słabe zdjęcie, ale vinyl to nie jestbikerpoland pisze:Ok, na żywo zobaczę.
A dacie radę poznać po fotce?
Który ma jakie plusy / minusy
Dziękuję za odpowiedzi
Poradnik początkującego forumowicza
Odpowiedzi na najczęściej zadawane przez początkujących forumowiczy pytania
Moderator: Moderatorzy
-
- Posty: 22
- Rejestracja: 21 lut 2021, 21:14
- Model: NB
- Lokalizacja: Włocławek
Tylko takie mam poki co, dziekuje
- KyRy
- Moderator
- Posty: 3829
- Rejestracja: 13 mar 2008, 11:23
- Model: NA
- Wersja: Chiquita
- Lokalizacja: Kotlina Kłodzka
- Kontakt:
W jaki sposób poza składaniem przy temperaturach w okolicach 0stopni i niższych?
Są: Chiquita | 93LE | Błękitna Laguna
Były: NA 1.6 92 Blue | NA 1.8 96 Bura | NA 1.6 92 SE | NA 1.6 89 Miata | NA 1.6 93 Smerfeta | NA 1.8 97 Czarna Wdowa | NA 1.6 95 Szczur | NA 1.8 97 Clean Bandit | NA 1.6 96 Merlota | NA 1.6 94 Żaba
Były: NA 1.6 92 Blue | NA 1.8 96 Bura | NA 1.6 92 SE | NA 1.6 89 Miata | NA 1.6 93 Smerfeta | NA 1.8 97 Czarna Wdowa | NA 1.6 95 Szczur | NA 1.8 97 Clean Bandit | NA 1.6 96 Merlota | NA 1.6 94 Żaba
-
- Donator
- Posty: 3695
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
Środki do opon zazwyczaj są ok ( poza tymi najtańszymi na bazie ropopochodnej)
Najlepszy środek jaki miałem to był 3M do vinylu (boat vinyl protector) tyle że drogi i ciężko go znaleźć poza USA. Teraz używam autoglym do vinylu (ten w sprayu) jest super tylko mimo wszystko spływa dużo szybciej niż 3M. Renovo robi też dobry środek do vinylu. 303 aerospace protectant też jest super - szczególnie jak lubisz matowe wykończenie. Ja lubie tłusty połysk

Najważniejsze żeby smarować czysty i suchy dach i dać mu kilka chwil żeby wszysyko się wchłoneło przed składaniem.
No i jak masz już vinyl w kiepskim stanie to żadne smarowanie nie pomoże - jeżeli vinyl stracił elastyczność to pomoże tylko wymiana na nowy
- Tańczący z Wilkami
- Posty: 8
- Rejestracja: 10 mar 2023, 20:44
- Model: ND
- Wersja: Sportline
- Lokalizacja: DE
Witam po raz pierwszy... Cieszę sie, że mam okazję zawitać w tak dużej społeczności. Wcześniej raczej Was obserwowałem i pozdrawiałem. Także z drogi... 
Chciałbym Was zapytać o nasze wszechobecne przekonanie o tym zarzucaniem tyłem samochodu. Dużo zainteresowanych o tym mówi (szczególnie Ci na krótkich testach z Mx5 i dziennikarze). A tymczasem taki manewr dla początkujących właścicieli a nawet Tych już z większym doświadczeniem jest dość trudny, czasem bardzo ryzykowny lub co gorzej kosztowny... Wyłączenie ESP to w moich warunkach pożegnanie z ubezpieczeniem. Czyli tylko wolny Tor lub luźny plac zabaw ?


- Alex
- Donator
- Posty: 4740
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
Witaj kolego,
nie do końca rozumiem czy to jest pytanie czy tez pytanie retoryczne na ktore sam sobie odpowiedziales
. Owszem auto RWD zwłaszcza ze szperą ma właściwości zarzucania tyłem których nie mają auta FWD. Można to opanować - tak jak wiele innych rzeczy - w tym celu trzeba ćwiczyć. Skoro na drogach publicznych nie jest to dozwolone to zostają obiekty zamknięte. Jest to z wielu powodów lepsze i bezpieczniejsze rozwiązanie.
Dużo zadowolenia z posiadania roadstera życzę nam wszystkim
nie do końca rozumiem czy to jest pytanie czy tez pytanie retoryczne na ktore sam sobie odpowiedziales

