W Sprawie Rejestracji i Oznaczania Pojazdów
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY
Moderator: Moderatorzy
Co do DYI dziennych bardziej mnie martwi jak ktos sie po jakims wypadku np. przyczepi i ubezpieczyciel dojdzie do wniosku, ze ktos mi wyjechal, ale to moja wina, bo nie mialem legalnych swiatel.
Co do obrysowek to nie przejdzie tlumaczenie, ze ten samochod na amerykanskim rynku mial obrysowki i jest sprowadzany?
Co do obrysowek to nie przejdzie tlumaczenie, ze ten samochod na amerykanskim rynku mial obrysowki i jest sprowadzany?
Życie jest za krótkie, żeby jeździć nudnymi samochodami.
- Peecer
- Donator
- Posty: 2691
- Rejestracja: 23 lut 2014, 23:23
- Model: ND
- Wersja: 100th Anniversary
- Lokalizacja: Kętrzyn - Toruń
Myślę, że kolejny post pomocny będzie związany z ROZPORZĄDZENIEM MINISTRA INFRASTRUKTURY z dnia 18 września 2009 r. w sprawie zakresu i sposobu przeprowadzania badań technicznych pojazdów oraz wzorów dokumentów stosowanych przy tych badaniach.
Co o tym sądzicie? Prosze o wypowiedź czy nie zaśmieca forum a przygotuje to dla Nas?!
Są tam zawarte sprawy homologacji i ewentualnych zmian w dowodach rejestracyjnych po przeróbkach aut.
Co o tym sądzicie? Prosze o wypowiedź czy nie zaśmieca forum a przygotuje to dla Nas?!
Są tam zawarte sprawy homologacji i ewentualnych zmian w dowodach rejestracyjnych po przeróbkach aut.
- Peecer
- Donator
- Posty: 2691
- Rejestracja: 23 lut 2014, 23:23
- Model: ND
- Wersja: 100th Anniversary
- Lokalizacja: Kętrzyn - Toruń
Szczupak pisze:Co do DYI dziennych bardziej mnie martwi jak ktos sie po jakims wypadku np. przyczepi i ubezpieczyciel dojdzie do wniosku, ze ktos mi wyjechal, ale to moja wina, bo nie mialem legalnych swiatel.
Co do obrysowek to nie przejdzie tlumaczenie, ze ten samochod na amerykanskim rynku mial obrysowki i jest sprowadzany?
Szczupak - rzuciłeś mi powiedzmy wyzwanie odnośnie tych świateł i teraz jestem lekko zajęty choć spokoju mi to nie daje. Ale nie ma zakazu posiadania obrysówek - jest kwestia ich podłączenia wg naszych przepisów. Pózniej siądę to troszkę poszperam po ustawach. Ale spójrz na to:
"ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY
z dnia 4 maja 2009 r.
zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia"
9) w załączniku nr 6 do rozporządzenia § 2 otrzymuje brzmienie:
"§ 2. Światła zamontowane na pojeździe powinny odpowiadać warunkom podanym w poniższej tabeli:..."
i tu są wyszczególnione wszystkie rodzaje świateł. Nas interesuję Lp. 18 poz. 14 pp. 1,2 i 3 i tu je przytoczę:
"1) powinny się automatycznie włączać, kiedy urządzenie włączające lub wyłączające silnik znajduje się w położeniu umożliwiającym pracę silnika,45)
2) powinny wyłączać się automatycznie po włączeniu przednich świateł mijania, drogowych lub przeciwmgłowych, z wyjątkiem sytuacji, gdy światła te wykorzystywane są do wysyłania przerywanych sygnałów świetlnych w krótkich odstępach czasu,
3) przednie, boczne (jeżeli występują) i tylne światła pozycyjne, światła obrysowe (jeżeli występują) oraz oświetlenie tylnej tablicy rejestracyjnej nie włączają się, jeżeli włączone są światła do jazdy dziennej (45)"
Natomiast odnośnik 45 brzmi:
"Dla pojazdów rejestrowanych po raz pierwszy po dniu 31 grudnia 2009 r. W pojazdach zarejestrowanych do dnia 31 grudnia 2009 r. dopuszcza się następujące wymagania w zakresie połączeń elektrycznych: połączenie elektryczne może być takie, aby nie można było ich włączyć, jeśli nie są jednocześnie włączone tylne światła pozycyjne."
Więc tak na szybko albo źle interpretuje albo ten fragment NIE ZABRANIA POSIADANIA ŚWIATEŁ OBRYSOWYCH. A jeżeli sie mylę niech mnie ktoś poprawi. Za dużo prawnego bełkotu też w głowie mąci......

