Poradnik początkującego forumowicza

Odpowiedzi na najczęściej zadawane przez początkujących forumowiczy pytania

Forum główne a tematyką prowadzącą jest mx-5.

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

21 maja 2010, 8:38

mikolaj78 pisze:
Qbatron pisze:Pomimo ze ja dodatkowo mam dociazony tyl butla LPG...

Nie szkoda silnika.
Japońce nie przepadają za holokaustem.


To było delikatnie mówiąc niesmaczne.
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Skrzypul
Posty: 443
Rejestracja: 28 lip 2008, 15:06
Lokalizacja: Łódż

21 maja 2010, 11:19

mikolaj78, temat jest o kupnie mx-5 a nie o LPG ...każdy robi ze swoim autem co chce :roll: :!: :!: waka, moze dobrym rozwiązaniem będzie gwint :wink: na zimę madzie zawsze mozna podnieść pare cm do góry i załozyć zimówki na większym profilu i ew. wiekszą aluske :wink:
SUZUKI GSX-R 2002R
A TERAZ YAMAHA R1 2003R
zoharek
Posty: 1304
Rejestracja: 24 maja 2010, 12:26
Model: Inny
Wersja: Subaru Outback H6
Lokalizacja: Łódź

24 maja 2010, 12:39

Cześć :)

Nie chcę zakładać nowego tematu, więc się podepnę pod istniejący.

Mam pytanie dotyczące kwestii klimatyzacji. Wiem, że połowa z was napisze, że zbędna bo można otworzyć dach :D Ale może ktoś jest w stanie napisać odpowiedź relatywnie obiektywnie? Da radę bez klimatyzacji przez cały rok jeździć, jeśli wcześniej się ją miało? Dość istotne, bo klimatyzacja bardzo zawęża mi wybór, jednocześnie wolałbym ją mieć...

To jak z tą klimatyzacją w MX5? Poratujcie :)

PS. Celuję w roczniki 2001-2003 jakoś, cenowo w okolice 30000zł (+/- 5k).

Przykładowe egzemplarze, które wpadły mi w oko (albo nie mają klimy, albo skóry, albo mają za dużo dokładek, no właśnie takie prawie prawie :D ):

http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C13124669 (ten chyba ma klimę wg zdjęcia kokpitu)
http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C12728934 (ten bez klimy, wygląda na bardzo zadbany, ale spora cena jak na wyposażenie)
http://otomoto.pl/mazda-mx-5-hard-top-2003-12-30-klima-1-8-C11914427.html (ten ma nawet hardtop, ale bez skóry :P )

PS2. Co sądzicie o wersjach z silnikiem 2.0 z USA? I jak z automatem?
Aro
Posty: 1215
Rejestracja: 03 wrz 2009, 15:39
Lokalizacja: Warszawa

24 maja 2010, 12:45

Ja jeżdżę bez klimy.. Da się. Ale... Wyobraź sobie że jest lato, jedziesz top down, upał jak diabli i wtedy zaczyna padać... W takich chwilach żałuję że nie mam klimy...

zoharek pisze:Co sądzicie o wersjach z silnikiem 2.0 z USA? I jak z automatem?


2.0?? chyba dopiero w NC... a pisałeś o NBFL...
Na temat automata się nie wypowiadam gdyż nie gustuje w takich skrzyniach... Niektórzy sobie chwalą...
Były NA 1,6; NB 1.8
Jest NA+1,8(NBFL)
Cywil GALANT 2,5 V6
Awatar użytkownika
Qbatron
Donator
Donator
Posty: 2549
Rejestracja: 10 kwie 2009, 20:23
Lokalizacja: Lublin

24 maja 2010, 12:48

Ja mam klime i uzywam jej glownie do odparowywania szyb. No i czasem do schlodzenia ale baaardzo rzadko zdazy sie ze jest goracy dzien i zarazem deszczowy.

