Ale Wy ta serio z tym, że przeszkadza Wam powiedzmy 10l na 100km? Jaki styl jazdy? Roadster ma bawić, a spalanie jest nawet nie drugorzędne, a bije się gdzieś tam na 18 miejscu z lodówką/piwem ....
Chyba, że chcieliście priusa, a przez pomyłkę kupiliście ND
ND1 RF - spalanie
Moderator: Moderatorzy
- Hookie
- Donator
- Posty: 3423
- Rejestracja: 01 gru 2011, 19:22
- Model: NC
- Wersja: 2.0T
- Lokalizacja: Sosnowiec
To całkiem normalne zachowanie i pytanie, jeśli są symptomy tego, że coś może być nie tak. Jednemu 10, a 8 litrów nie robi różnicy, innemu 2 litry na 100 km, czyli 200 złotych przy wypadzie w dwie strony do Chorwacji lub 1500 złotych w skali 1. sezonu z 15000 km na liczniku - zrobi. Za 1500 złotych można się udać na fajne wakacje "ekstra". Co w tym złego lub dziwnego? Każdy gdzieś indziej ma swoją granicę - ND to nie jest auto, w którym 11 litrów na 100 kilometrów jest normą, nie róbmy sobie jaj. Dlaczego uważasz, że każdy musi mieć takie same kryteria i priorytety kupując MX-5?
2011-12: NB 1.8 '98 10th Anni 2260 - Miatulka
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015-17: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018-22: ND 2.0 '16 Club - Kocur
2022-25: NBfl 1.8 '03 - Żaba
2025-? NC 2.0T '06 - 7
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015-17: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018-22: ND 2.0 '16 Club - Kocur
2022-25: NBfl 1.8 '03 - Żaba
2025-? NC 2.0T '06 - 7
Zgadzam się z kolegą crazy - jak się kupuje auto bądź co bądź sportowe, to głównie po to aby zamieniać duże ilości paliwa w duże ilości frajdy z jazdy.
A dla oszczędnych są inne autka - Skoda Fabia, Toyota Yaris itp. Jak widzę MX-5 jadącą na trasie krajowej 70 km/h to żal mi jego właściciela...
A co do normy spalania, wprawdzie w NC jest inny silnik niż w ND, ale u mnie w mieście 10-12 litrów to norma (i to przy założeniu, że nie ścigam się spod każdych świateł
)
A dla oszczędnych są inne autka - Skoda Fabia, Toyota Yaris itp. Jak widzę MX-5 jadącą na trasie krajowej 70 km/h to żal mi jego właściciela...
A co do normy spalania, wprawdzie w NC jest inny silnik niż w ND, ale u mnie w mieście 10-12 litrów to norma (i to przy założeniu, że nie ścigam się spod każdych świateł

-
- Posty: 131
- Rejestracja: 13 mar 2018, 19:37
- Model: NC FL2
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
8L/100km w 2.0L silniku w sportowym aucie w miescie to ... rewelacyjny wynik. Superb TDI tyle bierze tez spokojnie ;] Ja w NC mam 11-12L przy jezdzie dynamicznej. Ciezko zejsc ponizej, chyba, ze s8 pojade spokojnie 90km/h to srednia spadnie do 10L/100km. Na szczescie to nie moj daily.
- Hookie
- Donator
- Posty: 3423
- Rejestracja: 01 gru 2011, 19:22
- Model: NC
- Wersja: 2.0T
- Lokalizacja: Sosnowiec
Dlaczego? Bo jeździ po swojemu?