- Peecer
- Donator
- Posty: 2691
- Rejestracja: 23 lut 2014, 23:23
- Model: ND
- Wersja: 100th Anniversary
- Lokalizacja: Kętrzyn - Toruń
Taka jeszcze ciekawostka z przepisów :
I gdzie tu zakwalifikować wcześniej wspomniane Volvo V40 / S40
Chyba, że jestem już zmęczony i nie wiem co czytam.....
Każdy dopuszczony do ruchu pojazd powinien być wyposażony w oświetlenie zewnętrzne, które jest wymienione w "rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 31.12.2002r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia Dz.U. Nr 32 poz. 262 z dnia 26.02.2003r. z późniejszymi zmianami."
Podane rozporządzenie zezwala na następujące oświetlenie pojazdu:
1. Światła zewnętrzne:
1. drogowe - pojazd samochodowy, którego konstrukcja umożliwia rozwijanie prędkości przekraczającej 40 km/h,
2. mijania - pojazd samochodowy,
3. kierunkowskazy - pojazd samochodowy i przyczepa;
4. hamowania "stop" - pojazd samochodowy i przyczepa,
5. oświetlające tylną tablicę rejestracyjną - pojazd samochodowy i przyczepa,
6. pozycyjne przednie - pojazd samochodowy oraz przyczepa o szerokości 1,6 m lub więcej,
7. pozycyjne tylne - pojazd samochodowy i przyczepa,
8. odblaskowe tylne inne niż trójkątne - pojazd samochodowy,
9. odblaskowe tylne trójkątne - przyczepa,
10. odblaskowe przednie - przyczepa,
11. odblaskowe boczne - pojazd samochodowy o długości przekraczającej 6,0 m, ciągnik siodłowy i przyczepa,
12. awaryjne - pojazd samochodowy, z wyjątkiem motocykla, i przyczepa,
13. przeciwmgłowe tylne - pojazd samochodowy, z wyjątkiem motocykla, i przyczepa,
14. cofania - pojazd samochodowy, z wyjątkiem motocykla,
15. obrysowe przednie i tylne - pojazd samochodowy i przyczepa, których szerokość przekracza 2,1 m;
2. Ponadto dopuszcza się wyposażenie w następujące światła:
1. drogowe - pojazdu samochodowego innego niż wymieniony w ust. 1 pkt 1,
2. przeciwmgłowe przednie - pojazdu samochodowego,
3. pozycyjne przednie - przyczepy innej niż wymieniona w ust. 1 pkt 6,
4. postojowe - pojazdu samochodowego o długości nie przekraczającej 6,0 m i szerokości nie przekraczającej 2,0 m; zabrania się umieszczania tych świateł na innych pojazdach,
5. odblaskowe boczne - pojazdu samochodowego innego niż wymieniony w ust. 1 pkt 11,
6. odblaskowe przednie - pojazdu samochodowego,
7. jazdy dziennej - pojazdu samochodowego,
8. pozycyjne boczne - pojazdu samochodowego o długości przekraczającej 6,0 m, ciągnika siodłowego i przyczepy,
9. obrysowe przednie i tylne - pojazdu samochodowego i przyczepy, których szerokość przekracza 1,8 m,
10. cofania - przyczepy,
11. awaryjne - motocykla,
12. przeciwmgłowe tylne - motocykla,
13. odblaskowe tylne inne niż trójkątne - przyczepy.
I gdzie tu zakwalifikować wcześniej wspomniane Volvo V40 / S40


