NCFL czy ND?

Na długie trasy...

Forum główne a tematyką prowadzącą jest mx-5.

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
heretic
Posty: 457
Rejestracja: 05 lut 2015, 0:57
Model: ND
Wersja: SkyPassion+
Lokalizacja: Łódź

21 kwie 2017, 11:14

Wojtek Wawa pisze:Oczywiście wątek ten założyłem licząc, że mx5 będę skakał na weekend w góry. Teraz nie wiem czy miałbym ochotę na jazdę z zamkniętym dachem przez np 5-6 h w jedną stronę.

Też bym chętnie wyskoczył mx5 na weekend w góry i raczej całą drogę topdown! Zazdroszczę możliwości bo ja na taki wypad potrzebuję 4 miejsc, a fajnie jeżdżące 4-miejscowe kabriolety to już niestety 500+ (no dobra, może 300+ :P)

Fifkers pisze:Nie rozumiem w czym problem gdy komuś nie odpowiada miękkie zawieszenie. Kupując samochód za 100tys zł chyba nie powinno być problemem kupienie bilsteinów i jakichś twardszych sprężyn za 3tys czy jakiegoś gwintu za niewiele więcej.

Niektórzy kupując auto za 100tys. chcą mieć komplet z fabryki. Jak w domu/w pracy napomknąłem że chcę zmieniać zawieszenie w nowym aucie to się na mnie dość dziwnie patrzyli...
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4684
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

21 kwie 2017, 11:29

heretic pisze:Niektórzy kupując auto za 100tys. chcą mieć komplet z fabryki. Jak w domu/w pracy napomknąłem że chcę zmieniać zawieszenie w nowym aucie to się na mnie dość dziwnie patrzyli...

A jak ma laik reagować :) Przecież oni nawet nie wiedzą, że amortyzatory do jednego modelu mogą być różne i jak to wpływa na jazdę.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990.
Awatar użytkownika
manfredmaniek
Donator
Donator
Posty: 166
Rejestracja: 08 lut 2016, 20:57
Model: Inny
Wersja: Obecnie Bezmiatowy
Lokalizacja: KR

21 kwie 2017, 11:45

Fifkers pisze:
heretic pisze:Niektórzy kupując auto za 100tys. chcą mieć komplet z fabryki. Jak w domu/w pracy napomknąłem że chcę zmieniać zawieszenie w nowym aucie to się na mnie dość dziwnie patrzyli...

A jak ma laik reagować :) Przecież oni nawet nie wiedzą, że amortyzatory do jednego modelu mogą być różne i jak to wpływa na jazdę.


No zgadza się, jak komuś mówię, że wydech chcę zmienić to zawsze pada pytanie "a co Ci się z aktualnym stało?" :P.

Zgadzam się z Fifkers, aczkolwiek wyobrażam sobie, że nie zawsze da się przekonać żonę do dokładania od razu do nowego samochodu ;).
Awatar użytkownika
heretic
Posty: 457
Rejestracja: 05 lut 2015, 0:57
Model: ND
Wersja: SkyPassion+
Lokalizacja: Łódź

21 kwie 2017, 12:01

Przy nowym aucie jest jeszcze kwestia gwarancji i ewentualnych problemów przy późniejszej odsprzedaży ;)
Awatar użytkownika
Wojtek Wawa
Donator
Donator
Posty: 2215
Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
Model: ND
Wersja: freedom+bilstein
Lokalizacja: Warszawa

21 kwie 2017, 12:21

Panowie, dajcie mi się przejechać tak naprawdę roadsterem. Czyli top down na bilsteinach. Oczywiście możecie dalej dywagować co jest dla mnie dobre :-)

Moje oczekiwania do mx5 to lekki po...dalacz na zakręty. Ma być kompletnym zaprzeczeniem mojego autostradowego rodzinnego transportera, w którym przy 230 kmh mam 3850 rpm i wrażenie lotu szybowcem (nie słychać silnika). Nie ma być też samochodem do parkowania i stania w korkach dla żony. Od mx5 nie oczekuję osiągów na prostej (bo serio to mam gdzie indziej, paradoksalnie w mocnym cichym dieslu), byle tylko nie było problemów ze zmianą pasa w Warszawie. Nie oczekuję też super tłumienia nierówności, tylko kontaktu z drogą, a w zwykłej ND jest aż za miękko. Oczekuję, że podczas slalomu to ja będę latał po fotelu, a nie buda będzie się kiwać jak huśtawka. Nie oczekuję też ciszy, ale liczyłem na bardziej mechaniczne dźwięki, niż głośny wydech w golfie (jestem ex Alfistą, czyli lubię wysokotonowy śpiew silnika, ale nie jeździłem top down, a to będzie miało znaczenie).

