Poradnik początkującego forumowicza

Odpowiedzi na najczęściej zadawane przez początkujących forumowiczy pytania

Forum główne a tematyką prowadzącą jest mx-5.

Moderator: Moderatorzy

Skrzypul
Posty: 443
Rejestracja: 28 lip 2008, 15:06
Lokalizacja: Łódż

10 maja 2010, 17:20

Piecio, bierz mocniejszą miałem okazję jechać 1.8 140 km i naprawde wrażenia ciekawe :razz:
SUZUKI GSX-R 2002R
A TERAZ YAMAHA R1 2003R
sebna
Posty: 2726
Rejestracja: 15 mar 2010, 19:01
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Dublin

11 maja 2010, 19:00

Bierz najwięcej KM ile dają ;) bo i tak będzie szybko za mało.

pozdrawiam
Skrzypul
Posty: 443
Rejestracja: 28 lip 2008, 15:06
Lokalizacja: Łódż

12 maja 2010, 12:49

sebna pisze:Bierz najwięcej KM ile dają ;) bo i tak będzie szybko za mało.

pozdrawiam

i większy wir w baku :mrgreen:
SUZUKI GSX-R 2002R
A TERAZ YAMAHA R1 2003R
Jaro
Posty: 3026
Rejestracja: 26 paź 2008, 15:33
Model: NA
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

12 maja 2010, 13:03

jak ja bym wybieral to raczej 140KM jest ponoc latwiejszy do ogarniecia przy modyfikacjach i mozna lepsze przyrosty odnotowac w porownaniu do 146KM....
ale jak zaznaczylem ponoc :)
Pozdrawiam

Jaro

MX-5 NA 1.6T
waka
Posty: 8
Rejestracja: 28 mar 2008, 18:41
Lokalizacja: Sosnowiec

19 maja 2010, 22:14

Witam.
Planujemy z dziewczyną kupno mazdy mx5 i mamy kilka dylematów, a właściwie 3 i w związku z tym prosimy o pomoc.
1. Czy zabierzemy się nią na wycieczkę koło tygodnia po europie? Chodzi o pojemność bagażnika. Czy wejda tam 2 plecaki koło 50 litrów i namiot(mały)?
2. Czy mając twardy dach można ją użytkować w zimę bez problemu?
3. Chyba główny problem i wątpliwość. Mieszkamy pod Zakopanem na wsi i do domu mamy dość długi podjazd pod górkę. Teraz jęździmy civiciem 1.4 i niestety czasem były spore problemy żeby pod tą górkę podjechać. Może to przez to, że trzeba ją trzymać na dość wysokich obrotach bo na niskich słabnie i w końcówce staje. Czy mazdą na dobrych gumach da rade podjechać pod zaśnieżona górkę?
Rozwiejcie prosze nasze wątpliwości.
Pozdrawiamy
kauczuk
Posty: 335
Rejestracja: 14 maja 2009, 20:03
Model: Inny
Wersja: Kombi :(
Lokalizacja: Warszawa

19 maja 2010, 22:26

waka pisze:1. Czy zabierzemy się nią na wycieczkę koło tygodnia po europie? Chodzi o pojemność bagażnika. Czy wejda tam 2 plecaki koło 50 litrów i namiot(mały)?


powinny wejsc... bagażnik ma pojemność ponad 140l więc w teorii jeszcze będzie zapas, zależy jak spakowane te plecaki. Z własnego doświadczenia - bagażnik jest dość płytki, ale jeden plecak 50l + torbę 40 zmieściliśmy równolegle, do tego po bokach jeszcze jakieś reklamówki z drobnymi rzeczami.

waka pisze:2. Czy mając twardy dach można ją użytkować w zimę bez problemu?

z miękkim też można :) twardy to po prostu mniej strachu o szmatę i trochę ciszej

waka pisze:3. Chyba główny problem i wątpliwość. Mieszkamy pod Zakopanem na wsi i do domu mamy dość długi podjazd pod górkę. Teraz jęździmy civiciem 1.4 i niestety czasem były spore problemy żeby pod tą górkę podjechać. Może to przez to, że trzeba ją trzymać na dość wysokich obrotach bo na niskich słabnie i w końcówce staje. Czy mazdą na dobrych gumach da rade podjechać pod zaśnieżona górkę?