- Sigma
- Donator
- Posty: 842
- Rejestracja: 15 wrz 2010, 19:24
- Model: NB FL
- Wersja: Unplugged
- Lokalizacja: Toruń
To są światła pozycyjne boczne. W dalszej części przepisów jest wyjaśnienie, że mogą się one pojawić jako wyposażenie fabryczne pojazdu samochodowego o szerokości mniejszej niż 1,8m. Wymagana barwa żółta samochodowa. Jeśli domontujemy je samemu, są nielegalne. Więc pozostaje wtedy utrzymywać, że tak wyjechało z fabryki 
Barwa pomarańczowa wynika z tabeli w załączniku nr 6. A informacja o wyposażeniu fabrycznym nie pamiętam gdzie jest
EDIT.
Aż z ciekawości sprawdziłem - zgodnie z załącznikiem 6 do rozporządzenia, takie światła muszą być umieszczone w liczbie 1 lub 2 na stronę, symetrycznie. Ponadto powinny być widoczne w nocy z 300m i mogą migać razem z kierunkowskazem. I oczywiście są legalne
Po prostu są obowiązkowe w samochodach dłuższych niż 6m i opcjonalne w pozostałych

Rozdział 3. Światła
$ 12.
[...]
1. Pojazd, z zastrzeżeniem ust. 2, wyposaża się w następujące światła zewnętrzne:
[...]
16. pozycyjne boczne - pojazd samochodowy i przyczepa, których długość przekracza 6 m (długość przyczepy powinna być liczona razem z dyszlem).
[...]
3. Ponadto dopuszcza się wyposażenie w następujące światła:
[...]
8. pozycyjne boczne - pojazdu innego niż wymieniony w ust.1 pkt 16;
Barwa pomarańczowa wynika z tabeli w załączniku nr 6. A informacja o wyposażeniu fabrycznym nie pamiętam gdzie jest

EDIT.
Aż z ciekawości sprawdziłem - zgodnie z załącznikiem 6 do rozporządzenia, takie światła muszą być umieszczone w liczbie 1 lub 2 na stronę, symetrycznie. Ponadto powinny być widoczne w nocy z 300m i mogą migać razem z kierunkowskazem. I oczywiście są legalne

Po prostu są obowiązkowe w samochodach dłuższych niż 6m i opcjonalne w pozostałych

"A designer knows he has achieved perfection not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away." – Antoine de Saint-Exupéry


-
- Donator
- Posty: 413
- Rejestracja: 19 sie 2010, 10:12
- Model: NB
- Wersja: Magic
- Lokalizacja: Łańcut
- Kontakt:
Sigma pisze:To są światła pozycyjne boczne. W dalszej części przepisów jest wyjaśnienie, że mogą się one pojawić jako wyposażenie fabryczne pojazdu samochodowego o szerokości mniejszej niż 1,8m. Wymagana barwa żółta samochodowa. Jeśli domontujemy je samemu, są nielegalne. Więc pozostaje wtedy utrzymywać, że tak wyjechało z fabrykiRozdział 3. Światła
$ 12.
[...]
1. Pojazd, z zastrzeżeniem ust. 2, wyposaża się w następujące światła zewnętrzne:
[...]
16. pozycyjne boczne - pojazd samochodowy i przyczepa, których długość przekracza 6 m (długość przyczepy powinna być liczona razem z dyszlem).
[...]
3. Ponadto dopuszcza się wyposażenie w następujące światła:
[...]
8. pozycyjne boczne - pojazdu innego niż wymieniony w ust.1 pkt 16;
Barwa pomarańczowa wynika z tabeli w załączniku nr 6. A informacja o wyposażeniu fabrycznym nie pamiętam gdzie jest
EDIT.
Aż z ciekawości sprawdziłem - zgodnie z załącznikiem 6 do rozporządzenia, takie światła muszą być umieszczone w liczbie 1 lub 2 na stronę, symetrycznie. Ponadto powinny być widoczne w nocy z 300m i mogą migać razem z kierunkowskazem. I oczywiście są legalne
Po prostu są obowiązkowe w samochodach dłuższych niż 6m i opcjonalne w pozostałych
Czyli podsumowując, świecące światła pozycyjne boczne (obrysówki) są legalne?
Zdrówko!
Dopóki są pomarańczowe, nazywają się pozycyjne boczne i mogą być. Jak dasz białe z przodu i czerwone z tyłu, wpadną w definicję obrysówek i w aucie szerokości miaty być ich nie powinno. Temat zarżniety tu w opór.
Na marginesie, na świecących pomarańczowych jeździmy od 4 lat. Nikt nie ma z tym problemu, od diagnosty po stróżów prawa.
Na marginesie, na świecących pomarańczowych jeździmy od 4 lat. Nikt nie ma z tym problemu, od diagnosty po stróżów prawa.
I know I get a lot of stick from the other two idiots about thinking this, but the MX-5 is a car that smiles when you drive it. It wants to be driven, in the way that those husky dogs actually enjoy pulling sledges. - James May
- Arvi
- Junior Admin
- Posty: 2909
- Rejestracja: 25 lip 2013, 11:01
- Model: NA
- Wersja: Tiny Tina Edition
- Lokalizacja: Warszawa - Stare Włochy
Obry... sorry... Światła pozycyjne boczne zamontowane... jak mnie chłopaki zatrzymają i dowód zabiorą, to postaram się pamiętać, by o paragraf zapytać - coby na forum napisać
.


