Wady i zalety Mx-5 - Bez tajemnic

Forum główne a tematyką prowadzącą jest mx-5.

Moderator: Moderatorzy

OldTomFrost
Posty: 631
Rejestracja: 24 wrz 2009, 8:56
Lokalizacja: Kraków i okolice

13 lip 2010, 20:53

Skyluker, ale odkopales temat archaiczny :mrgreen:
AWD + RWD = ;D
Skyluker
Donator
Donator
Posty: 849
Rejestracja: 15 maja 2009, 15:31
Model: NB
Wersja: Miracle
Lokalizacja: Kraków

13 lip 2010, 21:21

Ha! Przeglądałem FAQ i tak mi się odpowiedziało.

Górnicze pozdrowienie AHOJ!
Luke
Posty: 152
Rejestracja: 29 maja 2008, 9:36
Lokalizacja: Wa-wa /Zawady/

13 lip 2010, 23:29

Skyluker pisze:I przekornie to użytkownicy cabrioletów a nie motorów śmigają z wiatrem we włosach. Kask jest słabo przepuszczalny dla powietrza.


Motocykli a nie motorów - już to przerabialiśmy.
Maks
Posty: 835
Rejestracja: 06 maja 2010, 9:36
Lokalizacja: Warszawa

14 lip 2010, 7:24

Skyluker pisze:Ha! Przeglądałem FAQ i tak mi się odpowiedziało.

Górnicze pozdrowienie AHOJ!


ahoj ahoj :mrgreen:

Z zadów i waletów to samochód jest po prostu idealny. Jak się o niego dba - to nic się nie zepsuje :cool:
Niewiele jest rzeczy niemożliwych dla pilności i wprawy.
Samuel Johnson.
artur
Posty: 1930
Rejestracja: 06 maja 2009, 22:37
Model: Inny
Lokalizacja: wwa

14 lip 2010, 8:35

Luke pisze:Motocykli a nie motorów - już to przerabialiśmy.


:lol:
Były NA, NB, NC, z ND się wstrzymam, bo na razie mnie nie zachwyciła ;) Obecnie jest Legacy H6
OldTomFrost
Posty: 631
Rejestracja: 24 wrz 2009, 8:56
Lokalizacja: Kraków i okolice

14 lip 2010, 9:22

xXxaMMaxXx pisze:Jak się o niego dba - to nic się nie zepsuje
wlasciwie o prawie kazdym samochodzie mozna tak powiedziec...

Luke pisze:Motocykli a nie motorów - już to przerabialiśmy.

Czyli kolejna wada mx'a - zatraca sie zdolnosc orozrozniani motorow od motocykli :twisted:
AWD + RWD = ;D
sebna
Posty: 2726
Rejestracja: 15 mar 2010, 19:01
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Dublin

14 lip 2010, 10:38

OldTomFrost pisze:Czyli kolejna wada mx'a - zatraca sie zdolnosc orozrozniani motorow od motocykli :twisted:


Jest też pewna zaleta - nad wyraz rozwinięte zdolności pisania po "Polskawemu" ;) - chociaż takie talenty zdają się rozwijać niezależnie od posiadania Miaty - patrz np. ja :mrgreen:

Tak sobie tylko żartuję...
OldTomFrost
Posty: 631
Rejestracja: 24 wrz 2009, 8:56
Lokalizacja: Kraków i okolice

14 lip 2010, 10:56

sebna pisze:Czyli kolejna wada mx'a - zatraca sie zdolnosc orozrozniani motorow od motocykli


:mrgreen: wiedziałem ze moje talenty przechytrza kiedyś moduł gramatyczny mojej przeglądarki....
AWD + RWD = ;D
sebna
Posty: 2726
Rejestracja: 15 mar 2010, 19:01
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Dublin

14 lip 2010, 11:18

OldTomFrost pisze:
sebna pisze:Czyli kolejna wada mx'a - zatraca sie zdolnosc orozrozniani motorow od motocykli


LoL ale ten Twój cytat to to jakiś niezły majstersztyk :P
Ostatnio zmieniony 14 lip 2010, 11:24 przez sebna, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
transporterdriver
Posty: 378
Rejestracja: 02 lip 2009, 0:02
Model: NA
Wersja: 1.6 90km
Lokalizacja: Toruń

24 lip 2010, 1:09

Taki inny temat :lol: , co kochacie w swoich miatach :mrgreen: , a co was drażni posiadając to auto :twisted:

Plusy:
- właściwości jezdne, to akurat nie wymaga komentarza
- brak dachu :grin: , wiatr we włosach, jeden z pierwszych opalonych ludzi na początku lata, zaraz po panach z budowy :mrgreen:
- rozmiar zewnętrzny, to auto jest idealne w mieście, prawie wszędzie nim się zaparkuje, tam gdzie inne auto rezygnuje, ja wjeżdżam bez problemu :)
- Spojrzenia ludzi jadąc autem, w szczególności płci pięknej :mrgreen:
- Zabawne sytuacje odnośnie tego nietypowego na naszych drogach auta, zapewne każdy jakąś miał i wie o co chodzi :lol:

Minusy:
- Zawieszenie, tylko jeżeli jadę po pseudodrodze...albo zbliżam się do torów tramwajowych lub kolejowych ...
- rozmiar wewnętrzny, brak możliwości przewiezienia więcej niż jednej dziewczyny :mrgreen: <joke> :mrgreen:
- Zazdrość ludzka...chodź to nie jest auto nie wiadomo za ile kasy...
- ostatnimi czasy pech jaki mnie prześladuje mając to auto, w maju pani wjechała mi z tyłu w zderzak ...a teraz ktoś pod domem w nocy wgniótł mi lewy błotnik z przodu...i bezczelnie ślad po nim zaginał...ale jak widać takich frajerów nie brakuje... :???: część z was zna zapewne ból kosztów lakierowania elementu...tudzież jego prostowania i szpachlowania :cry:


I taki apel oczywiście nie do was :lol: , bo tu sami profesjonaliści :lol: jak ktoś nie umie parkować, to albo niech nie wsiada do auta albo wykonując ten manewr robi go na 10razy, sam nieraz widząc ile mam miejsca obok siebie wolę pokręcić kierownicą a niżeli w myśl zasady: tyle mam prawko, uda się ;p, a potem po pierwsze primo uszkodzić moje auto, po drugie czyjeś...sam nigdy nie wgniotłem, ani nie porysowałem nikomu auta mając prawko 4 lata ;p ( odpukać ) i boli to jak widzę kolejną "masakrę" na aucie...ehh :evil: To się wyżaliłem :lol:
Mazda mx-5 1.6 115 km - przeszłość
Mazda mx-5 1.6 90 km - teraz :)
rafipotrafi
Posty: 226
Rejestracja: 10 lis 2007, 14:25
Lokalizacja: Warszawa

24 lip 2010, 9:10

transporterdriver, taki temat już jest http://forum.mx5klubpolska.pl/viewtopic.php?t=1556&highlight=wady++zalety
Rafi
sebna
Posty: 2726
Rejestracja: 15 mar 2010, 19:01
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Dublin

25 lip 2010, 1:15

Czytałem temat Transportdrivera o podobnej treści i zostałem tu odesłany. A chciałem napisać coś co kocham w MX-5 najbardziej:

To auto jest tak skrętne, że niewiele mu brakuję żebym mógł przeczytać swoja tylną rejestrację jak zawracam ;) :mrgreen:

Jeszcze tak skrętnym autem nie jeździłem.

Minusy - spalanie, i to, że każda dziura wydaje się rowem tektonicznym.
Awatar użytkownika
transporterdriver
Posty: 378
Rejestracja: 02 lip 2009, 0:02
Model: NA
Wersja: 1.6 90km
Lokalizacja: Toruń

25 lip 2010, 18:30

rzeczywiście, to niech moderator zrobi porządek :mrgreen:
Mazda mx-5 1.6 115 km - przeszłość
Mazda mx-5 1.6 90 km - teraz :)
Awatar użytkownika
Karolina
Administrator
Administrator
Posty: 3144
Rejestracja: 24 maja 2008, 19:09
Model: NB
Lokalizacja: Warszawa

27 lip 2010, 14:43

Wziął i zrobił. :cool:
Jest ryzyko - jest przyjemność
DrEndriu
Posty: 37
Rejestracja: 16 maja 2010, 12:07

08 paź 2010, 12:22

No dobra, "wady" NC1E 2.0 160KM po 13tys km:

- przy predkosciach powyzej 80km/godz. podczas spryskiwania szyb plyn splywa dalej po bocznych szybach i w polowie drogi przez szybe ped powietrza wypycha go na strone wewnetrzna i splywa do srodka - wiem ze to pierdola, ale te 2-3 krople mnie wkurzaja, bo zaraz musze myc szybe od srodka:(
- czasami (rzadko) na naszych drogach przy wiekszej dziurze slychac klekot bocznych szyb (przy open drive)
- relatywnie slaby hamulec reczny
- wlaczanie swiatel wraz z uruchomieniem silnika (fabryczny montaz) - juz wybieram sie do elektryka zeby to dziadostwo rozlaczyl
- przy predkosciach > 180km/godz. nawet swiety system audio Bo(z)se nie pomoze:)

wiecej wad na razie nie zauwazylem.........