pamiętaj że to RWD... ale kwestia techniki, łańcuchów i pewnie da radę. Mocy jej na pewno wystarczy :)
haryyy
Posty: 560
Rejestracja: 06 wrz 2009, 17:23
Lokalizacja: D(eath)O(r)A(live)

19 maja 2010, 22:35

Calkowicie sie zgadzam z kolegą. Bagaze w miare bezbolesnie upchniecie. Nawet miekki dach to zaden problem dla miaty nawet w potężne mrozy( ma mega wydejne ogrzewanie, stokroc lepsze niz "cudowne" TDI:). Naped na tyl... hmm bylem na nartach wywinela kilka psikusow na osniezonej drodze lecz dojechala na zimowkach pod stacje narciarska w Świeradowie-Zdroju.Jesli chodzi o jej efektywnosc w zimie to w skali 0-10 oceniam na 2..jesli chodzi natomiast o przyjemnosc z jazdy w zimie( czytaj:przyjemnosc pokonywania zakretow pelnym bokiem) to przynajmniej 9:)
Mayk
Posty: 2346
Rejestracja: 10 sty 2008, 9:21
Model: NB FL
Wersja: 1.6T
Lokalizacja: Poznań

19 maja 2010, 22:42

Byłem zimą w górach i na zimowych oponach radziła sobie ok, podjazdy nie sprawiały problemów.

Do mojego lokum był podjazd około 25 stopni i na ośnieżonej drodze dała radę.

Pozdrawiam!
110@???KM
134@???Nm
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

19 maja 2010, 22:59

waka pisze:1. Czy zabierzemy się nią na wycieczkę koło tygodnia po europie? Chodzi o pojemność bagażnika. Czy wejda tam 2 plecaki koło 50 litrów i namiot(mały)?

Bez żadnego problemu :mrgreen: Nawet na dłuższy niż tydzień. Bagażnik w emiksie wbrew pozorom jest bardzo pakowny. A jak trzeba wziąć coś więcej to istnieją jeszcze bagażniki na klapę lub torby na trupa :mrgreen:
Rzuć okiem na zdjęcia z naszego zeszłorocznego wyjazdu w Alpy, 10 dni i wszystko się zmieściło :mrgreen: : http://forum.mx5klubpolska.pl/viewtopic.php?t=2169

Po
eM
Aro
Posty: 1215
Rejestracja: 03 wrz 2009, 15:39
Lokalizacja: Warszawa

19 maja 2010, 23:09

Problemów zimowych zero, a Haryyy miał problemy bo zawiecha niziutka... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Były NA 1,6; NB 1.8
Jest NA+1,8(NBFL)
Cywil GALANT 2,5 V6
AGENt
Posty: 2019
Rejestracja: 10 lis 2006, 18:52
Model: NA
Wersja: oryginalna
Lokalizacja: Bayern

20 maja 2010, 6:52

jeśłi chodzi o zimę to ja na obniżonym zawiasie dojechałem pod sam wyciąg na Zverovce :mrgreen: i jestem z tego dumny. Mazda ma nieregularne kształty bagażnika, ale za to ma duże możliwości upychania, więc bez problemu dacie rade na 2 tygodnie się wybrać :grin:
scotch
Posty: 287
Rejestracja: 13 maja 2010, 9:07
Model: NA
Lokalizacja: Egiertowo

20 maja 2010, 6:57

Potwierdzam :mrgreen:
1. Z bagażami problemów nie ma (pod warunkiem że wszystko DOBRZE upakujesz) tylko broń cię Panie Boże nie wyciągaj dojazdu w takiej trasie :twisted:
2. Dach twardy czy miękki tak naprawde nie ma znaczenia, chociaż zimą nie martwisz się podczas odśnieżania jeżeli masz hardtopik :razz: ja na miękkim bałem się lód ruszać coby kuku nie zrobić
3. Użytkuję Madzię przez cały rok i zimą nie mam z nią problemów na zimowych oponkach ewentualnie wrzucam w bagażnik jakiś mały ciężarek około 30-40 kg :mrgreen: No chyba że droga jest nieodśnieżona... ale to inna historia :twisted:
Rover
Posty: 367
Rejestracja: 21 paź 2009, 12:41
Lokalizacja: Kraków

20 maja 2010, 8:27

waka pisze:Witam.
............................
Mieszkamy pod Zakopanem na wsi i do domu mamy dość długi podjazd pod górkę. Teraz jęździmy civiciem 1.4 i niestety czasem były spore problemy żeby pod tą górkę podjechać. ........................................