- Peecer
- Donator
- Posty: 2691
- Rejestracja: 23 lut 2014, 23:23
- Model: ND
- Wersja: 100th Anniversary
- Lokalizacja: Kętrzyn - Toruń
Bardzo słusznie. Niech dyktują wg jakiego paragrafu, ustępu, punktu dokładnie co by mozna było studiować....
A pewnie długo czekać na takiego posta bedziemy czego szczerze życzę a najlepiej się na niego nie doczekać. I radości ze światełek - zawsze mnie się podobały.....

A pewnie długo czekać na takiego posta bedziemy czego szczerze życzę a najlepiej się na niego nie doczekać. I radości ze światełek - zawsze mnie się podobały.....

- Peecer
- Donator
- Posty: 2691
- Rejestracja: 23 lut 2014, 23:23
- Model: ND
- Wersja: 100th Anniversary
- Lokalizacja: Kętrzyn - Toruń
A swoją drogą to w dowód rejestracyjny skopiował na karteczkę i wsadził bym sobie te paragrafy, które tu u Nas wiszą odnośnie bocznych pozycyjnych i tym się podpierał w przypadku jakiejkolwiek kontroli. Zawsze to jakaś wiedza i rzucenie konkretnym paragrafem a nie tam: "bo gdzieś wyczytałem"..... A policjant nie encyklopedia i nie zawsze wszystkie paragrafy na pamięć musi znać, chyba, że miłośnik motoryzacji.....