Dużo zadowolenia z posiadania roadstera życzę nam wszystkim

pozdrawiam
Alex
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop
182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Alex

były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop


A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
- Gieras
- Donator
- Posty: 369
- Rejestracja: 29 sie 2020, 16:00
- Model: NC
- Wersja: 2.0 PRHT
- Lokalizacja: Mazowieckie
Dokładnie wiem o czym piszesz. Tez chętnie bym sie nauczył, bo nawet na płycie poślizgowej i wyłączonym esp nie byłem w stanie zrobić kontrolowanego driftu swoim NC, gdy niektórzy objeżdżali bokiem pełny okrąg płyty. Podobno opony potrafią zdecydować czy samochod da sie wprowadzić w kontrolowany czy tez niekontrolowany poślizg. Niektóre modele zrywają przyczepność niespodziewanie, gdy inne dają płynne odczucia utraty przyczepności.Tańczący z Wilkami pisze: ↑14 mar 2023, 1:59Witam po raz pierwszy... Cieszę sie, że mam okazję zawitać w tak dużej społeczności. Wcześniej raczej Was obserwowałem i pozdrawiałem. Także z drogi...Chciałbym Was zapytać o nasze wszechobecne przekonanie o tym zarzucaniem tyłem samochodu. Dużo zainteresowanych o tym mówi (szczególnie Ci na krótkich testach z Mx5 i dziennikarze). A tymczasem taki manewr dla początkujących właścicieli a nawet Tych już z większym doświadczeniem jest dość trudny, czasem bardzo ryzykowny lub co gorzej kosztowny... Wyłączenie ESP to w moich warunkach pożegnanie z ubezpieczeniem. Czyli tylko wolny Tor lub luźny plac zabaw ?
- czarobest
- Posty: 166
- Rejestracja: 13 mar 2022, 17:34
- Model: NB FL
- Wersja: Icon 1.8
- Lokalizacja: Łódź
Jeśli chodzi o takie ćwiczenie bezkosztowe, to bardzo polecam kierownicę do komputera i AssettoCorsa. Trenowałem na nim zanim miałem prawko, było początkowo ciężko robić właśnie takie kółka o których piszesz, ale im dłużej się próbowało, tym lepiej szło panowanie nad gazem i skrętem kierownicy i w końcu potrafiłem robić kółka w nieskończoność w symulatorze.Gieras pisze: ↑14 mar 2023, 13:05Dokładnie wiem o czym piszesz. Tez chętnie bym sie nauczył, bo nawet na płycie poślizgowej i wyłączonym esp nie byłem w stanie zrobić kontrolowanego driftu swoim NC, gdy niektórzy objeżdżali bokiem pełny okrąg płyty. Podobno opony potrafią zdecydować czy samochod da sie wprowadzić w kontrolowany czy tez niekontrolowany poślizg. Niektóre modele zrywają przyczepność niespodziewanie, gdy inne dają płynne odczucia utraty przyczepności.Tańczący z Wilkami pisze: ↑14 mar 2023, 1:59Witam po raz pierwszy... Cieszę sie, że mam okazję zawitać w tak dużej społeczności. Wcześniej raczej Was obserwowałem i pozdrawiałem. Także z drogi...Chciałbym Was zapytać o nasze wszechobecne przekonanie o tym zarzucaniem tyłem samochodu. Dużo zainteresowanych o tym mówi (szczególnie Ci na krótkich testach z Mx5 i dziennikarze). A tymczasem taki manewr dla początkujących właścicieli a nawet Tych już z większym doświadczeniem jest dość trudny, czasem bardzo ryzykowny lub co gorzej kosztowny... Wyłączenie ESP to w moich warunkach pożegnanie z ubezpieczeniem. Czyli tylko wolny Tor lub luźny plac zabaw ?
Okazało się, że potem kupiłem Miatę jako pierwsze auto i pierwszy kontakt z RWD i było miło

Ale tu oczywiście pomaga śnieg i zdecydowanie do treningu polecam, bo wszystko dzieje się wolniej i po prostu można trenować bez stresu, jeśli znajdzie się dobre miejsce