Przejadę się, zobaczę. Niestety salon, w którym będę jutro ujeżdżał ND na bilsteinach już ma zarezerwowaną NCFL Sport. Stąd nie zrobię porównania, NC Sportem przejadę się kiedyś indziej :-(

Gdyby mi nie zależało na stylu roadstera, to za te same pieniądze co NCFL można mieć 135i coupe z tego samego 2010/11 roku. Albo Megane RS, gdybym miał potrzebę mocnego samochodu (kolega ma i sobie chwali). W tym rzecz, że szukam czegoś, co w czasach simracingu (LFS.net) dawał mi LX6, czyli lotus 7 z silnikiem R6 192KM. Z ESP, żeby się nie zabić, gdy akurat nie spodziewam się poślizgu. Najlepsze motoryzacyjne przeżycie dotąd to dla mnie jazda GTV6'1984 ze swapem z 75 3.0 v6 Busso w deszczu. LSD, rozkład masy 50:50, banalne powerslidy mimo opon 235 z tyłu. Biorąc na wszystko proporcje, ND powinna być bardzo podobna.

Powtórzę po raz 3. Bardzo podoba mi się ND top down. Dla samego siedzenia w środku mogę zapomnieć o innych wadach. Więcej napiszę, jak będę po jeździe soft topem. Oby nie było zbyt soft :-)
Awatar użytkownika
Wojtek Wawa
Donator
Donator
Posty: 2215
Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
Model: ND
Wersja: freedom+bilstein
Lokalizacja: Warszawa

21 kwie 2017, 12:44

bonito pisze:To samo pomyślałem po przeczytaniu tego posta - ja po pierwszej przejażdżce NC PRHT poczułem że to jest to, pobiegłem do salonu, kupiłem i do tej pory jest to najlepszy samochód jaki miałem. Myślę że po prostu kolega potrzebuje innego samochodu - jak komuś


Bonito, zauważ, że masz NC, czyli lepszy układ kierowniczy. Masz maksymalne obroty prawie 2000 rpm wyżej. I masz twardsze zawieszenie. Czyli 3. rzeczy, które mi nie podeszły w RF. Daj mi szansę :-)
PiotrekR
Posty: 503
Rejestracja: 16 mar 2011, 20:12
Lokalizacja: Warszawa

21 kwie 2017, 12:49

Sorry ale GTV'a z 3.0 Busso nie ma już 50:50 :P
Awatar użytkownika
Dżunior
Donator
Donator
Posty: 4106
Rejestracja: 09 lis 2008, 13:42
Model: ND
Wersja: SkyFreedom Recaro
Lokalizacja: Calpe / NDM
Kontakt:

21 kwie 2017, 16:09

ND również nie ma już 50:50. ;)

Nie wiem czy w tym wątku, ale pisałem już kilkukrotnie na temat zawieszenia w ND. Nie ma opcji, by zawias ten spodobał się osobom lubiącym brak kołysania i przechyłów (nawet w wersji z amortyzatorami Bilstein). Zawieszenie to, wbrew pozorom, jest bardzo skuteczne w ruchu, także na torze, ale daje odczucia rodem z amerykańskiego kanapowca.

Do swojej ND zamówiłem gwint, gdy licznik przebiegu nie dobił nawet do 100km i do dziś uważam, że były to najlepiej zainwestowane środki w całym moim motoryzacyjnym życiu. Szczerze polecam taki mod. 8-)

Ps. Jeśli ktoś chciałby przetestować opcję pośrednią, mam na sprzedaż kompletne kolumny (sprężyny + amortyzatory Bilstein) z wersji z zawieszeniem sportowym (SkyFreedom). Można dokupić do nich ProKit Eibacha i za ułamek ceny gwintu mieć fajny kompromis między komfortem a performance'm. :grraauu:
MX-5 ND SkyFreedom 8-)
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
Awatar użytkownika
Wojtek Wawa
Donator
Donator
Posty: 2215
Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
Model: ND
Wersja: freedom+bilstein
Lokalizacja: Warszawa

22 kwie 2017, 13:33

Panowie, wszystko co napisałem powyżej dotyczyło wersji z automatyczną skrzynią biegów. Z manualem jest cudownie. Niezależnie czy RF czy soft top. Czy na bilsteinach czy nie. Dziś miałem szczęście pojeździć każdym wariantem.