NB/NBFL nie wystepowaly w 2.0 - jesli sugerujesz sie oferta firmy sprowadzajacej auta ze stanow, to wiedz ze oni maja blad(sam sie na to zlapalem szukajac swojej), bo 2,0 160KM byl dopiero w NC.
zoharek
Posty: 1304
Rejestracja: 24 maja 2010, 12:26
Model: Inny
Wersja: Subaru Outback H6
Lokalizacja: Łódź

24 maja 2010, 12:57

Hm, no może faktycznie coś pomieszali :) Dzięki za info.
Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

24 maja 2010, 13:01

AroJano pisze:Ja jeżdżę bez klimy.. Da się. Ale... Wyobraź sobie że jest lato, jedziesz top down, upał jak diabli i wtedy zaczyna padać... W takich chwilach żałuję że nie mam klimy...


To jeden z tych momentów kiedy jest szczególnie przydatna (upał i jednoczesny deszcz).

Inny scenariusz to stanie latem w korku z otwartym dachem. Generalnie przy otwartym dachu i w bardzo upalne dni miło chłodzi nogi.

Ogólnie warto, pytanie jak bardzo zawęża to pole poszukiwań. Ja miałem to szczęście, że upolowałem z klimatyzacją (choć w chwili obecnej mam do wyjęcia sprężarkę i uszczelnienia, bo minimalnie puszcza i przez zimę dość znacząco spadło ciśnienie w układzie - czekam na trochę więcej czasu).
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Awatar użytkownika
kammich
Posty: 2925
Rejestracja: 24 lip 2009, 9:55
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

24 maja 2010, 14:01

AroJano pisze:Wyobraź sobie że jest lato, jedziesz top down, upał jak diabli i wtedy zaczyna padać...


póki się nie zatrzymuję to nie jest źle :P
Skyluker
Donator
Donator
Posty: 849
Rejestracja: 15 maja 2009, 15:31
Model: NB
Wersja: Miracle
Lokalizacja: Kraków

24 maja 2010, 15:40

Klimę można dokupić za ok. 2000zł.
Awatar użytkownika
MiC
Posty: 830
Rejestracja: 02 kwie 2010, 14:35
Model: NB
Wersja: najmocniejsze N/A
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

24 maja 2010, 15:48

kupic to pol biedy ale ile roboty zeby to zalozyc... :p
N/A is best!!!
LOUD pipes save lives!!!
mikolaj78
Posty: 168
Rejestracja: 19 kwie 2010, 11:08
Lokalizacja: Ożarów Maz.

24 maja 2010, 16:37

Mx 5 jeszcze nie mam ale też szukam z klimą dlatego,że np. w lato z otwarym dachem stać w korku koło autobus marki Ikarus to żadna frajda.Co do skóry jeśli tak bardzo Ci zależy to na forum gdzieś było napisane,że za 1200zł można spokojnie uszyć i masz nowe w jakim chcesz kolorze.

MiC : W Adamówku podobno za 2000zł to klima na gotowo z nabiciem itd.
Skyluker
Donator
Donator
Posty: 849
Rejestracja: 15 maja 2009, 15:31
Model: NB
Wersja: Miracle
Lokalizacja: Kraków

24 maja 2010, 19:30

Mikołaj jakie wy tam korki w tym Ożarowie macie? Stojąc za autobusem będziesz dach zamykał, włączał klimę po to, żeby za 30s znowu wyłączać i otwierać dach?, eee...

Tak jak pisano: klima do korków w upale, chłodniej w nogi i do odparowania szyb.
Jak jest to super, jak nie ma to też bez dramatu.
mikolaj78
Posty: 168
Rejestracja: 19 kwie 2010, 11:08
Lokalizacja: Ożarów Maz.

24 maja 2010, 19:51

Skyluker pisze:Mikołaj jakie wy tam korki w tym Ożarowie macie?