Pomaga też to jaka Miata jest, bo chrakterystyka tego auta, mimo że moje NB nie ma ESP jest taka, że jak się wpadnie w poślizg, to można jeszcze "napisać SMS" i zdąży się z kontrą, bo ten samochód nie zaskakuje i robi to płynnie. Oczywiście w granicach rozsądku, bo na torze raz się spóźniłem przez złą redukcję i już maksymalny skręt kół nie pozwolił wyjść z poślizgu i zatrzymałem się bokiem

Jednakże jeśli chodzi o samo RWD, to też nie jest takie straszne jak się często mówi, mi się nie zdarzyła sytuacja na drodze, czy to w deszczu, czy śniegu, aby auto mi zarzuciło tyłkiem jeśli tego nie chciałem i nie wymusiłem tego gazem, a mam szperę i brak kontroli trakcji. Fakt, że 140 KM to niewiele i możesz mieć więcej, ale obchodząc się normalnie z gazem takim autem jeździ mi się znacznie lepiej zimą, niż choćby Mondeo z FWD

- Tańczący z Wilkami
- Posty: 8
- Rejestracja: 10 mar 2023, 20:44
- Model: ND
- Wersja: Sportline
- Lokalizacja: DE
Dobry wieczór
Dziękuję za informację. Niestety ja odpisuje z opóźnieniem. Myślałem, że o ewentualnej odpowiedzi od Was zostanę powiadomiony przez e-mail. A może cos przeoczyłem. W każdym bądź razie to motywuje do częstego odwiedzania forum.
W prostych słowach uściślę swój poprzedni wpis. Zastanawiałem sie dlaczego dziennikarze (lub osoby po krótkich testach bez większego doświadczenia ) opisują łatwość i przyjemność wprowadzenia Mx5 bokiem w zakrętach. Nie twierdzę, że tak nie jest. Tylko, ze ja zaczynając trzeci rok tej przyjemności nadal mam obawy choć zakrętow nie brakuje. Najgorzej, jak taka chwilowa utrata przyczepności zdarza sie poza planem . A tak też bywało.
I teraz też pewnie odpowiem sobie sam retorycznie (dzieki Alex
) Pewnie kiepski, ze mnie kierowca. Mogłbym byc tylko rozczarowany bo jak sie tyle naoglądałem na Youtube to myslałem, ze to trochę łatwiej przyjdzie..
Tymczasem to trzeba do szkoły iść... (na "wolnym placu" w Niemczech omal nie skończyłem z mandatem
) Kiedys mnie dziecko połączyło z Grand tourismo na kierownicy Logitech GT. Grałem tylko Mazdą, tylko na Nürburgring... Owszem była zabawa ale jakoś nie odczułem tego w realnym świecie. Być może program, ktory proponuje Czarnobest ma lepsze możliwosci. W każdym bądź razie wszystkim Wam jeszcze raz dziękuję za pierwsze odpowiedzi na mój wpis. Poczułem sie trochę śmielej na tym Forum. Pozdrawiam Was serdecznie
Dziękuję za informację. Niestety ja odpisuje z opóźnieniem. Myślałem, że o ewentualnej odpowiedzi od Was zostanę powiadomiony przez e-mail. A może cos przeoczyłem. W każdym bądź razie to motywuje do częstego odwiedzania forum.






