Dla mnie wariat, bo ja wciąż nie widzę zmian wartych dopłaty, ale bardzo szanuję

Moderator: Moderatorzy
Tak jak czytam Twoje wymogi i budżet 200k, to namawiał bym Cię na przymierzenie się do Merca klasy B. Wiem, że van i że nie prowadzi się jak Fiesta, ale jest nad wyraz kompetentny jak na swój segment i też pewnie wkrótce zniknie.Wojtek Wawa pisze: ↑08 lut 2024, 9:08Co do klasy B szukam cichego i w pełni wyposażonego (choćby automatyczne parkowanie, czy dobre audio) samochodu i takich już nie robią. Możliwe, że lexus lbx (premiera w czerwcu) za około 200 k będzie podobny do fiesty z 2017, ale to suv hybryda, zero szans na dobre prowadzenie i lekkość. I ma ekran w złym miejscu, hud wszystkiego nie załatwi.
Jeździłem clio i bagażnik za mały, wielu opcji brakuje, nie ufam też tej marce. Fiesta przeszła wczoraj przegląd 95000 km, zero usterek po 6.5 roku (mam filmik z ASO). Ostatnio widziałem nowe zepsute clio przy drodze i sobie pomyślałem, że pewne rzeczy się nie zmieniają.
Yaris jest nie wyciszony, a szkoda bo mazda 2 to byłaby opcja.
Mogę tak długo pisać, generalnie jest dramat.
Fit rodzina 2+1 nie potrzebuje niczego więcej niż fiesta, wchodzą nam do środka nawet narty, ale producenci uznali, że tylko suvy mają sens. Fiesta ma legendarnie dobre prowadzenie, gdybym miał jechać na czas to bym ją brał zamiast mojego ND (potwerdzają to choćby testy łosia na kmh77 czy jak się nazywa ten kanał), więc jadąc z rodziną, gdy dojeżdżam w góry mam ogromną frajdę. Nie ma czegoś takiego w suvach (poza AygoX), zjeździłem Sycylię Seatem Aroną i pierwsze rondo to było ciche "o k...". Gdy wracałem z nart fiestą ten nawrót w tunelu przed lotniskiem zrobiłem z rodziną w środku +35 kmh i nikt nie poczuł się niekomfortowo.
Wybaczcie OT ale musiałem sobie trochę ponarzekać. Choć rowerowym lewakiem, to wciąż jestem Polakiem.
Z tym gniazdkiem, to byś był mistrzem, jakbyś tego dokonał. Policz tylko koszty tankowania z gniazdka "na mieście" zanim kupisz Teslę.Wojtek Wawa pisze: ↑08 lut 2024, 11:16Tak, klasa A też jest rozważana, po konfiguracji mi wyszła 220 k zł. Za fiestę wyszło w 2027 85 k zł i jeszcze był rabat 17 k zł.
Dla porównania tańsza jest podobnie wyposażona tesla model 3, tylko o co najmniej pół metra za długa. I biorąc na firmę dostaje się jeszcze po roku 27 000 zł dopłaty.
Będę kombinował gniazdko na osiedlu, bo autostradowy zasięg zimowy 400 km modelu LR mi wystarczy. Ale pewnie się nie uda z tym gniazdkiem. Nie spieszy mi się też, bo za fiestą chyba będę płakał, gdy będę sprzedawał.
To będzie RF w barwach Zircon Sand w takim razieKonioczynka pisze: ↑08 lut 2024, 14:13Nie, bo konfiguracja po całości pod prąd"nie tak jak powinno"
Psychologia sprzedaży... Panowie w Maździe zawsze mają do sprzedania tylko egzemplarze spod lady...
Niedawno objeżdżałem demówkę, bo chciałem porównać ND z moim ex NC i jeśli wierzyć sprzedawcy to faktycznie Mazda zakończyła przyjmowanie zamówień na auta do produkcji na początku lutego (zostało to niby skrócone przez duże zainteresowanie w EU
Mazda pl ponad tydzień temu kazała zamawiać wszystkim to co klienci chcieli + stock z silnikiem 2.0 bo później nie będzie się dało. Więc po prostu ile mieli zamówień to zamówili, a resztę dopchali na siłę bo w sumie trochę musieli.msc pisze: ↑09 lut 2024, 9:22Niedawno objeżdżałem demówkę, bo chciałem porównać ND z moim ex NC i jeśli wierzyć sprzedawcy to faktycznie Mazda zakończyła przyjmowanie zamówień na auta do produkcji na początku lutego (zostało to niby skrócone przez duże zainteresowanie w EU), ale nie powinno być problemu żeby zamówić gotowe konfiguracje które przypłyną w czerwcu.
Rzeczywiscie, trafic ND3 2.0 bedzie ciezko a jak juz sie trafi to bedzie to ladnie trzymac cene.
Miedzy 1.5 a 2.0 w ND nie ma takiej roznicy jaka jest miedzy 1.8 a reszta silnikow w NC... imo
Może będzie kiedyś okazja przejechać sie 1.5, ale patrząc na to że w ND (po przesiadce z NBFL 1.8) urzekł mnie moment na dole (rzadko zdarza mi się kręcić do odcinki nawet w "wolnoobrotowym" przeliftowym 2.0, więc charakterystyka 1.5 ma raczej wszystko to czego zwykle NIE szukam w autach do cywilnego przemieszczania się
Też się nad tym ostatnio zastanawiałem . Biorąc pod uwagę że Mazda zadała sobie trud uzyskania homologacji w EU na 2024, co w praktyce sprowadziło się do upgrade'u elektroniki na tą z obecnej generacji M3 to mam wrażenie że następca może obecnie nie powstawać i czekają aż pojawi się optymalny napęd do mx'a
Nie pamietam czy masz kolektor i strojenie w swoim 2.0 ale stockowe 2.0 przedliftowe rzeczywiscie jest bardzo diesel'owe.mike_d pisze: ↑09 lut 2024, 14:30Może będzie kiedyś okazja przejechać sie 1.5, ale patrząc na to że w ND (po przesiadce z NBFL 1.8) urzekł mnie moment na dole (rzadko zdarza mi się kręcić do odcinki nawet w "wolnoobrotowym" przeliftowym 2.0, więc charakterystyka 1.5 ma raczej wszystko to czego zwykle NIE szukam w autach do cywilnego przemieszczania się) to nie spodziewam się cudów