2011-12: NB 1.8 '98 10th Anni 2260 - Miatulka
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015-17: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018-22: ND 2.0 '16 Club - Kocur
2022-25: NBfl 1.8 '03 - Żaba
2025-? NC 2.0T '06 - 7
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015-17: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018-22: ND 2.0 '16 Club - Kocur
2022-25: NBfl 1.8 '03 - Żaba
2025-? NC 2.0T '06 - 7
Jak kogoś bawi startowanie z pod świateł i heblowanie przed następnymi.. proszę bardzo.. dla mnie akurat takie zachowanie jest raczej zabawne i mnie samego nie interesuje.. i z samochodem "sportowym" jakoś ma mało związku..
Sam mam przejazdy top down zupełnie bez napinki na prędkość i nie rozumiem jak tego można nie rozumieć
Spalaniem jakoś się bardzo nie przejmuje.. ale miałem bez kłopotu przejazdy poza miastem poniżej 7l/100 w NC w mieście też okolice 9l/100 to norma..
Trochę napięcia trzeba sobie upuścić - wbijaj na MC tam się można wyszaleć.. na drodze możesz wtedy jeździć bez napinki..
Sam mam przejazdy top down zupełnie bez napinki na prędkość i nie rozumiem jak tego można nie rozumieć

Spalaniem jakoś się bardzo nie przejmuje.. ale miałem bez kłopotu przejazdy poza miastem poniżej 7l/100 w NC w mieście też okolice 9l/100 to norma..
Trochę napięcia trzeba sobie upuścić - wbijaj na MC tam się można wyszaleć.. na drodze możesz wtedy jeździć bez napinki..
Nie chodzi mi o pałowanie spod świateł (to jedno ekstremum), ani patrzenie non stop na ekonomizer - to drugi koniec tego samego kija.
Do założyciela posta: poczekaj na cieplejsze dni, porządnie rozgrzej silnik, zatankuj do pełna i pojedź w jakąś trasę, gdzie:
- nie będziesz stał w korku
- nie będziesz grzał więcej niż np. 130km/h
- będziesz używał auta zgodnie z przeznaczeniem -> czerpał przyjemność z jazdy.
Czyli na jakieś przyjemne top-down po prostych i zakrętach, zapisz kilometry przy następnym tankowaniu.
Stawiam, że będzie pomiędy 6.5 a 7.5 na 100km i będzie to spoko wynik.
PS: Ekstrema dla Z4 E89 2.5 N52
- nudny top-down zeszłej jesieni na pożegnanie sezonu: 70-80km/h: 6.5-7.0l/100km
- wjazd na przełęcz Stelvio od strony północno-wschodniej - 18-22l/100 km (ta druga wartość to średnia z ostatnich 20-25 serpentyn).
Przy ND powinieneś mieć odpowiednio w pobliżu 5.0-5.5 i 12-15
PPS: Moje uwagi tutaj, to nie jest "żalę się i chwalę", ale wskazanie jakiś miarodajnych danych. Założę się, że zaglądają tutaj posiadacze Z4/350z/370z/inny roadster z myślą o przesiadce na ND (tak, jak i ja tu zaglądam) i takie informacje (w tym wątku) też im mogą się przydać.
Do założyciela posta: poczekaj na cieplejsze dni, porządnie rozgrzej silnik, zatankuj do pełna i pojedź w jakąś trasę, gdzie:
- nie będziesz stał w korku
- nie będziesz grzał więcej niż np. 130km/h
- będziesz używał auta zgodnie z przeznaczeniem -> czerpał przyjemność z jazdy.
Czyli na jakieś przyjemne top-down po prostych i zakrętach, zapisz kilometry przy następnym tankowaniu.
Stawiam, że będzie pomiędy 6.5 a 7.5 na 100km i będzie to spoko wynik.
PS: Ekstrema dla Z4 E89 2.5 N52
- nudny top-down zeszłej jesieni na pożegnanie sezonu: 70-80km/h: 6.5-7.0l/100km
- wjazd na przełęcz Stelvio od strony północno-wschodniej - 18-22l/100 km (ta druga wartość to średnia z ostatnich 20-25 serpentyn).
Przy ND powinieneś mieć odpowiednio w pobliżu 5.0-5.5 i 12-15
PPS: Moje uwagi tutaj, to nie jest "żalę się i chwalę", ale wskazanie jakiś miarodajnych danych. Założę się, że zaglądają tutaj posiadacze Z4/350z/370z/inny roadster z myślą o przesiadce na ND (tak, jak i ja tu zaglądam) i takie informacje (w tym wątku) też im mogą się przydać.
Pozdrawiam
Krzysztof
Krzysztof
-
- Posty: 131
- Rejestracja: 13 mar 2018, 19:37
- Model: NC FL2
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
To ja podepnę sie pod temat ;] bo mi w NCku spalanie srednie pokazuje 11L. spoczko. przy mojej jezdzie to super ale ... ale ... wczoraj, sobie pojezdzilem po miescie i 1/4 baku poszla
niby NC ma 45L czyli musialem zrobic ze 100km co najmniej. Strasznie trudno mi sie przyzwyczaic do tego bo w hybrydzie mam 55L zbiornik i spalnie w miescie 5L, jak szaleje to 6L. Tam w ogole wskaźnik paliwa nie ubywa ;] tankuje raz na 2 tygodnie. Dla mnie zonk na maksa wyjezdzic 1/4 baku w jeden dzien :] hehe.