- Tańczący z Wilkami
- Posty: 8
- Rejestracja: 10 mar 2023, 20:44
- Model: ND
- Wersja: Sportline
- Lokalizacja: DE
Dobry wieczór
Dziękuję za informację. Niestety ja odpisuje z opóźnieniem. Myślałem, że o ewentualnej odpowiedzi od Was zostanę powiadomiony przez e-mail. A może cos przeoczyłem. W każdym bądź razie to motywuje do częstego odwiedzania forum.
W prostych słowach uściślę swój poprzedni wpis. Zastanawiałem sie dlaczego dziennikarze (lub osoby po krótkich testach bez większego doświadczenia ) opisują łatwość i przyjemność wprowadzenia Mx5 bokiem w zakrętach. Nie twierdzę, że tak nie jest. Tylko, ze ja zaczynając trzeci rok tej przyjemności nadal mam obawy choć zakrętow nie brakuje. Najgorzej, jak taka chwilowa utrata przyczepności zdarza sie poza planem . A tak też bywało.
I teraz też pewnie odpowiem sobie sam retorycznie (dzieki Alex
) Pewnie kiepski, ze mnie kierowca. Mogłbym byc tylko rozczarowany bo jak sie tyle naoglądałem na Youtube to myslałem, ze to trochę łatwiej przyjdzie..
Tymczasem to trzeba do szkoły iść... (na "wolnym placu" w Niemczech omal nie skończyłem z mandatem
) Kiedys mnie dziecko połączyło z Grand tourismo na kierownicy Logitech GT. Grałem tylko Mazdą, tylko na Nürburgring... Owszem była zabawa ale jakoś nie odczułem tego w realnym świecie. Być może program, ktory proponuje Czarnobest ma lepsze możliwosci. W każdym bądź razie wszystkim Wam jeszcze raz dziękuję za pierwsze odpowiedzi na mój wpis. Poczułem sie trochę śmielej na tym Forum. Pozdrawiam Was serdecznie
Dziękuję za informację. Niestety ja odpisuje z opóźnieniem. Myślałem, że o ewentualnej odpowiedzi od Was zostanę powiadomiony przez e-mail. A może cos przeoczyłem. W każdym bądź razie to motywuje do częstego odwiedzania forum.






-
- Donator
- Posty: 3695
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
Czego Ci trzeba n sam początek to bezpieczne środowisko żeby poćwiczyć (wspomniany plac) i niezbyt przyczepne opony(ewentualnie mokra nawierzchnia). Ustawiasz się tak jakbyś wyjeżdżał z podporządkowanej pod kątem prostym do głównej. Skręcona kierownica. Sprzęgło w podłodze. Dajesz gaz gdzieś tak na 5000 obrotów ( w zależności od przyczeności i mocy auta) puszczasz sprzęgło i patrzysz co się dzieje z autem. I tak w kółko - trochę więcej gazu. Trochę mniej gazu. Bardziej skręcona kierownicA itp. Patrzysz jak auto reaguje. Co czujesz na kierownicy i fotelu.Tańczący z Wilkami pisze: ↑22 mar 2023, 18:54Dobry wieczór
Dziękuję za informację. Niestety ja odpisuje z opóźnieniem. Myślałem, że o ewentualnej odpowiedzi od Was zostanę powiadomiony przez e-mail. A może cos przeoczyłem. W każdym bądź razie to motywuje do częstego odwiedzania forum.W prostych słowach uściślę swój poprzedni wpis. Zastanawiałem sie dlaczego dziennikarze (lub osoby po krótkich testach bez większego doświadczenia ) opisują łatwość i przyjemność wprowadzenia Mx5 bokiem w zakrętach. Nie twierdzę, że tak nie jest. Tylko, ze ja zaczynając trzeci rok tej przyjemności nadal mam obawy choć zakrętow nie brakuje. Najgorzej, jak taka chwilowa utrata przyczepności zdarza sie poza planem . A tak też bywało.
I teraz też pewnie odpowiem sobie sam retorycznie (dzieki Alex
) Pewnie kiepski, ze mnie kierowca. Mogłbym byc tylko rozczarowany bo jak sie tyle naoglądałem na Youtube to myslałem, ze to trochę łatwiej przyjdzie..
Tymczasem to trzeba do szkoły iść... (na "wolnym placu" w Niemczech omal nie skończyłem z mandatem
) Kiedys mnie dziecko połączyło z Grand tourismo na kierownicy Logitech GT. Grałem tylko Mazdą, tylko na Nürburgring... Owszem była zabawa ale jakoś nie odczułem tego w realnym świecie. Być może program, ktory proponuje Czarnobest ma lepsze możliwosci. W każdym bądź razie wszystkim Wam jeszcze raz dziękuję za pierwsze odpowiedzi na mój wpis. Poczułem sie trochę śmielej na tym Forum. Pozdrawiam Was serdecznie
- Tańczący z Wilkami
- Posty: 8
- Rejestracja: 10 mar 2023, 20:44
- Model: ND
- Wersja: Sportline
- Lokalizacja: DE
Mutra... Twoj opis pobudza wyobraźnie.
Będę praktykować