Piszę to z komórki. Bo to szokujące, jak automat niszczy doznania z jazdy. Nie wierzę w to co napisałem przedwczoraj. Ale to była prawda, jak prawdziwy jest mój dzisiejszy zachwyt.
Zazdroszczę Wam, że już macie swoje ND, obojętne w jakiej wersji. Byle nie z automatem.

Możliwość ustawiania mx5 w zakręcie gazem, nie piszę o jakimś grubym drifcie, to coś pięknego. To bezpośrednie połączenie pedału gazu z czuciem pleców robi wrażenie. Dokładnie jak w klasycznym sportowym samochodzie.

Plus dzisiaj RF nie był za głośny. Silnik brzmiał pięknie, zamiast wyć, a w fotel wciskało tak jak trzeba. Co ciekawe bardzo lubię automaty, ale nie pasują do tego samochodu. Albo wyjdzie jakiś inny software do nich.
Soft top jest tylko minimalnie głośniejszy od RFa. Uszczelki nie przeszkadzały mi w żadnym z wariantów. Może ten wcześniejszy RF miał coś z dachem? Możliwość pracy gazem sprawiła, że zawieszenie obu wersji mi odpowiada. Nie jeżdżę KJSów by slalom miał duże znaczenie. Może kiedyś w górach zmienię zdanie.
I to wciskanie w fotel już przy 3000 rpm. Automat w ogóle nie korzystał z momentu obrotowego. A manual daje odczucia jak jazda z turbo bez turbo dziury.

Dla mnie to samochód bez wad. Kupiłbym dziś, gdybym miał całą gotówkę.
Jeśli mazda nie zmieni oprogramowania w skrzyni, przez takie dema jak opisałem przedwczoraj, straci wielu fanów. Dziś się zmusiłem do tych jazd. Bo nie sądziłem, że automat popsuł mi doznania z jazdy nie tylko w zakręcie, ale też ścieżkę audio, wrażenie mocy. Nawet dziś uszczelki mi nie przeszkadzały :)
Szkoda, że ncflem jeszcze nie jechałem.
mufasa
Posty: 537
Rejestracja: 14 mar 2014, 18:49
Model: ND
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

22 kwie 2017, 20:23

Kolega wyzdrowiał. :D Nie wiem jakim masochistom trzeba być, żeby zamówić MX-5 z automatyczną skrzynią... manual jest wprost wpisany w jego DNA i buduje jego niepowtarzalny charakter oraz odczucia z jazdy. ;)
Obrazek
Awatar użytkownika
heretic
Posty: 457
Rejestracja: 05 lut 2015, 0:57
Model: ND
Wersja: SkyPassion+
Lokalizacja: Łódź

23 kwie 2017, 9:53

mufasa pisze:Kolega wyzdrowiał. :D Nie wiem jakim masochistom trzeba być, żeby zamówić MX-5 z automatyczną skrzynią... manual jest wprost wpisany w jego DNA i buduje jego niepowtarzalny charakter oraz odczucia z jazdy. ;)

Gdzieś czytałem że średnia wieku nabywców to ponad 50 lat, czyli na każdego ~30 latka musi przypadać z 2 nabywców 65-70 lat...
Awatar użytkownika
mike_d
Donator
Donator
Posty: 1226
Rejestracja: 06 cze 2015, 21:18
Model: ND
Wersja: SkyFreedom Karai
Lokalizacja: Poznań

23 kwie 2017, 10:31

Wojtek Wawa pisze:Uszczelki nie przeszkadzały mi w żadnym z wariantów. Może ten wcześniejszy RF miał coś z dachem?