I juz tesknie - lece sobie podotykac:)
Ale Jazda!!!
artur
Posty: 1930
Rejestracja: 06 maja 2009, 22:37
Model: Inny
Lokalizacja: wwa

08 paź 2010, 12:52

DrEndriu pisze:No dobra, "wady" NC1E 2.0 160KM po 13tys km:
- wlaczanie swiatel wraz z uruchomieniem silnika (fabryczny montaz) - juz wybieram sie do elektryka zeby to dziadostwo rozlaczyl


a w sumie co w tym złego? :wink:
Były NA, NB, NC, z ND się wstrzymam, bo na razie mnie nie zachwyciła ;) Obecnie jest Legacy H6
Awatar użytkownika
kammich
Posty: 2925
Rejestracja: 24 lip 2009, 9:55
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

08 paź 2010, 12:56

dla mnie porażką jest pomysł na umiejscowienie cup holderów w NBfl, nie wiem po co to tam jest, jak się coś tam postawi to przeszkadza w zmianie biegów ;)
zoharek
Posty: 1304
Rejestracja: 24 maja 2010, 12:26
Model: Inny
Wersja: Subaru Outback H6
Lokalizacja: Łódź

08 paź 2010, 14:38

W jednym wożę paczkę gum do żucia, a w drugim telefon (wystaje o mniej niż pół cm :D), napoje można wypić na postoju :P
Awatar użytkownika
kammich
Posty: 2925
Rejestracja: 24 lip 2009, 9:55
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

08 paź 2010, 14:44

zoharek pisze:W jednym wożę paczkę gum do żucia, a w drugim telefon (wystaje o mniej niż pół cm :D


mój telefon niestety za mocno wystaje i przeszkadza mi :P

a co do gum to fakt, w jednym mam tic taci schowane :D
vox
Posty: 879
Rejestracja: 21 paź 2007, 5:29
Model: NB
Lokalizacja: Branice opolskie

09 paź 2010, 9:37

kammich pisze:co do gum to fakt
ja je noszę przy sobie :mrgreen:
kammich pisze:mam tic taci schowane
u mnie tez tam goszczą i zapalniczka, jeśli coś akurat włączam w gniazdo, drobne do automatu z kawą :roll: paragony :lol: itp

a Telefonik to na gecko przyklejony :mrgreen:

Tak w ogóle to polecam jako schowek siatki, jak te:
http://allegro.pl/siatka-do-bagaznika-16x30-plotek-na-tunel-i1192210004.html

pzdr
matpilch
Donator
Donator
Posty: 4239
Rejestracja: 10 lut 2010, 18:44
Model: Inny
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

09 paź 2010, 9:51

DrEndriu pisze:- relatywnie slaby hamulec reczny
- wlaczanie swiatel wraz z uruchomieniem silnika (fabryczny montaz) - juz wybieram sie do elektryka zeby to dziadostwo rozlaczyl


to reczny tak od nowosci? moj po 34k lapie pozno, myslalem ze sie cos naciagnelo : o
a co do swiatel, o co chodzi?

aha, jeszcze jesli mowimy o NC - brzmi jak kosiarka, fe :s
DrEndriu
Posty: 37
Rejestracja: 16 maja 2010, 12:07

09 paź 2010, 20:29

Co do swiatel, to po prostu wlaczaja sie automatycznie po przekreceniu kluczyka. nie da sie manualnie przestawic. Mam swiatla na OFF a i tak przed odpaleniem silnika sie zapalaja.

A hamulec reczny jest naprawde slaby (spotkalem sie juz 1x u innego kierowcy tego modelu). Moze trzeba linke naciagnac po prostu. Nie wiem, ale przy przegladzie zapytam.

Cup holdery rzeczywiscie nie sa praktyczne. Albo inaczej - po prostu wozi sie tam to, co sie zmiesci i nie wystaje:)
Ale Jazda!!!
DrEndriu
Posty: 37
Rejestracja: 16 maja 2010, 12:07

09 paź 2010, 20:31

Jeszcze co do tych swiatel. W sumie moze by mi to nie przeszkadzalo, ale ktos wczesniej pisal, ze fabryczny akumulator to najwybitniejszy nie jest i moze po prostu w zimie zastrajkowac.
Ale Jazda!!!
vox
Posty: 879
Rejestracja: 21 paź 2007, 5:29
Model: NB
Lokalizacja: Branice opolskie