- Peecer
- Donator
- Posty: 2691
- Rejestracja: 23 lut 2014, 23:23
- Model: ND
- Wersja: 100th Anniversary
- Lokalizacja: Kętrzyn - Toruń
Dziś został poruszony po raz kolejny temat rejestracji i jej montażu gdzie zostało zadane jedno pytanie w oddzielnym wątku, jednak pozwoliłem sobie na przytoczenie tego również tutaj by było wszystko w jednym miejscu. Pewnie nie tak to sie robi ale, że mam takie a nie inne możliwości i umiejętności, poczyniłem to na zasadzie cytatu i w przypływie wyrozumiałości szanownych Adminów proszę o ewentualne przymknięcie oka na "to" lub ewentualne uporządkowanie.....
Proszę bardzo - a oto i wymienione kategorię....
1. Kategoria L: pojazdy silnikowe mające mniej niż 4 koła, w tym:
1) kategoria L1: motorowery jednośladowe - pojazdy silnikowe dwukołowe mające pojemność skokową silnika spalinowego nie przekraczającą 50 cm3 i maksymalną prędkość konstrukcyjną nie przekraczającą 45 km/h, bez względu na źródło napędu;
2) kategoria L2: motorowery trójkołowe - pojazdy silnikowe trójkołowe mające pojemność skokową silnika spalinowego nie przekraczającą 50 cm3 i maksymalną prędkość konstrukcyjną nie przekraczającą 45 km/h, bez względu na źródło napędu;
3) kategoria L3: motocykle jednośladowe - pojazdy silnikowe dwukołowe mające pojemność skokową silnika spalinowego przekraczającą 50 cm3 i maksymalną prędkość konstrukcyjną przekraczającą 45 km/h, bez względu na źródło napędu;
4) kategoria L4: motocykle z bocznym wózkiem - pojazdy silnikowe trzykołowe o asymetrycznym układzie kół, mające pojemność skokową silnika spalinowego przekraczającą 50 cm3 i maksymalną prędkość konstrukcyjną przekraczającą 45 km/h bez względu na źródło napędu;
5) kategoria L5: motocykle trójkołowe - pojazdy silnikowe trójkołowe o symetrycznym układzie kół, mające pojemność skokową silnika spalinowego przekraczającą 50 cm3 i maksymalną prędkość konstrukcyjną przekraczającą 45 km/h, bez względu na źródło napędu;
6) do kategorii L zalicza się także następujące pojazdy czterokołowe:
a) - "motorowery czterokołowe", których masa własna jest mniejsza od 350 kg, bez uwzględniania masy baterii w przypadku pojazdów elektrycznych, których maksymalna prędkość konstrukcyjna nie przekracza 45 km/h i pojemność skokowa silnika spalinowego nie przekracza 50 cm3 (lub maksymalna moc netto tego silnika nie przekracza 4 kW) i które zalicza się do kategorii L2 (motorowery trójkołowe);
b) - "motocykle czterokołowe", których masa własna jest mniejsza od 400 kg (550 kg w przypadku pojazdów do przewozu ładunków), bez uwzględniania masy baterii w przypadku pojazdów elektrycznych, których maksymalna moc netto silnika nie przekracza 15 kW i które zalicza się do kategorii L5; (motocykle trójkołowe).
Peciu pisze:Arvinski pisze:rachey pisze:Swoją drogą zastanawia mnie to- widziałem już parę civiców, które miały kwadrat z przodu.... biorą w urzędzie kwadrat na tył i montują go z przodu, a z tyłu normalną?
U źródła (w urzędzie) nie pytałem ... ale na sumując wiedzę z różnych stron internetowych, to kwadrat z przodu można mieć, gdy w zderzaku masz miejsce właśnie na taki kształt (vide któreś Evo).
Z wątku Peecer:
"3.Z przodu pojazdu umieszcza się wyłącznie tablicę jednorzędową, z wyjątkiem pojazdu, o którym mowa w ust. 1a, oraz ciągnika rolniczego, o którym mowa w ust. 2.
4.Z tyłu pojazdu umieszcza się tablicę jednorzędową albo dwurzędową w zależności od miejsca konstrukcyjnie do tego przeznaczonego, z zastrzeżeniem ust. 5."
i ust1a:
"1a.W przypadku trójkołowego motocykla i pojazdu samochodowego posiadającego homologację według wymagań dla kategorii L5 oraz trójkołowego motoroweru i pojazdu samochodowego posiadającego homologację według wymagań dla kategorii L2, określonych w przepisach o homologacji pojazdów, tablice umieszcza się również z przodu, jeżeli posiadają specjalne miejsce do jej umieszczenia."
Więc jednak nie ... choć wszystko zależy - jak zawsze - od interpretacji
co to za kategorie L2 i L5?
Proszę bardzo - a oto i wymienione kategorię....