Coś na pewno było nie tak - jadąc 160 km/h przy top up w RF-ie którego testowałem można było spokojnie rozmawiać; oczywiście słychać było szum wiatru ale i tak o dwa rzędy wielkości ciszej niż w NBFL.
Awatar użytkownika
Wojtek Wawa
Donator
Donator
Posty: 2215
Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
Model: ND
Wersja: freedom+bilstein
Lokalizacja: Warszawa

24 kwie 2017, 13:17

Minęły 3 dni od jazd ND z manualem. O matko, jak ja wytrzymam jeszcze pół roku by uzbierać kasę na ND. Z drugiej strony fajny jest trend - NCFLe zaczęły drożeć i to grubo - skoczyły z okolic 50 do 70 k. A ND przełamują w dół barierę 80 k. Co ciekawe NCFLe znikają/są rezerwowane, a ND długo czekają na nabywców, mimo gwarancji. Oby tak dalej. BTW główny spadek wartości mx5 zalicza przez pierwsze 2-3 lata, później wnioskuję z monitorowania rynku, cena się niemal zamraża. NCFLe 3 letnie idą w tej samej cenie co 6olatki.
Awatar użytkownika
Dżunior
Donator
Donator
Posty: 4106
Rejestracja: 09 lis 2008, 13:42
Model: ND
Wersja: SkyFreedom Recaro
Lokalizacja: Calpe / NDM
Kontakt:

24 kwie 2017, 17:25

W przypadku MX-5 bardzo duży wpływ na cenę ma realny stan pojazdu, przeszłość i chwilowa sytuacja na rynku (i nie mam tu na myśli sezonu / jego braku, ale stosunek między ilością zainteresowanych a chwilową podażą aut). Poza tym model ten często kupuje się emocjami, co też potrafi odrealnić transakcję.
Np. wiosną na ładnego NCfl'a 2.0 Sport zazwyczaj jest dużo więcej chętnych, niż aut dostępnych na rynku, więc często gęsto auta te sprzedają się za tyle, za ile są wystawione, nawet jeśli sprzedający przeszacuje cenę.
MX-5 ND SkyFreedom 8-)
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
Awatar użytkownika
Wojtek Wawa
Donator
Donator
Posty: 2215
Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
Model: ND
Wersja: freedom+bilstein
Lokalizacja: Warszawa

26 kwie 2017, 6:54

Dżunior pisze:ND również nie ma już 50:50. ;)



Dziś dopiero dotarłem do niesamowitej informacji. ND ma 50:50 ale z kierowcą w środku. WOW

https://youtu.be/W9SIzxuYJWI?t=55s
bonito
Posty: 286
Rejestracja: 20 sty 2015, 20:16
Model: NC FL2
Lokalizacja: Gdynia

26 kwie 2017, 8:52

heretic pisze:Gdzieś czytałem że średnia wieku nabywców to ponad 50 lat

Jak wiadomo średnia arytmetyczna ma swoje pułapki (np. średnia ilość nóg spacerowicza z psem to 3 :D ) - bardziej poprawną miarą jest mediana.
bonito
Awatar użytkownika
heretic
Posty: 457
Rejestracja: 05 lut 2015, 0:57
Model: ND
Wersja: SkyPassion+
Lokalizacja: Łódź

26 kwie 2017, 13:46

Niestety, podali tylko średnią :) Dokładnie było to 56 lat.
Mediana liczby nóg psa i właściciela to chyba też 3 ;)
Awatar użytkownika
2451
Donator
Donator
Posty: 67
Rejestracja: 07 sty 2017, 10:45
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom+Recaro
Lokalizacja: Warszawa

26 kwie 2017, 17:08

Wojtek Wawa pisze:Dziś dopiero dotarłem do niesamowitej informacji. ND ma 50:50 ale z kierowcą w środku. WOW

https://youtu.be/W9SIzxuYJWI?t=55s


50:50 ma RF w wersji z manualem
qmak
Posty: 6
Rejestracja: 29 gru 2015, 15:09
Model: Inny

13 maja 2017, 16:58

Za mną już kilka podróży ncfl prh 2.0 powyżej 1000 km z otwartym i zamknietym dachu. Przy zamknietym dachu wibrujacy halas w przedziale predkosci95-115 jest Irytujacy dlatego staram sie jezdzic szybciej :) . Powyżej 115 warkot silnika podporządkowuje sobie wszystkie inne dźwięki i jest fajnie.
Miatacz
Donator
Donator
Posty: 706
Rejestracja: 05 kwie 2010, 10:51
Model: Inny
Lokalizacja: SBI