- pistenbully
- Donator
- Posty: 2190
- Rejestracja: 01 sie 2017, 13:49
- Model: NB
- Wersja: 10th Anniversary
- Lokalizacja: Gdańsk
Uwaga, uwaga, podaję prawidłową odpowiedź: Miaty z wypożyczalni czy parków prasowych są katowane i ich opony mogą zupełnie nie mieć przyczepności. Mój pierwszy raz z ND miał miejsce właśnie w samochodzie z wypożyczalni i niesamowite było jak nietypowo działa system stabilizacji toru jazdy... dopiero jak spojrzałem na opony, to się sprawa wyjaśniła. W mojej, na fabrycznych S001 jest trochę fun'u, ale w granicach bezpieczeństwa, a i faktycznie bez wspomagaczy (na torze oczywiście) daje się to auto opanować. Natomiast wersja z łysymi oponami idzie bokiem na każdym zakręcie... Bo cudzego się nie szanuje.Tańczący z Wilkami pisze: ↑22 mar 2023, 18:54Zastanawiałem sie dlaczego dziennikarze (lub osoby po krótkich testach bez większego doświadczenia ) opisują łatwość i przyjemność wprowadzenia Mx5 bokiem w zakrętach.
[podobne spostrzeżenia miałem z wypożyczanym BMW serii 1, tyle, że ono to mnie mało nie zabiło w deszczu]
Witam wszystkich,
chciałem się zapytać czy ktoś z tu obecnych czeka może na nową MX-5 2023?
Jeśli tak to jaki macie termin odbioru samochodu?
Zastanawiam się czy jest szansa, że auta przyjadą do Polski przed majówką.
chciałem się zapytać czy ktoś z tu obecnych czeka może na nową MX-5 2023?
Jeśli tak to jaki macie termin odbioru samochodu?
Zastanawiam się czy jest szansa, że auta przyjadą do Polski przed majówką.
Ostatnio zmieniony 01 kwie 2023, 20:51 przez Cichy1892, łącznie zmieniany 1 raz.
Widziałem parę filmów gdzie ludzie zakładali na tył kiepskie opony, do tego zmniejszali szerokość opon a nawet pompowali wysokie ciśnienie do kół - efekty były takie że tył naprawdę łatwo wyrzucał się z zakrętów i byli w stanie ciągnąć poślizg przez całe zakręty, natomiast mx5 to o wiele bardziej przyczepne auto niż można by się tego spodziewać, żeby wyrzucić jej tył na suchym asfalcie, szczególnie w 1.6, to naprawdę trzeba się postarać. Też trzeba pamiętać że auto ma dość krótki rozstaw osi więc trzeba trochę szybciej reagować. Takie są moje przemyślenia w tym temacieTańczący z Wilkami pisze: ↑22 mar 2023, 18:54Dobry wieczór
Dziękuję za informację. Niestety ja odpisuje z opóźnieniem. Myślałem, że o ewentualnej odpowiedzi od Was zostanę powiadomiony przez e-mail. A może cos przeoczyłem. W każdym bądź razie to motywuje do częstego odwiedzania forum.W prostych słowach uściślę swój poprzedni wpis. Zastanawiałem sie dlaczego dziennikarze (lub osoby po krótkich testach bez większego doświadczenia ) opisują łatwość i przyjemność wprowadzenia Mx5 bokiem w zakrętach. Nie twierdzę, że tak nie jest. Tylko, ze ja zaczynając trzeci rok tej przyjemności nadal mam obawy choć zakrętow nie brakuje. Najgorzej, jak taka chwilowa utrata przyczepności zdarza sie poza planem . A tak też bywało.
I teraz też pewnie odpowiem sobie sam retorycznie (dzieki Alex
) Pewnie kiepski, ze mnie kierowca. Mogłbym byc tylko rozczarowany bo jak sie tyle naoglądałem na Youtube to myslałem, ze to trochę łatwiej przyjdzie..
Tymczasem to trzeba do szkoły iść... (na "wolnym placu" w Niemczech omal nie skończyłem z mandatem
) Kiedys mnie dziecko połączyło z Grand tourismo na kierownicy Logitech GT. Grałem tylko Mazdą, tylko na Nürburgring... Owszem była zabawa ale jakoś nie odczułem tego w realnym świecie. Być może program, ktory proponuje Czarnobest ma lepsze możliwosci. W każdym bądź razie wszystkim Wam jeszcze raz dziękuję za pierwsze odpowiedzi na mój wpis. Poczułem sie trochę śmielej na tym Forum. Pozdrawiam Was serdecznie

