tuż przed docelowym salonem zakończyła się objazdem, gdyż na ulicy w ramach remontu asfalt zwijali.
Uznaliśmy zatem, że opatrzność tak dobitnie stara się nam wybić z głowy pomysł mustanga, że może nie będziemy się z nią kłócić.

Żeby było weselej, Mustang, obok Toyoty GT86 i niedostępnej niestety oficjalnie w Polsce Hondy NSX, był samochodem określonym jako 'fajny' w ramach poszukiwania dupowozu. A dokładniej - SUV-a

- TerminatorPi
- Donator
- Posty: 1661
- Rejestracja: 23 cze 2017, 19:24
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom
- Lokalizacja: Mała dziura pod dużą Warszawą ;-)
bonito pisze:Kolego Terminator - Żona a nie Rzona ! (rozumiem że w poście chodziło o Ci o osobę płci przeciwnej, która zwykle jest towarzyszką życia mężczyzny...)
Pudło. To jest akurat ta konkretna żona i to jest właśnie Rzona.

- Wojtek Wawa
- Donator
- Posty: 2214
- Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
- Model: ND
- Wersja: freedom+bilstein
- Lokalizacja: Warszawa
Jak zapewne śledzący doniesienia o ND2 wiedzą, coś poszło nie tak z prezentacją ND2 w USA. Samochody okazały się szybsze jedynie o 0.1 s do 402 m od poprzedników. Z tym, że nie dostarczono poprzedników do porównań i póki tego ktoś nie ogarnie, nie damy rady sprawdzić czy te 25 KM jest naprawdę tam.
Nie ma możliwości, by słynąca z uczciwości Mazda, oszukała na danych technicznych - zapewne mają w Kaliforni gorsze paliwo, mniej tlenu w powietrzu, za gorąco, lub coś jeszcze. Straight Pipes zmierzyli ND1 vs ND2 i wyszła spodziewana przepaść. Ale im wyszło około 9 s do 100 kmh w ND1 i każdy czeka na te najlepsze czasy.
Czekam na info, kiedy pojawią się pierwsze ND2 w Warszawie, jako demo. Ktoś coś wie?
Nie ma możliwości, by słynąca z uczciwości Mazda, oszukała na danych technicznych - zapewne mają w Kaliforni gorsze paliwo, mniej tlenu w powietrzu, za gorąco, lub coś jeszcze. Straight Pipes zmierzyli ND1 vs ND2 i wyszła spodziewana przepaść. Ale im wyszło około 9 s do 100 kmh w ND1 i każdy czeka na te najlepsze czasy.
Czekam na info, kiedy pojawią się pierwsze ND2 w Warszawie, jako demo. Ktoś coś wie?