Byłeś,widziałeś ?
Codziennie rano w kierunku Wawy,a popołudniu odwrotnie.
Do Wawy mam 7 km. no i tam często w korku stoję więc wiem co mówię.
Marzenia są po to aby je realizować.
Aro
Posty: 1215
Rejestracja: 03 wrz 2009, 15:39
Lokalizacja: Warszawa

24 maja 2010, 21:44

MiC pisze:kupic to pol biedy ale ile roboty zeby to zalozyc... :p


Hmmmm... :twisted: :twisted: :twisted:
scotch
Posty: 287
Rejestracja: 13 maja 2010, 9:07
Model: NA
Lokalizacja: Egiertowo

25 maja 2010, 7:57

Ja ze swojego doświadczenia podpowiem, że lepiej szukać wersji z klimą. Nic tak "fajnie" nie ostudza przyjemności jazdy jak nagrzane skóry i brak klimatyzacji. Pot będzie ci ciurkiem leciał. Miałem kiedyś na szczęście bardzo krótko - Megane Coupe w skórach ale bez klimy - masakra :evil: (wiem, wiem nie ten typ auta ale zakładamy, że klima ma chodzić w przypadku top up, kiedy warunki pogodowe nie pozwalają na złożenie daszku). Poza tym pamiętajmy, że brezencik się nagrzewa i w środku jest po prostu duszno. Tak więc reasumując: wersja z klimą jak najbardziej :) w mody środka typu skóry, możesz się później pobawić... jak już nacieszysz się jazdą Madzią, co mogę zagwarantować - nie nastąpi szybko lub wcale bo jak już raz wsiądziesz i poczujesz o co kaman to zrozumiesz dlaczego MX-5 to numer jeden wśród roadsterów :)

pozdrawiam
mikolaj78
Posty: 168
Rejestracja: 19 kwie 2010, 11:08
Lokalizacja: Ożarów Maz.

22 lip 2010, 12:11

Teraz już mam swoją własną MX 5 i wiem,że klima by się przydała szczególnie ze względu na grzejący się tunel środkowy.
Marzenia są po to aby je realizować.
sebna
Posty: 2726
Rejestracja: 15 mar 2010, 19:01
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Dublin

22 lip 2010, 15:48

A no tunel się lubi zagrzać, szczególnie jak się ciśnie auto. Ale otwarte okna załatwiają sprawę. Nie narzekam na brak klimy - gdybym ją miał i tak bym nie włączał za dużo bo moc pożera i PB :twisted:
Standby
Posty: 907
Rejestracja: 01 lis 2007, 14:08
Lokalizacja: Vava Town
Kontakt:

22 lip 2010, 16:37

Klimę docenia się w deszczowe dni, gdy auto zaczyna parować od środka ;)
Łoś
Awatar użytkownika
Karolina
Administrator
Administrator
Posty: 3144
Rejestracja: 24 maja 2008, 19:09
Model: NB
Lokalizacja: Warszawa

22 lip 2010, 17:59

sebna pisze: bo moc pożera i PB


Bez przesady. Ubytek mocy jest ledwo odczuwalny, w miejskiej jeździe wcale. Pali też nie wiele więcej niż bez klimy. A w 35'C w warszawskim korku klima jest bezcenna :mrgreen: Dzięki niej zachowuje makijaż na twarzy w trakcie drogi do pracy :mrgreen:
Jest ryzyko - jest przyjemność
Rover
Posty: 367
Rejestracja: 21 paź 2009, 12:41
Lokalizacja: Kraków

22 lip 2010, 18:10

Karolina pisze:A w 35'C w warszawskim korku klima jest bezcenna :mrgreen: Dzięki niej zachowuje makijaż na twarzy w trakcie drogi do pracy :mrgreen:

Tylko ryzyko diabli biorą :smile:
Awatar użytkownika
MiC
Posty: 830
Rejestracja: 02 kwie 2010, 14:35
Model: NB
Wersja: najmocniejsze N/A
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