1. Kategoria L: pojazdy silnikowe mające mniej niż 4 koła, w tym:
1) kategoria L1: motorowery jednośladowe - pojazdy silnikowe dwukołowe mające pojemność skokową silnika spalinowego nie przekraczającą 50 cm3 i maksymalną prędkość konstrukcyjną nie przekraczającą 45 km/h, bez względu na źródło napędu;
2) kategoria L2: motorowery trójkołowe - pojazdy silnikowe trójkołowe mające pojemność skokową silnika spalinowego nie przekraczającą 50 cm3 i maksymalną prędkość konstrukcyjną nie przekraczającą 45 km/h, bez względu na źródło napędu;
3) kategoria L3: motocykle jednośladowe - pojazdy silnikowe dwukołowe mające pojemność skokową silnika spalinowego przekraczającą 50 cm3 i maksymalną prędkość konstrukcyjną przekraczającą 45 km/h, bez względu na źródło napędu;
4) kategoria L4: motocykle z bocznym wózkiem - pojazdy silnikowe trzykołowe o asymetrycznym układzie kół, mające pojemność skokową silnika spalinowego przekraczającą 50 cm3 i maksymalną prędkość konstrukcyjną przekraczającą 45 km/h bez względu na źródło napędu;
5) kategoria L5: motocykle trójkołowe - pojazdy silnikowe trójkołowe o symetrycznym układzie kół, mające pojemność skokową silnika spalinowego przekraczającą 50 cm3 i maksymalną prędkość konstrukcyjną przekraczającą 45 km/h, bez względu na źródło napędu;
6) do kategorii L zalicza się także następujące pojazdy czterokołowe:
a) - "motorowery czterokołowe", których masa własna jest mniejsza od 350 kg, bez uwzględniania masy baterii w przypadku pojazdów elektrycznych, których maksymalna prędkość konstrukcyjna nie przekracza 45 km/h i pojemność skokowa silnika spalinowego nie przekracza 50 cm3 (lub maksymalna moc netto tego silnika nie przekracza 4 kW) i które zalicza się do kategorii L2 (motorowery trójkołowe);
b) - "motocykle czterokołowe", których masa własna jest mniejsza od 400 kg (550 kg w przypadku pojazdów do przewozu ładunków), bez uwzględniania masy baterii w przypadku pojazdów elektrycznych, których maksymalna moc netto silnika nie przekracza 15 kW i które zalicza się do kategorii L5; (motocykle trójkołowe).
Od lipca wchodzą nowe przepisy dot. tablic rejestracyjnych. Można będzie przy rejestracji wnioskować o wydanie tablicy o wymiarach 305x114 mm. Jest to tablica tzw. zmniejszona, ma tylko jedną literę jako wyróżnik województwa + trzy znaki.
Rysunek 10. (str. 68):
http://dziennikustaw.gov.pl/du/2017/2355
Rysunek 10. (str. 68):
http://dziennikustaw.gov.pl/du/2017/2355
- Wojtek Wawa
- Donator
- Posty: 2210
- Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
- Model: ND
- Wersja: freedom+bilstein
- Lokalizacja: Warszawa
Fajnie, szkoda że nie zmniejszyli wysokości, bo w tym widzę największy problem. Ale mniejsza szerokość też cieszy.
- turbo pchała
- Posty: 4336
- Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: Warszawa
Ktoś wie czy jest szansa przerestrowac nasze Mx na te mniejsze?
Trzeba "zgubić" tablice czy jest lepsza metoda o ile jest...?!
Trzeba "zgubić" tablice czy jest lepsza metoda o ile jest...?!
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."
Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60