Hej
Nie wiem czy pytanie jest adekwatne do tematu, ale szukałem tematu o oponach i nie udało mi się znaleźć.
Przez pomyłkę kupiłem opony w rozmiarze 215 45 17 zamiast takich, jakie mam w tej chwili czyli 205 45 17. Czy ktoś używał opon o szerokości 215? Czy one w ogóle zmieszczą się do MX5 NC1 (Niseko)? Patrzyłem na kalkulatory i niby różnica to 9mm, ale nie mam szans aby przymierzyć opony, auto znajduje się w Norwegii, a opony w Polsce... Będę wdzięczny za odpowiedzi.
W załączniku obecne opony i felgi.
Nie wiem czy pytanie jest adekwatne do tematu, ale szukałem tematu o oponach i nie udało mi się znaleźć.
Przez pomyłkę kupiłem opony w rozmiarze 215 45 17 zamiast takich, jakie mam w tej chwili czyli 205 45 17. Czy ktoś używał opon o szerokości 215? Czy one w ogóle zmieszczą się do MX5 NC1 (Niseko)? Patrzyłem na kalkulatory i niby różnica to 9mm, ale nie mam szans aby przymierzyć opony, auto znajduje się w Norwegii, a opony w Polsce... Będę wdzięczny za odpowiedzi.
W załączniku obecne opony i felgi.
- Załączniki
-
- 81210D88-8D49-48E9-8E2B-D69B20CE8BE6.jpeg (3.58 MiB) Przejrzano 5532 razy
2015-2017 | NBFL 2001
2017-2021 | NBFL 2002
2021-teraz | NC 2009
2017-2021 | NBFL 2002
2021-teraz | NC 2009
- Maximus1919
- Posty: 102
- Rejestracja: 15 lis 2020, 15:23
- Model: NC FL2
- Wersja: Club
- Lokalizacja: Poznań
Hej! Mam pytanko na szybko, diagnosta ma problem z ustaleniem ile KM ma moja Miata. Wiecie może ile powinno ich być w NCFL2 z 2014r 2.0 Club manual? 160 czy 167KM?
- Alex
- Donator
- Posty: 4740
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
Bardziej to drugie.
Zresztą zależy wg jakiej normy i na jaki rynek.
powered by RomDrop
Zresztą zależy wg jakiej normy i na jaki rynek.
powered by RomDrop

pozdrawiam
Alex
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop
182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Alex

były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop


A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
- Maximus1919
- Posty: 102
- Rejestracja: 15 lis 2020, 15:23
- Model: NC FL2
- Wersja: Club
- Lokalizacja: Poznań
Normy nie znam, a rynek USA
Ale jesteś już 3 osobą która tak uważa także pewnie będzie 167KM. Lipka tylko że w Maździe w PN i na infolinii Mazda Polska nie mogą mi tego podać… :/

- Alex
- Donator
- Posty: 4740
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
A co to za różnica? Jak to potrzebne doagnoscie to niech sobie wybierze co chce xD
powered by RomDrop
powered by RomDrop

pozdrawiam
Alex
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop
182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Alex

były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop


A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
- Maximus1919
- Posty: 102
- Rejestracja: 15 lis 2020, 15:23
- Model: NC FL2
- Wersja: Club
- Lokalizacja: Poznań
Szybkie pytanko. Jak już kupować stabilizator z rexa to który najlepiej? Ten z żółtą kropką? I brać odrazu dwa czy sam przód wystarczy?
Zależy mi na tym żeby auto się trzymało jak najlepiej w zakrętach, na drifty czas przyjdzie kiedy indziej
Zależy mi na tym żeby auto się trzymało jak najlepiej w zakrętach, na drifty czas przyjdzie kiedy indziej

