Serią na tor.

Forum główne a tematyką prowadzącą jest mx-5.

Moderator: Moderatorzy

rrutek
Donator
Donator
Posty: 1200
Rejestracja: 22 lip 2013, 21:20
Model: NA
Wersja: 1.6 '92
Lokalizacja: Warszawa

28 sty 2017, 8:07

Ferodo Premier to najzwyklejszy klocek. To nie jest żadna seria performance. W Twoim doświadczeniu wydaje mi się istotny fakt, że klocki, które miałeś to Textary - nie jesteś pierwszą osobą, od której słyszę, że klocki tej firmy dawały radę nawet na torze (aczkolwiek te opinie dotyczyły właśnie jakiegoś Subaru i 350Z).
była: Mała aka MX-5 NB Twilight Blue '99 1.6 110KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
Awatar użytkownika
Aero50
Donator
Donator
Posty: 364
Rejestracja: 27 cze 2014, 8:37
Model: NA
Wersja: 90' 1.6
Lokalizacja: Kraków

28 sty 2017, 8:56

Nie mam doświadczenia ze sportem, ale w mojej 626 textary bardzo szybko sie starły przy normalnej jeździe (mam diesla wiec sportowo nie jeżdże :bicz:)

Wysłane z mojego Paris przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
Qbatron
Donator
Donator
Posty: 2549
Rejestracja: 10 kwie 2009, 20:23
Lokalizacja: Lublin

28 sty 2017, 8:57

Ferodo ma 3serie:

Premier - zwyklak

DS Performance (kiedys nazywal sie DS2000, ale zmienili nazwe)- fajny uniwersalny klocek w gory i na mmc, ja sie na nim scigam.

DS2500 - to juz wyczynowy, niektorzy sie na nim wlasnie scigaja w miacie, ja osobiscie nie mam z nim doswiadczenia.


O ile premiera kupisz do wszystkiego to wyzsze serie maja ograniczony asortyment, Wszystko co ferodo oferuje do miat, masz w tym watku: viewtopic.php?f=31&t=22220
Awatar użytkownika
crazydunky
Posty: 229
Rejestracja: 25 maja 2009, 20:33
Model: Inny
Lokalizacja: Łódź

28 sty 2017, 9:50

Jak już o klockach mowa.

Jak ma sie porównanie Ferodo do tych mieszek z Mintex-u? Na stronie pizzabrakes.pl są jakieś wspomnienia porównania ich (mieszanka M1144 "Mieszanka pod względem właściwości plasująca się pomiędzy DS Performance a DS2500 z Ferodo, oraz na poziomie CL RC5+.")
Lepsze byłyby obiektywne :) Ktoś na nich jeździł mx5?
Per aspera
Ad astra
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4740
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

28 sty 2017, 10:19

rrutek pisze:Ferodo Premier to najzwyklejszy klocek. To nie jest żadna seria performance. W Twoim doświadczeniu wydaje mi się istotny fakt, że klocki, które miałeś to Textary - nie jesteś pierwszą osobą, od której słyszę, że klocki tej firmy dawały radę nawet na torze (aczkolwiek te opinie dotyczyły właśnie jakiegoś Subaru i 350Z).

ja doskonale wiem ze Premiery to najzwyklejsze klocki - choc sa jeszcze nizsze serie acz niekoniecznie w ksztaltach pasujacych do MX5 - Textary to tez byly zwyklaki. Czas wiec przetestowac jak w MX5 sie sprawdza ;)

Ciekawi mnie jaki wplyw na dzialanie hamulcow ma fakt ilosci tloczkow w zacisku. W Prelude standardem byl 1 duzy tloczek, w najprostszej opcji bralo sie zaciski z ATR (jarzma i tarcze zostawaly te same, kolejny upgrade to byly jarzma i tarcze z ATR) z dwoma mniejszymi tloczkami, sila hamowania byla ta sama ale moze i miala wplyw rownomiernosc dociskania klocka do tarczy? Niestety do MX chyba nie ma z czego zamienic zacisku pnp
pozdrawiam
Alex :-)
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4684
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

19 wrz 2018, 18:01

Czy ktoś jeździł na torze na oleju 5w30? Pytanie może banalne, ale mam taki zalany, a może wyskoczyłbym pojeździć godzinkę na tor w Białymstoku i zastanawiam się czy taki olej da radę (w NC 2,5l). Olej ma najechane 1tys km, więc szkoda byłoby go zmieniać. Ale jednak bezpieczeństwo silnika ważniejsze. Tor mały, prędkości niewielkie, do odcinki nie będę silnika kręcił.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990.
Awatar użytkownika
irekJ
Donator
Donator
Posty: 2785
Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
Model: ND
Wersja: Mocny Full
Lokalizacja: PL | CH | IT

19 wrz 2018, 21:36

Ja cały czas śmigam na 5W30, wymiany co 5kkm i regularna kontrola poziomu. Odpukać, póki co zero problemów. Spalanie oleju na torze minimalne.
Awatar użytkownika
Dziubas
Posty: 1701
Rejestracja: 11 sie 2007, 18:08
Model: NB
Wersja: miatasm.com
Lokalizacja: Warszawa

20 wrz 2018, 10:40

Wpadaj na cały dzień na Białą Podlaską!
Były: NA 1992 1.6, NA 1996 1.8 NB 2000 1.8 Dzik
Są: Dzik V2 - NB/2000/1.8VVT/ITB/EMU oraz Lifted Kameleon NB/2000/1.8/
http://miatasm.com/kameleon-siodmy-kole ... -w-polsce/
https://www.facebook.com/miatasmcom/
ODPOWIEDZ