22 lip 2010, 22:19

nigdy nie rozumialem czemu ludzie cabrio czesto jeżdżą z zamkniętym dachem, dopóki sam nie kupiłem. niestety wersja bez klimy i jest to tragedia.
fotele skóra, plecy po 2 minutach mokre tak że wstyd wysiąść z samochodu, tunel środkowy jest tak rozgrzany że szyby wcale nie załatwiają sprawy :evil:
ogólnie system myślę że dobrze się sprawdzi w zimie, grzanie w nogi :wink:
generalnie myślę że drugi samochód to kupie nie na zimę tylko właśnie na lato z klimą :cool: a ten będzie do zabawy
N/A is best!!!
LOUD pipes save lives!!!
Rover
Posty: 367
Rejestracja: 21 paź 2009, 12:41
Lokalizacja: Kraków

23 lip 2010, 6:56

MiC pisze:generalnie myślę że drugi samochód to kupie nie na zimę tylko właśnie na lato z klimą :cool: a ten będzie do zabawy

i tak trzymać :lol:
Awatar użytkownika
Karolina
Administrator
Administrator
Posty: 3144
Rejestracja: 24 maja 2008, 19:09
Model: NB
Lokalizacja: Warszawa

23 lip 2010, 8:53

Rover pisze:Karolina napisał/a:

A w 35'C w warszawskim korku klima jest bezcenna Dzięki niej zachowuje makijaż na twarzy w trakcie drogi do pracy

Tylko ryzyko diabli biorą


Eeee?
Jest ryzyko - jest przyjemność
sebna
Posty: 2726
Rejestracja: 15 mar 2010, 19:01
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Dublin

25 lip 2010, 1:02

hehe widzę, że padłaś ofiarą "zakręconego" cytatu, tak jak w innym wątku. Podwójne cytowanie to nowe podwójne zaprzeczenie - nie wiadomo o co chodzi :mrgreen:

A żeby nie było, że czyste OT uprawiam, to powiem, że chyba spróbuje mat izolujących bo ciepło od tunelu środkowego bywa ciężkie do zniesienia, szczególnie jak się auto ciśnie.

Znalazłem pewne rozwiązanie - wożę w bagażniku gustowne krótkie spodenki z cyklu na każdą okazję czyli dyskretne Hawajki :mrgreen:. Jak się robi za gorąco to 5 minutowy postój na pokazanie tyłka i już jestem w spodenkach :cool:

Kolejne rozwiązanie, do którego się przymierzam (przed wyjazdem na wakacje) to zamontowanie dwóch duktów powietrznych montowanych nad szybą - przykład bajeru w dziale giełda. Co prawda żeby zamontować dwa będę musiał zdemontować łopatki przeciw słoneczne ale i tak ich nie używam.

Pozdro
szatraś
Posty: 57
Rejestracja: 16 mar 2010, 12:05
Model: Inny
Wersja: Z4M
Lokalizacja: W-wa / Frauenfeld
Kontakt:

05 sie 2010, 14:25

Cześć

Jako że jestem na etapie zbierania na Madzię, pomęczę Was pytaniami. Wybaczcie :roll:

1. Czemu spora część z Was leje benzynę 98, jak nawet mazda zaleca 95?
[URL=http://www.mx-5.net/mx5germany/www.mx5-germany.de/MX-5_NB/mx-5_nb.html]Technische Daten MX-5 NB[/URL] (w ramach niejasności superbenzin unverbleit to 95 oktanówka, superbenzin plus to 98).

2. Czy ktoś z Was miał przyjemność współpracować z tą [URL=http://www.autazeszwajcarii.pl]AutaZeSzwajcarii[/URL] ? Wydaje się bardzo wiarygodna (co potwierdzają liczne źródła), ponadto ma siedzibę w leżącym niedaleko mnie otwocku.