- KyRy
- Moderator
- Posty: 3829
- Rejestracja: 13 mar 2008, 11:23
- Model: NA
- Wersja: Chiquita
- Lokalizacja: Kotlina Kłodzka
- Kontakt:
Wstępnie podpytywałem u siebie w WK i uzyskałem tylko informację, że trzeba wystąpić z odpowiednim wnioskiem.
Więcej nie byli w stanie powiedzieć na tamtą chwilę...
Więcej nie byli w stanie powiedzieć na tamtą chwilę...
Są: Chiquita | 93LE | Błękitna Laguna
Były: NA 1.6 92 Blue | NA 1.8 96 Bura | NA 1.6 92 SE | NA 1.6 89 Miata | NA 1.6 93 Smerfeta | NA 1.8 97 Czarna Wdowa | NA 1.6 95 Szczur | NA 1.8 97 Clean Bandit | NA 1.6 96 Merlota | NA 1.6 94 Żaba
Były: NA 1.6 92 Blue | NA 1.8 96 Bura | NA 1.6 92 SE | NA 1.6 89 Miata | NA 1.6 93 Smerfeta | NA 1.8 97 Czarna Wdowa | NA 1.6 95 Szczur | NA 1.8 97 Clean Bandit | NA 1.6 96 Merlota | NA 1.6 94 Żaba
- turbo pchała
- Posty: 4336
- Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: Warszawa
Tam gdzie mam zarejestrowaną mazde nie ma ich dużo. Myślę czy by nie zgłosić się do WK w pierwszym tygodniu po podpisaniu przepisów z wyrobieniem nowych tablic bo zniszczyłem i od razu zapytać o mniejsze. Jak ma to przejść to przez niewiedzę[GRINNING FACE WITH SMILING EYES]KyRy pisze:Wstępnie podpytywałem u siebie w WK i uzyskałem tylko informację, że trzeba wystąpić z odpowiednim wnioskiem.
Więcej nie byli w stanie powiedzieć na tamtą chwilę...
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."
Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60

- Arvi
- Junior Admin
- Posty: 2909
- Rejestracja: 25 lip 2013, 11:01
- Model: NA
- Wersja: Tiny Tina Edition
- Lokalizacja: Warszawa - Stare Włochy
Więc tak Drodzy Państwo...
Idziemy do Urzędu Komunikacji z tablicami, dowodem i kartą pojazdu, bierzemy wniosek o przerejstrowanie samochodu (ten sam, na którym jest możliwość zmiany tablic na 'imienne'), podchodzimy do okienka wypełniamy brakujące elementy na wniosku, Pani/Pan kręci nosem, znika na 15 minut, wraca z małymi blachami i odsyła do kasy: 180,50 złotych. Wracamy, odbieramy tymczasowy dowód i blachy z naklejką i koniec.
W każdym razie - póki co.
Obstawiam, że szybko się zorientują, by dawać tym, którzy de facto mają VIN z US/JPN - bo teraz dają wszystkim.

Idziemy do Urzędu Komunikacji z tablicami, dowodem i kartą pojazdu, bierzemy wniosek o przerejstrowanie samochodu (ten sam, na którym jest możliwość zmiany tablic na 'imienne'), podchodzimy do okienka wypełniamy brakujące elementy na wniosku, Pani/Pan kręci nosem, znika na 15 minut, wraca z małymi blachami i odsyła do kasy: 180,50 złotych. Wracamy, odbieramy tymczasowy dowód i blachy z naklejką i koniec.
W każdym razie - póki co.
Obstawiam, że szybko się zorientują, by dawać tym, którzy de facto mają VIN z US/JPN - bo teraz dają wszystkim.