Hej,
Nie mów tylko, że ta wieś to Ząb :smile:
W weekendy też muszę podjechać Miatą pod górkę . Podjazd jest wprawdzie krótki ale dość stromy i na końcu brama, w którą trzeba trafić. Nie jeździłem tam jeszcze zimą ale i tak miałem wątpliwości, jak chodzi o relacje obroty silnika/prędkość. Za pierwszym razem, zawczasu tę bramę otworzyłem, aby się przed nią nie zatrzymywać na sporym nachyleniu terenu (będzie ze 40 st.). Poszło bez problemu. Teraz już z bramą nie kombinuję i staję przed nią, bo silnik Miaty jest wystarczająco elasatyczny i auto rusza bez problemu na nachyleniu. Moje wcześniejsze doświadczenia to Rover 200 - 1,4 16V, czyli prawie Civic, tylko bardziej dynamiczny (103 KM). Civiciem też jeździłem.
Moja rada z inne beczki: Jak już kupisz Miatę to sprzedaj Hondę. Ja postanowiłem Rovera zatrzymać i teraz, jak się przesiądę z Miaty 1,6 115 KM, to jazda nim jest katorgą. Brakuje mocy, przyspieszenie nie takie. Teraz dopiero przyznaję rację tym, którzy mówili mi, że Rover zaczyna jechać dopiero powyżej 4,5 tys. obr/min. Miata też ma swój optymalny zakres obrotów, ale nawet na niskich idzie jak burza. Są to oczywiście moje osobiste odczucia, może i subiektywne. IMO, Miata to taki osobisty myśliwiec kierowcy/właściciela, w którym czasem znajdzie się miejsce dla pasażera. Bagażnik dla 2 osób też daje radę. Choć płytki, to ma dużą powierzchnię. Jest jeszcze półka za siedzeniami, a na niej odpowiednio dopasowana "tobra na trupa". :lol:
vox
Posty: 879
Rejestracja: 21 paź 2007, 5:29
Model: NB
Lokalizacja: Branice opolskie

20 maja 2010, 8:33

scotch pisze:1. Z bagażami problemów nie ma (pod warunkiem że wszystko DOBRZE upakujesz) tylko broń cię Panie Boże nie wyciągaj dojazdu w takiej trasie :twisted:

tzn. koła zapasowego :lol:
I tu jest niezłe rozwiązanie (podpatrzone gdzieś w Ameryce :o ) :arrow: tę dojazdówkę z racji niewielkich rozmiarów i wagi można spokojnie przewozić na klapie bagażnika odpowiednio umocowaną. Ja mam sprytny bagażnik na przyssawki, ale można też na antypoślizgowej macie plus linki/paski do krawędzi klapy.
Wtedy do bagażnika dodatkowo 2-osobowy materac dmuchany upchniesz :grin:
waka
Posty: 8
Rejestracja: 28 mar 2008, 18:41
Lokalizacja: Sosnowiec

20 maja 2010, 10:15

Rover pisze:Nie mów tylko, że ta wieś to Ząb :smile:


Całkiem blisko, ale trochę bardziej na zachód- Dzianisz :smile:

Ciesze się że jednak nie jest tak źle. Kupie sobie łańcuchy i jak będzie bardzo zaśnieżone albo zalodzone to je założę :cool:
Czy torsen na śniegu pomaga?