3. Porównując koszt cześć do NA i NB, wersja wcześniejsza wypada dużo korzystniej?

Zastanawiam się też czy jest sens wydawać na NA z 90-93 roku naście tysięcy, czy nie lepiej już uzbierać na o wiele młodsze NB(FL) - za powiedzmy 7 tysięcy więcej...
Pytam ponieważ wszystko wskazuje na to, że fundusze wystarczające na NB(FL) uzbieram dopiero na początku przyszłego roku, ale nie ukrywam iż marzę już o kupnie NA przed zimą;)
Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

05 sie 2010, 14:31

1. Doładowane jednostki - tylko wtedy ma to sens.
2. ja nie
3. Szukać, szukać, szukać - tak samo, często te same części.
4. NB(fl) jeśli Ci się wizualnie bardziej podoba.
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
artur
Posty: 1930
Rejestracja: 06 maja 2009, 22:37
Model: Inny
Lokalizacja: wwa

05 sie 2010, 15:12

szatraś pisze:2. Czy ktoś z Was miał przyjemność współpracować z tą [URL=http://www.autazeszwajcarii.pl]AutaZeSzwajcarii[/URL] ? Wydaje się bardzo wiarygodna (co potwierdzają liczne źródła), ponadto ma siedzibę w leżącym niedaleko mnie otwocku.


ja nie miałem z nimi bezpośredniego kontaktu, ale z zaufanego źródła znającego firmę (niezależnego od niej, dodam :wink:) słyszałem, że ten dostawca jest ok
Były NA, NB, NC, z ND się wstrzymam, bo na razie mnie nie zachwyciła ;) Obecnie jest Legacy H6
Standby
Posty: 907
Rejestracja: 01 lis 2007, 14:08
Lokalizacja: Vava Town
Kontakt:

05 sie 2010, 15:39

Ad.2
Ja oglądałem u nich w zeszłym roku jedną miatę ze Szwajcarii. Na moje pytanie o wypadkową przeszłość sprzedawca od razu powiedział, że auto było bite przodem. Rzeczywiście tak było, zrobione ok, nie miałem zastrzeżeń. Natomiast auto ewidentnie zostało też polakierowane na tylnym błotniku (m.in. ślady lakieru pod progiem). Na moje pytanie o ten element sprzedawca stanowczo się wypierał. Miata była też "odświeżone na handel" tradycyjnymi metodami giełdowymi, czego nie lubię. Przebieg natomiast wydawał się być wiarygodny. Ostatecznie nie zdecydowałem się na zakup w tej firmie. Ani nie polecam ani nie odradzam.
Łoś
szatraś
Posty: 57
Rejestracja: 16 mar 2010, 12:05
Model: Inny
Wersja: Z4M
Lokalizacja: W-wa / Frauenfeld
Kontakt:

05 sie 2010, 17:03

dmk pisze:1. Doładowane jednostki - tylko wtedy ma to sens.
2. ja nie
3. Szukać, szukać, szukać - tak samo, często te same części.
4. NB(fl) jeśli Ci się wizualnie bardziej podoba.


4. NB(fl) pod każdym względem mi bardziej odpowiada (z wyjatkiem ceny oczywiscie);) Dlatego chyba trochę się wstrzymam z kupnem (chociaż będzie to wymagać ode mnie niezwykle silnej woli:D)

Swoją drogą zastanawiam się, czy NBFL również stanie się poniekąd tak kultowym zabytkowym autem (podobnie jak teraz NA warte ogromne pieniądze - biorąc pod uwagę rok produkcji).
Awatar użytkownika
niemampojeciaa
Posty: 1430
Rejestracja: 14 lut 2010, 19:34
Model: Inny
Lokalizacja: East Lansing

05 sie 2010, 17:07

mazdy sam jeszcze nie mam ale jak byś zbierał na nbfl w stanie prawie ze idealnym to potrzebujesz duuuuzo więcej pieniędzy niż te + - 20 tys zł. spytaj kogoś na forum ile zapłacił za miatke :wink:

pozdrawiam i życzę sukcesów w zakupie samochodu :grin:
:)
ODPOWIEDZ