tadaaammmm 

- Załączniki
-
- kotmiata.jpeg (216.78 KiB) Przejrzano 4168 razy
-
- Posty: 1417
- Rejestracja: 29 wrz 2012, 11:55
- Model: Inny
- Wersja: Japoński :P
- Lokalizacja: Warszawa
Arvinski pisze:Więc tak Drodzy Państwo...
Idziemy do Urzędu Komunikacji z tablicami, dowodem i kartą pojazdu, bierzemy wniosek o przerejstrowanie samochodu (ten sam, na którym jest możliwość zmiany tablic na 'imienne'), podchodzimy do okienka wypełniamy brakujące elementy na wniosku, Pani/Pan kręci nosem, znika na 15 minut, wraca z małymi blachami i odsyła do kasy: 180,50 złotych. Wracamy, odbieramy tymczasowy dowód i blachy z naklejką i koniec.
W każdym razie - póki co.
Obstawiam, że szybko się zorientują, by dawać tym, którzy de facto mają VIN z US/JPN - bo teraz dają wszystkim.
Czemu tylko z us /jpn?
- pirul
- Moderator techniczny
- Posty: 2308
- Rejestracja: 30 cze 2017, 12:11
- Model: Inny
- Wersja: RX-7 FB2 '83
- Lokalizacja: Kraków
kermit01 pisze:Czemu tylko z us /jpn?
Bo takie było założenie rozporządzenia.
Zastanawiam się jak ta mała blacha wyglądałaby w europejskiej blendzie, bo z kolei super to załatwia temat blachy z przodu na NA. Tylko żeby potem nie było problemów z przeglądem technicznym jak się przywali któryś najmądrzejszy.
- Arvi
- Junior Admin
- Posty: 2909
- Rejestracja: 25 lip 2013, 11:01
- Model: NA
- Wersja: Tiny Tina Edition
- Lokalizacja: Warszawa - Stare Włochy
Dokładnie tak.
Pierwotny pomysł traktował o samochodach z US/JPN... ale nie produkcji, a ściągniętych.
Dają co prawda każdemu, ale biorąc pod uwagę, że pierwsza literka to miasto/region, druga to (chyba) dzielnica ... to jeżeli nią mają rezerwacji na więcej, to na Mokotowie (dość nie małej dzielnicy) mają tylko 99 tablic dla samochodów z USA i JP. Nawet modyfikując drugą literkę, dodajesz raptem kolejnych 99 pojazdów. Trochę mało.
Czy cofać będą... wątpię. Nigdzie nie podpisywałem, że samochód jest z US/JPN. Nie wprowadziłem na żadnym etapie nikogo w błąd. Klubowicz, który ze mną załatwiał blachy wręcz szczerze powiedział, że nie musi mieć, ale mu się podobają ... i mu dali. Więc nie wiem na podstawie czego mieliby cofnąć... ale w dzisiejszych czasach wszystko jest możliwe.
Pierwotny pomysł traktował o samochodach z US/JPN... ale nie produkcji, a ściągniętych.
Dają co prawda każdemu, ale biorąc pod uwagę, że pierwsza literka to miasto/region, druga to (chyba) dzielnica ... to jeżeli nią mają rezerwacji na więcej, to na Mokotowie (dość nie małej dzielnicy) mają tylko 99 tablic dla samochodów z USA i JP. Nawet modyfikując drugą literkę, dodajesz raptem kolejnych 99 pojazdów. Trochę mało.
Czy cofać będą... wątpię. Nigdzie nie podpisywałem, że samochód jest z US/JPN. Nie wprowadziłem na żadnym etapie nikogo w błąd. Klubowicz, który ze mną załatwiał blachy wręcz szczerze powiedział, że nie musi mieć, ale mu się podobają ... i mu dali. Więc nie wiem na podstawie czego mieliby cofnąć... ale w dzisiejszych czasach wszystko jest możliwe.

- Arvi
- Junior Admin
- Posty: 2909
- Rejestracja: 25 lip 2013, 11:01
- Model: NA
- Wersja: Tiny Tina Edition
- Lokalizacja: Warszawa - Stare Włochy
Tył to mini koszmarek... mini, bo idzie się przyzwyczaić.
Ale w przodzie jestem zakochany... jest dokładnie tak, jak sobie to wyobrażałem.
Po przespaniu nocy i świeżym spojrzeniu, opłaca się przymknąć oko na tył z nadzieją, że człowiek się przyzwyczai, bo przód to rekompensuje ... i dosyć zatrzymywania przez policję - szczególnie w małych miejscowościach.

Dla NA polecam całym sercem.
Ale w przodzie jestem zakochany... jest dokładnie tak, jak sobie to wyobrażałem.
Po przespaniu nocy i świeżym spojrzeniu, opłaca się przymknąć oko na tył z nadzieją, że człowiek się przyzwyczai, bo przód to rekompensuje ... i dosyć zatrzymywania przez policję - szczególnie w małych miejscowościach.

Dla NA polecam całym sercem.

- Wojtek Wawa
- Donator
- Posty: 2210
- Rejestracja: 06 paź 2015, 11:29
- Model: ND
- Wersja: freedom+bilstein
- Lokalizacja: Warszawa
WOW, super to wyszło, i z przodu i z tyłu. Miło będzie oglądać na osiedlu 