Powiedzcie mi jeszcze jak jest z prześwitem seryjnej NB. Może ma ktoś porównanie do też niższego niż większość serii civica?
Awatar użytkownika
Dżunior
Donator
Donator
Posty: 4106
Rejestracja: 09 lis 2008, 13:42
Model: ND
Wersja: SkyFreedom Recaro
Lokalizacja: Calpe / NDM
Kontakt:

20 maja 2010, 10:31

majkel_c pisze:Rzuć okiem na zdjęcia z naszego zeszłorocznego wyjazdu w Alpy, 10 dni i wszystko się zmieściło :mrgreen: : http://forum.mx5klubpolska.pl/viewtopic.php?t=2169

Póki co rekord w tej materii należy chyba do nas :razz: :mrgreen: :mrgreen:

3 tygodnie, ~6000 km, bagaże dla 2 osób + namiot + materac + 2 śpiwory (bardzo fajnie wchodzą we wnęki nadkoli :mrgreen: ) + ... zestaw plażowych rakietek drewnianych z Decatchlona :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Wszystko wlazło do bagażnika i za fotele, bagażnikiem na klapę się nie posiłkowaliśmy :mrgreen: :mrgreen:

Miata to tak naprawdę wspaniałe, pakowne auto rodzinne. :mrgreen:

Trzeba tylko racjonalnie potraktować definicję "rodziny" :mrgreen: :mrgreen:
MX-5 ND SkyFreedom 8-)
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
Aro
Posty: 1215
Rejestracja: 03 wrz 2009, 15:39
Lokalizacja: Warszawa

20 maja 2010, 10:38

Dżunior pisze:Póki co rekord w tej materii należy chyba do nas :razz: :mrgreen: :mrgreen:



Kwestia sporna...
Zawartość mojego bagażnika sekcja warsiawska zna... Ostatnio musiałem wyjąć tą torbę z Ikei, żeby włożyć jedno koło do środka... :twisted: Niby jadąc sam i z "prodiżem"na klapie (prodiż czyt. bagażnik) zmieściłem 8 kół. :twisted: :twisted: :twisted: Mam gdzieś fotki... :twisted: :twisted: :twisted:
Były NA 1,6; NB 1.8
Jest NA+1,8(NBFL)
Cywil GALANT 2,5 V6
Awatar użytkownika
Dżunior
Donator
Donator
Posty: 4106
Rejestracja: 09 lis 2008, 13:42
Model: ND
Wersja: SkyFreedom Recaro
Lokalizacja: Calpe / NDM
Kontakt:

20 maja 2010, 10:57

Widziałem, widziałem i koparę stosownie do okoliczności zwiesiłem, rysując przy tym dolną szczęką kostkę granitową pod garażem Sluby :mrgreen: Ale Ty nie jechałeś z owymi kółkami na wakacje... :twisted: :mrgreen:
MX-5 ND SkyFreedom 8-)
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
mikolaj78
Posty: 168
Rejestracja: 19 kwie 2010, 11:08
Lokalizacja: Ożarów Maz.

20 maja 2010, 10:57

MX 5 jeszcze nie mam,ale nie martwiłbym się bagażami bo skoro nasi rodzice i wiele rodzin w kraju Fiatem 126p ze 100 litrowym bagażnikiem jeździło na urlopy a np. mój szwagier był w Turcji po jeansy i swetry na handel :lol:
Jaro
Posty: 3026
Rejestracja: 26 paź 2008, 15:33
Model: NA
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

20 maja 2010, 11:11

Dzuunior Ty wez sie za wiesz co ;)
Pozdrawiam

Jaro

MX-5 NA 1.6T
Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

20 maja 2010, 11:20

W NA widziałem, że jest całkiem sporo miejsca żeby dobiegówkę podwiesić pod bagażnikiem - podobno ktoś już tak ma i wydaje mi się to bardzo sensowne - i zawsze bagażnik NA jest większy. ;)
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Skrzypul
Posty: 443
Rejestracja: 28 lip 2008, 15:06
Lokalizacja: Łódż

20 maja 2010, 14:35

dmk pisze:W NA widziałem, że jest całkiem sporo miejsca żeby dobiegówkę podwiesić pod bagażnikiem - podobno ktoś już tak ma i wydaje mi się to bardzo sensowne - i zawsze bagażnik NA jest większy. ;)

dokładnie albo pod bagażnikiem albo mozna wsadzić za siedzenie pasarzera o ile pasarzer ma nie więcej niż 170 cm
SUZUKI GSX-R 2002R
A TERAZ YAMAHA R1 2003R
mikolaj78
Posty: 168
Rejestracja: 19 kwie 2010, 11:08
Lokalizacja: Ożarów Maz.