10 paź 2010, 6:09

DrEndriu pisze:Jeszcze co do tych swiatel
Przyjrzyj się dokładnie momentowi ich zapalania się :arrow: jeśli mają świecić jako dzienne, to powinny się włączać tuż po zadziałaniu rozrusznika (po pojawieniu się napięcia w ukł. ładowania/na kontrolce).
Jeśli włączają się w momencie rozruchu, to istotnie jest coś nie tak. Wymienić przekaźnik, może wstawić kondensator - elektryk pomierzy, poradzi :smile:
kulkas
Posty: 253
Rejestracja: 05 sie 2009, 11:30
Lokalizacja: Rabka-Zdrój

10 paź 2010, 6:40

@DrEndriu,
Moja NC stoi całą zimę pod chmurką w górach i nie było najmniejszych problemów z odpalaniem nawet przy 20 stopniowym mrozie.
Jeśli masz w miarę sprawny akumulator, to nie masz się o co martwić.

@vox,
Jest dokładnie tak jak piszesz ze światłami.
DrEndriu
Posty: 37
Rejestracja: 16 maja 2010, 12:07

10 paź 2010, 10:42

Swiatla zapalaja sie zaraz po przekreceniu stacyjki - jeszcze przed ruchomieniem slnika. W serwisie mowia, ze odkad mamy przepis o obowiazkowej jezdzie ze swiatlami przez caly rok, to Mazda tak w kazdym modelu robi.
Akumulator jest nowy/fabryczny. Zobaczymy jak bedzie zima.
Dzieki, pozdrawiam.
Ale Jazda!!!
Rover
Posty: 367
Rejestracja: 21 paź 2009, 12:41
Lokalizacja: Kraków

10 paź 2010, 17:51

DrEndriu pisze: W serwisie mowia, ze odkad mamy przepis o obowiazkowej jezdzie ze swiatlami przez caly rok, to Mazda tak w kazdym modelu robi.

Znaczy to, że Mazda robi auto pod Polaków? Wątpię. Otodoksyjna jazda na światłach 24 h. przez okrągły rok, to już jest teraz chyba tylko polski wynalazek. Ja bym tak nie chciał, aby auto robiło samo coś, czego nie chcę. W NA nawet kontrolki włączonych świateł nie ma, tzn. miga taka przez moment w chwili włączenia i zaraz gaśnie.
spilner
Posty: 847
Rejestracja: 06 lut 2009, 9:02
Lokalizacja: Wwa

11 paź 2010, 15:22

Rover pisze:Otodoksyjna jazda na światłach 24 h. przez okrągły rok, to już jest teraz chyba tylko polski wynalazek.

Nie. Światła dzienne od 2011 wchodzą w całej UE, w Polsce jeśli je masz nikt nie każe ci jeździć 24h na światłach mijania.

Rover pisze:W NA nawet kontrolki włączonych świateł nie ma, tzn. miga taka przez moment w chwili włączenia i zaraz gaśnie.

Zgadza się, jest tylko kontrolka pracy silniczków od lamp. Z drugiej strony, akurat w NA dość dobrze widać z kabiny że światła są włączone.
I know I get a lot of stick from the other two idiots about thinking this, but the MX-5 is a car that smiles when you drive it. It wants to be driven, in the way that those husky dogs actually enjoy pulling sledges. - James May
matpilch
Donator
Donator
Posty: 4239
Rejestracja: 10 lut 2010, 18:44
Model: Inny
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

11 paź 2010, 17:13

Rover pisze:W NA nawet kontrolki włączonych świateł nie ma


w NC rowniez.
miata lov!
Awatar użytkownika
Dżunior
Donator
Donator
Posty: 4106
Rejestracja: 09 lis 2008, 13:42
Model: ND
Wersja: SkyFreedom Recaro
Lokalizacja: Calpe / NDM
Kontakt:

11 paź 2010, 17:33

Wracając do uchwytów na kubki w NBfl - moim zdaniem da się w nich pięknie schować niemalże każdy dostępny obecnie na rynku telefon, trzeba jednak zrobić to sposobem :mrgreen: W tym nieco większym uchwycie znajduje się wyżłobienie w ściance głębokości ~1,5cm. Wystarczy wsunąć telefon do schowka na sztorc, by miejsce w którym zazwyczaj znajduje się głośniczek wsunęło się właśnie we wspomniane wyżłobienie. Wówczas telefon pięknie się mieści i nic nie wystaje. Obecnie wożę w ten sposób ogromniastą Nokię N97mini (która jedynie z nazwy jest mini :razz: ) i nawet ona się mieści. :mrgreen: :mrgreen:
MX-5 ND SkyFreedom 8-)
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
ODPOWIEDZ