- MMRS
- Donator
- Posty: 1895
- Rejestracja: 25 lip 2016, 0:16
- Model: ND
- Wersja: SkyFreedom
- Lokalizacja: Warszawa
Że tak delikatnie spróbuję to ująć...."albo moc albo niemoc..."...MastaMarek pisze: ↑15 kwie 2019, 10:00To ja podepnę sie pod temat ;] bo mi w NCku spalanie srednie pokazuje 11L. spoczko. przy mojej jezdzie to super ale ... ale ... wczoraj, sobie pojezdzilem po miescie i 1/4 baku poszlaniby NC ma 45L czyli musialem zrobic ze 100km co najmniej. Strasznie trudno mi sie przyzwyczaic do tego bo w hybrydzie mam 55L zbiornik i spalnie w miescie 5L, jak szaleje to 6L. Tam w ogole wskaźnik paliwa nie ubywa ;] tankuje raz na 2 tygodnie. Dla mnie zonk na maksa wyjezdzic 1/4 baku w jeden dzien :] hehe.
...o ile kojarzę to Twój egzemplarz jest szczęśliwym posiadaczem wałków BBRa (popraw jeżeli się mylę)....a skoro pompujesz więcej powietrza to i więcej paliwa potrzeba w "kotłowni"....

-
- Posty: 131
- Rejestracja: 13 mar 2018, 19:37
- Model: NC FL2
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
tak ;] ale 1/4 baku w jeden dzien to chyba wiecej niz 11L na setke ;] cos mnie koka oszukuje. chce zrobic test spalania ale nie umiem tym wolno jezdzic ;[ moze zatankuje pod korek i bede restowal kompa codziennie i zobacze ile wtedy wyjdzie. Chodzi o sama ciekawosc bo kurcze ... jade po bulki do sklepu i wskazówkana oczach opada

my bad, 50L. czyli jeszcze gorzej

- flatline
- Donator
- Posty: 2272
- Rejestracja: 21 lip 2013, 19:12
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom+Recaro
- Lokalizacja: ¯\_(ツ)_/¯
- Kontakt:
Hmm, NC 2.0 (a już zwłaszcza modzone) po mieście i dynamicznie tyle raczej spali, ja bym popracował nad przyzwyczajaniem się 
A no i wskaźnik poziomu paliwa jest mocno nieliniowy jakby coś.

A no i wskaźnik poziomu paliwa jest mocno nieliniowy jakby coś.
"When you’re racing... it’s life. Anything that happens before or after is just waiting."
Tsundere - pocket-sized fastback
Little Sister - gran turismo wannabe
Czerw - racing mongrel on a (not so tight) budget
Siwa - café racer miata
Tsundere - pocket-sized fastback