20 maja 2010, 16:04

Obecne uszczelniacze do opon które jeszcze pompują są całkiem dobre więc koło można sobie darować,gorzej jeśli ktoś rozetnie opone.
spilner
Posty: 847
Rejestracja: 06 lut 2009, 9:02
Lokalizacja: Wwa

20 maja 2010, 16:21

mikolaj78 pisze:Obecne uszczelniacze do opon które jeszcze pompują są całkiem dobre więc koło można sobie darować,gorzej jeśli ktoś rozetnie opone.

Albo uszkodzi felgę na jakiejś dziurze. Dojazdówka bywa na wagę złota, zwłaszcza daleko od domu i na polskich drogach. :wink:

Skrzypul pisze:siedzenie pasarzera o ile pasarzer

Skszypól, miej litość, jak pragnę skonać... :mrgreen:
Skrzypul
Posty: 443
Rejestracja: 28 lip 2008, 15:06
Lokalizacja: Łódż

20 maja 2010, 17:33

oja cos mi sie musiało zawiesić w głowie :mrgreen: pasażer :razz: sory :razz:
SUZUKI GSX-R 2002R
A TERAZ YAMAHA R1 2003R
Awatar użytkownika
KyRy
Moderator
Moderator
Posty: 3777
Rejestracja: 13 mar 2008, 11:23
Model: NA
Wersja: Chiquita
Lokalizacja: Kotlina Kłodzka
Kontakt:

20 maja 2010, 18:48

dmk pisze:W NA widziałem, że jest całkiem sporo miejsca żeby dobiegówkę podwiesić pod bagażnikiem - podobno ktoś już tak ma i wydaje mi się to bardzo sensowne - i zawsze bagażnik NA jest większy. ;)

ja miałem tak u siebie ;)
Są: Chiquita | 93LE | Błękitna Laguna
Były: NA 1.6 92 Blue | NA 1.8 96 Bura | NA 1.6 92 SE | NA 1.6 89 Miata | NA 1.6 93 Smerfeta | NA 1.8 97 Czarna Wdowa | NA 1.6 95 Szczur | NA 1.8 97 Clean Bandit | NA 1.6 96 Merlota | NA 1.6 94 Żaba
waka
Posty: 8
Rejestracja: 28 mar 2008, 18:41
Lokalizacja: Sosnowiec

20 maja 2010, 19:54

ponawiam :twisted:
Czy torsen na śniegu pomaga?

Powiedzcie mi jeszcze jak jest z prześwitem seryjnej NB. Może ma ktoś porównanie do też niższego niż większość serii civica?
Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3864
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: NC
Wersja: 2.0 Power by Five
Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz

20 maja 2010, 20:12

waka pisze:Czy torsen na śniegu pomaga


Oczywiście że pomaga. Latać bokiem :mrgreen:
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Awatar użytkownika
Qbatron
Donator
Donator
Posty: 2549
Rejestracja: 10 kwie 2009, 20:23
Lokalizacja: Lublin

20 maja 2010, 20:48

Z tym torsenem to nie wiadomo, bo torsen do spiecia potrzebuje pewnego napiecia wstepnego ktorego na sniegu moze zabraknac.

Przeswit jest problematyczny. Jesli nie przelecisz z szufla calej drogi (na srodku, miedzy kolami) to nie dojedziesz do domu. Ja mieszkajac 500m od ulicy potrafilem sie kilka razy w ciagu jednego przejazdu zawiesic (zawiecha seria). Natomiast w miescie nie jest zle, chyba ze pod sniegiem jest lod to tej sa problemy... Pomimo ze ja dodatkowo mam dociazony tyl butla LPG...
mikolaj78
Posty: 168
Rejestracja: 19 kwie 2010, 11:08
Lokalizacja: Ożarów Maz.

21 maja 2010, 8:33

Qbatron pisze:Pomimo ze ja dodatkowo mam dociazony tyl butla LPG...

Nie szkoda silnika.
Japońce nie przepadają za holokaustem.
Marzenia są po to aby je realizować.
ODPOWIEDZ