- Gieras
- Donator
- Posty: 369
- Rejestracja: 29 sie 2020, 16:00
- Model: NC
- Wersja: 2.0 PRHT
- Lokalizacja: Mazowieckie
Raczej wszystkie staby z Reksia są sztywniejsze niż stockowe w NC wiec wstawienie tylko przedniego spowoduje zwiększenie podsterowności auta. Osobiście wolałbym wiec wymienić oba, aby zachować ten sam balans samochodu w zakrętach przy zwiększonej równomiernie sztywności.Maximus1919 pisze: ↑28 mar 2024, 5:14Szybkie pytanko. Jak już kupować stabilizator z rexa to który najlepiej? Ten z żółtą kropką? I brać odrazu dwa czy sam przód wystarczy?
Zależy mi na tym żeby auto się trzymało jak najlepiej w zakrętach, na drifty czas przyjdzie kiedy indziej![]()
Polecam obejrzeć: https://youtu.be/C4HRagrBo8c?si=Q7aLi_6BOs6zUSaY
- Alex
- Donator
- Posty: 4740
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
Są na ten temat różne teorie, wiele osób woli lekka podsterowność bo to bezpieczniejsze i na torze szybsze. A jakby ktoś chciał nadsterowność to w miacie sprowokować ja bardzo łatwo
Więc wiele osób wymienia tylko przedni stab. Ja uważam że kupić warto oba, bo różnica w cenie już niewielka a będzie więcej możliwości kombinowania
powered by RomDrop
Więc wiele osób wymienia tylko przedni stab. Ja uważam że kupić warto oba, bo różnica w cenie już niewielka a będzie więcej możliwości kombinowania

powered by RomDrop

pozdrawiam
Alex
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop
182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Alex

były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop


A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
- Maximus1919
- Posty: 102
- Rejestracja: 15 lis 2020, 15:23
- Model: NC FL2
- Wersja: Club
- Lokalizacja: Poznań
Super, dzięki za info
Ogarnę dwa i najwyżej tego tylnego odsprzedam jak mi nie przypasuje 


- Maximus1919
- Posty: 102
- Rejestracja: 15 lis 2020, 15:23
- Model: NC FL2
- Wersja: Club
- Lokalizacja: Poznań
Pany, mamy na forum jakiś manual jak zdjąć dekory w NC? Mam na myśli ten pasek 2 częściowy w którym są nawiewy 

- rsmx5
- Donator
- Posty: 1499
- Rejestracja: 17 lis 2011, 19:00
- Model: Inny
- Wersja: Fiat 124 Spider
- Lokalizacja: Bochnia
Cześć
nie wiem czy na forum jest ale szukałem kiedyś i znalazłem to:
https://youtu.be/5mIKPPYpw3Q?t=284
Trochę przegadane ale znajdziesz tam wszystko co trzeba (wrzucam link od momentu gdzie robi się interesująco).
Trochę zabawy Cię czeka - trzeba wyjąć konsolę środkową (pod spodem są śruby mocujące te dekory), a żeby to zrobić to znowu cały podłokietnik też musi wylecieć.
Have fun!
A! Jeżeli mogę coś zasugerować - to pytaj raczej w dziale NC technicznie -> https://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewforum.php?f=72
Ten wątek dotyczy raczej używania samego forum, jeżeli dobrze rozumiem intencje Adminów.
Tam zagląda chyba więcej ludzi i szybciej dostaniesz odpowiedź.
PS
Jakbyś gdzieś utknął to pisz PW - postaram się pomóc.
nie wiem czy na forum jest ale szukałem kiedyś i znalazłem to:
https://youtu.be/5mIKPPYpw3Q?t=284
Trochę przegadane ale znajdziesz tam wszystko co trzeba (wrzucam link od momentu gdzie robi się interesująco).
Trochę zabawy Cię czeka - trzeba wyjąć konsolę środkową (pod spodem są śruby mocujące te dekory), a żeby to zrobić to znowu cały podłokietnik też musi wylecieć.
Have fun!
A! Jeżeli mogę coś zasugerować - to pytaj raczej w dziale NC technicznie -> https://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewforum.php?f=72
Ten wątek dotyczy raczej używania samego forum, jeżeli dobrze rozumiem intencje Adminów.
Tam zagląda chyba więcej ludzi i szybciej dostaniesz odpowiedź.
PS
Jakbyś gdzieś utknął to pisz PW - postaram się pomóc.