13 maja 2017, 18:57

Wystarczy odłączyć I.S.E. i cisza :)
Herezje typu,że to wina PRHT można włożyć między bajki :lol:
W moim przypadku-przerobiłem sobie tak,że na dłuższą trasę odłączam I.S.E. i jest git :git: czas operacyjny 2-5 sekund :kciuk:
1.(2009-2012) 1.6 2002 Laser Blue
2.(2012-2016) 1.8 2005 Nordic Green (Impuls)
3.(2016-2021) 2.0 2010 Stormy Blue
Awatar użytkownika
Verteru
Posty: 311
Rejestracja: 27 sie 2010, 19:48
Model: NA
Wersja: 1.6
Lokalizacja: Warszawa/Sosnowiec
Kontakt:

18 maja 2017, 23:46

NC jest masakrycznie ciasna w środku, szczególnie nogi. O ile w NA i ND się mieszcze bez problemu to w NC nie dałbym rady prowadzić nawet.
Ja bym na twoim miejscu kupił NA w super stanie, zrobił renowację, swapa na uturbione 1.8 VVT, wyciszenie, wnętrze na zamówinie i by ci jeszcze zostało połowę kasy :)
Ostatnio zmieniony 18 maja 2017, 23:59 przez Verteru, łącznie zmieniany 3 razy.
Awatar użytkownika
Verteru
Posty: 311
Rejestracja: 27 sie 2010, 19:48
Model: NA
Wersja: 1.6
Lokalizacja: Warszawa/Sosnowiec
Kontakt:

18 maja 2017, 23:51

bonito pisze:
heretic pisze:Gdzieś czytałem że średnia wieku nabywców to ponad 50 lat

Jak wiadomo średnia arytmetyczna ma swoje pułapki (np. średnia ilość nóg spacerowicza z psem to 3 :D ) - bardziej poprawną miarą jest mediana.
bonito

Czy ja wiem. Wydaje mi się, że zazwyczaj dopiero w tym wieku ludzi primo stać na trzecie auto na lato z salonu za ponad 100 tys., duo mają już dzieci odchowane. Młodzi kupują raczej używane jak 50 latkowi się nudzi po 2 latach ;)
jqb
Donator
Donator
Posty: 1174
Rejestracja: 03 wrz 2012, 17:14
Model: Inny
Wersja: Ikarus ;)
Lokalizacja: Warszawa

19 maja 2017, 7:28

Verteru pisze:NC jest masakrycznie ciasna w środku, szczególnie nogi. O ile w NA i ND się mieszcze bez problemu to w NC nie dałbym rady prowadzić nawet.

ND jest znacznie ciaśniejsza od NC. W NC jestem w stanie komfortowo podróżować (189cm wzrostu).
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4684
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

19 maja 2017, 7:56

I w NC jest na pewno więcej miejsca niż w NB.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990.
Awatar użytkownika
Verteru
Posty: 311
Rejestracja: 27 sie 2010, 19:48
Model: NA
Wersja: 1.6
Lokalizacja: Warszawa/Sosnowiec
Kontakt:

19 maja 2017, 10:45

Fifkers pisze:I w NC jest na pewno więcej miejsca niż w NB.

Serio? Ja kilka lat temu marząc o NA poszedłem do salonu Mazdy przymierzyć się do NC ze składanym hardtopem i chodziłem smutny przez 2 tygodnie, bo się po prostu nie mieściłem kolanami (190 cm). Dopiero później przejeżdzałem obok zlotu w Warszawie i okazało, że mieszczę się w NA bez problemu. W ND siedziałem niecały rok temu i nie było źle. W NB nie siedziałem
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4684
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

19 maja 2017, 12:21

Podobno w NA jest więcej miejsca niż w NB, ale w NC na pewno jest lepiej niż w NB, nie wiem jak w porównaniu NA i NC.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990.
Awatar użytkownika
flatline
Donator
Donator
Posty: 2272
Rejestracja: 21 lip 2013, 19:12
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom+Recaro
Lokalizacja: ¯\_(ツ)_/¯
Kontakt:

19 maja 2017, 12:27

Czuję się trochę wywołany do tablicy ;) NA ma mniej rozbudowaną deskę i stąd wrażenie większej ilości przestrzeni niż w późniejszych generacjach. Natomiast NC-ek jest bardziej zabudowany, ale przy moich 183cm wzrostu nie czuję, żeby było mało miejsca, na pewno lepiej z przestrzenią na nogi dla kierowcy. NC/ND maja niestety garba od skrzyni po stronie pasażerai trudniej się wygodnie usadowić. W ND pomimo braku schowka pasażer ma IMO relatywnie ciasno.
"When you’re racing... it’s life. Anything that happens before or after is just waiting."
Tsundere - pocket-sized fastback
Little Sister - gran turismo wannabe
Czerw - racing mongrel on a (not so tight) budget
Siwa - café racer miata
Awatar użytkownika
Wojtek Wawa
Donator
Donator
Posty: 2215
Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
Model: ND
Wersja: freedom+bilstein
Lokalizacja: Warszawa

24 lip 2017, 9:53

W weekend pojeździłem ND soft topem top down. Pierwszy raz w życiu. Niesamowite przeżycie, choć byłem ździwiony jak wieje przy 150 kmh (czyli niekaralna prędkość na autostradzie). Zapewne będę wybierał inne drogi, bo 90 kmh jest świetne. I tu dwie obserwacje:
1. już 5 cm niżej a jest 5 razy lepiej - moje sportowe ustawienie fotela kierowcy z pionowym oparciem powoduje, że mimo 180 cm głowa jest zbyt wysoko.
2. im dalej od szyby tym mniej wieje - zapewne przez automatyczne obniżanie się fotela.

Jeździłem na Recaro, czy fotele standardowe są jeszcze wyższe, czy niższe? Nawet 3 cm robią różnicę :-/

Co ciekawe według mnie z otwartym dachem jest... subiektywnie ciszej. Nie ma sztucznego buczenia wydechu, jest tylko przyjemny śpiew z tyłu.

I ta WIDOCZNOŚĆ dookoła. Coś wspaniałego, w RFie czułem się bardzo klaustrofobicznie (w nim sprawdzałem na postoju top down).

Zaskoczyło mnie też, że po małym drifcie nawet przy 100 kmh czuć spalone opony w środku przez chwile, ale tylko na zasadzie "jak to możliwe". To takie zdanie wtrącenie dla lansu - bawiłem się świetnie podczas jazdy :-)

Bo samo przeżycie było nieziemskie. To była moja 4. jazda ND (po RF automacie, RF manualu, soft top top up Recaro), poprzednie były jednak przy około 10 st C, i sprzedawcy nie chcieli się przeziębić.

Mam nadzieję, że wszystkie choroby wieku dziecięcego zostały już wyleczone. Ten system rozrywki nie parujący wyświetlacza ze smartfonem to dla mnie porażka, niestety sprzedawcy nic nie wiedzą o updacie/liftingu ND. Pozostanie pytanie o dobry uchwyt na telefon, ale to już swoim czasie :-).
Awatar użytkownika
heretic
Posty: 457
Rejestracja: 05 lut 2015, 0:57
Model: ND
Wersja: SkyPassion+
Lokalizacja: Łódź

24 lip 2017, 18:31

Infotainment jest na codzień chyba najbardziej irytującą rzeczą w ND (no chyba że ktoś się nie mieści :lol: )
Awatar użytkownika
drSadek
Posty: 38
Rejestracja: 15 mar 2017, 8:41
Model: NC
Lokalizacja: Warszawa

27 lip 2017, 15:05

W mojej subiektywnej opinii żadna z Mazd MX-5 nie nadaje się na trasę chyba, że mamy na wyposażeniu zatyczki do uszu, słuchawki ochronne lub słuchawki z aktywnym wyciszeniem lub jedziemy cały czas poniżej 90 km/h. Mowa tu o trasie w stylu: chce jechać nad morze i chce tam dojechać w normalnym czasie (tak, jak zwykłym osobowym). W przypadku tras krajoznawczych ta opinia nie ma znaczenia.
ODPOWIEDZ